הרב מאור קריו ואברהם מזור מעולם המזרח אל רבי נחמן מברסלב
הרב מאור קריו ואברהם מזור מעולם המזרח אל רבי נחמן מברסלב
[מוזיקה] [מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים. איי איי איי שיש מניעות יש מניעות אבל ישתבח שמו לעד שאנחנו מתחילים מחדש מתחילים מחדש אצל רבנו תמיד יש התחלות חדשות אין יאוש בעולם כלל טוב אז אני אתחיל מההתחלה ברשותכם וזה קרה לטובה אני אגיד לכם למה כי מאחורי הקלים פה רצינו לגעת בעוד איזה נקודה שפספסנו אותה אז הכל לטובה אז בעזרת השם היום אנחנו מערכים את חברנו היקר רבי אברהם מזור שהוא חבר טוב שלי כמו שהזכרנו חבר מאוד יקר שלי אנחנו לומדים ביחד בכולל הוא גם פעיל בשטח מאוד מאוד רציני מנהל תלמוד תורה בצפת וגם המנהל שלנו בכולל שדואג לנו מאוד שהכל יהיה גם ברוחני וגם בגשמי עובד אחרי הרבה הרבה מאחורי הקלים הסיפור חיים שלו מאוד מעניין לא סתם קראנו לתוכנית הזאתי רבנו בכל העולם אה אנחנו חברים כבר כבר 20 שנה, ברוך השם הרבה. הייתי רוצה אבל שנתחיל את השיחה מנקודה שלהציג אותו שלא דיברנו על זה בהתחלה וטוב שזה קרה כל הניתוק הזה והתחלנו עוד פעם מחדש אה שהמסע שלו התחיל בכלל שאתה היית בצבא משהו מאוד רציני שהיית 13 נכון ברוך השם כן גם במשפחה אבא היה איש צבא והכל והאופי שלו זה להיות לוחם האופי שלו זה להיות לוחם אבל א היופי שאני זכיתי להכיר כזה חבר טוב שהוא לוחם אבל כמו שרבנו אמר פבולה פולה עם הרבה סובלנות והרבה הרבה ערך הפיים ווא עושה את העבודה נפלאה והסיפור שלך התחיל שאתה היית בצבא יחידה מובחרת לא פשוט בכלל אתה תמודה ועמודה של האדם עובד ממקום חד נקודתי [מוזיקה] והאימונים הם קשים מאוד. זה לא סתם שכנראה התחלת את המסע כבר רבנו הצביע על העניין הזה שהוא רוצה אותך בשייטת ה-13 שלו ומשמה אתה בעצם משתחרר מהצבא ומתחיל מסע לחול ומסע רוחני, חיפוש רוחני ששמה בעצם רבנו כבר נכנס חזק לתמונה מאחורי הקלים כמו ש יודע תמיד לעשות. אז יאללה, בוא נשמע. בוקר טוב לכולם, כל המאזינים, הרב מאור היקר, חבר אהוב לעבודת השם. רבנו אמר שכל אחד כדאי שיהיו לו חברים טובים שיחזקו אותו בעבודת השם, בתכלית. אז ברוך השם, אני זכיתי. ובכלל בקול שלנו בקרמיאל יש עוד כמה אנשים טובים וחברים טובים, כולם מוזמנים לבקר כמובן. אז ככה באמת כמו שהרב פה הזכיר א אני התגסתי לצבא לשטת 13 א כן אני חושב שגם שאתה נמצא בהסתרה שבתוך ההסתרה עדיין יש עליך השגחה ובונים לך כלים בונים לך כלים מכינים אותך אם אתה יודע או לא יודע אבל מכינים אותך לקראת התכלית והסרט שאתה אמור להיכנס לתוכו אז כן ההכשרה הצבאית באיזשהו מקום בנתה לנו כלים ונתנה לנו כוחות והרבה מאוד דבקות במטרה ונחישות ורגישות ותכונות שנדרשות כמו שאנחנו יודעים בדיעבד מאז שחזרנו בתשובה מעל 20 שנה אנחנו מבינים שכלים נדרשים לעבודת השם אחרי שהשתחרתי מהצבא אז א כמו שהרב הזכיר יצאנו למסע אה בעולם במשך כמה שנים טובות קרוב לארבע שנים שהסתובב בנו בעולם לסירוגין התחנה הראשונה היא הייתה בארצות הברית לצורקי עבודה לחסוך כסף למעשה ואז משמה לצאת לדרך אחרי שעבדנו שמה תקופה מסוימת מספר חודשים יצאנו למזרח ו לא זוכר אמרתי את זה קודם אבל באמת בתקופתנו היה גל מאוד גדול של חיפוש אחר רוחניות אחר תכלית ומטרה שלשמע כדאי לקום בבוקר כאילו לעבוד להתפר לפרנס, לאכול, לשתות, לישון, הכל טוב ויפה, אבל תן לנו סיבה טובה לעשות את זה. זה מדהים שרואים את זה אצל עם ישראל. זאת אומרת, הם נוסים לארצות הברית מטרה להרוויח כסף ומשמה לחפש את העולם הרוחני. לגמרי. וזה זה היה פשוט גל מאוד גדול של תרמילאים שיצאו למסע, למסעות האלה. גם כשהסתובבנו במזרח ובעוד מקומות בעולם, נפגשנו עם זה המון. והצמה השלחתי רעב בארץ. זה העצמא הרוחני הגדול הזה שעם ישראל כל כך זקוק לו וצריך אותו וגם כשלא מספרים ומג מגלים להם מה הם רוצים ומה הם צריכים הנשמה מובילה אותם מבפנים ואני יצאתי לדרך לחיפוש שלי א כמו שאמרת התחנה הראש הייתה במזרח בהודו ולאורך השנים יצאנו נכנסנו הגענו גם לאירופה הגענו לאוסטרליה הגענו לעוד מקומות ובאחת התחנות האחרונות לאורך השנים היא הייתה בהודום. הגעתי למקום שנקרא פושקר. חלק מהמהלך זה מפגשים בסופי שבוע בשבתות בבתי חבד שנמצאים מפוזרים בכל העולם. יאמר לזכותם. זכות גדולה מאוד שהם ככה שומרים ומקרבים את עם ישראל במקות מקומות מאוד מרוחקים. והמפגש הוא מפגש חברתי מאוד מהנה. צלחת צ'ונט ושירים ורוקדים. ואתה עושה עושה את זה בכיף שלך אף על פי שאתה חילוני ולא בדיוק מבין מי נגד מי אבל החוויה היא חוויה ואתה שם בתור מטיל אתה זורם אז א מאוד נהננו וחלק מהמפגשים האלה אחר כך כל אחד מתפזר להמשך המסע הפרטי שלו ואני כהרגלי בקודש הייתי לוקח מלקט כל מיני אלונים עיתונים קונטרסים כל מיני כאלה שהייתי מוצא זורק בתרבי בתרמיל לשעת כושר ברגע שיהיה איזה מצב שקצת קצת משעמם קצת פה מגיעים לאיזשהי נקודה ורוצים איזה משהו מעניין אז יש מה לשלוף זה לאב דווקא כאילו בקטע של בגלל שזה משהו שקשור לדת צורק אתה רואה אתה רואה איזה קונטרסט אתה רואה איזה יפה וזה אתה אומר העיקר שיהיה משהו להעביר את הזמן אה לגמרי וואי אין מבחינתי אין כוונת מכוון אנחנו יודעים שרבות מחשבות בלביש ועצת השם היא תקום אז אנחנו עושים בפשיטות והשם מה שנקרא מושך בחוטים ישתבח שמו לעד אז זהו אז אני יצאתי מאותה מאותו עיר אחרי חודש, חודשיים, כמה זמן הייתי שם ושכחתי בכלל שיש לי בתרמיל משהו. יצאתי לאיזה נסיעת רכבת שנמשכה 40 שעות א לבד. לא הייתי עוד ישראליים או תיירים אחרים, רק הודים מקומיים. באמת אחרי קרוב ול20 שעות נסיעה רציפה משתעמים. אתה מגיע למצב שכבר לא באכל לדבר עם אף אחד מהמקומיים כי זה כבר לא כל כך מעניין. ומשם יודע האמת פתחתי את התרמיז חלתי לחפש דברים אולי אני אמצא משהו לקרוא ושלפתי את הקונטרסט מסע של הרב ארז משה דורון שיש לי הכרת הטוב גדולה אליו שבעבודת קודש שהוא עושה כבר לאורך ימים ושנים יאמר לזכותו זוכה לקב הרבה יהודים לתורה ולרבנו אז בקונטרסט מסע שלו הוא לא קונטרסט ארוך אבל חלק ממנו מוקדש גם לסיפורי מעשיות ואחד מהסיפורי מעשיות שמופיע שם זה מעשה מירה ובן יחיד ממש על רגל אחת. סיפור קצר, לא ארוך, שמתאר דמות של תלמיד חכם שיושב ולומד ושוקד על תלמודו, מוצא חוסר סיפוק ורוצה לפגוש איזשהו צדיק וכתוצאה מכל מיני קשיים ומניעות הוא לא מצליח לעשות את זה. עושה כמה ניסיונות וכל פעם יש עיכובים בדרך. כתוצאה מהעיכובים הוא לא מצליח להגיע לאותו צדיק ולצערנו בסופו של דבר נפטר מן העולם. ואני ככה ככה קורא את הסיפור הזה ולא מבין כאילו איך סיפור נגמר בסוף לא טוב כאילו אנחנו רגינים שסוף טוב הכל טוב והסיפורים צריכים להסתיים ככה מה מה השתנה היום מיומיים אז א ככה קצת הרגיז אותי אמרתי מה הסיפור אני כבר שלוש ארבע שנים מסתובב בעולם אתה פה נסיעה קצרה יום יומיים שלושה אתה לא מצליח להוציא מהכוח על הפועל אז זה מדהים למה כי מצד אחד אתה אתה מתגבר על מניות למסע הפרטי שלך אני רק חושב מה זה לסוע 40 שעות ברכבת עם מודים זה האתגר. אתה יודע, אני חייב דברים שאני אומר תמיד שאני משמח בעצמי שרבנו הציל אותי לא להגיע למקומות האלה. הוא עשה לי איך אומרים ונהפוך כבר דאג לשלוח לי את כל הרוחניות הזאתי לפני שכבר הייתי במסע הזה. וא אתה יודע פתאום אתה אומר כאילו אני מתאר לעצמי מה אתה חושב באותו רגע. היית בצבא, נלחמת, עשית דברים, יחידה מובחרת וכאילו אני מגיע להודו, אני כמה שנים פה, אני עובד קשה, מחפש את המסע שלי והוא כאילו נפל לו איזה בורג מה בדיוק מהגלה והוא חוזר הביתה עכשיו אני אומר כאילו מה נסגר איתו בן אדם תעשה תשבר את המניעות הלו הנה היה לנו פה קצת מניעות עם הרדיו הנה הרב מאור והרב ש גז היקר שם ישמרו ויח אמרת הוא היה ג'וב בניקשר חרב בדיוק ככה אמרתי זה לא בשבילי הסגנון הזה שמתי את את הקונטרס חזרה בתיק הוא ככה אני לא ככה תן לי להמשיך במסע שלי אז באמת ככה שמתי את הקונטרסט בצד ככה אמרתי תשמע זה לא מתאים לי הסיפור המסוף הזה לא עוברים כמה דקות חצי שעה מתחיל איזשהו סוג של מחשבות חדשות שלא הכרתי שפתאום מתחילות לחלוף לי בראש ומגיעות בעצם יש מעין משום מקום וואי וואי ואני מתחיל למצוא את עצמי באיזה דיאלוג פנימי של תגיד למה בנית סוכה כל החיים שלך יש לך מושג אז התשובה שלי הייתה כי זה היה כיף ביני לבין עצמי דיאלוג פנימי שקט ואחר כך למה אתה אוכל תפוח בדבש בראש השנה כי זה מתוק זה טעים ועוד שאלות כאלה וכאלה שקשורים ליהדות שאין לי שמץ של מושג למה עשיתי את זה ומה הטעם של הדבר ואני מסתובב כבר כמה שנים בעולם לומד על כל הדתות חוקר חקירות והיה לנו בית ספר בארץ שלימד מדיטציות ותכניקות ברפואה הוליסטית ופילוסופיה סינית. אמרתי איך זה יכול להיות שאני יכול לתת תשובות מעמיקות בדתות האחרות בחוכמות החיצוניות ואני לא יודע להסביר למה למה בניתי סוכה בסוכות זה משהו פה לא מסתדר לי איזה דיאלוג פנימי לגמריזה זה מאוד מפתיע כי אתה לבד לבד אין אף אחד סביבך אתה לא מדבר עם אף אחד ואתה פשוט שומע את הדברים קורים מבפנים עירורי תשובה חזקים ביותר ותוכחה פנימית שאתה אומר כאילו באיזשהו שלב אתך להרגיש נבוך כאילו שאני מוכיח את עצמי שאני אני נמצא בבורות מאוד גדולה בכל מה שנוגע ליהדות והרגשתי עם זה מאוד לא נוח אמרתי כאילו מה לשוט ולחקור בכל העולם כולו בשביל להכיר את כולם אבל מה שיושב מתחת צר מתחת לגשר אתה לא אתה לא מזהה אתה לא מכיר שום דבר ושאתה מרגיש לא נוח עם עצמך אתה מרגיש שזה משהו שאומר לך אולי עזוב תדחוק את זה זה שום דבר או שפשוט זה עומד יציב ואתה אומר לא אני חייב לעמוד מול זה פייס טו פייס עכשיו שאלה טובה אני יכול לתאר את זה בצורה אולי ככה דרך משל מה שנקרא תפו כשאדם הולך לקזין או מישהו הולך לקזינו מכיר את זה אני קצת פחות מכיר אבל אני ראיתי את זה בסרטים לפחות שהוא מכניס את המטבעות לתוך המכונה ומוריד את הידית ופתאום נופל מפל של מטבעות מהמכונה אין לך שליטה על זה אני לא הייתי לא הייתי מסוגל לשלוט במפל של המחשבות שנפל עליי באותו רגע פשוט איזה הגדרה ממש ככה ממש רעש וצלצולים עד כדי כך שמביא לבושה אני ממש הרגשתי תחושה של בושה ומבוכה פנימית שאמרתי תשמע משהו פה חייב להשתנות אני לא יכול להמשיך בדרך הזו ושמה כבר היה לי בגלל שוד הרבה שעות ברכבת אז היה לי זמן להיערך להכין תוכנית אני חוזר לארץ יש לי בית ספר לומדים שמה כל מיני דברים מכל העולם הולכים להכיר וללמוד שם גם יהדות למה אתה לא תכנת אבל לפני זה לחזור לארץ אתה אתה 40 שעות נסיעה ברכבת להגיע לאיזה מקום לא יש לי תחנה באה להגיע לבומבי בומבי הייתה לי טיסה והיה לי עוד איזה שלושה 40 המתנה בבומבי עד לטיסה וגם שמה עברתי תהליך מאוד רציני כי החדרים בבומביאים יקרים אז אתה לוקח חדר שהוא בערך בגודל של מיטה ותיק זה מה שיש לך זה ממש נראה כמו צינוק אין לי מי לדבר אתה לבד אני לבד טילתי לבד באותו זמן ופשוט נצאתי את עצמי מתבודד עם השם בצורה אינסטינקטיבית כן בצורה של כמה ימים מדבר עם השם ואמרתי וואו מה קורה פה מהפכה הפתיע אותי לגמרי אבל היה גם זמן להקל את זה בגלל השיעות הממושכת אם זה על הרכבת ואם זה בבומבי אז היה לי את הזמן להפנים ולאבד את את הדברים ולעשות תוכנית א' כל אני לא מספר שום דבר לאף אחד כשאני נוחט כדי שלא יחשבו שאתה יודע חטפנו איזה סיבוב או אכלנו איזה משהו בטעות שגרם לכל הבלבול ולמהפך הזה כי קשה מאוד להסביר את זה לבן אדם שלא חווה את זה וגם איך לבנות את המהלך בארץ כדי שזה יוכל להתעקל ולהיות מובן למי שרואה מן הצד מה שנקרא ופשוט החלטתי לשלב בתוך מערך הלימודים שהיה לנו בבית ספר בארץ א מלבד הרפואה הוליסטית ופילוסופיה של המזרח להכניס גם יהדות מיסטיקה מה שנקרא מיסטיקה של היהדות כדי להכניס עניין וזה בעצם היה הדרך שלי להיכנס פנימה לפתוח לעצמי צוהר ודלת לעולם של היהדות מבלי שאף אחד ירגיש הזמנתי בזמנו את הרב יובל יובל הכהן השרוב שם ישמעו יחיו אומר לזכותו יש לי הקרת הטוב גדולה גם אליו והוא התחיל למסור שיעורים אצלנו בבית ספר ואני נכנסתי לשיעורים ככה לבחון את החומר מה שנקרא את המרצה בתור מי שניהל את המקום ותוך כדי הלימודים אני בעצם יודע שאני נכנס פה למהלך מסע חדש שנפתח בא אצלי ביהדות א גם כן פזה חדשה מאוד ריגש אותי ובאמת אחרי שלושה חודשים עשינו צעד לא רגיל פשוט סגרתי את הדלת של המקום, פיזרתי את כל התלמידים שמה על 100 תלמידים ומורים וכל מי שהיה אמרתי להם חבר'ה אני נורא מתנצל זהו אני הבנתי משהו ואני הולך עם זה עד הסוף כמו שידעתי תמיד ללכת עם דברים עד הסוף אז מאותו רגע פשוט התחלתי את המסע שלי ביהדות א ואחרי באמת זה היה צעדים ראשונים הלכנו קצת אני ואשתי לסמינרים של ערכים שחיזקו אותנו במשך שנה וחצי באמת צעדנו איזה קברת דרך עם כולל בוקר לבעלי בתים ש אחד הרבנים פה בקרמיאל שאנחנו גרים א העביר שיעורים בשעות הבוקר ויכולתי להתפנות לזה ובאמת אחרי שנה וחצי שנתיים של תשובה הרגשתי שמצד אחד אני צובר אמת צובר תורה מתמלא בתורה מצד שני משהו חסר ואז המעשה מעשה שקראנו אותו על הרכבת מעשה מירה ובן יחיד התחיל להתחבר למציאות העכשבית שאתה עדיין לא יודע שרבי נחמ ברסלב בעצם חיבר את זה נכון כי הרב מזכיר פה דבר מאוד נכון רבנו רבנו אומר שהעולם סוברים שאם סיפורי מעשיות הולכים לישון ואני סובר אני טוען שאם סיפורי מעשיות מתעוררים מן השינה וכשהוא מתכוון לשנה זה שינה רוחנית שאדם נופל מ-70 פנים של התורה כדי להחזיר אותו חזרה לתורה צריך לספר לו סיפורי מעשי ואז שמה באמת התחלתי להבין שקרה לי שמה איזשהו אירוע שלא כל כך הבנתי אותו באותו רגע כשהוא התרחש והבנתי שמשהו חסר לי משהו חסר לי בעבודת השם לא ידעתי כל כך להסביר את זה אבל הבנתי שמשהו חסר בסיעתא דשמיא גיסי הזמין אותי לראש השנה לאומן א אני חשבתי שזה בקטע של ככה טוב הולכים מטיילים חוזרים הייתי בעולם. בוא נראה מה זה הקרנבל אצל רבנו. בדיוק. שמעתי שזה פסטיבל גדול עם אורות ושמחה גדולה. אמרתי מתאים. נסעתי לשם. אשוב פעם הקדוש ברוך הוא צדיק אתה יודע מפתיעים אותך כל פעם מכיוונים לא צפויים. נחטתי ובאמת התחיל איזשהו מהלך גיסי בזמנו היה לומד בכלל הלחצות. אז ישנתי איתם בדירה ולא הבנתי איך יכול להיות. כאילו הולכים פה לישון מאוד מוקדם ובאמצע הלילה כל הבית מתחיל לזוז כאילו אנשים מתחילים לקום והכל מתחיל התרחשויות כאלה ההוא קם וזה קם ו חבר'ה אמצע הלילה כאילו מה נסגר איתכם מוקדם אבל לא יודע זה משך אותי עשיתי אמרתי מרגע זה אני צמוד אליהם מה שהם עושים אני עושה אני רוצה לראות מה קורה פה וזה קסם לי פשוט מאותו רגע זה לקום בלילה זה ללמוד תורה זה תיקון חצות זה מקווה זה התבודדות זה תפילה בנץ בקיצור שינוי פזה בעבודת השם ובחינתי הכניס מתיקות מיוחדת בעבודת השם ב ששמה התחלת להכיר את ההתבודדות בדיוק ושם אתה מכיר את המדיטציה הכי טובה בעולם אתה יודע למה אני אומר את זה כי אני חוויתי את זה כן חוויתי את זה ברמות שאי אפשר לתאר אני זוכר ביום הראשון שעשיתי את ההתבודדות תיקות פשוט אמרתי וואו איפה זה היה מתחת לאף ו כיפשו אותו ממש ככה ו היה לי גם את הפרספקטיבה מקורך הלימודים והניסיונות והעיקרות שהייתה לי עם כל הטכניקות הקודמות מה שנקרא אז תמיד יכולתי להסתכל זה כנגד זה עשה אלוקים ולהבין שמה שיש ביהדות הוא פי כמה וכמה יותר עוצמתי ואיכותי מכל דבר אחר שיש בעולם וזה התיישב עלבי מה שנקרא שאני יודע שאני במקום הנכון ואני עושה את הדבר הנכון וברוך השם הנחישות והדבקות במטרה והכלים שבנינו בעבר גם כן שירטו אותנו לצורך העניין ובאמת חזרתי לאריץ והכנסתי את זה בתור דבר אינטגרלי מהשגרת יום הולכים לישון מוקדם קמים בלילה מתבודדים לומדים מתפללים בנץ ברוך השם ואז הבנתי שאני רוצה באמת עוד להתקרב כי באותו זמן היו יחסית מעט מאוד ברסלבים באזור שלנו הרב הכרנו קצת בהמשך א אחרי שכבר נפתח הכולל מה שנקרא התחיל איזשהו מהלך ורציתי לצאת לצאת מקרמיה למקום שידעתי שאני אוכל למצוא איזה קהילה שתוכל לחזק אותי כי אנחנו יודעים ש איך רבנו אומר החזיקו את עצמכם יחד והחיזוקים האלה הם חיזוקים משמעותיים וחשובים שיחות חברים כמו שאנחנו עושים עכשיו באמת ראוי לציין שפה בקרמיאל לא היה שום דבר ואתה יודע אני אני בזמן שאני שומע אותך ככה מדבר ואני מתענג באמת אבל יש נקודות שאני לא רוצה לפספס אותם חמוד שגם בעיקרות שלנו האישית שאני כל כך שומע פה בצליל שלך נקודה כל כך כל כך יפה שבדיוק רבנו דיבר עליה אתה יודע אם זה התחיל מהצבא ביחידה המובחרת שהיית ותמיד אני אומר שמה הייחודיות של יחידה מובחרת בצבא ככל שהיא יותר מובחרת היא עושה את הפעולה בצורה יותר נקודתית ושקטה ושאף אחד לא רואה זה דורש מאוד מאוד מיקוד וריכוז האם זה להיכנס עכשיו לתוך השטח של האויב אף אחד לא מכיר אותך אתה פוגע במטרה פוגע באויב, חוזה חזרה, אף אחד לא מרגיש. וזה בעצם מה שאני רואה שכל התהליך שלך היה מצד אחד חדות מטרה, אבל עם ממון החלה וסובלנות. זאת אומרת, אתה פותח בית הספר. אני רק מנסה לחשוב מה זה שאתה אומר להם, חבר'ה, זה כבר א לא מתאים. מה קורה בדבר הזה? הלו הלו, הבאת אותנו לפה, לאיפה אתה הולך עכשיו? זה מפחיד. כן. וכל התהליך של ההתקרבות ולרבנו ואמרת איזה נקודה מאוד חשובה שאני חושב שהמאזינים כולנו רוצים להתחזק מזה. שהנקודה היא אוקיי, אני בודק, הלכת לגסך, אוקיי, קמים בלילה, אוקיי, אני נותן את המקום שאני לא מביע דעה. יכלת להגיד לו, תשמע, מה זה הדבר הזה לקום באמצע הלילה? אני לא מה זה הדבר הזה? מאיפה זה בא עכשיו? אבל לא אוקיי, אני מוכן להקשיב, אני מוכן לשמוע ואני מוכן להתחיל לעבוד עם זה שמצד אחד זה מה שרבנו נותן לנו הקשבה אבל המידה במטרות שלנו לא לאבד את הנקודה שלנו ומשמה גם זה המשיך לאומן והכל ופה בעצם אנחנו נכנסים לאיזה חלק ב' ב בשיחה כן שפה המעברים שאתה עובר אני מכיר את החלק השני הזה של הסיפור טוב כן אתה בינתיים חורש כאן ואני נמצא בחיפה ואחרי זה המפגש בינינו והכל והשיחות חברים בינינו וכמובן גם שאני רוצה להגיד למאזינים ש בתקופה הלא פשוטה שעברתי א אני זוכר באחד המקרים שהייתי כבר צריך לעבור לכרמיאל וזה ניתחה וניחה בעוד שנה ועוד זה ובאחד השיחות באת ואמרת לי תשמע אני אני לא יודע איך לחזק אותך ואני הייתי כבר מותש איפהשהו ואמרת לי אבל לך תדע איזה אור הולך לבקוע וזה וככה התחזקנו ביחד אבל אה פה אנחנו נכנסים לעוד מהלך. פה אתה כבר נמצא בתוך הנקודה של רבנו. אתה מכיר כבר את רבנו, כבר היית באומן. א הפירות איך אומרים מתחילות לגדול, כבר חווים את המתיקות. חוים את המתיקות. אבל הנה מתחיל פה עכשיו עוד מסע של האם אני נשאר בקרמיאל ואני בכוונה פה עושה הקדמה למאזינים כי אתם יוכלים לשמוע פה סיפור מאוד מאוד מעניין על לוחם בשטח שאני לא יודע איך הוא עבר את זה אבל הוא עבר את זה בגדול ועם הרבה סובלנות שפה עכשיו מתחיל פה מהלך לא פשוט בכלל מעברים משתנים קיצוניים כן ויאללה שתף אותנו כן הרב מקט דברים יפה אז באמת א היה לנו הרבה תוכניות כדי להיכנס לאיזה קהילה לאיזשהו מקום שיש בו יותר תמיכה ברסלבית מה שנקרא לשיחות חברים להתחזקות משותפת ותכננתי לעבור למרון א עם האישה והילדה בזמנו למכור את הבית ולהמשיך הלאה ולחפש סביבה תומכת מה שנקרא עשינו את כל המהלך באותו זמן היה אפשר להיכנס ליישוב שמה ולהשתלב במעטפת הקיימת מה שנקרא חצי שנה של ועדות קבלה מבחנים, תשלומים, אגרות, עניינים ורבות מחשבות, הרבה תוכניות כבר איך אנחנו עושים את המוב הזה, את המעבר הזה ותומעמים את עצמנו בתוך הכלל הלחצות, לומדים, עובדים, מה שצריך לעשות. ובאמת אחרי חצי שנה הגענו לנקודה שכבר סיימנו את כל השלבי קבלה וכל מה שצריך. אני מרים טלפון למזכירות שלישוב מרון ואני שואל מתי אפשר לבוא נחתום על המגרש ששם אנחנו בונים ולהתחיל את הבנייה בפועל. אז המזכירה אמרה לי, תשמע, היום יש בשבוע הזה בחירות לוועד של היישוב, תבוא שבוע הבא בשקט, בנחת, תחתום איפה שאתה רוצה לבנות, תתחיל. אז אני כבר רגל וחצי אם לא רגל ושלוש במרון במהלך אמרתי לה אין בעיה אני לא רוצה להיכנס לתוך הבלאגן הזה של הבחירות אני אבוא בשבוע הבא שוב הדעת נעשה מה שצריך כאשר אחרי שבוע אני מרים לטלפון אומר לי אני יכול לבוא לחתום על להתחיל לבנות השטח אומרת לי נורא מצטערת אבל לא אני שואלת להם למה מה קרה היא אומרת היה מהפך מהפך הוועד הקודם של יישוב מרון א הודח נבחר ועד חדש ליישוב הוועד החדש החליט שהוא מבטל את כל חוזה בנייה עם כל מי שבא להיכנס ליישוב מבחוץ. רק תושבי היישוב יכולים לבנות. עכשיו אני לא יודע איך להקל את זה. אני לא מבין כאילו מה עשינו את הכל בדיוק כמו שביקשתם. זה זה לא חוקי גם לעשות חתמתם איתנו על הסכם יש פה הוצאות יש פה עניינים אומרת לי אתה יכול לכת לבית משפט זה הפתרון שלך מעבר לזה אני לא יכול לעזור לך עכשיו אני ככה די בהלהם מכל הנהפוכו הזה מהסתירת לחי המצלצלת הזאת תנסה להבין מה קרה פה עכשיו ו כל כך הרבה אמתן ושיקול דעת עכשיו מה למה אתה יודע אני חושב שכל חסיד ברסלב יש לו איזה חלום כזה של לגור במרון רב שמואל אורביץ כותב את זה שזה ה ממש ככה זה חסידי ברסלב זה החלום שלהם אני כבר ראיתי את זה קורה אני כבר רגל בשלוש רב בפנים המוח מתפתח וכבר עכשיו זה חתיכת מצלצלת שאני אמרתי טוב אני אצא עכשיו איפוס מחדש כאילו מה שנקרא לחשב מסלול מחדש כי אני לא יודע מה אני עושה אני כבר לא בקרמיאל בראש אני כבר עברתי למרון אני כבר עושה מה שצריך לעשות פשוט הולכים להתבודד כמו שהרב אמר אין מדיטציה יותר חזקה מההתבודדות גם מורידים כמה דמעות להשם כי אין דרך אחר אנחנו יודעים שהרי דמה לא ננלו ואני מבקש מהשם השם תעשה מה שתעשה אבל תפתח מקום אם בקרמיאל בקרמיאל אם במרון במרון אני לא יכול להישאר פה ככה כאילו אני צריך עזרה אתה קולט שרק חסיד ברסלב יכול לדבר ככה כאילו יכול להגיד ריבונו של עולם תעשה מה שאתה רוצה מישהו אחר מה תעשה מה שאתה רוצה בוא תביא את השטח תביא את הבית נכנס עם RPG מתחיל לרצס את כולם עולם אנחנו לא יודעים אחרת הרב יודע אנחנו מנו בדוחק לא סתכל מידי ברגע שאתה בדחקות כזו אתה רץ לאבא אתה אומר לו אבא אתה יודע אתה הכל תאכל אתה זה אני משליך את עצמי עליך והקדוש ברוך הוא שומע ישתבח שמו בורא עולם הוא עוזר והוא שומע והוא עושה ניסים חברים כאילו אם יש משהו שזה שתצאו מחוזקים אנחנו עוברים תקופה לא קלה כולנו כבר כמה שנים אנחנו טלטלות מכל מיני סוגים אם יש משהו שמישהו פה מהמאזינים אני אשמח אם הוא יקח את זה איתו בחיים שלו זה להתחזק בשיחה בינו לבין קונו בהתבודדות דבר עם אבא בעזרת השם תראה ניסים כאילו אני אני לא מן דאמר אבל אני אומר מניסיון אישי קצר ראינו לא פעם ולא פעמיים השם עוזר השם נמצא השם שומע השם פועל ישועות וניסים ונפלאות ישתבח שמו בורא עולם תודה רבה להשם אז נחזור לעניין יצאנו לשדה ביקשנו מה שביקשנו באמת תוך חודשיים שים שלושה התחילו לקרוא דברים הגיעו אנשים לכרמיאל ודרבנו אותנו להיכנס למהלך הזה אמנם אנחנו בסך הכל שנתיים וקצת בתשובה ורק בחיתולים בעניין של ברסלב אבל משמיים אני ככה זה ככה רצה השם מה שנקרא א הגיע הגיע הרב נתן ישראל ולפני זה עוד מישהו ואמרו לי יאללה אנחנו פותחים מקום פותחים איזה כולל ברסלב בקרמיאל מזכירים דירה מי מזכיר מה מזכיר מי מי משלם? מה משלם? מי יבוא? מה יבוא? בשביל מי, בשביל מה? אין הולכים מתחילים מהלך אני לא ילד, אני בן 30 בערך. כן. החזרה שלי בתשובה התחילה בזאת גיל 28, אז ככה אני בדיעבד די מופטע מעצמי, כי הייתי עושה דברים בשיקול דעת ולא נחפז ולא ממהר לעשות מהלכים. זה זה מעבר במוח מאוד חד. אתה יודע למה אחד הדברים ששמעתי מאיזה איש צבא מאוד רציני שהוא טוען אני רגע סותר רגע מהנקודה אבל כדי לחבר אותה אליך שהוא טוען שמאשביעי באוקטובר משמחת תורה אז הוא אומר שכל האנשי צבא צריכים להתפטר והטענה שלו פסיכולוגית מאוד נכונה הוא אומר למה כי המוח שלהם עדיין נמצא איך אומרים ב בפשלה שהם עשו אז אתה לא יכול לנהל מלחמה שהמוח שלך עדיין נמצא במה שקרה אמת ופה אתה מייצג את אותה נקודה זאת אומרת מצד אחד להבדיל את מקבל פה ממשיכת אמברקס רבנו אומר לך הופ עצור ואתה עכשיו צריך לכת לשדה להתבודד לעשות ריסט חדש ופתאום באים אליך ואומרים לך אנחנו פותחים פה עכשיו מקום בכרמיאל ומצד אחד המוח שלך יכול להיות רגע רגע רגע תעצרו אני עדיין לא התייאשתי אני עדיין נלחם על המקום לחזור לא הלכתי להתבודדות השם יתברך יודע מה שהוא עושה אני משליך את עצמי על הקדוש ברוך הוא על ההשגחה הפרטית התחלות חדשות ואתה יודע זה כוח בנפש. זה כוח בנפש שמצד אחד אתה יכול לרדוף את עצמך ולהגיד למה לא חתמתי לפני או למה לא נחמתי. ואגב אני מכיר את הסיפור אני מכיר את הסיפור מבפנים שיש לי חברים שגרים במרון שהם חוו את מה שאתה חווית ואני מכיר גם את האזור במרון שהיית צריך ללכת שהיינו שמה ביחד ואמרת לי פה צריך ללכת וזה אחד האזורים מה שנקרא וידוע שמרון היא לא הייתה אז א איך אומרים כל כך בעניין של מכירות כמו שעכשיו שאי אפשר למצוא שמה בתים ויש לך שטח טוב ויש לך הכל ואני מכיר כאלה שנלחמו ובסופו של דבר נשארו שמה מעטים אבל נכון והצליחו להיכנס מעטים ואתה עכשיו פה פה בשינוי פזה בנפש ואתה פשוט משחרר את זה. זה איך רבנו נותן את המקום הזה. התחלות חדשות מה שהיה היה נגמר. על אני מסתכל קדימה ואתה נכנס למהלך חדש בלי רדיפה עצמית. למה לא חתמתי? למה לא עשיתי? למה לא נלחמתי? למה לא הלכתי לבית משפט? למה יאמרו הגויים?ש אני לא שואל למה. אני פשוט מבין שזה הנקודה. משנה תפיסה וממשיך. ואתה יודע זה כוח שרבנו נותן לנו נפש יציבה בדבר הזה. ואני בטוח שכל חסידי ברסלב בין גברים בין נשים כל כך מרגישים את הדבר הזה את המשיכת אמברקס מצד אחד הצור ומצד שני הספונטניות להתקדם שינוי כיוון ממש זה בדיוק אגב אתמול קרה לנו בנהר דעה בקבוצה שמה שהכל התבטל כל העכשיו שיעורים עניינים והכל כל מה שקורה במדינה ואז מישהו שלח בקבוצה שלנו שמה מה אתם מציעים לעשות אני כואב לי על המצב ואז אני באתי והצאתי רעיון בוא נעשה סדרת שיעורים עד הלילה ובאמת נכנס הרב אריז הרב גיסין אחרי זה אני וכולי וכולי וזה המשיך עד איזה 12 וח ב בעה פשוט קולט את הספונטניות שמצד אחד פתאום הכל נעצר במדינה ומצד שני אתה ממשיך קדימה זה מעבר בנפש בריא נפלא כל אחד עובר עובר את המעברים האלה אבל רבנו נותן את הכלים איך איך להתמודד איתם וזה בדיוק מה שאני שומע אצלך אתה מבין זה זה קשה מרון חסיד ברסלב בשבילו זה עולם שלם הוא נמצא פה פה בכרמיאל אין לו מה לעשות כאן איך אומרים זה בחלומות הכי ורודים לא תיארתי לדבר הזה יש לך כוללים שמה יש לך שדות להתבודד צפת קרובה גן עדן ופתאום עצור ואתה עכשיו אוקיי עצרו אותי אבל בדרך כלל אנחנו בניסיונות האלה אנחנו מרגישים את הכל שאומר עצרו אותי אני לא יעצור ופה אתה אומר לא השם עצר אותי גם אני עוצר הוא מראה לי כיוון אחר אני ספונטני לכיוון האחר שוב קשור זה מעברים בנפש כל כך דקים מאוד שפה אנחנו נכנסים לעצם לחלק השלישי כן אז קודם כל הרב מחדד את הדברים בצורה מאוד נפלאה ומדויקת אז אפשר כוח גדול תודה רבה אה כן חושב שלצדיק יש את ה נותן את הכלים כאילו ברסלבר עובר אף אחד לא מכחיש את זה חשבתי שלא רבי נתן אמר זקן לבן ועדיין ברסלבר משמע עברת מה שעברת איזה שבע מימות ואתה עדיין פה איתנו אשריך אז כן אז אם רבנו עוברים וקוראים כל מיני דברים לא צפויים וגם לא כך קלים תמיד אבל הוא נותן לך את הכלים נותן לך את הכלים להתחדשות נותן לך את הכלים לשנות כיוון א מה שנקרא להחליף הרדדיסק להיכנס לסטטוס חדש לחשיבה חדשה אה וכן נכון יעלו שמיים ירדו תמות זה לא תמיד קל יש רגעים לא קלים אבל יש כלים יש כלים זה המוח של התינוק עובד אתה יודע אגב בפסיכולוגיה המוח של התינוק תינוק עובד ככה הוא תכנן כך לא הלך אוקיי אני ממשיך לעולם ילמד אדם אמונה מתינוק חושב שרבנו מחזיר לנו את זה כל הזמן מחדש פשוט זה ההתחדשות ככל שאדם נשאר יותר בהתחדשות בינקות שלו מה שנקרא אז גם אם יש לו זקן לבן הוא יכול להתחדש מהר ולעשות התחלה חדשה ברגע קצר ולהיות תינוק נכון רבנו אמר אני סבא דסבין אבל אני גם תינוק שבתינוקות מה שנקרא וזה תכונה שאנחנו את הכוחות האלה ואת הכלים לוקחים מהצדיק ובאמת עשינו את המהפך, הזכרנו, שכרנו דירה. אה, איך איך הדברים שמה שולמו ואיך זה קרה, זה הכל היה בניסים, כי באמת לא כל כך היה מאיפה. אחרי שנה וחצי גם התגלגלנו לידיים מבנה שזה עוד פלא ממש נס בתוך נס ומאז באמת חלפו קרוב ל17 שנה משהו כזה וברוך השם אנחנו זוכים לעשות חיל עם תורה ותפילה ומצוות ומעשים טובים וחברים שלומדים ומתחזקים ביחד ובחורים צעירים שמגיעים ומתחזקים ונשלחים לישיבות ומקימים בתים כשרים ונאמנים בישראל אני רק יכול להודות להלב ולשבח את הקדוש ברוך הוא וצדיק האמן שהולך לפנינו ומדריך אותנו בעבודת השם יתברך שזכיתי זכיתי לקחת חלק במהלך הנפלא הזה עם חברים נפלאים הרב מאור ועוד חברים טובים שעומדים איתנו בצורה נחושה ומחזקים אותנו לאורך השנים והזכות הזו היא באמת גם להעביר את זה הלאה לעם ישראל וזה מה שהרב פה עושה עם השיחה הזו אני חושב באמת לעודד את עם ישראל בשעה לא קלה קחו את הכלים האלה, קחו את הדיבורים האלה, תאמינו בניסים, תאמינו בהשם יתברך, בתורה הקדושה, ברבנו, בכוח של הצדיק ובכלים שהוא מסוגל לתת וקחו את זה לחיים. אף אחד לא צריך להשתנות. אתה יכול להיות ליטאי, אתה יכול להיות ספרדי, אתה יכול להיות מה שאתה רוצה, יהודי אפילו בלי כיפה על הראש. הארגז כלים שאתה מקבל מהצדיק הוא ארגז כלים נפלא שמחבר ומקשר להשם יתברך ישירות ויש בו מתיקות נפלאה אמנם לא תמיד זה קל אבל יש בזה קרבת אלוקים איך הדוד המלך אומר קרבת אלוקים לי טוב אז הכל טוב ישתבח שמו לעד סוף טוב הכל טוב אתה יודע עכשיו אנחנו איך אומרים יש לנו עוד זמן אל תדאג אנחנו לא מוותרים עליך אני בטוח גם שהמאזינים נהנים ואני מאמין עוד שיהיה עוד המשכיות לשיחות חברים האלה אני עוד א איך אומרים משמיים רוצים לנצל אותך יותר מה שהשם אבל פה פה עכשיו בוא ניקח את זה לכל אחד לחיים כי בעניין הזה שאתה בעצם מתחיל לפתח פה משהו בכרמיאל א שאני אחרי זה מגיע לפה לכרמיאל והיינו עוד בקשר לפניון היינו בקשר לפני ואני פה רוצה לשתף את המאזינים איך בעצם התחיל ההכרות שלי עם אברהם היה לו גם פה בית מדרש בעיר לנערים נכון כן וואני ואני היה לי בתי מדרש ברוך השם זכינו בחיפה אמן ויום אחד היה מפגש של א כל ה כל היוזמה הזאתי של הבתי מדרש בארץ ואז שמה הגעתי אני הייתי ככה באנו מהישיבה וזה כל האבריחים שאנחנו עוסקים שמה בזיכוי רבים הגענו למפגש הזה ואז אברהם היה גם נוכח במפגש הזה עם הקבוצה שלו מקר ברמיאל ואני מסתכל עליו ועדיין איך אומרים לא היה לו את ה את הפאות הכיפה הלבנה ואז מתחיל נקודה מאוד מעניינת שמה שמה נתפסת לי בעין עדיין לא הכרנו אחד את השני היה למעלה מ-20 שנה נכון והתחילו לדבר על הנושא הזה של איך לקרב את הבני נוער ואחת השאלות שנשאלו איך מקדמים אותם לעולם ישיבתי שזה בעצם גם הרבה מהמטרה, למה לא להכניס אותם גם לעולם הישיבות אם אפשר. והיינו כשם קבוצה אני זוכר, של איזה 40, 50 אברחים ופתאום אתה שאלת שאלה שאני זוכר, אתה אפילו לא זכרת את הסיפור הזה. אתה שאלת שאלה שהיא פנתה אותי. זה הייתה שאלה כזאת, איך אני יכול אתה יודע מה? בוא נשמע כמה צלילים. אני אשתה משהו גם. [מוזיקה] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] כן, ישתבח שמו לעד. קצת צריכים לפח להרגיע קצת את הגרון ואז קורה פעולה שאנחנו יושבים שמה איזה 40 50 אברחים ומדברים על הנושא של איך לחזק אותם את מי שאפשר כמובן להכניס אותו לישיבות ואז אברהם שמה מבקש רשות דיבור ושואל את הרבנים שמה את הצוות ואמר להם אני לא הייתי בחור ישיבה איך אני יכול לגרום לבחור להיכנס לישיבה שאני בעצמי לא הייתי בחור ישיבה ואני זוכר ששמעתי את השאלה הזאתי עמדתי מהצד ופשוט אמרתי זה שאלה אמיתית זה מישהו שיכול לקרב באמת אחרי כמה שנים שהקרתי את הסיפור עם רבי נתן שהוא אמר שרבנו רצה שהוא יתן שיעורים ואז רבי נתן אמר לו אבל אני לא יודע מה הם צריכים אז רבנו אמר אתה אל תדאג תדבר שאל אותם מה אתה רואה שגם רבי נתן החשיב את החשיבות אם אני לא במקום מקום שלהם איך אני יכול לעזור להם ואתה יודע זה שאלה של הרבה ענווה זוכר שבאותו רגע באתי ואמרתי הבן אדם הזה הוא ענבותן בן אדם הזה הוא חושב אני התפעלתי מזה כי אמרתי תראה הוא יכול ללכת עם זה ולבוא ולהגיד תשמע נו אני אחזק אותם אקרב אותם הכניס אותם לישיבות לא אבל איך אני יכול לעשות משהו או לגרות אותם למשהו שאני לא חוויתי מי שחזר בתשובה נכנס לישיבה הוא מכיר את זה אז יותר קל לו גם לדבר מזה כי זה אמיתי זה בא מאצלו אבל אם זה לא בא ממני עדיין ולא חוויתי את זה. איך אני יכול להעביר לו את זה? אתה יודע רק אני לא חלילה וחס זה אדם שיש לו ענווה הוא יכול לשאול כאלה שאלות זה שאלה עם כל כך הרבה התבוננות שמצד אחד אני רוצה לעשות פה איזה מהלך אבל אני גם רוצה לעשות אותו ביישוב הדעת אני רוצה לעשות אותו בהתבוננות אני אני רוצה להכניס את הבחור לאיזה נקודה מסוימת ולחזק אותו ולקרוב אותו וזכית לעשות הרבה חיים אני זוכר שאני גם באתי לפה לתת שיעורים בבית מדרש שלך ואני חושב אישית שלא סתם הקדוש ברוך הוא בגש בינינו כאן היום, שזה בעצם הנקודה היא גם שאדם יודע להיכנס למקום שלו, שאני רוצה להכיר מקום חדש, אני לא מכיר אותו, אני לא נבהל ממנו, אבל אני שואל גם איך לעשות את זה. ולאחר שנים שעברו ואנחנו התחילה העיקרויות בינינו כי אשתי מקרמיאל ואני מגיע אנחנו נפגשים ואחרי תקופה שאני עובר תקופה לא קלה במה שעברתי בכל המעבר אני הגעתי לכרמיאל מאוד עייף מאוד מאוד עייף ועייף בנפש ועייף מכל המעבר ואתה זוכר את כל התקופה הזאתי אבל מהנקודה נקודה שאתה עברת, אני זוכר גם את המעבר אצלי, מאוד עייף, אבל עם המון אנרגיות חדשות ואין לי מושג איך להסביר את זה. שילוב, שילוב מאוד דק בנפש, מאוד עייף, אבל עם המון אנרגיות חדשות. ואני זוכר שהגעתי הגעתי לכולל ואתה מבין שאלו צריך להזיז פה עניינים בעיר לאו דווקא בפן של הכולל בעיר צריך להזיז פה עניינים וכמובן שנתת תמיכה ועזרת פתחת את השיעור אצלנו בזמן ושהייתי צריך לפתוח את השיעור ולא היה לי מושג מאיפה ואז אחד הבעלי בתים רבי מיכאל ככה נכנס לתמונה אמר לי בוא תפתח את השיעור אנחנו נעזור לך והכל ואתה התחלת ככה לטפל אנשים וזה התחיל לפרוץ גם ועזרת לי מאוד. אני זוכר שהיית מגיע בשעות הערב, היית דואג אפילו שיהיה צלם אפילו לשיעור, שיהיה צלם, שיעבירו את זה והכל וישבת בשיעורים ובאחד המקרים שי אני ככה מנגן וזה אז באת ואמרת לי, תשמע זה מדיטציה טובה. אז אמרתי לך אברהם, באמת אתה אתה חווית את זה יותר ממני. כן. אתה יודע, אני לא מכיר את זה מחול, אני מכיר את זה מהארץ לפני לא הגעתי לדבר הזה. ואז אמרת לי, "כן כן, תשמע, זה עושה לי טוב. והשיתוף פעולה שהתחבר עם כל המעברים המשתנים פה בעיר והכל, אבל א זה הנקודה אני חושב הבסיסית של השיחה ש שאיפה שרבנו מצד אחד עוצר אבל תדע ותבדוק ותראה שבאותו רגע הוא מתאין אותך באנרגיות חדשות לגמרי ואחד המקרים שהיה לי אחרי זה תקופה של כמה שבועות בכולל באתי ואמרתי לך יש איזה חדר צדדי פה אה יש מצב שאני אלמד שמה אני ואמרת לי כן אבל זה לא היה כן כאילו בכיף זה היה כן בכיף ממקום שמאור אני יודע שאתה צריך את השקט שלך אני יודע שחווית תקופה קשה ואני יודע שאתה צריך את השקט שלך ואני יודע שאתה צריך את המקום שלך וכן תיכנס סדר לך שם את החדר הזה וגם דאגת שלא יפריעו ולא שום דבר שיהיה לי את הפינה שלי את הלימוד שלי ברוך השם ואתה יודע זה אני תמיד אומר שרב רבנו נותן לנו לב של חשיבה מתוך התבוננות, מתוך התבוננות על עצמי, מתוך התבוננות על הסביבה ודרך זה להתקדם. העולם לצערנו לא הולך הרבה פעמים בקו הזה. תן לי להתקדם בלי חשיבה. תן לי להיות ספונטני בלי חשיבה, בלי התבוננות. לא. תהיה ספונטני, תתקדם, אבל תדע גם איפה לאעת את הקצב כדי לחשוב ולבנות את הדברים. תבונן. עכשיו ההייעה בקצב היא שמה יש לה תחבולות. מצד אחד יכולה למשוך ליאוש ומצד שני יכולה לגרום לריבוי אור שפשוט לתת גז ולא לחשוב על אחרים. ורבנו במסע שלך בפרט אנחנו רואים את זה הוא נותן את המקום הזה. אני אעט לך את הקצב כדי שתחשוב איך להתקדם ואתה תתקדם ותדע שבדרך אתה תעבור את היצר הרע שאומר להתייאש ואני לא אתן לך את המקום הזה התחדשות לגמרי ככה אני אני חושב ש במקום שחטבים עצים עפים שבבים ואנחנו יודעים שעם רבנו יש עבודה ויש עליות ויש ירידות ותכנית הירידה היא העלייה וגם כמו שהרב אומר מדי פעם מרים לך אמברקס טעם ממתן באיכות הפיים ומשחררים לך ומושכים אותך ו אי אפשר אי אפשר להירדם עם רבנו אנחנו יודעים את זה זה משהו שיש לך אותו לרגעים קצרים את בסופו של דבר נכנסים לעבודה וזה מה שעושה את זה מעניין בסופו של דבר ו ולא נופלים לבחינה של השינה למצוות אנשים מלומדה והדברים יקרים אנחנו יודעים את זה שזה זה גשר צר מאוד שבן אדם יכול לעשות הרבה דברים אבל בתוך העבודת השם שלו ואף על פי כן להיות ישן זה בחינה שהיא קיימת ועם הצדיק ברוך השם אנחנו א לא חווים את זה כי תמיד יש התחדשות תמיד תמיד התחלות חדשות תמיד יש התמודדויות שדורשים מאיתנו להיות אירניים הרב הזכיר את זה כאילו היה נהוג אצלנו לומר קשה באימונים כאן בקרב זאת אומרת בסופו של דבר אתה מתאמן מתאמן מתאמן בונה כלים בתורה בלימוד תורה, בתפילה, במצוות, במעשים טובים ואחרי זה אתה גם יורד לאיזה צלילה, אתה גם צריך לדלות את הפנימנים, את הפנינים האלה שנמצאים משמה. וזה בעצם המשימות שרבנו נותן לנו להגיע לכל מיני מצבים. הרב הגיע במצב שהוא קצת היה לו קשה, היה קצת עייף, אבל בסופו של דבר ידע למנף. חושב שעם הכלים שאתה מקבל מהצדיק, אתה יודע להפך את הדברים לטובה, להפוך ירידה לעלייה, לבניית כלים. ובנת הרב הגיע לפה ועשה חיל. ברוך השם אנחנו יודעים בשיעורי תורה שהוא מסר פה בלהפיץ את אור הצדיק את ה את לחזק את עם ישראל באמונה שומר אנחנו יודעים כמה זה נצרך ונדרש צדיק באמונתו יחיה אנחנו מבינים עד כמה זה חשוב לעם ישראל אני חושב שמה שהרב עשה פה בשנים שהוא נמצא פה זה ממש מהפכה מבחינתי מהרבה בחינות ואני שמח שזכיתי לתת את המעטפת ואת התמיכה המון המון וזה דבר שמאוד משמח אותי לראות בהצלחה של החבר לראות בהצלחה שלו לראות בצמיכה שלו לראות ב בתמיכה שהוא נותן לעם ישראל, בכוחות שלו, בלימוד שלו. אני זוכר גם שהתחלתי את כל העניין של השיעורים עם הגיטרה, הרבה פתחו עיניים, לא קיבלו את זה. מה זה נגן על גיטרה? מה זה עכשיו שיעור עם גיטרה וזה? כן. ואז אמרת משפט לאנשים שדיברו והכל, אם צריך לקרב לרבנו דרך הניגון של הגיטרה, זה קרב דרך הניגון של הגיטרה. ואז אמרתי להם, אני לא מבין מה לא בסדר בזה. הוא מנגן, הוא מדבר, הוא שר שאנשים לא קיבלו את זה. כן. רימו גבה משהו רימו גבה ולא קיבלו את זה ומרת לצידי לגמרי אני חושב שאתמרתי לך עלך כל הדרך אני עד היום מאמין בדרך שלכם אתם עושים דברים נפלאים וזה הדן מן דן שלנו כאילו אני מקבל מהנקודה הטובה שלך מסתם אתה מקבל ממני וביחד אנחנו מה שנקרא כל אחד מושך את העגלה שלו יש לנו המון המון שיחות ביחד שהמאוד מחזקות אחד את השני זה כיף זה כיף לראות את המון המון אין ספק שבאמת תודה רבה לבורא עולם שאתה נותן לי המון רוח גבית ברוך המון רוח גבית שמור אותך תס זה פעם היה לי אגב עם הרב גרוסמן כזה סיפור שלפני שנכנסתי לישיבה אז הוא הייתי בדיוק לפני הצבא הגעתי אליו לפני שהשתחרתי ואז הוא ככה נישק אותי בראש וזה בריח אותי ואמר לי אל תדאגה לך סיעתא דשמיא ובאמת עברו איזה כמה שנים וחבר שלי מתחתן במגדל העמק ואז הרב גורסמן מגיע ואני מספר לו את הסיפור עם הנשיקה איך שהוא נשק אותי בראש וחיבק אותי ופתאום אחרי איזה 40 דקות מגיע השמ שלו ואומר לי אתה אברך שדיבר עכשיו עם הרב גוסמן וזה אמרתי לו כן כן הוא אומר לי חצי שעה למטה הוא רק רוקד ושמח ומאושר אתם לא יודעים אני חיבקתי איזה יהודי והוא נכנס לישיבה וטה טה טה איזה יופי ואז באתי לשמש אמרתי לו הרב גרוסמן זכה להכניס אלפים ורבבות לישיבות עוד אברך כאילו אתה רוצה להגיד לי שהסיפור שלי אומר לי תדע לך אנשים הכי גדולים צריכים את החיזוקים מהאנשים הכי קטנים מה שנקרא מהאנחנשים הכי פשוטים ושיש לך חבר טוב לעבודת השם ואחד הדברים שאנחנו נוהגים גם בכולל אחרי תפילת ערבית מכינים קפה ויושבים ומדברים שיחת חברים והרבה פעמים גם בשעות הבוקר אתה יודע שאני בעבודת השם יש לי להיות אוטסיידר טוב מה שנקרא אני מגדיר את זה למה אתה יודע שאני עולה לרבי שמעון ואתה יודע שפתאום קוראים לי לאיזה שיעור ואתה יודע שפתאום אני צריך לתפוס איזה פינה וננגן וזה ואתה אף פעם לא מתערב לי אתה יודע אתה יכול להגיד בתור מנהל הכל הללו כאילו זה אתה אתה יודע שאני בעשייה טובה ברוך השם ואתה נותן את הרוח גבית צריך כל אחד את המרחב לצמוח במקום שלו ואני חושב שזה נקרא גם להיות מנהיג להיות מנהיג ורבנו נתן לך מתנה נתן לך מתנה נפלאה ואני מאמין גם שהמאזינים ירצו שאנחנו נעשה עוד שיחות חברים ואני באמת מחפש חברים נעשה איתם שיחת חברים ואני באמת באמת אתה יש לך עוד הרבה מה לעשות יש עוד הרבה מה לעשות יש לך הרבה עוד עבודה רואים את זה בחוש וישתבח שמו לעד שאתה ממשיך לעשות חיל ולהזריח את האור של רבנו מהנקודה שלך שהיא חשובה והיא יקרה ואני זוכר שפעם איזה תלמיד חכם גדול פה בקרמיאל אמר לי זה טוב לעבוד עם אברהם יש לו יישוב הדעת ברוך השםשרך תמיד הם מחמאות אתה יודע מקצת שיבחו של אדם אני זה טוב זה טוב יש לו ישוב הדעת יש לו ישוב הדעת וברוך השם תראה זה מה שרבנו רוצה לתת לנו אני חושב שזה הסיכום של כל השיחה א התקדמות ספונטניות אבל עם חשיבה ואיפה מישהו שאל אותי אבל איפה נכנסת החשיבה כי אתה יודע רבנו גם נזר מאוד מחוכמות אז אמרתי לו תדע לך החשיבה האמיתית הנקודת החשיבה נקודת ההתבוננות היא ההתבודדות רבנו מלמד אותנו להיות ספונטני אבל מתוך התבודדות תעשה תצור תפעל בספונטניות זה טוב זה הילד שבתוכך אל תתקע אחורה אל תגיד תגיד למה איך כיצד הלאה תתקדם אבל מתוך התבודדות ושנכנסת העבודה של ההתבודדות נכנסת עבודת ההמתנה החשיבה ההתבוננות ורואים את הסיעתא דשמיא ישר כוח גדול רבי אברהם אהוב ליבי רק ניסים נגיד דבר אחד חבוד חבוד יש לנו אנחנו בזמן טוב אל תדאג כן אתה תצמ לי איפה לעצור כן כן זה בסדר אנחנו בזמן טוב אל תד אה אני חושב שה כשרבנו אמר שהעולם יהיו טמעים על האהבה שביניכם אז אני חושב חושב שאולי אם אם המאזינים מצליחים להרגיש א את האהבה שיש לי לרב מאור ולא עוד חברים מהכולל זה מה שנותן לי את השמחה לראות אותם גדלים וכל פעם שאני רואה את הדיבור של א בתפילה של רבי נעם אלימלך מליזנסק שהוא כותב לזכות לראות במעלת חברנו לשמוח לראות במעלת חברנו אז אני מודה לקדוש ברוך הוא שברוך השם נותן לי את הנקודה הזו לראות את החברים גדלים וצמחים ומזכים את הרבים ומקרבים את עם ישראל לאמונה, לתורה, לצדיק, ליהדות, להשם יתברך. זה השמחה שלי, זה זה הסיפי. הרב יודע שאנחנו לא זאת אומרת בגשמיות יש לנו עוד הרבה מה לעשות אבל הרוחניות היא העיקר מבחינתנו וזה באמת נותן לנו את הכוח להמשיך, לדחוף ולעשות. בעזרת השם נזכה. היה לי פעם מקרה עם חבר שיחסיד ברסלב והוא עבר גירושים לא קלים ואז התקשרה אלי איזשהחנית לשאול עליו מה יש לך מה אתה יודע עליו וזה אז אמרתי לה רבנית רשותך אני אני חבר שלו המון המון המון שנים ויש לנו שיחות נפש לתוך הלילה אבל אני רוצה להגיד לך דבר אחד את שמעת את הסיפור שלו ואת יודעת שהוא עבר סיפור קשה והוא עבר סיפור קשה. מה שכן אני יכול להגיד לך, הוא מגדל את הילדים, שולח אותם לאוסדות ובתהליך שהוא גומל אותם מהחיתולים, הבן אדם נמדד במלחמה וביישוב הדעת. את מכירה את הסיפור שלו ואם את יודעת שעכשיו הוא מגדל ילדים שהולח אותם למוסדות ודואג להם וגם עובד למחייתו וגם לומד וגם מתפלל האינדיקציה הכי טובה לבדוק בן אדם זה שאתה יודע שהוא בשעת מלחמה והוא נלחם והוא ביישוב הדעת וזה מה שאני יכול להגיד לך עליו ואני חושב שבן אדם כזה ששואלים על שידוך עליו ונתתי לך עכשיו את הנתון הזה זה ב איך אומרים בשנייה וחצי זה מספיק כדי לדעת שהוא יכול להקים בית ולמה כי בב להקים בית יש התמודדות והוא מתמודד והוא מתמודד ביישוב הדעת והוא מצליח אז אני חושב שכל אישה שתזכה בו אין לה מה לדאוג כי גם אם יהיה מעברים משתנים ויש מעברים משתנים בזוגיות אבל הוא עומד מול ההתמודדות והוא עומד ביישוב הדעת ואתה יודע היא אמרה לי זה מספיק לי. תודה רבה. והוא ברוך השם זכה להקים בית. ברוך השם ישתבח שמו. וגם היום הוא מתמודד והוא מתמודד יפה. בהחלט. בצורה קלאסית ויפה וטובה. זה מה שרבנו נותן לנו. התמודדות יש, ספונטניות יש, התבודדות מובילה אותנו למקום האיכותי והיפה והטוב. שוב לדעת. ריגשת אותי אחי היקר. תודה רבה לך הרב שהכוח להזמנה ליבי. שנזכה להמשיך לעשות חיל. אמן. ואל תדאג. אתה עוד תבוא לפה לאולפן. לא תהיה לך ברכם. בעזרת השם איזה כיף השם ישמור לי אנחנו בעזרת השם מאזינים יקרים יוצאים להפסקה קצרה ואנחנו ב-12 נכנסים לאורד שידור בעזרת השם עם יפתח מרדכי שמילוביץ בעזרת השם הולך להיות פה שיחה גם יפה אז תהיו איתנו איך אומרים בקשר ואנחנו ב-12 מחדשים שיהיה בשורות טובות בהצלחה ביי ביי He.
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה