מדברים מרבי נחמן מברסלב בלב האדם המים הטהורים שביעי של פסח
מדברים מרבי נחמן מברסלב בלב האדם המים הטהורים שביעי של פסח
[מוזיקה] להלהחו בחסדי שמיים בעזרת השם בתוכנית תוכותו של רבי נחים ברסלב כל המועד שמח פסח שביעי של פסח היום אנחנו מדברים עליו למעלה הגדולה של יום השביעי של פסח קריאת ים סוף דברים נפלאים מרבי נתן הלכות שלוכין היום אנחנו ניגע בנקודה מעניינת על הנושא של הסוס והרוכב שיש לנו את הרוכב שזה בעצם הנש נשמה ויש לנו את הסוס שהוא לוקח למקומות לא תמיד חיוביים אבל השם יתברך גילה סוס ורוכבו רמה הים הקדוש ברוך הוא מפיל את הסוס והרוכב של הסתר אחרא לתוך הים שזה מה התורה ומשמה מגביר לנו את המחשבות [מוזיקה] הטובות שזה חסד גדול של השם יתברך שעוזר לנו תמיד רבי נחי ברסטלב בעצות הנפלאות שלו שיודע להגביר לנו את כוחות הקדושה כוחות המחשבה דיברו ומעשה [מוזיקה] יודע לקחת אותנו ברוך השם אל רצונות טובים וכיסופים טובים ועשייה טובה כי בכל דור ודור יש את פרעה וחלו שהם רוצים לתקוף את נשמות ישראל רוצים להפיל אותם למחשבות זרות ולא טובות אבל בכל דור ודור יש את משה רבנו שיודע איך לנהל אותנו ולהנהיג אותנו ולהדריך אותנו להשם יתברך להגדיל ולהצים את כוחות הנשמה הכוחות הטהורים אל השם יתברך לתורה ולמצוות לממסים [מוזיקה] טובים כל פעם ופעם ברוך השם הים סוף נקרא לנו וברוך השם יורד לנו שפע [מוזיקה] משמיים השם אנחנו עם מוזיקה טובה וגם כמובן לקראת שבת קודש השבוע השנה יוצא לנו שביעי של פסח גם שבת אבל הדברים שווים לכל נפש לכל שנה ושנה [מוזיקה] [מחיאות כפיים] כל המהות שלנו בתור עם ישראל זה תמיד להגביר את כוחות הקדושה את כוחות הטוב להצים אותם ולחזק אותם ולהתקרב לקדוש ברוך הוא בכל את ובכל זמן בכל מדרגה ומדרגה כי השם יתברך חפץ בעבודתנו כך מלמד רבי נחים ברסלב חפץ בעבודתנו שזה בתורה במצוות מעשים טובים זה בעצם הכוח שאנחנו מגבירים על ידי מי התורה להגביר את החיים הטובים את החיים הקדושים והטהורים שלידבק בקוד שבריכו [מוזיקה] שכחינת זם ישראל יוצאים ממצרים ביד רמה בזרוע הנטויה והולכים שבעה ימים במדבר ולאחר שבעה ימים פרעה וכלו מצליח להשיג אותם ביום אחד ועם ישראל עומדים מול ים סוף מולם ים סוף מהצדדים זה המדבר חיות רעות ומאחוריהם המצרים אין לאן לברוח על זה אגב שלמה המלך אומר בשיר השירים יונתי בחגבי הסלעינית את מראי חשמאיני את קולך שעם ישראל היו באותו זמן כמו יונת שעף על בשמיים והנץ בא לטרוף אותה ואז היא מנסה לברוח ובורחת אל תוך הסלע ויוצא לה מהנקיק יוצא לה הנחה שרוצה עכשיו לטרוף אותה והיא לא יודעת לאן לברוח ככה זה היה במעמד קריאת ים סוף ולכן כתוב ופרעה הקריב דורשים חז"ל את מי הוא הקריב הקריב את עם ישראל לאביהם שבשמיים כן כוחות הסתרחה גרמו לעם ישראל לצעוק לקדוש ברוך הוא אין לכם לאן לברוח אין לכם לאן ללכת פשוט תרימו עיניים לשמיים אליי תבקשו ממני תתפעלו אליי תזעקו אליי ואני אושיע וזה לימוד לכל הדורות כולם שאומות העולם תוקפים אותנו איך אומרים בכל החזיתות ואנחנו לא יודעים לאן לברוח כי אנחנו מנסים את כל השיטות כולם אבל יש שיטה אחת שהיא עובדת מצוין לזעוק לקדוש ברוך הוא להתפעל אליו לפנות אליו לבקש ממנו וישועת השם כרף עין ועם ישראל מגיעים למשה רבנו ורואים את המצב ואומרים לו מה מה קורה מה איך ניצלים מכל הטופת הזאתי מכל הבלאגן הזה משה רבנו אומר להם השם ילחם לכם אבל יש בזה תנאי ואתם תחרישון מה זאת אומרת התחרישון אומר אור החיים הקדוש למה כתוב תחרישון בנ מה זה הנ הסופית הזאתי אומר זה מרמז על שער ה-50 של הקדושה שבשביל להגיע לשאר החמיש של הקדושה לישועה לאמונה שלנו מלבדו לכתר לרצון לכל השפע כולו צריך לעבור דרך נקודת האמונה שהיא נקראת נקודת השתיקה אבל איך מגיעים לנקודת השתיקה שאדם מפנים בדעתו שבכל המלחמות שעוברים עליו בחיים הוא צריך לעבור במקום שנקרא השם ילחם לכם השם נלחם לי את המלחמה אני בידיים שלו אני בידיים טובות השם ילחם לכם מאיפה תבוא המלחמה אם אנחנו נדע מאיפה יבוא המלחמה של הקדוש ברוך הוא אז כבר אין בחירה הבחירה אומרת באמונה שהשם ילחם השם הוא זה שנלחם ואיך הקדוש ברוך הוא נלחם הוא שוטל צדיקים והצדיקים האלה נותנים לנו עצות איך להילחם בכוחות הסיתרחה שבכל דור ודור ומה אנחנו צריכים להאמין בכוחות הקדושה בכוחות הצדיקים אף על פי שלפעמים זה נראה לנו הפך הטבע והפך השכל כי לכאורה על פי השכל קום תילחם תחזור למצרים לא יודע מה תעשה תלחם במצרים משה רבנו אומר לעם ישראל תמתינו בסובלנות המלחמה היא להשם כל מלחמה שיש על יהודי זה מלחמה של הקדוש ברוך הוא בצרתם לא צר בטומתם הוא שוכן אם אנחנו מפנימים את זה בחיים שיודעים שהמלחמה היא להשם יתברך אז אנחנו פונים אליו מבקשים ממנו חלוקת עצה מבקשים ממנו עזרה מבקשים ממנו ישועה בוטחים רק בו בוא יתברך שהוא זה שנלחמנו לו ואנחנו עושים את שלנו מאמינים בתורה ובמצוות כן יושבים בעולה של תורה עוסקים בתורה עוסקים במצוות עוסקים באמונה מתחזקים ביראת שמיים השם ילחם לכם ואתם תחרישון אתם רק תיכנסו למקום שנקרא שתיקה איזה שתיקה אמונה אמונה לכן רבנו אומר בספר המידות באות אמונה שעל ידי שתיקה גם זוכרים לאמונה כי בשעה שאדם עומד בניסיון האמונה הוא לא יודע מה לעשות השכל לוקח אותו לכל מיני מקומות אבל לא נותן לו פתרונות ואז מה הוא צריך לעשות לשתוק אבל איפה לשתוק לא לעצמו לשתוק לקדוש ברוך הוא לשתוק לאמונה שאומרת שהוא איתך שומר עליך מגן עליך עוזר לך ויעזור לך תמיד הוא אף פעם לא מפכיר אותנו אין לנו שום פתרון אחר לנצח את המלחנות שלנו בין הכלליות ובין הפרטיות מה שאנחנו עוברים בחיים יש לנו רק עצה אחת לפנות להשם יתברך בהתבודדות בתהילים זה הכלי נשק שלנו אנחנו כבסה אחת בין 70 זאבים אין סיכוי לנצח 70 אומות שרוצים לטרוף אותנו אבל ברוך השם שהשם יתברך מצילנו מיד ואנחנו רואים את הניסים והנפלאות ומה השם יתברך בסך הכל רוצה מאיתנו תנו לי אמונה תנו לי אמונה תפתחו בתורה שלי תפתחו בצדיקים ששלחתי תפתחו בתפילה ולכן אומר רבי נתן ואין לנו שום עצה ושום תובנה כי אם לזעוק לקדוש ברוך הוא ולהתפלל אליו ואדם בכמה שניות של תפילה מעומק עומק דליבה מקום כבודו לאריצו יכול לפעול כאלה ישועות בנפש שלו כאלה רחמים וברגע אחד להפוך ממציאות שכל כך רודפת ונמאסת ולא נוחה אל מציאות מלאה באור של אמונה וחיות [מוזיקה] ואהבה בחבקוק ומידן הלחת צדיק באמונתו יחיה הניצחון של הדור האחרון בחוק ומידן על אחת רגל אחת שזה מרמז על עקות הדמשיכה צדיק באמונתו יחי מך כולם צדיקים כל אחד מאיתנו יש לו בחינת צדיק אבל איך זוכרים להגיע לישועה אמונה אמונה בטוב של השם שהשם הוא כל הזמן הוא רק טוב הוא רק רוצה לעשות טוב הוא רק רוצה להגדיל לנו את הטוב אמונה שהוא שומע את התפילות שלנו אמונה שהוא רואה את המעברים המשתנים שלנו ואת מצבי הרוח הלא תמיד נעימים אמונה שהוא רואה את פנימיות ליבנו ולשמה הוא מסתכל כמו שרבנו מלמד בשיחות הרן שהשם יתברך רואה לפנימיות ליבו של האדם וגם אם בשעת התפילה תוקפים את האדם מחשבות וטהיות השם יתברך רואה את פנימיות ליבו שהוא באמת רוצה רק את אבא בתואר הלב בטהרה כזאתי שלא הייתה מימות עולם במקום כזה עתיק יומין שנקרא טהרה ואהבה לקדוש ברוך הוא זה המקום שמתגלה לנו עכשיו בדור הזה האהבה הפנימית הייחודית אולי מבחוץ היא לא ניכרת היא לא נראית אבל בעולמות העליונים בהחלט היא עושה רושם אחים יקרים בהחלט היא ניכרת בהחלט הקדוש ברוך הוא רואה את פנימיות ליבך את פנימיות ליבך שרוצה באמת להתקרב לאבא שבשמיים רוצה להתפלל טוב רוצה ללמוד טוב לשמה הקדוש ברוך הוא מסתכל לשם הוא לוקח את רבי נחמם מברסלב ואומר תדריך את הדור הזה בדרך הזאתי שלהסתכל על הפנימיות שלכל דבר לגלות את האהבה שיש לכל יהודי אליי שכל יהודי יאמין שאני רואה כמה הוא משקיע בשבילי כמה הוא תורח בשבילי כמה הוא רוצה אותי ברצון כמה הוא משתוקק כמה הוא בוער שמה עם ישראל היו בשעת קריאת ים סוף אין לאן לברוח אין לאן ללכת אין שום עצה להילחם אבל יש עצה אחת פנימית שאומרת אני רוצה את השם יצאנו ממצרים כדי לקבל את התורה אני רוצה את התורה יצאנו ממצרים כדי להיות עבדים לקדוש ברוך הוא ולא עבדים לבשר ודם לא עבדים לפרעה ולחלו ולכל השרים שלו לא להיות עבדים לכל המדמה שיש בעולם להיות עבד לקדוש ברוך הוא להיות בן חורין אין לך בן חורין אל מי שעוסק בתורה להיות עבד לקודש בריךו בשביל זה יצאנו ממצרים בשביל זה עזבנו את הכל והקדוש ברוך הוא רואה את הרצון הזה ואומר למשה רבנו תדריך אותם הדרכה לדורות שהשם ילחם לכם אני איתכם אני לא עזבתי אותכם ההרגשה הזאתי שיצאנו ממצרים לקבל את התורה ובדרך אנחנו מרגישים שהקדוש ברוך הוא אולי עזב אותי לא רוצה בעבודתי לא חפץ בתפילות שלי זה ההרגשה שעם ישראל מרגישים בשעת קריאת ים סוף בבלבול הזה ריבונו שלום למה הוצאת אותנו תראה באיזה מצב אנחנו נמצאים והשם יתברך מלמד אותם הדרכה לדורות בשביל לקבל תורה בשביל לנצח את האויבים בשביל להצליח במדינה הכל כך יפה שלנו צריך ללכת עם כלל אחד חשוב אני איתכם השם ילחם לכם אני לא עזבתי אותכם ואני לא עוזב אותכם ואני גם לא אעזוב אותכם לעולם אני תמיד איתכם אני רואה את ההשקעה שלכם אני רואה את הלב הטאור שלכם כל יהודי תמיד צריך להפנים השם איתי השם תמיד עוזר לי השם תמיד מדריך אותי גם אם זה לא ניכר גם אם זה לא נראה זה מוליך לאיזה מקום מסוים זה מה שמשה רבנו מחזק את עם ישראל אולי עכשיו אתם לא מרגישים את אור השם אתם מרגישים שסגר עליכם המדבר שאומר רבי נתן מה זה המדבר מקום הפקר סגר עליכם המדבר של התאוות היצרים הבלבולים הדמיונות השכלים שאין להם שום פתרון אבל דעו לכם שעכשיו אני איתכם וכל המצב הזה הולך להוליך למשהו נפלא וטוב כי יש עניין אומר רבי נחמ ברסלב שנתהפך הכל לטובה [מוזיקה] האמונה הזאתי שרבי נחמי ברסב גילה בעולם שיש עניין מכל המעברים שאנחנו עוברים שנתהפך הכל לטובה אם זה להתעלות בתורה במצוות במעשים טובים קרבת אלוקים יש עניין כזה יש עניין משמיים זה מחושב משמיים זה מדויק מאיתו יתברך שהכל נתהפך לטובה מסופר על הבעל שם טוב הקדוש שיום אחד הוא הלך עם אחד התלמידים שלו והם נתקעו במדבר ו איך אומרים בלב יר אני חושב זה היה ולא היה להם אוכל ושתייה ועובר יום ועוד יום והתלמיד בא לבעל שם טוב ואומר לו רבי אני מרגיש כבר שאין לי כוח אני מרגיש שאני לא מסוגל להחזיק מעמד הסתכל עליו הבעל שם טוב ואמר לו אם אתה מאמין שהשם יתברך שברא את העולם הוא ראה את הזמן הזה שאני ואתה נהיה כאן ונהיה במקום שומם ולא יהיה לנו מים ואוכל ואתה מאמין שהקדוש ברוך הוא כבר ראה את זה ויצר לך את הפתרון וכבר סידר לך את הישועה בהחלט יראה ישועות גדולות וכך באמת היה זכו להיבושע נבקע להם איזה מעיין כל מצב שאנחנו עוברים בחיים שזה הסוד של קריאת ים סוף האמונה אומרת שהקדוש ברוך הוא כבר ראה את המקום הזה שאתה נמצא מהרגע שהוא ברא את העולם הוא ראה את זה הוא צפה את זה הוא ידע שאתה תגיע לנקודה הזאתי והוא כבר הכין לך את הישועה והיא נמצאת אצלך אח יקר אחות יקר ואם אתה תאמין שכבר הישועה נמצאת אצלך והשם יתברך רואה את הכל הוא לא יצא רק את הבעיה הוא יצר גם את הפתרון והבעיה היא תהפוך להיות מנוף מאוד מאוד מאוד גדול מאוד חזק מאוד עוצמתי לעלייה גדולה שעוד לא הכרת זה מה שרבי נחברסלב מגלה שיש עניין שנתהפך הכל לטובה זה מה שמשה רבנו בעצם אומר לעם ישראל השם ילחם לכם יש עניין שכל זה יתהפך לטובה ואתם תחרישון תיכנסו לאמונה תפתחו בקדוש ברוך הוא שהוא לא נגדכם הוא בעדכם תפתחו בקדוש ברוך הוא שהוא לא שונא הוא אוהב תבטחו בתפילה שהשם יתברך שומע אותכם ולא עזב אותכם ואז הקדוש ברוך הוא אומר למשה רבנו "מה תצעק אליי דבר אל בני ישראל וישעו." לא כתוב וילכו וישאו כמו אחד שמתחיל לנסוע בעגלה וזהו נכנס למהלך הוא לא עוצר הוא לא הולך אחורה אותו דבר תגיד לבני ישראל "Дבר אל בני ישראל." מה זה דבר לשון רכה תעודד אותם תחזק אותם שאני איתם ושומע אותם ותגיד להם להתחיל לנוע אני איתם כמה אנחנו מרגישים את הקול הזה בחיים עם כל הבלבולים שעוברים אבל יש את הקול הפנימי שרבי נחבר ברסלב מגלה ואומר תתחיל לנסוע אל תפחד אל תדאג תפוס את התהילים תפוס את התיקון הכללי תפוס את ההתבודדות תפוס את השולחן ערוך תתחיל ללמוד תורה אל תפחד תתחיל להתקדם סע שאתה בדרך לישועה סע אבל יש ים סע תתקדם תתחיל זה מה שראה הנחשון בן המנדב עם הנחישות שלו ואנחנו צריכים לקבל את הנחישות הזאתי לכל הדורות שלנו סע תתקדם אל תתבלבל מהמעברים שעוברים עליך מה שלא יהיה תמיד תחזור להיות חד ונקודתי לעבודת הקודש תמיד צמצם את עצמך עוד הפעם אל התפילה וההתבודדות ואל תוותר כמו שרבנו מלמד גם בתורה רב שאדם בשביל ולהתקרב לקדושה צריך לעבור עליו אלפים של ירידות ועליות אבל הוא צריך תמיד להזכיר לעצמו את הימים שהלך לו כסדר שגם שם הוא היה בטוח שאולי חס ושלום הקדוש ברוך הוא עזב איתו עוזב אותו והוא ראה שהשם יתברך איתו שאל הנקודות הטובות סע אל האזמרה סע אל התפילה סע אל ההתבודדות אל תתבלבל אל תיכנס לכל המדמי הזה שאומר אין לי כוח יש לי כוח בא לי לא בא לי עכשיו מהנקודה שלך תן איזה דיבור לקדוש ברוך הוא תן איזה תפילה תודה לקדוש ברוך הוא שע ותתקדם פתח את הספר תתחיל ללמוד דבר אל בני ישראל וישאו [מוזיקה] [מוזיקה] เ โอ ا [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] เ เฮ [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] מלמד אותנו רבי נתן בהלכות שלוכין כותב רבי נתן כך גלות מצרים עניינו להגביר המדמה על השכל חס ושלום יש לנו כוח המדמה כוח המדמה זה כוח שמצד אחד הוא יכול להיות בריא וטוב מצד שני הוא יכול להיות מאוד מקלקל ככה רבנו מלמד בשיחות הרן שכוח המדמה הוא כוח בעצם שיוצר אנחנו מפתחים במחשבה דברים ואם הדמיון הוא בריא וטוב אז יוצרים דברים טובים אבל אם הדמיון הוא לא בריא יוצרים דמיונות ודברים לא חיוביים בכלל אחד הדברים שרבנו מלמד בשיחות הרן שעל ידי לימוד ההלכה זה מברר את המדמה מברר את המדמה מהפן השלילי שלו ומחזק את הפען החיובי שלו על ידי לימוד ההלכה הלכה פסוקה למעשה וכמובן כמו שאנחנו מדגישים תמיד לא להתחיל ישר מחומרות ללמוד את העיקר הדין וברוך ברוך השם ככה עם זה ללכת להתקדם הלכה למעשה מי שספרדי מי שאשכנזי העיקר שידע הלכה למעשה צריך מאוד להיזהר גם מחומרות זה מאוד יכול גם להגביר את כוח המדמה למקומות לא טובים כי עדיין הוא לא במדרגה הוא כן במדרגה ואז נכנס ללחץ ותסכול כל דבר ודבר צריך לעשות בשיקול דעת ללמוד שולחן ערוך כמו שצריך אז גלות מצרים זה עניינו להגביר את המדמה על השכל גלות מצרים שזה המדמה אבל זה מדמה שלילי תאוות יצרים דמיונות כוחי ועוצם ידי הסתר אחה רוצה להגביר את זה על השכל שלנו על השכל הקדוש שלנו על השכל הטהור שלנו ששמה נמצא גם משכן הנשמה להגביר את הדמיונות על הנשמה הקדושה והטהורה שהוא הרוכב תפל לסוס הסוס זה הדמיונות והרוכב צריך להיות זה ששולט והסוס רוצה להתגבר על הרוכב הוא רוצה לרכב על הרוכב השם ישמור ויצין וזה בדיוק אגב מה שקורה לנו עכשיו בדור הזה עם כל המדיה שמשתוללת שממש זה שואה רוחנית כל הלשון הרע והרכילות והדברים הלא צנועים והלא חיוביים זה הגלות מצרים זה כוח המדמה כוח המדיה שהוא רוצה להשל שליט על השכל של האנשים ומה אנחנו צריכים לעשות להשליט את השכל הטוב שיהיה מדה מטוב שיהיה דברים טובים במדיה שיעורי תורה התחזקות דיבורים טובים עשייה טובה לשון הטוב והעצה הכללית לצעוק מאוד אל השם יתברך וכן אנחנו צריכים לצעוק לקדוש ברוך הוא להתפעל אליו לבקש ממנו להתחנן אליו ומלאה ארץ דעה את השם כמים לכסים שיתגלה אור התוכה בכל המדיה שיגיע לכמה שיותר אנשים ויתן להם דעת ישרה ויחזק אותם ויקרב אותם אל דעת טהורה ואז עם ישראל אומרים כאשר נמצאים בממד קריאת ים סוף ואז ישיר משהירה להשם כי גאו גאה סוס ורוכבו רמה וים עכשיו יש לנו סוס ורוכב מצד הטומאה שזה פרעה וחלו שזה השכלים השליליים וזה התאוות השליליות אבל יש לנו גם סוס ורוכב מצד הקדושה שזה הנשמה ששולת תת על הגוף והגוף הוא תפל לנשמה והוא כלי שרט לנשמה זה בעצם המלחמה שיש בקריאת ים סוף ואומר לנו רבי נתן כך סוס ורוכבו רמה הים פרעה ומצרים הם בחינת הרע שבמדמה אז אמרנו יש לנו מדמה כוח הדמיון הוא יכול להיות שלילי ויכול להיות חיובי הוא מעורבב עם חיובי ושלילי הכוח השלילי שנמצא בכוח המדמה שלנו זה נקרא מצרים מצרים פרעה וחלו להגביר את התאוות והדמיונות שלוקחים רק אותנו לעבדון על השכל הישר והטוב שיש לנו שמשם עיקר גלות מצרים שכולל כל הגלויות וזה נקרא גל גלות מצרים שכולל כל הגלויות בשורש המושג של גלות מצרים שכולל את כל הגלויות גם מה שאנחנו עוברים עכשיו זה לאו דווקא בגוף זה מתחיל בשורש במוח משמה מה יש את ההשתלשלות שיורדת לגוף ולמלחמות ולתכסיסים ולכל מיני דברים לא טובים ולא חיוביים בשורש התיקון מתחיל במוח שהתיקון מתחיל במוח האויב ממילא מבחוץ נופל שאנחנו מאוחדים בעם ישראל האויב שלנו לא יכול עלינו אז איפה זה מתחיל במוח האחדות מתחילה במוח לחבר בין דעות אבל סביב סביב התורה סביב האהבה סביב המצוות ולשמה הקדוש ברוך הוא מוביל מה שאנחנו רואים אחרי זה את המלחמות שיש שהם כל כך מצערות שהשם ישמור את כל החיילים שלנו אבל בשורש לבטל את הכל צריך אחדות וראינו את זה בחוש וצריך להתאחד אבל סביב מה מתאחדים סביב האמונה סביב התורה סביב המצוות אבל מה לעשות שיש כאלה שהם בוחשים בגדרה ורוצים לעשות מחלוקות והמחלוקת היא בחינת ספק וספק זה כנגד עמלק שאז עמלק מגביר את כוח המדמה יש מחלוקות יש ריבים יש לשון הרע ואז כוח המדמה הולך וגדל השלילי ואנחנו רוצים לחזור לכוח המדמה החיובי שזה האחדות שזה סוד הפסיקת [מוזיקה] ההלכה אז ראינו ברוך השם עם כל הכאב וכל הצער שעברנו אחרי אחרי המלחמה הזאת השביעי באוקטובר שלמעניינם שזה לא נגמר זה כמו יום אחד ארוך וכולנו בכאב אבל ראינו ברוך השם איך הקדוש ברוך הוא יחד בינינו וראינו איזה כוח זה נתן לנו ואיך זה הפיל גם את האויבים שלנו בין מבחוץ ומ מבפנים אבל היצר הרע בתחבולות שלו רוצה עוד פעם להגביר את המחלוקות וליצור פירוד והשם ישמור ויציל ואז זה גורם בלבול המדמה ועוד פעם המדמה הולך ומתפתח למקומות לא טובים ולכן מה אנחנו צריכים לעשות אומר רבי נתן לצעוק נכנסת לעולמה של תורה התחלת להתחזק התחלת לשמוע שיעורי תורה זה הזמן עכשיו גם להתפלל לאחים שלנו שיזכו כולם לחזור בתשובה שלמה שיזכו כולם להתקרב שהאור של רבנו יתגלה בעולם והוא יאחד את כולם וישמח את כולם ויחזיר את כולם למותב ואז האויבים שלנו יפלו כי הדעת שלנו תתאחד שהדעת שלנו מתאחדת הדעת של האויבים שלנו מתפרקת אבל שהדעת שלנו נפרדת הדעת שלהם מתאחדת למקום שלילי עלינו ואומר רבי נתן שעיקר גלות מצרים שכולל כל הגלויות שעיקרם גלות הנפש השורש של כל הגלויות זה לו דווקא בגוף מגיע מתי יגיע היום שאני אשב על הספה וינוח לא זה לא נקרא גאולה זה עדיין גלות מתי נגיע למקום איש תחת גפנו תחתנתו לשבת בהועלה של תורה ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים זה הגאולה ולכן מפה אנחנו לומדים שאין עדיין מלכות השם בעולם אז יש גלות הנפש בנשמות שלנו אבל כל אחד מאיתנו צריך לדעת שיש מציאות שעדיין יכול להיות גלות כללית ואתה יכול לזכות לגאולה הפרטית שלך על ידי שאתה מתקרב להשם יתברך אתה מיישב את הדעת שלך התורה מלמדת אותך דרך ההלכה מלמדת אותך אותך דרך איך לחיות איך להתקיים עם כל המעברים המשתנים אבל יש לך דרך יש לך רואה צון לנשמה שלך אם יש צאן בלי רואה צון רק עושים בעיות אבל צריך לכל צון אתה רואה צון ולכן שרבנו אמר ממני ועד משיח לא יהיה חדש ההבדל שלמשיח הקשיבו לי לא מקשיבים שרבי נתן כבר אמר על הדיבור הזה שהאור של רבנו זה כבר אור של משיח התנוצות משיח רבי נתן הגיע למקום שאמר המשיח שלי כבר כאן פירוש הגאולה הפרטית שלי כבר כאן והוא עבר הרבה אבל בנפש הפנימית הוא הרגיש כזו אחדות כזו מתיקות המשיח שלי כבר כאן יש לי התבודדות יש לי תהילים יש לי ספרי רבנו יש ללמוד מספריו ולקיים את סותיו זהו הגאולה הפרטית שלי הגיעה כמובן שהוא המשיך להתפאל ולבקש שיהיה את הגאולה הכללית הוא לא ויטר ואומר רבי נתן מה זה נקרא גלות הנפש שהעיקר הוא פגם האמונה זה נקרא גלות הנפש לכן מה אנחנו מבקשים ומלכות הרשעה כישן תכלה ותעביר ממשלת זדון מן הארץ גלה מלכותך בעולם המלכות אומר זו הפרשת אמור היא כנגד הארץ והארץ זה כנגד האמונה ודוד המלך הוא היה כנגד הארץ כנגד האמונה לכן דוד המלך אמר האמנתי כי אדבר ואנחנו כדי לזכות לשלוות הנפש אנחנו צריכים לעבוד על האמונה ולכן רבנו אמר העולם אומרים שאמונה זה דבר דבר קטן ואני אומר שאמונה זה דבר גדול ואחד הפירושים שקודם כל העולם מזלזלים בעבודת האמונה יכולים ללמוד הרבה תורה ולהתפלל והכל אבל לא עוסקים בעבודת האמונה שרבנו אומר מה זה האמונה שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה מה זה האמונה זה התפילה זה ההתבודדות מה זה האמונה זה להאמין להסתכל בשכל של כל דבר שהכל מדויק ומושגח מאיתו יתברך להגביר את כוח האמונה אמונה בהשם אמונה בתורה אמונה שעל כל דבר יש השגחה פרטית מדוייקת והכל לטובה אמונה שאתה צריך להסתכל בשכל של כל דבר ולהתקרב לקדוש ברוך הוא על ידי אותו הדבר שכל העולם הוא בחינת בית הספר לאמונה ועולם שון האלם שדרך ההלם לגלות את האמונה כי ברגע שאדם לא עוסק בעבודת האמונה הוא נמצא בגלות הנפש ככה מסביר רבי נתן אבל ברגע שהוא עוסק בעבודת האמונה ומתבודד ותהילים ואמונה שהשם איתי ואמונה שלהסתכל בשכל של כל דבר ולהעמיק בצורה נפלאה וטובה זוכה לעולמות נפלאים כי הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם מידה כנגד מידה ורבנו נותן לנו עצות לאמונה במקום שנגמר השכל שמה מתחילה האמונה ורבנו בספרים שלו בהחלט לוקח אותנו למקום הזה נגמר השכל שמה מתחילה האמונה והוא מגלה לנו עצות של אמונה דיבורים של אמונה שהעיקר הוא פגם האמונה לא שאין אמונה אבל יש פגם באמונה שיש פגם באמונה זה יוצר פירוד וזה יוצר מדמה לא חיובי ולא טוב וזה יוצר מחשבות לא טובות וזה יוצר עשייה גם לא טובה מזה רואים אגב שהחידה כותב אגב מאז שנחרב הבית נחרב בית המקדש אין לקדוש ברוך הוא בעולמו אלא ארבע עמות של הלכה שארבע עמות של הלכה זה כנגד שם יקוק ללימוד ההלכה יוצר גם אמונה מברר את המדמה אבל רבנו רצה שנלמד הלכה ונוריד לעשייה שנזכה לקיים את מה שאנחנו לומדים שאז ברגע שאתה מוריד לעשייה אתה מוריד לארץ שזה המלכות ומתגלה האמונה שהסתר אחר והקליפות אומר רבי נתן מתגברים על כל אחד בבלבולי המדמה שהם בלבולי האמונה זה הכוח של הסתר אחה להתגבר על כל אחד בבלבולי המדמה מה זה בלבולי המדמה בלבולי האמונה אבל מה האמונה אומרת הכל בהשגחה פרטית הכל לטובה ועכשיו אני מסתכל בשכל של כל דבר מה אני יכול ללמוד מזה גם מתוך הנפילות אפשר ללמוד עבודת השם מה אני הופך את העולם הזה למשל ונמשל ככה רבנו בכל דבר עשה כל דבר שהוא ראה הוא הפך אותו למשל ונמשל איך להסתכל על מציאות הבורא דרך המציאות ואז ככה אדם זוכה להעלות את היראה גם לשורש וזה כוח נפלא שאתה יכול לראות את הקדוש ברוך הוא בילד שלך ואתה יכול לקבל אמונה דרך הילד שלך שאתה מתפלל עליו עושה חשבון נפש כמו שרבנו גם מלמד בתורה סמה זה הכוונה שהכל לטובה שמה התורה שלמה על בעל השדה שכל מה שהקדוש ברוך הוא מעביר את האדם אם זה לטובתו להוריד את ה למחוק את העבירות שלו אם זה להגדיל שכרו ועוד מוסיף רבנו בשיחות הרן אם זה לקחת את האדם למדרגה יותר גבוה אז הוא עובר לפני זה צמצום נמצא שבאמונה הכל אל אמונה ואל נבל אל צדיק וישר ואומר לנו רבי נתן ועל כן פרעה התגבר לרדוף אחר ישראל שזה היה עיקר התגברותו על ידי המרכבות מאות שלו בבחינת ויקח 600 רכב בחור וכל רכב מצרים אז מה פרעה עושה הוא רוצה להגביר את המדמה כוחות הסתרחה שנקראים פרעה רוצים להגביר את המדמה את המדמה השלילי את הספקות באמונה והוא בא עם צבא ורכב רעב אבל עם כל הרכב שלו ועם כל הצבא שלו ועם כל התאבות שרבי נתן אומר זה מרמז על התאוות והיצרים ובלבולי האמונה והספקות והוא בא בהתקפה רצינית אבל ברגע שמתחילה צעקה אחת של יהודי לקדוש ברוך הוא הם נופלים כולם צעקה אחת הם נופלים כולם גם מדברים על עולמה של תורה גם מדברים על השומרי תורה המצוות לצערנו המדיה מלאה בלכלך על שומרי התורה ומצוות אבל ברגע שאתה רואה את הטוב לב של השומרי התורה והמצוות אתה יכול לראות בן אדם ש30 שנה היה ספוג מכל השטויות והלשון הרע שמדברים על החרדים שומרי התורה מצוות הדתים לא משנה מי ובפעם אחת זה נופל לו והוא מגלה שזה הכל שקר הסוס ורוכבו רמבם הסוס והרוכב של פרעה שזה התאוות והיצרים נכון היום הוא מאוד קטלני הוא מאוד חזק הוא מאוד עם הרבה צבע ואנרגיה מאוד שלילית כפי השם דיבר וזה תוקף את האדם במחשבה הדיבור ומעשה שלו ואדם לא יודע מה לעשות אבל ברגע שהוא צועק לשם ומדבר לשם זה יכול ליפול ברגע אחד וזה נופל ברגע אחד ולכן מסביר רבי נתן וישראל התייראו מאוד מזה כמו שכתוב ויראו מאוד ויזעקו בני ישראל הם מאוד פחדו שבאמת אדם מרגיש שהתאבות תוקפים אותו יש לו פחד גדול והפחד הוא מאוד מאוד מבהיל איך אני יכול לעמוד מול זה אגב רבי נתן אותו דבר מלמד שזה היה מלחמה בין דוד לבין גוליאית שגולית היה קומתו כמעט 3 וחצי מטר שש עמה וזרת שזה מרמז על כל התאוות והיצרים והוא בא עם כלי נשק והוא מולמד מלחמה והוא מאיים מאוד אבל בא לו דוד המלך עם הקליה חמש אבנים כנגד חמישה חומשי תורה שזה האמונה כל האבנים מתאגדות לאבן אחת ודוד המלך באבן אחת פוגע במצחו ומפיל אותו שזה הסוד של התפילה שזה הסוד של האמונה אבן מעשו הבונים אבל הייתה לראש פינה שזה הסוד של הנקודה הטובה שדוד המלך מגלה שזה שירות ותשבחות והזמרה לבורא עולם שמפילה את כל הצבעות ואכלות שאדם הולך עם הזמרה ונקודות טובות זה מפיל את כל הצבא והחיל של כוחות הסתר אחראה שאדם הולך עם תפילה והתבועדות דיבור אחד יש לו כוח להפוך את הכל שאדם לוקח דיבור של רבנו ומשנן אותו ריבונו של עולם הריני מאמין באמונה שלמה שיש עניין ש יתהפך הכל לטובה ומודה לקדוש ברוך הוא על הישועה שעתיד לתת לו הודו לאדוני כי טוב כי חסדו הדיבור הזה של רבנו מרומם אותו ריבונו של אמר אני מאמין באמונה שלמה שיש עניין שנתהפך הכל לטובה שרבנו אומר התחלות חדשות ריבונו שם אני מתחיל לעבוד אותך מחדש בפשיטות הוא מוציא את זה מהדיבור שרבנו אומר שאדם לוקח שאיפה ומוציא אותה הורהו כבריאה חדשה שאתה עושה פעולה כזאת אתה עכשיו בריאה חדשה ללכת עם העצות והדיבורים של רבנו שרבנו מלמד אותנו ללמוד הלכה שאתה לומד עכשיו הלכה ביררת אצלך מדה משלילי וחיזקת מדה מחיובי ולכן עם ישראל מאוד מאוד פחדו כי כוח המדמה מאוד מאוד מאוד מאוד תקף ולכן מה הם עשו לא התבלבלו ויזעקו אל השם בלבולים תאוות יצרים אל תנסה לפתור אותם בשכלים שלך אל תנסה לפתור אותם בקישורים שלך אל תנסה לפתור אותם בקומבינות שלך יש רק פתרון אחד להשם הישועה ריבונו של עולם תעיר לישועה ריבונו של עולם תדריך אותי תאיר לישועה תאיר לישועה ואם לא עכשיו מתי [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] لا [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] חיב לומר כל העולם נברא חייב דר חייב לומר כל העולם לא נברא [מוזיקה] [מחיאות כפיים] בשבילי אה [מוזיקה] בשבילי חייב אתה חייב לומר כל העולם לא נברא חייב דם חייב לומר כל העולם לא נפרע אליו בשבילי [מוזיקה] אלומר לנו רבי נתן כעיקר תיקון הנפש של איש הישראלי הוא תיקון המחשבה שיעביר כוח השכל על המדמה שיהיה המדמה תפאל להשכל אז הכל מתחיל במחשבה שלנו להעביר שיגביר כוח השכל על המדמה שיהיה המדמה תפל להשכל להגביר כוח השכל מה זה כוח השכל כוח התורה כוח ההלכה ולעניין שלנו פה כוח האמונה להגביר אמונה להגביר מחשבות על אמונה להגביר דיבורים על [מוזיקה] אמונה שזה או בחינת מה שכתוב בזוהר הקדוש אין הרוכב תפל לסוס אלא הסוס תפל לרוכב כיסוס הוא בחינת תוקף פגם זוהמת המדמה שעיקר בלבוליו הם על ידי תאוות הידועה הזאתי השם ישמור ויציל שהוא בחינת זועמת מצרים בחינת וזמרתם זרימת סוסים השם ישמור ויציל ושם עיקר המלחמה של כל אחד כידוע אז לכן מה הסתר אחרא עושה בדור הזה כדי להפיל את המחשבות של האנשים ולהגביר את כוח המדמה על השכל הוא מפיל את העולם [מוזיקה] חמד שכ בספירת היסוד לפגם הידוע פגם הברית לשון הרע ליצנות מראות שליליים דיבורים לא חיוביים וכנגד זה רבנו מתגלה בספירת היסוד ומגלה את התיקון הכללי וכל העניין של רבנו זה להגביר את המחשבות הטובות על המחשבות הרעות ובשורש הוא נלחם בנושא הזה של פגם היסוד פגם המחשבה בשורש שזה כבר לא קשור לאיש ואישה זה שווה לכל נפש שמשה מתחילים כל הדמיונות והיצרים ולכן כל דיבור של רבנו תרופה להציל ולהינצל מהדור הזה ולא רק להציל ולהינצל מהדור הזה להעלות לשכל קדוש לשכל טהור למחשבות בריאות וטובות ואיכותיות כי רבנו ביסוד עכשיו והוא עובד מהיסוד למלכות לגלות את משיח צדקנו ולכן מסביר רבי נתן כי זה עיקר העצה הכללית בכל פעם כשמתגברים עליו המחשבות רעות הנל שהם בלבול המדמה שבא במרכבות דסתר אחה בבחינת מרכבות פרעה לצעוק מאוד אל השם ולזעוק ולזעוק עד כי ישקיף משמיים ועל ידי זה נתעוררו רחמיו יתברך של השם יתברך וילחם בעצמו ויפיל אותם ילחם בעצמו השם יתברך ועל כן התחיל משה שירת הים בנפלאות שבח וגבורה הנפלאה הזאת שיפיל השם יתברך מרכבות פרעה וכלו בין בכלל ובין בפרט ללמוד את הדרך הנפלאה של רבנו של ההתבודדות שהיא מובילה לכל הטוב שבעולם רבי נתן העיד שהוא שמע פעם ראשונה שנה מרבנו את הדיבור אחרי שרבי נתן בא ועבר עליו מה שעבר עליו מבית ומחוץ רבנו שם עליו את היד ואמר לו דע לך שאפשר לדבר עם השם יתברך כמו שמדברים אל חבר טוב אמיתי ורבי נתן אומר שהדיבור הזה הציל את החיים הדעת הזאתי הצילה לו את החיים לתרגל ולהתרגל לדעת ששמה נמצאת התרופה לדבר עם השם יתברך בשפה שלך מהמקום שלך מהנקודה שלך ואז מה יקרה לך בפעולה הזאתי בנפש אתה תתחיל לחוות את המקום שנקרא השם ילחם לכם ואתם תחרישון למה אני שותק אני שותק למה שאני מבין אני שותק לסכלים שלי שמדריכים אותי ואני מפעיל את הדיבור האמיתי של האמונה שזה סוד השתיקה של האמונה שאדם מתחיל לדבר אמונה הוא משתיק את כל השכלים השליליים שלו של כוחי ועוצם ידי והוא מגביר על ידי זה את כוח האמונה שהשם ילחם לכם ולחם בכל דיבור שלנו עם הקדוש ברוך הוא זה עוד אמונה שהשם ילחם לי עוד תפילה להשם יתברך זה עוד אמונה שהשם ילחם לי עוד לימוד תורה זה עוד אמונה שהשם ילחם לי עוד התקדשות זה עוד אמונה שהשם ילחם לי עוד קרבת אלוקים לי טוב זה עוד אמונה שהשם ילחם זה השתיקה האמיתית השתיקה האמיתית היא לדבר עם השם ולאיפה זוכים להגיע תחרישון נ שער הכתר שער הרצון השער שמשחרר אותנו מכל הרצועות של הכוחי ועוצם ידי אולי אני אעשה כך לא אולי אני אעשה כך וכל הבלבולים לא אולי אני אפעל כך אני לא יודע כלום אני יודע יש התבודדות אני מבקש ממנו והוא ידריך אותי ואז זה המלחמה להשם איך דוד המלך אמר אדרכני באמיתך הוא לא סתם אמר את זה בעלמה עבר עליו בלבולים ומחשבות ואומר לקדוש ברוך הוא אבל ריבונו של עולם אני זורק את הכל אדריכני באמיתך למדני חוקך שיר למעלות אשא עיניי אלה הרים מאין יבוא עזרי עזרי מאים השם אומר המלבים על המקום שודי נוסע עיניו לשמיים ומאמין באמונה שלמה שעזרים מהם השם בוודאי תהיה לו ישועה גם כי אלך בגי צל מוות לא יררה כי אתה עמדי שזה סוד התפילה התבודדות אתה עמדי לכן ההתבודדות שאדם כל יום עוצר ויש לו זמן לדבר עם השם יתברך וקובע לו זמן אחד המרבה אחד הממעית אבל קובע לו זמן לדבר עם השם יתברך איזה איזה רפואות הוא מושך על עצמו איזה מתיקות הוא מושך על עצמו איזה קרבת אלוקים הוא מושך על עצמו איזה רוגע ונחת ושלווה הוא מושך על עצמו שזה הכוח שלנו אחים יקרים אחים אהובים כדי לקבל את המקום שהשם ילחם לכם ואתם תחראשון אמונה אמונה זה תפילה והתבועדות להשם יתברך מכל מקום כל יהודי כל יהודיה יכול לפנות לקדוש ברוך הוא ואז מה קורה הוא מגביר את כוח השכל הקדוש על כוח המדה מהטמא ואז הוא זוכה למדמה טהור וטוב בגלל זה רבנו אמר שהוא היה חוזר מההתבודדות הוא היה רואה את כל העולם כבריאה חדשה עוד מדמה יותר טהור ויותר טהור עוד יישוב הדעת לכן רבנו אמר התבודדות היא יישוב הדעת ליישב את הדעת הדעת שמה נמצא המדמה שמה נמצא הסכלים צריך ליישב את זה שזה יהיה יושב שזה יהיה מרגיע אדם יקבע לעצמו 10 דקות התבועדות ביום נכון שרבנו דיבר על שעה אבל אם אדם מה קורה לאנשים בגלל שהוא לא עושה שעה הוא לא עושה 10 דקות בגלל שהוא לא עושה שעה הוא לא עושה חמש דקות זה פירוד אפילו שיהיה לך 10 דקות ביום רבע שעה כותב רבי יצחק ברייטר אם אדם לא יכול לעשות שעה יעשה רבע שעה חמש דקות תרגיל את עצמך לשבת לעצור לחשבן עניינו של עולם מאתמול עד היום לדבר עם השם על מה שעובר עליך לספר לו להתחזק באמונה שלנו עוד מלבדו אני מאמין באמונה שלמה היום אם כל אחד יהיה לו חמש דקות התבועדות כל אחד יהיה לה חמש דקות התבורדות כבר העולם היא ראיה אחרת לגמרי ותאמינו לי פתאום אדם מסתכל רואה בואנה אני כבר 20 דקות מדבר עם השם ובלי עין הרע בן פורת יוסף הוא ככה גדל עם זה והוא מגיע לשעה גם ואפילו ליותר רק לא לבוא ולהגיד אם אני לא עושה שעה עכשיו ואין לי כוח לעשות שעה אני לא אעשה חמש דקות זה יצר הרע אז תגיד אתה יודע מה אני אעשה חמש דקות העיקר כותב רבי אברהם בן רב נחמן שלא יעבור עליך היום להתבודדות רבי נתן אומר לקבל את האור של הרבי שזה היישוב הדעת זה התבודדות והלכה וכמובן גם שנזכה כל שנה ושנה לסוע לרבנו לאומן ראש שנה זה מברר את המדמה זה מגביר את כוח השכל הטוב הבריא והטוב היישוב הדעת שאנחנו כל כך רוצים אנשים מה מחפשים יישוב הדעת יישוב הדעת הדעת לא מיושבת שאתה בא לעשות עסקה עם בן אדם מה אתה אומר לו בוא נשב על זה למה הישיבה מורה על יישוב הדעת הקדוש ברוך הוא בא ואומר "אני רוצה לעשות איתך עסקה אני רוצה לתת לך חיים טובים בוא נשב על זה בוא תעצור בוא תדבר איתי בוא תפנה אליי בואי תפני אליי למה אתה הולך לבד למה אתה הולך ברדיפה עצמית בוא שב תדבר מה עובר עליך קשה לך בתאבות קשה לך ביצרים קשה לך עם הבלבולים דבר איתי קשה לך עם הלימוד דבר איתי אתה רוצה להתקרב אליי דבר איתי אני איתך פתוח הקו פתוח 24/7 הדרך הזאתי שרבי נחמן מברסלב ידוה בעולם של ההתבודדות והוא אמר אני לא המצאתי את זה גדולים ורבים הצדיקים כולם הלכו בדרך הזאתי מי שיראה חפץ חיים הרמבם מדבר על זה הבן של הרמבם יש לו ספר נפלא שנקרא מספיק לעובדי השם הפלא יועץ חפץ חיים גאוני עולם שכולם כולם העידו שעסקו בעבודת ההתבודדות אבל רבנו בא להזריח את זה לעולם בא להעיר את זה בנשמות ישראל שזה הרפואה של הדור וזה התרופה של הדור שיהיהודי כל יום עוצר ומדבר עם הקדוש ברוך הוא בשפה שלו מהמקום שלו באיזה חדר לבד באיזה מרפסת לבד באיזה שדה עוצר לבד רק אני והשם עכשיו וחדר גם יכול להיות מתחת לשמיכה וחדר יכול גם מתחת לטלית ואומר רבנו גם אדם יכול להיות באמצע חתונה עם כל הריקודים ולכוון במחשבה איך הוא צועק בלב יער עד לב השמיים רבנו לימד אותנו דרך בכל מקום אתה יכול לדבר עם הקדוש ברוך הוא כל מקום בחינת חדר להשם יתברך ואז אדם נפתח לו אור בנשמה לכן מי שרגיל בעבודת את ההתבודדות הוא יודע את זה יום בלי התבודדות אין אוויר אין אוויר אין אוויר אין אוויר מה זה זה זה גן עדן על אדמות ההתבודדות גן עדן עלי אדמות שאדם רגיל בהתבודדות הוא מחכה כבר מתי יגיע הזמן שהוא יבתבודדות אבל שמגיע הזמן שהוא צריך לעשות את ההתבודדות איזה מניות יש עליו התפקש ברח לך תפוס את את זה מהר תפוס לך איזה פינה לך לדבר עם הקדוש ברוך הוא ככה כותב גם החזון איש באיגרת אמונה וביטחון מה נעים ומה נפלא שאדם חסר לו איזה נעליים והוא הולך לפינת החדר ומבקש מהשם אומר שם תזכה אותי תשלח לי נעליים רבי יחזקאל אנשטיין יום אחד ראו אותו הולך לכותל ואז ראו אותו נצמד לכותל ואומר ריבונו של עולם לייחזקאל כואב את השן תברי לייחזקאל את השן ואחרי כמה דקות הוא אמר תודה אבא תודה ריבונו של עולם כבר לאיחזקאל לא כואב את השן זה היה דרכם של כל הצדיקים לפרש שיחתם עם השם יתברך על זה אומר רבי נתן הנפשי יצא בדברו לא בדברי שאנחנו מדברים לעצמנו ומבינים איך לפתור את העניינים של החיים שנודע עצמנו אנחנו רק מסתבכים נפשי יצא בדברו אתת מודע שזה נפשי יצא בדברו מתבטא נותן נחת רוגש הלוואה ישוב הדעת מגביר את כוח השכל דקדושה על הכוח המדמה של הטומ של המצרים אשרנו ואשר חלקנו שיש לנו כאלה עצות כאלה עצות נפלאות שרבנו החיים ברסב נותן לנו להרגיע את הדור להיישב את דעתו של הדור ולהביא משיח צדקנו ברחמים ובהחלט אנחנו רואים שאנחנו בכיוון רבנו כותב בספר המידות חושב באות אמונה אם אני זוכר אולי ראיתי את זה באות מחפסו אותי במילה אבל שאומות העולם שתראה זמן שאומות העולם מבזים את עם ישראל והעם ישראל הם נבזים בפני אמות העולם זה זמן לגאולה זמן למשיח משיח כבר פועל פעולות בעולם הוא כבר פועל פעולות בעולם ככה רבנו אומר שתראה שיגיע זמן שאומות העולם עולם מבזים את עם ישראל ועם ישראל הם נבזים בפני אומות העולם צפה לגולה תשימו לב כמה אנחנו נבזים בפני אומות העולם האויבים שלנו נכנסו שחטו אנסו עשו דברים נבזים ואומות העולם מצדיקים אותם יש לך יותר שפלות מזאתי שנכנסים לארץ שלך שוחטים בוזזים אונסים שורפים עושים זבעות עולם שלא שמעתם אוזן הנאצים האלה ועומדים לך כאלה בעולם ומצדיקים את זה ונגדנו יש לך שפלות יותר גדולה מזאתי אנחנו הגענו למקום שאנחנו נבזים ושפלים בפני אומות העולם אבל אנחנו טהורים ויקרים בפני קודש בריך הוא זה מהלך אלוקי שהם ישנעו אותנו ויבזו אותנו וישפילו אותנו והקדוש ברוך הוא אומר עכשיו אבל אתם תאמינו שאצלי אתם הכי יקרים אז תפנו אליי ותתפעלו אליי ותזכו אליי להתפלל על עם ישראל כל יום שודי יקדיש זמן להתפלל על עם ישראל חזרה בתשובה שהאור של רבנו יתגלה בעולם גם אתמול היה לי שיחת חברים עם איזה חבר אומר לי מה עושים כדי שאנשים ילמדו מהספרים אמרתי לו מה שאפשר מה שאפשר עוד איזה ספר עוד איזה פלייר שהיום מחלקים במדיה שולחים במדיה מדיבורים של רבנו להפיץ ולהפיץ ולהפיץ כמה שיותר דיבורים של רבנו בעולם מלץ דעה זה להפיץ ולהפיץ ולהפיץ ולאט לאט עוד הפעם בסוף זה יתפס אנשים יקנו ספרי רבנו יפתחו ספרי רבנו ילמדו מספרי רבנו ישמעו שיעורים מדיבורים של רבנו זה אחד הדברים שאני עושה אני מקריא לכם מרבנו כי אני אומר אולי יש כאלה שלא יכולים לפתוח ספר קשה להם לפחות אני אקריא להם אני אקריא להם מרבנו אזכה אותם להקריא להם מרבנו להקריא להם מרבנו שהלשון של רבנו תהיה נשמת בעולם ומה אתם חוששים שאין מניעות יש מניעות ואין בלבולים יש בלבולים אבל כל פעם מתחילים מחדש לא קל להיכנס לאולפן לתת שיחה [מוזיקה] לא קל מניעות של ברזל לפעמים חומות של ברזל מעברים משתנים אבל עוד פעם מהתחלה ועוד פעם מהתחלה וברוך הנותן ליאף כוח שנותן את הכוח להיכנס לאולפן ולדבר ולדבר ועוד פעם להקריא מרבנו ועוד פעם להקריא מרבנו ועוד פעם להקריא מרבנו והרבה פעמים אני אומר לכם אני יכול גם להגיד לכם את זה בעל פה חלק מהדברים שאני לומד אבל אני מקריא בכוונה מהלשון של הרבי שהלשון של הרבי תישמע בעולם מהלשון של רבי נתן שישמע בעולם בכוונה אני מקריא מזה וככה נהגו גם הרבה מחסידי ברסלב שהיו מקריאים ומסבירים מקריאים ומסבירים שלא יחשבו שחס ושלום זה בא מעצמם ולכן איזה תענוג זה רק להקריא מהלשון של רבנו ורבי נתן להקריא להקריא מהלשון שלהם זה כבר מאיר טהרה בנשמה אשרינו ואשר חלקנו אחים יקרים ומי שזכה כבר להכיר את רבנו וראית איזה ניסים ונפלאות הוא פעל לך בנשמה תזכה עוד יהודים תחזק עוד יהודים בדיבורים של הרבי תפיץ את הספרים מה שאתה יכול אתה לא יכול להפיץ ספרים יש אנשים שיכולים לתרום למוקד הפצה ומשמה ברוך השם שולחים פנו אליי אנשים איך אפשר לעזור בהפצה נתתי להם מספר תרמו מה שתרמו התו שמה כסף עשינו משלוח שלחו אף אחד פה לא לוקח כסף לכיס שלחו לכולל ברוך השם הביאו לי את הארגזים ויש לנו את המפיצים שלנו שהם מפיצים את זה כל אחד היום אתה לא רוצה שזה יגיע אלינו למוקד הפצה אתה יכול לשלוח את זה לבית יש משלוח עד הבית יכול לתרום ארגז ישלחו לך עד הבית שים לך את זה תביא את זה לבית הכנסת שים לך ברכב כל פעם תיקח שתיים שלוש ספרים שים ברכב היית במקווה שים במקווה נסעת ברכב ראית איזה יהודי ברחוב תן לו צדיק שלי אפשר לתת לך מתנה תן לו ולדבר מהדיבורים של רבנו ולחזק אחד השני בדיבורים של רבנו ובאהבה אך שלום וראות שהוא כל חיותנו ותקוותינו ושכל העולם תלוי בו שיהיה לנו שביעי של פסח שמח ויבקע לנו ים סוף ונזכה לגאולה שלמה ברחמים שיהיה בשורות טובות ביי ביי B
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה