מדברים מרבי נחמן מברסלב הגשר הפרטי שלנו
מדברים מרבי נחמן מברסלב הגשר הפרטי שלנו
[מוזיקה] גזלמ [מוזיקה] שמים [מוזיקה] שבוע טוב לכל המאזנים כולם מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית תורותו של רבי נחמ ברסלב מדברים הנחל נובע והיום אנחנו בעזרת השם נמשיך על הנקודה הזאת שכל כך רבנו מדבר עליה על הנושא הזה של שמחה בחלקנו שזה דבר כל כך נצרך כל כך חשוב כל כך מאיר בעבודה הזאתי אז בעזרת השם אנחנו ניגע בזה נתחזק מזה ושיהיה לנו שבוע טוב ומבורך ומוצלח עם שפע ברכה והצלחה [מוזיקה] אז אנחנו קצת עם מוזיקה מקפיצה ננין לכם את השבוע [מוזיקה] [מוזיקה] אז אנחנו עם קצב טוב יאללה עולים זהל גודל זה גודל برو אני לא זה לא זה גוד אני כנס זה לא זה זה גודל [מוזיקה] זה לא זה זה גוד [מוזיקה] זה גודל בטירו [מוזיקה] דו לוקח זה [מוזיקה] [מוזיקה] איזה כיף זה ברוך השם לפתוח ככה עם מוזיקה טובה שמהירים לנו את הנשמה גודל התמימות לשמוח בחלקנו איזה שמחה פשוטה רבי נחמם ברסב נותן לנו לההנות מהחיים בצורה נכונה עם כל המעברים המשתנים אבל להצים את כוחות הטוב שנות הודעה היום אנחנו בעזרת השם למלמד מלקוצ מליקוטי עצות הנקודה הזאת שנקראת תמימות מרבי נתן מלמד אותנו [מוזיקה] ואהבת לך כמוך זה כלל גדול בתורה אהבה אהבה אהבה זה הכלל הגדול לכל ההצלחה ישנם ימים ללא מרגוע בוא ניתן לכם קצת את הקצב בבית לשמוח יאללה חברה מוכר אני לנגוע בעזבים באדמה לפסוע הבא אותה הדרך בתוך פריחת הקומים ולהיות כל כך אחר ולפרוח ערב הגשמים רק תפילה עשה או כלי כלי שהשמש תעבור עליי ותראה לי שוב את מי שולי או כלי כלי רק תפילה עשה שהשמש תעבור עליי ותיקח אותי אל המס תפילה עשה [מוזיקה] איזה כיף זה לשמוע שירים קצת של נוסטלגיה איי איי איי יש בהם פשיטות ואם משהו אל זאת הארץ והיא מפס שוב דרכים האיר קדם יכירו האנשים והפרחים ה תפילה אסה או כלי כלי שהשמש תעבור עליי ותראה לי שוב את מי שולי או כלי כלי התפילה שהשמש תעבור עליי שתיקח אותי אל המעשה תפילה עסה אז אנחנו בעזרת השם יאללה מתחילים לדבר על התמימות חבר'ה לשמוח אבל זה הזמן קצת לרקוד בתמימות ו [מוזיקה] קשה להתחיל לדבר עם מוזיקה כזאת פשוטה איי רבנו רבנו מביל אותנו בשידור רבנו מביל אותנו אין לי מושג מה לעשות בן בג בג בן בג בגמי בן בג בג בן בגמי לא ימי הפוך בו והפוך בו דכולו בו בן בגב בג בן בגבג
היי בן בגבג בן בגבג אומר תהפוך בספרי רבנו כמה שיותר ותמצא צא את הכל הפוך בה והפוך בהח ללכת עם העצות ולהפוך ולהפוך וללמוד ולהתפלפל וללמוד וללמוד וללמוד ללמוד מספריו ולקיים עצותיו וכול בא תמצא את כל העצות של הצדיק שמאיר לך את החיים בוא בוא בסיבוב בוא בוא בוא ומנצזוע שאין לך מידתו בונו בותחז בוא בוא בוא בסוף להיבו בוא בוא בוא מנו סזו שנח זה בעזרת השם בוא נתחיל בוא נתחיל להתעין מרבנו זה זה המטרה שלנו אז באות מימות בליקוטי עצות כותב לנו רבי נתן כך הוא מביא בשם התורה ברבנו שרבנו מדבר בתורה קכ כג עיקר קבלת אול מלכות שמיים מה זה קבלת אול מלכות שמיים שאנחנו מקבלים על עצמנו עול מלכות שמיים שהשם יתברך מנהיג את הכל מדריך את הכל בין בכלל ובין בפרט יורד עלינו שפע איש אמונות רב ברכות ככה הגמרא בברכות מביאה קבלת עול מלכות שמיים זה אמונה אמונה שהשם יתברך מדריך את הכל לא רק בכלל אלא בפרט בחיים שלך עם האישה שלך עם בעלך עם הילדים עם הבית איפה שאתה נמצא בכל מניעה בכל הדרכה בכל התקדמות הכל מלכות השם שולטת עליך מדריכה אותך מנהיגה אותך וכמו שרבנו בשיחות הרן שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית הוא מאמין שהכל לטובה איך מושכים את הדבר הזה אומר רבנו תורה ממד חלק שני בליקותי מורן שהאמונה היא טולה בפה של האדם שאדם מדבר מדיבורים שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה וחוזר ומשנן את זה ריבונו של עולם הרי אני מאמין באמונה שלמה שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה ורצוני לעשות רצונך וכל מה שאני עובר בדרך זה הכל דבר אחד חשוב ויקר להאמין שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה והוא חוזר ומשנן ומדבר עם השם יתברך על זה ריבונו שמתן לי אמונה הכל בהשגחה פרטית הכל לטובה ומודה ומשבח שהכל יתהפך לטובה ועל הניסים והנפלאות ורואה את החסדים ורואה את ההרחבות שבתוך המצר עושה עבודה של אמונה ברוך השם הוא זוכה לקבלת עול מלכות אבל אומר רבי נתן מה התנאי איך זוכים לזה הוא על ידי שמשליכין ומבטלין כל החוכמות רק ללך בתמימות ובפשיטות לבטל ולהשליך כל החוכמות איזה חוכמות אולי כך אולי כך אולי נעשה כך אומר דוד המלך רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום זה לא משנה כמה תחשוב זה לא משנה כמה תתפלפל רבות מחשבות בלב איש אבל יש כלל עצת השם יתקום ומה שהוא יחליט אני מרוצה מה שהוא יחליט הכי טוב לי אני אמשיך להתפלל לבקש השם יתברך מנוות את התפילות שלי משתמש בהם לאיפה שצריך מתי שצריך כל עקבה לטובה הכל מאיתו יתברך ברוך השם זה נקרא שמשליחין ומבטלין כל החוכמות החוכמות האלה גומרים אותנו והרבה פעמים היצר הרך הוא בא בחוכמות אתה יודע למה עובר עליך כך כי לא עשית כך ולא עשית כך חשבון נכון נפש זה דבר חשוב ויקר כמו שרבנו מלמד בתורה גם סה שהכל נכון לעשות חשבון נפש לבדוק את עצמנו אבל ברגע שזה הופך להיות רדיפה עצמית ושנאה עצמית והלקאה עצמית זה לא מה שרבנו התכוון כי אז אדם חושב שהשם יתברך סתם רודף אותו אדם חושב שהשם יתברך סתם רוצה להכות אותו כל היום זה נקרא הלקה עצמית לא חשבון נפש אני עושה בודק את עצמי אבל מתוך אמונה שהשם רק רוצה לטובתי וגם אם אני לא מבין למה איך וכיצד אני משליך את השכל שלי ובוטח בהשם יתברך בביטחון גמור ושלם [מוזיקה] שהכל לטובתי כל מה שאתה צריך רקים אחסו מה שאתו צורך רק אוידים מוחזק שוקח שלי כל שוקח שלי בונוי שלו לא ככה שלי קושכה שלי ובקושח שלי ריבית שלא ילום ככה שלי [מוזיקה] בוינו שלא ילום אני יודע שבס המקדוש השלישי אינו בונוי מאוונוי [מוזיקה] מדמוס אונו שלי לא אני אוידה שבס המקדוש השלישי אינוי בנוי מעווים הוא בנוי [מוזיקה] יה שאת צריך רק בוידי בורחים בורח כל כמה מה שאתה צריך רק בוחק בקושח שלי בקושח שלי ריבונוי שלא ככה לי איכשהו ככה שלי בקושי שלי אוהיר בוא שלי לא ככה שלי [מוזיקה] בשפד נש
לכן אומר לנו רבי נתן להשליך את כל החומות את כל השכנים ולהאמין באמונה שלמה שקודם כל כלל אחד את הכל בהשגחה פרטית כלל שני הכל לטובתי יש אומרים שעצם זה שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית ככה רבנו שם מסביר אגב בשיחות הרן שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית אז הוא מאמין שהכל לטובה כבר התוצאה שהוא מאמין שהכל לטובה תגיע עד אליו מה קורה שהאדם מאמין שהכל לטובה הופך להיות כלי כיבול לקבל שפע והאמונה היא נמצאת בפה של האדם לדבר מזה לפתוח בקדוש ברוך הוא להמשיך לא להתייאש ללמוד להתפלל שאדם ממשיך בעבודת השם שאדם לומד שאדם משו שאדם כוסף שאדם רוצה שאדם לא עוצר תדעו לכם כלל הוא הופך הכל לטובה כי זה האמונה שאומרת שהכל לטובה והשם איתי והשם לא עזוב אותי והכל זה רחמים רק לגדל ולא להמניך ואומר רבי נתן כי רק התורה הקדושה היא החוכמה האמיתית והתורה הקדושה מה אומרת השם מדריך את הכל השם מנהל את הכל השם יתברך קובע את הכל וכל מה שהוא עושה זה הכל לטובה הכל לטובה כי רק התורה הקדושה היא החוכמה האמיתית התורה מלמדת לנו לימוד התורה קיום המצוות מלמד אותנו אמונה שאין עוד מלבדו אין עוד מלבדו והכל לטובה ושאר כל החוכמות הם בטלים אצלה כל החוכמות שאדם מנסה לבוא כוכי ועוצם ידי קומבינות שיטות אולי נעשה כך אולי נעשה כך הכל בטנו מוטל עכשיו תדעו לכם בשעה שאדם עומד בניסיון או באמת היצר הרע אלוף בלתחכם אותו בטוען ונטען במוח רדיפה עצמית עצמית השם לא אוהב אותי זה לא מגיע לי זה בגלל כך כל הדברים האלה זה הפך האמונה באמונת הייחוד שהכל לטובה והשם אוהב אותך ורוצה בקרבתך תדעו לכם להאמין הכל לטובה השם יתברך איתי יד ביד כל הקב לטובה הכל לטובה כל דבר יגיע בעיתו בזמנו זה אגב בדיוק מה שלומדים מקורח שקורח היה צריך בסך הכל להמתין והיה מקבל גדולה אומרים יותר מאהרון ויש אפילו אומרים שאם כוח היה ממתין בסובלנות ולא היה דוחק את השעה היה הופך להיות מנהיג של עם ישראל במקום יהושע אבל הוא דחק את השעה למה אה משה רבנו נותן פה תפקידים לאהרון לאליצפן זה לא הולך בסדר כי יש ארבעה אחים אמרם ויש את א יש את יצהר ויש את חברון ויש את אוזיאל ועכשיו פתאום הבן של עוזיאל אליצפן קיבל תפקיד ומשה קיבל תפקיד ואחריו אני הייתי צריך לקבל תפקיד את הכהונה והוא נתן את זה לאהרון מה הוא חושב גם אם משה רבנו חס ושלום נגדך הוא לא יכול להרע לך משה רבנו גם בעצמו לא קובע זה מה שהוא בא ואומר לו אני בעצמי לא קובע זה הכל מפי הגבורה אדם חושב שחוסמים אותו עוצרים אותו אף אחד לא יכול להגיד לקדוש ברוך הוא מה תעשה ומה תפעל השם יתברך מחליט לתת לאדם גדולה ושהוא מחליט לתת לאדם גדולה אף אחד לא יכול למות כנגדו שה יורדת לאדם שהיה משמיים אף אחד לא יכול אם הקשם יתברך החליט משהו החליט תאמין באמונה שלמה זה מה שכוח היה צריך לעשות תמתין בסבלונות אפילו שאתה רואה שהולך קלוק הסדר על פי הסדר אמרם היה קיבל את משה משה קיבל את הגדולה של הלוי עכשיו הכהונה צריכה לבוא לבן השני מי זה הבן השני זה יצהר יצער יש לו בן שקוראים לו כוח עכשיו אני צריך לקבל את המלוכה מה פתאום אליצפה נכנס לתמונה שהוא בכלל בא מהבן הרביעי של קת נכון הולך לא כסדר נכון הולך לך במוח לא כסדר אבל האמונה אומרת שהכל הולך כסדר האמונה אומרת שהשם מחליט את הכל ולא אתה גם אם הולך לך לא כסדר זה אמונה אמיתית תמתין בסבלנות תמשיך עם התורה תמשיך עם המצוות תראה ישועות ובא ואומר לנו רבי נתן צריך כל אחד להשליך כל החוכמות ולעבוד השם יתברך בפשיטות ובתמימות מה זה הכוונה לעבוד השם יתברך בפשיטות ובתמיאות הרבה פעמים אנחנו עובדים את השם בחוכמות הרגש אתם יודעים מה זה חוכמת הרגש מאיר לי אני לומד לא מאיר לי אני לא לומד מאיר לי אני קורא תהילים לא מאיר לי אני לא קורא תהילים מאיר לי אני מתבודד לא מאיר לי אני לא מתמ הכל זה לפי ההערה של הרגש אבל וידעת היום שזה השכל ואז והשבות אל לבבך וידעת היום לימוד התורה והמצוות והשבות האל לבבך להוריד לעשייה אם אדם יכנס להתבודדות בא לי לא בא לי הוא רק התבלבל אם אדם יכנס ללימוד התורה בא לי לא בא לי הוא רק התבלבל אתה קודם כל תלמד תתפלל תתבודד האור יבוא עד אליך וזה שאחד בא לרבנו ואמר לו רבי אני לא מצליח לבכות בתפילה רבנו אמר לו בגלל שאתה מתרכז לבכות אתה לא מצליח לבכות ואתה גם לא מתפלל בכוונה אתה תתפלל כסדר מילה כילה מבינה אם יבוא בכי מה טוב ואם לא אבל אתה עשית את שלך אחרי המעשים נמשכים הלבבות אתה תדבר עם השם אתה אתה תתבודד ואתה תראה שהלב יפתח זה נקרא לעבוד את השם יתברך בפשיטות ובתמיות פשיטות מלשון התפשטות אני מוכן להכניע את עצמי כלפי השם ותמימות זה שלמות כי צריך שיהיו מעשיו אומר רבי נתן מרובים מחוכמתו אחד היסודות מה זה לקנות את הפשיטות והתמיות מה הסימן שמעשיו מרובים מחוכמתו הוא ברוך השם בעשייה בעשייה אבל אם הוא עובד רק לפי ההרה פעם הוא יעשה פעם הוא לא יעשה שאדם נמצא בעשייה ממשיך ממשיך מאיר לך לא מאיר לך האוכל של התורה הוא אוכל טוב האוכל של המצוות הוא אוכל טוב הוא מזין האוכל של הלימוד הוא אוכל טוב האוכל של ההתבודדות הוא אוכל טוב אתה תמשיך יש תבלינים אין תבלינים לא תמיד אוכלים תורה ויש תבלינים לא תמיד מתבודדים ומרגישים את התבליין בהתבודדות לא תמיד אז מהסור מה קרה זה לא נעים נכון כי אנחנו תמיד רוצים לעבוד את השם ולהרגיש מוערים אבל חלק מהעניין הוא אין מה לעשות אומר רבי נתן ויצי יעקב מבאר שבילך שבין קדושה לקדושה צריך לעבור את האמתן הזה את את הקטנות הדעת הזאתי לפעמים זה לא נעים זה לא נוח אבל ממשיכים הלאה כי לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה לא מבי החוכמות של סתם בני אדם שהם באמת שטות וחסילות כמובן שרבי נתן אומר שאם אדם הולך עם החוכמות שלו מכל מיני ספרים חיצוניים ודאי שזה כסיל בוודאי צריכים להשליכם לגמרי ותדעו לכם יש כל מיני חוכמות חיצוניות מה זה חוכמות חיצוניות אני אעשה כך ואז אני ארוויח כך הרבי מקוצק אומר רבי נתן גם הדגיש את זה כל דבר צריך סיעתא דשמיא והוא אומר רבי מיקוצק אם אדם יש לו סיעתא דשמיא הוא ימכור כיסמים והוא יהיה מיליונר ואם אין לו סיעתא דשמיא הוא ימכור יהלומים ויהיה עני זה פחות או יותר הדיבור ששמה הוא מביא כל דבר צריך סיעתא דשמיא אנחנו צריכים הטענה משמיים שאדם הולך עם השם עשם אני ממשיך עושה את כל ההשתדלות ללכת לתפילה ללמוד לעבוד לעבוד אותך אני ממשיך רואים את זה בחוש איזה מתיקות הוא מקבל האור מגיע ממילא עד אליו וזוכה גם לעשות הרבה כי לא המדרש הוא יקר אלא למעשה אלא אפילו חוכמות גמורות רבי נתן אומר אפילו חוכמות גמורות שהוכיחו אותם אבל זה חיצוני זה לא קשור אלינו אנחנו הולכים עם חוכמת התורה אפילו מי שיש לו מוח גדול באמת כשמגיע לאיזה עבודה הוא צריך להשליך כל החוכמות גם בעבודת הקודש החקמנו למדנו התעלנו הכל טוב ויפה אבל עדיין הקו המנחה לעבודת השם זה הפשיטות שזה החוכמה הגדולה ביותר אני ממשיך להיות בעשייה חסדים וטוב ולמוד והתבודדות ותהילים להוריד להוריד להוריד לעשייה ברוך השם ולעסוק בעבודתו יתברך בפשיטות ובתמימות כאילו רק עכשיו הוא התחיל חיל זה אחד היסודות של עבודת הפשיטות תשימו לב שזכינו להתקרב לעולמה של תורה כמה פשיטות הייתה לנו הרבה עשייה הרבה הרבה עשייה בלי חוכמות כל הזמן צריך להגיע למקום הזה אני לומד מחכים מתעלה ויש לי עוד מה לדעת כל הזמן להישאר בילד שבתוכנו וצריך אפילו להתנהג ולעשות דברים שנראה כמשוגה בשביל עבודת השם ריקודים לפז לשמוח כי צריכים לפעמים לעשות דברים הנראים כשיגעון כדי לעשות רצונו יתברך גם עכשיו דם הוא בקטנות המוכן ולא הולך לו ולא בא לו ולא מאיר לו מה רבנו אומר תעשה מלדשתותה תרקוד תפזז תתגלגל מה שנקרא כמובן הכל בזהירות לא לפגוע באף אחד ומשמה תבוא לשמחה ותייזהר כי עכשיו מפה אם אתה ממשיך יותר מדי איך השם זה גם יכול להיות ליצנות אז תדע את הגבול תשמח תרקוד תפז תספר איזה בדיחה ברוך השם תבוא לשמחה תמיד לדשטותה כי צריכים להתגלגל בכל מיני רפש ותית בשביל עבודת השם ומצוותיו יתברך אדם נעים לו להיות ברפש ותית לא נעים לו אדם שעושה מילדשטות רוקד מפז הרבה פעמים לא בא לו אבל הוא מוכן להיכנס לזה להשליך קצת את הגאווה שלו מה שנקרא מפזז רוקד מספר איזה בדיחה מספר מתעלה מקבל שמחה וממשיך לא נעים לי תשימו לב הרבה פעמים בחתונות אומרים לאדם בוא תרקוד בוא תרקוד לא לא עזוב לא עזוב עד שמישהו בא וטופ תפס אותו אומר רבנו בעל כורחו מה זה בעל כורחו לא בא לי אבל אין לי ברירה ופתאום אתה רואה אותו מתהפך לשמחה לא בא לי זה מה שרבי נתן פה מדגיש הרבה פעמים הלא בא לנו הזה זה הרגש שמבל אותנו שכלי הרגש עזוב אתה לא בא לי תנסה רגע להתגבר וכנס להתבודדות לחמש דקות תתחיל כנס לתהילים לדקה כנס לתיקון הכללי כנס לאיזה הלכה שאתה לומד אפילו שלא בא לך ועכשיו עבודת השם שלך אתה מרגיש שלא בא לך מה זה לא בא לך כמו שלא בא לי להיות ברפש ועתית ככה גם עכשיו לא בא לי ללמוד ולא בא לי להתפלל ולא בא לי להתבודד אבל אני חוטף אפילו מעט דמעט מה שאפשר לעשות כמו אדם שנכנס לרחבת הריקודים מה הוא אומר לעצמו טוב נו יאללה כבר תפס אותי בכוח אני ארקוד איזה כמה שניות והכמה שניות האלה הופכים להיות אחלה ריקוד די לפח [מוזיקה] שהחזוב שמוסגם לא רב רבו רבו רב הם שחזוב לשבחם לא רב רבור חזוב שבסכם לאבור בוא נבוא נבוא אמר שזכרתי מוסיף בוא נבוא לבוא לנו נוסח [מוזיקה] ואז זה ניכר שאדם עושה לכבודו יתברך לא בא לי ואני עושה זה עכשיו ניכר שזה לכבוד השם ותדעו לכם זה בדוק אומסם שמשמה נפתח שמחה גדולה ואור גדול בדוק בדוק בדוק בנושא איזה אור נפלא נפתח בנשמה בשעה הזאתי ולאו דווקא בשביל מצווה ממש אלא כל דבר שיש בו רצון השם יתברך נקרא מצווה יקרים כן יש בו עכשיו רצון השם וזה נקרא מצווה תעשה את זה עכשיו מצווה זה מלשון חיבור צבות עכשיו זה מחבר אותך לשם איך אנחנו יוצרים את זה לפעמים אדם לא בא לו לאכול אבל הוא יודע שזה נצרך לגוף שלו אז הוא אוכל אדם לא בא לו להתקלח אבל הוא יודע שזה נצלח לגוף שלו אז הוא עושה את זה הוא מפעיל את השכל הקר אדם לא בא לו לקום לעבודה אבל הוא הולך כי הוא יודע שזה הפרנסה שלו אז הוא עושה את זה בעל כורחו ומשם אחרי זה הוא זוכה לשמחה [מוזיקה] על
ואומר לנו וצריך לגלגל עצמו בכל מיני רפשית כדי לעשות איזה רצון ונחת להשם יתברך אם אנחנו נלמד לדעת שבכל דבר אנחנו חיות שלנו זה לעשות נחת לשם שאנחנו עושים נחת לשם אנחנו מרגישים נחת אצל עצמנו אז צריך להתגבר מה לעשות את העולם הזה זה עולם העשייה העולם הזה זה עולם העמל תדעו לכם אדם לעמל יולד מי שתופס את המשפט הזה ולא בורח ממנו הוא יודע ההצלחה שלי זה בעמל ההצלחה שלי זה בעבודה ובעשייה רק מה הבעיה היא שאנשים לוקחים את המשפט הזה בריבוי אור ועושים עבודות קשות ומופרזות ולא הולכים בעקב בצד הגודל ואז הם מתפרקים אדם לעמל יולד כמו שאדם הולך לעבודה ועובד צעד אחר צעד ועוד יום ועוד יום עד שמגיע הפרנסה אותו דבר זה עבודת השם צעד אחר צעד זה העמל בנחת לא להגדיר עמל פירוק עמל זה לא פירוק אדם שילך לעבודה ויתפרק ביום הראשון גם אם הוא ירוויח מיליארדים הוא יחזור הביתה ולא ירצה לעבוד יותר אם העבודה היא לא ביישוב הדעת גם אם אני ארוויח מיליונים לא רוצה צריך אישוב הדעת צריך לעבוד ביישוב הדעת אי אפשר שהבוס יבקש ממני דברים שאני לא יכול לעמוד בהם אז יום אחד אני אחזיק יומיים אני אחזיק אחרי זה אני אתפרק אבל אם הבוס נותן לי כללים אומר לי אני רוצה שתעשה כך וכך ועם זה תתקדם יש לי את המנוחה בין לבין יש לי את הפסקה בין לבין הכל עובד מסודר ובנחת וברוגע וביישוב הדעת תדעו לכם עבודות קטנות בקביעות שזה העמל תזכרו מי שתופס עכשיו את מה שאני אומר ישנה תודעה וחיים יפסיק עם כל הרדיפות העצמיות ועם כל ההלכאות העצמיות ועם כל ה ההתהפחויות הנפש מה זה עמל והגיע עבודות קטנות בהתמדה יוצרות הישגים גדולים מה זה עמל והגיע להתייגע בלעשות עבודות קטנות עקב בצד אגודה לאט לאט וביישוב הדעת אנחנו מבינים בתת מודע שיגיעה ועמל זה שבירות וחוסר יישוב הדעת אז היצר הרע יתן לך יום יומיים לטוס לשמיים ואחרי זה מפרק את האדם לא יגיעה ועמל נכון זה עקב בצד הגודל בסובלנות אבל הקביעות שיש כביעות זה בונה את הנפש לא ביום לא ביומיים לוקח קצת זמן אבל זה בונה את הנפש פה קצת מזמורי תהילים כל יום תעשה לך את המזמורי תהילים שאתה יכול לאט לאט תפס את התיקון הכללי איזה דף מהספר הזה איזה הלכה מפה איזה לימוד מפה ככה לאט לאט ככה גם בספר ליקוטי מרן ככה בליקוטי הלכות ככה בספרי רבנו כל יום איזה דף מזה זה לקח לך דקה שתיים פה 10 דקות פה תחטוף מפה תחטוף מפה אדם נהיה בזה קבוע מצד אחד דורש מאמץ מצד שני לא פירוק הוא מתקדם עם זה יום יום והנה רואה שעוברים ימים ובלי עין הרע הוא מתקדם בלי עין הרע הוא מתקדם קובץ על יד ירבה ואז זה מושך עליו גם מישוב הדעת בעבודת השם תראו כמה מוסר השכל ולימוד אפשר ללמוד מדף היומי הרי בכל השס יש לנו כמדומני 2555 דפים חילקו את זה יש אומרים שעוד רבנו גילה את זה דף ביום בשבע שנים משמים שס תראו איזה יופי התקדמות יום יומית עכשיו במסכת עבודה זרה תראיזה תראו איזה יופי איך מתקדמים איזה יופי מעט בהתמדה מתקדמים אם ככה ניקח את זה לכל החיים שלנו לדרך שרבי נחמי ברסלב מטווה לנו כמו שהוא מלמד גם בחיי מורהן לא לדחוק את השעה פול פבול לאט שלט שלב אחרי שלב אדם יבנה את הנפש עכשיו תדעו לכם יש עוד רעיון יפה שלומדים את זה מקורח הוא בא למשה רבנו ואמר בגד שיש לו ארבע כנפות צריך את הציצית את הפטילות הלבנות ואת הפטיל תכלת כדי לפתור את הבגד שאי אפשר ללבוש אותו בגד שכולו תכלת צריך פטיל תכלת כדי לפתור מה הוא בעצם בא להגיד מה זה בגד שכולו תכלת ריבוי אור ריבוי אור אין עבודות קטנות ריבוי אור מוציא אותך מן העולם אל תקיים מצווה ציצית לפי שיטת קורח לפי שיטת משה רבנו כן צריך עדיין תפטיל תכלת את העבודות הקטנות שפותרת את הבגד הבגד זה הלבוש הגוף שלנו זה הלבוש לנשמה וצריך שכמו שאתה לובש חולצה או מכנס שיהיה במידה שלך ואז זה יושב לך נוח כמו מכנס אם הוא יושב יותר מדי לחוץ לא נוח יותר מדי רפוי לא נוח צריך לשבת במידה שזה יושב במידה זה נעים זה נותן יישוב הדעת שעבודת השם שלנו זה בחינת בגדים אבל זה ריבוי אור בגד שכולו תכלת ריבוי אור ריבוי אור זה מפרק את האדם ואיפה שיש ריבוי אור מה למדנו מקורח קורח בא בלומדס אבל הוא לא בא בתמימות לפי הלומדס שלו אין תמימות עכשיו אז בגד שקולו תכלת פטור ממצווה ציצית זה לומדס זה למדנות שמביאה לחוסר השייה בדיוק ממה שרבי נתן מסביר מה מסביר רבי נתן שעיקר הפשיטות והתמימות שכל שמעשיו מרובים מחוכמתו אתה כוח באת בחוכמות ולפי החוכמות שלך בגד שכולו תכלת לא צריך מצות מצוות פטיל תכלת זה חוכמה שלא מביאה לידי מעשה זה הפך התמימות לפי שיטתך בית שכולו ספרי תורה לא פטור ממזוזה זה חוכמה שלא מביאה לידי מעשה זה חוכמתו יותר מרובה ממעשיו זה הפך התמימות מה אומר לו משה רבנו לא לא צריך להחזיק בתמימות גם בגד שכולו תכלת צריך פטיל תכלת גם בית שכולו ספרי תורה צריך מזוזה צריך להוריד לעשייה זה עיקר התמימות כל שמעשיו מרובים מחוכמתו ותדעו לכם תזכרו את הכלל הזה איפה שיש ריבוי אור אין תמימות הכלי של התמימות לא יכול לסבול ריבוי אור עידון באור והתמדה קטנה בהתמדה כל להתמיד במעט זה פשיטות וזה יישוב הדעת ובגלל זה תשימו לב כמה רואים ישוב הדעת דווקא בבעלי בתים הפשוטים והתמימים תשימו לב כמה אין להם רדיפה עצמית אין להם מלכה עצמית תראה איזה יופי הם באים לבית הכנסת פתח אליהו ותתפלל חנה אדון עולם קורבנות עוד תראו איזה יופי אין להם רדיפה עצמית אין להם קנאה אין להם תחרות דווקא שאדם רוצה להתעלות בעבודת השם ונכנס בו הריבוי אור שם הוא מאבית כיוון כי איפה שיש ריבוי אור אין תמימות איפה שיש התכוות של האור בעבודות קטנות ובהתמדה שמה זה תענוג נפלא אבל קשה לאנשים לקבל את זה קשה לאנשים לקבל את העבודה הזאתי קשה קשה לאנשים כולם רוצים אורות גבוהים והכל בטיל והכל להגיע השם ישמור ויציל [מוזיקה] אבל צריך לזכור שהעבודות התמימות והפשוטות הם אלה שכובשות את העולם הפרטי שלך ויתנו לך יישוב הדעת ואדם יראה פתאום אחרי זמן איזה יופי ואיזה נחת יש לו רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב עכשיו אומר לנו רבי נתן שאהבתו חזקה כל כך להשם יתברך שאדם יש לו כל כך הרבה אהבה להשם יתברך זהו בחינת בן יקיר וחבי מאוד עכשיו אדם יכול לעשות מבחן לעצמו עכשיו בת ישראל יכולה לעשות מבחן לעצמה יש לי אהבה לשם בטח יש לי אהבה גדולה לשם מה רבי נתן אומר עליך אתה נקרא בן יקיר וחבי מאוד להשם יתברך נו בוא נראה אותך מאמין בזה אנחנו לא מדברים כרגע בכלל על העשייה אנחנו מדברים על המקום שנקרא שאני אוהב את השם אני אוהבת את השם מה זה נקרא אומר רבי נתן בן יקיר וחבי מאוד להשם יתברך אתה עכשיו נקרא בן יקיר וחביב מאוד להשם יתברך וגם את אותו דבר והשם יתברך חומל עליו ומניחו לחפש בגנזיה דמלכה באוצרות הגנוזים של המלך הגנוזים הוא צפונים ביותר עד שזוכה שיתגלה לו השגה של צדיק ורע לו רשע וטוב לו וזוכה לסתרי תורה ולהעלות המשפט שנפל לתאום ולתוק תראו איזה תיקונים אדם זוכר ה כמה רבי נתן פה מסביר מה זה אהבה שיש לך להשם יתברך שאתה נקרא בן יקיר וחביב אדם עכשיו יכול לשבת מול עצמו ולהיות אמיתי כל המעברים שאנחנו רואים עכשיו אני שואל את עצמי שאלה פשוטה אמיתית אני אוהב את השם מאוד לא רק שאני אוהב את השם הוא כל עולמי הדבר שאני הכי רוצה זה רק לעשות לו טוב רק לדעת שיש לו נחת ממני רבי נתן אומר עצם זה שיש לך את הנקודה הזאתי אתה נקרא בן יקיר וחבי אצל השם ואם תפנים את זה תתחיל להיות רגוע תתחיל להירגע יקירי השם יתברך לא מלכה אותך ולא רודף אחרי חיים חרבות של א סכינים נחת ורוגה לא צריך לבוא בריבוי אור תמשיך בפשיטות שלך ותתעלה ואומר רבי נתן כשאדם הולך אחר שכלו וחוכמתו יוח יוכל ליפול בטעות ומכשולות רבים זה אגב על אחד על השום שגם רבנו ולבוא לידראות גדולות חס ושלום כאשר כבר רבים נכשלו ונפלו מאוד על ידי חוכמתם עכשיו מה זה החוכמה תדעו לכם חוכמה שאדם הולך ככה שכלו וחוכמתו נופל בריבויותיו תדעו לכם זה אחד ה זה אחד הבעיות הוא נופל בריבו וזה אחרי זה לצאת מזה זה קשה כי הוא מבין שזה עבודת השם רק שבירות אין סובלנות ואז הוא לא שם לב הוא לא חומל על המשפחה שלו על הסביבה שלו אין לו עדינות הנפש השם ישמור ויציל הוא רק דורס אנשים דורס אנשים וכמובן הכל בדרכה של תורה זה בסדר זה בסדר גמור ככה להתנהג רחמן ליצלן להיות דינים לפגוע לפעמים אני שומע על בעלי תשובה שמתחילים להתקרב עוזבים את הבית עוזבים את ההורים וההורים מדברים איתי אחרי זה למה הוא עוזב את הבית מה עשיתי לו אין לי בעיה אני אביא לו לשבת כל מה שצריך אני אביא לו לשבת כל מה שצריך יש לו את הפלטה שלו אני לא מדליקה טלוויזיה אמא אומרת לי "לא מדליקה טלוויזיה כלום?" ואני מתקשר אחרי זה לבחור אני אומר לו "תגיד לי צדיק שלי מה עשית אמא שלך גידה אותך אבא שלך גידל אותך כל החיים אז הם לא שומרי תורה ומצוות אתה התחזקת מה אין דרכה של תורה לדעת איך למצוא את הפתרון עוד אמא שלך באה ואומרת לי תיתן לך פלטה לא תדליק טלוויזיה לא שום דבר מה זה למה איפה מצוות כיבוד אבהם היא רוצה לשכשירה לך את הבית מוכנה שתדביל הכל למה למה ככה למה ככה זה אבא שלך גידל אותך מה אי אפשר למצוא את הכף המגשר הם לא באים איתך במלחמה אתה בא איתם במלחמה זה מה שהתורה מלמדת אותך לבוא במלחמה עם אנשים אז אחד פעם אמר לי אבל האבא שלי הוא לא חובש כיפה אמא שלי היא לא היא לא היא לא אין לה כיסוי ראש אמרתי לו צדיק שלי אתה לא עובד על פי דרכה של תורה המציאות אומרת שהשם בחר בך להיות בעל תשובה ההורים שלך כרגע לא בעזרת השם יהיו כן אבל השם יתברך זה ההורים שלך רוצה שתדע לעבוד איתם אז אם הילדים גדלים מסבירים להם מסבירים להם אבא וא סבא וסבתא מתחסקים יש דרך אבל לא לפסול אותם [מוזיקה] בפרט אם הם הולכים לקראתך מה אתה רוצה שאמא שלך תעשה משחק עכשיו תשים כיסוי ראש היא משתדלת בצניעות שלה מה אתה רוצה שאבא שלך עכשיו יעשה משחק ישים כיפה יגדל זקן מה מה אתה רוצה כל אלה איך הגע ואיפה מצוות דאורייתא לכבד את ההורים לאהוב אותם אם היית אומר לי שאתה בא הביתה וההורים בכוונה נותנים לילדים לראות לא יודע מה סרטים לא צנועים לא יודע מה או סדרות לא צנועות אני מבין ודאי ודאי איזה שאלה זה לא מתחיל אבל מה אתה רוצה הם הולכים לקראתך מסכנים מה אתה רוצה עכשיו שהם יכנסו לאיזה תחפוסת לאיזה הצגה בבימה כדי לרצות אותך שכחת שהיא האכילה אותך שהיית חולה וישבת במיטה מי הביא לך את האוכל מי הביא לך את האוכל מי מדד חכום מי כיסא אותך מי ישן לידך זהו גמרנו חזרת בתשובה תהסיד פרוש וקדוש אין הורים אין משפחה אין זה מה שהתורה מלמדת זה ריבוי אור זה דינים זה דינים זה מה שהשם רוצה תכבד אותם לאט לאט הם תקרבו וראיתי למה אנוכי עלדכם הנאמן לא בעל תשובה ברוך השם שהלכתי על פי דעת תורה והתייעצתי עם הרבנים שלי והדריחו אותי איך לעבוד עם זה וברוך השם זכיתי שהמשפחה שלי נכנסו לעולמה של תורה צריך לדעת לעבוד עם המציאות לא לברוח ממנה אז לא דורשים מך עכשיו שתספר לילדים שאתה היית בעל תשובה והיית כך וכך וכך וכך אבל כן זכיתי יותר להתקרב לעולמה של תורה אבל זה ההורים שלי ואני אוהב אותם ואני מכבד אותם מה זה מה זה זה ההורים שלך זה ריבוי אור כל הדרכים האלה של השבירות זה צריך להיזהר מזה זה רק חוכמות זה רק חוכמות השם ישמור ויציל וכאשר כבר רבים נכשלו ונפלו מאוד עלי על ידי חוכמתם כן לא שם לב עם החוכמות שלו במרכאות היראת שמיים שלו הוא לא מכבד את ההורים שלו לא מכבד את חמותו לא מכבד את המשפחה לא מכבד את חמיב מה זה איפה עדינות הנפש איפה איפה דרכה של תורה איפה דרכה של תורה שמעתי פעם סיפור
היה איזה זוג שהתחתנו והבעל זוג בעלי תשובה הבעל אברך למד בישיבה ו בחורה למדה במדרשיה והתחתנו יום אחד האישה אחרי שהם התחתנו היא באה לבעל והיא אומרת לו אני אני שמה אני יודעת שאתה הולך לשיעורים לחזק בני נוער בני נוח חילונים אז הוא אמר לה כן דיברתי איתך על זה לפני אז היא אומרת לו אני לא רוצה שתלך אז הוא אומר למה כי זה ביטול תורה שב תלמד תלמוד תורה כנגד כולם אומר לה אבל זה זיכוי רבי הוא ברוך השם הלך לרב שלו סיפר את זה לרב שלו הרב שלו שאל אותו אמר לו "איך אתה זכית להיכנס לעולמה של תורה?" הוא אומר "היתי נהר צעיר איזה האברך בא ותפס אותי נתן לי שיעורי תורה לי ולכל החבר'ה שלי וזכיתי דרך זה להיכנס עולמה של תורה אז הוא אמר לך תגיד לאשתך שאותו אברך הזה שהכניס אותך לעולמה של תורה ביטל תורה זהו ריבוי יור כבר לא נחשב על האחים שלנו זהו נהיה חסידה ופרישה כמה זה חוכמות לפעמים שלא שמים לב אדם ברוך השם זוכה להתעלות להתעלות יש לו תלמידים לא יודע פתאום קשה להשיג אותו קשה להשיג אותו בשביל להגיע אליו אתה צריך להגיע לשמש של השמש של השמש של המזכיר של המזכירה של השמש של השמש וגם אחרי שאיכשהו אתה מגיע אין זמן מה זה איפה הפשיטות הבבא סאלי כל מי שרצה להגיע והתברך היה מתברך רבנו החיים פרסב כל מי שרצה להגיע אליו להתברך יתברך מה קרה אתה לא יכול כבר לתת את הטלפון שלך הפרטי שיתקשרו אליך אתה כל כך חמוס אתה לא יכול לענות להם לתת להם אהבה כמה אנחנו צריכים לדעת כל החוכמות האלה של תמיד להסתגף ולהיות באיזה אי בודד ועד שמגיעים אליי צריך להפוך עולמות מה אנחנו צריכים את הדברים האלה זה חוכמות זה חוכמות [מוזיקה] תמים תהיה עם השם אלוקיך ברוך השם הגדולה הכי גדולה שאדם נותן שהשם יתברך נותן לך גדולה שתדע להישאר בפרסטיק שלך בחברות טובה עם אנשים תדעו לכם אדם יכול להיות מנהיג אדם יכול להיות מדריך אבל הוא לא צריך להיות שונה הוא לא צריך להיות שונה הוא לא צריך לשנות את עצמו הוא לא צריך להיות מעל בלבוש בהתנהגות הוא לא הוא לא צריך את כל הטקס הזה אתה יכול להיות אדם הכי פשוט שבעולם ולתת הדרכה נפלאה ודוגמה אישית לאנשים לרדת לפרסטיק אני שמעתי פעם סיפור על מישהו תלמיד חכם הוא רב עיר היום מאוד חשוב והייתי פעם אצל זוג בבית והאישה סיפרה לי שהיא לא שוכחת את זה לאותו רב הזה היא אומרת הוא היה אברך צעיר והוא נתן שיעורים הרבה ושהו שמה שאני עומדת ללדת אז ביקשתי מבעלי שהרב יברך אותי והיא אומרת הוא התקשר ושאל את בעלינו ילדה ברוך השם ילדה בשעה טובה היא ילדה איך היא מרגישה היא אוכלת היא אוכלת הוא אומר היא מספרת לי ככה הייתי אצלהם בבית הבעל יושב בהתרגשות היה יום שישי בבוקר הוא מתקשר לבעל אני בא רגע לבית אני רוצה לבדוק שהכל בסדר הוא אומר הוא בא עם אוכל שאשתו הרבנית תכינה בא אליהם לבית אמר לה אישה את אוכלת את אחרי לידה את אוכלת כן כן כן הרב אני אוכלת והיא אומרת לו לי תאבוד הוא ישב אמר לה אני מחכה עכשיו פה אני יושב אני אשב עם בעלך אני רוצה לראות שאת אוכלת ועד שהוא לא ראה שאני אוכלת והכל לא יצא מהבית וכמה הוא היה טרוד בטרכ ציבורה אומרת היא אומרת לי במילים האלה אתה יודע מה הוא עשה לי אתה יודע איך הוא ריגש אותי אתה יודע איך הוא חיזק אותי קצת טלפון לבדוק אישה אחרי לידה צריך אוכל צריך לבדוק זוג ילדו עכשיו אחרי לידה לבדוק הם צריכים משהו לשב שבת וכן על זה הדרך טלפון אחד וגם אם לא שמנו לב זה לאלא לא בושה להתנצל והכל על ידי חוכמתם הרע כי עיקר היהדות הוא רק להלך בתמימות ובפשיטות תדעו לכם רבי ישראל דוב 10 בגדולה שלו הוא ידע לתת אהבה לכל אחד לשבת איתם בשיחת חברים אני ראיתי פעם סיפור שהגיעו ליו שתי מתקרבים חדשים חשבו שהם הולכים לראות מישהו שכל העולם סביבו פתאום רואים שהיה לו רמבם על השולחן ליקוטי מורן וזה אומר בעצמו קם הגיש להם תה לשתות הגיש להם מים ישב איתם כשיחת חברים אכל איתם אמר להם בוא נאכל ביחד בוא נאכל ביחד ארוחת בוקר הוציא להם גבינה קצת לחם זה מה שהיה לו ואכל איתם ישב איתם ואכל איתם אומר לא הבנו תלמידו של רבי ישראל קרדונר יושב איתנו ככה בפשיטות ואוכל איתנו ומדבר איתנו דברי תורה ממש והיה אומר זה חברים שלי ולהסתכל בכל דבר שעושה שיהיה שם השם יתברך ולבלי להשגיח כלל על כבודו עצמו רק אם יש בזה כבוד השם יתברך יעשה ואם לו לו ואז בוודאי לא יקשה לעולם שאנחנו זה התמימות הכי יפה תדעו לכם זה עונג נפלא ללכת עם השם באחי פשיטות [מוזיקה] אפשר להדריך אנשים ממי השם נתן לך את הזכות ללמד אבל תהיה איתם גם בגובה העיניים אל תשכח אתה לא יותר טוב מהם וחוץ מזה כל התורה שיורדת לך וכל הזיכוי הרבים שיורד לך זה הזכות שלהם באמת אני אומר לכם את זה בתור אחד שברוך השם זוכה תודה רבה להשם לתת הרבה שיעורים ואני רואה שלפי כל מקום יורד לי דיבורים אתה יכול להכין שיעור וזה אבל אתה רואה שיורד לך דיבורים לפי המקום אתה רואה שזה זכות הציבור מסייעת לי אז השם זימן לי דיבורים בזכות הציבור לא בזכותי לא בזכות הכשרונות שלי ואומר רבי נתן כבר מאובואר שעיקר העבודה הוא תמימות ופשיפטות בלי חוכמות גם אין צריכים לחקור אחר לחקור הרבה בעבודתו יש כאלה עובדים את השם וחוקרים כל הזמן יצאתי כך לא יצאתי כך זה חביבי יקירי יש שולחן ערוך יש גם עיקר הדין הלאה צא לדרך הכל בסדר כל הזמן חוקרים וכל ברדיפה עצמי שגם מה שהם עושים הם לא עושים טוב ואומר רבי נתן ומה הבעיה שלהם גם אין צריכים לחקור הרבה בעבודתו ולרדוף אחר חומרות יתרות כי כל זה הם בלבולים ודמיונות מהבעל דבר לבטלו מעבודתו תדע לך יצר הרע כבר רואה שאתה לומד ועובד בפשיטות מה הוא רוצה עכשיו להכניס בך חומרות יתרות כל זה אומר רבי נתן זה על מנת לבטל אותך מעבודתך כי לאט לאט זה מקרסם ואז אתה לא עושה כלום כי אתה אומר לא צדי חובה ואין הקדוש ברוך הוא בבטרוניה עם בריאותיו וכמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה לא ניתנה תורה למלאכי השרת אל תשכח אתה לא מלאכי השרת והתורה לא ניתנה למלאכי השרת אתה אדם והשם יתברך נותן לך את התורה שתתקדם איתה לפי הכוחות שלך והיכולות שלך צעד אחר צעד וכל אלו החוכמות דהיינו מה שחושבים יותר מדי בעבודת הם מפילים את האדם מעבודתו יתברך והחוכמה הגדולה שבכל החוכמות לבלי להיות חכם כלל רק להיות טם וישר בפשיטות אני עובד את השם יתברך מתוך חוכמת הפשיטות והתמימות ככה צריך להגיד תהילים אני על הסדר ככה צריך ללמוד אני על הסדר ככה צריך להתפלל אני על הסדר גן עדן עלי אדמות לך עולם עולמים הבינה והברכה לך עולמים הגאודה לך עולמים הדעה והדיבור לך חי עולמי ההות והדר לך עולמי [מוזיקה] הבועד והתיקות [מוזיקה] לך עולמים הזו והזור חולמי החיל והחוסן לחי עולמים התקס והתואר לך עולמים הייחוד והיראה לך עולמים כי אומר לנו רבנו הקדוש מסביר לנו רבי נתן החוכמות מזיקים מאוד לאדם והחכמים נלקדים בחוכמתם של עצמם וצריך להתרחק מאוד מכל מיני חוכמות שיש לקצת אנשים שהם חכמים בעיניהם ונדמה להם שהם הם יודעים חוכמות גדולות בעבודת השם כי כל אלו החוכמות הם שטוטים גדולים כי הן צריכין אלו החוכמות כלל עבודת הבורא יתברך כי העיקר הוא רק תמימות ופשיטות ואמונה שלמה בהשם יתברך ובצדיקי אמת אף על פי שגם בהתמימות צריכים להיזהר לבלי להיות שותה אף על פי כן חוכמות אין צריך כלל ויכולים לבוא לשמחה גדולה על ידי תמימות ואמונה בפשיטות גמור זה עיקר החוכמה שישכיל שדחוק שרחוק ממנו החוכמה זה עיקר החוכמה חכמה והיא רחוקה ממני צריך להיזהר לקיים העבודות הפשוטות והמנהגים הקדושים של ישראל תראו רבי נתן כמה הוא מדגיש גם את המנהגים מנהג ישראל תורה הוא אז יש כאלה שנוהגים פתח אליהו אדון עולם ותתפלל חנה לפני תפילת שחרית אליהו לפני מנחה [מוזיקה] ורבי נתן מביא דוגמאות ואומר כגון לומר זמירות בשבת ובמוצאי שבת וכיוצא בזה וטוב מאוד מי שיכול לומר תחינות ובקשות הרבה כגון התחינות שבתוך הסידורים הגדולים וכיוצא ולא כמו החכמים בעיניהם המתלוצצים מזה בעלי בתים זה לא לא לנו אם אתה היית יודע בשמיים כמה השם יתברך שמח בהם היית מכניס את הראש שלך בתוך האדמה אם אתה היית יודע שמשיח יבוא הם ישימו את הכתר של המשיח על הראש שלו ראשונים לא היית מדבר ככה זה אחד הסיבות שאני מאוד אוהב ללכת להתפלל בבתי כנסת של הפשוטים הולך לשמה אוהב להסתכל עליהם אוהב ללמוד מהםכי באמת עיקר היהדות היא פשיטות ותמימות בלי שום חוכמות כלל רק לעשות בעשייה טובה ותשמח בחלקך אחי היקר לא באת לעולם להיות גדול הדור ולא באת לעולם להיות הרב הגאון והמקובל האלוקי והמפוצץ צלעים והמערבל בטון באת לעולם להיות ירא שמיים לפי הנקודה שלך ולפי התיקון שלך זה מה שאנחנו מצווים בתורה ורואים בחוש שאדם שיש בו יראת שמיים ושמחה פשוטה הוא כמו הטעם הקדוש הוא מתעלה למדרגות מאוד גדולות השם יתברך מקפיץ אותו תשימו לב גם כל גדולי ישראל בכל הדורות הם היו אנשים פשוטים וטהורים שלא החזיקו מעצמם כלום והשם יתברך בחר בהם להנהיג את הדור שימו לב תבדקו רב חיים קנייבסקי הרב שטימן ממש תשימו לב כולם היה להם פשוטות של ילדים הרב צדקא היה לו פשיטות וענו שילדת גם הבן שלו שיחיה רב משה צדקא תראו את הרב מזוזכר צדקו של לבחה תראו תראו תשימו לב יש להם כזו פשיטות כזו פשיטות הרב עובדיה היה לו פשיטות של ילד היה לו שמחה של ילד כולם תראו אתנש רבי ישראל דובודס רב לוי יצחק בנדר רב שמואל אורוביץ היה להם כזו פשיטות כזו טהרה שמואל שפירה אומרים שהיה לו שמחה של ילד היה לו פנים של ילד אומרים שהיו מסתכלים עליו היה לו רוך של ילדות לשם
זה הכיף האמיתי זה הכיף האמיתי
להודות לשם טוב להודות לשם אחי מהח שמח בחלק שלך תתענג על השם תסתכל על אחרים איך תתענג על השם או שיהיה לנו גאווה או שיהיה לנו יאוש אז איך נתענג על השם צריך להיות כמו הטם הקדוש זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ולמה לנו לדבר מאחרים ישתבח שמו לעד
ולזמר ולזמר ולזמר ולזמר ולשיר להשם יתברך תודה רבה להשם חסד השם עלינו בשפע שיהיה לכם בשורות טובות אהבה ושלום שבוע טוב ומבורך ויאללה מתקדמים לכבוש את העולם עם התמימות שרבנו מדריך הטם הקדוש איך אמר רבי ישראל דבוד 10 כל הלומדים התבטלו והתביישו רק אם חוכמות ולמדנות התבטלו והתביישו אבל הטעם הקדוש שנצח את העולם אנשים הפשוטים עם השירים והריקודים והזמירות שעושים חיים ונהנים מהעבודת השם הפרטית שלהם תודה רבה להשם שנזכה כמה שיותר להתקרב לרבנו שיעור האורות שיהיה בשות טובות שבוע טוב Yeah
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה