מדברים מרבי נחמן מברסלב אומנות שמירת הזמן
מדברים מרבי נחמן מברסלב אומנות שמירת הזמן
[מחיאות כפיים] שלום וברכה לכל המאזינים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכני תורתו של רבי נחים ברסלב היום אנחנו ניגע בסוגיה שנקראת שמירת הזמן שמירת הרגע לתפוס את הרגע ואיך זה גורם לנו בעצם לא לייחס חשיבות למחשבות של העבר והעתיד לכבות לחוות את ההווה את השם הווייה יקוק שאומר רבי נתן ברגע שאתה חווה את ההווה את הנקודה הטובה את מציאות הרגע והזמן של עכשיו אז מה שקורה לך אתה חי את ההוויה את היקוק את הרחמים ואז ממילא כל המחשבות אם זה מהדאגות מהעתיד או מהעבר מסלקות כי הם לא פטרו לנו את הבעיות כי אין לאדם בעולמו את הרגע הזה בלבד את הרגע של עכשיו כי השם יתברך מנהל את העולם והשם יתברך מנהיג את העולם וממלא טרדת המחשבה מהעבר והעתיד לא תפתור לי את הבעיה אלא רק תחריף אצלי את המקום שנקרא כוחי ועוצם ידי ורבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום סוגיית הביטחון והאמונה שלחיות את ההווה ולהסתכל מה אני יכול לעשות עכשיו פותחת אצלנו אופקים נפלאים של רוגע ושלווה ונחת שלחיות את הרגע לא לברוח מאחריות לקחת אחריות לקחת אחריות שאני לא שולט לא על העבר ולא על העתיד מה שאני יכול לעשות זה רק ללמוד מזה ולהתחבר להווה ולנצל את הזמן כי רבות מחשבות בלב איש אבל עצת השם תקום והאמונה אומרת שצת השם היא תקום תן למקום הזה לעבוד אצלך שכל מה שאתה חושב אולי אני אעשה כך אולי אני אעשה כך זה לא פותר את הבעיות כי יש כלל שהקדוש ברוך הוא יצר בבריאה רבות מחשבות בלב איש אתה תחשוב מפה או תחשוב מפה תנסה להבין מכאן או להבין מכאן וכל הסכלים האלה בסופו של דבר לא יפטרו את הבעיה אלא רק יכניסו יותר את הדאגה מה יהיה אבל האמונה שאומרת עצת השם מיא תקום השם יתברך מנהיג את העולם השם יתברך מנהיג את העולם הוא מחייה את הכל הוא ממלא את הכל הוא מדריך את הכל ואני בן של מלך אני בת של מלך שנמצא בידיים שלו ומה שהוא מייעץ והעצה שלו והדרך שלו היא זאתי שתקווה היא זאתי שתוביל היא זאתי שתנצח זה הגאולה הפרטית שלנו אין לנו מושג מאיפה תבוא הישועה ואיך וכיצד אבל אנחנו מאמינים שהישועה קיימת ונמצאת החסד הנסתר בתוך כל הערפל של מירוץ הזמן והמקום בתוך כל הערפל של במחשבה שחופר על אמונת האיחוד בסופו של דבר הסתלק ויגש משה אל הערפל אבל כי שמה אלוקים ויגש משה אל הערפל אומר רבי נתן זה בדיוק ההרגשה שאנחנו חווים הרבה בחיים שלנו ניגשים אל הערפל אל הלא נודע רבות מחשבות בלב איש אבל כי שמה האלוקים עצת השם היא תקום היא תעמ היא תצליח מה זה דורש ממני איך אני יכול לדעת מה זה עצת השם רבות מחשבות בלוי שזה הערפל שסוגר עליי אבל עצת השם תקום זה האמונה שבוודאי הישועה תבוא בוודאי שההצלחה תבוא בוודאי שהעליה תתגלה כמו שאומר הבת עין בכל דין יש חסד נסתר כמה אנחנו מרגישים שריפת המחשבה של הזמן של המקום של העבר של העתיד רודף אותנו אנחנו משתפים איתו פעולה אבל בסופו של דבר אנחנו מגלים אור נפלא שאומר אני לא מבין כלום אני יודע שיש השם והוא מנהיג את העולם ועם זה אני הולך ואני אמשיך לעשות את שלי בעבודת השם והשם יתברך ינצח המלחמה [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] e ה [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] אז אנחנו בעזרת השם היום נלמד מונטרס נפלא שאחד מחסידי ברסלב בדור הקודם קוראים לו רב אלטר מטפליק והוא חיבר קונטרסט נפלא שנקרא שמירת הזמן אמונת איתך הוא מביא דברים מרבי נתן דברים נפלאים ומרב על עניין של שמירת הזמן המורה שעות לעבוד עם השעון לדעת לשמור את הזמן כי דאגת המחשבות מהעבר והעתיד גורמת לנו לאבד את הרגע ולאבד את הזמן שהוא החיות והשמחה ומה אנחנו צריכים לעשות לדעת לחיות את הרגע לנצל את הזמן ולא לתת למחשבות הזרות לבלבל אותנו אז בעזרת השם כמה צלילים ואנחנו ממרים איזה [מוזיקה] [מוזיקה] כיף אז בפתיחה של הספר סעיף א' כותב ככ הוא מביא לנו את הליקוי מרן תורה רע וכותב כך על מה שרבנו שמה מלמד היום אם בקולות תשמעו זה פסוק בתהילים בפרק צדק בפסוק ז שאומר רבנו כך זה כלל גדול בעבודת השם כלל גדול זאת אומרת זה יש פה חוק מאוד חשוב לחיים שלו אנחנו צריכים לקבל את זה בתור חוק ולדעת שזה עובד כמו שיש חוק בבריאה שאתה תיקח עכשיו פינג'ן שים בו מים ותשים על האש והחוק אומר שזה יתחמם זה לא יעזור זה ירתח אותו דבר גם פה יש לנו חוק שאם אנחנו נלך איתו אז זה יעבוד אומר רבנו זה כלל גדול בעבודת השם דהיינו היום אם בקולות ישמעו שלא ישים לנגד עיניו כי ם אותו היום ואותה השעה מה זה שלא ישים לנגד עיניו מה על איזה עין רבנו מדבר אז יש לנו עין ימין שהעין הזאתי זה כנגד החסד עין שמאל זה כנגד הדין אבל יש את העין השלישית העין האמצעית שהיא כנגד התפארת והיא כנגד מה שאמרו חזל הזהו החכם הרואה את הנולד ככל שאדם יותר מחקים בתורה ובמצוות אז יש לו כוח לראות בכוח הדימיון הדמיון הבריא את הנולד וצדיקים הגיעו גם למדרגות של רוח הקודש איפה זה מרומז בהדס האדס יש לו שלושה עלים השלושה עלים זה אחד כנגד חסד גבורה ותפארת ולכן האדס יש לו גם צורה של העין העלים שלו יש לו צורה של העין אז יש לנו את העין של החסד של הראייה החיובית יש לנו את העין של השמאל שזה כנגד הגבורה הצמצום להכין כלים ויש לנו את העין שהיא מאזנת השלישית בין החסד לדין שזה התפארת העין האמצעית היא כנגד כוח המדמה רבנו אומר שכוח המדמה זה כוח טוב אבל יש לו גם את הצד השלישי השלילי שהוא מכניס דמיונות באדם הרבה הרבה מחשבות ורבנו אמר ליצר הרע לא צריך לקרוא יצר הרע צריך ק כוח המדמה צריך לקרוא ליצר הרע הוא מכניס דמיונות ובל רבנו אומר שעל ידי לימוד ההלכה אדם זוכה לבירור המדמה ז מה הוא זוכה למדה מטוב כוח הדימיון שפועל אצלו טוב אם זה החשיבה החיובית אם זה הסתכלות קדימה אם זה הרצונות הטובים אם זה עשייה טובה אם זה זהו החכם הרואה את הנולד זה בעצם הכוח שאנחנו צריכים להפעיל אז רבנו בא ואומר שזה כלל גדול בעבודת השם שלא ישים לנגד עיניו כי עם אותו היום ואותה השעה לנגד עיניו בכוח הדמיון שלך שים לנגד עיניך את המציאות שיש לי רק את היום אין מחר ואיין אתמול יש היום מה קורה בפעולה הזאתי אני מצמצם את הדעת ומתחיל לחשוב על אותו היום ואז מה קורה המחשבה מהעתיד מה יהיה מחר או מה היה אתמול מסתלקת ממני יש לי רק את היום עכשיו רבנו בא ואומר את אותו היום ואת אותה השעה אבל מה קורה שגם בהסתכלות על אותו היום זה נראה לנו ארוך ומתיש ואייך יעבור היום ועוד פעם המחשבות נכנסות אז רבנו אומר תצמצם את זה יותר אותה השעה תחשוב שיש לך רק את השעה הזאתי זה החיים ש שלך זה מציאות החיים שלך היום הזה והשעה הזאת ואז זה יותר מסלק את הדאגות והפחדים מהעבר ומהעיר בברכת אשר יצר אנחנו מברכים אי אפשר להתקיים בו אפילו שעה אחת אז אומרים חזל שעה זה לאו דוקא 60 דקות זה גם רגע אחד אז מה שרבנו פה אמר אותו היום ואותה השעה זה גם אותו הרגע תצמצם את הדעת שאין לי בעולמי כי עם אותו היום אותו השעה אותו הרגע את הרגע של עכשיו יש לי ואז ממילא כל העייפות שמצטברת לינו מהמחשבות מהעתיד והעבר מסתלקים העולם אומר אתה חייב לחשוב קדימה אתה חייב לדאוג מה יהיה בעתיד כי ככה זה נקרא לקחת אחריות אבל מה זה גורם לי הדאגה מהעתיד או מהעבר גורמת לעייפות המוח לא לעשות כלום בהווה אז ממילא שההווה לא קיים אי אפשר ליצור עתיד אין בסיס אין קרקע יציבה הבסיס הקרקע היציבה שלחיות את הרגע עובדת מה זה נקרא לקחת אחריות אני לא חושב מהעתיד והעבר אני חושב מהרגע הזה וברגע הזה אני מתחיל לעשות אני מתחיל להוריד לעשייה אז אדם בא ואומר אוקיי אם זה ככה אני אתפוס איזה תהילים אתפוס איזה דקה התבודדות פוס איזה הלכה בשולחן ערוך תפוס מה שאני יכול ואז הוא מוריד לעשייה שהוא מוריד לעשייה והעשייה מתחילה להתמלאות בדברים טובים ממילא גם מציאות העתיד משתנה למה כי אני אעשה את רצון השם עכשיו מה מה שאני יכול מה שאני צריך ומה יהיה זה בידיים שלו זה לא בידיים שלי אנחנו לא יוצרים עתיד אנחנו לא יוצרים את המציאות הקדוש ברוך הוא מיצר את המציאות רק איך הוא יוצר מציאות טובה שתעשה עכשיו מה שאתה יכול ואז ממילא האדם לא נקרא בטלן הוא עושה מה שצריך עכשיו אבל יש גם בטלנות שאדם אומר עזוב אני אחיה את הרגע יבזבז כסף יעשה כך לא יקח אחריות על שום דבר ומה יהיה יהיה לא לא על זה רבנו לא דיבר כל רגע שאנחנו זוכים להתקרב לקדוש ברוך הוא זה נקרא לקיחת אחריות כל רגע שאני מדבר איזה דיבור הוא תופס איזה מצווה חטוף ואכול חטוף ואכול זה נקרא לקחת אחריות היה מסופר שאחד בא לרבנו ובא אליו ואמר לו יש לי תרדו את הפרנסה והחיים ומשפחה וילדים מה אני עושה אני לא לא מצליח ללמוד לא מצליח להתפלל אז רבנו אמר לו חטוף ואכול חטוף ואכול מה שאתה יכול לחטוף תעשה זה הקביה יתן לתורה שלך זה עבודת השם שלך זה סיפור אחד שהם רבנו סיפור אחר שאחד בא לרבנו וסיפר לו שעובר עליו מה שעובר עליו הוא לא מספיק ללמוד ולהתפלל אז רבנו אמר לו דע לך שעל ידי תפילה אפשר לזכות להכל על ידי תפילה אפשר לזכות להכל תבודד על זה שתזכה ללמוד שיהיה לך סדר יום מסודר שתזכה להתפלל לנצל את הזמן צריך להתפלל על זה אנחנו רואים שרבנו לא יוצר אצלנו מציאות של בריחת אחריות יוצר אצלנו מציאות של לקיחת אחריות אבל מתוך אמונה שהשם יתברך מנהל את הכל ש שהשם יתברך מנהיג את הכל וא אומר ככה שלא ישים לנגד עיניו כי עם אותו היום ואותה השעה וכן בעסק פרנסתו גם בעסק הפרנסה והצטרפות אדם צריך לבית להביא אוכל סופר עניינים נעליים בגדים צריך שלא יחשוב מיום לחברו כי כשרוצים כ כי גם אותו דבר גם בצורכי הפרנסה אם אדם מתחיל לחשוב מיום לחברות תראה היוקר יאמיר ותראה איזה בלאגן ואייך אני אביא פרנסה ואייך לא רק שאני אסגור את החודש איך אני אתחיל את חודש וצריך לקנות וצריך להביא אתה תעשה את ההשתדלות שלך בעבודה תצא לעבות תעשה את מה שאתה צריך להביא את הפרנסה ואיך רבי נתן אומר בסופו של דבר הכל בידיים של השם אתה תמשיך בעבודת הקודש ועוד דבר ש חזל כבר לימדו אותנו במסכת סותה בדף מט עמוד ב היוקר יאמיר שזה הנושא של הפרנסה הכל יהיה יקר איפה שלא תנסה לחשוב איך להציל את המצב זה לא ילך לך כי זה גזירה משם מים וזה גזירה טובה כדי שנגיע למקום הייחודי והכי טוב שעל מי יש לנו להישען על אבינו שבשמיים אתה תנסה לבוא מפה ותנסה לבוא מפה ותגיד אולי אני אביא פרנסה מפה ויעשה ככך רבי נתן אומר בליקוי הלכות לכות תפילת מנחה כמדומני אדם חושב אולי אני אהבה מפה אהבי מפה בסופו של דבר לא יולה ביודו כלום כי אם סך מועט זה סתם בלבולים רבי נתן כבר מלמד אותנו שאתה אומר אני אעשה כך אעשה כך ואתה סתם תתבלבל רבי נתן אומר כמו שאנחנו לומדים כאן עכשיו גם בעסק הפרנסה קודם כל זה צריך תפילות תפילות רבנו אומר שאדם רוצה שיהיה לו פרנסה טובה יעסוק בצדקה כן תשים גם צדקה תדאג שיהיה לך איזה קופת צדקה בית תשים צדקה וברוך השם זה מה שיפעל בשבילך לפתוח את השערים מי שיכול להקפיד על הנושא של מעשרות דבר חשוב מאוד נכון שיש בזה היום תשובה הלכתית אם אדם יש לו חובות הוא חייב במעשרות או לא מי שיכול גם מעשרות יש לנו הבטחה מחזלשת בשביל שתתעשר ו ברוך השם אל תדאג הקדוש ברוך הוא משגיח זן ו מפרנס לכל מה שאנחנו אומרים בסוף ברכת המזון נ ראיתי וגם זקנתי ולא ראיתי צדיק נעז וזרעו מבקש לכם כל היום חונן ו מלווה וזרעו לברכה הקדוש ברוך הוא לא משאיר אף אחד רעב איך רבנו אמר וגם אם אין כסף לאוכל גם לחם ומלפפון זה טוב ברוך השם אי אפשר כל הזמן לחשוב מאיפה אני אביא פרנסה הקדוש ברוך הוא הוא משגיח זן פרנס לכל מה ורים כל יום בתפילה שלוש פעמים באשר שביתך פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון ומכוונים בפסוק הזה שאתה ומשגיח זן ופרנס לכל כי רבנו אומר שהפרנסה תלויה בביטחון ואף על פי שרוצה שיהיה לנו עסק פרנסה אבל אומר רבי נתן שבתוך העסק פרנסה נאמין שהשם יתברך ומשגיח זן ומפרנס לכל כמה פעמים אדם פחד לא ילך לעשות שבת ומאיפה יבוא כסף וברוך השם היייתה לך שבת מלאה כמה פעמים אדם פחד איך אני אשלם תלמודי תורה בתי ספר ספרים עניינים והקדוש ברוך הוא לא מחסיר כלום זה מה שאנחנו רואים כל יום בברכות השחר ככה אומר רבי נתן ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שעשה לי כל צורכי פירוש לא חסר לי כלום הדאגות הם סתם דמיונות ומה יהיה ואיך יהיה הקדוש ברוך הוא משגיח על הכל אנחנו צריכים לבטוח בו להתפלל אליו לבקש שיתגלה מלכותו בעולם לעשות רצונו יתברך והכל מסתדר על הצד הטוב ביותר אחים יקרים הכל מסתדר על הצד הטוב ביותר והבריא ביותר אבל איך זוכים לזה איך מגיעים לזה אם תשב בטל ולא תעשה כלום אין שום עצה שתגרום לך לפתור את רדיפת המחשבה מהעתיד ומהעבר אלא קום ועשה היום אם בקולות תשמעו קום תגיד איזה תהילים תלמד תקבע לך יתים לתורה תתפלל על זה קום ותעשה חיבור להשם יתברך זה הכל אין עצה אחרת אחים יקרים אין עצה אחרת אם לא אנחנו סתם נתב פה ואנחנו לא נצא מזה השם ישמור ויציל אז הנה בוא נעשה קום ועשה ריקודים יאללה נתחיל לרקוד היום היא בקולות תשמעו על ידי ריקודיים חיית כף מתמתקים כל הדינים יאללה אבינו אל תעזבנו כי רק אליך נקווה שת הה פתחנו קצת לאט ויאללה קדימה ניתן קצב בבית יאללה [מוזיקה] בחרת בנו נים ורק אליך נתפלל ולמי השם מעין יבוא עזרי אז תציל אותנו ודפ ן רואים איזה יופי המוזיקה הטובה עושה חשק טוב יאללה ברוך השם קצת מוזיקה רגועה קצת מוזיקה מקפיצה ככה זה בחיים שלנו מעברים משתנים אבל העיקר ששאר בקצב אתם יודעים שלא מזמן היו מוציאים כל מיני סרטונים קצרים של שלוש דקות ארבע דקות אחרי זה זה ירד לשתי דקות עכשיו זה אחרי זה זה ירד ל-59 שניות ועכשיו יש טרנד חדש סרטונים קצרים של 10 שניות ראיתי את זה מישהו יראה לי דיבור מרבנו איזה מנגינה 10 שניות טק ויאללה ממשיכים ולמה זה כדי שתתפוס את הזמן נכון הדעת שלנו מאוד מאוד קצרה המוח הרבה לא תפוס בחסדים הוא תפוס הרבה בדינים ודאגות ופחדים אז הופ תתפוס איזה נקודה קטנה ויאללה עוד נקודה קטנה ועוד איזה נקודה קטנה ועוד איזה נקודה קטנה והעיקר להישאר בקצב עבודות קטנות הישגים [מוזיקה] גדולים שנו כמו ילדים שמ מי אל תעזור תן לנו וב ושמחת נורים תן לנו כוח ד ו אז תציל אותנו עוד הפם ועין יבוא ועין יבוא כי אז יאללה בוא ניכנס לקצב עם הדיבורים של רבנו כי אומר רבנו הקדוש כי כשרוצים לכנוס בעבודת השם נדמה לאדם כאילו משע כבד רק הדמיון עובד נדמה לאדם שזה מסע כבד ואייך עכשיו אני אלמד ואיך אני אתפלל ושלוש תפילות ביום וקביעת יתים לתורה ואיך אני זה ואיך אני זה או [מוזיקה] עוד אומר רבנו בוא אני אגיד לך איך כוח הדימיון עובד אצלך ואי אפשר לו לשם מסע כבד כזאת אין אין שמע אין לי כוח לשמוע עכשיו שיעור שעה אין לי כוח נכון אין לך כוח לשמוע שיעור שעה אבל אתה יכול לשמוע מתוך השיעור חמש דקות והיום יש לך אפשרות להשאיר את זה על הסטנד בי מה שנקרא להשאיר את זה על אותה דקה ששמעת ועוד איזה שעה תשמע עוד חמש דקות אל תרא ישרל וככה רבנו אומר וזה נראה שזה מסע כבד ללמוד ולהתפלל הלכת לשיעור תורה ואיין לי כוח אבל כשחשוב שאיין לו רק אותו היום וכמו שאמרנו שיחשוב שיש לו את אותו היום אותה השעה אותו הרגע רק עכשיו יש לי עם זה אני צריך ללכת אומר רבנו אתה יודע מה יקרה כל הדמיון של הדאגות והפחדים והדיונה ומה יהיה ואיך יהיה ושזה מסע כבד בתוך המוח באותו רגע ייפול כי לא יהיה לו מסע כבד כלל [מוזיקה] אז פתאום הוא רואה הנה ברוך השם יש לי היום רק תפילת שחרית אני צריך לת לבית הכנסת רק תפילת שחרית ואחרי זה שהוא חוזר ברוך השם אומר יש לי עכשיו את הרגע הזה מה הרגע הזה פת שחרית ואיזה שתי הלכות ברוך השם וככה הוא הולך לעבודה עושה מסע ומתם באמונה חוזר הביתה אני צריך ללכת לשיעור עכשיו אני אלך לשיעור אין לי כוח ש אני אשב 10 דקות אני אשמע שיעור 10 דקות אני אעשה עבודות קטנות כי יש לי רק את הרגע וברגע אפשר לעשות עבודות קטנות אבל אתה תופס עוד רגע ועוד רגע ועוד רגע ופתאום הנה בואנה תשמע היום מתמלא ואז הדעת משתחררת והאדם יוצא לשמחה [מוזיקה] [מוזיקה] הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך קדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך הקדוש אנחנו אוהבים אך ועוד אומר רבנו הקדוש וגם שלא ידחה את עצמו מיום ליום לאמור מחר התחיל יש עוד בעיה שאומרת אין לי כוח אבל אני רוצה לעשות אז איך אני משתיק את המצפון הזה איך אני משתיק כאילו את המקום שאומר לי תשמע זה לא זה לא הדרך זה לא הדרך מה שאתה עושה עכשיו מה הוא אומר לעצמו אני אתחיל מחר זה השתקת מצפון אני אעשה מחר אז הוא מרגיש עם עצמו בסדר איי איי איי אומר רבנו מחר את בכוונה ובכוח כראוי וכיוצא בזה בשאר העבודות מחר מחר מחר תדעו לכם יש כלל מה שתדחה היום תשכח מחרנו עוד אבינו עוד אבינו חי עוד אבינו חי עוד אבינו חי עוד אבינו עוד ואז אדם כביכול מרגיש שהוא משתיק את המצפון שלו והנה אני אעשה מחר אז אני מרגיש שזה סוג של מילוי אבל זה מילוי של דמיון כי מילוי אמיתי אומר רבנו כי אין לאדם בעולמו כי עם אותו היום ואותה השעה שעומד בה כי יום המחרת הוא עולם אחר לגמרי אז איך אתה יכול לבוא ולהגיד מחר התחיל וזה היום אם בקולות תשמעו היום דייקה והון מה זה והון תתחיל לעבוד עם זה ואז אתה תתחיל להבין שחשבת עד עכשיו איך לחיות מחר מחר מחר כל הזמן בוא נחשוב על העתיד לא תתחיל לחיות אם תתחיל לחיות את ההוה השמים וזה תדעו לכם שזה יסוד גדול ועוצמתי להצלחה בחיים נפלאה רק לתת את המקום של עכשיו יש לי אבא מלך אזמה לי לדאוג [מוזיקה] מהעתיד אמרו לי שעל משהוא טוב אין מה לכתוב אז לקחתי את הקחון וא הגיטרה והחלטתי לומר לך תודה על כל מה שעובר עליי אם אתה חושב שככה זה טוב לי אז מי אני שאשנה לי את הסטורי ואם מה שאתה עושה זה הכל לטובה אני כאן רק לי אגיד לך תודה א א א אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז אין לי מי מה לידו כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ארז אין לי ממה לדוב כי יש לי אבא מלך אך יש לי אבא מלך אז מה יש לי לדאוג מהעתיד ועבר תפוס את הרגע היום אי בקולות תשמעו יש לך במלך לא קונה את מה שמנסים למכור לי תראה אומרים בחדשות ימין שמאל ימין אבל אני רק יהודי פשוט אני מאמין שהכל הולך ונהיה יותר זורח השמש כבר השלימה עם הירח יש לצח את הכפתורים ם הנצח כבר הלך את כל הדרכים אני יודע שהכל יהיה טוב טוב יהיה בסדר ר אין לי ממה לדוג כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ר אין לי ממה לדוב כי יש לי אבא מלך כמה יהודי צריך לזכור יש לך אבא מלך יש לך אבא מלך מה אתה דואג יש לנו אבא מלך איזה כיף עומד להיות אינפלציה כל זה קונספירציה אומרים לי אין מנוס תלך תברח למדיטציה ועוד מעט והבינה מלאכותית השתלטת ל העולם ונטוס למדים וצ'ט שפתי הוא כבר לא אמיתי טטי אחי זכרת ואם אתה לא מאמין אז תשאל את חנניה הוא יגיד לך שכול הו מנעלה אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ב אין לי ממה לדוב כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טובו יהיה בסדר אס אין לי ממה לדאוג יש לי אבא מלך אין לי ממה אין לי ממה אין לי ממה לדאוג יש לי אבא מלך אתה לא דואג לכלום התפקיד של אבא זה לדאוג לך רק צריכים להיות ילדים טובים ילדים טובים הכל יהיה טוב אנחנו כבר ברוך השם משמחים את הקדוש ברוך הוא עם הרצונות שלנו קמת בבוקר אמרת מודה אני לפניך שמת עליך טלית תפילין ממה אתה דואג ממה אתה דואג תגיד לי ממה אתה דואג אתה עושה רצון השם אמרת ברכת המזון החזקת שמעת שיעור תורה ממה אתה דואג אתה הולך עם אמונה שהקדוש ברוך הוא משגיח זן ופרנס לכל ממה אתה דואג רבנו הקדוש שידע שהולכים לצאת גזרות על עם ישראל זה היה בשנת תק סג זה היה בדיוק שנה אחרי שרבי נתן הגיע לרבנו רבנו שמה אמר את התורה על ידי ריקודיים ומחית כ מתמתקים הדיינים שמה כמדומני תורה י שרבנו ראה שהולכים להוריד גזרות ומה הוא אמר צריך להתפלל צריך לזעוק שזה יתבטל ואחד הדברים שרבנו שמה לימד שהוא רצה שייעשו הרבה ריקודים ומחית כפה רבי נתן אומר באותה שנה הוא רקד הרבה הוא אומר הצלחתי לבטל את הגזירה הזאתי ל וכמה שנה עד שנת ת ת קפז וראו את זה בחוש גם רבי נתן וגם רבי נפתלי ואיך רבנו מתק את זה על ידי ריקודים ומחית כף ורבנו אמר שאם כל גדולי ישראל באותו דור היו מצטרפים אליו והיו היו מתפללים ומתבודד ועושים ריקודים חית כף הוא היה מבטל את הגזירה הזאתי לגמרי שלא ייקחו את ילדי ילדי ישראל הצבא ברוסיה הצר רצה לקח אותם להוריד אותם מהדת [מוזיקה] אבל רבנו הצליח למתק את זה איך הוא הצליח למתק את זה על ידי ריקודים חיית כף תחייה את הרגע מה זה ריקודים חיית כף עוד רגל עוד רגל עוד ריקוד תחייה את הרגע אתה ממתק דינים תחבר לשם אתה ממתק דינים ורבנו רצה רצה לבטל את הגזירה אז על ידי ריקודיים ו מחיית כף מתמתקים כל הדינים כולם ואומר רבי נתן כך האם בליקוטי הלכות הלכות מתנה הלכה ה לא סתם רבי שחיבר את זה בהלכות מתנה הלכה היש שכתב שרק זה עיקר העצה לזכות לעבודת השם ועיקר ביית המשיח תלוי בזה כן הגאולה הכללית והגאולה הפרטית תלוייה בזה היום אם בקולות תשמעו לחיות את הרגע ולעשות את הרגע כמו שאמרו חכמינו זל ששאלו למשיח ה מתי התמו מתי יבוא הגואל ויגל אותנו והשיב היום היום אם בקולות תשמעו ככה הגמרא בסנהדרין צח מביאה שחשב שזה היה עם רבי יהושע בן לוי שהוא פגש את המשיח אמר לו מתי אתה מגיע אומר לו היום חיכה הודיע הנה הוא מגיע לא הגיע הלך אל ום למחרת אומר לו אמרת שאתה מגיע אומר לו היום אני מגיע כן זה חזר על עצמו כמה פעים ע שוא אמר לו כל פעם אתה אומר לי יום שאתה מגיע ואתה לא מגיע הוא אמר לו היום אם בקולות תשמעו דד [מחיאות כפיים] גאולה ותביא גאולה לבניך רק אל תסתר פניך ואומר רבי נתן וכפי עבודת ישראל המקיימים זאת ועובדים את השם יתברך בדרך זה בכל יום שאדם תופס רק את הרגע שאדם יודע יש לי רק את הרגע כן נוצץ קרן משיח בכל יום עד שסוף כל סוף תבוא הגאולה על ידי זה בשלמות כן חזל אומרים אין בן דוד ב שיתייאשו מן הגאולה מה יקרה בפעולה של היאוש נפסיק לחשוב מהעבר ומהעיר נתחיל לחיות את הרגע ולעשות ולהתקרב לקדוש ברוך הוא בלי לחשוב מה יהיה איך יהיה ואז מה יקרה יהיה התנוצצות משיח עכשיו זה בכלל שנזכה לגאולה ברחמים אנחנו רוצים לזכות לגאולה ברחמים אך אנו זכים לגאולה פית אותה עבודה אתה רה לצת מגלות לגאולה אי אפשר לחשוב מה יהיה צריך להתייאש ממה יהיה ולהשליך את זה ולהתחבר לרגע של עכשיו ולתפוס את עבודת השם ד גאולה ך רקל תסתר פניך דב גו צתי גוה לפניך רק אל תסדר פניך וכמה אנחנו רואים בחיים שלנו גם מציאות שאדם חושב מה יהיה עם הפרנסה מה יהיה עם הילדים והוא רק חושב וחושב וחושב והוא לא עושה כלום ועכשיו ברגע שהוא לא עושה הוא לא יכול לקבל את העור וזה תכסיס של היצר הרע יש לך דאגה מפרנסה דבר לגיטימי אבל קום ותעשה עם זה משהו תתחבר לאמונה והביטחון תגיד משפטים של אמונה וביטחון תתפלל השם על פרנסה ככה עזור כותב פרשת בשלח מפורש שאדם צריך להתפלל כל יום על פרנסה בין אם יש לו פרנסה בין אם אין לו פרנסה אדם דואג מהילד איפה ילמד מה יהיה כל הדאגות הלה לא יפטרו את הבעיות סתם תריב איתו סתם הוא יריב איתך וכן זה הדרך בכל מציאות החיים שלנו בעבודה וכל הדבר לך תתפלל עליו תעצור תעשה דקה שתיים התבודדות עליו חמש דקות 10 דקות תעשה עליו התבודדות תעשה על הבת שלך על בעלך מה יהיה עם הבעל מה עם האישה מה תבודד תברח להתבודדות תברח לתורה תברח למצוות שמה נמצאים הישועות לא במחשבות איך זה יפטר עצור ותתחבר לשם יתברך אמר השם וזה מה שאומר רבי נתן שמה לכות מתנה וזה אשר יאמר היום בהר השם יראה פירש ראשי מה זה אשר יאמר היום סליחה אשר יאמר היום בהר השם ייראה פירש ראשי שזה נאמר על כל יום ויום של כל הדורות הבאים השם לעמו במקום הזה שזה סוד הגאולה היינו שכפי עבודת כל אחד מישראל בכל יום בכל הדורות הבאים בבחינת היום אם בקולות תשמעו כן מתקרב את הגאולה אך אנחנו מקרבים את הגאולה לחשוב רק על היום ומה יש לי היום לעשות בעבודת השם ואם התעמ חכה לו כי רק השם יראה זה המקום להשרות בו שכינתו על ידי זה ורק הוא יוסיף הסוף רק הוא יודע הסוף סליחה א שם כל זה באריכות ליקוי הלכות הלכות מתנה הלכה ה השם יודע איך לנהל את הכל אח רוצים מתק את הדין רוצים גאולה ברחמים צריך להתחבר אליו ולא לחשוב מיום לחברו ולא לחשוב מהרגע הזה לרגע הבא כי כל רגע ורגע הקדוש ברוך הוא מחדש את הבריאה שזה בחינת עושה מעשה בראשית וככה אדם ברוך השם זוכה לאור אלוקי נפלא למתיקות נפלאה כי הוא מתחיל לחיות את היום מה זה לחיות את היום זה לחיות את העשייה הוא תופס את ההתבודדות הוא תופס את התהילים תופס תיקון הכללי תופס הלכות ממלא את היום גם בעבודה שומע שיעורי תורה בנסיעות שומע שיעורי תורה ממלא את היום בעשייה טובה עשייה חיובית ושם הפתרונות השם יתברך יודע מה לעשות אני לא יודע כלום אני צריך לעשות רצונו ולפתוח בו ופה הייתי רוצה לגעת בעוד נקודה צדדית שהרבה פעמים אנחנו מרגישים איך אני יכול לבטוח בו אם אני מרגיש שאני לא עושה רצונו והרדיפה עצמי הזא מתחילה להיכנס ומחלחלת ומכרסמים קם בבוקר אומר מודה אני לפניך הולך ללימוד שלו עושה מה שהוא יכול בקצב שלו תופס איזה התבודדות מברך שימו לב יהודי פשוט ותמים יהודיה פשוטה ותמימה הוא עושה רצון השם הוא משמח את השם מה חסר לו רק ביטחון רק שמחה הרבה פעמים אנשים אומרים לי קורה לי כך כ אני לא עושה כך קורה לי כך כ אני לא עושה כך וכמה פעמים הוכחתי להם אתם עושים רק חסר לכם דבר אחד שאתם לא עושים שאתם לא שמחים במה שאתם עושים אתם לא בוטחים בקדוש ברוך הוא מה שחסר לכם זה ביטחון אתה צריך שמחה אתה צריך תודה והודעה אתה צריך ריקודים כי אתה עושה אבל אתה כל פעם חי במקום ש כמה שאתה עושה זה לא מספיק החסימה שלך חייבת להיפתח ממקום שאתה עושה ואתה משמח את השם ואתה חוטף דברים טובים ותודה לו בוד ותודה לו עכשיו מה שחשה לך זה שמחה זה ריקודים זה מחיית כפיים זה אמונה זה ביטחון ריבונו ש מה זאת אומרת אני קם בבוקר אומר מודע אני לפניך בטח שאתה איתי מתחזק במה שאני יכול בטח שאתה איתי לא להאמין שכל הזמן יש חסרונות לבטוח שברוך השם אני עושה ויש יתרונות ועכשיו מה שחסר לי זה שמחה וביטחון בשם זה הכל אמונה וביטחון בשם אמונה באהבת השם אמונה שהשם יושיע עם ישראל עושים ממון מתפללים לומדים מתחזקים מה חסר אז אמונה בשם בטח הכל עם ישראל עושים אנשים עושים דברים יפים מתחזקים מתעלים אמונה אמונה באהבת השם אמונה וביטחון באהבת השם שהשם איתך תפסיק כל הזמן לחשוב שהקדוש ברוך הוא עומד עם איזה גרזן ואומר לך לא מספיק לא טוב לא רוצה לשמוע אותך לא רוצה להושיע אותך אתה צריך להיות בשמחה בטח שהשם יושיע אותי בטח שהשם יעזור לי לא חייב לי כלום נכון אבל אני בוטח בו באינסוף בהתבודדות עם הבורא יש אורגז שאותי ממלא באמונה ואהבה השתוקקות וכוונה חדש לית הנשמה פסב כל יום חוזר אליך השם מרגיש תלוי טיפה על הקצה בין העצבות אל השמחה בין הסתרה להשכחת את אותי תשמע ועל תיקון הכללי הוא זה שנתן את הכוח לתקן וב לל שקרלי אף פם ם לא נשברת כיש של מי להשאר כילד שאהב אלך שו תציל אותי מהמצב ממצולות הלב שלי קורה לך וכמו כולם נופל וקם קצת מתייאש אבל נלחם מתוך האמונה שבי אני רוצה לך או כילד שאוהב אך שב תצל אי מהמצב מולות הלב שלי קהלך וכמו כולם נו וקם קצת מתייאש אבל נלחם מתוך האמונה שבי אני רוצה אליך כיליד שאוהב אליך שו תציל אותי מהמצב ממצולות הלב שלי קורה לך כמו כולם נופל וקם קצת מתייאש אבל נלחץ מתוך האמונה שבי אני רוצה אליך אח שיר יפה ואומר רבי נתן מביא לנו ככה ואיה נשמות בהלכה הנעל שמבאר מה שאמרו רבותינו זל שלושה דברים באים בסך הדת כן יש לנו שלושה דברים שאנחנו לא חייבים לחשוב איך כיצד מתי משיח מציעה והקרב כך הגמרא במסכת סנהדרין בצ ז מביאה שלושה דברים באים בסך הדעת ה כמה שתנסה לחשוב כמה שתנסה להבין איך כיצד גם כותב הרמבם כל התארים כולם שהביאו לנו גם הנביאים איך יבוא משיח אומר אנחנו באמת לא יכולים להבין איך זה יהיה זה רק תירים קצת לסבר את האוזן אבל איך זה יהיה באמת אין לנו גילוי דעת אנחנו מאמינים כפשוטו אפילו שמנסים קצת אין לנו תפיסה איזה אור ירד לעולם אז שמה חזל אומרים מסכת סנהדרין צז שמשיח מציאה והקרב באים בסך הדת המשיח זה מה שאנחנו מצפים לו נכון הגאולה אבל יש גם הס הסוד של משיח זה גם מאיפה תבוא פרנסה מאיפה הבדים מה יהיה איתי מה יהיה בעבודה זה גם הדאגות איך זה יבוא איך זה יבוא בסך הדעת הישועה באה בסך הדעת והאדם מפחד מה יהיה איך יהיה שזה בחינת הקרב כל מיני פחדים דאגות זה גם בחינת זה גם בא בסך הדעת צריך למתק את זה על ידי תורה מצוות ומעשים טובים כי אומר רבי נתן כי זה ידוע שהשם יתברך מנהיג עולמו בצדקה ובחסד וברחמים אך כל התלאות והייסורים העוברים על האדם הכל הו מחמת שהשם יתברך אוהב צדקה ומשפט כל מה שאדם עובר זה הכל בגלל שהשם יתברך אוהב צדקה ומשפט צדקה זה נתינה זה חסד משפט זה דין חשבון נפש לפנות לקדוש ברוך הוא כל מה שקדוש ברוך הוא מעביר אותנו זה הכל כדי שנפנה אליו שנדע את אהבת השם שלהן עוד מלבדו בכל דבר שאתה עובר כמו שחז אומרים מסכת סוטה דף מט עמוד ב מה שאנחנו מביאים אותה הרבה פעמים יוקר יא אמיר אין לך למי לפנות תפנה לשם שידריך אותך יתקן אותך בעצה טובה שידוכים פרנסה ילדים לא משנה מה להשם הפתרונות קודם כל להתבודד קודם כל לפנות קודם כל לפתוח בתורה לפתוח במצוות אני אומר לכם עם אנשים פה לא ימשיכו להתקרב לקדוש ברוך הוא לא יהיה להם כלים להחזיק עם תורה ומצוות מחזיקים מעמד עם התבודדות מחזיקים מעמד עם קרבת השם ליטוב מחזיקים מעמד להאמין שהשם אוהב למה האנשים לא מתקרבים אתי אתם לא מכירים את הדרך של רבנו שוא מגלה את אהבת השם הוא מגלה את אהבת השם עם ישראל שהיו במצרים היה להם קוצ רוח ועבודה קשה רבנו אומר בחיי מערן מי שיש לו קוצ רוח יש לו עבודות קשות הכל קשה אצלו הקוץ רוח בדעת בא משה רבנו ומגלה לפרעה שאין רק שם אלוקים יש שם הוה יקוק יש ארי הקדוש מאוד מעניין שהוא מדבר על על על הפרשיות פרשת ישב קמ דומני הארי שמה מביא שפרעה הכיר רק את שם אלוקים ומה זה שם אלוקים זה שם דין ובשם אלוקים גם בסתר אח יש אלוקים אחרים שזה כוחות החיצוניים אז פרעה אמר כל זמן שעם ישראל נמצאים בדינים שהשם לא אוהב אותם או לא רוצה אותם הם תמיד לא שח שלום השם הזה רק אומר דינים לא טובים יש לו את הדינים החיוביים שזה הכלים אבל יש לו גם כוח השפעה שחס ושלום אדם יכול ליפות לקטנות שהשם לא אוהב אותו ולא רוצה אותו זה הכוח השלילי כי זה בחינת אלוקים אחרים אז הם אומר הם ישארו במצרים הם לא יצאו מפה כי הם ב-49 שערי טומה והם בתוך הדינים והם בתוך העבירות ובתוך העבודה זרה הם לא יצאו מפה אבל שבא משה רבנו וגילה לו שם הו יקוק שם האהבה שם הרחמים שאפילו אם אתה פרעה הצלחת להפיל אותם ל-49 שערי טומה אבל בגלל שהם שמרו על השם שלהם על השפה שלהם ועל הלבוש שלהם הם יותר חזקים מ-49 שערי טומא והם יצאו ממצרים את זה פרעה לא הכיר ולכן הוא אמר מי השם אשר אשמע בקולו שם הויה לא רוצה שישמעו את הקל הזה הפרו הזה נמצא בתוכנו ואומר תכיר רק דינים רק שהשם שונא אותך לא אוהב אותך ואתה לא עושה מספיק חס ושלום זה לא נכון מידת האלוקים זה מידת הדין שבאה להגיד לך כמה השם רוצה את הקרבה שלך אז הוא גורם לך צמצום כדי שתפנה אליו אבל בקליפה שזה נקרא אלוקים אחרים הוא תמיד אומר לך שאתה לא עושה טוב ואתה לא מוצלח וואת על הפנים עד שמתגלה האור של השם יתברך שוא נקרא בפני פרעה שם ש הווא יקוק ופרעה אומר הארי כל פעם שהוא היה שומע את משה רבנו אומר את שם הוואה הוא היה מתעצבן והיה כועס כ ידע שזה מה שיפיל אותו האהבה הרחמים הזמרה השמחה הנקודות הטובות הפראה שבתוכנו שזה גם סוד הגאולה האחרונה הוא בא רק לעורר דינים וכעסים מסביר לאדם שעבודת השם שלו זה אסון והשם בכלל לא רוצה אותו ולא משנה כמה הוא לומד זה לא מספיק עד שמתג הור ש רבי נחים ברסלב בעולם ומגלה אזמרה ורחמים ואהבה ותסתכל על הטוב ותדבר מהטוב ותעצים את הטוב את המחשבות הטובות ותשמח בתורה שלך ותתענגו התורה שלך ותדע שאתה משמח את השם אז קמים לך כל מיני כאלה שלא רוצים שהשם הזה יתגלה בעולם הפרעה קם לא רוצה שהשם הזה יתגלה בעולם אבל רבנו נלחם שהוא יתגלה עוד ועוד ועוד עד שהקליפה תיפול ונזכה לגאולה הכללית והפרטית בעזרת השם מי אני אתה זה מי שנולדת להיות עם כל הכישרון וכל המתנות עם הכוח לעשות הכל אל תחפש אצל מישהו אחר אל תשאל כי הוא יגיד לך לוותר יש לך הכל הכל אצלך הכל אצלך סתיל אחם רק אתה יכול צ י [מוזיקה] ח אתה יכול לנצח [מוזיקה] צ אז כן אומר רבנו תילחם כי אתה יכול לנצח תילחם על הטוב תילחם על ההתבודדות תילחם על התורה תילחם על להתקרב להשם יתבר לכם להכיר שיש שם הביה בעולם שם הרחמים ותדעו לכם האור של האהבה שבדעת מתגלה עכשיו שזה התשובה מאהבה זהר ומה זה האור הזה ככה גם הרבי מקו הרנה אומר של בית המקדש השלישי בנה על ידי שבורי לב שזה סוד האהבה שבדעת אור החיים הקדוש מדבר גם שהגאולה האחרונה תהיה בחינת גאולה מאהבה רבנו החיים ברס שגילתה הזמרה את המעש תת מחכם וטעם גאולה מאהבה אין ישראל נגאלין אלא תשובה עכשיו לכאורה איך ישראל יגלו בתשובה כי חזל אומרים שמה גם בסוטה מט ואין תוכחת לא תוכל להוכיח אף אחד אז אם אתה לא יכול להוכיח אז חס ששלום לא יהיה תשובה ורבי עקיבא אומר הגמרא שם חשב בערכין רבנו מביא על זה תורה שלמה בחלק שני שמי יכול להוכיח בדור הזה אז אי אפשר להוכיח ואם רבי עקיבא אמר תמה אני מי יכול להוכיח בדור הזה אז מה נגיד אנחנו אז אין תוכחת אז אם אין תוכחת אין תשובה כי זה הסוד שיתגלה לא תשובה מהירה תשובה מאהבה איך רבי רבי נתן אומר אתה לא צריך להוכיח אותו ברע כי אין תוכחת ואם אתה לא ראוי להוכיח בכלל אתה תזיק לו יותר אז במה מוכיחים כי רבנו אמר שאם אדם הוא לא רואי להוכיח והוא מוכיח את השני הוא מבאיש אצלו יותר את הריח הרע של התאבות והיצרים אז איך אפשר להוכיח אומר רבי נתן להוכיח בטוב להעצים את הטוב ולדבר מהטוב ולכן רואים שיש פה רמז גם אין ישראל גלן אלא בתשובה תשובה מאהבה ולכן כתוב שבום ביום שיבוא יחפשו יבקשו עוון בישראל ולא ימצאו אומר רבי נתן למה כי כל העוונות יהפכו לזכויות כי יהיה תשובה מאהבה צריך להפעיל את זה עכשיו רבותיי שנות גישהל שנות תפיסה להתחיל לרקוד להתחיל לשמוח להתחיל לאהוב את השם להתחיל לחיות את אהבת השם ויאללה קדימה אנחנו בתשובה מאהבה בעזרת השם ברחמים תשובה מאהבה מה אני קים בורח [מוזיקה] רבנו גם סידר לנו את היום יש לנו זמן ביום של התבודדות עושים חשבון נפש אבל לא חס ושלום מייצרים שנאת השם שהשם שונא אותי חלילה וכס כל היום כולו בשמחה ונקודות טובות ואזמרה וגם אם באת להתבודדות ואת עצוב אז תעשה התבודדות של שמחה העיקר לחזק את התשובה מאהבה ואת התם הקדוש שאומר שיה שמח בחלקו בכל דבר לוטות שמחה לשמוח לשיר להשם יתברך טוב לי בחיים טוב לי בחיים השם אוהב אותי אני אוהב א טוב לי בחיים הטוב מתגלה מתוך היוצא מן הכלל יש יוצא מן הכלל אבל יש טוב להתחיל להתאמן וצים את זה בעזרת השם ואז ככה הוא נזכה להעיר את האור של תשובה מאהבה ואור גדול בתוך הלב מבי ישועות הכל עוד אפשרי לבחור פתח תות אור גדול נושה תקווה מעיר אותי באהבה ואני קיים באור הח אז לכן צריך לשמור את הזמן לשמור את הזמן ללכת עם תודה וההודעה ושירות ותשבחות וללמוד תורה ולקיים מצוות ללמוד תורה מתוך שמחה מתוך אהבת השם מתוך התפיסה שעכשיו אני קורא איזה תהילים כמה השם שמח ולדבר מזה ב שם תודה רבה לך השם אני זוכה להגיד לך תהילים תודה רבה לך השם שולחן שבת תודה רבה לך השם לפרגן לפרגן לאחר לפרגן לעצמך כמה שיותר לשמח את השם בתודה והודעה ושירות ותשבחות צריך לתפוס את הזמן להודות להלל ולשבח את השם יתברך לתפוס את הזמן חברה אז אדם בא ומר אבל איין ליכ עובר עליי עכשיו תודה והודעה נתחיל ממחר לא תתחיל מעכשיו תפוס דקה של תודה והודעה תמצא את הנקודות הטובות תודה לשם שנותן לך שבחים מטיילות מה זה שבח הסברתי את זה אגב בשיעור השבוע שנתנו מי שעוקב על הנושא הזה של עשירות הדעת מה זה שבח שבח זה אמונה וביטחון בהשם יתברך גם זו לטובה כל מן דוד רחמנא לתו אוד ללכת עם שבחים ללכת עם עם תהילות ללכת עם אמונה וככה לפתוח אופקים חדשים בנשמה ואומר רבי נתן נת איי אי אי איזה אור רבי נתן נותן לנו איזה דעת רבי נתן נותן לנו דעת נפלאה ואומר לנו רבי נתן ואי אפשר לדעת האדם להבין זאת בשלמות איך המשפט נכלל עם הצדקה באחדות אחד משפט זה צד אחד צדקה זה צד אחד אי אפשר להבין אבל אנחנו מאמינים שזה קיים וכמו שיסה ד פיתן בתפילת ראש השנה ובמקום משפט אין צדקה ובין משפט יש צדקה ואתה במשפט תעשה צדקה איזה יופי הנה מה שאנחנו רואים לפעמים אומר רבי נתן שלפעמים דואג האדם ומחשבתו רודפת למצוא מציאה ורווח אדם דואג והמחשבה שלו רודפת למצוא מציאה ורווח ואשר יהיה מאחריו מי יגיד לו והוא אומר אני לא יודע מאיפה לקס את צה מה עושים על השמחה שמירה עולמות את ירה עולמות כמעט התיאשתי אבל יש עדיין מה [מוזיקה] לצפות חזל אומרים אחרי החושך מתגלים אורות דמיינו שמש הו ירח מתאחדים אנחנו עוד תחת במקום מיליון ספרים קומי לרקוד נשמה קדושה לגלות שיש בך כוחות תילחמי עד אסוף על השמחה שירה עולמות את מהירה עולמות קומי לרקוד נשמה קדושת קלה אבוד לאסוף נצוצות תילחמי עד הסוף על השמחה שמירה עולמות את מירה עולמות נשמה קדושה נשמה קדושה כי אומר לנו רבי נתן כי פתאום באים עליו ייסורים חס ושלום וצרות רבות אשר לא עלו כלל על דעתו שהם בחינת נשיכת העקרב הבא ונושך פתאום רחמן ליצן שלא נדע בסך הדעת לכן לפעמים בלי היפוך כשאדם טרוד בדאגות המרובות בעניין מציאת פרנסתו ואומר רבי נתן הו פתאום מזמין לו השם יתברך ישועה ורווח גדול או קטן מה שלא עלה כלל על דעתו שזה בחינת מציאה בא בעסה חדש ולכן אומר רבי נתן וכן ברוחניות גם כן כמאמר הזוהר הקדוש לת יום דלת בו טוב אין יום שאין בו טוב זה זוהר פרשת הגב נסו בדף קכג אך כמה נחשים ועקרבים עומדים סביב הטוב הזה אין יום שהם בוטוב אך כמה נחשים ועקרבים סובבים אותו כדו שלא יכנס לטוב ההוא היינו שבכל יום ויום יכול האדם להשיג ביותר בתורה ועבודת השם שזה עיקר הטוב והמציאה והרווח האמיתי בעולם הזה ובעולם הבא כמה נחשים ועקרבים נמצאים סביב זה שזה בחינת מה שפתאום המחשבות ראות והרעיונות מבולבלים ומבלבלים מחשבתו שלא יכנס להוא טוב שזה עיקר בחינת נשיכת ההקראה וכל זה נמשך בשורשו מהנהגה שהשם יתברך מנהיג את עולמו בצדקה ומשפט ולכן אנחנו צריכים לדעת לברוח להשם יתברך אז בוא נשמע את השיר הזה עוד הפעם יש לי אבא מלך אז תברח אליו יש לך אבא מלך נכון אז המלך נתן הוראות יצרן נתן תורה נתן מצוות מה הוא נתן אבל אנחנו מקימים תורה מצוות אשרינו הרבנו מלמד הוא רוצה את זה עם שמחה עם שמחה שתזכור שיש לך אבא מלך תתי לומר לך תודה על כל מה שעובר זה אנחנו כבר נושקים לסיום כי אם אתה חושב איזה דיבורים נפלאים איזה כיף איזה כיף ללמוד מרבי נתן איזה כיף ואם מה שאתה עושה זה הכל לטובה אני כאן רק להגיד לך תודה אה אה אה אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז אין לי מי מה לדוב כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ס אין לי מי מה לדאוג כי יש לי אבא מלך נ יהודי צריך לזכור יש לך אבא מלך אז אם יש לך אבא מלך איזה מתנה זה לללמוד את התורה שלו ואיזה מתנה זה לקיים את המצוות שלו ואיזה מתנה זה לתפוס כל רגע לתפוס כל רגע כל רגע זה מתנה תודה רבה לשם בחדשות ימין שמאל ימין אבל אני רק יהודי פשוט אני מאמין שהכל הולך ונהיה יותר זורח השמש כבר השלימה עם הירח ישר רק לצח את הכפתורים ם הנצח כבר הלך את כל הדרכים אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ץ אין לי ממה לדוב כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ר אין לי ממה לדוג כי יש לי אבא מלך אז גם במחשבה תפוס את המחשבה הטובה עכשיו ותלך איתה ומעוד מחשבה ועוד מחשבה תפוס תפוס את הטוב ותשבחות וצא לדרך חדשה רבי נחים ברס נכנס לנו לחיים צריך לתת לו מקום חברה להשליך את ה ש ללים של רבנו שזה הסלים הכי טובים להציל את הדור תפוס את הרגעים הקטנים ותגיע להשגים גדולים ונפלאים ביישוב הדעת בנחת קובץ על יד ירבה עקב בצד הגודל גדלים רוד שהכל יהיה טוב י [מוזיקה] בסדר ד כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכ טובו יהיה בסדר א אין לי ממה לידו יש לי אבא בל י ליב י ליב אן א ילה צים להתחלות חדשות יש לי אבא מלך מלך העולם the מ of the univers אני בידיים שלו אין לי ממה יש לי אב אני יודע שהכל אז תודה רבה לך ריבונו שלם על כל הישועות שאתה נותן לנו וכל הישויות שאתה עתיד לתת לנו העיקר שנזכה להתקרב אליך כי קרבת אלוקים ליטוב אז שיהיה לנו בשורות טובות אהבה ושלום שיהיה הרבה טוב ולתפוס את הרגע ביי ביי בשורות טובות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה