הרב מאור קריו פשוט לא מתבלבל מעשה מחכם ותם חלק ז
הרב מאור קריו פשוט לא מתבלבל מעשה מחכם ותם חלק ז
[מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מוזיקה] שיהיה ל שפע ברכה וצלח ל עמו ישרל ברחמים עזרת השם ק את עצמנו דברי תורה לניגונים לשירים לבקשות כל התפילות כל הצדיקים תים שבדורנו לכל הצדיקים תים שוכני עפר קדושים אשר רצ מפט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פג זכותם תגן עלינו לכל ישראל אמן אנחנו ממשיכים בעוד קטע ממעשה מחכם ותם שבוע שעבר דיברנו על הדמות של החכם החכם מקבל את הגרת מהמלך והוא לא מאמין שיש מלך השם יעזור ויציל והוא מתחיל ליפול לכפיות ולמקומות לא טובים היום נקרא עוד קטע גם למי שלא שמע את כל הסדרה של השיעורים אני מאמין גם שהוא יכנס למהלך עכשיו מה שקורה עם החכם מחמת שהוא הולך עם חוכמות והחכמות האלה מובילות אותו כל הזמן לתודעה אין מלך המלך לא קיים כל העולם בטעות אני הכי צודק זה ממש דמות מאוד מעניינת אייך רבי נחם ברסף פה ממש נותן פה מאפיין מאוד מאוד מסוכן וערמומי אני הכי צודק כולם הכי טועים אני הכי מבין אף אחד לא מבין אותי תן נו כמה דוגמאות על זה ונתגלגל הדבר אומר רבי נחמן והיו הולכים וסובבים החכם והשליח של המלך שהוא גם היה חכם והוא נפל בחכמות של החכם היו הולכים וסובבים עם החוכמות שלהם והזכרתי את זה כבר גם בתחילת השיעורים שרבי נחמן לא מבזה את החוכמה אבל יש חוכמה שהיא נקראת חוכמה של עצמי זה חוכמה שבאה מהתודעה שלי ממה שאני מבין זה לא חוכמה שבאה מהתורה חוכמה שבאה מהתורה זה חוכמה ש אורה להוביל אותך לתמימות ופשיטות אבל חוכמה שבאה ממה שאני מבין או מה שאני בדקתי וחקרתי זה חוכמה מאוד מאוד מסוכנת שרק גורמת לאדם ללכת ולהסתובב אז החכם והעוזר שלו הולכים ומסתובבים בקיצור מבזבזים את הזמן עד שבאו אל העיר שדר בה המיניסטר מי זה המיניסטר כאן זה התם הקדוש התם הקדוש בינתיים עולה לגדולה הופך להיות איך אומרים יד ימינו של המלך הוא הולך בתמימות בשמחה שלו גם שהוא עולה לגדולה וגם שהוא מחקים הוא נשאר בתמימות שלו וזה מה שרבי נתן אומר שגם שאדם גדל בתורה וברוך השם וביראת שמיים החוכמה הכי גדולה זה להישאר בתמימות להישאר בפשיטות לעשות את מה שצריך ממש כמו שאבא מסביר לבן איך ללכת וזה המדרגה הכי גבוהה והם בינתיים הולכים וסובבים בעולם עד שהם מגיעים לטם שהוא הפך להיות מיניסטר הפך להיות מושל ופה יש רמז רמז לעולם בכלל ורמז לעולם בפרט העולם סוגד רק לחוכמה לתמימות הוא די מבזה אותה עכשיו מה קורה בפעולה הזאתי שסוגדים רק לחוכמה הולכים ומסתובבים ומסתובבים וההוא אומר כך והוא אומר כך והוא דא אותו כך ואם נעשה כך אז ננצח ואם לא נעשה כך אז לא ננצח וכל אחד בא עם הדעות שלו והולכים וסובבים וסובבים ואף אחד לא יודע איפה הוא מסתובב המציאות המאוד אותנטית שאנחנו חווים עכשיו כל אחד עם הדעות שלו כל אחד עם הרעיונות שלו הולכים ומסתובבים העולם מסתובב עם הרבה הרבה דעות ובסופו של דבר אחרי כל הסיבובים האלה קורה פה רמז מאוד מעניין כולם באים לטם הקדוש למיניסטר מתחילים להבין שהחיים הפשוטים והתמימים הם הכי יפים שיכולים להיות הם הכי טהורים והכי נקיים אתמול סיפר לי היום סיפר לי חבר שאבא שלו אתמול נוסע ברכב יש לו רכב חשמלי מה זה מפואר והכל באמצע הנסיעה כל החשמל ירד הרכב הממשיך לסוע אבל הוא לא יודע על איזה מהירות הוא נוסע הוא לא יודע שום דבר כאילו הכל ירד כל החשמל ירד אמרתי לו אז רגע יכול להיות שמישהו השתלט לו על הרכב אז הוא אומר לי כן יכול להיות אמרתי לו פירוש הוא יכול גם להשתלט לו על ההגה ואם הוא על מהירות של 120 140 הוא יכול להשתלט לו גם על ההגה אז הוא אמר לי כן אז אמרתי לו אז אם זה ככה אני מעדיף את הסוס ועגלה אולי הכי טוב שנחזור לסוס ועגלה ככה אין סייברים לא יכולים להשתלט עלינו הכי טוב נחזור ללכת ברגל אופניים חשמליות אני כבר לא יודע אם כבר משתלטים עליהם או לא אבל העולם הולך וסובב עד שמגיעים לתודעה שאני חושב שאנחנו בהכנה לתודעה הזאתי אנחנו כבר שם שמתחילים להבין שאין כמו החיים הפשוטים והתמימים לא שנחזור לסוס ועגלה אבל בתודעה נידע לשמוח בחלקנו ולא נהיה ברדיפה עצמית ושם באותה העיר היה בעל שם אמיתי פה אנחנו נכנסים לעוד דוגמה יש את המיניסטר שזה הטם הקדוש שהוא מנהל את את המדינה בצורה נפלאה יש את החכם שהוא נופל והולך ומסתובב ומסתבך עם עצמו וכאן יש עוד דמות שהיא נקראת הבעל שם מי זה נקרא הבעל שם במושגים שלנו כאן זה נקרא הצדיק שהוא נקרא הבעל שם יש פה רמז על הבעל שם טוב הקדוש הסיפורים של הבעל שם טוב הקדוש הדרך שהבעל שם טוב התבה בעולם של הפשיטות של התמימות של השמחה בחלקך והבעל שם הזה באותה עיר היה חשוב מאוד כי עשה דברים נפלאים כמו הבעל שם טוב הקדוש שהוא התגלה לעולם הוא עשה דברים נפלאים בעולם דברים נפלאים הוא גילה כזה אור כי עד הבעל שם טוב היה שני מחל שתי מחלקות בעולם מחלקה אחת זה היה של התלמידי חכמים במחלקה השנייה זה היו הבעלי בתים הפשוטים חוטבי עצים שהבי מים והם לא ידעו כל כך הרבה תורה ולא כל כך גם החשיבו אותם והבעל שם טוב הקדוש פתאום התבה דרך חדשה שהוא פשוט לקח אותם והתפעל מהם ופשוט הוריד אור לעולם שדווקא הם האנשים הפשוטים האלה שלא יודעים הרבה הם עושים הכל מפשיטות ובת מתמימות הם לא כאלה תלמידי חכמים אבל עבודת השם הכל כך פשוטה שלהם היא זאתי שתביא את המשיח והבעל שם טוב היה אומר היזהרו בבני ענים שמהם תצא תורה ואין אני אלא מדעת תיזהרו דווקא בהם שהם לא יודעים הרבה תורה אבל הבנים שלהם דווקא מהם יצו גדולי ישראל כי הלב שלהם תמיד בפשיטות ובתמימות תמיד נמשך לאלוקות והיה חשוב מאוד כי עשה דברים נפלאים ואפילו בן השרים היה חשוב ומפורסם אותו בעל שם הזה ואלו החכמים באו לאותה העיר ו הלכו וסובבו ובאו לפני בית הבעל שם החכם והעוזר שלו שהם שתי חכמים שמסתובבים ומבינים וכל כך יודעים והם כבר ירדו לעניות וירדו למקומות גם לא טובים והם כבר לא לבושים כמו שצריך בקיצור הולכים מהפח אל הפחת הם מגיעים לאותו אזור של הבעל שם הזה וראו שהיו עומדים שם כמה עגלות 40 ו-50 עם חולים ושבר חכם ששם דר הדוקטור החכם אמר לחבר שלו כנראה שפה גר דוקטור מאוד ר ואני רופא במקצועי אז בוא קצת נדבר איתו נדבר איתו על רפואה והיה רוצה להיכנס לביתו מחמת שגם הוא דוקטור גדול ורצה להיכנס לעשות הכרות עמו החכם רוצה לעשות הכרות עם הבעל שם ושאל מי דר בכן מי קר כאן השיבו לו בעל שם וימלא פיב שחוק צוחק עליו מה הכוונה היא גם הדרך של הבעל שם טוב שהוא גילה לעולם היו הרבה כאלה שביזו את הדרך הזאתי הדרך הפשוטה והתמימה שהוא תבע בעולם ביזו צחקו מזה אנחנו רואים פה עוד דבר הבעל שם זה גם מרמז על הצדיק הצדיק שמורה לנו דרך של היהדות הפשוטה והתמימה וצוחקים על הדרך הזאתי לאף דווקא חילוני שצוחק על הדרך הזאתי אנשים בתוך עולמה של תורה שיכולים לצחוק על הדרך הזאתי מה תקרא תהילים מה עזוב את העיקר זה למדס ולומד ולומד ום מבזים את הדרך הפשוטה והתמימה והכל כך יפה וימלא פיו שחוק ואמר לחברו זהו שקר וטעות נפלא מאוד וזהו שטות יותר מטעות של המלך העולם אומרים שיש מלך ואני הגעתי למסקנה שאין מלך אבל אומרים שיש פה בעל שם יש פה צדיק יש פה אחד שיודע לעזור לאנשים בפן הרוחני זה צחוק יותר גדול הוא לא יכול לעזור לאף אחד ולצערנו יש כאלה שצוחקים על צדיקים ועל העצות הנפלאות שלהם ועל העצות המתוקות שלהם שהשם ישמור ויציל ושים אותם ללג אספר לך השקר הזה כמה וכמה העולם בטעות בשקר כזה עכשיו אותו חכם אומר לעוזר שלו בוא אני אספר לך כמה כל העולם בש ש ובטעות כולם בשקר כולם בטעות רק הוא צודק רק הוא מבין והסימן שהוא הולך בשקר זה שהוא צוחק מאחרים אתה לא חייב להסכים עם אחר אבל בזה שאתה צוחק עליו ומבזה אותו זה מראה שהחוכמה שלך היא אגו אחד שלם ותדעו לכם מה הסימן שהחוכמה של האדם זה אגו אחד שלם זה גאווה אחת שלמה זה מאוד פשוט לזהות את זה הוא הרבה נופל לכעס הם מאוד כועסים ו מאוד עצבנים כי חיייבים לקבל את דעתם וחייב להסכים איתם השם יעזור ויציל בתוך כך היו רעבים למה הרעב אגב זה מרמז על רעב רוחני שממשיכים לרדת למקומות לא טובים ומצאו עדיין עצם שלושה וארבעה גדולים זה סוג של מטבע עליהם עדיין איזה סוג של מטבע והלכו אל בית התבשיל רצו ללכת לאכול ושם מוצאים לאכול אפילו ביד שלושה או ארבעה גדולים זה סכום מסוים וציוו ליתן להם מאכל כמובן שבמספרים פה שרבנו נותן גם בזה יסודות אני לא אכנס זה כרגע ונתנו להם הלכו וקנו אוכל בתוך שהיו אוכלים היו מספרים ומתלוצצים מהשקר וטעות ש של הבעל שם עוד פעם הם יושבים ואוכלים ועוד פעם ליצנות ומתלוצצים שיש בעל שם שיש צדיק שיש פשיטות שיש תמימות שיש עבודת השם טהורה מבזים את זה הם צוחקים מזה זה כל המהות שלהם וידוע שאכילה שהיא לא בקדושה אז היא מובילה את האדם לליצנות לכן אחד הדברים שנוהגים לעשות שיש סיום מסכת עושים סעודת מצווה למה לפי איך שאתה אוכל נדע איך סיימנו את המסכת איך שלמדת זה אמור להשפיע על הרוחניות שלך זה אמור להשפיע על העדינות שלך אם רואים שזה לא משפיע באכילה אז משהו פה חסר ורואים פה שהם הולכים לאכול והם ממשיכים להתלוצץ ולעשות חוחה והתלולה מדברים של קדושה וטהרה והנה זה משפיע על האכילה גם האכילה שלהם היא ממש ממש לא בדרך ארץ עכשיו ו בעל המקום של אותו מקום שמע דבריהם וחרה לו מאוד כי הבעל שם היה חשוב שם מאוד ויאמר להם אכלו לכם מה שיש לפניכם הוצאו מכאן הוא בא אליהם אומר להם למה אתם מדברים ככה למה אתם עושים ככה ליצנות תאכלו מה שנשאר לכם לאכול צאו מכאן עוד האוכל בפה שלכם אני לא רוצה לראותכם מזה אנחנו רואים דבר חשוב אדם צריך להיזהר מקד של צנים מקד של מבוזים אנשים הם צריך לעמוד חזק גם מולם יש להם כוח לסחוף אחריהם להפיל אותך לליצנות זה מאוד מאוד קל אצלם לא רוצה לשמוע לא רוצה להקשיב זה לא בקטע שלי זה לא בעניין שלי ארבע עינם מקבלים פני שכינה אחד מהם זה כת ליצנים השם יעזור ויציל אחר כך באו לשם בא לשם הבן של הבעל שם לבעל שם אותו צדיק הזה היה לו בן והוא הגיע איך אומרים זה לא היה במקרה לאותו בית תבשיל הזה שהם היו שמה יש בזה רמז גם אלה שנופלים לחכמות וליצנות הקדוש ברוך הוא מדבר איתם ברמ ז תשמעו אתם לא בדרך אתם לא במקום זה לא עובד ככה זה לא התנהגות אתם רק הולכים מהפך אל הפחד עכשיו אני קצת הולך לקחת את זה יותר פנימי אנחנו גם בחיים שלנו נפגשים עעם המציאות הזאתי של החכם והתם בתוכנו אנחנו רוצים ללכת בתמימות אבל לצערנו ג אנחנו הרבה מופגזים גם בחכמות אבל הקדוש ברוך הוא שולח לנו רמזים לעזוב את החוכמות שזה כוחי ועוצם ידי וללכת עם התורה בפשיטות ובתמימות והוא שולח את השליחים שבמקרה כאן זה הבן של הבעל שם והם עדיין היו מתלוצצים מן הבעל שם בפני בנו וגער בהם אותו בית האחראי על הבית תבשיל על שהם מתלוצצים מן הבעל שם בפני בנו עד שיכה אותם הקופ צוע ודחפה מביתו צאו החוצה הכה אותם גם מזה רואים תדעו לכם זה גם בפן הרוחני שהעולם כל כך סוגד לחכמות ועוזב את הפשיטות והתמימות מקבלים מכות איפה מקבלים מכות המכות פוגעות במוח בתודעה אנשים מתחילים להשתבש ולדבר שטויות הכוכים ועוצם ידים מאוד נכנס במוח ום מתחילים להיכנס לחרדות מה יהיה איך יהיה כל חרדה שהאדם נכנס רבנו מסביר בתורת ו שצריך להעלות את היראה לשורשה שאני מעלה את היראה לשורשה שאני יודע שאין עוד מלבדו שאני יודע שיש מנהיג ובורא לעולם כל היראות הנפולות מסלקות ממני שזה החרדות והפחדים והדמיות ומה יהיה ברגע שחס ושלום אדם חושב שעולם כמנהגו נוהג ואין מי שייאמר מה תעשה ומה תפעל הדברים האלה יוצרים חרדות ופחדים למה העולם היום כל כך לצערנו אנחנו שומעים על אנשים שסובלים מחרדות ופחדים יש בזה עניין מאוד נקודה מאוד חשובה שצריך לשים עליה דגש כוחי ועוצם ידי עובד מאוד חזק אין הכנעה כלפי הקדוש ברוך הוא יש יותר סגידה למה שאני מבין ומשמה אנחנו מאוד מאוד מסתב ים והדבר הזה מכניס חרדות באדם כי אני כוחי ועוצם ידי ואם אני לא בשול אז אני נשלט ואם אני נשלט אני בבעיה מאוד רצינית יש לי פחדים יש לי חרדות מה יהיה איך יהיה אין פה מי שמנהיג את הדברים והוא צריך להעלות את העירה לשורשה העולם מגיע עכשיו לתודעה שאין לנו על מי להישען אין לה לבינו שבשמיים זה התודעה הכי יפה זה מסלק פחדים וחרדות וחרה להם מאוד ורצו לבקש משפט על המכה אותם אמרו טוב אנחנו נלך לבית משפט על זה שיכה אותנו נתיישב ללך אל הבעל בית שלהם שהניחו שם חבילות שלהם להתייעץ עימו איך להשיג משפט הם הולכים ומתייעצים איך להשיג משפט שמישהו ישפוט את מה שקרה לנו שהרביצו לנו זה לא בסדר שהרביצו לנו פה יש עוד דבר מעניין במקום שתבדוק למה הרביצו לך אל תסתכל על המכה תסתכל על הסיבה לפעמים אנשים מקבלים מכות שלא נדע והם מאשימים את המעטפת החיצונית אבל תבדוק מאיפה זה בא תבדוק את התפיסה שלך תבדוק את ההתנהגות שלך לכל תוצאה יש דבר פנימי שהוביל למקום הזה זה לא סתם קרה אז תבדוק את הדבר הזה תעשה חשבון נפש תבדוק את עצמך מה הבעיה שעושים מחפשים משפט פירוש אני לא השם אחרים אשמים זה דבר שהוא לא בריא לנפש פה אני יוצא רגע אני רוצה שני אכנס ללימוד במשך במשך הניגונים אנחנו בעזרת השם נמשיך עוד קטע אשאיר אותכם קצת במתח אלא אם כן הרדמת לא שמתי אתזה יאללה אז בוא נכבה צעו טוב יופי הנה נכנסנו עכשיו לעבודה עם מנגון איי איי איי מה זה התמימות והפשטות ומה זה החכם אצל החכם תמיד הוא צודק וגם שהוא חוטף מכות הוא צודק הוא אף פעם לא מתבונן רגע בוא נעצור רגע אולי הכיוון הוא לא לא כמו שצריך והשם יעזור ויציל הוא תמיד ברדיפה וריבים עם אנשים תמיד בדינים עם אנשים תמיד בכעסים על עצמו ועל אחרים הנפש הפנימית שלו לא עובדת כמו שצריך לצערנו אנחנו הרבה פעמים מוצאים את זה בחיים שלנו אנחנו מחפשים לאשים אחרים כי זה מאוד נוח זה נותן לי להרגיש מושלם אבל תדעו לכם שהדבר הכי לא נוח בעולם זה להרגיש מושלם זה סגולה לעצבים וכאבי ראש התמימות הכי יפה והחוכמה הכי יפה שחכמת התמימות זה לדעת שאני לא מושלם ואז ממילא אני לא מחפש משפטים ואני לא מחפש לריב ולהצדיק את עצמי אני מוכן גם לעמוד מול הטעות ולשמוח בהצלחה וזה הכל בסדר כי אני לא מושלם שנזכה תמיד ללכת בטמות ובפשיטות להודות לבורא עולם ללכת ושבחים שבחים והילות שזה התמימות הכי יפה כמה שיותר בהכי פשיטות ובתמימות אז בעזרת השם מקימי מאפר דל העולם כל כך סוגד לחכמות ואנחנו צריכים להשליך את החוכמות להשליך את הסכלים ולהיות חכמים בתמימות של התורה מה שהתורה אומרת זה המנהיג של הבורא זה המנהיג של הבריאה סליחה זה היופי וההצלחה להשיג דברים להצליח להתבודד לדבר איתו יתברך ולדעת שהוא שולט על הכל וכמה שיותר נהיה בנקודה הזאתי ונשך את כל החוכמות של כוחי ועוצם ידי ונלך נלך עם חוכמת התורה יעקב אשתם יושב אוהלים שזה התורה והמצוות והאמונה נבנה בנפש שמחה פשוטה ותמימה ונצא מכל השואה הרוחנית שלצערנו העולם סוגד לה השם יעזור יציל מקי מאף אדם [מוזיקה] משפות יים אביו להושיב נדיבים אם נדיבי עמו מקים מ אפד משפות ירים אביון להושיב נדיבים אם נדיבי עמו מכ השם אלוקינו [מוזיקה] המגביל השבת המשפיל [מוזיקה] לראות בשמיים ובארץ העומקים מאפד מש [מוזיקה] יבין לאוש [מוזיקה] נדים נדיבי ימו ומקים פש [מוזיקה] ים ום [מוזיקה] [מוזיקה] לש נדיבמו י נ נ נ נ נ נ נ [מוזיקה] נ na na na na na na nai na nai na nai nai na nai na na na na ki ne meot ים אביון [מוזיקה] להושיב עם נדיבים [מוזיקה] עם נדיי מקמי מעפר דל לצערנו יש שאנחנו נפלנו לחתיכת ביצה אבל מה זה ביצה ביצה של חוכמות ביצה של כל כך הרבה דעות וכל אחד נמשך אחרי דעות שאין להם שום מקור כל אחד המציא איזה משהו ומציג לך את זה עם כל כך הרבה חיוכים וידיעות ואני לפחות מודה על האמת על עצמי נפלנו לכאלה ביצות וכאלה דמיונות אבל בתוך כל הבלאגן הזה פתאום מתעורר איזה קול מאוד פנימי מקימים מאפר דל הקדוש ברוך הוא הקים אותנו מאפר דל וגילה לנו ברוך השם את רבנו ח ע ברסלב להושיב נדיבי אמו מי זה הנדיב אמו זה הצדיקים זה אברהם יצחק ויעקב הדרך הנפלאה של שמחה בדברים הכי פשוטים הכי תמימים לשמוח בחלקך ו זה הציל אותנו שהאור הזה גדל בעולם היהדות היא מאוד מאוד פשוטה עבודת השם היא מאוד פשוטה אבל במוח אנחנו מסבכים אותה מה זה גורם לנו אנחנו שמים לעצמנו לות בגלגלים גם בלימוד התורה רבי נחמ ברסלב אומר שיש כאלה שהם לומדים תורה ומקיימים מצוות אבל הם כל הזמן ברדיפה עצמית אולי אני לא יצא ידי חובה אולי אני לא מחמיר מספיק אולי אני לא עושה מספיק זה גם החכם שנכנס לנו בתוך התודעה והוא כל כך מבלבל אותנו עד שאנחנו לומדים תורה ומקיימים מצוות ותמיד מרגישים שזה עדיין לא מספיק עד שאנחנו מגיעים למקום שאנחנו אומרים תשמע אי אפשר ככה להבות את השם זה כל הזמן להיות בעצבות רוצים להיות בשמחה רוצים לחוות את התורה רוצים לשמוח ואז בא רבי נחמם ברסלי ואומר למה אתה חושב שאתה לא יצא ידי חובה הנה פה קיימת את ההלכה ופה לא אבל לא החמרת מספיק על זה נאמר כל המחמיר חמר אתה רוצה להחמיר זה יפה אבל תלמד על מה אתה מחמיר כי אם אתה מחמיר ואתה רק נופל לעצבו איבדת את השמחה פשוטה והתמימה והיפה ברוך השם ואז מה קורה הם רוצים ללכת לעשות משפט הם ים לכת לעשות משפט אותו חכם והחבר שלו כי הם קיבלו מכות ואז הם מגיעים הם מגיעים למשפט ואומרים שאותו אחד ש יש לו את הבית תבשיל יכה אותנו ושואל אותם השופט למה הוא יכה אותכם אז הם סיפרו לו שדיברו על הבעל שם השיב להם בוודאי אינו ישר להכות בני אדם זה לא נכון להכות בני אדם אבל אתם לא עשיתם נכונה כלל שדיברתם על הבעל שם אתם דיברתם על הצדיק להקות זה לא נכון אבל איך אומרים דיברתם על הבעל שם כי הבעל שם חשוב כאן מאוד תדעו לכם שהאור של הצדיק מתפשט בעולם ומבזים אותו חוטפים מכות על זה כי הוא חשוב מאוד הוא מוריד רחמים לעולם הבעל שם טוב הקדוש גילה כאלה רחמים ואהבה שזה לא בסדר שדיברתם על הבעל שם וראו שאיין בו ממש עכשיו מה הם רואים השופט הזה לא מבין כלום מהחיים שלו גם השופט לא מבין כלום מהחיים שלו ן בו ממש וגם הוא בטעות והלכו ממנו אל הפקיד הפקיד היה גוי וסיפרו לו המעשה שקו אותם שאל על מה השיבו לו שדיברו על הבעל שם והיכה אותם הפקיד הקה ופצוע ודחפה מביתו והלכו מזה לזה איפה שהם הולכים הם חוטפים מכות גם הפקיד ש היה גוי קא אותם כי גם הגוי אהב את אותו בעל שם תדעו לכם שהאור של ה של האמונה שהאור של האהבה של התורה מתגלה בעולם גם אומות העולם רוצים להכיר את זה גם אומות העולם נמשכים לזה והם ממשיכים בידיעה הם חוטפים מכות ומסתבכים עם עצמם כמו שכל העולם טועה כמו שכל העולם הולך עם החכם אבל ברוך השם לאט לאט מתחילים ללכת עםם אשרינו שאנחנו משנים זווית הם חוטפים מכות הם מתבלבלים הם משתגעים לא יודעים מה לעשות עם עצמם ו ממשיכים להגיד שזה הדרך רק ללכת עם חוכמות ולא נהנים ולא שמחים ולא מ שרים וממשיכים להסתבך והעולם ממשיך לחטוף מכות העולם ממשיך לחטוף מכות למה רק מסיבה אחת יש לנו הרבה אוייבים מבחוץ אבל תדעו לכם שעיקר הבעיה שלנו זה האויב מבפנים האויב מבפנים שמלמד אותנו שאף פעם זה לא מושלם זה האויב הכי גרוע הכי גרוע שבעולם ואיפה שהם הולכים הם חוטפים מכות והם עולים למושל יותר גבוה עד שבאו לפני המיניסטר לפני מי הם באים לפני הטם הקדוש עכשיו הטם הקדוש ישפוט אותם זה בא לרמוז לנו על העולם העולם סגוד לחוכמה יעזבו את הפשיטות יבזו את האנשים הפשוטים והתמימים אבל בסופו של דבר יגיעו למסקנה איפה צריך להישפט בתמימות בתמימות יש אמת זה החוכמה הכי גדולה והכי יפה והכי נפלא הכי מ שבעולם ברוך השם נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו [מוזיקה] נשמת כל חי תברך את שמך השם [מוזיקה] אלוקינו נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו ורוח כל בשה תפו רומל זכרך מלכנו תמיד ואורך כל בעשה תפא רומם זכרך מלכנו תמיד [מוזיקה] ח כל ושה תפא רומם זכרך מלכנו תמיד וח כל בשר תפא אומן זכרך מלכנו תמיד בוא איתי ביחד נשבח את בורא עולם שמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו זה התכלית של הכל נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו כדי לצאת מכל החוכמות ורוח כל ועשה תפא אות ומם זכרך מלכן המיד ואוח כל בשה תפא אות רומ זכרך מלכנו תמיד אז כל אחד מאיתנו חטפנו התבלבלנו השתגענו ברנו את כל המסע שנקרא החוכמות והחכמות והחכמות ופתאום התגלה איזה אור כזה פשוט שהגענו להישפט אצלם ופתאום הטעם ככה מי שזוכה אז הוא שומע את הקול של הטם שהוא המיניסטר הוא המנהיג הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם בתמימות ככה הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם בהכי תמימות בהכי פשיטות והגענו בתודעה ובמסע הרוחני שעברנו כל החיים למקום הזה פתאום נפתח לנו כזה אור חדש פשוט תמים נפלא ומאיר שפתאום המושך כזה רוגע וכזה שלווה הכי תמים והכי יפה שיהיה שמחה והיא קיימת היא קיימת בעולם הפשוט והתמים היא קיימת בשמחה פשוטה ותמימה בלימוד התורה והמצוות בקיום התורה אבל אנחנו צריכים למשוך את האור הזה אלינו איך האור הזה נמשך אלינו הקדוש ברוך הוא מגלה צדיקים שהם נקראים הבעל שם והשמחה הזאתי לאט לאט לא בבום שמחה הזאת לאט לאט מורידה שפע אבל שפע כזה טהור ונקי לאט לאט זה פותח את האור ואת ההצלחה [מוזיקה] לחיים שאני כמה פעמים ישבתי ולמדתי את הסיפור הזה מעשה מחכם ותם כל פעם אתה דול צות חדשות במשך הזמן הבנתי דברים כל כך מעניינים עליי על עצמי על אחרים על החברים שלמדנו את זה גם ביחד שאנחנו ממש לא רחוקים מהצלחה אנחנו בתוך ההצלחה פתאום אתה שומע איזה קול פנימי שומר לך לפי המעשה פה אתה בהצלחה מה אתה רוצה ברוך השם אתה שומר תורה המצוות אתה מתפלל אתה מתקרב לקדוש ברוך הוא אתה מברך על מה שאתה אוכל אתה לומד תורה אתה לא רחוק מהצלחה אתה בתוך ההצלחה פה הייתי רוצה לקחת אתכם לאיזה תודעה כל הזמן המוח שלנו עובד מתי יגיע היום פירוש עכשיו אני נכשל עכשיו לא הולך לי מתי יגיע היום לצערנו בתפיסה שלנו היום הזה עדיין לא הגיע עדיין הוא לא הגיע אבל בדרך הנפלאה של הטם הקדוש זה לא מתי הוא יגיע הוא כאן הוא נמצא כל אחד פה יושב ברוך השם יש פה כבר כאלה שהקימו בתים התחתנו יש ילדים הילדים התחתנו יש לך את העבודה שלך את הפרנסה שלך אתה בריא אתה שלם אתה קם בבוקר בבית ולא בבית חולים יש מה לאכול תשים לב יש לך המון שפע אתה מוצלח זה הקל הפני שהרבה פעמים קשה לנו לקבל אותו כי העולם הגדיר שבמקום שאני נמצא זה לא נקרא הצלחה החכם הגדיר שבמקום שאני נמצא זה לא הצלחה והטעם הקדוש מגדיר בתוך העולם של המוח אתה ממש בתוך ההצלחה ואתה אתה מצליח בגדול אתה ממש מצליח בגדול תשים לב לפי הסיפור פה של הטם הקדוש שעלה לגדולה שמח בחלקו והחכם רק הלך והסתבך אחרי חסרונות אתה באמת מצליח וגדול ושימו לב מה קורה פה הם מגיעים למיניסטר הם מגיעים לטם הקדוש אבל להיכנס לטם הקדוש יש שומרים ולא כל אחד יכול להיכנס ומודיעים לטם הקדוש יש פה איזה שתיים שרוצים לדבר איתך אז הוא אומר טוב תכניסו אותם ואז אה מה קרה מה קרה לכם יכו אותנו הרביצו לנו והתם שואל אותם על מה כי דיברנו על הבעל שם דיברנו על הצדיק ואז פה קורה פה דבר מאוד מעניין שימו לב החכם שנכנס לטעם הוא לא מזהה אותו אבל הטם מזהה אותו עד שבאו לפני המיניסטר ושם לפני בית המיניסטר עומדים שם אנשי חיל והודיעו למיניסטר שאיש אחד צריך אליו וציווה שיכנס תכניסו תכניסו את החכם אליי הובא אותו החכם לפני המיניסטר פה כבר העוזר שלו נשאר בחוץ ותכף בבואו הכירו המיניסטר שזה הטם הקדוש שזהו החכם חברו קנל והחכם לא הכירו מחמת שהיה בגדולה כזו ותכף התחיל הטם ודיבר אליו ראה תמימותי למה שהביא אותי תראה את התמימות שלי לאיזה גדולה היא הביאה אותי לגדולה כזו ואל מה חוכמתך הביאה אותך תראה לאיפה אתה הגעת עם החוכמות שלך תראה לאיזה נפילות תראה לאיזה חושך תראה לאיזה דמיונות אנה החכם ואמר מאחר שאתה הוא חברי אתם מזה נספר אחר כך לעת אתה תן לי משפט על שיקרו אותי שאלו למה השיבו בשביל שדיברתי על הבעל שם שהוא שקר ומרמה גדולה נה הטעם המיניסטר ואמר עדיין אתה אוחז בחכמות שלך עדיין אתה אוחז בחכמות שלך שהאדם חוטף מכות בתוך המוח פחד פחדים חרדות דמיונות עצבים כעסים הוא צריך לשאול את עצמו שאלה למה אני נמצא בביצה הזאתי למה אני כל הזמן עצבני כעוס לא מסופק עצוב ואז יש קול פנימי שאומר לך אתה כל כך בתוך מה שאתה מבין אתה כל כך שקוע בזה אתה כל כך לא משחרר את זה ובגלל זה אתה עובר מה שאתה עובר אתמול הלכתי לעשות בדיקה בגלגלים של הרכב עזרה אותי הבעל המקום אדם נחמד מאוד והיה לו איזה עוזר אז העוזר אמר מה צריך הסברתי אומר לי ב כיף אני אסד ך אמרתי לו איזה כיף איזה כיף שיש בן אדם נחמד כמוך מעיר פנים אשר לך שאתה מעיר פנים שאתה ככה מוכן לעזור אז הוא בא ואמר לי מה אני אגיד לך היום נכנסתי לבנק לא בדיוק יצאתי עם הערת פנים אז אמרתי לו תראה לא הרבה נכנסים לבנק היום ויוצאים ממערת פנים אבל ברוך השם יש מה לאכול מקרר מלא יש על מה לשמוח פתאום מסתכל אומר לי תשמע אל תיפגע ממני אבל אני יכול להות איתך קצת פתוח אמרתי לו כן אומר לי איפה אתה חי אז אמרתי לו למה אומר לי איך אפשר להיות שמח היום תראה מה קורה תראה מה קורה בעולם איפה איפה כאילו אני מאוד מעריך את זה הוא אומר לי באמת אני רוצה ללמוד את זה אבל אתה לא שומע מה קורה אתה לא רואה מה קורה אמרתי לו שומע ורואה אבל תדע לך ש צריך לעבוד מבפנים לא לעבוד מבחוץ אם אני אעבוד ואני אהיה מושפע ממה שקורה מבחוץ אני רק אסתבך אמרתי אני אגיד לך את האמת אני את האמת ברוך השם יש לי שתי בניינים במנ אתן אני מרוויח הרבה אז אני נכנס לבנק אני יוצא מאוד עם חיוך אתם מבינים שזה לא ככה כי אני לא נכנס לבנק אבל כבר הפסקתי לספור כמה פעמים אתה מכניס את הכרטיס ועוד פעם אין באפשרותך לא נורא אבל חסד השם על הארץ אמרתי לו ח השמחה זה לא שיסגר המינוס זה לא זה לא מתי יהיה יש עכשיו אז יכול להיות שנכנסת לבנק וראית את המינוס וזה מצער אותך אבל בתודעה אתה יכול לשנות זווית באת לעבודה אתה מתפרנס יש אוכל ברוך השם אתה קם אתה בריא אתה שלם זה פי אל יותר מפלוס בבנק פתאום הוא אמר לי תדע לך כל בוקר אני קם ואני באמת אומר מ מודה אני לפניך לקדוש ברוך הוא אתה צודק במה שאתה אומר פשוט לפעמים איך אומרים החוכמות שלנו ככה אני מגדיר את זה לפי מה שהוא הסביר סוגרים עלינו ועושים לנו הכל חושך אבל באמת יש הרבה על מה לסמוך יש הרבה על מה להודות ואומר לו התם תראה אתה עם החוכמות שלך לאן הגעת ותראה את תמימותי לאיזה גדולה אני הגעתי התמימות שלי השמחה דווקא במקום שאין שלמות דווקא במקום שאין שלמות איי איי איי שנזכה תמיד ללכת עם התם הקדוש לאיזה גדולה עולה ואז הוא אומר לו משפט מאוד יפה ראה אתה אמרת שאתה יכול לבוא על שלי החכם ב בתחילת הסיפור אמר לו אני יכול לבוא אעל שלך אני יכול להיות טם כמוך בקלות ואני לא יכל לבוא על שלך ואתה אמרת עליי שבתמר אבל יש לי שכל נמוך אני לא יכול להגיע לחוכמה שלך ראה שאני כבר באתי על שלך קנל אתה עדיין לא באת על שלי אני כבר ברוך השם לא רק נשארתי עם התמימות גם ברוך השם ירדה לי הרבה חוכמה והחכמתי מאוד אז הגעתי על שלך אבל אתה עם כל החוכמות שלך לא הגעת על שלי לתמימות ואני רואה שזה קשה יותר שאתה תבוא על התמימות שלי תדעו לכם מה יותר קשה בעל בחיים האלה להיות טם או להיות חכם לפי הסיפור פה מאוד קשה ליותם זה עבודה להיות חכם זה כולם מבינים שהם חכמים אבל להגיע לתמימות איזה תמימות תפיסה שמתוך החיסרון יש ש השלמות הכי יפה זה שאין שלמות ועם זה לתת למוח לעבוד ועם זה להודות ועם זה לשבח קשה מאוד לאנשים החכמים להגיע לתמימות הזאתי מאוד קשה להם להגיע למקום הזה מאוד כי תבוא במים תחני ובני האות לא ישטפוך כי תלך במו עש לא תיכווה מו לאבה לא תיב בך כי תעבור במים איתך אני אובני האור לא ישטפוך היא תלך במוע לא תיכו לאבה לא תבר בך כי אני אביך כי אני אביך אבא שוג אבא ש אוהב כי אני אביך כי אני אביך אבא שדואג אבא שאוהב עוד הפעם כי תבוא במים איתך אני ובני האות לא ישטפוך איזה יופי אשכם כי תלך במו אש לא תקוו לאבה לא תברר בך כי אני אביך כי אני אביך אבא שדו גם א שאוהב הי אני אביך כי אני אביך אבא שדוב אבא שאוהב כי אני אביך כי אני אביך אבא שדואג אבא שאוהב כי אני אביך כי אני אביך אבא שדואג אבא שאוהב איך התם הקדוש הגיע לכזאת גדולות של חוכמת התמימות והגיע לכזו שמחה וכזו הערה איך ה הגיעה למלך לכזו הצלחה אני רוצה היום שנסכים פה איזה נקודה התודעה שלו תמיד עבדה ממקום שאני לא מחפש לספק בני אדם כדי לספק בני אדם באמת אתה צריך ללמוד לספק את הקדוש ברוך הוא פירוש אם אתה עושה משהו ואתה מאמין בו ואתה מאמין שהוא עושה טוב לעולם התמימות אומרת שאתה לא צריך לספק אחרים אם זה עושה טוב לשם זה קודם כל הכי חשוב במשך הזמן זה יעשה טוב לבריאה החכם שבתוכנו אומר אני רוצה לעשות משהו ואני מאמין שהוא טוב הוא גם טוב כלפי הבורא אבל לפני הבורא מה יגידו אחרים ואז מה שאתה עושה זה או התק הדבק או השוואות ואתה חי עם מה יחיו ואז זה בעצם רק מכניס אותך לחכמות שאתה מאבד את הכישרון הייחודי שלך לי היה מקרים לא פעם ולא פעמיים שאנשים וזה בסדר גמור לא קיבלו ב בהתחלה את הקטע הזה של לתת שיעורים עם גיטר מה זה לתת שיעורים עם [מוזיקה] גיטר ו מישהו פעם בא ואמר לי אומר לי מה זה לתת שיעורים עם גיטר אמרתי לו מאיזה מקום אתה שואל ממקום שאתה רוצה לדעת להלכה אם זה בסדר או לא ואז להיות בשיעור או שאתה שואל ממקום כאילו שזה לא נראה לך אז הוא אומר לי אני באמת לא יודע שאלה מכשילה אמרתי לו לא זה שאלה אמיתית אז הוא אמר לי זה לא נראה לי אז אמרתי לו עם כל הכבוד אני לא בדיוק שואל מה נראה לך אני שואל מה התורה אומר והתורה אומרת שזה מצויין ספרים גם מדברים על זה מה שמחזק ומעיר לנשמות ישראל אני מאמין שאני עושה נחת רוח ליוצרי שאני מנגן מדבר אז הוא אמר לי לא אבל זה לא נראה לי אמרתי לו אין בעיה אני מכבד את זה שזה לא נראה לך ואני אגיד לך יותר מזה אתה לא חייב לבוא לשיעורים אז הוא אומר לי מה זאת אומרת אמרתי לו אני לא באתי לתת שיעור כדי לרצות את מה שאתה רוצה אתה מתחבר לשיעור אחר לך לשיעור אחר הכל בסדר אין לי עניין שכולם יבואו אליי אני שמח בחלקי אני מאמין שמה שאני עושה זה טוב לעולם מי שרוצה שיבוא מי שלא רוצה זה בחירה שלו וזה תדעו לכם כלל שזה לכל החיים שלנו אתה תעשה דברים טובים לעולם ובעיני השם זה יהיה נפלא אבל בעיני העולם זה יהיה ללג התמימות הכי יפה שאם אתה מאמין שזה טוב ותבדוק את זה על פי התורה על פי ההלכה שזה בסדר וזה משמח את השם לך על זה תשמח בזה זה הכישרון שלך זה הייחודיות שלך אנשים לא מקבלים את זה בגלל הדעות שלהם ולא בגלל דעת תורה זה אנשים עקומים שחושבים שהם מבינים לא פתחו ספר אני זוכר שפעם אחת מישהו ביקש אני אראה לו כל מיני מקורות אז הראתי לו כל מיני דברים יפים שגדולי ישראל היו מנגנים ושרים ואיך זה משפיע על הנפש הפנימית ואז הוא אמר לי וואו אם הייתי יודע את זה הייתי מדבר אחרת אז אני לעצמי בלב אמרתי אם היית זורק את החוכמות שלך שאתה כל כך כבר מבין ואתה הרב הגאון ולא פתחת ספר וחצי אז היית באמת מבין אחרת אבל אתה כבר כל כך מבין שאתה כבר הוגה דעות וזה הבעיה שלנו בכל החיים הוא כבר הוגה דעות הוא כבר מבין הוא כבר יודע אין לו את ההכנעה של ללמוד ואז ללמד ואתה מגיע לכזו שמחה ואומר לחכם תראה לאיזה גדולה אני הגעתי תראה לאיזה יופי בפשיטות שלי ומי ואתה עם החוכמות שלך רק הלכת והסתבכתי מה קורה פה בסיפור ואף על פי כן מחמת שהיה מכיר בו מכבר בגדולתו אתה מכיר את החכם ציווה לתת לו בגדים להלבישו וביקשו שיאכל עמו אומר תנו לו בגדים קצת לרומם אותו תראו לאיזה ביצה הוא נפל ואז הוא אומר בוא נשב ונאכל למה בוא נשב ונאכל הלגימה מקרבת אולי בסעודה אני אצליח קצת להשפיע עליו שילך עם תמימות ויעזוב כבר את כל החוכמות בשעת אכילתם התחילו לדבר יחד התחיל החכם להוכיח לו את דעתו שימו לב החכם אתה רואה שהוא עלה לגדולה אתה רואה איך החבר שלך אתם כל כך מצליח אתה רואה איזה שמח הוא אתה רואה איזה מאושר הוא אתה רואה שאתה רק עצבני רק נופל רק מסתבך אתה יושב איתו בסעודה במקום רגע להקשיב ו להגיד בוא נשמע את המסע שלך בוא נשמע לאיפה הגעת אתה עכשיו מנסה להוכיח לו שהוא בטעות ואתה בהצלחה פעם אמרתי למישהו תגיד לי אתה רוצה בכוח לעשות אותי עצוב אלו אני לא לא בקטע הזה וואי וואי שימו לב מה קורה פה בשעת אכילתם התחילו לדבר יחד התחיל החכם להוכיח לו את דעתו שאין מלך כלל גאר בו אתם הללא אני בעצמי ראיתי את המלך הוא גאר בו אתה אומר שאתה לא ראית את המלך ואיין מלך אני בעצמי ראיתי את המלך השיב לו החכם בשחוק אתה יודע בעצמך שזה היה המלך אתה מכיר אותו ואת אביו ואת זקנו שהיו מלכים מאין אתה יודע שזה המלך אנשים הגידו לך שזה מלך ורימו אותך בשקר וחרה לאתם מאוד מאוד על דבר המלך על שהוא כופר במלך אתם הקדוש אומר אוי כל כך כואב לי ואיפה הגעת כל כך כואב לי איפה הסתבכת רבי נחמן פה גם לוקח אותנו למסע יש שני אנשים שלומדים תורה אחד הוא בא רק מחוכמות ותמיד הוא בעצבים תמיד הוא כל דבר רק בא בחכמות ללמה צריך להניח תפילין מה הסיבה שכך לפני החוכמות שלך קודם כל תקיים את התורה בפשיטות קודם כל תבין את תלמד תקיים אותה בפשיטות אחרי זה לאט לאט תחכים ותמיד לא אם אני לא מבין אני לא מקיים זה חוכמות ובסוף מגיעים לכפירה במלך אבל יש אחד תמים ופשוט ושהאדם באמת רואה את התמימות הוא מתחיל לראות אחרים ש הולכים בחכמות וכואב לו עליהם אתה לא רואה שאתה סובל אתה לא רואה שאתה רודף את עצמך אתה לא רואה שאתה בהלכה עצמי מה אתה עושה אנחנו רוצים לצאת מהלכה עצמית ואיך זוכים לזה אז לפני שאנחנו מסיימים זוכים לזה קודם כל אל תהיה תחרותי מה שאתה עושה זה הכישרון שלך אתה יודע ואתה מאמין שאתה משמח את בורא עולם תעשה את זה תלך עם זה מה אחרים יגידו מה אכפת לך התורה אומרת שזה יפה התורה אומרת שזה טוב צא לדרך שמח את בורא עולם שמחה שלך במה שאתה עושה כלפי הבורא תהפוך להיות אור לכל הבריאה כולה זה ילך זה יתפשט זה ישמע זה יעיר ואתה תראה שאתה תשפיע לאחרים וגם אם אתה רואה שאחרים לא הולכים בקו הזה ואתה כבר זכית למקום של השמחה שלך צריך להיות לנו כואב שאחרים מסתבכים בחכמות ובדמיון ורק הולכים עם שטויות והבלים ולנו יש ברוך השם כזו דרך פשוטה ותמימה של אהבת השם אהבת התורה אהבת ישראל היום מישהו שלח לי הודעה שהוא אומן הוא אומן מוכר שאני גם אוהב להשמיע אותו בתוכניות שאני נותן יש לו שירים נפלאים והוא פעם סיפר לי שלא כולם מתחברים לסגנון שלו אבל אמרתי לו תראה אני אגיד לך למה אני מתחבר לסגנון שלך כי זה אתה זה מאוד ייחודי אני מאוד אוהב את הסגנון מוזיקה שלך ואני ממש אוהב להשמיע אותך גם בתוכניות יש לך נקודה ייחודית שלך וזה מה שעושה יופי בעולם וזה שלא כולם מסכימים בסדר אני אישית מאוד אוהב את זה ואני מאמין שהשירים שלך עושים הרבה נחת לבורא המון המון גם אם זה לא ממלא אולמות וגם אם זה לא באלפים או רבבות של לייקים אם אתה מאמין שהנגן שלך יפה ומעיר לבורא ועושה נחת רוח לבורא תן לבורא עכשיו להוביל את זה שזה יוביל לבריאה ואתה תמשיך עם השמחה שלך הפשוטה והיפה והתמימה ככה בתורה אם אתה מאמין שהתורה שלך עושה נחת רוח לשם והסימן הוא מאוד פשוט אתה לומד ואתה שמח כמים לפנים לפנים אתה שמח יש לך חיות קדוש ברוך הוא שמח בתורה שלך אתה מתפלל אתה שמח זה מוליד בך חיות בתהילים שלך בפשט שלך סימן שיש נחת רוח לבורא מה אתה צריך לעשות לא אכפת לי מה אחרים יגידו אני ממשיך בקו שלי בשמחה שלי בתורה שלי זה החלק שלי זה העניין שלי וזה מה שאיר בעולם בהכי שמחה ובכי פשיטות ד כי אדם צריך לעבור אזה העולם על גשר עצר מאוד על גשר צר לאור והעיקר זה לא לפחד ד כלל והעיקר זה לא לפחד כלל דע כי אדם צריך לעבור בזה העולם על גשר צר מאוד על גשר צר מאוד והעיקר זה לא לפחד כלל והעיקר זה לא לפחד כלל תרים מניים ל השמיים דבר עם אבא במרומי תרים עיניים לשמיים אוד תראה מאות אלוקים תרים עיניים לשמיים דבר עם אבא [מוזיקה] בומי תרים עיניים לשמיים או תראה מעות אלוקים בוא ניתן ככה לסיום כפיים וקצב עם הרבה שמחה בלב כוונו במחית כפיים שאתם מעוררים את הטם הקדוש שבתוככם את השמחה הפשוטה את השמחה הטהורה שאני מאמין שבנקודה שלי בטוב שלי אני זוכה לשמח את בורא עולם זה התמימות וככה תעוררו את הנקודות הטובות שמחה פשוטה תמימה כלפי הבורא יתברך שמה שאני עושה משמח את השם הוא שמח בי אני שמח בו וטוב לי טוב לי בחיים ברוך השם וזה היופי וזה השמחה של השם טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב לי טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב לי טוב לי בחיים בואו נמשיך עם הקצב טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים איי איי איי אי א טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב לי טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב לי טוב לי בחיים ומן הגו היה שהיה תמיד בשמחה ומן הגו היה שהיה תמיד בשמחה בשמחה גדולה מאוד עם הזקן והפאות בשמחה ולה מאוד והיה רק מלא שמחה תמיד טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב טוב לי בחיים אני אוהב את השם השם אוהב אותי טוב לי טוב לי בחיים שיהיה לכם הרבה שמחה בתמימות שלכם ותירו אור בעולם שיהיה בשרות טובות כל הישועות א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה