מאיזו שעה ביום שישי ניתן לקבל שבת?- רס"ג ד'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מאיזו שעה ביום שישי ניתן לקבל שבת?- רס"ג ד'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא ס רסג סעיף ד למדנו שצריך להדליק נרות לכבוד שבת מתי זמן ההדלקה אז נראה כאן שמצד אחד לא יאחר להדליק בצמצום בסוף הזמן שמה בין כך ובין כך יעבור הזמן ו כלא יוכל להדליק מצד שני אסור להדליק בעוד היום גדול כיוון שאז לא ניכר שהוא מדליק זאת לכבוד שבת אז צריך להסמיך זאת לזמן טוס ושבס או ברגע שמקבל על עצמו שבת מפלג המח לו שאפשר לקבל שבת אז אם הוא מקבל שבת מיד אחרי הדלקה אז בכל מקרה זה נקרא סמוך לשבת ואז הוא יכול להדליק מפלגי לוך אומר המכב יקדים למהר להדליק בם גודל דיינו זמן רב לפני תוס ושבס וזמן שבשולחן רוך ומעט קודם סוף השקיה כמו שדיברנו בסמ משתבר כבר כתב שמי שפורש ממלאכה חצי שעה לקופים שליש שעה דנו 20 דקות לפני השקיעה אשרי לא קצא ידי כל הראשונים גם דס הירים אפילו כי אם הוא ידליק יותר מדי מוקדם שוז נוניק שמדליק לכב שבס וגם לא יאחר בצמצום בסוף זמן המותר כי שמה בין כך ובין כך יאחר הזמן אבל כמו שדיברנו ואם רצד לקנ בד היום גודל ולקבל לושה במיד שהוא פורש מכל המלאכות גם מד רבון מיד אחרי הדקה רשי כי כיוון שמקבל ו שבס מיד אין זו הקדומה ולכן נשים שמקבלות שבת בהדלקה אז בדרך כלל אין בעיה מתי ש מדליקות מיד אחרי זה מקבלות שבת אז אין בעיה א בלבד שיהיה מפלג המנחה ו למע ו כי לפני פלג המנחה אז זה לא כבול בכלל אם הוא הדליק לפני פלג מנחה צריך לכבות את הנרות ולחזור להדליק בברכה כשיגיע הזמן כמו שנראה מתי זה פלאג המנחה אז מינח קטן איזה שעתיים וחצי לפני הלילה אז חצי מזה פלאג זה שעה ורבע שהוא ש ורביע קודם הלילה ינו לפני ציס שלושה כוכבים דס הלבוש וגרו שפלג המינ שעה ורבע לפני השקיעה ולא לפני צסק חובים ולכול ל מהשעה ורבע זה לא שעה של 60 דקות אלא היא שעה זמנית דהיינו לוקחים את כל היום מחלקים זאת ל-1 חלקים לפי שאותה בין הוא ארוך בין אם הוא קצר ואז כל חלק זה שעה לפי השולח הביס חלוקים זה מחלקים את היום השחר אצי סק חובים לפי הלבוש וגרו זה מהני צחם ו מזריחת השמש עד השקיעה מנהג ירושלים שמקדימים להדליק את הנר 40 דקות לפני השקיעה כותב הגשה זואר בוך שגם מי שלא מקבל ל עצמו שבת נשים מקבלות עצמ שבת נחשב הדבר סמוך לחשכה כיוון שכך הוא המנהג המכס צחוק כותב שהרי כל הסיבה לא לא להקדים את הדלקת הנר זמן רב כי לא ניקש הדלקה לכבוד שבת אבל אם כל בניים מדליקים בזמן זה ודאי שניק מדליקים לכבוד שבת אישה שמ מקדימה להדליק נרות קצת אחרי פלג מנחה אז אמרנו כיון שמקבלת שבת אז מותר א אפילו שבני משפחתה עדיין לא קיבלו שבת כותב רב ניסים שמועילה הדלקה זו אף להם כי ניכרת ההדלקה לכבות שבת הגו ו לון רמז שם נלמד שאפשר כבר להתפלל ארב שבס מפלג מנחו ולקדש ולאכול את הסעודה אומר המ ד גדל יבנו זיקנו לצורך שבס דהיינו אפילו אם היה דלוק אחרי פלג המנחה אבל דווקא אם היה דלוק לעניין אחר אבל אדם שהדליק לצורך שבת אפילו שלא קיבל עצמו שבת בהדלקתו אז אמרנו שלכתחילה לא יעשה כך כי זה מידי מוקדם לא ניכר אבל בדי עבד אם הוא כבר הדליק לא צריך לכבות ולהדליק מחדש השמור מצ ברלו ש מביא שזה מחליס וכך מכריע משת בורו שבדיעבד אם הוא הדליק אחרי פלאג מנחה ש זמן ששייך לקבל שבת אפילו שהוא לא קיבל על עצמו שבת הוא לא צריך לכבוד ולהדליק אבל אם הוא הדליק לפני זמן פלג מנחה שלא שייך לקבל שבת אז דאי שצריך לכבות ולהדליק מחדש כשיגיע הזמן בברכה חדשה עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה