הרגלים שליליים | לאהוב את הרע שבך | איך מגיעים ליציבות ᴴᴰ
מַעֲשֶׂה בְּנָכְרִי אֶחָד, שֶׁבָּא לִפְנֵי שַׁמַּאי, אָמַר לוֹ: גַּיְּרֵנִי עַל מְנָת שֶׁתְּלַמְּדֵנִי כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, כְּשֶׁאֲנִי עוֹמֵד עַל רֶגֶל אַחַת. דְּחָפוֹ בְּאַמַּת הַבִּנְיָן שֶׁבְּיָדוֹ. בָּא לִפְנֵי הִלֵּל – גִּיְּרוֹ.
אָמַר לוֹ: "מָה שֶׁשָּׂנאוּי עָלֶיךָ לֹא תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרֶךָ" – זוֹהִי כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, וְהַשְּׁאָר פֵּרוּשׁ הוּא – לֵךְ לְמַד.
וישנם כמה שאלות על החז"ל הזה. הרי במסכת אבות כתוב שַׁמַּאי אוֹמֵר..., וֶהֱוֵי מְקַבֵּל אֶת כָּל הָאָדָם בְּסֵבֶר פָּנִים יָפוֹת ואם כן כיצד התנהג לנכרי הצורה כזו שהרי שמאי אומר "כל האדם" לרבות נכרי.
ומדוע הגר רוצה ללמוד את התורה על רגל אחת? ומדוע ראו חז"ל לנכון לציין במה דחפו שמאי את הנכרי וכי זה משנה אם השתמש באמת הבנין או בדבר אחר? ועוד לא ברור מדוע ציינו חז"ל כי שמאי החזיק את אמת הבנין בידו וכיצד עוד אפשר להחזיק את אמת הבנין?
ומדוע אמר הלל כי וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ זו כל התורה כולה? מה עם תפילין ושבת ומילה ומזוזה וכו'
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה