מדברים מרבי נחמן מברסלב גיבורי המלחמה
מדברים מרבי נחמן מברסלב גיבורי המלחמה
המנצח כבר הלך את כל הדרכים אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר שבוע טוב מבח שלומכם אנחנו בעזרת השם אלה ומלקה מדברים אתורת שביחבר בריסלב [מוזיקה] אחריסד השם על הארץ מוזיקה טובה התחלות חדשות שאנחנו תמיד זוכרים יש לי אבא מלך רבי נחמרסלב בהחלט מלמד את זה. יש לנו אבא מלך אחי עומד להיות אינפלציה. כל זה קונספירציה. אומרים לי אין מנוס, תלך תברח למדיטציה. ועוד מעט והבינה מלאכותית השתלט על העולם ונטוס למדים והצ'ג'יפית הוא כבר לא אמיתי. טה טה טה טיתי אחי זכרת. ואם אתה לא מאמין אז תשאל את חנניה. הוא יגיד לך שכולו מן עליי. אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז בסדר אין לי מימה מה לדור כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז אין לי ממה לדאוק יש לי אבא מלך אין לי ממה אין לי ממה לדאוק כי יש לי אבא מלך יש לי אבא אין לי אני יכול לדבר איתו 24/7 זה הדרך הנפלא שרבי נחמם ברסב לוקח אותנו יודע שהכל יהיה אני יודע שהכל יהיה טוב כי יש לי אבא מלך מלך מלכה המלכים 24 שעות איתנו אוהב אותנו שומע אותנו מקשיב לנוב יש לי אבא מלך אז אנחנו בעזרת השם היום ניגע בנקודה שנתחזק בה מאוד קראנו את זה בפרקי אבות את הנושא הזה של אברהם אבינו. אברהם אבינו מהאדם הראשון עד נוח, עשרה דורות רק השם יעזור ויצר לקולחים וכופרים בקדוש ברוך הוא. זה היה זמן של דור המבול. לכן מה הקדוש ברוך הוא היה צריך לעשות? היה צריך לעשות מקווה. מקווה לדור. ומנוח עד אברהם אבינו עשרה דורות גם היו באים ומכאיסין את השם יתברך עד שבא אברהם אבינו קיבל שכר כנגד כולם. אז בוא נבאר קצת את שתי הנקודות האלה. מה ההבדל בין הדור המבול לדור הפלגה? אז בדור של נח שחטאו והחטיעו, השם ישמור ויציל והכאיסו את הקדוש ברוך הוא, הקדוש ברוך הוא היה צריך לעשות מקווה לעולם, להטביל אותו. תשימו לב, שאנחנו נכנסים למקווה אנחנו מתחברים לאינסוף. בתוך המים זה כמו קבר. ושאדם יוצא מהמים זה כמו תחיית המתים. לכן הוא בריאה חדשה לגמרי לגמרי לגמרי. ומה קורה בתוך המקווה? הוא מתחבר לאינסוף שזה סוד העתיקה קדישה, סוד הרצון, שער הכתר. מה שהוא יכול לטות עכשיו זה רק רצון אפילו שנמצא במקום אלפה להשיב ולא מצריך להרים ראש, אבל עכשיו רק רצון מתחבר לאינסוף שזה הרצון. כמו התינוק שנמצא במאי אמו, הוא נמצא ועטוף ומוצף באור הרצון, נר דלוק למעל ראשו והמלאך מלמד אותו את כל התורה כולה. והוא רק רוצה ומשתוקק לעשות רצונו יתברך. אז זה גם הסוד של המקווה. אבל בדור הפלגה, שזה היה הדור בזמן אברהם אבינו, אם נמרוד שבונה מגדל, אבל נעשה לנו עיר. ומגדל בתוכו, עיר זה כנגד הנקבה, ומגדל בתוכו זה כנגד הזכר. וראשו מגיע השמיים שזה כנגד ברית קודש של המלכות. האמה זה כנגד היסוד. והמלכות שיש על הברית בסוף זה כנגד הספירת המלכות. והם רוצים להגיע למלכות. מה זה להגיע למלכות? דוד המלך שאומר אליפה להשי ולא מצח להרים ראש זה להסתיר את תור המלכות של אין לנו דיבור למנוע מאיתנו לדבר ולא להרים ראש כל היום להיות במדיה בטלפונים בהודעות ולא להרים עיניים לשמיים לדבר עם כל העולם אבל לא לדבר עם השם זה ההסתרה על אור המלכות ומה אנחנו צריכים לעשות להפעיל את הכוח של דוד המלך שהוא ספירת המלכות ולדבר עם השם יתברך על [מוזיקה] הכל כי אומר לנו הרמק רבי משה קרדוברו שבדור האחרון כל הנשמות מדור המבול ודור הפלגה חוזרים ומה שהיה הוא שיהיה ואנחנו צריכים להפעיל את הכוח של דוד המלך להעלות הכל אל מלכות השם ולגלות מלכותו יתברך דווקא מעקו עד המשיכה מהמקום הכי נמוך מקום שנקרא ארץ כמו שהזוהר פרשת אמור מביא שהמלכות היא מתגלה דווקא בארציות דוד המלך כבר אומר ונפשי כעפר לכל הכל תהיה אף על פי שאני נמצא בעפר אבל אני מבטא דיבור עם השם יתברך הגמרא במסכת ברכות בדף יז עמוד א מביאה בשם התוספות למה דוד המלך אמר ונפשי כעפר לכל תהיה שכמו שעפר לא מתקלל לעולם כך זרעי רצון שלא יתקלל לעולם ועם ישראל משולים לעפר שלא משנה כמה דורכים עליהם אבל הם לא מתקלים לעולם הם תמיד חיים וקיימים וכך גם אנחנו בכלל ובפרטסחינה ם רק אהבה תנצח אנחנו חזקים ובכל העולם ותבוא תבוא הנחמה ודעת כבר שמירה בתוך [מוזיקה] הלב תבוא בוא תבוא האמונה כי אלוקים נמצא בכל מקום פירוע אוהב שולח נחמה [מוזיקה] [מוזיקה] או יבינו כולם אנחנו עם הנצח ושם אבנים לגבולה עוד יבוא שלום לבטח עוד נשו כולנו לברוח אז אין יותר שנאת חינם רגע תנצח. אנחנו חזקים מול כל העולם [מוזיקה] ותבוא תבוא הנחמה ולא אהבת טקווה שמהירה מתוך הלב [מוזיקה] םבוא תבוא האמונה כי אלוקים נמצא בכל מקום כי הוא אוהב זולח נחמה [מחיאות כפיים] תבוא הנחמה תמיד כי עם ישראל תמיד נולד להילחם, נולד [מוזיקה] לנצח. ועכשיו שימו לב, אחים יקרים, עמלק אותו דבר רצה לפגוע במלכות השם. מה היה עושה? יש מדרש מאוד מעניין שאומר רבי נתן מביא אותו כמדומן בלכות ראש חודש שהעמלק מה היה עושה היה לוקח את העורלה שיש בברית חותך אותה וזורק אותה כלפי מעלה כלפי שמיה עכשיו ידוע שעושים את הברית מילה כאשר חותכים את האורלה שמים אותה בעפר ואומרים נחש עפר לחמו זה החלק לסתר האחר מה היה עושה עמלק היה לוקח את האורלה הזאת שזה הסתרה על המלכות הסתרה על הדיבור הסתרה על הקדושה וזורק את זה כלפי מעלה למוחן להסתיר את המוכן ממציאות השם ליצור קליפה והסתרה שאדם לא ירים את הראש לקדוש ברוך הוא. והמלק הזה אומר רבי נתן עד עד הסוף עד ביאת משיח ומה העבודה שלנו? לזכור תמיד עיניים לבורא עולם דיבורים לבורא עולם אמונה לבורא עולם הוא תמיד רוצה להסתיר לנו את האמונה ואנחנו צריכים לחזק את האמונה להתגבר עליו ולחזק את האמונה. בא אברהם אבינו וקיבל שכר כנגד כולם. מה העניין בזה? מה זה קשור אלינו? חז"ל שואלים ידוע שאנחנו בתפילת 18 אומרים אלוקי אברהם אלוקי יצחק ואלוקי יעקב אבל שאנחנו חותמים בתפילה אנחנו אומרים מגן אברהם למה לא אומרים מגן אברהם יצחק ויעקב אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם אבינו מחמת שאתה היית הראש למאמינים אתה התחלת לגלות את האמונה בך חותמין החתימה תהיה בך ככה רש"י מסביר אבל יש עוד עניין החתימה שזה הדור האחרון זה בסוף יחתמו בדרך של אברהם אבינו אמונה לגלות את אור האמונה בעולם אמונה אבל איזה אמונה מה מידתו של אברהם חסד אמונה שמגלה חסד בך חותמין באמונה שמגלה חסד להכיר ולהתחבר לחסד שנקרא בורא עולם אנחנו מכירים את הגבורה מכירים את הדין עושים תשובה עושים חשבון נפש אבל אנחנו צריכים גם להכיר את יראת הרוממות כי רבנו אומר שמגיעים ליראת הרומות על ידי שעוברים דרך יראת העונש. ככה הוא מסביר בשיחות הראשונות בשיחות הרן שאי אפשר להגיע לירת הרוממות אלא ידי יראת העונש. ורבנו אומר שמהטים זוכים ליראת הרוממות. אבל בדור האחרון אחד הדברים שרבי נתן מלמד שהנביא עומד אומר יבוקש עוון ועינינו שיבוא משיח יבקשו עוונות בישראל ולא ימצאו. ומשמע מהמדרש הזה שלומדים שיהיה תשובה מאהבה שירד לעולם. והתשובה מהאהבה הזאתי תשטוף את העולם ותהפוך את כל הסדונות לזכויות. ותשימו לב אחים יקרים איזה אור נפלא יורד עלינו עכשיו משמיים של אהבת השם עם כל מה שאנחנו עוברים אבל נעשה ביטוי עמוק לכל אחד מאיתנו בפרט אני אוהב את השם אבא אני אוהב אותך תשימו לב שכל יהודי וכל יהודיה מרגישים את זה ריבונו של עולם אני אוהב אותך אני אוהב את התפילין אני אוהב את המצוות זה הסוד של אברהם אבינו אחותם של האמת שנקרא אמונה אבל אמונה שמגלה חסד ומגלה אהבה כמו שאברהם אבינו האיר את זה לכל העולם וזה הסוד של הדיבור ופה הייתי רוצה לגעת בעוד נקודה. כמה פעמים אנחנו בחיים שלנו מנסים כביכול לשכנע את בורא עולם שיאהב אותנו. ריבונו שם תראה אני קם בבוקר אומר מודה אני לפניך אני באמת משתדל. שמה עליי טלית שמה עליי תפילין קובע איתים לתורה כאילו איזה קול פנימי שתמיד מנסה לשכנר כמו שם תאהב אותי תגיד לי שאתה אוהב אותי. וזה רצון אמיתי כי אנחנו מוסרים נפש. אבל אומר אור החיים הקדוש, כמים לפנים לפנים כן לב האדם האדם שאדם מרגיש אהבה לבורא עולם שידע שהשם יתברך מגלה עליו אהבה אנחנו לא צריכים לשכנע את בורא עולם שאוהב אותנו הוא אוהב אותנו אהבתי אותכם אמר השם לא אהבתי לשון עבר לא מלעל מלרע אהבתי אותכם אמר השם המציאות שאני אוהב אותכם כל הזמן ואף פעם לא יעזוב אותכם אז מה אנחנו צריכים לעבוד? האמונה אומרת שהשם אוהב אותנו. אנחנו צריכים לעבוד על השמחה, שהשם אוהב אותנו. ואם אני מרגיש אהבה לשם, וככל שאהבה הזאתי כל כך גודלת, זה מראה כמה הקדוש ברוך הוא אוהב אותי. כמים לפנים לפנים, משדרים לנו אורות משמיים. עד כדי כך שבמדרש שיר השירים כתוב מה שאנחנו אומרים בשיר השירים כי חולת אהבה אני שיתגלה כזה אור לעולם והוא מתגלה עכשיו שמרוב שאנחנו אוהבים את הקדוש ברוך הוא אנחנו כבר חולים מה שנקרא מרוב אהבה ומלאה הארץ דעה את השם אומר הנביא ישעיה כמים לים מכסים כזה אור של אהבה רבי נחבר ברסלב ידע מזה גילה את זה לעולם ללכת עם תורת הזמרה לא הביט אבן ביעקב שהקדוש ברוך הוא תמיד מחפש את הקו זכות על עם ישראל ללמד את הדרך הזאתי שאם אני מאמין שהשם כל כך אוהב אותי בטח שאני אדבר איתו ואני אדבר איתו בשפה שלי כי זה גילוי אהבה אמיתי שאני יכול לדבר עם אבא מהשפה שלי חוץ משלושת התפילות שאנחנו מתפללים ואני אלמד תורה כמו הטם הקדוש מתוך שמחה בחלקי כי אני מאמין שהשם יתברך אוהב את עבודתי זה מציאות אני לא צריך לשכנע אני לא צריך להשתכנע אני צריך להאמין ולגדול בזה. ולכן זה מה שרבנו גילה במעשה מחכם וטעם מעשה ט שהטעם הקדוש אף על פי שעבודתו לא הייתה שלמה אבל היה שמח כי הוא ימין שהיא איכותית והטם הזה מעביר לנו מסר אף על פי שאנחנו מתבלבלים בדרך אבל העבודה שלנו היא איכותית העבודה שלנו היא אהובה ויקרה ומלאה ומשמחת את בורא עולם ולכן רבנו מזה מלמד גם בתורה י בליקוטי מרן חלק ראשון שעל ידי ריקודין ומחייה מחית כף ממתקים את הדינים יש דין איך ממתקים אותו על ידי ריקודין מחיית כף שזה גילוי האהבה שלי כלפי בורא עולם והאמונה שהוא אוהב אותי ולכן אומר רבי נתן גם בהלכות קריאת שמע שאדם צריך להאמין שהשם יתברך חפץ בעבודתו וזה מה שנקרא סומכים גאולה לתפילה ברוך אתה השם גאה לישראל השם שפתי תפתח ופי יגיד ילתיך סומכים גאולה לתפילה שאני צריך לגאול את התפילה, את האמונה מהדעת שלי ולהאמין שהשם יתברך חפץ בעבודתי ואוהב את עבודתי. זה גילוי דעת נפלא שרבנו ורבי נתן הורידו לעולם. ולכן הם לוקחים את את כל הדור למקום נפלא של אהבה, של לימוד תורה מתוך שמחה ואהבה וחיות. ואנחנו צריכים להתאמן על זה. איך אנחנו מתאמנים על זה? פתח פיך ויעירו דבריך. האמונה תלויה בפה של האדם. שאדם יאמר בפה מלא, ריבונו של עולם, הרני שמח בחלקי. עכשיו מה קורה שאתה אומר את הדיבור הזה? המוח מתחיל להפעיל תדרים לכיוון עולם החומר. ואז אתה מתחיל להתרכז. אני שמח בחלקי בבית. אני שמח בחלקי באישה, בילדים, אני שמח בחלקי ב בכל מציאות החומר. שמח בחלקי. מה שאתה נותן לי זה מה שאני צריך. אבל בוא ניקח את המוח על ידי הדיבור למקום הרוחני. ריבנו שאמר, אני שמח בחלקי בעולם הרוח. אני שמח בחלקי בתפילה שלי, בלימוד שלי, בעבודת השם שלי, ללכת כמו הטם הקדוש. אני שמח בחלקי. ואם אתה מתחיל גם לבטות את זה, אתה תתחיל להרגיש הרפיה נפלאה, שמחה נפלאה, מתיקות נפלאה ומהירה, שסוף סוף אני מתחיל להתחבר לחלק שלי. ועוד פעם חוזר על זה. ריבונו של עמר אני שמח בחלקי מכוון על עולם הרוח מוצא את זה במחשבה מתחיל לדבר מזה אחרי זה עוד פעם ריבונו שם מרני שמח בחלקי עוד הפעם מחפש את זה בעולם הרוח אפשר אחרי זה הרי ריבונו שעם הריני שמח בחלקי מאושר בחלקי מחפש העולם החומר מה הקדוש ברוך הוא נותן ובשפע וכך האדם מתחיל לגלות את העולם הפרטי שלו הייחודי שלו שהשם יתברך שמח בחלקו במדרגה שלו ומהמקום שלו גם אם הדרך נראית ארוכה, בסוף עוד תראה זה הכל בשבילנו בסוף עוד תראה זה כל טובה זמן לא מספר לי לאן רק עובר לר דין נעלם קולים ויודים ואנחנו עוזכה מיליון כוכבים בשמיים עלינו גם אם הדרך נראיתה בסוף עוד תראה זה הכל בשבילנו בסוף עוד תראה זה הכל הטובה [מוזיקה] יש לנו בליקו מוררן בין חלק ראשון לחלק שני אשמתה אחד היה אברהם שימו לב את האור של אברהם אבינו שהוא מאיר לעולם אחד היה אברהם ככה אומר הנביא יחזקאל בפרק לג ורבנו מסביר מה זה אחד היה אברהם שאברהם עבד השם רק על ידי שהיה אחד שחשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם ולא הסתכל על בני העולם רק יחידי בעולם שחשב בדעתו מה הכוונה היא באמת המציאות שלה יחידי בעולם חשב בדעתו שהוא רק יחידי בעולם תראו מה הכוח של המחשבה המחשבה אהבה יכולה לקחת אותנו למקום הכי אינטימי ויפה ביננו לבין הבורא. תראו איזה אהבה רבנו פה מגלה. אני יחידי בעולם. אני והשם ביני לבין השם. זה כוח עצום. תדעו לכם. זה עוצמה נפלאה נפלאה נפלאה להתאמן עליה שכל יהודי צריך לזכור שאתה יחידי ויחיד אצל השם יתברך בעולם. וזה אמונה נפלאה. יש לך ייחודיות כי אתה יחידי. אצל השם יתברך אתך לבד תמיד 24/7 וכך הוא מעניק לכל אחד את ההרגשה הזאתי ולא סתכלל על בני העולם ששרים מאחורי השם ומונעים אותו ולא על אביו הוא שאר המונעים רק כאילו אחד בעולם ככה זה גם כוח להתגבר על מניות וזהו אחד היה אברהם איזה יופי רבנו מסביר את זה עכשיו גם אחד זה גימטריה אהבה גימטריה אהבה אהבה היה בעולם שזה אברהם אבינו שגילה אתור אהבה למה כי תמיד הוא הרגיש וחשב בדעתו שהוא יחיד בעולם גם אברהם אבינו ידע לייקר את זה יש לי אבא הוא לא רק בכלל הוא גם בפרט אצלי בצורה הייחודית והיפה [מוזיקה] ביותר אתה נמצא את תמיד איתי נותן לך תמיד איתי נותן אתה תקרא לי לא תשאיר אותי בצד לא תשאיר אותי איך העולם גדול אבל אני קטן תהיה איתי כמו שהיית עד לך [מוזיקה] אתה נמצא תמיד איתי נותן ליד [מוזיקה] אתה תקרא לי לא תשאיר אותי בצדך העולם גדול אבל אני קטן אבל אני קטן תהיה איתי כמו שהיית עד לך ואומר רבנו הקדוש [מוזיקה] וכל הרוצה לכנוס בעבודת השם מה איך אנחנו נכנסים לעבודת השם שנטב עכשיו רבנו מלמד אותנו איך אתה נכנס לעבודת השם בפן הפרטי הייחודי היפה שלך הטהור שלך בשמחה הייחודית שלך דן לא ידע אני לא מוותר והנה שוב הלב מרגיש שתחסר להסתכל אחורה במראות להתקדם קדימה ולראותם רק סמר פעם פעם ואומר רבנו הקדוש וכן כל הרוצה לכנוס בעבודת השם אי אפשר לכנוס כי אם על ידי בחינה זו שיחשוב שאין בעולם כי אם הוא לא הוא לבדו יחידי בעולם הופה איזה חשיבה חיובית רבנו מלמד אותנו אתה צריך לצייר במחשבה שלך לחשוב במחשבה שלך שאתה היחיד לבד בעולם ולא סתכל על שום אדם המונאו כי אתה יחיד לבד עם בורא עולם וככה ממילא אתה יכול להתגבר על כל המניעות כגון אבי ואמו חותנו נו ואשתו וכיוצא ובנה וכיוצא אמניות שיש משאר בני העולם המלעיגים ומסיטים ומונעים מעבודתו יתברך כי מה שעבר על אברהם אבינו שהיה אחד לבד מול כל העולם ככה כל אחד מאיתנו גם מרגיש בדור הזהק אבל שהוא מאמין שהוא יחידי יקר בעיני השם יתברך יש לו כוח לעבור את הכל אפילו שזה הפך ההיגיון והשכל וצריך שלא יחוש וסתכל עליהם כלל רק יהיה בבחינת אחד היה אברהם כאילו יחיד בעולם אז גם אם אדם עושה התבודדות ומלעיגים עליו וצוחקים עליו לא משנה מה אני יחיד לבד עם בורא עולם בטח שהוא שומע אותי אני ממשיך עם ההתבודדות לא מחפש להיות מקום ראשון על אני למעלה פעם אני למטה אני חזק אני אביא אני גבו לא לשיעור שקל במעלה לטעויות זה לא הדרך התקדמתי כבר מאז היום אני בערך מאוצ שלא קל לאבד שיובוים אישה איזה עצה נפלאה רבנו נותן לנו. איזה כיף זה להרגיש שיש לי פגישה פרטית עם המלך לבד רק אני והוא. וזה נשמר בסוד ואף אחד לא יודע מזה. אף אחד רק רק אני והוא. מי מאיתנו לא היה רוצה פגישה עם המלך? בא רבי נחברס ואומר אני יכול ליצור לך את זה בקלות שזה יהיה מציאות החיים שלך. בשעה התבודדות שלך במשך היום על כל דבר לתרגל ולהתרגל לדבר עם השם להתחיל לתרגל את המקום הזה שאתה היחיד לבד בעולם עם בורא עולם. יש לך יותר מתיקות מזאתי לעצור באיזה חדר מרפסת שדה ולדבר עם השם יתברך בשפה שלך ממקום שעכשיו אני היחיד לבד בעולם עם השם יתברך העולם סוער וגועש א אני רוצה להרגיש את הייחודיות ביני לבין הבורא זה הסוד של העתידודיות זה מה שרבנו אומר בתורה לד שאיך אדם זוכה להגיע לנקודה שלו נקודת הצדיק נקודת החבר נקודת ההתבודדות אחת מהנקודות זה נקודת ההתבודדות להרגיש את הכישרון שלך להרגיש את הייחודיות שלך להרגיש את הדיבור הפרטי הייחודי שלך שלא היה בעולם ולא היה בעולם זה תרפיה נפלאה זה ממש טיפול נפלא יומ יומי שרק מפתח אותנו ועוזר לנו בצורה מדהימה ונפלאה היום כמעט נגתי בחלום טיפסתי לפסגה הכל נפל עליי פתאום ועוד מעט הגע ביעלום השלמתי עם עצמי אולי נחיה כאן בשלום כי רק אחרי ימים של מלחמה. אחרי כל הטירוף והבלבול, אחרי שנזרקים לאדמה, אפשר לקום לראות הכל צלול. וגם אם תהפך העולם, גם אם לא נשאר לנו כלום, נחזיק בך חזק ונקום. נתחיל הכל מההתחלה ולא תעזור בעלה. גם אם נחלנו מפלה הגיעו פעמי גאולה תחיל הכל מההתחלה מהתחלה להלה עכשיו רבנו הקדוש מלמד אותנו בחלק שני בליקו מרן בתורת צה ה לעניין ההתבודדות ושיחה בינו לבין כונו ואמירת תהילים ותחינות ובקשות טוב מאוד כשזוכים לאומרם בלב שלם באמת איך זוכים לאומרם בלב שלם באמת שאתה מאמין שאתה יחידי בעולם בינך לבין הבורא זוכים להגיד את זה בלב שלם באמת עד שיזכה לבכות לפני השם יתברך ואז מגיע בכי בין משמחה בין מדברים שאנחנו צריכים לעשות תשובה אבל הבכי ידוע שזה פורקן ידוע שאדם בוכה זה ביטוי פנימי מאוד עמוק זה פורקן כיוון הבוכה לפני אביו אבל אמר כשאדם אומר תחינות ובקשות וחושב בליבו ומצפה שיבכה זאת המחשבה אינה טובה והיא מבלבלת גם כן את דעתו כי מחמד זה אינו יכול לומר הבקשות בלב שלם בשלמות כי מה קורה הוא עסוק וטרוד מתי הוא יבכה והמחשבה תרודה בבכי ולא תרודה בשיחה הפשוטה כי צריכין בשעת אמירת תחינות ובקשות להרחיק מעצמו כל מיני מחשבות חוץ שבעולם רק לכוון דעתו אלו הדיבורים שהוא מדבר לפני השם יתברך כאשר ידבר איש של ראהו שאתה אומר תחינות בקשות תהילים אתה צריך לצייר במחשבה כאיש של ראהו אני לבד עם בורא עולם [מוזיקה] אגב, אותו דבר ככה גם בתפילת 18 שאדם מתפלל צריך לצייר במחשבתו אני לבד עם השם יתברך אני עכשיו מדבר עם השם יתברך דרך תפילת 18 דרך התהילים וכן על זה [מוזיקה] הדרך לאזור ואז אומר רבנו ברגע שאדם ככה מתפלל אומר תחינות ובקשות אז רבנו אומר ואז ממילא בקל התעורר ליבו עד שיבוא לבחיה גדולה באמת כן הלב נפתח אבל כשחושב הוא מצפה על זה שיבכה אזי זה וזה אינו אינו עולה בידו כי אמירה בעצמה נתבלבלה על ידי זה דהיינו על ידי שחושב מתי יבכה כי זה שחושב ומצפה שיבכה הוא גם כן בחינת מחשבה זרה שמבלת את הכוונה שאינו יכול לשמוע היטב מה שהוא מדבר על ידי זה ואז מה הכוונה הוא שומע והוא לא מחובר למה שהוא אומר שומע את הדיבורים והוא לא מחובר כי המחשבה כרגע תפוסה במתי הוא יפכה. עזוב מתי תבכה. אתה צריך לכוון את המחשבה לדיבור. זהו. עכשיו יש לי שיחה עם השם דרך התהילים. עכשיו יש לי שיחה עם השם דרך התפילת 18. עכשיו יש לי שיחה עם השם דרך איזה תחינה ובקשה. וזה תדעו לכם זה עובד שאדם עכשיו נכנס לתפילת 18 ועושה עבודה פשוטה. איך אני מפרס שיחתי? מכניס את המחשבה לדיבורים דרך מה שאני מתפלל. וזה ברוך השם רץ ומתקדם. לא צריך לעשות את זה בהיסטריה. לאט לאט הנפש נפתחת. רק פשוט האמירה החשובה זה לקשר את המחשבה לדיבור. כי העיקר לדבר הדיבור באמת לפני השם יתברך בלי שום מחשבות אחרות. עכשיו רבנו מסביר איך מגיעים לדיבור אמיתי. שאדם מקשר כיפשותו את המחשבה לדיבור. זה קשה בהתחלה נכון אבל מתאמן על זה. השם שפתיי תפתח. היא בורחת. הוא מחזיר אותה עוד הפעם וככה ממשיך. לאט לאט. כמה שהמחשבה יותר נכנסת בתוך התיבה, אתה חווה אותה יותר ואתה מפתח את הרגש כלפי מה שאמרת באופן [מוזיקה] טבעי ממש. לכן לפעמים תראו שאדם מתרכז באיזה תהילים שהוא אומר פתאום בא בכי הבכי בא ממילא. הרגש מתחיל להיפתח ממילא. אתה פשוט תקשר את המחשבה לדיבור והרגש וההרגשה יבוא ממילא. ואם יזכה לבחייה באמת מה טוב. ואם לו לו ולא יבלבל אמירתו בשביל זה אבל רבנו אומר אם אדם עכשיו אתה מקשר את עצמך את המחשבה לדיבור אם בכית בכית ואם לו לו עשית את שלך אבל שאדם כל פעם מרוכז מתי הוא יבכה לא יבכה ולא יתפלל בכוונה וחבל תפילה לכל חיה תפילה נותנת חיות תדעו לכם בגלל שהעבודה הזאת היא כזו פשוטה לקשר את המחשבה לדיבור יש עליה מניות מאוד חזקות איך עוברים את המניות זורקים את השכלים אוף לא הצלחתי ניסיתי עזוב תלך עם זה בפשיטות לאט לאט אדם צריך להתרכז במילים שהוא מוציא מהפה נכון שבתפילת 18 הוא מתפעלים תפילת הלחש ולפי הזוהר לא משמיעים לאוזניים לפי השולחן ערוך כן כי זה כמה לשונות יש לנו שלוש לשונות בזוהר תרומה אזינו ועוד מקור שולחן ערוך פסק שמשמיע לאוזניו ולא לאזנב של אחרים בן איש חי אומר שלא ישמיע לאוזנו בכלל אבל בכל מקרה חשוב הריכוז בין אם אדם הולך על פי שולחן ערוך שלה להשמיע לאוזנו ולא לאוזניים של אחרים כי יזהר לא לבלבל אחרים ובן שהולך לפי הבן איש חי והוא לא משמיע אפילו לאוזנו כל אחד שיעשה לפי מנהגו בדבר הזה רבנו אמר לנו לא לזוז מהשולחן ערוך אז זה חשוב למה כי ככה יותר לא קל גם לרכז אז אז זה טוב זה טוב אני אישית מתרכז בלהשמיע לאוזניי אבל מה נזהר לו להפריע לאחרים נזהר לו להפריע מאחרים אבל ראיתי הרבה כאלה שלא משמיעים בכלל והרבה גדולי המקובלים הולכים ככה זה בסדר משמע שהשולחן ערוך לא חלק על זה הוא רק עשה צא איזון ב בין השיטות בזוהר הקדוש שיטה מאוד מעניינת מה זה את כל זה לומדים ותתפלל חנה כולה שפתי הנאות וכולה לא ישמה הגמרא בברכות מביאה את זה ושמה יש לנו כמה דעות בזוהר איך להסביר את זה מה זה קולה לו ישמה קולה לו ישמה גם לעצמה וגם לאחרים קולה לישמה לאחרים אבל לעצמה נשמע אבל שמה אלי הכהן חשב שהיא שיכורה ואמר לה עד מתי זה תשתקרי והזוהר מדייק שמה אל תקרא תשתקרי אלא תסתקרי שהיא קיבלה שכ שחר גדול הזה, אבל היא בכתה כי היא הייתה מחוברת לתיבות, היא הייתה מחוברת למה שהיא אומרת וצריך להתאמן על זה. רק מה לא להילחץ? לא הרבה פעמים אנשים חושבים שלהפעיל כוח זה לבוא באגרסיביות זה לאט לאט להתאמן להחדיר את המחשבה לתיבה להחדיר את המחשבה לתיבה. רבי נתן גם אמר לבן שלו, רבי יצחק, בעלים לתרופה שיראה להתפלל לקשר את המחשבה לדיבור וגם אם יוצא שהוא מתפלל מהר, מה הכוונה היא? האדם הרבה פעמים מתפלל מהר כי אין לו סובלנות אז קשה לו לקשר את המחשבה לדיבור אבל שהוא תאמן לקשר את המחשבה לדיבור הטה תבוא ממילא הרוגע והשלווה והניך יבוא ממילא וכדי שיהיה לנו קל לקשר את המחשבה לדיבור אדם צריך לצייר במחשבתו ולחשוב במחשבתו שהוא לבד יחיד עם בורא עולם עכשיו ואז יהיה לו יותר קל ויותר שמחה ויותר חיות לקשר את המחשבה לדיבור רבנו עוד אמר בשיחת צו עוד אמר לעניין ההתבודדות שהיה דרכו זל לזרז מאוד בזה להיות רגיל מאוד בהתבודדות לפרז שיחתו לפני השם יתברך בכל יום ויום שכל יום ויום נקבע לנו זמן לפרש שיחתנו עם השם וגם חוץ מהזמן הזה להיות רגילים במשך היום לדבר עם השם לפרש שיחתו כנס להתבודדות תירגע תשליך הכל על השם שם יתברך תודה לו תשבח אותו תשאיר לו איזה שיר לבקש ממנו דיבורים רבנו אומר בחיי מוררן באות התבודדות שהטור שאדם נכנס לידבות יגיד הריני מתחיל לעבוד לך יום מחדש קח כמה נשימות ירגע לאט לאט ימצא נקודות טובות ימצא הזמרה בעצמו ישמח יגיד אני שמח בחלקי יגיד איזה ניגון לא משנה מה לאט לאט יכנס לחשבון נפש מה אני צריך לתקן מאתמול עד היום או בכלל בחיים מבקש סליחה וכולי וכולי וכן על זה הדרך בוא נשמע את שי יקירנו קצת זה הרבה זמן שאני מחפש אותך נכון שזה נראה שהתרחקתי ממך בפנים כל יום אני מבקש קרבתך אנה אל תסתר פניך ממני אבא חשבתי שאוכל להסתדר לבד העולם הזה גדול עליי אני נבד. לפעמים המציאות גוברת על הרצון שלי להיות טוב, להתחבר למי שאני וזה קשה כי אני זוכר במישהו אחר, מישהו שמרגיש אולי קצת יותר ועכשיו קבוע אורות ואני מסתחרר. לא יודע איך לחזור, איך להתעורר, ואני לא מבקש ממך יותר מדי. הרי גם אתה רוצה להתקרב אליי. אז למה אריכו כזה אם שנינו זה כואב אתה? הכל יכול פשוט תרחם עליי תראה לי שאתה תמיד נמצא איתי גם כשהרפל כבד סובבתי אתה תבוא תדליק לי אור של לאן לחזור כי אין לי לאן ללכת הנשמה שלי מבקשת רק אותך אבא רק אותך י אתה זוכר את התקופות האלה שחיכיתי לערב לבוא לשבת לדבר איתך בתמימות של ילד, הקשבת לי לכל, ידעת עליי הכל וזה עזר לי לפרוק רגשות להתעלות ולא לצלול. האמת היא שאני כבר הרבה זמן שותק. ככה זה מרגיש שהלב מתנתק ומול התאוות כבר קשה להתאפק. ואז אני פשוט מתרסק, מתפרק, מתחרט. חושב איך לשוב חזרה. עושה מצווה אחת שמפיכה בתקווה ואז ברגע השיחך בתמונה. נעלמה תחושה בה הרגשתי אותך. הלופ הזה חוזר ונשנה וזה מתסכל. האם זו ירידה או עליה כבר לא שואל. לפחות תשתדל לא ליפול בסיבוב הבא. כמה אני יכול בלדיך? תגיד לי אתה. תראה לי שאתה תמיד נמצא איתי. גם כשהרפל כבד סובב אותי אתה תבוא. תדליק לי אור שלאן לחזור כי אין לי לאן ללכת. הנשמה שלי מבקשת רק אותך. אבא רק [מוזיקה] אותך תראה לי שאתה תמיד נמצא איתי גם כשהרפל כבד סובב אותי אתה תבוא תדליק לי אור שר לאן לחזור כי אין לי לאן ללכת הנשמה שלי מבקשת רק אותך אבא רק אותך [מוזיקה] ואמר רבנו הקדוש שאפילו שאין יכולים לדבר כלל אפילו כשמדברים על דיבור אחד גם כן טוב לפעמים אדם נכנס להתבודדות יכול להגיד רק איזה מילה אחת חוזר עליה משנן אותה עוד פעם חוזר רבנו אומר גם כן טוב לא בדיעבד אפילו לכתחילה ואמר שאבו שאפילו אם אינו יכול לדבר רק דיבור אחד יהיה חזק בדעתו וידבר אותו הדיבור כמה וכמה פעמים בלי שיעור וערך רק אם זה מה שהוא יכול להגיד ריבונו של עולם ריבונו של עולם יהיה חזק בזה, יחזור עד שיפתח לו הלב. ואפילו אם יבולה כמה וכמה ימים בדיבור זה לבד, גם זה טוב. תראו איזה יופי רבנו מלמד אותנו שכל דיבור הוא איכותי ויקר. וכנראה שמשמיים אם זה הדיבור שיכול רק להגיד, רוצים שהוא יתמקד רק בזה. כנראה שדרך זה יפתח לו אזורו. יש עניין כזה שרבנו גם אמר לא להתעקש לאו דווקא בדברים הגשמיים גם ברוחניים שאדם רואה ש נתפס לו איזה דיבור שהוא רוצה איתו ללכת כנראה שזה משהו בנפש שלו שצריך להתבטות וכרגע זה במצב מאוד קר ועד שזה יתחמם זה יצמח ויהיה חזק ואמיץ וירבה לדבר אותו הדיבור פעמים אין מספר כי מצד אחד הוא רוצה אבל יש לו סגירות על זה אבל ידבר וידבר עד שירחם עליו השם יתברך ויפתח פי ויכל לפרש שיחתו ואז דרך הדיור הזה הקדוש ברוך הוא ירחם עליו יפטע אוי ושהשם יתברך מרחם בהתבודדות ופותח את הפה אוי הלב זורם כמו נהר איזה רפואות איזה רפואות איזה רפואות שהלב נפתח בהתבודדות אתה מרגיש כמו איזה שכר שבוקע ממך אתה אתה מרגיש שאתה לא רוצה שההתבודדות תיגמר כמו איזה שכר כזה שבוקע איזה אנרגיה נמשכת לך לכל הגוף, לכל האיברים. אתה רואה את כל העולם בהתחדשות נפלאה. זה גן עדן עלי אדמות שאי אפשר להסביר את זה במילים. ואמר שהדיבור יש לו כוח גדול מאוד כי הלא יכולים ללחוש על כני שריפה שלא תוכל לראות והון. ואז כשדיבר מזה, דיבר הרבה מההתבודדות והעריך מאוד בשיחה נפלאה בכמה מיני לשונות וחיזק אותנו וזירז אותנו מאוד מאוד בזה. להתחזק להרבות בהתבודדות ושיחה בינו לבין קונו. רבנו חיזק וזירז אותנו לדבר הזה כי הוא ידע שזה הרפואה של הדור והיצר הרע גם אלוף לקחת לקחת אותך בריבוי אור בזה. יאללה קדימה רק אתה יודע מה זה התבועדות? כמו שרבנו מביא בתורה נב אתה יוצא מחוץ מחוץ לישוב במקום שלא עוברים בו בני אדם גם ביום ורק בלילה ורק שעה ואז אדם אומר אני לא יכול להגיע לזה אז זה אני לא עושה בך לא שכחת את חיי מורן שרבנו אמר באיזה חדר או שדה גם באיזה חדר גם מתחת לשמיכה גם שאתה פותח ספר כולם חושבים שאתה לומד ואתה מתבודד העיקר שלא יעבור עליך יום בלי התבודדות אתה לא יכול שעה תעשה חמש דקות תעשה 10 דקות תעשה רבע שעה עיקר שלא יעבור עלינו יום בלי התבודדות. אחים יקרים, אסור, אסור, אסור. למה זה ההתבודדות? זה רפואות. ולאט לאט, גם אם אדם קשה לו רואה, הוא לא מצליח שעה. לאט לאט, בעזרת השם תרגל כל יום 10 דקות, חמש דקות, 10 דקות, רבע שעה, תפוס את זה חזק, ברזל. גם אם ישבת עכשיו בהתבודות, לא יודע מה, רבע שעה, 20 דקות, לא אמרת כלום. אל תדאג, זה גם תופס. רבנו אומר, זה גם דיבור. לאט לאט תתאמן לדעת לשבת ולדבר עם השם ללכת לאיזה שדה לדבר עם השם כמובן הכל על פי ההלכה גם לא שגעונות יש כאלה הולכים לסדות מקומות מסוכנים לא מה פתאום רבנו גם אמר להיזהר לא זוז משולחן ערוך איפה הולכים כיצד הולכים גם פעם שאלו את סבבה ישראל אמרו לו מה אפשר ללכת לשדה למקום אבל שיש שמה סכנה של מחבלים הוא אמר לו מה פתאום צריך גם דעת בדבר הזה זה אני שמעתי מתלמידים קרובים אליו צריך גם דעת איפה הולכים, מתי הולכים. רבנו רצה שיהיה לנו אמונה עם דעת. אין לך סדה, אין לך אפשרות לעצור באיזה חדר. שב במרפסת, שבזה חדר. העיקר תלמד לדומם את המערכת. שב, קח אוויר, קח נשימות. תבקש מהשם שיאר לך דיבורים. אבל מה קורה הרבה פעמים בהתבודדות? שאדם נכנס להתבודדות ואין לו דיבורים ואז הוא בלחץ להוציא דיבורים. חכה, תבקש מהשם שישפיע עליך דיבורים. שם תשפיע עליי דיבורים תן לי לדבר איתך תרכני באמיתך לא יודע מאיפה להתחיל איפה לצאת ואז לאט לאט אתה מתחיל לדבר דיבורים של אמונה שם קודם כל אני מאמין שהכל ממך יתברך אתה מעניק את הכל אני לא עושה שום דבר אני מודה לך משבח אותך על כל החסדים שאתה עושה איתי וככה לאט לאט שנכנסים לתשובה ולחשבון נפש בוא נראה בוא בוא נתחיל לחשב לאט לאט אדם נכנס לחשבון נפש רואה פה הוא צריך לתקן פה הוא צריך לתקן וידוי חר קבלה לעתיד יבקש מהשם עזרה תעזרו לא ליפול בזה יותר תקרב אותי תדריך אותי וחשוב מאוד לבקש בהתבודדות על יישוב הדעת ריבונו שעם תדריך אותי ותכוון אותי אליך ביישוב הדעת תציל אותי מריבוי אור ותציל אותי ממיות אור תזכה אותי שיהיה לי עבודת השם ישרה טובה איכותית ביישוב הדעת עבודה פנימית ישרה אני משתף אותכם מה אני מדבר עם השם שיהיה ביישוב הדעת יישוב הדעת ריבונו של עולם להיזהר מחומרות יתירות להיזהר בכלל מחומרות תדריך אותי שיהיה לי עבודת השם מלאה בשמחה מלאה בחיות עם אהבת השם אהבת התורה אהבת ישראל כמו שצריך תכוון אותי אדריכני באמיתך דוד אבך ביקש על זה וככה אדם יראה השם יפתח לו את הדיבורים בשפה שלך מהמקום שלך לאט לאט ימים ימים שעברו בחושך ימים שעברו בחושך אחזירם אחזירם החזירם אל הקדושה ימים ימים שעברו בחושך ימים שאברו בחושך אח זירם אחזירם אחזירם אל הקדושה פסקורי הימים שעברתי בחושך והזכר לתקן להחזיר אותם לקדושה זכר לחדש נאורי הימים שעברתי בחושך [מחיאות כפיים] והזכר לתק להחזיר אותך אל הקדושה [מוזיקה] [מוזיקה] ימים ימים שעברו בחור ימים שעברו בחושך אחזירם החזירם אחזירם אל הקדושה אוי ימים ימים שעברו בחושך ימים שעברו בחושך אחזירם אחזירם בואו נשמע את כולם עכשיו סמו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] הו שיר של וזכה לחדש מאורי הימים שעברתי בחושך לתקן להחזיר אותם לקדושה ומצולות יבוציא לאור גדול איי ואומר רבנו הקדוש שהשיחה הזאתי בינו לבין קונו שרצונו שיהיה לנו כל היום כולו התבודדות רבנו ידע כל כך את האור של רצה שכל היום יהיה לנו התבודדות ולבלות כל היום על זה אכלו כל אדם יכול לקיים זאת ועל כן בהכרח לצ צוות להם שיהיה להם על כל פנים איזה שעה התבודדות. איזה שעה? שעה או יותר רבנו אומר בשיחות הרן. אגב גם שעה זה רגע. אי אפשר להתקיים בו אפילו שעה אחת. אנחנו לוקחים כפשוטו שאנחנו באמת כולם שעה ביום. אבל אחים יקרים ראיתי הרבה אנשים לא אחד ולא שתיים וגם אני עברתי במקום הזה שרק אם הם עשו שעה הם דיברו עם השם. ואם לא הם לא דיברו אפילו חמש דקות. ועבר עליהם ימים ושנים שחבל שאם הם היו כל יום עושים חמש דקות התבועדות, 10 דקות התבועדות, הם היו יום כבר במקום אחר. הם היו במקום אחר. אבל גם רבי יצחק בייטר כותב את זה שאם אדם לא יכול לעשות שעה עשה רבע שער ויש ימים נכון שאולי המוח מצומצם ואתה מנסה לעשות שעה וקשה לך אבל מה קורה בגלל שאתה רואה אין לך מוכן לעשות שעה זאת אומר אני לא אעשה אפילו חמש דקות לא תתחיל חמש דקות העיקר שלא יעבור לכם בלילדות ותאמינו לי שפתאום זה נפתח מהחמש דקות האלה גם שעה וחצי העיקר שלא יעבור עלינו יום בלי התבודדות בלי חשבון נפש בלי שיחה עם השם בלי שיחה פרטית ויחודית עם הקדוש ברוך הואני אישית לא אוהב להשתמש בהגדרה רק שעה רק שעה רק שעה ומי שלא עושה שעה וכולי אני אישית לא אוהב גם מה שאתה מאיים בספרים ורואה צריך להיזהר כי אם אדם אומר רק שעה ביום והוא לא עושה חמש דקות אז מה יצא מזה מצד אחד דחפת אותו לשעה שעה יותר ואבל שאין לו מוחן הוא לא עושה חמש דקות אני מאמין גם שאלה שאומרים ככה זה לא כוונת דבריהם הם פשוט רוצים איך אומרים שבאמת להעביר את המסר הזה לעולם בצורה מאוד חשובה שהאדם כל יום יהיה לו התבועדות וכמובן שכולם כוונתם לטובה רק מה יצא לי לראות אנשים שקצת קיבלו חלישות הדעת לא בכוונה פשוט הוא אמר לי אין לי כוח לעשות שעה זה לא עושה חמש דקות כי הוא מרגיש שזה לא שווה כלום לא כל דיבור שווה כל דיבור איכותי אבל מי שלבו חזק בהשם ורוצה לקבע עליו עוד עבודתו יתברך באמת רצונו שיהיה לו כל היום התבועדות למה לא והזכיר אז מאמר חכמינו זכרונבך בברכות כאולו שיתפאר אדם כל היום כולו ורבנו לקח את זה כפשוטו. בטח מעלה מעלה גדולה מאוד. אז בוודאי ובודאי שאם אדם יכול אבל מה אנחנו צריכים לקחת מרבנו? חוץ מהזמן של ההתבודדות שיש לנו ביום לתרגל ולהתרגל במשך היום להיות רגילים לדבר עם השם יתברך בשפה שלך. דבר נפלא לעצור. לעצור, יש לך איזה עניין עם הפרנסה, תעצור, תפוס דקה שתיים, דבר על זה. כל דבר בחיים רוחני גשמי, אתה רוצה ללמוד, אתה תעצור, דבר עם השם, מבקש מהשם, עזר רחמים לתרגל ולהתרגל לעניין הנפלא הזה של ההתבודדות. [מוזיקה] את האמת אין לי מושג מאושר [מוזיקה] ביידיש בטוח שזה קשור משהו לרבנו בטוח שיש פה איזה איזה קשר אני מנסה לתפוס את brin br heiligen feir brenn heren bleibig brennen we renn חסד השם על הארץ של בורא עולם שנותן לנו כאלה עצות של רבנו הדרך של ההתבודדות הנפלאה הדרך שלכו באבותינו הקדושים לפרש לפרש שיחתנו ואחד היה אברהם להרגיש את המקום הנפלא הזה לא יהיו יותר דמעות עליך איי ולשמה רבנו מוביל רק שמחות רק שמחות טובות תפל על עם ישראל לבקש החמים על עם ישראל גאולה שלמה ברחמים בוא ניתן קצת קצב מזרחי וכולם יודעים אנחנו בסוף הימים ועוד דקה הנה הוא כבר [מוזיקה] מגיע והיה יותר טוב לא נפסיק להאמין הקדוש ברוך הוא כל יכול צריך רק לבקש להתרקש לצעוק חזק מתוך הלב שהוא יבוא שרק יבוא בוא אלינו היום הזה לא יהיו יותר דמעות על חייים רק שמחות ורק שורות טובות עולם חדש מלא בטוב עד השמיים שרק יבוא אלינו היום הזה לא יהיו יותר דמעות על חייים רק שמחות רק שורות טובות עולם חדש מלא בטוב עד השמיים איי רבנו הקדוש נותן לנו עולם חדש מלא בטוב עד השמיים רק לצלול בתורות שלו ללמוד מספריו ולקיים את סותיו ללמוד מספריו ולקיים את סותיו וכל חיותינו ותקוותינו ושכל העולם תלוי בו כמה רבי ישראל טובות 10 הקפיד על זה אוי ללמוד מספריו ולקיים את סותיו הוא חש הוא שהוא חשגיש שבזה תלוי כל הגאולה. שהנה בזמן וזה קורה. צריך רק לבקש להתעקש לצעוק חזק מתוך הלב שהוא יבוא שרק יבוא אלינו היום הזה. לא יהיו יותר גמעות על חיי. רק שמחות ורק שורות טובות. עולם חדש מלא בטוב עד השמיים שרק יבוא אלינו היום הזה. לא יהיו יותר דמעות על חיי רק שמחות ורק שורות טובות. עולם חדש מלא בטוב עד השמיים. יהי רצון שנזכה תמיד ללכת עם רבנו. דבר עם השם. אבא אוהב אותך. דבר איתו. תוקטוים. אבל מה הם דיברו? הם דיברו הם דיברו על הדיברות. ברוך השם. דבר עם אבא. אבא אוהב אותך. אל תעבור את היום בלי לדבר עם אבא. לא יהיו יותר דמעות עלחיי. איזה שמחה זה בוקע בלב האור של ההתבודדות העצות של רבנו צריך להעיר להעיר להעיר להיות לוחמים אנחנו בשירות סדיר בצבא של רבנו צבא הפצה לישראל ראשי תיבות צהל [מוזיקה] צהל ראשי תיבות צבא התורה לרבנו צבא הפצה לרבנו עולם חדש מלא טוב עד השמיים אשרנו ואשר חלקנו אז בעזרת השם שיהיה לכם שבוע טוב מבורך מוצלח אהוב עם הרבה פשיטות ותמימות לחיות אותו יתברך עם הדעת של רבנו הקדוש בעולם ברוך השם כמה שיותר באהבה אז שיהיה לכם בשורות טובות אהבה ושלום אוהב אכם היה לי כיף ביי ביי Yeah.
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה