מדברים מרבי נחמן מברסלב אבא פה, אבא לא הולך
מדברים מרבי נחמן מברסלב אבא פה, אבא לא הולך
אני רוצה להתגבר אבל כל פעם זה חוזר אז תבוא ותטהר לטהרנו בנוך [מוזיקה] מתיקו צריך להשקיע יראו טוב שהכל ישמע טוב שיהיה נוח לך לי ברוך השם כן ישבת דעתי כן ישתבח שמו ברוך השם אני בטוח גם המאזינים בבית יהנו מזה וזהו שיהיה רק בטוב טוב נאמן שמו באהבה להגדיל תורה ולהדירה שיהיה זיכוי הרבים גדול להצלחת עם ישראל בעזרת השם הייתי רוצה שהיום בעזרת השם אנחנו נדבר על איזה כמה נקודות אחת מהנקודות שדיברתי על זה גם בשבת זה הנושא הזה של כרגע איך לעבוד לפי המציאות מה רבנו מלמד אותנו ועוד נקודה חשובה גם בינינו לבין המשפחה שלנו והילדים שלנו דיברנו על זה בזמנו נחדד את זה קצת עכשיו שאנחנו רואים בחוש מה זה הדבר הזה שנקרא אבא פה אבא לא הולך השם יתברך איתנו באש ובמים אנחנו רואים ניסים ואנחנו מודים עכשיו גם בהזדמנות זאתי הרבה צריך תודה והודעה להודות להשם יתברך על הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו אמת ויציב תודה רבה לבורא עולם על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה ויעשה לנו ואחד הדברים שאני רוצה היום ברשותך נגע בה גם באיזה קטע בליקוטי ההלכות שראיתי להפטרה שקראנו השבת א הנקודה הזאת היא שמה קורה במוח שאנחנו חווים למשל את ההזקה עם הילדים עם המשפחה מחמד שזה דבר שהוא באותו רגע מלחיץ מבהיל לא משנה מה כל אחד איך לוקח את זה אז צריך לדעת שהמוח עובד בצורה מאוד מחודדת באותם רגעים וזה נחק מאוד חזק בזיכרון וזוכרים כל פרט הכי קטן האנדרנלין שרץ בגוף זה דבר לגיטימי זה דבר חשוב שהקדוש ברוך הוא יצר לנו את המערכת הגנה הזאתי אבל במשך השנים זה נחק לנו במוח כן ואחד הדברים שרבנו ורבי נתן מלמדים זה הנושא של המנף איך אני ממנף את המציאות הזאתי אז אחד הדברים שאני מאוד ממליץ בחום זה לפתח באותה מציאות שלא נדע כמובן רק בעזרת השם בשורות טובות אמן אבל לפתח בתקופה הזאתי מתוך המציאות הזאתי שמחה ואני אתן דוגמה למה אני מתכוון חס ושלום בשעה שיש עכשיו הזקה צריך לרדת למקלטים או למרחב מוגן וכדומה אם זה עם הילדים המשפחה והכל המוח מצטט את זה המוח מאוד זוכר את זה הזיכרון הצילומי גם אגב מאוד מאוד עובד חזק וברגע שבאותו מציאות אתה מפתח אמונה למשל אתה אומר לילדים הקדוש ברוך הוא שומר עלינו מגן עלינו מה שקורה באותו רגע המוח עכשיו מפתח את הזיכרון לפי המציאות הזאתי זאת אומרת גם לאחר שנים הילד יזכור א אתם זוכרים זוכרים שאבא ואמא ירדו למקלטים וזה ישר אמרו לנו שהקדוש ברוך הוא שומר עלינו ומגן עלינו זה נחק במוח ואז מה קורה הם מצד אחד זוכרים את ההזקה מצד שני אבל הם זוכרים את ההתעלות את האמונה את הביטחון וזה מלווה אותם לכל החיים זה פשוט ריפוי נפלא א ועוד דבר שלהקפיד על שירים וריקודים זאת אומרת אני אשתף אותך בלילה שהיה לנו את ה את ההזקה מה שקרה פשוט אני ישבתי עם הבת שלי הקטנה עם התינוקת במרפסת ופתאום אני קולט אבזקים של אור זה נראה כמו מטואים זה יפה ראיתי את זה גם לצערנו אבל כן ואז אמרתי רגע אין עוד הזקה וזה אני עוד לא אגיד שום דבר בוא נבדוק אם זה זה קלטתי פתאום את המתחים והכל ואז אמרתי לילדים ולאשתי וזה אמרתי להם תראו איך עוד שעות אותו יהיה הזקה בוא נתכונן לרדת הקדמנו ירדנו כבר לממש המקלט סמוך אלינו מאוד זה לי ולשכנים ושירד למטה אז פתאום התחילה גם ההזקה והכל וכולי ש עלינו למעלה אחרי שנרגע המצב אז ישר התחלנו לרקוד אמרתי לילדים יאללה בוא נתחיל לרקוד שרנו שירי שבת ורקדנו מה זה חוקק באותו רגע במציאות את ההזקה את המציאות את הטילים אבל את הריקוד אתה הופך את זה לטוב זאת אומרת אנחנו נזכור כולנו את הריקוד מתוך המציאות את הטוב מתוך המציאות נכון בגלל זה עכשיו זה זמן לדאוג שבבית יהיו שירים שמחים לדאוג שיהיה מוזיקת רקע גם אם אפשר לשים את הרדיו שלנו היקר רדיו ברסלב לדאוק שהיא שמה שירים היא שמע דברי תורה זה מאוד מרגע את האווירה וריקודים לשים די פעם ריקודים ולרקוד הילדים עכשיו בבית המדינה לא כל כך איך אומרים מתפקדת כמו שאנחנו מכירים כן אז העבודה היא עכשיו זה הרבה שירה וריקודים ולכוון גם כמובן על המתקת הדינים וברגע שאנחנו והילדים והסביבה זוכרים את הדבר הזה זה יוצא רפואה אוטומטית זאת אומרת המוח כבר מפתח תודעה מלחמה זקה ריקודים מלחמהקה שירים מלחמה זקה דברי אמונה וביטחון בהשם יתברך יפה וזה דבר שהוא פועל בצורה נפלאה נפלאה לרפות ולמנף את המציאות הזאת כן באות באותו רגע זה מוריד מהלחץ שבן אדם מכניס את את הסיפור הזה לתוך האמונה שהשם איתנו ואין מה לדאוג והכל יהיה בסדר אז זה מחזק ממש מחזק באמונה את המציאות ממש יותר קל לעבור אותה ב עם רוגע הנפשי ולא אתה יודע לחצים ודמיונות שישר עולים הדמיונות הפחדים וואי אולי ינחט פה כל אחד חושב אולי ינחט אצלו וכל זה כל מיני פחדים שעולים אז באמת הכוח של האמונה הוא מאוד מאוד חזק להמתיק את זה ולכן אחד הדברים שרבנו מלמד זה אמונה מתוך דעת זאת אומרת הדעת אומרת שבסדר איך אומרים אנחנו נמצאים עכשיו בתקופה מאתגרת אנחנו נקרא לזה אבל צריך למנף אותה לאמונה למנף אותה על שמע ישראל למנף אותה לדיבורים של האמונה השם שומר עלינו תראו איזה ניסים לדבר מניסי השם לדבר מהניסים של הקדוש ברוך הוא הוא יוצר בתודעה ובתת מודע כן את האמונה שלנו מלבדו ואז ממילא אדם מפתח את התודעה הזאתי השם שומר עלינו השם איתנו כן השם נמצא כאן ויעשה לנו ש כמו ש כמו שהיה ככה יהיה בדיוק זה דבר שיוצר פלאים אגב אמרתי את זה לכמה הורים את הדבר הזה וקודם כל זה יצר להם טרפיה למשל אחד הדברים שאם יש תינוקות ילדים קטנים אז הם מבוהלים אז א זה אחד הדברים זה לדאוג שיהיה איזה שלוק בבית מה שנקרא לתת להם איזה שלוק איזה קרטיב איזה עוגיה איזה ממתק קטן למתק למה למתק את זה וככה לשחרר את האנרגיה השלילית ולמנף בעזרת השם לאנרגיה חיובית וטובה בעזרת השם אז בוא נשים להם כמה שירים נשמח להם קצת הבית סיעתא דשמיא אזה יש את השיר הזה מאוד יפה בן צור ואליצור תה תתאר יאללה [מוזיקה] אני רוצה להיות נורמלי כמו פעם וזה לא קל לי ברוטלי אני נלחם כיסה מסתם הבואה לי ולא בא לי להיות מחור אני חושב שמותר לי אני לא רוצה להיות נשוי למלבנים דיגיטלי הצדיק הצמח צדק סיפר פעם לחסידים על סבא שלו בלתניה שלא שבר אף פעם דברים אפילו קופסה של טבקה בחיים רק אל תשבור אותי ותפנק אותי ותמי תמלא אותי לדעת שאתה אוהב אותי ושיהיה לי רק טוב יהיה לי רק טוב שומר את התפילות שלי ממילא זה קורה איתי ויהיה רק עוד יותר טוב ורק יותר תה תטהל אני לא מכיר אופר אני לא באתי לברורר רק רוצה שתהר אתה חייב להבין שאתה טוב השם רואה את הרצון שלך ואת כל המלחמות שלך בימים ובלילות איך ביקשת להות או איך כואב לך מאוד ששוב נפלת אל הבור סתכל עליי אני לא גיבור גם אני נלחם לזכות לאור לא לעצור ולרוץ וליפול ולקום ולשבור ולבחור ולזכור שהשם היחיד שיכול לעזור לי להרים ולדאוג לי להביא זמרים שיעשו לי כבר אתה יודע זה מדהים בעיניי זה מחבר וזה טוב שכולם שרים טה תה טה תהל לי את הלב לא מכיר אופע חר אני לא באתי לברב לאד משורר רוצה שתהר אז תה תה תטהר לי את הלב אני לא מכיר אופה אחר [מוזיקה] אני לא באתי לבר עוד משורר רק רוצה שתהר טה תה טאר אתה תתאר תתאר לנו את הלב אבא מה זה מתאר עושה לנו ברוך השם ניסים עושה ניסים ונפלאות באמת תודה לשם אתה יודע אני רוצה לשתף אותך הלימוד ש למדתי בליקוטי הלכות בוא נלמד את זה ביחד אני את האמת לא הבאתי את המשקפיים שלי אז ככה אני רואה קצת לפעמים מטושטש צריך כבר את המשקפי ראייה אבל אה קראנו פרשת בעלותך וגם את ההפטרה שקראנו קרא לנו נביא זכריה שהענביא זכריה אני את זה בקצרה רואה חיזיון ראה נבואה אחברים שהוא ראה בנבואה זה הוא ראה את מנורת הזהב ואז מהצדדים של מנורת הזהב הוא רואה בכל צד עת זית ואז הוא שואל את המלאך שבא אליו בדיבור של השם שואל את המלאך מה זה המנורה ושני הצדדים שני הצדדים שיש את העצי זית אז המלאך אומר לו אתה יודע מה זה אז הוא אומר לא ידעתי ואז פה רבי נתן מתחיל בעצם לתאר מה זה מה זה המראה הזה שהוא ראה של המנורה והמראה בעצם של שני עצי הזית ורבי נתן פה נותן דבר נפלא ונעשה הקדמה המנורה זה אנחנו אנחנו המנורה שיש לנו את הפה שני הנכיריים שני העיניים ושתי האוזניים שזה בעצם פני המנורה נכון שלושת המדרגות שהכהן היה עולה זה כנגד חסד גבורה ותפארת לגלות את החסד לגלות את הגבורה כדי להוריד את החסד לצמצום ולגלות את התפארת שזה האיזון זה ההתפהרות שיהיה לנו עבודת השם מיושבת והכהן הוא נקרא הצדיק ככה מסביר רבי נתן בלקותי הלכות חלק א' הוא איש החסד הוא יודע לגלות את החסד שבתוכנו ואת האור שבתוכנו בספירות העליונות השלושת המדרגות זה כנגד חוכמה בינה ודעת הצדיק עולה על המדרגות מדרגות הקדושה בתוך הנשמה שלנו ויודע להעיר את החוכמה את הבינה ואת הדעת את החוכמה לתת לנו חוכמת אלוקים אמיתית לפי המציאות של הדור והזמן לתת לנו רפואות הבינה להבין דבר מתוך דבר והדעת זה החיבור ואז ממילא יודע לחבר אותנו לפי המציאות הזמן והמקום של החוכמה בינה ודעת אל השם יתברך ואז הוא עומד כנגד מול פני המנורה ורשי מדגיש מל פני המנורה שזה הנר המערבי הנר האמצעי כולם היו כולם חופפים אליו שזה סוד הצדיק האמת שהתגלה האור של הצדיק האמת שהוא הנר המערבי הוא הנר המרכזי והוא צריך להעיר בנשמות ישראל שזה נקרא פני המנורה לפנימיות שלנו פני המנורה אם המנורה זה אנחנו פני המנורה לפנימיות לעיר לתוך העולם הראש הכוונה לנר שנמצא באמצע נכון הנר האמצעי כן כן אבל המטרה היא זה שיאיר לנו הדיבור יאיר לנו חושפה זה הנר היחיד כאילו היחיד שהכל מופנה אליו גם הכל כל הנרות תלויים בו בפה בעצם כן כן ההערכה שלנו שזה סוד המשיח רוח הפנו משיח השם שהוא נשמת משיח יצא מהאף כן קשורה לפה כן העיניים תח פיך וירו דבריך הכל קשור בפה כי על ידי הפה אתה יכול לזכות הרי רבנו מביא שמה שזה כנגד הקדושה בעצם שיש לאדם אז שאדם הוא יכול להתפלל על הכל להתפלל לזכות לשמירת העיניים להתפלל לזכות לשמוע דברים טובים א להריח הכוונה ליראת השם או להריח דברים שבקדושה שזה גם כנגד הניאוף וכל זה אז באמת הפה יש לו כוח א לתת עוצמות לכל ה שנראה נשמע טוב מדבר טוב כן אבל עכשיו מה אנחנו צריכים וגם זה נותן כוח לפה לדבר כאילו בעצם שאדם הוא שומר על עצמו אז הדיבורים יוצאים א שאדם יש לו שמירת העיניים אז הדיבורים שלו חיוביים שמיעה תתן לו דיבורים טובים כן אז אנחנו צריכים להעיר את פני המנורה ואז פה בנביא זכריה שהוא רואה בנבואה את שני עצי הזית עכשיו מה זה עץ הזית ממנו בעצם מכינים על פי הפשט את השמן למנורה והשמן זה אותיות נשמה זאת אומרת שני עצי הזית הם הקשורים למנורה השמן שקשור למנורה שזה אנחנו הנשמה שקשורה למנורה נכון כן עכשיו אבל למה צריך שני עצי זית אז אחד הדברים שמדייקים מהזוהר ששני עצי הזית זה בעצם עץ החיים ועץ המוות שבצד בתורה יש את ה את סם החיים ויש את סם המוות והם עומדים משני הצדדים כנגד המנורה כנגד הפנימיות שלנו שאלה למה אני בוחר להסתכל מה שתי עצי זית האלה מסמנים טוב ורע כן ככה הזוהר מדייק בסדר ואז מצד אחד אם אני שאני נקרא מנורה מסתכל עכשיו אל עץ החיים שזה נקרא עץ הזית אז לצורך העניין אני מקבל עכשיו עכשיו אור הנשמה שלי מקבלת אור כי עץ הזית זה כנגד שמן הזית שמן שם ואז אני מקבל חס ושלום הולך לצד שוקה במוח בעצם בגלל זה אדם שהוא שהוא חוטא אז הוא מאבד מעצמו את השמש שיש במו מוכים בדיוק כן עכשיו אם חס ושלום הוא מסתכל לצד השני כאילו לצד הלו החיוב השלילי אז אותו דבר הוא משפיע על המנורה שזה בעצם הנשמה שלו והפנימיות שלו עכשיו לנקודה שלנו פה רבי נתן נכנס פה בהתקשרות לצדיק והייתי רוצה להקריא את זה מבפנים ברשותך אבל איך בצד האחר בשלילי כאילו שמן הוא מסמן רע איך באיזה משל ריבוי השמן מכבד את ה אה ריבוי השמן שאלה יפה אתה שואל רבי נתן עונה על זה בהלכות שבת ריבוי השמן מכבד את הנר מה הכוונה היא או שהוא בריבוי אור ואז נכבע הנר יותר מדי ואז נקרא בן א יותר מדי או שהוא מתייבש גם או שפחות ואז ממילא שאין שמן אז הנשמה לא דולקת עכשיו רבי נתן מסביר ככה הוא מביא את זה אגב בהלכות ברכות השחר א זה בהלכה ד' כמדומני רבי נתן כותב כך ראיתי והנה מנורת זהב תמיד כיף לקרוא ומרגיע לקרוא מה מהלשון של רבנו ורבי נתן כן אומר רבי נתן כך וזה בחינת מראה המנורה של זכריה שמפטירים בפרשת בעלותך ובשבת חנוכה שראה את המנורה עכשיו ואז מה הוא ראה ושניים זיתים עליה שני עצי זית אחד מימין ואחד משמאל ואז הוא אמר מה אלה אדוני ויאמר לו על ידעת מה אלה שואל אותם מה זה הצדזל אומר לו אתה יודע מה הם וי אומר לא ידעתי אומר אני לא יודע מה זאת אומרת אתה לא יודע ואז מה הוא עונה לו המהלך שם אומר לו אתה יודע מה מה הכוונה לא ידעתי בפן הפשטי שזה הצא זית שמדליקים מנורה כי זה השמן אני יודע אבל איך זה עובד בפן הרוחני ותראה מה רבי נתן מסביר מה הוא הבין בשאלה לא ידעתי רבי נתן מסביר ככה היינו שגם זכריה נתקשה על עסק תיקון המנורה ועסק תיקון המנורה זה עסק תיקון הנשמות שלנו להביא את הגאולה כן מאוד מחמד שראה ששניים זיתים עליה שהם שני אילנות אחד מימין ואחד משמאל שהם בחינת אילנה דחיה ואילנה דמותה זה אילן החיים ואילן המוות עכשיו מה בעצם התקשה זכריה הולך להיות דור כזה מטורף ועץ המוות הולך לתפוס פה את עוצמה גדולה מאוד עוד מעט אנחנו נראה שהוא בחינת הר איך אפשר שעץ החיים יתגבר על עץ המוות ואז ידלק המנורה של נשמות ישראל ותבוא הגאולה איך הניסיונות קשים המלחמות התאוות היצרים איך נוכל לעמוד בדור האחרון מול עץ המוות זה בעצם מה שהוא שואל ובינתיים עץ המוות הוא מקרין את הפן השלילי למנורה שזה אנחנו הפנימיות כן כן ואומר רבי נתן שהם בחינת סיטרה דקדושה וסתר אחה ש כנגדה שמתגבר בכל פעם רע לעומת טוב אומר רבי נתן כל הזמן הרע מתגבר לעומת טוב זה נראה שזה שולט זה נראה שהמשחק עבוד משחק מחור זה נראה כן אין סיכוי איך אפשר לעמוד מול זה ועל כן שאל מה אלה שתי פעמים לכן הוא שאל פעם אחת מה זה הוא אומר לו אתה יודע אומר לו "לא ידעתי כי לא היה יכול להשיג איך יכולים לכבוש הר כזה איך אפשר להילחם ביצר הרע?" הוא לא הבין ועלו משהים איך אפשר לעמוד מולו לשפוט את הר עשו כן איך יהיה אפשר לש איך אפשר יהיה להתמודד מול ההר הזה שנקרא עשו מול התאבות והיצרים אומר רבי נתן מאחר שהסתר אחראה מתגברת כנגד כל אדם כל כך כל כך בכל פעם והשיב לו המלאך לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי כי אם ברוחי אמר השם צווקות עכשיו שים לב שי זה רבי נתן זה חזק שפשוט תרופה לדור כן מה הוא אומר לו מה זה כי ברוכי אמר השם צווקות זאת אומרת אני צריך לגלות את עולם הרוח שאני אגלה את עולם הרוח שבתוכי אני יכול להתגבר על זה יש לי תקווה ולא רק תקווה להתגבר אלא לבנות דברים לפני גם להכיר מה זה עולם הרוח בכלל בדור הזה מה הכלים להבין מה זה בכלל עולם הרוח בדיוק וזה את זה רבנו נותן לנו או עכשיו נגעת בפאנצ'ין כן כי זה ממש ככה כי מה כי עולם הרוח שהיה פעם זה לא עולם הרוח שיש היום כי היום במעשה קל אתה יכול להשיג מה שתנאים היום משיגים במעשים גדולים אז אז ממילא כבר המציאות היא שונה מבחינת העולמות איך הכל זז שמה למעלה אתה מבין למה אני מתכוון כן זה עולם אחר זה נמ כן נותר לעצמי שזה התירוץ כי אז תראה איך הוא מפתח את זה תראה איך הוא פותח את זה הוא אומר כי אם ברווחי בכוח מה זה כי אם ברוחי אמר השם צווקות עכשיו ידוע שהשם צווקות זה שם המלחמה כן והוא אומר כך בחינת רצון שנקרא רוח השם אני רוצה לגלות את הרוח שבתוכי לנצח את ההר הזה שנקרא עשו של הכוחות הסתרח משתוללים שואל הנביא זכריה איך אומר לו צריך למצוא את הרוח מה זה למצוא את הרוח זה למצוא את הרצון זה לגלות את הרצון זה לדבר מהרצון שים לב כמו שכתוב העולה על רוחכם היינו על ידי תוקף הרצון דקדושה תשים לב מה הלשון של רבי נתן תוקף הרצון דקדושה אז זאת אומרת איפה נמצא יסוד הרוח אצלנו שאנחנו נגלה וככה נזכה להביא את הגאולה ולנצח ולצאת מ מגולה לגאולה שזה האות א' אגב לגלות את רחמי השם התוקף הרצון דקדושה צריך לתת תוקף לרצון זה לא מספיק רק לדבר עליו בעדינות כן לעשות מזה עניין עניין גדול כן כן ממש ככה לשמוח מזהנכון לדבר מזה להעביר את זה לילדים גם כי זה מאוד חשוב אתה יודע לפעמים כל הזמן לפעמים הדינים האלה עם הילדים זה דבר שהוא מאוד מאוד מסוכן נכון אנחנו רוצים שהילדים יהיו אתה יודע בקדושה ומושלמים ועובדי השם וצדיקים והכל אבל גם צריך הרבה הרבה הרבה להרים אצלהם את ה את ה להראות להם כמה כמה הרצון שלהם חשוב גם אתה מבין וגם אצלנו כמה הרצון שלנו הוא חשוב זה לא לכן צריך לתת לו תוקף דקדושה לעשות מזה עניין מאוד מאוד גדול כן לא רק מהתוצאות גם מהרצון כן אתה יודע סתם אני עובר את זה מאמר מוסגר הבת שלי היה לה קצת קשיים בלימודים ואתה יודע לימודי חול וכל זה אמרתי לה עצם זה שאת לומדת ואת רוצה התוצאות זה כבר זה כבר לא חשוב כי את מתאמצת את רוצה תקשיב איך שאמרתי לה את זה קודם כל זה הוריד לה את מפלס הלחץ והיא קיבלה ציונים מטורפים בזכות זה שהרגעתי אותה הורדתי לה את ה את ה את הפחד את הדאגה את הלחץ אתה מבין בזה שאתה אומר להעצם הרצון הוא טוב זה שאת יושבת ומשקיעה ווזה עזבי את הציונים זה עוד עניין תקשיב משהו מדהים תוצאות עשית בדיוק מה שרבי נתן אומר כאן הכנסת לה את רוח תוקף רצון לקדושה עכשיו אני מדגיש גיש הרוח הזאת נמצאת בתוקף רצון דקדושה התוקף היצר הרע היום הוא מאוד תקיף בנקודה הזאתי בפן האחר כן תוקף רצון דסתרך ואח אומר הדגל מחנה אפרים ואור החיים הקדוש ללמוד אמונה מהיצר הרע ללמוד דרך בעבודת השם היצר הרע צריך עכשיו את תוקף הרצון דקדושה לדבר מזה להיות תקיף בזה שזה הכלי מלחמה שלי וזה הרוח שאני צריך להפעיל לדבר מהרצונות שלי להתפלל על הרצונות שלי לשמוח ברצונות שלי להודות עליהם לשבח לרקוד מהם לחשוב מזה לתת לזה תוקף במחשבה להתמקד בזה ואז אתה מגלה את הרוח הטובה היינו על ידי תוקף הרצון דקדושה נמשך מרוח השם אבל מאיפה איפה מאיפה אני מגלה את זה איך אני יכול להתחבר לזה אומר רבי נתן על ידי הצדיקי אמת ברגע שיש חיבור לספרים של רבנו שמה אתה תגלה את הרוח הזאתי,כן את השלווה את הרוגע את היישוב הדעת שמה אתה תגלה את זה עצם הלימוד בספר זה הנקודה המרכזית ששמה נמצא תוקף רצון דקדושה דהיינו רוח השם שאיתנו אנחנו מנצחים את המלחמות זה ספרי רבנו רבנו ורבי נתן שאדם ילמד מהספרים של רבנו ורבי נתן כמו שאנחנו חוזרים על זה תמיד זה הקו זה המציאות משמה אתה תגלה תוקף רצון דקדושה זה אור נפלא ולכן אומר גם רבי נתן הצדיקי אבל אמת מה זה הצדיקי אמת שאין מה לעשות בכל דור ודור כמו שיש את ששת תקנים שהיה במנורה ויש תקנה המרכזי שכולם חופפים אליו עכשיו תראה מה רבי נתן אומר כן בחינת גם יש רק אחד שזה ראוי להדליק את המנורה שזה הכהן הגדול כן כן אין צדיק זה לא בזלזול לאחרים אנחנו לא מכבים את הצדיקים האחרים אנחנו זה המציאות צריכים להיות חופפים אליו הוא הראש בני ישראל על ידי זה תגבר כל אחד לא בחיל ולא בכוח כי אם על ידי תוקף הרצון הקדוש ברוך הוא כבר לא רוצה את החיל ובכוח למה אין גמרנו לא היו לו היו לו כאלה תמיד היינו שומעים עובדי השם רצינים היו לו עובדי השם רצינים מה שלא היה לו זה אנשים כמונו שעובדים אותו מתוך היאוש מתוך התסכול זה אחלה זה לוחמים זה כבר השייתת אתה מבין היו לו צנחנים היו לו הכל עכשיו צריך את ה לו חמש שטח עד הסוף כן כי אם על ידי תוקף הרצון וכולי וזהו עכשיו שימו לב פה פתאום הנביא זכריה מקבל תשובה מהמלאך מלאך השם ואומר לו ככה וזהו מי אתה ההר הגדול לפני זרובה למישור ההר הגדול זה ה זה העוצמה הכוחנית החזקה של תאוות ועצר הרע שיש בעולם כן אבל הוא אומר לו תדע לך לפני זרובווה למישור מה זה הקרקע מי זה נקרא הקרקע מי זה נקרא זובווה למישור דוד המלך אמר נפשי כעפר לכל תהיה הוא הזובבל דמישור בא ואומר אני יודע לשמוח ברצונות לזמ את ההר שאפילו ההר הגדול שהוא בחינת השונאים והמונאים הגדולים לפני זרובה למישור כי כולם התבטלו לפני הצדיק האמת אין מה לעשות כולם מקבלו את זה שרבנו הרואה צון של הדור כולם הרבה מנסים לקחת את זה ולהסתיר את זה לא משנה זה מציאות בעולם כמה זמן שזה יקח היא הולכת ומתחזקת שרבנו צדיק הדור הספרים שלו זה המורה דרך שלנו הדעת שלו זה המורה דרך שלנו ללמוד מספריו ולקיים מצותיו זה האור שלנו זה הרחמים שלנו זה הגאולה שלנו בחינת זרובבל שהוא בחינת משיח על ידי תוקף הרצון שעיר בישראל עכשיו אם אנחנו מקשרים את זה לצדיק האמת זרוב שהוא מישור והוא נקרא גם אותו אחד שעיר בני נשמות ישראל זה מובן שרבנו הסביר בתורה עין שהצדיק הוא נקרא קרקע עולם נכון וכולם צומכים ממנו וכולם גדלים ממנו שאליו נמשכים כולם והוא מגלה את תוקף הרצון וזה שכתב אדונינו מורנו ורבנו זל בספר הא'ב באות שמה נר התמיד שעל ידי הדלקת נר תמיד ניצולין מגזירת שמד בגלל זה שביפה השמד נמצא בי בגלל זה דואגים תמיד שיהיה נר דולק בציון הקדוש ובכלל בכל ה ומה אנחנו צריכים אנחנו צריכים את הנר התמיד שבתוכנו שיציל אותנו מגזירת שמד זה האור של רבנו שיאיר לנו נכון שמשאיר אותנו דולקים בוקר צהריים וערב צריך לאכול מרבנו נכון צריך לגרוס מרבנו צריך לטעום מרבנו למה כי נר תמיד הוא בחינת הרצון שמה רבנו מסביר בתורה עין כוח המושך וכוח המכריח נכון שכוח המושך הוא תמיד נמשך לשם יתברך זה כוח הנשמה כוח המכריח זה התאוות והיצרים כן אבל מה לעשות לא משנה כמה יתחו אותך בסוף אתה תחזור למקום שלך שהוא בחינת הרצון שעל ידי זה נתבטל בחינת שמד כי עולים משמד לרצון ולכן הספרים של רבנו והדעת של רבנו היא זאתי שתעלה אותנו משמט לרצון אמת ולהסביר במילים זה קשה ועל עצם זה שאנחנו כבר אתה יודע רק לקרוא מרבי נתן זה כבר נותן את הרוח רוח של הרוח הלב רוח הרצון ואגב זה גם קשור לנושא הזה של ורוח אלוקים מרחפת על פני המים זה רוח הצדיק זה רוח המשיח זה הרוח שתביא את הגאולה צפונה בליבון של אדם והיא דווקא צפונה למה כי מצפון תיפתח הרעה מתוך היצר הרע מתוך הבלבולים מתוך הדמיונות משמה זה מתגלה ורבנו נותן את המתיקות הזאתי מה אתה אומר על רבי נתן איזה חידוש מדהים אהבתי ממש אה איזה מתיקות אה חבל על הזמן אין מילים גן עדן עלי אדמות לך רק לקרוא מזה יאללה נשמע את זה בוא נשמע את זה עבודה אמיר בן וססון שאולוב לאבא שלי כמים הפנים ולבדם תספיק רק נקודה של אור כי איש אחד ולב אחד עם כתר מלוכה וגם כשלא רואים על הפנים אני אוהב אותך וכמה עוד נוכל לישן בלי לעבוד מדור לדור שמיים שזוכרים לנו תמיד חסד האבות תגיד לי עד מתי אתה תמשיך עוד לכסות את הספרים ותן חלקנו לגלות את האמת מת בסיפורים לאבא שלי סולם מגיע סוף העולם תפס תטפס בן אדם תחזיק את החבל ואבא חולה מילדות שנדון כל אדם לקו זכות כשהגוף מוותר בכ גלות על שמה מתעוררת להلا וכל הרחובות פה בערים מזל תשלח לי ניסיון כל יום אני מכתיים שלא נמות מפיזיון [מוזיקה] אולי שכחנו כמה זה פשוט נאמר מילה טובה זה אבא מבקש שנברך עומו באהבה לאבא שלי יש אול מגיע עד סוף העולם תפס תטפס בן אדם תחזיק את החבל [מוזיקה] ואבא חולה מילדות שנדון כל אדם לכו זכות כשהגוף מוותר בקלות הנשמה מתעוררת لا איזה שיר מרגש איזה שיר מרגש נוגע בלב כן ישתבח שמו לנד איזה כיף שנזכה אתה יודע אני בדיוק עכשיו חבר שלח לי אולי נקריא את זה ככה נתחזק מזה ביחד לנו כמדומני זה הרמת ול אמר את זה תראה איזה דיבור ההודעה עכשיו על הטוב המועט ככה הוא כותב אגב הוא היה גאון עולם תלמיד חבר של הרמחל יש לו הרבה יש לו כמעט חושב למעלה מ-80 ספרים שעכשיו מגלים אותם וגם הרבה שיטה מאוד מיוחדת על כל נושא הזה של הגאולה א אחד הדברים שהוא כותב כותב ההודעה עכשיו על הטוב המועט מעוררת רחמי שמיים להביא את הטוב המרובה איזה יופי ומה שהוא כפוי טובה על המועט ימנע ממנו המשכת המרובה זה הוא מביא את זה על פירוש על תהילים קז שים לב הוא היה גאון עולם יש לו שיטה שלמה על כל הנושא הזה של הגאולה קודש קודשים אני מקריא את זה עוד הפעם כותב כך הודעה עכשיו על הטוב המועט מעוררת רחמי שמיים להביא את הטוב המרובה ומי שהוא כפוי טובה על המועט ימנה ממנו המשכת המרובה תה מה זה מה זה זה מאיר לנו את המנורה זה מאיר לנו את הרצון זה בדיוק דעת רבנו בנושא הזה של הטעם הקדוש כן אתה מבין ואם אנחנו לוקחים את הדבר הזה אנחנו זה אתה מבין זה ברור תראה מה זה ועוד הוא כותב וכל שכן האומה הקדושה עניה סוערה לא נוחמה שהיא צריכה להודות אליו יתברך על כל הטובה שהיא מקבלת בזמן הגלות כדי שיועיל זה להביא הטובה העיקרית של זמן הגאולה אומר קל וחומר אנחנו עכשיו בדור שלנו בזמן הגלות עניה סוערה לא ילדה שמה הנביא אומר וזה כן כן דף דווקא עכשיו זה הזמן לגלות את ההודעה על הטוב המועט כדי להביא את העיקר שזה הגאולה הכללית איזה איזה דיבורים יפה והוא כותב עוד דבר על פרשת עקב כל אומנותו של יצר הרע היא להשקיח את דרך הפלא או להזכיר את דרך הטבע כדי להפחיד את האדם ואתה כנגדו תזכור את דרך הפלא כדי להפיג את פחדך ולהבטיח את עצמך לראות שאדם רואה את הטוב אפילו שהוא מועט ויום בדורנו זה המציאות אבל הוא הרבה כי יש לו עוצמה רוחנית עם כל התיבות זה הערך שלו הערך שלו הוא לא היה לא היה דור כזה שהיה ערך לטוב כמו שיש עכשיו זה כמו יהלום שהוא נראה קטן אבל הוא שווה הרבה ואדם צריך לראות את זה בתור פלא לראות את זה בוא'נה זה פלא עוצמתי תראה איזה דיבורים גאון עולם גאון עולם איי איי איי איבח שמוח בוא נשמע את זה יש פה איזה שיר יפה אני לא אשמע אותו מההתחלה אבל בוא נשמע אותו מפה קצתכלו נותן לי כוח לשמוח לשיר להודות לך [מוזיקה] אני כל כך רוצה להרגיש את כל הטוב שלך את כל מה שאומרים עליך כל הימים לא יחבו את כל האהבה שלך אז תחבק אותי אל תעזוב אותי אני כל כך רוצה להרגיש את כל הטוב שלך את כל מה שאומרים עליך כל הימים לא יחבו את כל האהבה שלך אז תחבק אותי אל תעזוב אותי כי בילדך אין לי כלום [מחיאות כפיים] [מוזיקה] להילי [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אני כל כך רוצה להרגיש את כל הטוב שלך את כל מה שאומרים עליך כל הימים לא יחבו את כל אהבה שלך אז תחבק אותי אל תעזוב אותי אני כל כך רוצה להרגיש את כל הטוב שלך את קומה שאומרים עליך כל הימים לא יכבו את כל האבא שלך אז תחבק אותי אל תעזוב אותי כי בלדך אין לי כלום ישתבח שמו לעד הודי דמרי ואברהם פריד כן אלוקים שלי שיר יפה רבנו אמר שיש עניין שנתהפך הכל לטובה שהכל הכל הכל יתהפך לטובה ויהיה כלים נפלאים כן אז אחד הדברים שרמת ולי היה אומר על מגילה תךה כמה פעמים ראינו את זה שיש עניין שהכל יתהפך לטובה כל אחד ואחד יכול להעיד על זה תראה מה הוא כותב אין נחמה גדולה מזו ליד שכל הקלקולים היו לתכלית תיקון והרע שעבר לא ישוב עוד לעולם כי לא תקום פעמיים צרה תראה איזה כוח שהכל יתהפך לטובה זה הרוח הגבית שרבנו נותן לנו לא משנה מה אנחנו עוברים בדור הזה אנחנו רוצים את הטוב הרוח של משיח צפונה בליבו של כל אחד עכשיו שזה רוח התקווה רוח השמחה רוח האמונה ואמר לי תהפוך הכל כל לטובה רוח הרצון ויש לנו את רבנו שאנחנו מקושרים אליו נכון הרי אני מקשר עצמי כל מחשבה דיבור המעשה לכל הצדיקים תים שבדורנו כן הזה דכל הצדיקים ת שוכני אפה הקדושים אשר בארץ ממש כך הפרט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פג זכותם תגן עלינו כל ישראל אמן ישראל אמן אז רבנו אמר אני נזכר בי נעסק התינוק קבל רוחו קבל את הרוח מת ויציב אדם ישיר ננח נחמן נחמן מאומן ננח נחמן נחמן מאומן יאללה תן להם איזה מוזיקה קצבית ככה אהבתי את זה לא חשבתי שהפחדים יחזרו לדבר איתי בלילה זה כבר תקופה אני לא מוצא את עצמי רק מתגלגל מלמטה למעלה אם החושך סתר בסללים אני אמשיך לחפש את הדרך הביתה גם שהכל מתהפך לי בשמים ולא מוצא את הדרך לחזור מיליון כוכבים בשמיים עלינו גם אם הדרך נראית ארוכה בסוף עוד תראה זה הכל בשבילנו בסוף עוד תראה זה הכל לטובה מיליון כוכבים בשמיים עלינו גם אם הדרך נראית ארוכה בסוף עוד תראה זה הכל בשבילנו בסוף עוד תראה זה הכל לטובה זמן לא מספר לי לאן רק עובר לידי נעלם חולים ויורדים ואנחנו עוד כאן מיליון כוכבים בשמיים עלינו גם אם הדרך נראיתה בסוף עוד תראה זה הכל בשבילנו בסוף עוד תראה זה הכל לטובה [מוזיקה] ישתבח שמו לעד ככה נשמה פורחת צריך לעוף לעוף עם השם בשמחה להודות ל על כל הישועות שוא עושה איתנו זה עושה איתנו הרבה ישועות בורא עולם למדתי עם הבנים שלי בשבת ככה חלק מהסיפורי מעשיות טוב תן תן להם את השיר הזה אישה אות זה סט זה סט שמתג נו יאללה קדימה אני אוהב את זה אני אוהב לא לא להפריע לך באמצע הפוך אתה הדלקת אותי יותר [מוזיקה] אל תאבינו אל תעזבנו כי רק אליך נקווה שתצילנו תשמור עלינו כמו ילדים [מחיאות כפיים] בחרת בנו מהעינים ורק אליך תפלל לעולמי השם מעין יבוא עזרי אז תציל אותנו עוד פעם יבואי יבוא כי הוא לא יבוא ולא ישה עיין יבוא עיין יבוא עי יבואי יבוא יאללה יאללה לשמח בישועת השם בעזרת השם আ [מוזיקה] [מוזיקה] שבענו [מוזיקה] עם כלבי תן תן להם תן להם עוד תן לנו אשמחת נורים תן לנו כוח תודה והשם תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רע ק טוב יאללה כולם בבית כולם בבית אני לא רוצה לראות אף אחד בשפות כולם לקום והיה עוד יותר טוב ועוד יותר טוב יותר טוב ועוד יותר איזה יופי איזה יופי מה קרה פה מה אוויר [מוזיקה] שר השמחה שטרן הרדיו הפופולרי עם ממון תמיד תהיה לי רק [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] זה סט של מיימון בוא נפרגן לו קצתו והוא תמיד מתפאר בי רואה בי רק את הנקודות הטובות רואה שאני רוצה להיות טוב רק לא יוצא לי וחסרות לי כולה כמה תפילות כולה כמה תפילות והשם אמרה את הרצון שהיה לי שמסיתי לא אמרתי נועשי מר שם איפה אתם מחדש אה השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב איזה תרב תן לו תן לו טוב טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי [מחיאות כפיים] איזה יופי שלטמי מימון כן איזה כיף צריך לרקוד לשירזה כיף אשר לנו מט למנף למנף חבר'ה למנף זה לא הזמן עכשיו זה פשוט למנף השם יתברך מדריך את הכל מנהל את הכל כל בעדיים שלו לב מלכים ושרים ביד השם ישתבח שמו לעד חסד השם עלינו עכשיו זה הזמן להתחזק גם ברבנו ואשרנו שיש לנו את האולפן שאפשר להיכנס ולתת א שיעורים מה שיעורים לזכות כמה שיותר לדבר מרבנו זה החמל החמל אז הנה אנחנו רואים את הנושא הזה כמה חשוב אתה עצומות נפש על נקודת הרצון על הטוב על העצים את הטוב וככה אתה מקבל שפע שפע עולמי שפע נפלא אתה יודע זה כבר איך אומרים אנחנו כבר בדרך אחרת של הגאולה אבל שהיא קנקן חדש מלא ישן ממש ככה שלהבי את הגאולה בשמחה בבטוב לבב וככה להפיל את כל את כל האויבים שלנו אתה יודע בדיוק היום ראיתי את שלמדתי קצת את את ההפטרה הזאתי של זכריה הנביא אז פתחתי אלקות מעם לועז רציתי לראות קצת כמה מקורות אז אחד הדברים שמה שכתוב שמה בתחילת ההפטרה רוני ושמחי בציוןני כהנני בא ושכנתי בתוכך נאום השם עכשיו ונלוו גויים רבים אל השם ביום ההוא מה זה ונלבו גויים רבים יש שתי פירושים פירוש אחד שבאים הגויים להתגייר רואים את האמת באים להתגייר פירוש שני שהם נקראים גירין מגורר שבאים להתגייר מעצמן ולא מקבלים את הגירור שלהם כבר אז מה המקור בזה המקור בזה זה במסכת עבודה זרה שמה בדף א ג עמוד ב לא מקבלים כי זה כבר בתוך הגאולה לא אז זה בתוך הגאולה שמהלך ולמה לא מקבלים אותם הגמרא שמה מביאה תירוץ למה לא מג הם נקראים גירין מגוררים כן שבהתחלה הם אומרים באנו על השם ועל משיכו באנו להתקרב לאמת ואז מה קורה רואים אומות העולם שבאים לתקוף את עם ישראל ואז יש בהתחלה איך איך הם עושים לעצמם את הגיור שמה חס זה אומרים שמים תפילין בראשם תפילין בידיהם ציצית בבגדיהם מזוזה בפיתחיהם עכשיו מה הם עושים פה עושים פה הכל הפוך קודם כל שמים את המזוזה בפתח אחרי זה את הטלית אחרי זה תפילין של יד אחרי זה תפילין של ראש על כל הסדר הפוך הם עושים על כל הסדר הפוך כי הם רוצים הם הם רוצים הם מתגרים מעצמם אז מזה רואים שהם לא עושים את זה גם נכון יש עוד נקודה יפה שמפרשים על ה על הגמרא הזאתי שהם רוצים לקבל את האור בלי מגבלה ומה הסימן קודם כל שמים תפילין של ראש שזה נקרא פאר זה כנגד האצילות הם רוצים לקבל ישר את האור של האצילות בלי מגבלה בלי כלים בלי המתנה בלי סובלנות נכון ואז הם יורדים מתפילין של ראש לתפילין של יד ציצית ואז המזוזה בפתח כן ואז רואים שזה לא אמיתי כי התקרבות אמיתית לקדוש ברוך הוא מזוזה בפתחו ציצית בבגדו תפילין בידו תפילין בראשו חכה לאט לאט יש לזה שלבים הסדר והסובנות הסדר שבונה ואגב על זה גם רבי נתן מלמד את הנושא הזה של ריבוי אור כי אז מה קורה הם בועטים בשם הם עוזבים את הקדוש ברוך הוא שם הקדוש ברוך הוא נותן להם מצווה כלה שנקראת סוק שמה כל אחד הולך ועושה בראש גגו גם אני חושב שיש מער ששם מסביר מה זה בראש גגו הם רוצים לקבל את האור ישר כן ואז הם מקבלים את את החום של תקופת תמוז זה הגמרא לפני זה בדף ג עמוד א מביאה את כל הסיפור הזה כן ואז ואז הם מבעתים לא רק שהם יוצאים הם בועטים בטים עכשיו למה הם בועטים אז אחד הדברים שהם רוצים לקבל את האור בכזה כזה בקלות בקלות ואז מה שקורה הם פשוט בועטים עקב המצב הזה הם פשוט בועטים עכשיו זה נקרא הכוונה גם בראש גגו הם לא מוכנים לעבור במקום של הסבלנות והקדוש ברוך הוא מגדיר עליהם חמה כתקופת תמוז בחג הסוכות עכשיו מה זה הכוונה היא בכ ואז הקדוש ברוך הוא אומר גם שאני מגדיר חמה חום לעם ישראל בתקופת הסוכות כמו בתמוז הם לא בועטים יוצאים מהסוכה כמצער פטור מן הסוכה ולא בועט עכשיו מה זה החום של תקופת המוז חמה זה מלשון חוכמה הם רוצים לקבל את האור במכה אחת בלי המתנה מה זה גורם להם פעולה הפוכה של בעיתה אחד הדברים שזה גם רבי נתן מסביר שאם אדם רוצה לקבל את האור בלי המתנה בלי סובלנות אז הוא בועט שרבנו לימד את הדרך של התודה והודעה בדרך של הטעם הקדוש וכמו שלמדנו מהרמת מת רבי משה דוד ול שלמדנו את כל הדרך הזאתי שאדם מודה בדור הזה על המעט טוב ממילא מקבל שפע של טוב משמיים אז מה זה בעצם האמונה הזאתי אני מוכן ללכת צעד אחר צעד ובשביל זה זה דורש ממני להודות על המעטוב אם אני לא מוכן להודות על המעטוב אני לא מוכן לקבל בנפש את ההתקדמות האיתית את הסובלנות אני לא מוכן לקבל את זה אני עושה הכל ותדעו לכם שלפני ביאת משיח הקליפה הזאת מתעוררת שאדם כביכול בשם הקדושה רוצה לקבל הכל גבוה הכל עוצמתי זה נובע בשורש מהנשמה הגבוהה שלנו אבל אי אפשר לעבוד ככה כי ברגע שאדם עובד רק על דברים גדולים הוא לומד להעריך ולייקה רק דברים גדולים ואז ממילא הדברים הקטנים הוא לא שם לב אליהם ואז מה זה יגרום לו בהמשך זה יגרום לו בהמשך שהוא לא יכול לראות אנשים קטנים הוא יזלזל בהם נכון הוא לא יכל לראות את את האנשים שקשה להם ומתמודדים הוא לא יגלה רחמים עלים רואים את זה אצל בעלי תשובה בתחילת הדרך בדיוק שממש שורפים שורפים לא לא יהיה לו רחמים אתה רואה בן אדם שעובר עליו קשה לו במקום שתשפו אותו לקף זכות הוא מנסה לעורר אותו בדינים אתה מבין הוא לא מגלה רחמים עליו למה כי הוא בעצמו מעריך רק דברים גדוליםכ ולכן לכן רבנו ידע לשמוח בכל דבר הכי קטן ממילא הוא ידע לרדת גם לאנשים הכי קטניםכ לדור הכי מצומצם נכון להעיר שמה כזה אור יקרות כן גם בעל בעל תשובה בתחילת הדרך הוא גם ממש עם כלי שבור לגמרי אז עכשיו האורות האלה בכלל שוברים אותו בגלל זה חייבת הדרגה לעשות דבר בהדרגה באיזון הנכון ללמוד לעבור בסובלנות זה המתיקות שלכם וכן אם אדם מתחיל ולא אין את זה לאומות העולם שרוצים להתגייר בתקופה הזאת כי הם רוצים הכל בבום בבת אחת עוד לפני שהם עברו בתהליך שלנו שאנחנו כבר לומדים מה כאילו עצם זה שיש לבן אדם בתחילת ההתקרבות רצוב שוב את השבירות האלה ואז עוד הפעם פעם התקרבות ועוד הפעם שבירה ועוד הפעם התקרבות זה בונה סוג של א אתה יודע כמו בטירונות שהחייל עובר את הקשיים והריצות ולעמידה בזמנים ואת השבירות ואת הנפילות זה מה שבונה אותו אחרי זה לקרב האמיתי אתה מבין אז כן אז זה ממש ככה אז בעל תשובה שהוא הוא חווה את הזפטות האלה הלוך ושוב הרצוב ושוב הרצוב ושוב כמו שרבנו אומר צריך לבן אדם שיהיה לו פקיעות ברצוב ושוב אז א זה עולם אחר הכלים כבר מצטערים אצלו מתקבלים אצלו יותר טוב כי הוא יכול לקבל את האור הזה בהדרגה אחרי שנבנה משהו אצלו אתה מבין איזה מתיקות כן אבל אה אתה רואה איזה עיניים הצדיק נותן לנו לא כן זה עולם תן לנו עיניים שאתה לומד לראות זה הסתכלות אחרת אתה מבין את המציאות זה מה שאמרת בהתחלה להכיר מה זה רוחניות בדור הזה מה זה איך איך איך אפשר זה הכי חשוב זה גם להעביר את זה לבני נוע אתה מבין אני יוצא לי הרבה לאחרונה להתמודד עם הסוגיה הזאתי אצלנו עכשיו כל הגיל ההתבגרות קופץ וצריך לדעת איך להנחיל להם את העבודת השם את הרוחניות הזאתי שיתאים להם למציאות שלהם כי זה מאוד קשה יש פער מאוד גדול בין המה שצריך להיות לבין המציאות אתה מבין וצריך לדעת איך איך לעבוד עם זה צריך ממש ללמוד את זה אני אשמח אם יש לך ניסיון בזה אולי בשיעורים הבאים אפשר לדבר על הנושאות כן יש לי כמה זה נושא מאוד מאוד מאוד חשוב בטח מאזינים בבית גם רוצים לשמוע צריך הרבה הרבה בסובלנות בזה לחנוך לנער על פי דרכו לא על פי דרכך למצוא לו את הנקודה שלו הרבה תפילות צריך הרבה הרבה תפילות חבל על הזמן הרבה הרבה הרבה תפילות הרבה סובלנות הרבה רכפיים והרבה הרבה הזמרה רבי אני אני אתה יודע איך שרבנו עובד איתנו אנחנו גם בבחינת גילה התבגרות באיזשהו בחינה אתה יודע אם אני מסתכל על זה זה ממש ככה אחד הדברים שאני אומר הרבה פעמים להורים תנסה רגע להיכנס למקום של הבן שלך רק מה העניין אתה נזכר בגיל ההתבגרות שלך ואיך אתה התמודדת ואתה עכשיו כביכול מנסה להלביש את הגיל ההתבגרות שלו על הדימוי של הגיל ההתבגרות שלך זה לא אותו דבר עכשיו מה קורה בפעולה הזאתי לא אין חיבור נכון עכשיו אתה מנסה אתה לא אתה אומר לו תתגבר אוקיי אבל דור דור ודורשו גם לא גם לא תמיד הם א אנחנו יכול להיות שהינו יותר גרועים מהם גם את האמת אם אתה מסתכל על זה יכול להיות שגם אנחנו היינו יותר גרועים מהם אם אבא או אמא עכשיו רגע עוצרים ורגע מנסים לחשוב רגע מה זה להיות נהר מתבגר בדור שלהם הם יקבלו עיניים אחרות זה דורש רגע של הציר האמת שכן ועוד דבר שאני אומר גם לבני הנוע גם אתם צריכים לעצור רגע ולנסות לחשוב מה זה להיות נער מתגברים היום סליחה שפעתי שפתי אבל זה אותו דבר מתגבר כמו נער בסיכון גם תנסו לחשוב תנסו לחשוב שהשב אתם הייתם הוריםכ אני אומר את זה גם לבני הנוער אז א איך אומרים זה שתי צדדים שתי צדדים למצ תנסו לחשוב אני נתתי יום אחד שיעור כזה לפני בני נוע 50 בני נוח תנסו להבין אותנו גם ובאתי ואמרתי להם תנסו רגע לנסות להבין עכשיו רגע קחו לעצמכם רגע עצירה שלי יישוב הדעת ותנסו לחשוב אם אתם הייתם הורים מה זה התמונדות עם הנוער שלכם היום אתה יודע כל אחד הוריד את הראש והבין מה הבין בשורש בשורש בשורש כמה הזמרה הוא צריך לעשות על ההורים שלו איזה הורים מתוקים יש נכון ממש כך כמה הם סובלנים עכשיו אני אומר להם תמיד תראו יגיע יום שגם לכם יהיה ילדים שהם יהיו בגיל ההתבגרות וגם אתה אותו דבר תבין אותו מצד אחד אבל מצד שני אתה גם לא תבין אותו כי זה לא יהיה אותו דור נכון כן אז תנסה להבין מה זה הכוונה היא מה מה אחד הדברים שרבנו ידע להנחיל הדור זה הוא יודע לתת את העצה אבל לפני שהוא נותן לך את העצה הוא יורד למקום שלך ורק אחרי שהוא יורד למקום שלך אז הוא ידע לרדת לעצר רבנו ידע לרדת להיכל התמורות ככה רבי נתן מסבירי הלכות אחרי שהוא ירד להיכל התמורות הוא ידע להירצות לעם ואותו דבר אנחנו גם צריכים ללמוד אתה מול הבן שלך אתה מול החבר שלך בעבודה אתה מול הבוס שלך חכה רגע כנס רגע למקום שלו ואז תיתן עצה או תובנה או מה שאתה מבין נכון ותנסה לחשוב שאם אתה עכשיו היית נער נער שנמצא בגיל ההתבגרות מה היית רוצה שיגידו לך לא היית רוצה שיגידו לך יאללה תעשה מה בא לך לא זה לא התשובה היית מבקש הבנה היית מבקש הבנה תבינו אותי אני רוצה קשה לי עובר עליי אם היית שומע שאבא שלך או אמא שלך היו מתפעלים עליך זה היה עושה לך טוב לדעת שהם מתפעלים עליי לדעת שהם סובלנים אליי לדעת שהם מבקשים עליי ולדעת ש ואז ממילא אנחנו דואגים לי הם דואגים לי כן בא הרבה מדאגה אם אתה קצת מבין את זה ומסביר את זה זה מקבל פנים אחרות קים לי אתה יודע גם עכשיו שיש הזקות וזה מה הילד רוצה לשמוע אבא פה אבא לא הולך אבא כאן איתך אבא לא הולך גם אנחנו רוצים לשמוע את זה מהשם יתברך ורבנו משמיע לנו את הקול הזה אבא כאן אבא לא הולך נכון אבא איתך ואת זה אנחנו צריכים להשמיע לעצמנו וגם לסביבה ואז מפתח אור יקרות נפלא מאוד וזה צריך אתה יודע לפני שמדברים ללמוד לעצור ולהקשיב לפני שאתה נותן עצה עצור ותקשיב ואז משמה יהיה לך גם יותר קל להתפלל יותר קל לבקש יותר קל להדריך יותר קל לתת את העצות דעת ו הדברים עושים את זה כן ליצור כפסוד זה להיכנס לדמות של הבן אדם השני ומשמה לדבר להיכנס למקום שלו ומשמה לדבר ואז לדעת איך לקרב איך לרחק וכן על זה הדרך כמובן שצריכים אז יופי הגענו לזמן כן שיהיה לנו בשורות טובות ושבוע טוב מבורך ומוצלח שיהיה בשורות טובות לכולם ונחת וכל הישועות תודה תודה על הכל היה ממש כיף תודה רבה לכם תודה רבה להשם על כל הניסים והנפלאות ושזיכה אותנו להעביר את השידור הזה בשלום אמן בוא נשמע את אבא מלך אוהבים אותכם מה זה נרד סף כל הנחל [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה