מדברים מרבי נחמן מברסלב הילולא דרבי מאיר
מדברים מרבי נחמן מברסלב הילולא דרבי מאיר
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בשיחה תורתו של רבי נחים ברסלב קצת שיחה לילית עוד מעט אני אשתף אתכם למה היינו צריכים הום להיכנס לאולפן קצת יותר מאוחר חסד השם על הארץ יאללה אנחנו בעזרת השם המרים הילולה דרבי מאיר פסח שני שיהיה לכולם הרבה שמחה בלב [מוזיקה] טוב אז בשם השם נעשה ונצליח ברוך השם א זוכים להתקרב עוד צעד חסד השם על הארץ על כל ה כל ההתקדמות שלנו מחג לחג גם היום זה סוג של חג מה שנקרא שמאוד מחזק אותנו ומקרב אותנו והילולה דרבי מאיר א ההילולה של הצדיקים איזה אור יורד מהעולמות האלה ליונים שיש את ההילולה של הצדיקים זה אתה מרגיש את את האור הנחמה את האור של הנחמה את האור של האהבה את האור של התשוקה הצדיק מקלה גזה דעת ולא סתם הילולה דרבי מאיר ממש הימים גם הסמוכים לרבי שמעון בר יוחאי שרבי מאיר כשמו כנו שהיה מאיר עיניהם של חכמים בתורה יש בזה עומק היה מאיר את האור של האהבה היה מגלה רחמים ואהבה כיס את האור של התורה את האור של השמחה לא סתם הוא נקבר דווקא בטבריה לשון טבור מקום היניקה שנותן חיות לוולד אנחנו מה שנקרא אנחנו נמצאים בעולם הזה ואנחנו כגמול עלי אמו יש לנו ניקה אנחנו רוצים לקבל את הניקה שזה מהטבור כי כל העולם הזה זה בחינת יבור לקראת לידה לעולם הבא אנחנו צריכים לקבל את הצינור הרוחני שנותן לנו יניקה נותן לנו יניקה לחסד לאהבה לנתינה לתורה למצוות להכנעה אז לא סתם זה מרומז דווקא בהילולה דרבי מאיר שהוא מאיר כזה אור של יניקה של אהבה לתורה ולמצוות ולמעשים טובים אין בזה סתם הזוהר הקדוש אומר איפה שצדיק נקבר יש שמה איזה שורש רוחני שהוא דווקא צריך להיקבר במקום הזה דרך המקום קבורה שלו דווקא שמה הוא מצליח להוריד אור לזה העולם לנשמות שלנו לעבודה הרוחנית שלנו לא סתם רבי מאיר דווקא משמיים גלגלו שהוא יקבר בטבריה ואני אשתף אתכם ככה גם בהשגחת הפרטיות הנפלאות יום שלישי בדרך כלל יש לי את השיעור שאני נותן מת עד 10 אצלנו בכולל יש עזרת גברים עזרת נשים מסודרת והיום היה לנו שמה אירוע הזכרה מאוד מאוד מאוד גדולה וזה התנגש פחות או יותר בזמנים ולא הייתי בטוח שאני יכול להספיק לסדר את המקום אז ברוך השם חסד השם על הארץ אמרתי טוב משמיים הכל מאיתך יתברך הכל בהשגחה פרטית שלחתי בינתיים הודעות שהשיעור לא יתקיים אבל רבנו בדרכו בקודש תמיד מפתיע אותנו והשיעור תקיים במקום אחר טוב אז הלולה ד רבי מאיר יש כאלה שהם גם מקלים לשמוע היום מוזיקה חמד שזה פסח שני והילולה של רבי מאיר מקלים גם לשמוע מוזיקה אז יאללה בוא נחשוב אולי להיכנס לאולפן ונעשה איך אומרים מהר מהר לנסות לתת שיעור אז חסד השם על הארץ ברוך השם התחברנו דווקא בשעה הזאתי שעה מאוחרת אבל בשבילנו זה מוקדם מה שנקרא לכולנו לשמוע ככה שיעור לילי להתחבר להילולה דרבי מאיר כל בהשגות פרטיות את האמת שבימי ספירת העומר יותר נוח לתת שיעורים דווקא במדיה יש קצת מוזיקת רקע יותר קל ואגב גם מישהו אמר לי אמר לי תדע לך כל כל השעות הכל השתנה היום אתה תיכנס לתת שיעור ב-101 בלילה יהיה לך יותר צפיות אמרתי לו מה זאת אומרת אומר לי יותר זיכוי רבים אנשים בשעות האלה יותר עירים משכיבים את הילדים יותר נוח יותר קל לשמוע שיעורים דווקא בזמן הזה אם זה באמת עשה לכם את זה וזה שימח אותכם כי אני מאושר ושמח אז תודה רבה על בורא עולם על כל מה שהוא מסובב ואם צריך לתת גם שיעורים ב-12 בלי תן גם שיעורים ב12 [צחוק] בלילה אבל זה הסוד ההילולה דרבי מאיר למה קראו לו רבי מאיר כי היה מאיר אור איזה אור אור של אמונה אור של השגחה פרטיית אור של אהבה אור של חסדים אור שהקדוש ברוך הוא נמצא איתך בכל מקום וזה נקרא שהוא נקבר בטבריה מלשון טבור מקום היניקה של חבר על הטבור אנחנו צריכים להתחבר לחבל הטבור ש עיר לנו אור של יניקה אור של רחמים אור של אהבה מהעולמות העליונים חסד השם על הארץ וגם לרבי מאיר קראו לו רבי נהוראי גם מלשון אור שהיה מאיר עיניהם של חכמים כמה מגיעים ל לציון של רבי מאיר איזה איזה תשוקה ואהבה מרגישים איזה מתיקות מרגישים איזה איזה חיות דקדושה מרגישים מה מרגישים אצל הצדיקים מרגישים אצל הצדיקים איך אני בטל ב60 כל הבלבולים שלי כל הדמי שלי כל הפחדים שלי כלל מה שעובר עליי פתאום אתה נכנס לקבר של הצדיק לציון של הצדיק אם זה רבי שמעון אם זה רבי מאיר וואו אתה פתאום מרגיש איך אתה בטל ב60 בטוב של הצדיק איך האור של הצדיק מעיר עליך איזה מוחין חדשים אתה מכיר כי רבי ראשי תיבות ראש בני ישראל זה עובד לנו על המוחין מתאר לנו את המוחין ולא סתם הציון של רבי מאיר זה בדיוק נושק ממש מול הכנרת למה דווקא מול הכנרת אומרים חז זל אשב מסכת תענית או מגילה למה קוראים לה כנרת כנרת כי המים שלה מתוקים ככל הכינור המתיקות המתיקות אז לא סתם טבריה טבור חיבור [מוזיקה] הערה ודווקא דווקא בטבריה דווקא מול הכנרת שהכל יהיה מתוק וטוב שהכל יעיר שהכל יעיר שהכל יעיר אתם יודעים שכל העניין הזה של רבי מאיר של אמונת האיחוד של הצדיקים אז אני אתן לכם עוד רעיון היום שדיברתי עליו עם מישהו ששאלת השאלות של מה שקורה איתנו בתקופה הזאתי שכביכול נראה שהכל לא הולך כסדר ומה קורה שהאדם מרגיש חס ושלום שלא הולך כסדר מה זה אין פה איזה תוכנית מסודרת נראה שהכל ה הולך הפך התוכנית שום דבר פה לא הולך כסדר מה קורה כאן אבל אם אנחנו פותחים במסכת סוה בדף מט בסוף שמה חזל מביאים לנו תיאור מה יהיה בעק עד המשיכה ושמה לפי התיאור של חזל הכל הולך לפי התוכנית חוץ פיסגה בן קם באביב בת באימה כלה בחמותה פני הדור כפני הכלב הגפן תיתן פריה שיהיה הרבה אלכוהול השם יעזור ויציל אנשי הגבול יסובבו ולא חונם מלא מלא אתה רואה בדיוק שהכל הולך לפי התוכנית הפוך מהשכל שלנו אבל בשרות באמונה ובסוף מה אומרים איין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים יש אבינו ויש מלכנו מלכנו זה בא ממקום של עבד אני ובד את הקדוש ברוך הוא ויש אבינו שזה הבן שהוא אוהב את האבא בדור האחרון אין לנו על מי להשען אלא ל אבינו שבשמיים התגלה כזה אור של אהבה לגלות לגלות את אור האהבה לגלות לא לא לבטל חס ושלום את מידת הדין לא לחשוב שאין דין בטח שיש דין אבל השורש של הכל זה אהבה זה היה הסוד של רבי מאיר שמאיר עיניהם של ישראל מאיר עיניה חכמים מוריד כזה כזה כזה אור נפלא וניגע היום באיזה סיפור מאוד יפה שקרה עם רבי מאיר ועם רבו אלישע בן אבויה שנקרא אלישע אחר סיפור מאוד מעניין ננתח אותו קצת נדלה ממנו רעיונות עצות התבוננות וזה ה הדרך שרבנו החיים ברסלב נותן בעולם להעיר את אור האהבה אז כמה צלילים [מוזיקה] יאללה אז להזכירכם מחמת שאנחנו בהילולה של רבי מאיר ופסח שני יש מקלים לשמוע מוזיקה אז אנחנו ככה נקל ניתן לכם קצת הנחתה של כמה ניגונים זה בסדר גמור [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אחנו כל בת ישראל לך אינו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה ובשביה עומדים בן בים בן בים ביבשה המקום ירחם ירחם עליהם ויוציאם מצרה רבך מאפלה לאורה משיעבוד לגאולה שתה בג ובזמן קיב איזה שיר נפלא זה וואו [מוזיקה] בואו נשאיר קצת ביחד אי מרומם את הלב אחנו כל בתי ישראל הנתונים בצרה בצרה ושביה עומדים בן בים בן בים ביבשה איזה יופי המקום ירחם ירחם עלי ויוציא מצה [מוזיקה] ליבך מיפלה לאור משיבו לגאולה שתה בג ובזמן קי זכות רבי מאיר בעל הנס זכות פסח שני שנראה ניסים ונפלאות והקדוש ברוך הוא יהפוך עלינו הכל לטובה א שיתהפך הכלל לטובה צריך להאמין שהכל בהשגחה פרטית והכל הולך על פי התוכנית בכל הכוח להמשיך באמונה מי שיכול עכשיו להדליק נר לכבוד רבי מאיר בעל הנס ויעשה איזה התבודדות קטנה אבל גדולה מאוד על עם ישראל שנזכה לגאולה שלמה ברחמים זה לא קשה מי שיכול עכשיו תדליקו נר לכבוד רבי מאיר שעכשיו יפעל בשמיים וגזור בשמיים גזרות טובות שנזכה לשמוע שהקדוש ברוך הוא מחזיר את החטופים הביתה בריים ושלמים ישכים בינינו אהבה אחווה שלום וראות יאיר את האור של רבנו בעולם שהוא אור האהבה ו נה אור החשיבה החיובית האור של לראות על כל אחד רק טוב האור של אהבת חינם האור של הבעל שם טוב הקדוש האהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל איי אי איי אלולה דצדיק היה זה יום החתונה יום החתונה של הצדיק עם הקדוש ברוך הוא עם השכינה הקדושה הצדיק הולה עכשיו למדרגות כאלה גבוהות את רצון בשמיים לבקש לבקש בזכות הצדיק [מוזיקה] אז בואו נשתף אתכם באיזה סיפור סיפור נפלא חזל מספרים חושב שזה מסכת חגיגה רבי מאיר היה לומד תורה מאלישע בן אבויה אלישע בן אבו הה הוא היה מארבעה שנכנסו לפרדס זה היה רבי עקיבא בן עזי בן זומה ואלישע בן אבויה הם נכנסו לפרדס עלו בשלום אבל מתוך השלושה רק אחד ירד בשלום שזה היה רבי עקיבא אלישע בן אבויה עלה בשלום אבל לא חזר בשלום והשם ישמור ויציל ירד מן הדרך ואייך אומרים קיצץ בנטיות למה קוראים לזה קיצץ ב נטיות נכנס לפרדס היה בקיא בכל מכמני התורה אבל השם ישמור ויציל קיצץ בנטיות אין אפוטרופוס שם יצילנו ופה יש סיפור מאוד מעניין שחז שמה מספרים ישב רבי מאיר בבית המדרש בשבת קודש והנה מה הוא שומע הוא שומע את רבי מאיר רוכב על סוס בחוץ אמר רבי מאיר אני חייב לרוץ אחריו יש בו המון תורה אני צריך לשמוע ממנו תורה כי ברגע שהוא יפטר מן העולם כל התורה שיש בו תלך לעבדון יצא רבי מאיר והתחיל ללוות את אלישע בן אבויה בזמן שלישה בן אבויה רוכב על הסוס בשבת מחלל שבת [מוזיקה] וואוו יש אומרים שחז לא שחכמים לא לא הייתה נוחה דעתם בדבר הזה שהוא למד תורה מאלישע בן אבויה לכן איפה שכתוב אחרים אומרים בגמרא ו במשניות זה רבי מאיר שלמד הלכות מאלישע בן אבוי לכן כתוב אחרים אומרים כי לא הסכימו חכמים בזה אמרו את ההלכה אבל לא הסכימו חכמים בדרך הזאתי שהוא הלך ולמד תורה מאלישע בן אבויה ותוספות שואלים איך עשה את זה רבי מאיר הרי ידוע שחז אומרים ניתה י הרבלי אומר בפרקי אבות הרחק משכן רע אוי לרשע ואוי לשכנו אל תתחבר לרשע ובפרט בן אבו קיצץ בנטיות ירד מן הדרך והולך שומע ממנו תורה אוי לרשע ואוי לשכנו אומרים תוספות רבי מאיר היה במדרגה כזאת גבוהה שעליו נאמר תוכו אכל קליפתו זרק הוא יכל לשמוע תורה מאלישע בן אבויה ולא להימשך אחר הדעות שלו איזה כוח היה לרבי מאיר אבל זה רק לא היה את הכוח הזה הם הולכים בדרך שבת קודש אלישע בן אבי רוכב על הסוס אומר דברי תורה ורבי מאר הולך איתו ושומע שומע את הדברי תורה שומע את הדברי תורה בינתיים אלישע בן אבויה ספר את הצעדים של הפרסאות של הסוס ואומר לו הגענו לתחום שבת עד כאן 2000 ממה אם אתה ממשיך איתי אתה עובר את תחום שבת אתה עובר על איסור אמר לו רבי מאיר חזור בך תקבל על עצמך את התשובה חזור בך אמר לו אלישע בן אבויה כבר שמעתי בתכול מאחורי הפגות כולם יש להם חלק לעולם הבא חוץ מאחר חוץ ממני ככה אמר אלישע בן אבויה וככה הסתיים הסיפור יש פה כמה שאלות אתה רואה שאלישע בן אבויה כבר מחלל שבת אתה רואה שכבר לא אכפת לו מהתורה והמצוות בסדר הוא בינתיים אומר לך דברי תורה אבל הוא לא מקיים את התורה ואת המצוות פתאום עכשיו הוא הגיע ל-2000 אמה לתחום שבת הוא אומר לך תעצור כאן זה תחום שבת ואתה פתאום אומר לו חזור בך מה נראה לך שעכשיו הוא יחזור בתשובה אחרי כל העבירות שהוא נפל מה אתה פתאום אומר לו חזור בך מה ר פתאום עשיו הוא קבל ל עצמו תשובה אלא מה רה רבי מאיר רבי מאיר היייתה לו ראייה רוחנית של הזמרה של נקודות טובות לאלישע בן אבויה אף על פי שחטא אף על פי שנפל אף על פי שמחלל שבת ואת המצוות אכפת לו שאני לא יעבור על חילול שבת אכפת לו ממני יש בו טוב עדיין יש בו עדיין איזה קדושה יש בו משהו אז מה אמר רבי מאיר לאלישע בן אבוי חזור בך כי יש לך טוב ש המעט טוב הזה יכול לנצח את כלל כוחות הסטרא אחה שהפילו אותך חזור בך יש בך טוב מה רבי מאיר בא להגיד פה לכל הדורות גם אם אתה רואה שיהודי נפל איפה שנפל וחטא איפה שחטא הטוב שבו יכול לנצח את כל הרע אל תתייאש ממנו גם אם הוא נרא לך אלישע בן אבויה הטוב ש ביהודי יכול לנצח את כל כוחות הסטרא אחה אל תזלזל בטוב של יהודי אל תזלזל בנקודת רצון טובה שלשל יהודי כמו שאלישע בן אבוי אמר לרבי מאיר עד כאן תחום שבת אתה יודע אני לא רוצה שתתחלל שבת וואו אבל מה אמר לו אלישה בן אבויה זה המלחמה הפסיכולוגית בתוכנו כבר שמעתי בת קול מאחורי הפרג שאומרת כולם מוזמנים חיי עולם כולם יש להם חלק ם חוץ מאחר חוץ ממני רבי נתן בדרך שלו אומר הסיפורים האלה לא נאמרו סתם זה נאמר עלינו שלפעמים מסכן אדם נופל איפה שנופל ועובר עלי שעובר עליו וחלילה וחס גם אם הוא רוצה לחזור ולהתקרב לקדוש ברוך הוא יש לו איזה קול פנימי שכביכול בא לו בשם הקדושה בת קול שהיה זה היה בת קול משמיים ודאי קדושה וטהורה בת קול בשמיים שהייתה יורדת בזמנם זה הכל היה מקדושה אבל על זה אומרים חזל כל מה שאומר לך בעל הבית עשה חוץ מצה מה שהקדוש ברוך הוא אומר לך לעשות תעשה אבל אם הוא אומר לחצה אני לא רוצה לשמוע אותך אל תשמע לו תגיד ר שמה אני לא עוזב אותך איך זה מתבטא אצ לנו בנפש שיש את הקל הפנימי הזה שכביכול בא בשם הקדושה ואומר לאדם אני אוהב את התורה של כולם אני אוהב את המצוות של כולם אני אוהב את התפילין של כולם אני אוהב את השבת של כולם את השבת שלך אני לא אוהב את התורה שלך אני לא אוהב את המצוות שלך אני לא אוהב אני רוצה את כולם לא רוצה אותך ככה יוצא מלימוד הרבה פעמים של רבי נתן שכמה הכל הפנימי שנמצא בתוכנו כמה צריך להיזהר בו שהוא אומר הקדוש ברוך הוא אוהב את התורה של כולם אבל את התורה שלי היא לא עושה לו נחת כולם יש להם חלק לעולם הבא חוץ ממני חס ושלום מן קול פנימי מאוד הערמומי שתמיד אומר לך התורה שלך לא שווה או התפילה שלך לא שבה ותראה איך אתה מתפלל ותראה איך אתה לומד וניסית וזה לא הולך מה אומרים רבותינו כל מה שאומר לך בעל הבית עשה חוץ מצה גם אם אתה מרגיש שהקדוש ברוך הוא כביכול אוהב את התורה שלך או את המצוות שלך את התפילה שלך אל תקשיב לקל הזה אל תקשיב לקל הזה ואומרים חזל ם אלישה בן אבוי לא היה מקשיב לבת קול והיה חוזר בתשובה היו מקבלים את התשובה שלו משמיים בעל הבית זה ל הקדוש ברוך הוא כל מה שאומר לך בעל הבית זה תעשה חוץ מצא צא בגימטריה 91 זה גימטריה מלאך גימטריה קלם אם אתה ממשיך ולא מקשיב לבת קול אתה אומר ריבונו של עלם אני ממשיך בתורה ובמצוות לא משנה מה אני לא נותן לבת כל הזאתי לבלבל אותי אני ממשיך בתורה ממשיך במצוות אתה זוכה להיות מלאך ואם לא קלם חס ושלום כ המלחמה הזאתי נמצאת בתוכנו אבל מי נותן לנו את הדעת הנכונה זה הסוד של רבי מאיר שהיה מאיר עיניהם של חכמים הצדיק נקרא מאיר עיניהם מאיר עיניהם של חכמים כל בעיה שהייתה בהלכה היו פונים לרבי מאיר והיה פושט אותה לחלוטין הכל היה מבואר מה זה המושג ההלכה אסור היתר כשר פסול זה המהלכים שאנחנו עוברים בתוך הנפש של אנחנו צריכים את הצדיק הצדיק הוא מאיר הצדיק רבי נחם אברס נכנס לנו תודעה של הנפש לתוך המוכן לתוך הלב מתיר אותנו מכל הספקות נותן לנו כזו התבוננות יפה וטובה על החיים שלנו ומלמד אותך שהשם איתך ואצלך תמיד והוא לא יעזוב אותך אף פעם לכן בדור האחרון אין לנו מ להשען אלא על אבינו שבשמיים אבינו זה מידת הרחמים לגלות רחמים שכל יהודי יש לו מקום אצל השם והעבודה הפנימית הייחודית שלנו אז אני חוזר עוד פעם לבת קול ש גיש אותה אלישע בן אבויה כולם יש להם חלק עולם הרבא חוץ מאחר הבת קול הזאתי שהרבה פעמים משדרת לנו בתוך הנפש השם אוהב את התורה של כולם לא שלך השם אוהב את התפילה של כולה לא שלך השם אוהב את השבתות של כולם לא שלך אסור להקשיב אתה צריך לדעת שהשם אוהב את התורה שלך והשם אוהב את התפילה שלך והשם אוהב את השבתות שלך והשם אוהב כל קרבת אלוקים להפוך דיסק בראש מה שאתה חושב שהשם אוהב את כולם ואתך הוא שונא אתה צריך להפוך דיסק השם אוהב אותי ואוהב את כולם ואני חי את האמונה עם שירות ותשבחות ומודה לבורא עולם על כל תורה שאני לומד על כל תפילה על כל התבודדות על כל תהילים וככה אנחנו מתקרבים לקדוש ברוך הוא וזוכים להגיע למדרגת מלאך זה האור שצריך להעיר בעולם שכל יהודי שלומד תורה התורה שלו יקרה מאוד אצל השם יתברך כל שיעור תורה הוא יקר ערך מאוד אצל השם יתברך כמה אתה משמח את בורא עולם כן אבל אני נופל ועובר עליי הנפילות לא מכבות את המצוות עבירה לא מכבה מצווה צריך להתגבר על עבירות צריך להילחם על עבירות צריך להתפלל ולבקש מהקדוש ברוך הוא שייתן לנו כוח תמיד ללכת בדרך הישר אבל זה לא מכבה את המצוות המצוות תמיד קיימות ויהודי תמיד צריך לדעת לא משנה מה עובר עליך אני אומר תמיד לאנשים אני מה אני חפץ אני חפץ שכולם יהיו מתמידים בתורה שכולם יהיה מתמידים מתפילים מתבודדים אתה חייב שיהיה לך ערך עצמי שתדע כמה הקדוש ברוך הוא מעריך עכשיו את התורה שלך כל דיבור שלך כל אמוד שלך תתמיד בתורה הקדוש ברוך הוא אוהב את התורה שלך אתה לא יכול להתמיד בתורה אם אתה לא מאמין שהקדוש ברוך הוא אוהב את התורה שלך אתה לא יכול לעשות התבודדות ולדבר עם השם אם אתה לא מאמין שהקדוש ברוך הוא אוהב את התפילות שלך בוודאי שהשם אוהב את התפילות שלך הוא אבא שלך הוא אוהב אותך שאתה ניגש להתבודדות הפנים אני מדבר עם אבא עם אבא שכל כך אוהב אני לומד תורה אני משמח את אבא אני משמח את הקדוש ברוך הוא אני משמח את השם יתברך אני הולך להתפלל אני הולך לבית הכנסת אני מניח תפילין מתפלל שחרית מנחה וערבית איזה נחת אני זוכה לעשות לבורא עולם להאמין בזה שאתה עושה נחת זה לא גאווה רבנו תמיד היה אומר לרבי נתן אני לא רוצה שתהיו שלומיאל ניקים דהיינו ענווה פסולה מה אני מה חיי מה התורה שלי מה אני מה חיי חס ושלום התורה שלי מחזיקה עולם בת ישראל שהולכת בצניעות אשראי אך את מתחזקת בצניעות שיש לך רצון להתחזק בצניעות שיש לך רצון להתקרב לקדושה כמה עולמות בשמיים עכשיו אתה בונה כמה השם יתברך שמח ברצונות שלך בדיבורים שלך במעשים שלך אשריך ואשר חלקך בתורה שלך מה זה עולם ומלאו יש לנו דברי הפוסקים משנה ברורה כותב שווה לאדם לעבור את כל העולם הזה בשביל לקבל שכר רק על אמן רק על אמן אחד מה זה איזה קורת רוח איזה שמחה איזה נחת ככה אדם יתמיד ילמד ישמח יואב חסד השם על הארץ תודה רבה על בורא עולם לשמוח שלמוח איך זוכים לשמחה שואלים אותי הרבה פעמים צריך לעבוד על זה מגיע שבת תרקוד תשמח תשיר תגיד דברי תורה עבדו את השם בשמחה איך אפשר לעבד את השם בשמחה אני עובד את השם בשמחה מתוך אמונה שהוא שמח בתורה ובמצוות שלי זה היה רבי מאיר זה הצדיקים זה רבנו חיים ברסלב זה הבעל שם טוב איזה אור הם גילו לעולם מה נשאיר את זה רק בסיפורים לא נעבוד עם זה הם גילו אור בעולם אור שאומר השם אוהב את התורה שלך השם אוהב את המצוות שלך השם אוהב את התפילות שלך השם שמח בך זה האור של רבי מאיר זה שמה הוא בחר לי כבר דווקא בטבריה מלשון טבור להתחבר לאור הזה להתחבר לטבור הזה דווקא בכנרת ש המים שלה מתוקים שזה מרמז עלמי התורה וככה אתה תרגיש נעימות ומתיקות אדם צריך עכשיו אתה שומע שיעור הנה עכשיו אני מדבר איתכם 11:30 1110 בלילה זה לא משנה גם אם תשמעו את זה בבוקר זה לא משנה כמה השם שמח בך עכשיו בשעה הזאתי שאתה שומע שיעור תורה עייף אחרי יום עבודה יש לך עצבים לך עצבים אתה עכשיו שומע שיעור תורה כמה השם שמח בך שאתה שומע שיעור תורה עכשיו בוא אן לכם עוד דוגמה עוד דוגמה נפלא היי הזמרה של רבנו חזל מספרים שירבעם בנבט שחטה והחטיא את ישראל העמיד הגלים אמר לא צריך לבוא אתם לא צריכים להגיע לבית המקדש להקריב קורבנות תעשו את זה פה ירובעם בן נבט חטא והחטיא את ישראל השם ישמור יום אחד התגלה אליו בא אליו השם יתברך שמע נבואה סוג של נבואה הבן איש חי אומר תבינו איזה מדרגה שהקדוש ברוך הוא בא ואמר לו חזור בך ואני ואתה ובן ישי נתהלך בגן עדן הבן ידע פירוש על השס כותב אומר שזה מדרגה רוחנית מאוד גבוהה אני אני ואתה ובן אישה נתהלך בגן עדן אסור לחשוב מה הקדוש ברוך הוא מציע לארוב בנבט חזור בך ואני ואתה נתהלך ב ובן ישי דהיינו דוד המלך נתהלך בגן עדן זה מדרגה אדירה זה מתיקות זה קרבת אלוקים נפלאה מה שואל אותו ירבם בן אבט את הקדוש ברוך הוא מי בראש אמר לו הקדוש ברוך הוא בן ישי דהיינו דוד המלך אומר לו אם זה ככה אני לא רוצה אני לא מעוניין או שאני בראש או שכלום ככה נגמר הסיפור רבי נתן אומר איך יכול להיות כזה דבר איך יכול להיות כזה דבר שמציעים לאדם כזו הצעה חזור בך ואני ואתה ובן אישה נתהלך בגן עדן איך יכול להיות חוץ מזה שיש עוד שאלה הקדוש ברוך הוא כבר אמר לך מי בראש הוא אמר לך אני ואתה ובן ישי הקדמתי אותך לבן ישי דהיינו אתה בראש אז למה אתה שואל מי בראש תירוץ אחד תן לי לשמוע את זה שאני בראש אני יודע שאני בראש רמזת לי כבר תן לי לשמוע את זה אני רוצה לשמוע את זה אוי אוי אוי הגאווה הקדוש ברוך הוא אמר לו אה אתה מחפש להיות בראש אתה אוהב לשמוע את זה אז בן אישי בראש מה ה אומר לו אם זה ככה אני לא רוצה איך יכול להיות אתה רובן בנת לא רוצה לכת עם הקדוש ברוך הוא ודוד המלך ביחד בגן עדן רבי נתן נוגע בנקודה הזאתי מלמד אותנו שרובם בן נבט היה לו יצר הרע שנקרא הכל או כלום כן כמו במעשה מחכם ואת ה הקדוש ברוך הוא אומר לך אני אתה ובן אישי נלך בגן עדן לא א אני רוצה את כל הקופה עד הסוף אני רוצה להיות בראש לא מספיק לי דוד המלך והקדוש ברוך הוא אני רוצה להיות בראש או הכל או כלום או הכל או כלום פספסת בן ישי בראש צא החוצה אתה מחפש להיות ראש אתה מחפש הכל או כלום אותו דבר זה בעבודת השם ש שלנו הקדוש ברוך הוא אומר בוא אני לוקח אותך בזרועות שלי מה שנקרא תיכנס לתורה תיכנס למצוות בוא תח בוא תחווה מה זה קרבת אלוקים ליטוב בוא תראה מה זה טעם של התבודדות איך רבנו אמר רבנו אמר על שניים אני בוכה על אלה שלא מכירים אותי ועל אלה שמכירים אותי ולא מקיימים את העצות שלי כזה אור הקדוש ברוך הוא שפח לעולם איי מה זה המתיקות של ההתבודדות מי שטעם את הטעם של ההתבודדות מה זה סיפורי מעשיות מה זה ליקוטי תפילות מה זה מהזה מה זה ליקוטי הלכות של רבי נתן איזה גן עדן עלי אדמות ממש אתה מרגיש שהקדוש ברוך הוא מטייל איתך בגן עדן עם דוד המלך עם רבי נתן עם רבנו הקדוש אבל אנחנו צריכים להיזהר מהקליפה של החכם שאומרת הכל או כלום או שאני עושה שעה התבודדות או שאני לא עושה בכלל מה פתאום זה שאתה לא עושה שעה לא תעשה 10 דקות לא תעשה חמש דקות למה ללכת עם הכל או כלום מצד אחד אתה רוצה להמריץ את עצמך ולהגיד שתשמע אני אדחוף את עצמי שעה אשריך אבל זה גרם לך פירוד ריבוי אור שעכשיו אפילו דקה לא עשית זה לא רצון השם זה בדיוק מה שקרה עם רובן בן נבט או הכל או [מוזיקה] כלום אדם מגיע לתפילה נכון צריך להגיע בזמן הגעת בהודו מה עכשיו כל התפילה שלך לפח מי קבע זהו תזרוק את כל התפילה שלך התפילה שלך לא שווה כלום חס ושלום למה למה מאוד הוא תתחיל לשמוח תעשה מה שאתה יכול תתפלל לשם אבל תשמח אתה עושה דברים אין הכל או כלום תעשה את ההשתדלות לעמוד בזמנים זה דבר טוב לנפש בת ישראל רוצה להתחיל לקרוא תהילים מהיום אני קורא את כל יום ספר בתהילים בשבוע אני מסיימת את ספר תהילים פתאום היא רואה שלא הולך לה מתייאשת לגמרי למה מזמור אחד זה לא טוב שתי מזמורים זה לא טוב מה רבנו בא להגיד בסיפור מחכם ותם תיזהר מה ירובעם בן נבד שנמצא בתוכך שאומר לך הכל או כלום אין הכל או כלום אתה תעשה יש מניעות בדרך יש בלבולים בדרך יש נפילות בדרך נכון יש הסתרות י יש בלאגנים אבל אתה חטוב ח טוב ואכול ך טוב ואכול כי אין הכל או כלום ושהאדם מנתק את המוח מהתפיסה שנקראת הכל או כלום הוא מתחיל לשמוח במה שיש לו השמחה הזאתי פותחת לו את כל השערים והוא מתחיל לעשות יותר הוא לומד יותר מתפלל יותר מתבודד יותר השפע מגיע עד אליו עד אליו רבנו אומר בספר המידות מי שהוא שמח מצליח תמיד שאתה שמח בחלקך השפע יגיע עד אליך אתה תצליח לא מדי פעם אתה תצליח תמיד חסד השם על הארץ תמיד אתה תצליח איי איי איי איי חסד השם א השם ישמור אותו את רבי אברהם היקר שלנו כותב לי אפשר להמשיך עד עד 12 וחי נראה בוא בוא נראה בעזרת השם אחים יקרים אחים אהובים אין הכל או כלום לא להיות ירבם בנבט להיזהר מזה זה האור של השמחה למה אנחנו חוגגים את ההילולה של הצדיקים כי הצדיקים היה להם ד פנימית שאין הכל או כלום כל מה שהם למדו כל מה שהם התפללו הם חיבקו את זה בזרועות פתוחות תראו מדרשים בזוהר איך כתוב שמה רבי אלעזר אמר איזה דבר תורה וקם רבי שמעון ונישק אותו על ראשו ואיזה תנא אמר איזה דיבור וקם איזה תנא אחר ונישק אותו על ראשו אנן בחביבותא תלי מילתא אנחנו תלויים באהבה כמה הם היו מנשקים מנשקים כל תורה שהיו שומים היו הולכים בדרך אומרים זה דבר תורה היה אומר אותו טענה אם באתי לזה עולם לשמוע את הדבר תורה הזה דיה היה מנשק את הידיים של הטענה השני מנשק אותו מחבק אותו ככה הם חיו את התורה הם היו שמחים בכל דבר תמיד אני נוסע לכיוון רבי טרפון בן שפת למירון לפני שאתה עולה להר לכיוון הציון של רבי טרפון יש מצד ימין את המקום של האדר הרבה איפה שרבי שמעון אמר את האדר הרבה כל פעם אני מסתכל אני אומר הם פה ישבו אין ספסלים אין שולחנות ככ על סלים איך למדו ככה תורה איך רבי שמעון היה במערה 13 שנה ככה למד בתנאים כאלה קשים למה הם היו כזה שמחים בתורה שמה זה מפריע לשבת על סלה או לשבת על ספסל יש מזגן אין מזגן שמח בתורה לא צריך כלום יש לי הכל יש לי הכל היה להם שמחה בתורה מחבקים אחד את השני בדיוק היום עשינו על זה לימוד בכולל שכמה צריך להתחזק בזה שאתה רואה מדרשים בזוהר אך היו מנשקים ומחבקים אחד את השני וכל כך היו שמחים פרקי אבות בא דוד המלך למד הלכה אחת מאחיתופל קרא לו אלופי ום יהודאי אתם יודעים על מה אומר המדרש הזה דוד המלך ככה הגמרא בסוכה מביאה שדוד המלך היה צריך לבנות את היסודות של בית המקדש שלמה המלך בנה את ההמשך את היסודות דוד המלך בנה בגלל זה אף פעם זה לא נחרב לא בית ראשון ולא בית שני יסודות של בית ראשון בית שני תמיד קיימים דוד המלך הגיע למקום של אזור אבן השתייה והתחיל לחפור והגיע לטס הוא היה צריך לגלות את מי השיטין מה זה מי השיטין זה המים שנמצאים למטה בנוקבא יש מים עליונים שזה כנגד הזכר ומים של הנוקבא מלמטה הם צריכים להתחבר עוד מעט נסביר על זה אולי איזה מהלך מעניין בפסיקה אז דוד המלך היה צריך לגלות את מי השיטין את המים שנמצאים בתהום התחיל לחפור הגיע לטס אמר לה טס תזוז אני צריך שהמים האלה יצו אמר לו אני לפניך פה וקיבלתי ציווי מה הקדוש ברוך הוא לא לזוז אמר לו דוד המלך אני אגאר בך ואני אזיז אותך קיבלתי ציווי מהקדוש ברוך הוא לגלות את 100 ה שיטים בבית המקדש דוד המלך הזיז את הטס והתחילו המים לעלות ולעלות ולעלות ולעלות עד שבאו לשטוף את העולם דוד המלך היה לו שאלה בהלכה האם אני יכול לקחת עכשיו לכתוב את השם המפורש של הקדוש ברוך הוא להשליך את זה במים ולהוריד את המים חזרה שלא ישטפו את העולם או שזה למחוק את שם השם וזה אסור הוא לא ידע מה ההלכה מי היה שמה אחיתופל אחיתופל הוא היה תלמיד חכם מאוד גדול רק הוא תמיד חיפש לראות איפה דוד המלך ייפול והוא יקח את המלאכה במקומו אמר אחיתופל בליבו עכשיו אני לא אגיד את ההלכה אני אתן למים לשטוף את העולם אם רדו בדוד המלך יזרקו אותו מכיסא המלכות ואני אשתלט במקומו על כיסא המלכות ודוד המלך ראה את המחשבות ברוח קודשו של אחיתופל מה הוא מתכנן עליו ואז דוד המלך אמר מי שיודע את ההלכה ולא אומר ימות פחד אחיתופל כפה של דוד המלך ואמר לו הרי בשביל להתיר אישה לבעלה נותנים לה לשתות את עמי סותה ומוחקים שמה את הקדוש ברוך הוא כדי להתיר אישה לבעלה אז אם בשביל להעתיר אישה לבעלה מותר למחוק את השם של השם יתברך כל וחומר בשביל להעתיר את העולם שלא יחרב לקדוש ברוך הוא כי הוא ברא את הבריאה כדי לחיות בקל וחומר שיהיה מותר דוד המלך עשה את זה ירדו המים חזרה 15 אמות כלפי מטה ולא נשטף העולם ובאותו רגע על זה דוד המלך אמר אלופי ומיודעי בית אלוקים נהלך ברגש קר אלופים מיודעי ועל זה אומרים חזל בפרקי אבות כל הלומד דבר תורה אחד או הלכה אחת מחברו חייב לכבדו מאיפה לומדים את זה מהסיפור הזה עם דוד המלך ואחי תופל אם אנחנו היינו במקום דוד המלך היינו אומרים לו אה אתה מפחד אה ראיתי ברוח הקודש מה אתה מתכנן עליי ראיתי ברוח הקודש מה אתה מתכנן עליי אתה מפחד אה בגלל זה אתה אמרת את ההלכה היינו מתנצחים היינו מתנגחים היינו לוקחים את פל ציד אתה לא מתבייש כל כך אתה מחפש את הכיסא דוד המלך לא עניין אותו כל זה הקדוש ברוך הוא קובע למי לתת כבוד השם יתברך קובע למי לתת גדולה הוא לימד אותי הלכה שקרבה אותי לקדוש ברוך הוא מבחינתי אלופי ום יהודאי תבינו איזה הנהגה איזה ענווה מה דוד המלך מחפש גדולה כיסא כבוד קרבת אלוקים לי טוב ואני קרבת אלוקים לי טוב איזה דרך הוא לא הסתכל על החיטוב ופל ועל מה שרדפו אותו שום דבר שאול המלך רודף את דוד המלך דוד המלך לאיפה בורח לשמואל הגיע אליו בלילה אמר לו מאז שמלכת אותי למלך רודף אחריי שאול אמר לו שמואל בוא נשב דאגה ב דאגה בלב איש ישיחנה ישיחנה מדעתו בוא נשב נבל תורה וזה ישיח את דעתך מזה לילה שלם למה דוד המלך ביחד עם שמואל הנביא את כל הלכות בית המקדש והרגיש טעם גן עדן אבל דוד המלך יכל ללכת עם הכל או כלום עד ששאול המלך לא מפסיק לרדוף אותי אני לא לומד תורה מתי שהוא יפסיק ואני אשב על כיסא המלכות אני אשב אלמד מה פתאום דוד המלך ידע אין הכל או כלום שאול המלך רודף אותי אני אלמד תורה אני אקיים מצוות אבשלום בני רודף אותי אני אלמד תורה אני אקיים מצוות אחי תופל רוצה להפיל אותי מקסם מלוכה אני אלמד תורה אני אקיים מצוות כי אין הכל או כלום התורה זה החיים שלי המצוות זה החיים שלי וזה מה שרבנו נותן לנו ההתבודדות התורה התפילה הכל מתגמד לעומת כל זה אדם יש לו התבודדות איזה יישוב הדעת נכנס לו למוח איך הוא מרגיש את השם איך הוא חווה את הקדוש ברוך הוא איזה מתיקות להגיד תיקון הכללי ליקוטי תפילות של רבי נתן איזה אור זה היה רבי מאיר בעל הנ זה היה רבי מאיר שהיה מאיר עיניהם של ישראל מאיר עיניהם של חכמים שבכל מקום השם יתברך איתך ואצלך מכניס בך נעימות ועריבות ללימוד התורה ולקיום המצוות ואז אתה לא רוצה לעזוב את השם אתה מרגיש כזו נעימות ומתיקות חזל מספרים לנו חזל מספרים לנו על נבוכדנצר שהחריב את בית המקדש הראשון חזל מספרים שנבו נצר פתאום התפעל מהבריאה והתחיל להגיד שירות ותשבחות לקדוש ברוך הוא והתחיל להגיד שירות ותשבחות וראו בשמיים שהוא וט אטו מצליח לעבור את דוד המלך בשירות ותשבחות שלו ורגע לפני שהוא עובר את דוד המלך בשירות ותשבחות שלו ירד מלאך מן השמיים ובום סתר לו על פיו הפסיק באותו רגע נבוכדנצר לשיר שאלה למה אתה מפסיק לשיר למה אתה מפסיק לשיר לא תנו לי סטירה אם היו רוצים לסתום לך את הפה המלאך היה עושה אותך אלם זה שהוא נתן לך סתירה זה לא אומר שהוא רוצה שתפסיק לשיר מה רמזו משמיים לנבוכדנצר אתה לא יכול להגיע למדרגת דוד המלך אתה יודע למה אתה שרת לבורא שהכל הולך חלק שהכל הולך בכיף שהכל מאיר שהכל זורח שאין לך מניות שהכל רץ נקי זה לא חוכמה ככה לשיר לקדוש ברוך הוא קיבלת סתירה והפסקת לשיר למה הכל לא כלום או שאתה שר שהכל רץ לך או שאתה לא שר בכלל שלא הולך לך מה רמזו לו משמיים זה ההבדל בינך לבין דוד המלך לדוד המלך לא היה הכל או כלום דוד המלך התעלה בעבודת השם והלך לו לא כסדר הוא חטף סטירות אבל הוא המשיך לשיר גם כלך בגי צל מוות לא ררה כי אתה עמדי אני ממשיך לשיר אני ממשיך עם התורה אני ממשיך ללמוד מזמור לדוד בורכו מפני אב שלום בנו אני ממשיך ללמוד אני ממשיך להתפלל אני ממשיך לעבוד את השם למדרגה הזאת נבוכדנצר לא יכל להגיע מה ההבדל היה ביניהם נבוכדנצר הלך על הכל או כלום זורם לי הולך לי נשיר קיבלתי סתירה לא הולך לי כסדר זה לא הולך מושלם אני מפסיק לשיר דוד המלך אומר אין הכל או כלום צא מהדימיון הזה אין הכל או כלום תהיה כמו הם הקדוש אתה ממשיך ככה מצליחים ככה זוכים לנעימות ועריבות ולימוד התורה ובקיום המצוות אחים יקרים חסד השם על הארץ איי איי איי איזה מתיקות מה רבנו נותן לנו איזה אור איזה רחמים איזה אהבה וכמה רבנו שסיים את הסיפור על מעשה מחכם ותם אמה אני רוצה שתהיו כמו תם הקדוש איך תזכו לאור לשמחה לחיות אין הכל או כלום שמח בחלקי קודם כל מודה לקדוש ברוך הוא על מה שאני זוכה לעשות לא חוכמה רק ללמוד החוכמה היא ליצור ולהפיק תודה והודעה ושירות ותשבחות דרך לימוד התורה דרך ההתבודדות דרך הקיום של התורה והמצוות מאיפה הראייה חזל אומרים אחד המרבה ואחד הממעיט הוא לבד שיכוון ליבו לשמיים מה זה הלב זה השמחה מה המטרה של התורה והמצוות שנפיק מזה תודה והודעה לקדוש ברוך הוא איך דוד המלך אומר כל מצוותיך אמונה מה מה המטרה של התורה והמצוות שנפיק מזה אמונה שנפיק מזה חיים שנדע שרבת אלוקים לי טוב זה האור וזה השמחה וזה החיות זה נקרא הלולה צדיקה שהצדיק עבר עליו רבי נתן שחיבר את החיי מוהרן לא סתם הוא כתב אותם בצורה מדויקת מעבר על רבנו את העליות שלו את הירידות שלו את הכל לא כמו ספרים שכותבים בגיל כך וא כך היה בגיל כך אף פעם לא עבר עליו ירידות ומעברים רבי נתן כתב הכל על רבנו מעבר עליו היה לו ניסיונות היה לו קשיים וזה מה שעשה אותו רבי נחמם מברסלב ימי מואר נת חלק א' חלק ב כמה רבי נתן שמה מתאר את המעברים שעבר עלי בפרט בשנים הקשות של תקצה ת קצט כמעט איזה שנים קשות של רבי נתן אזהר רדיפות הוא עבר והמשיך והמשיך והתעלה כי אין הכל או כלום רבנו נתן לו סדרים שלא היה לו זמן איך אומרים הכל היה בדקדוק היה לו את המורא שעות השעון רבי נתן כל הזמן היה מסתכל על השעון היה שומר זמן ואחרי חצי שנה לרבי נתן היה מאוד קשה להמשיך בסדרים היה לו גם טיח ציבור היה לו הרבה עניינים אבל איך הוא כותב לרבי יצחק הבן שלו ביעלים לתרופה ותלך ותחייה את עצמך עם הזמרה ועם כל זה שיש לי תיח דציבורא והמעברים והרדיפות שאני עובר עם כל זה אני חוטף איזה פוסק וחוטף איזה משנה וחוטף איזה חומש כמה רבי נתן האריך אין הכל או כלום אני ממשיך בעבודת השם ממשיך יום אחד רבי נתן אסף כסף לבנות את הקלויז חסידי ברסלב היו עניים רבי נתן אמר בפרוטות של העניים הקמתי את הקלויז מה הוא בא להגיד לזה איך מתקרבים לרבנו איך מקימים הועלה של תורה לרבנו ששמחים בפרוטות מהפרט של אנה שקמתי את הקלוז של רבנו באומן שיהיה קיבוץ פרוטות של אנש שמה לומדים אתה רוצה להקים את עצמך תשמח בנקודות הטובות ברוך השם תשמח כל המטרה של התורה והמצוות שתפיק מזה שמחה איך רבי נתן כותב לבן שלו רבי יצחק ותראה למשוך שמחה אל השכל המצווה קיימת האור ש במצווה קיים השמחה שבמצוות קיימת אבל ההתבוננות שלך לא קיימת תתבונן ותשמח ותדבר ממה שאתה עושה כמו התם הקדוש אתה תמשוך שמחה לשכל זה הדרך של הצדיקים לכן נקרא הילולה דצדיק היה יום החופה עד שמתחתנים לוקח זמן קשה זיווגו של אדם כקריאת ים סוף וגם אחרי שמתחתנים יש עליות וירידות יש מעברים כמו בכל זוגיות אבל ככה זה חתונה על מה שמחים על שמתגברים זה נקרא ילודת צדיק היה ועמך כולם צדיקים כל יהודי יש לו מעברים כל יהודי יש לו מעברים כל יהודי יש לו את העליות שלו את הירידות שלו את הבלבולים שלו את הכס שלו אנחנו לא מדומיינים כל אחד יש לו את הכאב שלו את השמחה שלו את הצר שלו את את הרווח שלו אבל למשוך שמחה אל המוח אבל אתה עושה טוב ותעצים את השמחה אל המוח יש קונטרס שכתב אותו רבי אברהם בן רב נחמן שהוא קיבל שיחות מאבא שלו מרב נחמ טולצ'ין שהיה תלמידו של רבי נתן הקונטרסט הזה נקרא ימי התלאות איי איי איי מה כתוב שמה על רבי נתן מה עבר ואיך נלחם ועל תלמידי רבי נתן איך נלחמו ולא ויטרו להיות חסידי ברסלב וא אתה רואה שמה איך רבי נתן איך מלמדים את הדרך שהוא המשיך המשיך עם כל הכאב שלו וכן כאב לו מ ש רואה בליקוי תפילות או בעלים לתרופה איך רבי נתן מוטא את הכאב שלו שרודפים אותו ופוגעים בו אבל המשיך רבי נתן בכל הכוח אין מה לעשות אחים יקרים באנו לעולם הזה להילחם אבל להילחם עם טקט לא ריבוי אור להילחם על פי דרכה של תורה עקף בצד הגודל שמחים בנקודות הקטנות ומתקדמים יש רבי נתן נפלא חלק ג' בליקוטי ההלכות שמדבר על ספירת העומר רבי נתן אומר מה קרה לנו בפסח ירד עלינו אור משער ה50 מה זה האור הזה שאדם בורח מן הרע ונדבק בטוב בחיפזון יצאנו ממצרים אדם צריך להיות זריז בחיפזון לברוח מהרע אתה רואה שהמחשבות תוקפות אותך אתה רואה הבלבולים רוץ מהר לשיעור תורה פתח את הטלפון שמע שיעור פתח איזה תהילים פתח איזה דיבור עם השם יתברך צריך לברוח בחיפזון ובמהירות מהמחשבות הרעות הדברים הלא חיוביים אבל אז מה קרה בחיפזון הם יצאו ממצרים שזה הבריחה מהיצר הרע אבל בשביל מה יצאו ממצרים לקבל את התורה אז הם היו צריכים גם לקבל בחיפזון את התורה רבי נתן אומר לא את התורה לא מקבלים בחיפזון פה תעצור אמטן מה זה אמטן כמה זמן צריך לחכות 50 יום מה 50 יום ברחתי מהיצר הרע תן את האור תן את התורה תן את המצוות לא לא לא לא עכשיו אתה תקבל את האור הזה בהדרגה בהמתנה מה זה המתנה כמו שאנחנו ומדעים בספירת העומר מתקדמים צד צד עקב בצד אגודל לאט לאט עוד הלכה עוד תהילים או התבודדות לאט לאט העיקר שהדעת תהיה מיושבת רק מה הבעיה אצלנו אנחנו לא מוכנים לעבור את המקום בנפש שנקרא התנה אנחנו רוצים לקבל עדיין את המקום של החיפזון בחיפזון יצאתי ממצרים בחיפזון עזבתי את הרע בחיפזון אני רוצה לקבל את הקדושה ואת הטהרה ואת כל ההשגות כולם שכל יום אני אלמד בלי סוף בודד בלי סוף ויקרא תהילים בלי סוף והכל הרבה והכל בכמות והכל בהיסטריה לא לא לא אתה לא עובר במקום שנקרא המתנה אין לך את ההמתנה אין לך מתנה עכשיו העבודה שלך זה התקדמות לאד זה נקרא המתנה אם אדם יודע שהוא צריך להתקרב לקדוש ברוך הוא עקב בצד הגודל זה נקרא מתנה מתנה הנפש נבראת בצורה בריאה וטובה רק צריך לעבוד עם הבאלנס הזה מצד אחד רבי נתן אומר ברחמה רע בחיפזון טוב אני רוצה להדבק בקדושה עכשיו תמתין מה זה צעדים קטנים מה אני מצליח למוד איזה הלכה איזה מזמור תהילים איזה התבודדות דקה וחצי מה מה אבל אבל רבנו אומר חצות ורבנו אומר שעה התבודדות ורבנו אומר נכון אתה צודק אבל רבנו לא בא להגיד לך שאם אתה לא לומד חצות אז תלמד מהספרים שלו העיקר אצל רבנו זה חצות אני שואף לזה אני רוצה את זה אין בעיה מצוין אתה תגיע לזה תפילה המתנה התבודדות תתחיל לאט תתחיל לאט תתחיל חמש דקות חצות שמע איזה שיעור בחצות חכה חכה לא בהיסטריה לא אבל רבנו אמר שעה התבודדות רק שעה התבודדות רק שעה התבודדות רבנו לא אמר את המשפט הזה רק שעה התבודדות שאז תבין משמה שלא תעשה גם דקה תתחיל 10 דקות כל יום לאט לאט אתה תראה זה יגיע עוד קצת ועוד קצת אני רוצה לסיים את כל הליקוי המרן בשבוע לא דף אחרי דף לאט לאט ככה גם בליקוטי הלכות איך רבנו אומר בסדר עבודת השם בלימוד התורה אדם יש ו יצר הרע שהוא רוצה לקטוף את כל התורה ואת כל המצוות וללמוד הרבה וכולי וכולי ולא עולה בידו כלום ההיסטריה במוח מונעת ממנו להתקדם למה היסטריה במוח לחטוף את כל העולם ולהשיג את כל העולם ברגע זה בא רק מתודעה אחת פנימית אני לא מוכן לעבור את המקום שלה צעד אחר צעד עקף בצד אגודל המתנה וסובלנות מה זה יוצר לי אם אני לא מוכן לעבור את המקום הזה בנפש של המתנה וסובלנות אני לא מוכן לקבל את המציאות שנקראת יש כלל ויש יוצא מן הכלל או הכל או כלום זה זה תוצאה של חיפזון שאדם רוצה הכל או כלום הוא עובד במוח עם שתי המצבים האלה הקיצוניים האלה זה תוצאה של חיפזון אבל אם הוא מרפא ואיין הכל או כלום ועכשיו הוא כוף מה שהוא יכול עם כל המעברים שהוא עובר והוא ממתין והוא מתקדם עקב בצד אגודל הוא מגיע לחג השבועות חג השבועות זה שער של הקדושה שער הכתר שער הרצון הוא זוכה לאור הרצון מה זה אור הרצון הישוב הדעת שיש בתורה הישוב הדעת שיש בעבודת השם אשרינו אשרינו ואשר חלקנו תודה רבה על בורא עולם איי איי איי אל תתבלבלו מהירויות אל אל תתבלבלו אל תציבו לעצמכם מטרות שאתה נמצא על גביש שנוסעים בו 20 קמש ואתה רוצה לסוע על 200 זה לא עובד ככה זה לא עובד ככה כדי למשוח נחת ורוגע ושלווה בחיפזון במהירות אני יוצא מהרה לא בא איתו בטוען וניתן ככה רבי נתן אומר אבל מצד שני אני רוצה להתקרב לקדושה אמטן אמטן זה לא פירוש שאתה לא עושה כלום מאיפה לומדים את זה משל למה הדבר דומה אדם שרוצה עכשיו ככה אומרים חזל אדם רוצה עכשיו להגיע לקנות שמן אפרסמון זה היה שמן טוב מאוד בזמנם היה נכנס לחנות היה אומר תנו לי בבקשה שמן אפרסמון אמרו לו תמתין בינתיים המוכר הולך למחסן מביא לו אמטן מה זה אמטן לא שאני לא עושה כלום אני בהתקדמות לקבל את השפע אז זה לא אצלי כרגע ביד אבל אני בהתקדמות בינתיים המוכר הולך מביא את זה אז אני בהתקדמות הבא להטהר אומרים לו אמתן מצד שני יש עוד לשון בחז הבא להטהר מסייעין לו אומר רבי נתן איך זה עובד תחליט הבא להטהר אומרים לו אמתן הבא להטהר מסייעין לו רבי נתן אומר אתה יודע מה הסיוע משמיים אתה יודע איך אתה יודע שעבודת השם שלך היא טובה ונכונה שאומרים לך להמתין עקב בצד אגודל מלמדים אותך את הדרך הזאתי של עקב בצד הגודל לאט לאט ובסובלנות וביישוב הדעת זה סיוע משמיים אתה רואה שפתאום נותנים לך בראש ורוצים להטיס אותך לגבהים בלי פרופורציה אם זה בלימוד לא משנה מה בעבודת השם רוצים להטיס אותך ישר בלי הלכה בלי דרך ארץ בלי השקפה אנחנו צריכים לעבוד על חינוך על עצמנו בלי זה רוצים להטיס אותך ישר בלי לימוד בלי דרך בלי השקפה זה לא נקרא סיוע משמיים פבו לפון לאט לאט זה לא נקרא סיוע משמיים שהכל הולך במהירות ובהתלהבות יתר לכן תראו איך רבנו ורבי נתן יודעים אותנו איך לעבוד חיפזון לברוח מהרע מהירות מהירות ברח מהרע ברח אתה רוצה להידבק בטוב טוב מה עכשיו מהירות מהירות לא לא לא לא לא אמטן אמטן נחת חכה עכב בצד אגודה לאט לאט לא מסיימים ספר ביום אין מה לעשות חייבים לעבור את המקום הצלחות מגיעות בסובלנות זכות רבי מאיר זכות כל הצדיקים תעמוד לנו שנזכה תמיד ללכת עכב בצד הגודל ולהתקרב בישר ובתמימות ובשמחה ובאהבה אל השם יתברך שיהיה לכם בשורות טובות ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה