כיצד ניתן לטפל בפצע שטחי בשבת?- ש"א כ"א - כ"ב
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
כיצד ניתן לטפל בפצע שטחי בשבת?- ש"א כ"א - כ"ב
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמ שא סעיף חו א בסעיף זה נלמד אדם שרוצה לצאת לרחוב במקום שאן בעירוב כמובן ויורדים גשמים רוצה להינצל מהגשם אז נראה מה מותר לו ללבוש על בגדי ומה עסור אומר המחבר אין יצים בטיבו וקופה מצס הוא שם על ראשו על גופו קופסה מחצלת כי זה לא דרך מלבוש אלא מש ואפילו שהוא עושה זאת למנוע צער הגוף ולמנוע צער הגוף רן בסעיף יג שמותרת אישה לקשור בגד לנידה אפילו שזה לא דרך מלבוש מבאר ניסים קרליץ שכיוון שקשו בגד ללידתה הוא דבר שרגיל אנשים לעשות כשמונה הדבר צר הגוף זה נחשב כמל בוש אבל לכסות את הגוף בתיבה בקופה אין דרך אנשים לעשות כן אז זה לא נחשב כמל בוש אפילו שמונע בזה צער הגוף עוד מובא כאן שלגבי יציאה במטריה מלבד הייסורים ים שיש לדום בזה משום אויל ועוד שזה אפילו מקום שיש עירוב אבל לפעמים מקום שאין עירוב יש בזה גם איסו אוצו ואכ נוסה ואפילו שזה בא להציל אותו מצער הגוף כיוון שהוא לא נוסה זאת על גופו דרך מלבוש אלא בידו אין היתר אבול אומר המחבר יצים בשק ויריעו וכמיל מפני שדרך הרואים לצאת בהם מפני השומים זה נחשב מלבוש להם לכן גם לכל אדם מותר אפילו שלא יפני השומים מה כוונת סק יר וחמי לו אז מובע כם פירוש בשולחנו הר בגדים גסים וכך מפרש הראש בנ אדורים ורשי בשבס שכותב מלבוש שק ממה שמע שק ממש לא אומר המשת בור קודם כל צריך יון בימינו שהרוע נהגו ללבוש סע גופה איך הדין עוד הוא טוען לדברי הראש ורשי קשה למה ברייס אומרת שמותר לצאת בסג וירו וחמי לו ולא בטיבו קופו היה צריך לומר יותר מכך שגם בשק ממש לא וגם בשילת גיבויים מביא אפילו סק מותר הוא נשאר בצורך יון הגשה זורר בוך למד מכאן שמותר לאדם לצאת בבגד שלא רגיל לצאת בו אבל אחרים רגילים לצאת בו למשל מי שרגיל לבוש חליפה ארוכה ורוצה לצאת בחליפה קצרה וכדומה אבל למיסה דעתו שלא פשוט שזה מותר כי יש לדון שמתוך שיראה דבר מוזר ביני אנשים יבוא להסיר את הבגד ולטלטל דלדה מז בוש סרבים המובא כמ חזוניש שהורה לבחור שהייתה דרכו ללבוש חליפה קצרה שרשאי לצאת בחליפה ארוכה עוד מובאה כ המחליק ולה האם מר לצל בלגו בליל שב יש אמרים שר ם ם הכיפור מותר שרי לשות כן בליל שבת אין רגילות כמובן בושים ועוד מקומות יש מקומות שרגילים להתפלל בטלית אז אין שאלה המקומות בחוץ לארץ וזה שאין כזה דבר אז זה לא מלבוש המדו מובע דסטר עוד שמותר והגשה זוך טמ על כך כיוון שמסתבר שמותר לת בחור בגדי קיץ וכן להפך אז ודאי צי שמותר לצאת בלילות שבת בתס גודל כיוון שזה מלבוש ליום אז ודאי שגם בלילה מותר לצאת בזה ונעבור לסעיף חובז כאן נלמד אדם שיש לו מכה ורוצה לצאת עם תחבושת עם פלסטר וכדומה אז קודם כל צריך לדעת שיש גם עניין של איסור רפוא בשבס שנראה בסמן ש חח אבל כאן מדובר שהתרבו שת כבר מונחת על גופו מערב שבת אז כל הנידון הוא לגבי איסור צו שסר במקום שאין ערוב אז המרחב אומר כך תלוי אם זה בא לרפות אותו או שזה בא רק להגן על המכה יצים במוך וספוק של המעקה לפי שהם מרפים א כתש וכן בקליפ שצל כ זה מרפו בפלס תרבוש מכים עלי משחה ולוג רפואה ורת שו כי כל אלה כיוון שהם מרפים אז זה נחשב כתכשיט אבל ואם נופלו מעולה ממקה לא חזרנו כזה כמו נתינה לכתחילה שערו משום רפוא וכל שכן שלא תנ בתחילה בשבת שנו מרפים אבו מסו אם הוא שם רק כדי להגן שלא ישרט תשרט המכה אסור כי זה לא מרפה א זה מסו אבל בגוד שקלר שיפלו הוא שם תרבוש ועל התרבוש הוא שם איזה אגוד שיחזיק את זה יכל לבו כי זה בטל הרתי וכש מטיר כי בגד עצמו הן רפוא את הרתי אסור לו להוריד מהגוף ולהחזיר משום רפואי אבל את הגד מותר לו לקשור ולהתיר באופן שאין בעיה של קשר אומר המשת בורו מה שאסור לקרו חוט משיכה הוא הדין אם הוא רוצה לקרו אותם על המוך וספוג ורתיעה גם אסור כי זה לא בט זה דבר חשוב ומה שמסיים ה באגו שכורך לרטי יכ לך בו זה דווקא בגד של סמרט וכדומה שדרך ל שלחוק שמתיו כמו פלסטר כמו דבק וזה לא חשוב בטל גברת יהיה מה שאם כן חוט אום משיכה זה כזה חבל שהם חשובים ולא בטלים לגבי המוך וספוג אז למס לדס השולחן רוך אם המטרה של החוט ומשיכה שהוא שם על מכה זה כדי שלא תשר את המכה זה לא להחזיק תחבושת אלא על המכה עצמה אסור כיוון שזה לא מרפא זה מסוי אבל הבר הגרו כותב שדס הרמבם האיסור הוא דווקא שהוא כורך את החוט או את המשיכה על המיר וספוג כיוון שזה חשוב זה לא בטל האם הוא קורס זאת על המכה עצמה אפילו שזה לא מרפא מותר כי זה מועיל לו שלא תשרט את המכה אז זה לא מסוי זה גם כתכשיט הוא מביא ר עם התוספת ומשמ מגרו שכך הוא נוקט ללוכה וכך מש מדס כמה אחרונים כמו שנראה בסעיף חוח ולמסה שם הוסיף המשת בורו שאפילו שאפשר להקל כדס כמה אחרונים וללכת עם איזה תחבושת כדי שלא תשר את המכה עדיף להשתמש בתחבושת חד פעמית כמו פלסטר וכדומה דבר לא חשוב שבזה טוען הפרי מגוד שגם מחב מודה שמותר ומה שוא עוסר לקרוא חוט המשיך על המכה זה רק חוט המשיך שהם חשובים עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה