כיצד מייחדים חפץ 'מוקצה' לשימוש בשבת?- רנ"ט ב' - ז'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
כיצד מייחדים חפץ 'מוקצה' לשימוש בשבת?- רנ"ט ב' - ז'
[מוזיקה] בסיעת נשמ ממשיכים סמנטי ביז ממשיכים בדיני המוקצה שבתמונה אומר המחבר אנוסים אונים ולנים סביב הגדו צוריך שדום לכך לאלום בערב שבת יאחד אותם לשימוש זה לעולם שהרי כל זמן ש חדון אי הם חשובים וא משלי הוא גומר להשתמש באבנים משליך אותם אז מגו זה אלכסו לטלטלו הוא לא יוכל להגיע לסיר בשבת אם לא ישצ הו מחדון לכך למ שכרוך סותם שמספיק איחוד דלא קדס המחמיר מ שנרא בסימן שח צריך שיעשה בהם מעשה של תיקון מוסיף המשת שכמו כן צריך להיזהר מלהשתמש בעצים שעומדים להעסקה בעצים שלנו סתמנו עומדים להעסקה לסתום את פי התנור כיוון שמוקצה טעם נוסף מוב בסמן רד שאם הוא יסתום ם עצים על ידי כך לולה לפרוץ שריפה מכיוון שודו במונו ירצה לכבותה ובוא לדרך ילו שבס אבל מסיים המשבר אבנים או לבנים שמונחים על גבי הקיר תמיד אז מותר לטלטל אותם כ הם מיוחדים לתשמיש אז הם לא מרו קצה סעיף גו בקופ מלאגי צמר שסו לטלטל לפי מה שמר בשיעור הקודם היינו בגזה צמר שעומדים לסרו ווצי הגדירו עכשיו הוא רוצה להחזיר אז למדנו בסמ רז שהתמונה שנעשתה מערב שבת מותר להחזיר אליה בשבת כל זמן ש שסלק הגומי יכל להחזירו ואם סלק לא חזר חזרנו אסור להזיז את הגיז כמוקצה ואפילו לכתחילה כ לדס להחזירו אם לאסק ינן ש יחזר אסלק כן לארים לכתחילה להוציא על מנת להחזיר ויש שאומרים של דווקא בגיזה צמר רק שאפילו ו בד שמו לטלטל בשמיכות קריות כלה דברים עשה מזה קופו אם קגו צרס לצ כש מחזירו ונמצא כמש בשבס למ רב קי הגם מקשה למד בסר ז שמותר להעביר גדרות מהתמונה תמונה אז מה אכפת לי שנזל גומו וזה נחשב כתמונה חדשה אבל למעשה הוא היה מטמן מערב שבת מזיר לתמונה המונה חדשה גם מותר ר סם קרלי שלפי דעה זו צריך שתהיה התמונה הקודמת קשורה לתמונה החדשה ולכן מותר להעביר את הגדרה תמונה אחרת רק אם מקום התמנה הראשון עדיין קיים או להחליף את סוי מגדרה מטמנת עומדת קומה הראשון אבל כשההוא מעביר את הגדרה מהתמונה לתמונה הם מקום התמנה הראשון בטל אז זה לא המשך ואסור לעשות כן אז מסתפק לפי זה מי שמחליף מקופה שת הממבה להתמיה בקופה אחרת האם כמוציא את הגדרה מהקופה הראשונה צריך שתהייה הקופה אחרת כבר מוכנה לתמונה ונשאר בצורך יום סעיף ד' תומן מסביב ובדו שיניתה בדברים שהם מוקצה וכיסו פיו של הגדרה בדבור הניטל בדבר שהוא לא מוקצה אז בשבת מגע לכיסוי שהוא לא מוקצה ואוחז בגדרו ומוצאו אומר המשת בורו להפך אם תמה בדבר שניטל וכיסה פיה דבר שאינו ניטל מפנה סביבותיה בדברים שלא מוקצה סביבותיה ואוחז בגדרה ומוציאה כי לא נעשה את בוסיס למוקצה שמעלי כמו שדיברנו בשיעור הקודם אחר כך מנהר את הגדרה והדבר שאינו ניתה על המוקצה נופל מאליו סעיף ה טומן וכיס מכל הזנים ד שנוטל אם מקצ הגדירו מגולה נוטל את הגדירו הוא מחזיר גם לתוך התמנה הזו ואם כפה לתפוס ככל מוקצה מסביב סיבוב יום טוב שחש בערב שבש ורוצה להטים יום טוב לשבת עשה רוב תבשילים בזה יש מוקס יש מי ש טמים בבונים אפילו שהוא איחד את האונים והם לא מוקצה משם כמו בניין מה שמסדר את האבנים כמו תפנות ובנין ה אסור מד רבו ביום טוב ויש מתירים כ משום כבוב גוז ער אבל לכל מקרה אם אפשר להתמ בעניין אחר אז גם המתירים מוסרים כל מחלי קסר שאין לו אופן אחר להטמין ולמסה כותב לירב ושנו חור שמי כש מתירים סעיף ז הזכרנו כמה פעמים שהם היו סותמים את התנור בתית וזה מונע שלא יבוא לעשות חיטוי אבל למי איך הוא מגיע בשבת בבוקר לונט הרי זה סתום בתית אז נראה כא מלקס האם מותרת לסתור על ידי ישראל לכתחילה אומר המחבת שמניח בחמ וסס מפי בדף מעץ או מדבר אחר מורחים מסביב בת כדי שהה סתום טוב מ מותר לשבור את התי למחרת כדי חמן אין זה בכלל סטיר בנין אפילו לא בנין שאסור מדרבן כ נס לקיום כלל ומותר גם בשבת ז לסוסו אז זה ודאי שאסור עם תת אסור למרח תת בשבת אלא לסתום רק בדף ומה החידוש שלא צריך לחשוש שיש שם גלים שבו מחמת הסתימה אבל באמת יש בגולים ס מ עד יהודי לסתום על ידי ישראל אסור כ מכבה את הגולים ואפילו שהוא לא מתכוון לכך אסור משום פסיק רישה באמיר לקו מכילים בפסיק רש כמו שלמר בסימן רש נג כיוון שבוז בלי עסיס מיסה לא מחמירים בפסיק רש אם הוא לא סותם לגמרי אפ לדי ישראל מותר כללא מחבה אבל כותב המוג שדווקא שמניח הרבה פתוח האם מניח רק סדק פתוח יש לאסור כד רבה משום מהוי טבע הרוח להיות מפיר דרך נקף קטן וזה דומה למפוח מבעיר יותר התנו מאי לו היה פתוח לגמרי כותב לירב שמו כ מדחק אמן גוי מותר הישר לסתום התנור אפילו באש גחו ם לאח שוס כ אפשר לסמוך על הרום השדה שן שו מקל שהוא אומר שזה לא פסיק ריש שיכבו הגחלים על ידי הסתימה אם יש ספק םש בחים חשות מובע כאן שאפשר להקל על פידס התז לעניין צידה היסוד הידוע של התז אם אש בוערת בתוך התנור אומר המשת גם הטום הסד שן אסור לסתום כ הסתימה גורמת לאש שתכה ר כל זה לין סתימת התנור לין פתיחת פי התנור לכול לסור על ידי ישראל אם ידוע שם גחלים לחשות אפילו זה לא שרוג בתית כ הרוח מבעיר את הגולים עד כאן דס המחבר שמותר לסתור את התת על ידי ישראל הגו ויש מחמיר שלסט ססת תר בתית על ידי ישראל עם אף שלס על ידי גוי כיוון שתר בתית יש בזה קצת משום סטירס בנין לכן יש להחמיר במקום שאפשר על ידי גוי כן אם אפשר לעשות י על ידי ישראל קוטן לא יעשה ישראל גודל וזה המקור שמקומות שיש מחלוק ורוצים להקל אז עושים ת על ידי קטן ואם יהיה אפשר אין כאן לא קוטן ולא גוי יעש גודל סטירת תית על ידי שינוי קצס ואוכל וג המשך השיא בעזרת השם בשיעור הבא עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה