למי מותר לצאת עם 'הליכון' לרשות הרבים בשבת?- ש"א י"ז - כ'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
למי מותר לצאת עם 'הליכון' לרשות הרבים בשבת?- ש"א י"ז - כ'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמש א סעף יז כאן נלמד אדם שרוצה ללכת ברחוב עם מקל מקל הליכה מתי מותר ומתי זה נחשב כמסי ואסור במקום שאין ערוב אומר המחבר חיגר שאינו ילך ב מקל אין לו אפשרות הוא צולע בלי מקל ולא יכול ללכת מלר בוי עם המקל אפילו כיוון שהוא לא יכול ללכת כלל בלא מקל אז המקל נחשב כנל שלו אבול אם אפשר זס ו חזיק עצמו יותר קל לו ללכת כך אוסו כז זה נחשב כמסי מוסיף הרמו וכו שוד מתו עברי די כיג שתלוי אם יכול ללכת בלי מקל אסור לו ואם הוא לא יכול ללכת בלי מקל בכלל מותר לו מסף ברו כמו כן זקן אם הוא הולך ביתו בלי מקל וכשהוא יוצא לחוץ נשען על מקלו מחמד שהוא חלש והוא נותן זאת רק להחזיק עצמו אפילו שכל גופו מתנענע אסור כמקל עצמו אצלו כמסי כמן שבתו לך בלי מקל אבל אם הזקין כל כך שהוא לא יכול ללכת כלל בלי מקל מותר לו לצאת עם זה לרשות סורבי מובא כאן חידוש גדול גרוס מוישה שגם מי שיכול ללכת ללא עזרת המקל מרחקים קצרים ועכשיו חפץ ללכת מרחק גדול ואינו מסוגל לעשות כם בלא המקל אז יכול לצאת עמ אולרשו ורבים שלא אסור לצאת עם מקל אלא כשיכול לצאת את אותה הליכה שבשבילה צא בלזר את המקל אז אסור אבל למיסה כמו שמובא על הלום בבור מסופים אז פ הרבה פסק זמנינו חולקים על כך למשל החו צ'וני כותב הוא מדייק מה משנ רורו שמי שיכול ללכת בלי מקל אבל רק במדרגות או כשהוא הולך למקום מדרון הוא נזקק למקל עסור הוא לא נחשב כין היכו לכס כלל כמו כן הגשה זור בך הסתפק שמי שזקוק למקל רק במקומות מיוחדים כמדריך וכדומה ויודע שבדרכו יהיה עליו לעבור באותם מקומות אם יכול לצאת עם הקל פרגוס מויש מותר כמו שדיברנו מוסיף הגורס מוישה מי שיכול ללכת בקביים ועכשיו יוצא עם מקל אז דינו כי מי שאנו יכול ללכת כלל ה מותר לצאת עם המקל כיוון שסוף סוף הוא צריך או את המקל או את הקביים עוד הוא מוסיף שמי שזקוק לקביים למקל כל וחומר ומישהו נחה שלא יכול בכלל ללכת מותר לו לצאת לרשות הרבים בכיסא גלגלים כיוון שהכיסא נחשב כמנהל שלו וכך כותב בשוט אור לציון מידר בשוט הר צי טמ שאין אניד מלר חיגר שהולך במקל אז הוא הולך והמקל עוזר לו בהליכה אז המקל נחשב כנל מה שאם כן בנחה שיושב בכיסה גלגלים הוא לא הולך הוא מזיד את עצמו ממקום לקום בלא הליכה אז איך אפשר להחשיב את הכיסא נעליו עוד מובא כמשו רב פור למכס צחוק שלכאורה יש לדון שכסא הגלגלים נטפל לגופו של הנחה אבל בשות רב פולי מסיק שמכל מקום אין להתיר אלא במקום שאין רשות רבים גמורה ורק לצורך מצווה או למי שהרבים צריך אלוהים פשוט מחס יצחו כותב שזה מעשה זה ספק ולכן הוא מסיק שבש סרבים גמורה אין לנחל להוביל את הכסה הגלגלים בעצמו אלא לבקש מנוכי שגלגל זאת יחד איתו ואז צורך מצווה באופן שגם הנוכחי לבד והנחה לבד יכולים להוליך אז שניים שעשו אז אפשר להקל וכן דעס הגשה זר בוך עוד נדון מובא כאן לכאורה בסעיף חוף א' נראה שסק יריו חמיו אנם לבוש רואים ומחמד כן ששבים לבוש לכל ודום אז שואל הרב לישי אם כך נאמר גם כיוון שלחי שהוא לא יכול ללכת בלי מקל נחש מקל כמנהל יחשה קל ק מינל גם למי שרק נשמח עליו מעט אז ה מבאר שכיון שאופן שימושו של החג מקל שונה מאופן שימושו שרק מ שנשמח על מעט אין לומר שכיוון שנחשב ה מקל חיגר כמנהל כך יחשבו כמנ א נשמח עליו מעט כי כל אחד משתמש באופן אחר עוד נידון מאוד מעשי מובא כאן לצאת עם מכשיר שמייה שניסע לגוף או בכיס אז ה מחסי צחוק כותב שאם אפשר לו לצאת בלעדיו הרי זה מסוי ובזה איסור תורה אבל אם הוא לא יכול בלדו תחושת הפחד שלא שומע כלום המכשיר עודג לגופו באופן שאיני יכול ליפול מותר לצ צת איתו אבל הוא מסיים שצריך דגדוג גדול בזה לדעת אם באמת הוא לא יכול בלי זה ולכן למיסה הוא כותב להחמיר כדס הגצ פרנק העצבי שאין לדמות מכשיר שמיעה למקל כיוון שהמקל מסייה לעצב מהליכה כמו נל מהש כ מכשיר שמיעה הוא לא מסייע לעצם ההליכה א רק מסיר את הפחד מנפילה אבל מחסי צוק מצדד שהי המשיב מורכב על ידית המשקפיים אז יש להתיר אף ה יכול ללכת בלעדיו כיון שהמכשיר נחשב כחלק מהמשקפיים והרי משקפיים זמנין מותר לצאת מיד דז הקשה זו בוך שמצד אחד לא מסתבר שמכשיר שנמצא על המשקפיים מתבטל אליהם אין מחמד שחות ואוזניה יוצאים ממנו אנו חלק מהמשקפיים והין מחמד שהמכשיר חשוב יותר מהמשקפיים עצמם אבל למיסו כותב ש מכל מקום יש להתיר לצאת אפילו ממכשיר הניס לגוף ואפילו כשיכול לצאת בלעדיו כיוון שיש להחשיב את מכשיר השמיעה ככמה המרפא את הגוף שנפסק לאלון שמותר לצאת בו אבל למה ישה בסוף דבריו הסתפק בזה אבל הוא כותב במקום אחר שלמי שאינו שומע כלל יש להתיר לצאת למכשיר כזה כי זה נחשב כאז של החרש וכמו שהמקל נחשב כ רגלו של החי גיון מי שיכול ללכת ברגליו ללא עזרת מקל אלא שמבחינה רפואית יזיק לו הדבר מובא כם יחוד שוני זה נחשב שאינו יכול ללכת בלי מקל או מותר לו גם מי שמותר לצאת במקל רק עכשיו הוא יוצא כשההוא נשם נסמך על אדם אחר אז כותב רחו שוני שכל זמן שנשמח על אותו אדם אסור לו לטלטל את המקל כותב המש שברור שאדם הולך למקום שיש חשש שיפול מחמת הגשמים המקום משופע או שהולך בחורף על הקרח מ מפחד שמה יפול אז התז התז באופן כזה הוא דומה לחי גר מותר לצאת מהמקל אבל הרבה החונים חולקים שמותר רק במקום שיש העירוב מסיים המשת ורו מקל תפארת שנוסו לכבוד אסור אפילו שהוא תכשיט לא הותר ליסה תכשיט בידו ולכן מה שנהגו ה חשוב אם לצאת במקל שבידם אסור להם לצאת בשבת חוץ לעירוב במקום שיש עירוב אז אם הוא נוסה זאת לכבוד או שיש בזה צורך קצס מותר בלי צורך כלל יש בזה זילו דשבת ונעבור לסעיף חס סומ ו רחמון צלן אוסלו לא צז במקל המשב מביא גמורה אסור לו לצאת מחוץ לעירוב ומקל כי עצם הליכתו יכול בלי מקל זה רק מאשר לו את פסיעותיו הגשה זורב כותב שכלב נחיה אינו מוקצה כיוון שמיוחד לכך אלא שהוא הסתפק כי למעשה יכול לצאת בשו סרה במקום ש כי שמה השרשרת שבה אוחד סומת הכלב נחשבת כמשי סעיף יטס מישהוא אסור הוא אסיר וכבו מרגלו יש לו הזיקים ברגליו מו צבים זה נחשב לו כמו מלבוש דרך הליכתו הכן ובטל לגוף שוא לבוש בהם וגם לא חוששים שמהם יפלו מרגליו יבוא לטלטל דה דמס כי מסתו כיוון שהוא אסור בהם בוודאי הם בחוזק על רגליו ולא יפלו בטעם זה מי שזקוק לאינפוזיה או דיאליזה ולצורך כך משאירים רופ מחת המחוברת כל הזמן לגופו אז כותב החוד שוני שמותר לו לצאת במחט זו בשבת כיוון שבטלה לגוף סעיף חוף בכל הנידונים שכעת נראה הדברים האלו אינם נחשבים כלבוש ולכן אסור לצאת בהם אין יצ בקטמין והוא כמין חמור שס מצוני ר ברגלו הוא נראה כאילו שרוכב על חמור ולא קשורים ום עיצים גבוהים שיש בהם מושב לכף הרגל וך בתית ולא זה מסכות זה לא דרך מלבוש הצ וכמוכם בק הפטו כיוון ש צי דרך המוצ זצ בשינוי לכן האיסור הוא רק מדרון עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה