חבלי משיח. איך תבוא הגאולה.
כל אחד מאיתנו יכול להצטרף למלחמה בשונאי ישראל. כל אחד מאיתנו יכול לקרב את הגאולה ברחמים. וכל אחד מאיתנו דווקא היום הוא חייל חשוב וחיוני לניצחון השלם
ואטסאפ (קבוצה שקטה) https://chat.whatsapp.com/LVSpLGQ55gVHN6CjppmVTa
טיק טוק https://www.tiktok.com/@erezmoshedoron?lang=he-IL
אור פנימי ברסלב orpnimi.co.il
חבלי משיח. איך תבוא הגאולה.
רבי נתן אומר כשהתיישבתי זה נשמע ל מלחיץ נכון שני אהייה מושלם נכון לא הרבי נתן מסביר יש שני חלקים לתפילה צריך שיהיה את שני החלקים חלק אחד כולנו מכירים חלק אחד של התפילה של שלמות התפילה זה שאתה מאמין שהקדוש ברוך הוא כל יכול לכן אתה פונה אליו למי אני פונה למי שיכול לעשות מה שהוא רוצה לרפה חולים להשבית מלחמות חסל אויבים מה שהוא רוצה שידוכים חינוך ילדים הכל הוא עושה הכל לכן אני פונה אליו טוב אנחנו מבינים אם אין לנו את האמונה הזאת לא היינו פונים אליו אנחנו פונים אליו אנחנו מאמינים בו שהוא הכתובת אומר רבי נתם אבל יש עוד חלק שפחות מפורסם שהוא גם הכרחי לשלמות התפילה החלק השני הוא לא רק שתאמין שהקדוש ברוך הוא כל יכול אלא תאמין שאתה רצוי תפילתך רצוייה למה ככה כי אתה הבן שלו לא בגלל מה שעשיית או לאלא עשית אתה הבן שלו תאמין שאתה טוב והוא רוצה לשמוע אותך זה מה שהוא רוצה ואם תאמין בזה התפילה שלך בוודאי תתקבל אני רוצה לקרוא לכם כמה דברים מאוד מאוד מעניינים על הכוח של התפילה שקשור דווקא לזמן הגלולה אני מקרא לכם מהספר הזה אוצרות אחרית הימים שני קרחים שאספו מכל דברי חזל ומכל התקופות מה הולך לקרות באחרית הימים כל הנושאים ביית המשיח תחיית המתים גוג ומגוג אליהו הנביא כל אומנם הוא לא עושה איזה מסקנה כי יש כל מיני דעות אבל יש כמה דברים שהם מאוד ברורים דבר אחד מאוד ברור בכל הדורות לכל הצדיקים התפילה האחרונה תלוייה הגאולה האחרונה תלויה בתפילה כ ומה שהסברנו עכשיו זה במה תלויה התפילה התפילה תלויה בזה שאני אאמין שיש מי ששומע אותי כמו שאני אחרי הכל הוא רוצה והוא אוהב אותי והוא טוב אני צריך לדבר איתו וזה מה שיביא את הגאולה זה השורש של התפילה רבנו בחיי כותב בספר שמות ותל שבעתם אל האלוקים מן העבודה כי אף על פי שהגיע הקץ כבר לא היו ראויים לגאולה אלא מרוב שצעקו אל השם מן העבודה קיבל תפילתם לרמוז כי בזה תלוי ביאת הגואל תפילות רבי חיין ויטל כותב בספר עץ הדעת טוב עתידין ישראל לצעוק צעקות גדולות בימני גלותנו ואז ישמע אל וענן ואיין לנו תקווה אחרת ככה אומר רבי חיים ליטל אגב תראו איזה איזה קדוש ברוך הוא איך הדברים מתנהלים בצורה כל כך מדהימה שונא שנראה לעין יש לנו שני שונאים זה לא מסובך ישמעאל ועשו עשו הוא השונא האמיתי סתם ככה לידיעה מתחילים לראות את זה גם כן ישמעאל נקרא ישמעאל למה בגלל בפשט הפשוט כי הקדוש ברוך הוא שמע את תפילתה של הגר אומר הפרק ד רבי אליעזר המדרש הכי קדום שיש לעם ישראל פרק ד רבי אליעזר רבי אליזר בן וקנס למה נקרא שמו של ישמעאל ישמעאל אם זה קשור לתפילה של הגר היה צריך לקרוא לו בשם אחרון שמאל לא קוראים לו שמאל קוראים לו ישמ אל זה משהו עתידי מה מה אל ישמע עתיד הקדוש ברוך הוא לשמוע צעקת ישראל מהצר שמענים אותם בני ישמעאל באחרית הימים כמו שכתוב ישמעאל ויענה כתוב מדרש הכי קדום זה הכוח שלנו זה הכוח שלנו עוד קצת מקורות על העניין מדרש רבא כותב בשעה שצועקים ישראל לפניו תבוא להם תשועה כך בשנה כך בגדעון וכן לעתיד לבוא בשעה שיגלה הגאולה עשינו את זה נכון צריך להמשיך אי אפשר באמצע לדע להיות בשקט צריך להמשיך פריא עץ חיים רבי חיים ויטל כותב עיקר העבודה בעקבות דמשיחא היא התפילה במדרש רבא כותב אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל יש פסוק בתנך כחו אמכם דברים הקדוש ברוך הוא אומר אני רוצה שתבואו אליי ותשימו במזוודה שלכם דברים איזה דברים לשים במזוודה כשבאים לשן אמר הקדוש ברוך הוא מצתת מדרש מדרש רבא אמר הקדוש ברוך הוא לישראל דברים אני מבקש דברו איתי זהו ואני מוכל על כל עוונותיכם אמרו לו אין נו יודעים לא יודעים להתפלל אמר להם בחו והתחננו לפניי ואני מקבל אבותיכם כשנשא במצרים לא בתפילה פדיתי אותם בימי יהושע לא בתפילה עשיתי להם ניסים בימי השופטים בבכיה שמעתי צעקתם וכן כתב הרמבן אף על פי שנשלם הזמן שנגזר עליהם לא היו ראויים להיגאל הוא מדבר על יציאת מצרים אלא מפני הצעקה קיבל תפילתם ומבית כותב ועוד כי להיות העניין גדול הערך העניין של הגאולה זה דבר עצום ואדיר שלדבר הזה מחכים כבר עוד מעט 6000 שנה כל ב ב עולם ואף אחד לא יודע על מה מדובר בכלל חזל אומרים שהקדוש ברוך הוא כביכול מסתיר את זה מעצמו לליבי גיליתי לפי לא גיליתי הקדוש ברוך הוא אומר אני לא יכול לדבר על זה אפילו כמה הדבר הזה גדול אז אז המביט כותב להיות העניין גדול הערך צריך ריבוי תפילות דור אחר דור כדי שתקבל תפילת הגאולה ובהיות נשלמות התפילות הצריכות אז בדור ההוא תקובל תפילתם אולי חסר עוד פסוק תהילים אחת שלי עוד איזה מילה אחת שלי רגע עוד לא בא אז עוד מילה אחת שלי ועוד לא בא אז עוד מילה אחת שלי אני יכול יש לי פה ברוך השם לא סותמים לי את הפה היצר הרע סותם לי את הפה כי הוא אומר אין ע מי לדבר ואתה לא שווה שיישמעו אותך ורבנו אומר והצדיקים אומרים תדבר תדבר זה מה שעוזר החפץ חיים כותב והנה יש עיקר גדול דבר שמקרב את הגאולה והוא התפילה והצעקה ו כמו שהיה במצרים כמו שכתוב ונצעק אל השם אלוקי אבותינו וישמע השם את כולנו ואף אנו כותב החפץ חיים צריכים להתנהג גם כן באופן זה ואנו רואים שהקדוש ברוך הוא חפץ שירבו בתפילה לפניו ועל ידי זה יגעל אותנו ועל כן גם בזמננו צריכים להתחזק בתפילה וצעקה להשם כי אחרי שהקדוש ברוך הוא מבקש שנתפלל לפניו למה נחשה בעת הזאת רבי חיים יטל כותב שיש בתוך התנך שלנו בתוך הספר הקדוש הזה פסוקים רבים שמדברים על הגאולה והם טולים את הכל בתפילה יש פסוק בנביא אני לא זוכר בדיוק איפה שאנחנו שואלים את הקדוש ברוך הוא זה שאלה מאוד מאוד עכשווית שומר מה מלילה שומר מה מליל שומר ישראל מה יהיה עם הגלות הזאת של הלילה מה עם החושך הזה מה יהיה מתי זה יגמר איך זה יגמר זה השאלה שלנו שומר שומר ישראל מה מלילה מה יהיה עם זה התשובה נמצאת בהמשך הפסוק אם תבון באיו שובו אתו אתם רוצים שזה יקרה תתפללו זה הסיפור ומה שחידש מה שהתחדש היום שזה תלוי בזה שאנחנו נאמין בטוב במחשב זה הכל תלוי באותו דבר ועכשיו בפסח אנחנו כים לקבל מתנה מיוחדת מה שקרה ביציאת מצרים קורה בפסח בצורה מאוד מאוד חזקה שהאור הזה של הגאולה מאיר הוא כבר התחיל להעיר ב' ניסן והוא הולך ומאיר יותר בליל הסדר שאז הפה שלנו נפתח העבודה שלנו כל הזמן כל החיים ובמיוחד בניסן ובמיוחד לקראת הגאולה ובמיוחד בליל הסדר זה דיבורים תדבר הפה נפתח ויש לנו הזדמנות לדבר גם עם הקדוש ברוך הוא לשיר להודות להלל לשבח תכף אני אתן מקום לשאלות ויש לנו מצווה מיוחדת מן התורה לדבר עם עצמנו ועם כל מי שסביבנו מצוה דאורייתא והגעת לבינך ההלכה אומרת שזה לא רק לילדים בן אדם שיושב לבד ואין לו משפחה חס ושלום מה התו עם המצווה הזאת אומרת ההלכה דבר עם עצמך הלכה ספר לעצמך לא אני כבר יודע אקרא ספר לא לא ספר לעצמך דבר עם עצמך תגיד לעצמך מה אני אגיד לעצמי אנחנו עם נבחר הקדוש ברוך הוא פסח ודילג ולא יכה בנו והציל אותנו וגאל אותנו אנחנו עם נבחר ויש לנו סיבה שאנחנו כאן אנחנו באנו לתקן את העולם אנחנו עם קדוש והכל יגיע על מקומו בשלום את זה אנחנו צריכים לספר לעצמנו ילדים שלנו לאורחים שלנו זה הסיפור זה הסיפור של יציאת מצרים לא סתם היינו ויצאנו איזה יופי בסוף עוד פעם צ לא יש פה עבודה ויש פה תיקון אנחנו באנו לתקן את העולם ולכן עובר עלינו כל מה שעובר ולכן עובר עלינו כל מה שעובר כמו לידה אומר רבי נתן בליקוי הלכות ואתה בפסח בכניסתו בלילה הראשונה אין לנו שום עבודה יצאנו ממצרים לאין לנו מצוות כי אתה צריכים לדבר בזה הרבה ולהרבות בסיפור הניסים של יציאת מצרים כדי להמשיך הערת הרצון מחמת שעדיין אין לנו שום עובדות ומעשים טובים כי אתה עיקר התיקון על ידי הדיבור שמרבים לספר ביציאת מצרים שזה בחינת פסח כל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח ולכן הוא בכל אדם שצריך לה להודות להשם יתברך רבי נתן אומר איך מתחיל תיקון הדיבור תתחיל לדבר סגור לך תפתח בפרט בליל הסדר שפותחים לך משמיים וזהו בחינת סיפור יציאת מצרים שזהו פסח פסח שזהו העיקר לשוח בכל נפלאותיו ולהרבות לספר בזה וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח סיחו בכל נפלאות אב על מה אנחנו רוצים לדבר מה הנושא המרכזי שעליו אנחנו רוצים לדבר על הגאולה שבא בגלל שאנחנו עם נבחר ויש לנו תפקיד שאף אחד בעולם לא רצה לקחת אותו תיקון העולם מה שלקחו זה קלקול העולם אנחנו לקחנו את תיקון העולם ולכן עובר עלינו מה שעובר והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם בכל דור ודור כי הוא אוהב אותנו אם הוא לא היה אוהב אותנו ורוצה בנו הוא לא היה מצילנו מידם ושום דור פסיכו בכל נפלאותיו ריבוי הסיפור ביציאת מצרים זה לספר לעצמי וגם לאחרים כמה ניסים ונפלאות כמה פסחים כמה דילוגים כמה קפיצות כמה הצלות לעם ישראל ולכל אחד מאיתנו באופן פרטי חזל האריזל אומר הרי זה משובח בחסדים מה זה הרי זה משובח ופשוט כל הכבוד משבחים אותך הרי זה משובח בחסדים אתה מזמין חסד לעולם הקדוש ברוך הוא אומר לכל המלאכים הזוהר אומר שבליל הסדר הקדוש ברוך הוא קורא לכל המלאכים לכל דרים עלה ואומר בואו תראו את הבנים שלי מה יש פה לראות בואו תראו את הבנים שלי אחרי 2000 שנה ששורפים אותם וצולים אותם ועונשים אותם ומענים אותם ורודפים אותם ומשמים אותם ומרחיקים אותם ממני והנה אחרי 2000 שנה הם יושבים מסביב שולחן הסדר והם מספרים כמה הם אוהבים אותי וכמה הם רוצים אותי וכמה הם מאמינים בי וכמה הם מודים על הנשיים שעשיתי להם בואו תראו בשמיים הכל עוצר בליל הסדר כולם באים לראות אין כזה דבר כל זאת בעטנו ולא שכח נוך וזה הדיבור הכי מחובר והכי מלא בדעת של אמונה דיבור של הודיה אנחנו מודים לשון אבל גם לפני זה אם אנחנו מאמינים שאנחנו טובים אנחנו לא מסכימים למה ש קרא לנו במצרים וייראו אותנו המצרים אנחנו לא רעים אנחנו טובים וכל מה שעובר עלינו זה ראייה שאנחנו טובים והשם הוא טוב והשם שומע עם הדיבורים שלנו השם יביא לנו ניסים נפלאות כאלה שחז אומרים זה היה קטן מה שהיה במצרים לעומת מה שהולך להיות זה קטן עד כדי כך שכשאנשים ידברו על יציאת מצרים אז יגידו טוב זה אתה יודע אתה יודע אבל מה קרה בגאולה האחרונה זה זה סיפור זה סיפור שאף פעם לא סופר ואנחנו עכשיו ממש באמצע הסיפור וכל מה שנשאר לעשות זה בתמימות ובאמונה להמשיך להאמין בטוב להמשיך לדבר ולספר לספר לאחרים יש אלוקים שליט בארץ הוא טוב ואנחנו טובים הוא רוצה אותנו אנחנו נבחרנו ואיזה פלא עצום זה שאם כל הדינים שהיו שהם אחרי הכל במתק נוראה ממה שכ חס ושלום היה יכול לקרות אבל בכל אופן היו דינים ויש דינים ועם ישראל רובו ככולו מודל השם ומאמין בו ומתחזק בו איזה דבר זה איזה עם יש לך ריבונו של עולם ודי שאנחנו רואים לגאולה ברחמים אם יש שאלות אני אשמח זה כן רציתי לשוב לגבי דעת אם רו שזה שיבור אבור השם וזה סו ס ש פ מחוק מה אני עשה שאלה טובה אין לי מושג צריך ללמוד את זה לחקור את זה אבל אני יכול לחשוב על איזה רעיון ככה על דרך האפשר שאנחנו מוכנים גם למחב דיברנו גם על ה מחוב אם זה המחיר של הדעת אני מוכן אם המחיר של של התינוק שיוולד זה הצירי לידה אני מוכן ועם ישראל קיבל את זה ברחמים אולי אפשר גיד את זה אולי תודה רבה שייה לנו פסק קשה ושמח גאולה שלמה כמן אמן
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה