הרב מאור קריו המלך קורא לי מעשה מחכם ותם חלק ה
הרב מאור קריו המלך קורא לי מעשה מחכם ותם חלק ה
[מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] כל הצדיקים שנו כל הצדיקים שוכ פה הקדושים אשר בארץ הפת לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מכוח ומה ואמונה רבנו נחמן בן פגה זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל אמן היום נלמד עוד קטע במעשה מחכם ותם מעשה נפלא מה אנחנו מרגישים שהקדוש ברוך הוא קורא לנו זה הנושא היום השם יתברך קורא לכל אחד מאיתנו במחשבה נקרא להסתכל בשכל של כל דבר השאלה היא איך אנחנו עובדים עם המוח כי במוח יש לנו את החכם ויש לנו את התם מה קורה שהקדוש ברוך הוא קורא לנו עם מה אנחנו באים עם התמימות או עם החוכמה ולי אנחנו בעצם צריכים לבוא גם עם התמימות וגם עם החוכמה שאלה אם אנחנו יוצרים איזה סוג של פירוד והקריאה הזאתי זה הקריאה לתורה שאנחנו עכשיו רוצים ללמוד תורה רוצים להתקדש רוצים להטהר זה קריאה משמיים קריאה משמיים שמכניסים לאדם רצון תשוקה אהבה איך הוא מקבל את את המקום הזה איך הוא מקבל את המסר הזה איך הוא מקבל את האור הזה האם בתמימות האם בחוכמה והאם הוא צריך לשלב את שניהם ביחד כי הזכרנו כמה פעמים שרבי נחמ ברסלב אומר שצריך להיות תמים עם השם כמו שהתורה מצווה אותנו אבל תמימות שלא מביאה לידי טיפשות אלא תמימות באמת שאנחנו עובדים עם החוכמה בצורה נכונה חוכמה שהיא משרטת את התמימות להחכים זה טוב רבנו אמר אני נחל נובע מקור חוכמה השאלה איך אנחנו מקבלים את החוכמה באיזה דרך ואת התמימות אז עכשיו נגיע פה לקטע אחד מאוד מעניין אלו השני בנים החכם והתם היו נקראים בפי העולם זה בכינוי חכם וזה בכינוי תם ככ היו מכנים אותם היו רואים את החכם הואים זה החכם היו רואים את הטם זה הטם לא היו מגדירים אותם בשמות אף על פי שיש כמה חכמים כמה חכמים ותמים בעולם אף על פי כן כאן היה הדבר ניכר ביותר יש הרבה חכמים ויש הרבה תמימים בעולם אבל פה הדבר היה ניכר מאוד היה ניכר בחכם איך הוא מפולפל עשיר מצליח וגם עצוב לעומת הטעם שוא היה כזה תמים כזה פשוט וברוך השם היה מלא בשמחה כי שניהם ממקום אחד ולמדו ביחד הם היו באותו מקום זה מציאות שקשה לראות אותה שאתה רואה גם חכם וגם תם מסתדרים למדו באותו חדר חברים טובים וזה נעשה חכם מופלג מאוד עכשיו יש פה רמז מאוד מעניין שהחכם נעשה חכם מופלג מאוד מופלג יש בזה רמז ש מלשון פילוג מרוב שהוא נעשה חכם הוא כבר ניתק את עצמו מאחרים הוא כבר לא יכול לשבת עם כל אחד הוא לא יכול לדבר עם כל אחד כל הזמן בא מלמעלה אז נעשה חכם מופלג מאוד העולם סוגד כל כך לחוכמה עוזבים את התמימות ומה שקורה כל אחד נמצא בנישה שלו ובמקום שלו ככה זה גם הרבה פעמים בעולמה של תורה אדם כל כך מחכים עד שהוא מוצא את עצמו שהוא לא יכול להיות עם אף אחד זה נקרא חכם מופלג הוא יוצר פילוג בדבר הזה זה לא לשבח וזה היה טם גדול מאוד לעומת זאת עכשיו מסבירים גם בדרך ההפוכה הטעם היה טעם גדול מאוד היה לו תמימות כזאת יפה כזאת מהירה ככזאת חיובית שגם היייתה מלאה בשמחה ובחן ובאהבה לשמה אנחנו צריכים להגיע וסקסי זה הכוונה היא ספר מרשם התושבים היה ספר ששם היה כתוב את כל התושבים ששם כותבים כל אחד עם הכינוי שלו של המשפחה שלו היו כותבים על זה כינוי חכם ועל זה כינוי טם היית פותח בספר של ה שים של העיירה היית רואה את השמות פתאום היית מגיע לשתי שמות מאוד מאוד מעניינים חכם ותם פעם אחד בא המלך אל הספר הזה שהיה כתוב שמה את כל התושבים הומצא שהיו כתובים שם אלו השני בנים החכם והתם ככה קפץ לו לעיין עיר לו ככה טוב זה בשם חכם וזה בשם תם עכשיו למה פתאום המלך דווקא שם על זה דגש המלך שזה הקדוש דש ברוך הוא אוהב אותנו חכמים ואוהב אותנו תמימים החידוש הגדול שאנחנו נראה בהמשך שהמלך רוצה את שתי הדברים האלה ביחד שזה יעבוד בצוותא שלא יהיה פירוד שנגדל בתורה נחכים בתורה נתפלל בתורה ומצד שני נשמור על התמימות והשמחה והאחיות של זה מעשה שלו זה מעשה שלי שמח בחלקי מאושר בחלקי והיה בעיניו לפלא שאלו השניים הם מכונים בשם חכם ותם ונתעב המלך לראותם המלך רואה יש אחד שמגדירים אותו חכם מופלג ויש אחד שמגדירים אותו טם מאוד גדול אני רוצה להכיר אותם נתאווה מה זה נתאווה מלשון תאווה התאווה יש לה צד חיובי יש לה צד שלילי ואל ישך תשוקתך יש בזה עניין של תאווה תאווה יוצרת חיבור בין לחלק החיובי בין לחלק שלילי אותו דבר פה המלך שזה מרמז על מלכו של עולם נתאווה לחבר בין החכם לבין הם הוא רוצה שזה יהיה ככה נהייה תמימים בעבודת השם אבל מלאים בחוכמה טובה חוכמה של התורה פשיטות תמימות שמחה זה עבודה לכשר ביניהם וחשב המלך אם אשלח אחריהם פתאום שיבואו לפני תפחדו מאוד אם פתאום אני אקרא להם שהם יבואו יהיה להם פחד מזה רואים שגם שהקדוש ברוך הוא קורא לנו הוא לא קורא ישר הוא לא קורא ב בעוצמה הוא קורא לאט בסובלנות בתמימות בנחת לאט לאט זה גם עבודה עם אנשים הסתת מו טענותיו לגמרי והחכם סתמו טענותיו לגמרי ואתם גם כן אפשר השתגע מחמת פחד אם הוא יבוא לחכם במכה אחת נו אם הוא יבוא לחכם במכה אחת מה יקרה לחכם החכם יתחיל לטעון טענות יתחיל להיכנס לפלפול אז הוא לא יבוא למלך עוד אנחנו נראה את זה בהמשך שז אם הוא יבוא לטעם הם רוב התמימות שלו יפחד ולא ילך נתיישב המלך לשלוח חכם אחד אל החכם ותם אל הטם נשלח שליח נשלח חכם אל החכם ום אל הטם בזה יש רמז בדרך שאדם רוצה ללך ב מולכ אם אתה מחפש רק חוכמות ובולבולים כל הזמן רק להצדיק את עצמך ולא להכנע למה שכתוב בספר זה הפך התמימות ואתה תמצא גם כל מיני פשט בתורה שאתה תעכ אותם לפי הסברות שלך איפה ראינו ראייה לדבר הזה שחכמים הזהירו אותנו בזה על רבי מאיר רבי מאיר היה יכול לקחת שרץ והיה לו כוח כזה של עוצמה בתורה של לימוד ודרך שהוא יכל הוא מצא 24 היתרים על פי התורה להתיר את השרץ אבל כתוב מפורש שזה שרץ השרץ על הרץ זה אסור רבי מאיר מרוב הכוח שלו בתורה בא והרה הנה תראו עכשיו אני יכול לתת לכם על פי התורה 24 תירוצים ללמה להתיר את השרץ ואפשר לברך עליו שהכל ובורא נפשות טוב בוא נברך לא עכשיו אני אראה לכם 24 תירוצים על פי התורה למה אסור לאכול את השרץ אז למה אתה עושה את זה כי אני מראה שאפשר לתפוס בתורה אם עוזבים את התמימות והולכים רק עם החוכמה אתה יכול גם למצוא סברות של להתיר את השרץ השם ישמור ויציל מה שמציל אותנו מזה זה תמים תהיה עם השם אלוקיך תחכים אבל אל תיתן לחוכמה הזאתי לאבד את התמימות רק איך מוצאים בעיר חתם כי בעיר מלוכה על פי רוב הם חכמים עיר מלוכה למה סוגדים לחכמים אתה רואה איזה אחד תמים חמוד פשוט הולך בתמימות בישר אתה אומר זה עובדים עליו כל הזמן זה לא יגיע לכלום פעם שמעתי איזה אבא אחד שהוא ככה אמר לבן שלו אל תהיה פראיר אז לא הבנתי מה זאת אומרת אל תהיה פראיר הוא הגדיר את זה אל תהיה תמים אך אומרים תהיה מפולפל תדע לעשות חשבונות אם צריך גם לעבוד על אנשים תעבוד על אנשים לא רק תפסיד העולם הוא כמו מלא בזאבים בינתיים אנחנו רואים שהחכמים האלה רק מסתבכים עם עצמם רק שהממונה על האוצרות הות תם דווקא היה ממונה על האוצרות של המלך שהוא היה אשתם המלך זה מרמז על מקו של עולם אין לקדוש ברוך הוא בעולמו אל האוצר של יראת שמיים האוצר של יראת שמיים מי שומר על האוצר הזה מי נמצא בתוך האוצר הזה מי מקבל את היראת שמיים הזאתי זה אנשים התמימים שמה זה טמון אם יהיה לך תמימות ו שיטות ושמחה בחלקך בעבודת השם יהיה לך אוצר של יראת שמיים לכן רבנו אמר אני אוצר של יראת שמיים אני יודע מה זה המקום הזה בתמימות של אוצר של יראת שמיים לעבוד השם בהכי פשיטות בהכי תמימות כי החכם אינם רוצים לעשות ממונה על האוצרות הקדוש ברוך הוא לא רוצה לקחת את החכם דווקא בלי תמימות לעשות אותו ממונה על האוצרות פן על ידי חוכמתו ושכלו יוכל לבזבז האוצרות אם תיקר עכשיו את החכם שזה הכי סביר שהוא יהיה הממונה על האוצרות של המלך הוא בחכמות שלו יהרוס הוא לא יחשב נכון הוא כל הזמן יבוא בפלפול אם תשים שמה את הטעם באוצרות של המלך הוא יעשה הכל בישר ובתמימות ככה כתוב ככה אני עושה אם אתם זוכרים לפני הרבה שיעורים סיפרתי לכם על יהודי אחד שיהודי מקסים מאוד טמים מאוד פשוט הוא היה שג בצבא בזמן שרפול שרפול היה רמטכל ואז הודיעו לו שהוא צריך לבוא לבסיס שרפול צריך לבוא לבסיס עכשיו זה היה ידוע שרפול היה מגיע לבסיס היה עדיף שקבור את עצמך בתוך האדמה הוא היה מאוד מאוד קשוח ואז הוא הגיע לשג ואמרו לו תן לרמטכל להיכנס אומר אני צריך לראות חוגר אמר לו מה חוגר אנים זה הרמטכל אומר רמטכל או רמטכל חוגר פתחו את החלון אומר תקשיב זה החבר'ה פה ש תפתח את השער אמר לא פותח את השער רמטכל לא רמטכל חוגר שיראה לי חוגר אני אני פותח לו את השער אני רוצה לראות ממנו חוגר פתאום החלון האחורי נפתח רפול להוציא את החוגר סתכל בסדר תיכנסו היו בטוחים שהוא הולך לחטוף רפו לפני שהוא התחיל את כל הישיבה שלו שמה הוא קרא למפקד בסיס אומר לו עכשיו תקרא על החייל הזה ותעלה אותו דרגה כאלה חיילים אני רוצה כאלה תמימים הקדוש ברוך הוא רוצה חיילים תמימים תעבוד בתמימות כי התמים לא יעשה שטויות לא יעשה בלאגנים לא יבוא עם החוכמות שלו ויהרוס את העולם על כן עושים ממונה על האוצרות תם דווקא אתה רוצה להיות קרוב לקדוש ברוך הוא לאוצרות שלו לשפע שלו לאור שלו לקבל חיים פרנסה שפע כמה שתלך יותר בתמימות ותאמין בו בתמימות השפע ירד יותר בקלות כי הקדוש ברוך הוא ישים אותך ממונה על האוצרות שלו פירוש אתה תהיה מנוי ספור נוכח נמצא בשפע של השם וקרא המלך לחכם אחד ולאותו אתם מנל ושלכם לשני בנים הנל ונתן בידם אגרות לכל אחד ואחד גם נתן בידיו בידם איגרת של המושל המחוז שהוא הממשל המחוזי שאלו השני בנים הם תחת ממשלתו וציווה באיגרת שהגר בניר ככה זה נקרא ישלח להם אגרות משמו חכם והתם כדי שלא תפחדו ויכתוב להם שאין הדבר נחוץ ואין המלך גוזר דווקא שיבואו הקדוש ברוך הוא שקורא לנו הוא לא גוזר דווקא שתבוא הוא נותן לך את הבחירה הוא נותן לך לחשוב הוא נותן לך להתבונן רק הדבר תלוי ברצונם פה זה נקודה אתה רוצה להתקרב למלך במה זה תלוי ברצון איזה רצון האם יש לי רצון שפועל רק על פי החוכמה בלי תמימות או האם יש לי רצון שעובד על פי התמימות והחוכמה הי כלי שרת אדם צריך להיכנס לעולם הרצון שלו מה אני רוצה בשורש רק חוכמה רק פלפולים רק שיסתכלו רק מה שיגידו או שאני מחפש ברצון את התמימות לעשות רצון בוראי זה הפנימיות של הדבר וזה מורגש גם כלפי אנשים מה אתה משדר מבפנים אם הם רוצים יבואו רק שהמלך חפץ לראותם הקדוש ברוך הוא נותן לנו קריאה ו חפץ לראות השאלה האמה אנחנו באים ונשאו אלו השלוחים אנחנו כבר נגיע לניגון וניכנס לזה החכם והתם הובאו לגר בניר שזה היה המושל ונתנו לו האיגרת ושאל הגר בניר על אלו שני הבנים ואמרו לו שהחכם הוא חכם מופלג ועשיר גדול והתם הוא טם ביותר ויש לו כל המלבושים של הפלץ הוא לובש את הפלץ במעיל הזה הוא מרגיש את כל המלבושים את הכל את כל הטעמים את כל המאכלים ונתי אץ הגר בניר שבוודאי איין ראוי להביאו לפני המלך בלבוש פלץ לא שייך להביא את התם בלבוש של מעיל פשוט אפילו שהוא מרגיש את כל המעילים שבעולם ועשה לו מלבושים כראוי והניח בתוך העגלות צו של התם ונתן להם האגרות קנל ו ו השלוחים ובאו לשם ונתנו האגרות להם החכם לחכם ואתם ואתם האגרת זה התורה האיגרת זה המצוות האיגרת זה הקדושה אנחנו מקבלים מהקדוש ברוך הוא איגרת כל יום בכל יום ויום יוצאת בת קול מהר חורב ואומרת אוי לבריות מאלבום של תורה אז הבעל שם טוב אומר אף אחד לא שומע את הבת קול הזאתי אז למה היא יוצאת ואם היא יוצאת ואף אחד לא שומע אז מה הטעם אז הבעל שם טוב הקדוש אומר כל אחד מאיתנו בלב שומע את זה את הבת קול הזאתי שאומרת אויל הבריות עלבונם של תורה תשימו לב לצערנו שבעזרת השם נזכה בשר בשרות טובות אבל כמה שריפות יש עכשיו אחד הדברים שרבנו מלמד שיש מאורי אור ומאורי אש המאורי אור זה אור שהיה בבית המקדש שזה העיר נתן אור נתן אהבה נתן רחמים ברגע שהמורה אור עברו את הגבולות עקב המעשים הלא טובים שלנו זה הפך להיות מהורה אש ואז הקדוש ברוך הוא הפיל חמתו על עצים ואבנים ולא על בני אדם שמידת הדין מקטרגת המאורי אור עוברים למורי אש ו זה לא סתם שקורה שריפות בעולם ו בפרט במקום מסוים הקדוש ברוך הוא מרחם מידת הדין נופלת דווקא על עצים ואבנים ולא על בני אדם זה גם הסתכלות שאנחנו צריכים לדעת זה כואב זה לא נעים אבל יש פה גילוי רחמים אבל רבי נתן מלמד הצדיק הוא נקרא ור אור הצדיק הדור הוא נקרא מאורי אור הוא מאיר לנשמות ישראל הוא מנחם אותם הוא מחזק אותם הוא מעודד אותם ואם יש הסתרה על הדעת שלו בעולם אז המאורי אור מתגברים והופכים להיות מאורי אש ואז יש אסונות כן כמה חשוב שאנחנו מדברים מתורתו של רבי נחים ברסלב להעיר את המאורי אור בעולם שיהיה רחמים אנחנו לא יודעים לאיפה זה תפתח אבל השם לכם כואב הלב אני כל היום רק במעקב שבעזרת השם מתפללים לומדים שהשם יעזור ויציא שהכלל יעבור בשלום ואתם לאתם ואתם תכף כשהגיע לו איגרת האיגרת זה הקריאה מהקדוש ברוך הוא אלינו תכף שהגיע לו איגרת אמר להתם השליח שהביאו אני לא איני יודע מה כתוב פה תבינו איזה תם הוא היה מסכן הוא לא אומר אני לא מבין מה כתוב פה אני לא אתה יכול להסביר לי מה כתוב אתה יכול לתרגם לי עד כדי כך הוא היה טעם מסכן כל דבר לקח לו קשה קרא קרא אותו לפני השיב לו אני אספר לך בעל פה מה שכתוב ב שהמלך רוצה שתבוא אליו למה דווקא בעל פה ולא מהכתב יש תורה שבכתב יש תורה שבעל פה התורה שבעל פה שמה צריך את התמימות כי יש את ההלכות את הפלפולים את הדינים מה שכתוב תעשה למה תפילין שחורות אני לא יודע כרגע יש לימוד לזה שחורות כעורב מדרש רבה שמדבר על שיר השירים אני מניח אותם ככה כתוב לי מרובעות שחורות אני מניח אותם אך בפשיטות דווקא בתורה שבעל פה צריך המון פשיטות כי שמה יש את הכוח של החוכמה שמאוד עובד חזק אז מה ה אומר לו שהמלך רוצה שתבוא אליו שאל תכף רק בלי ליצנות אתה לא צוחק עליי אתה לא מסתלבט הבאת לי הגרת ואתה אומר לי שהמלך קורא לי רק בלי ליצנות השיב לו בוודאי אמת בלי ליצנות ונתמלא שמחה תכף ורץ ואמר לאשתו אשתי המלך שלח בשבילי ושאלה אותו על מה ולמה ולא היה לו פנא להשיבה כלל ותכף נזדרז בשמחה והלך ונסע עם השליח תכף ונכנס יב בתוך העגלות צו הומצא שמה בגדים נעל ושמח יותר ויותר שימו לב תכף שהגיע קריאה מהמלך הקדוש ברוך הוא קורא לך אם אתה מתפלפל יותר מדי אתה תאבד את הקריאה הזאתי הקדוש ברוך הוא קרא לך תפוס את זה לך עם זה תעבוד עם זה אנחנו נראה בהמשך בעזרת השם לא נספיק השבוע השבוע הבא עוד שבועיים יותר נכון כי אנחנו נכנסים לשבוע הבא יהיה בעזרת השם שבועות בא לינו לטובה ככה אנחנו צריכים בתמימות לקבל את האיגרת מהמלך את התורה שבעל פה את ההלכות את הפשיטות את התמימות להזיז את האגו שלנו לקבל את ההלכה בפשיטות בשמחה באמונה לדעת בארץ דרכך וככה האדם ייזכה לחיים של תורה נפלאים צריך לשיר בשבת נשיר בשבת אבל לא בא לי זה החוכמה אני אשיר צריך לרקוד צריך לשמוח צריך לבוא לשיעורי תורה אני הול בא לי לא בא לי מעיר לי לא מאיר לי אני לא עושה מה בא לי אני עושה מה שצריך כדי להגיע למה שבא לי באמת צריך לעבור את ההתגברות הזאתי לפעמים זה לא כזה נוח אבל התמימות אומרת שזה הכי שווה שבעולם יאללה בואו ניכנס לניגונים בעזרת השם [מוזיקה] שנזכה בעזרת השם תמיד להיות תמימים ופשוטים תמיד ללכת בשמחה ובאמונה והתמימות אומרת יראת שמיים תמים תהיה עם השם אלוקיך אומר רשי על המקום תמים תהיה עם השם אלוקיך בספר דברים התהלך עמו בתמימות ואל תחקור אחר העתידות איך אנחנו הולכים עם השם בתמימות וזוכים לשמחה של הטעם הקדוש אנחנו זוכים לזה על ידי שאנחנו שמחים בחלקנו בתורה לא מספיק רק ללמוד תורה אני שמח בתורה שלי אני שמח בחלק שלי בין בגשמי בין ברוחני אני תמיד מחפש את הנקודות הטובות והחיובי אפילו שהם מעורבבים אולי לפעמים בפסולת או במקומות לא חיוביים אבל תמיד יש טוב ודווקא מתוך זה אני מגלה שמחה השמחה הזאתי נותנת לנו לשמוח בחלק שלנו בנקודה שלנו במה בשמחה שהיא לא היייתה בעולם ולא תהיה בעולם כי זה השמחה שלך כלפי הבורא והשמחה הזאתי הפשוטה של זה מעשה שלו וזה מעשה שלי מעניק לנו אנרגיה טובה הצלחה התבוננות חשיבה חיובית ולא להתבלבל מכל מה שקורה בעולם תשימו לב כל מה שכתוב בחז קורה אחד על אחד אנשי הגבול יסובבו ולא חונם אנחנו רואים את זה גם בצפון וגם בדרום הגליל יחרב אולי זה המצב שקורה עכשיו שם הכל קורה אחד על אחד אבל בסופו של דבר הנבואה האחרונה ואין לנו על מי להישען לבינו שבשמיים ועל מי יש לנו להישען לבינו שבשמיים שמשיח יבוא זה יקרה ודאי והקדוש ברוך הוא ברגע אחד יקים אותנו מעפר דל מאשפות ירים אביון ונזכה בעזרת השם לשמחה צריך לחכות עוד קצת עוד קצת ואף על פי שהת מעמע אם כל זה החק אלו ואני ודה לו ושבח אותו ויאמין בו יתברך תמיד להודות לו יתברך ברוך השם מה שלא יהיה אנחנו ממשיכים ריבונו של עולם לא תמיד נוח לנו לא תמיד נעים לנו לא תמיד זה מובן יש הרבה שאלות נכון אבל אנחנו נותנים לשאלות האלה של החכם ומסיתים אותם הצידה ואומרים אני ממשיך בתמימות אני ממשיך בתמימות ובאהבה עם השם יתברך עוד יום ועוד יום ועוד יום אני לא מוותר רק בתמימות שנזכה תמיד באהבה ברוך השם הדרת והאמונה לך עולמים הבינה והברכה לך עולמים הגאוה והגדולה לך עולמים עדם והדיבור לחי [מוזיקה] עולמים הדרת ו אמונה לך עולמים הבינה והברכה לחי עולמים הגאוה והגדול לחי אולמים הדעה והדיבור לחי עולמים הדרת והאמונה לחי עולמים הבינה והברכה לך עולמים הגאוה והגדולה לחי עולמים הד והדיבור עולים בואו נשבח את בורא עולם הדרת והאמונה לחי עולמים הבינה והברכה לך הי עולמים הגאוה והגדולה לחי עולמים הדעה והדיבור לח ולמים [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] הדרת והאמונה לך עולים הבינה והברכה לך העולמים הגבה והגדולה לחי עולמים הבא דיבור לחיי עולמים הדרת והאמונה לחי עולמים למקום הזה הגענו וזה המקום הכי טוב הדעה והדיבור לחי עולמים רבונו שלעולם רוצים לזכות לחיים רוצים להרגיש חיים צריך להעלות הכל להשם יתברך הכל להשם יתברך של אין עוד מלבדו חזל כבר לימדו אותנו במסכת סוה שבדור האחרון ועל מי יש לנו להישען על אבינו שבשמיים אז לקחו את זה למשפט אין לנו על מי לישן אבינו שבשמיים הרעיון הוא אותו רעיון אנחנו צריכים להפנים את המקום הזה בשביל למשוך ישועות בשביל למשוך חסדים בשביל למשוך הצלחה לחיים שלנו בכלל ובפרט אנחנו צריכים למשוך את הדיבור הזה של ה אין עוד מלבדו ב כל דבר בכל דבר בכל דבר אתה מחליט על הכל אתה מנהיג את הכל אתה קובע את הכל אין עוד מלבדך רק מה אנחנו צריכים להיות אמיתים אמיתיים [מוזיקה] ותמימים כמה שיותר לשאוף לקריירה הזאתי של ללכת בתמימות ותדעו לכם שאדם משליך את כל הרצונות שלו את כל המחשבות שלו את כל התובנות שלו ה אומר מה התכלית שלי בעולם ללכת בתמימות עם השם נו אבל לאיפה זה יוביל אותי לאיפה זה יקח אותי לא יודע אבל זה יקח אותי אלאיזה מקום זה ייקח אותי שהמלך יקרא לי הקדוש ברוך הוא כבר יקרא לי הקדוש ברוך הוא כבר יוביל אותי וידריך אותי לאן אני צריך להגיע מה אני צריך לעשות מה הייעוד שלי ומה ההצלחה שתמונה וצריכה להתגלות לעולם אף אחד מאיתנו באמת לא יודע מה שורש נשמ ולא יודע מה שורש ההצלחה שלו והכישרון שלו התמימות מובילה אותנו משמיים למקום הזה אנחנו צריכים להוביל לתת לתמימות לאמונה הפשוטה שהיא מובילה אותנו להצלחה ולכל הישועות כל דבר מגיע בייטו ובזמנו איך כיצד ולמה ומדוע זה כבר השאלות של החכם את השאלות האלה תזיז הצידה תלך בתמימות עם השם ותאמין שיורד עליך שפע משמיים לאיפה הוא יוביל אנחנו לא יודעים אבל הוא יוביל הקדוש ברוך הוא מצליח לנו את הדרך בא לי מישהו והוא אמר לי אני לא יודע מאיפה יבוא לי פרנסה אני מתפלל על זה אז אמרתי לו תראה אתה לא צריך להתפלל ולחשוב מאיפה תבוא לך פרנסה אתה צריך להתפלל ולהאמין שהשם ישלח לך פרנסה מאיפה לא יודע אתה לא צריך להתפלל ולחשוב מאיפה יבוא השידוך אתה תתפלל שיבוא השידוך אתה לא צריך להתפלל ולחשוב מאיפה יבוא הבית אתה תתפלל שיבוא הבית והקדוש ברוך הוא יש לו את הדרכים שלו מאיפה לשלוח וכיצד לשלוח הוא הוז הוא המנווט הוא הכל זה התמימות תהלך אמו בתמימות אומר רשי אבל מה התנאי ללכת בתמימות ואל תחקור אחר העתידות זה התנאי אני רוצ כת בתמימות אבל אני חוקר אחר העתידות אתה חוקר אחר העתידות הכנסת את החכם הכנסת את החכם אתה חוקר אתה חוקר איפה שלא צריך לחקור התהלך עמו בתמימות ואל תחקור אחר העתידות וזה התמימות האמיתית תתפלל תלמד תעשה את מה שאתה צריך בפשיטות עבודה בית פרנסה ילדים ואל תחקור אחר העתידות אבל מה יהיה מה יהיה לאיפה זה יקח מה מה אתה דואג תלך בתמימות והשם איתך הדרך של התורה תמיד מצליחה ברוך השם נשמת כל חי תברך את שמך השם [מוזיקה] אלוקינו נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו ורוח כל בשת פעות רומם זכרך מלכנו תמיד וח כל בשר תפאר אות זכרך מלכנו תמד נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו בואו נשאיר את זה ביחד לבורא עולם נשמת כל חי תברך את שמ השם אלוקינו ח כל משה תפע רומם זכרך מלכנו תמיד וח כל עשה תפא אום זכרך [מוזיקה] בוא תן כפיים למתק דינים על עם ישראל נשמ כל חי תברך את שמך השם אלוקינו נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו ורח כל בשה פעות רומ זכרך מלכנו תמיד וח כל בשר תפא רומם זכרך מלכנו המי בוא נמשיך עם הכפיים שלכם גם כי אלך בגץ על מוות לא יר הרע לא יר רע בואו נכניס את כל המחשבה גם כי אלך בגץ על מוות לא ררה לא יר כי אתה השם אם אני אתה השם תמיד איתי כי אתה השם עמדי אתה השם תמיד איתי שתי עיניים נסות השפתיים לא חשות אליך אבא אליך אבא העיניים בוכיות השפתים לא חשות אליך אבא אליך אבא איזה יופי יש רחם ישראל הוא יתן כפיים להצלחת כ ישראל ורחמים נבקש כל אחד בתפילה עכשיו עם הרבה שמחה בלב ואמונה ותקווה וחיות שהשם יתברך בעזרת השם יפתח לנו שערי הורה שי שמחה יקש וימלא את כל משות ליבנו לטובה יגזור עלינו גזרות טובות יפיל יחריב יחלה את כל מחשבות ונאנו כל אחד בעזרת השם עכשיו יבקש חברה איזה שעת רצון תנו קצת כפיים שמת את הדינים נכבל על הצלחת כלל עמו ישראל גאולה שלמה ברחמים הכל מתקיים אנחנו יכולים למתק את זה בין בכלל ובין בפרט שהשם יתברך יזכה אותנו ישועות עם הרבה אהבה בלב ושמחה בעזרת השם ארכם ישראל ברוך השם בוא ניתן קצת חיית כפיים תן לנו איזה דקה שלחם את הלב נקיים את מה שרבנו אומר על ידי ריקודיים ומחית כף מתמתקים כל הדינים ברוך השם איזה יופי אחינו כל בית ישראל [מוזיקה] חנו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה ובשביה העומדים בין בים ובן בים ביבשה בואו נשאיר את זה זה תפילה נפלא אך אנו כל בית ישראל נו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה ובשביה העומדים בין בים ובן בים ביבשה איזה יופי או הו ימ הקום ירחם חם עלי ויוציאם מצד ליבך מפלה לאו משיבות לגאולה שתה בעגלה ובזמן קרי המקום ירחם ירחם עלי יצי מצ [מוזיקה] גשה בג ובזמן ק [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] ברוך השם שהקדוש ברוך הוא יגשים לא את כל מה שותי בנו לטובה את האמת שניגון הזה כל הזמן פותח לי את הלב הוא מיר הרבה פשיטות שרק הקדוש ברוך הוא הקדוש ברוך הוא מוציא אותנו מחושך לאור וזה טוב זה טוב שאנחנו עכשיו מקב את הום הזה רק אם אנחנו נקבל אות יר ר נחנה למקום הזה שלן ד מלבדו וכל דבר נמשוך בהתבודדות ובתפילה תהילים יהי פה ניסים יהי פה ניסי ניסים כל אחד יזכה לגאולה הפרטית שלו והכלת שלו ממש כל דבר צריך להתפלל זה עכשו עיקר העבודה שלנו ולפי הסיפור מה שלמדנו פה היום שהטעם הקדוש מקבל איגרת מהמלך איך אתה מקבל את האיגרת הקדוש ברוך הוא נותן לך כל יום לקום ולהגיד מודה אני לפניך איך אתה מקבל את המוד עני לפניך כזה טוב עוד יום מודיעני לפניך או שתה מקבל את זה מודה אני לפניך וואו מלך חי וקיים שחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך היה צריך להיות כתוב רבה אמונתי בך אחורה כתוב הפוך רבה אמונתך פירוש אתה מאמין בי ל היה צריך כתוב שאני מאמין בו הפשט הוא בזה שאנחנו מודים לקדוש ברוך הוא שהנשמה עלתה למעלה בלילה והיא נותנת דין וחשבון בפני השם היא לא רוצה לחזור לזה הגוף והקדוש ברוך הוא אומר לה אף על פי כן אני נותן בו אמון תחזרי חזרה שאדם ישן זה אחד מחלקי 60 במיטה אז מה אנחנו משבחים את השם רבונו שם אני מודה לך ש אתה נותן לי עוד הזדמנות אתה נותן לי עוד אמון אתה נותן להיות שמחה לכן מודה אני לפניך מלך חי וקיים שחזרת בי נשמתי בחמלה חמלת עליי איזה אהבה יש לך אליי רבה אמונתך שאתה מאמין בי [מוזיקה] גולית 40 יום ו-40 לילה מקלל את עם ישראל המדרש מביא בלקות מעם לוז שגולת לא היה טיפש בכלל הוא לא עבד דרך כוחות הגוף הוא עבד דרך כוחות הרוח 40 יום כנגד 40 יום שניתנה בהם תורה היה מקלל את עם ישראל ואת הקדוש ברוך הוא בבוקר ובערב כנגד קריאת שמע של שחרית כנגד קריאת שמע של ערבית לחסום אותם במצוות חוד השם שלא יהיו מאוחדים לקדוש ברוך הוא אחד זה גימטריה אהבה שלא ירגישו את האהבה לבורא 40 יום זה גם כנגד 40 צעדים שעשתה אורפה שליוותה את נעומי בסוף היא הפנתה עורף והיה בטוח גולית שמידת הדין הזאתי והזכות של אמא שלו תעמוד לו שהוא ינצח את עם ישראל 40 יום לא מתקרבים גולית בא שאול ושואל מה לעשות עם הפלישתי הזה אף אחד לא התקרב איך הבא להורגך השכם להורגו קום תילחם בו השורש הרוחני שרבי נתן מסביר שגלית זה כל התאבות הרעות והמידות הרעות והבלבול שיש לנו והמעברים שאנחנו עוברים הגולי הזה חזק ועוצמתי ומראה שמידת הדין היא כל כך מתוחה וחזקה שאיין לך סיכוי כמה שאתה לומד תורה זה לא יעזור אתה כבר בשפלות התורה שלך לא שוה והתפילה שלך לא שווה חס ושלום ככה הגולי את הזה שבתוכנו צועק עד שבא דוד המלך ודוד המלך אמר אני אהרוג אותו לא סגולה לא אולי ודאי הוא עומד מול גולית ואומר לו אני אתן את הראש שלך לאוף השמיים או לחיית הארץ והוא בא לו עם אבן ואומר לו גולית הכלב אנוכי ודוד המלך אומר לו אני גומר אותך אני מוריד אותך אתה אתה לא תחזיק מעמד מאיפה הביטחון שלך מאיפה התודעה שלך מאיפה העוצמה שלך דוד המלך היה לו נקודה שאיתה מנצחים את כל הכוחות הרוחניים השליליים זה נקרא נקודת הזמרה זה סוד האבן הנקודה הטובה אני בא לך עם חמש אבנים כנגד מישה חומשי תורה והם התאגדו לאבן אחת אני בא אליך עם התורה אני אנצח אותך עם התורה אבל היו בעם ישראל הרבה שלמדו תורה היו לדוד שבעה אחים שהיו גם תלמידי חכמים וצדיקים מה היה מיוחד בדוד מה שהיה מיוחד בדוד זה הנקודה הטובה אני לא רק לומד תורה אני לומד תורה מתוך עבודה פנימית של הנקודה הטובה שאני שמח ומאמין שהשם יתברך איתי שאף על פי אם נפלתי ונכשלתי ולא מנה מה אני מאמין שהתפקיד של האור של התורה זה לגלות שיש בי טוב וכמה שהרע של גוליה תהיה חזק והעוצמה הזאתי תהיה חזקה לעומת הטוב שלי זה יפול ולכן דוד המלך מצליח להפיל את גוליט למה כי מה הוא אמר לו הוא רמז לו אבן מעשו הבונים אני הרגשתי מה זה להיות מאוס מה זה שחשדו בי שאני ממזר ואין לי חלק באלוקי ישראל אני הרגשתי את המקום הזה שכביכול יש איזה זה קול פנימי שאומר לי התורה שלך לא שבה והמצוות שלך לא שבות והגול את הזה יקרא אותך אני מרגיש אתזה לא שאני כבר לא מחובר לאהבת השם אבל דוד המלך אמר אף על פי שעבר עליי מה שעבר עליי גם את הארי וגם את הדוב יקה עבדך לא משנה כמה יצר הרע יתקוף יבלבל אם אני צריך לעבו את הקדוש ברוך הוא מתוך ממזר אז אני אעבור אותו מתוך ממזר אבל אהבת השם אף פעם לא פוסקת ממני זה מה שדוד המלך הרגיש ועם זה הוא את גולית אומר רבי נתן זה התמימות שלנו לנצח לנצח את הגולי שבתוכנו לא רק עם תורה עם הטם הקדוש ששמח בחלקו עם התורה עם המצוות עם המודה אני לפניך אם אתה מבטא שמחה בדיבור מהמצוות שאתה מקיים זה ניצחון עם זה מנצחים את כל כוחות הסתרה אחה וגם האוייבים שלנו אגב שמצאו מכתבים של החמס ימח שימם ששמה כתוב אצלהם יש לנו אפשרות לנצח אותם כי הם לא [מוזיקה] מאוחדים וקוראים דברים כמה אני אמרתי כבר לפני שמונה חודשים שזה ה כל כך פשוט איך היצר הרע בתחבולות עוד פעם יכניס את המחלוקות האלה עוד פעם את המחלוקות האלה זה אש המחלוקת מה לא מבינים את המרמזים כי האדם ץ השדה נשרפים עצים איש המחלוקת אבל מה אנחנו צריכים לעשות להמשיך בתורה ולהתפלל שגם אחינו הטועים שהשם יתברך יפתח להם את העיניים ויפסיקו לעשות את המחלוקות האלה יפסיקו לשנו יהיו אנשים שאוהבים כולנו נחייה באהבה צריך להתפלל על זה צריך להתפעל על זה גם דברים השתנו בחודשים האחרונים אנשים נפתחו להם העיניים וירבו יותר באהבת חינם רק היום הלכתי עם הבת שלי לעשות לה תעודת זהות וראיתי איזה יהודי כל כך נחמד מתפ אלנו בבית הכנסת אבל בר עליו פשוט באתי אליו אמרתי לו איזה אדם טוב אתה תראה איך דאגת שיהיה לי חניה והכל כמה את אומר לי מה עשיתי לא עשיתי כלום אמרתי לו לא זה המון תדע שהקדוש ברוך הוא שמח בך פתאום התחיל לבכות אמר לי אף פעם לא שמעתי כזה דיבור אמרתי לו הקדוש ברוך הוא שמח בך אתה בן של מלך חיבק אותי כל כך באהבה אחרי זה הבנתי על עצמי אמרתי תראה כמה חשוב המילה הטובה זה לפעמים אתה אומר את זה ככה מחייך וממשיך אבל אתה לא יודע מה זה ל עושה אנשים בלב פשוט התחיל לבכות הבת שלי ממש כל כך התרגשה מזה א בסך הכל אמרתי לו ככה שהשם אוהב אותך השם אוהב אותך כאלה מעשים טובים שאתה ככה דואג ליהודי זה מה שיביא משיח בלי תחרות בלי צחנ צריך להיות חזקים בתמימות לא לוותר השם יתן לנו תמיד אהבה וכוח בעזרת השם תמיד אהבה וכוח ולא לפחד להמשיך עם התמימות אחים יקרים התמימות מנצחת אל תדאגו אנחנו נצליח את כל המלחמות וננצח את כל המלחמות אבל לא רק ללמוד תורה ללמוד תורה מתוך שמחה מתוך דיבור של שמחה שמח בחלקי מאושר בחלקי הטעם הקדוש היה לה את כל הסיבות להגיד שזה לא שווה אבל הוא קיבל את האיגרת מהמלך קיבלת איגרת מהמלך להניח תפילין המלך קורא לך תודה רבה לך ריבונו של עולם קיבלת איגרת לטלית לתפילין לציצית לברכת המזון זה לא מובן מאליו שאתה אומר ברכת המזון אשריך שאתה זוכה להגיד ברכת המזון זה לא מובן מאליו שום מצווה שאנחנו עושים קיבלת איגרת מהמלך רוץ לקדוש ברוך הוא בשמחה רוץ רוץ לשמחה עכשיו הוא אמר לאשתו תביא לי מהר את הפלץ אני צריך לרוץ למלך היא אומרת לו על מה ולמה אין לי זמן לספר לך אני רץ למלך אתם זוכרים שאשתו בהתחלה אמרה לו למה כל הסנדל לוקחים שלושה זהובים בעד מינל ואתה זהוב וחצי היא הלכה יותר עם החכם שאנחנו מקבלים את האיגרת מהמלך אנחנו רצים למלך בתמימות ולא מקשיבים לחכמות עזוב אותי מהחכמים משתמש רק בתורה אני אחכים בתורה אני אלמד תורה אבל את העבודת השם שלי אני אעבוד אותה בהכי פשיטות ובכי תמימות ובכי שמחה ואמונה וחיות ברוך השם משיח את כל העולם בלי יחד בלי רי אחת משיח יכבוש את כל העולם בלי חת לייחד [מוזיקה] כיקר זנו של משיח ה התפילה כי ק זנו של [מוזיקה] משיח התפילה משיח יכבוש את כל העולם לי יחת בלי ירי אחד כי עק זנו של [מוזיקה] משיח התפילה ק זנו של משיח [מוזיקה] התפילה זה הכלי מלחמה שלנו נצח את הכל אם רבנו אמר שעל ידי תפילה אפשר להשיג כל דבר אז תלך בתמימות ותלך עם תפילה שיכולה להביא לך כל דבר רבנו גם אמר קווה אל השם חזק ויאמץ ליבך כווה אל השם גם אם אתה מתפלל ואתה רואה שאתה לא נענה תפילה צריכה חיזוק התבודדות צריכים חיזוק בזה תמשיך להתפלל ותאמין שכל המניות זה להתגברות החשק שהשם יתברך רוצה לתת לך יותר שפע זה יוצר מניות שתמשיך להתפלל והתפילות האלה פותחים יותר את הכלים הרוחניים בנפש ואז השפע יגיע בעיתו וזמנו לכל תפילה יש לה את המכסה שלה יש לה את הכמות שלה יש לה את הזמן שלה שהיא צריכה להתקבל גם אם התפללת עכשיו יכול להיות שיש דברים שתקבל עוד כמה שנים אבל זה לא משנה זה יתקבל אבל חזל אומרים כל המאן בתפילתו סופו בא לכאב לב מה זה מאהן בתפילתו רשי כותב על המקום שהוא בטוח שמרוב שהוא יהן בתפילה ודקדק אז בוודאי שהתפילה התקבלה ואז מה קורה שהתפילה לא מתקבלת או שהתפילה מתעכבת מחמת שהתפילה קשורה ללב אז סופו בא לכאב לב בא לצער מה זה כל המעיין בתפילתו זה הסוד של החוכמות שאתה מתפלל ואתה בא בחכמות סופו שתבוא לכאב לב אני מתפלל ולא קורה כלום ולא זז שום דבר וגם אם קורה זה עדיין ככה בקטנה אל תעיין במקומות האלה תמשיך עם רבנו בפשיטות עוד תפילה ועוד לימוד ועוד תהילים בעזרת השם האור יגיע עד אליך וגם אם לא תשמח שעשית את שלך אל תעיין איפה שלא צריך לעיין במופלא ממך אל תדרוש לא סתם רבנו אמר אני איש פלא ונשמתי פלא גדול חידוש כמוני לא היה בעולם רבנו מוריד את החידוש של האור של התמימות ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור אני נע מטאר כל הכתמים ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור אני נה מטהה מכל הכתמים אני שפל ונשמתי פל גדול חידוש כמוני לא היה מעולם אני השפל נשמתי בל גדול דוש כמוני לא היה מעולם ניצחתי מנצח גמרתי גמור אני נהה מתאר מכל הכתמים ניצחתי מנצח גמרתי ואגמור אני נהה מטאר מכל [מוזיקה] הכתמים אני אשפ ל בוי פל גדול ח
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה