הרב מאור קריו המלך קורא לי לא מאבד תמימות מעשה מחכם ותם חלק ו
הרב מאור קריו המלך קורא לי לא מאבד תמימות מעשה מחכם ותם חלק ו
[מוזיקה] בעזרת השם קשרים את עצמנו כל הדברי תורה כל הבקשות כל השירים כל הניגונים כל הצדיקים תים שבדורנו כל הצדיקים תים שוכני הפר הקדושים אשר בארץ הפת לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פגה זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל אמן שיהיה לשפע ברכה והצלחה לכלל עמו ישראל ברחמים פעם שעברה דיברנו האיגרת מהמלך שמגיע לחכם ומגיע לתם התם הקדוש מקבל את האיגרת אומר מה כתוב פה מסבירים לו מה כתוב שהמלך קורא לך אתה מקבל את האיגרת בשמחה בטוב לבב עולה לגדולה המלך מעצים אותו אבל מה זה האיגרת שעכשיו החכם מקבל והסברנו בפעם הקודמת שזה שני דמויות שתי דמויות שנמצאות בתוכנו החכם והתם ואנחנו כל יום מקבלים הגרת מהמלך קריאה להתפלל ללמוד לעבוד את השם להתקדש להאר וכן על זה הדרך מקבלים איגרת השאלה היא בתפיסה השכלית שלנו איך אנחנו מקבלים את האיגרת מהמלך ולאיפה זה מוביל אותנו האם כמו הטם או הם כמו החכם אז התם קיבל את האיגרת בשמחה והיה מאושר והיה שמח וראינו שברוך השם התמימות שלו העלתה אותו למדרגות מאוד גבוהות ויפות אבל מצד שני אנחנו נראה היום בסיפור שהחכם מקבל גם איגרת מהמלך ופה הוא מתחיל להסתבך עם עצמו ויכול להיות ואני מאמין שכן שאנחנו זהה שהרבה פעמים בחיים שלנו כל מה שהסתבכו זה נובע בגלל שאנחנו הולכים עם חוכמות אנחנו מקבלים הגרת מהמלך מהקדוש ברוך הוא ויש לנו חוכמות יותר מדי חוכמות מה הסימן בזה הסימן שאנחנו לא מרגישים את העונג הרוחני הפשוט והתמים בעבודת השם בלימוד התורה ובקיום המצוות ברגע שאנחנו עובדים יותר מדי עם חוכמות אנחנו מרגישים שאנחנו לא יוצאים מידי חובה עבודת השם שלנו היא לא רצוייה חס ושלום בעיני השם לא גורמת נחת לקדוש ברוך הוא והפלפלים האלה גורמים לנו רק לאבד את השמחה והחשק ואנחנו יוצרים איזה סוג של ברוגז ביננו לבין הבורא וזה ברוגז מאוד מסוכן כי הוא לא קיים בכלל הוא לא נמצא בכלל הקדוש ברוך הוא אוהב את התורה שלך אוהב את המצוות שלך אוהב את התפילות שלך אשרייך ואשר חלקך החוכמות שלך גורמות לך להבין שעבודת השם שלך היא לא ראוייה והיא לא טובה חס ושלום וזה חוכמות חיצוניות שהם לא עושות שום דבר טוב הם לא לא מעלות את הבן אדם רק גורמות לו להיות תלמיד חכם עצבני ולעבוד את השם בעצבים ובכעס וכן על זה הדרך עכשיו בוא נקרא את הקטע ונסביר והחכם הנל כשבא אליו האיגרת מהמלך השיב לחכם שהביאה המתן לי פה ונדבר ונתייחס ישוב הדעת איך לקיים את המצווה איך לעבוד את השם המתנה שגורמת לי להתרחק מהקדוש ברוך הוא זה לא המתנה טובה לכן זריזים מקדימים למצוות ויש המתנה שאדם אומר רגע עד שאני לא איבין את המצווה בשכל אני לא מקיים אותה ומתחיל להתפלפל ומי אמר שזה נכתב ומי אמר שזה באמת חזל אמרו את זה ואולי חלילה וכס יש כאלה שמתבלבלים אולי חזל טעו כל המצוות שאנחנו מקיימים זה לא בא מאמונה פשוטה ותמימה שגדולי עולם כתבו את זה ואנשים מתחילים להתפלפל ומוציאים פשט ים העקומים והשיב לחכם שהביע המתן ולין פה ונדבר ונתיב הוא אומר לו בוא נישן על זה לילה למה דווקא לילה לילה זה נקרא הדר הדעת התאוות בדרך כלל החכמים ש מתפלפלים בתורה איפה שלא צריך להתפלפל ועוזבים את הפשיטות עבודת השם שלהם מבחינת לילה מה הכוונה הם רוצים להצדיק את העבירות שלהם רבי נתן אומר למה היו כאלה שהיו גדולים בתורה וירים והפכו להיות אפיקורסים איך יכול להיות שבן אדם למד תורה קיים מצוות והפך להיות אפיקורס אז רבי נתן אומר שמחמת שהם חיפשו לספק את התאוות שלהם לעקור את המצפון הרוחני וזה הסיבה שהשם ישמור ויציל הם בחרו דווקא להוכיח כביכול חלילה וחס שמציאות השם לא קיימת לערב עשה עבורו סעודה גדולה שהסעד זה מרמז על ה על העולם הגשמי הנה הוא הולך בגשמיות ולערב וללילה הוא הולך אחר החומר הוא רוצה להצדיק את החומר בתוך סעודתו נתחכם מחכם בחכמתו ובפילוסופיה שלו שימו לב נתחכם חכם הוא חכם והוא מתחכם עוד יותר אין לו תמימות בכלל הוא מתחכם עוד יותר והוא מגיע למסקנות הפוכות ועקומות וגם בפילוסופיה שלו מה זה הפילוסופיה הוא למד גם הרבה חוכמות מבחוץ מחמת שהוא למד גם הרבה חוכמות מבחוץ זה הביא אותו למקום של כפירה אנחנו לא צריכים ללמוד חוכמות מבחוץ כתוב חוכמה בגויים תאמין אבל לא כתוב תלמד יש לך את התורה יש לך את המצוות לך עם זה בפשיטות וענה ואמר זאת שהמלך כזה ישלח אחריי עבור שפל ברך כמוני ומה אני שהמלך ישלח אחריי עכשיו החכם מתחיל לבוא ולהגיד מי אני מה חיי שהמלך יקרא לי מי אני מה חיי שהמלך רוצה לשמוע אותי בכלל למה שהוא יקרא לאחד כמוני אני שמעתי פעם פור על אחד שהוא התחיל להתחזק הוא הגיע למסקנה שהוא לא יכול להניח תפילין למה כי אתה יודע מה כתוב בזוהר הקדוש על תפילין נראה לך שאחד כמוני ש נראה לך שאחד כמוני יניח תפילין אתה יודע באיזה מקום אני נמצא זה חוכמות של סטרא אחה כן דווקא בגלל שאתה נמצא במקום הזה הביא את התהילה מגושי עפר ומ קרוצי חומר כן להניח תפילין ופשיטות לא משנה באיזה מדרגה רוחנית את ה מיצה אבל הפלפולים שלו וככה אומר אותו דבר החכם הלא מלך כזה שיש לו ממשלה וגדולה כזו ואני שפל ונבזה כנגד מלך גדול ונורא כזה פתאום הוא מתחיל עם ענוה פסולה אני שפל אני נבזה מה לי מול המלך מה קרה פתאום נהית ענוותן זה נקרא ענווה פסולה ואייך התיישב זאת בדעת שמלך כזה ישלח עבור שפל כמוני אם אומר בשביל חוכמתי מה אני כנגד המלך למה קראו לי עכשיו בגלל החוכמה שלי מה אני כנגד המלך וכי אין להמלך חכמים וגם המלך בעצמו בוודאי חכם גדול ומה הדבר הזה שהמלך ישלח עבורי מה הנקודה פה שרבנו שם פה בסיפור זה חוכמה שמבי אותי למקום שכל עבודת השם שלי היא שפלה היא לא טובה היא לא איכותית היא לא רצוייה ולמה שאני אעבוד את השם זה הבעיה העיקרית השורשית בדבר הזה אני שפל מי אני בכלל למה שהמלך יקרא לי למה שהמלך בכלל רוצה את התורה שלי או את המצוות שלי הרי אם אני קם בבוקר להניח תפילין זה קריאה מהמלך למה שהמלך יאהב את התפילין שלי זה נקרא ענווה פסולה בלשון רבי נתן זה ענווה שבאה מחוכמות ועזבת את הפשיטות שהפשיר אומרת לא משנה באיזה מדרגה רוחנית אתה נמצא השם שמח ומתענג על עבודת השם שלך ושתו על זה מאוד ענה ואמר זה החכם עכשיו אנחנו נכנסים לשני חכמים החכם הראשון ו חכם השני החכם השני זה השליח של המלך החכם הראשון זה הדמות בסיפור שלנו היינו החכם הראשון שהוא חברו של הטם כי כל זה הכל מדבריו של אותו החכם הראשון חברו של הטם שאחר שהשומן והטמא עצמו מאוד ענה בעצמו דברים אלו ואמר לחכם השליח עכשיו החכם שלנו הדמות המרכזית פה כרגע הוא מדבר עם השליח החכם שהבא לו גרת מהמלך ואומר לו כך תדע מה שאני אומר עכשיו שימו לב את הלשון תדע מה שאני אומר יש בעיה ל כמים שעוזבים את הפשיטות תדע מה שאני אומר אני הכי מבין אני הכי יודע מה הסימנים שלהם להתנצל הוא לא יודע הוא לא יודע להתנצל הוא הולך מהפח אל הפחד ולא יודע להתנצל לעמוד אחר הטעויות שלו הוא לא יודע לעמוד הוא לא יודע לעמוד אחר הטעויות שלו הוא הכי מבין הוא הכי צודק וגם שהוא מגיע למקום שהוא יודע שהוא טעה הוא לא מסוגל להגיד טעיתי היום קוראים לזה במושג הפסיכולוגי נרקיסיזם זה דבר מאוד ידוע היום הוא לא יודע לעמוד מול עצמו אני הכי מבין אני הכי יודע אני וודאי שאני צודק מה זאת אומרת אני ודאי שאני צודק יכול להיות שאתה צודק אבל בתוך הצדק אתה גם עושה טעויות זה דבר ידוע שאתה צודק זה לא אומר שהצדק שלך הוא גמור לגמרי אתה לא הכי מבין וגם אם אתה מבין אף פעם אל חשב שאה מבין הכי הרבה כי ברגע שאתה מבין שאתה מבין הכי טוב אתה לא יכול לעמוד מול טעויות פה זה מתחיל בות בשלום בית פה זה מתחיל בעיות באהבה ושלום עם חברים ואנשים כי ברגע שאני מבין שאני הכי צודק אז בתפיסה של התודעה שלי עכשיו ברגע שאני מבין שאני הכי צודק יש בעיה אני מבין שהצד השני הכי טועה עכשיו אם אני הכי צודק והצד השני הכי טועה אז מה פתאום שאני אתנצל אז אני מושלם ואני הכי מבין וגם אם טעיתי איך יכול להיות שטעיתי אני טעיתי אין אצלי מושג בתת מודה שנקרא טעות זה הבעיה זה הבעיה של החכם שהיום מגדירים אותו בהגדרות הרבה פסיכולוגיות מה שנקרא תדע מה שאני אומר דעתי שבהכרח הדבר מובן הוא מבורר שימו לב איך הוא מדבר עד עכשיו היית ענוותן מה אני מה חיי למה שהמלך יקרא לי פתאום שזה מגיע אליי אצלי הדבר הוא מובן ו מבורר אני הכי מבין אני הכי מבורר אני הכי יודע תבינו זה זה שואה הדבר הזה זה שואה הדבר הזה וראיתי את זה אצל זוגות ראיתי את זה אצל אנשים האנשים האלה הולכים מהפח אל הפחת הולכים ומדרדר וכל הזמן הם מחזיק בעמדה הוא פגע לי הוא עשה לי הוא אמר לי הוא זה אבל רגע מה איתך תעמוד מול עצמך אבל אם הוא יעמוד מול עצמו הוא ייצטרך להגיע לתודעה שאני הכי טועה אז הוא לא מוכן לעמוד מול זה אבל אם אתה מוביל אותו למקום ואתה מסביר לו לא שאתה הכי טועה יש דברים שאתה אומר נכון אבל אתה לא הכי צודק מבינים אנשים שהם מבינים שהם הכי צודקים קשה להם לעמוד מול אחר הטעויות שלהם כי אם יעמוד מול אחר הטעות שלו אז אני הכי טועה לא אתה לא הכי טועה אבל אתה טועה אבל לא אחי יש דברים שאתה צודק ונדון עליהם ולדבר עליהם אבל אתה לא הוא לא מסוגל לעמוד מול זה כי הוא בתודעה מבין אני הכי טועה אני הכי צודק אז דבר והיפוכו אני הכי טועה בגלל זה מאוד קשה לעבוד איתם מאוד קשה לחיות איתם אחד התופעות שלהם זה שהם מאוד מאוד ביקורתיים כל דבר הוא מבקר למה ככה למה זה למה פה למה שם והם בשואה רוחנית והם כל הזמן עצובים והם כל הזמן ממורמרים והם כוסים ולא משנה כמה יהיה לו תמיד חסר לו ותמיד לא טוב לו ו הבעיה היא אחרת גם אנשים שהם הולכים בפשיטות ובתמימות ומנסים לרצות אותם הם נכנסים למבוי סתום כי אתה מנסה לרצות משהו שהוא אף פעם לא יהיה מרוצה והיה לי מקרים כאלה עם אנשים בדבר הזה אמרתי לו אתה אתה מנסה לרצות מישהו שלא משנה כמה אתה תנסה הוא לא יהיה מרוצה עכשיו ברגע שאתה תנסה לרצות אותו והוא לא יהיה מרוצה התופעה שתהייה אצלך זה שאתה תרגיש הבעייתי ואתה בכלל לא בעייתי הבעייה לא אצלך השם יציל אותנו שא עכשיו לאיזה מסקנה הוא הגיע שבהכרח הדבר מובן ו מבורר שאין מלך בעולם כלל לשמה החכם הגיע אין מלך בעולם כלל וכל העולם טועים בשטות הזה שמעתם לאיזה מסקנה וגע כל העולם טועים בשטות הזה שסוברים שיש מלך לאיזה תודעה אנשים האלה מגיעים הם לא יגידו כל העולם טועים מה כל העולם תואה ואתה צודק אז יש להם לשון אחרת לא מבינים אותי שמעתם פעם את זה לא מבינים אותי מה כל העולם לא מבין אותך ואומרים לך שמבינים אותך מבינים מה אתה אומר רק בדבר הזה אתה לא צודק זה לא דרכה של תורה לא מבינים אותי פירושו שים לך סוגריים בצד אני הכי צודק וכל העולם כולם טועים אבל למה זה גורם לך שאם כולם טועים ואני הכי צודק אז אני ברוגז עם כל העולם אני ברוגז עם כל העולם עכשיו גם אם הוא מוצא איזה חבר או מישהו להיות איתו בקשר אחרי זמן זה ירד זה ייפול זה לא יחזיק כ כי תמיד אתה תיכנס איתו למבוי סתום אתה חייב להסכים איתי עד הסוף אין בן אדם שיסכים איתך עד הסוף אנשים להם דעות וזה דבר לגיטימי לאיזה מסקנה מגיע החכם שלנו שכולם חיים בטעות שסוברים שיש מלך אין מלך לעולם אין בורא למה כי הוא בכעסים גגם על הבורא בדרך כלל התופעות של האנשים האלה שהם גם בכעסים על הבורא יש אין לו שאלות רק על העולם שכולם טועים אם כל העולם טועים המסקנה הבאה שגם הקדוש ברוך הוא טועה אז אין אכשיו אנילא יכול להגיד שהקדוש ברוך הוא טועה אז מה אני אגיד שאין מלך ואם אין מלך אז אני צודק כי אני מלך כי אני מבין בגל זה אני הרבה פעמים אומר לאנשים שהם לומדים את כל הדברים האלה של הפסיכולוגיה בתורת רבנו יש הכל הוא ירד איתך לנימי נפש הוא רואה ואבן עכשיו שימו לב מה הוא אומר לשליח תראה ותבין תקשיב לי אני מבין אני יודע תדעו לכם האנשים האלה יש להם כוח לסובב אחריהם אנשים ברמות שאפשר לטאר הוא ישכנע את כל העולם עד שלוקח זמן עד שעולים עליהם עד שעולים עליהם בדבר הזה הוא רואה וון איך אפשר זאת שכל בני העולם ימסרו עצמם לסמוך על איש אחד איך יכול להיות שכל העולם יאמינו שיש מלך וישמחו עליו איך מישהו פעם אמר לי יש עוד הרבה דתות חוץ מהיהדות אמרתי לו נכון אבל מי המציא אותם היהדות יש לה מקור יש לה גושפנקה חזקה כל הדתות שבאו מסביב זה מכל מיני המצאות של אנשים וגור למיניהם שהמציאו דברים שאיין להם שום הוכחה לדבר הזה מה הוא אומר איך יכול להיות שכל העולם ממסרות עצמם למלך שהוא המלך בוודאי אין מלך בעולם כלל השיב חכם השליח הנל אלא אני הבאתי לך איגרת מהמלך עכשיו מה אומר לו השליח את האיגרת הזאתי אני הבאתי לך מהמלך מה אני לא יודע ממי הבאתי אותה שימו לב מה החכם עושה ואיך השליח נופל שאל אותו החכם הראשון אנל אתה בעצמך קיבלת איגרת מהמלך ממש את מה שאתה הבאת לי אתה קיבלת את זה מהמלך כמה פעמים החכם שבתוכנו יבוא ויגיד לבן אדם אתה מניח תפילין למה אתה מניח תפילין כי אבא שלי הניח תפילין ולמה זה כי כך וכך ומאיפה אתה מקבלת קיבלתי את זה מרבותי אתה ראית את הקדוש ברוך הוא מוריד במעמד הר סיני את התפילין לא לא ראיתי הקדוש ברוך הוא גילה את זה למשה רבנו ומשה רבנו הריד את זה יבוא לך המפולפל ויגיד אה אתה לא ראית את הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו שנתן תפילין למשה רבנו אתה לא ראית את זה אז אין מלך בעולם ומי אומר שהשבת זה אמת והם מאבדים את הפשיטות והתמימות כי אנחנו בתורת ישראל מאמינים השבת והמצוות והכל ניתן למשה בתורה מסיני זה עובד כבר ברוך השם למעלה מ-3000 שנה והכל עובד כמו שצריך ואין סיבה שזה תקלקל אתהה רוצה אחת עם החוכמות ולהמציא משהו חדש אתה תסחוף אחריך אנשים ואתה תבלבל אותם ובסוף אתה תשא לבד ואתה תגרום להם גוות נפשיות על זה שהם בזבזו את הזמן השיב לו לאו רק שאיש אחר נתן בידי האיגרת בשם המלך אומר לו אותו שליח אני לא קיבלתי את האיגרת מהמלך זה גם לא מציאותי בא לי שליח והביא לי את האיגרת מהמלך אני לא קיבלתי את התפילין מהקדוש ברוך הוא הוא לא ירד משמיים ונתן לי את התפילין אבל אני מאמין שהוא נתן את זה על ידי שליח שזה משה רבנו זה הכל אני מאמין בזה בפשיטות אני לא צריך גם להתפלפל בזה זה מבזבז לי את הזמן אני מאמין בדרך הזאתי בהכי פשיטות אני לא מחפש לי להכניס פה בחומות אבל החכם עושה את זה והעולם היום שטוף בדבר הזה ענ ואמר אתה ראה בעיניך שדברי כנים כי אין מלך כלל וחזר ושאל אותו תאמר לי הללא אתה מן עיר מלוכה ומגודל שם מימיך עכשיו אומר לשליח אתה גדלת בעיר מלוכה אתה יודע אתה אדם אינטליגנט אתה ב אדם עם ראש הם אלופים בלהכניס לך את הדבר הזה להרים אותך ולהכניס בך כפירות הגיד לי הראית מימיך את המלך אתה ראית פעם את המלך זה שאלה שהיצר הרע ישלח תמיד שליחים להגיד לנו ראית את הקדוש ברוך הוא לא לא ראיתי אותו אבל כן ראיתי אותו בבריאה כמו שאומר איוב מבשרי איך איזה אלוקה אני רואה את הקדוש ברוך הוא בבריאה אני רואה אני מדבר איתו איך ם אחת בא אחד לרבי נתן אמר לו אתה ראית את הקדוש ברוך הוא אז הוא אמר לו כן אמר לו מה זאת אומרת איך אני מתפלל אליו ני נענה בוודאי אני מתפלל אני מרגיש אותו אני מרגיש את התורה אני חי מה מה זאת אומרת מה הושיב לו אותו חכם לאו כי באמת כן הדבר שלא אחד כל אחד ואחד זוכה לראות את המלך כי אין המלך מתראה רק בעתים רחוקות מאוד אנא החכם הראשון ואמר אתה ראה גם ראה שדברי ברורים ו מבוררים שבוודאי אין מלך כלל ואחים יקרים הסיפור הזה והקטע הזה הוא כל כך מדבר למציאות של עכשיו רבנו אמר ירד מבול של כפירה לעולם מבול של כפירה מה זה הי החוכמות האלה שרבנו מדבר עליהם ומנסים להכניס את זה גם לעולמה של תורה וגורמים חורבן גדול רבי נתן אומר בליקוי עצות ש שאלה שהם האפיקורסים שהולכים על פי חוכמות ומסתירים את הניסים על פי הטבע רבי נטן אומר הם מעכבים את הגאולה ולכן רבנו אמר במעשה ממטר שמשיח יבוא הראשונים שישימו את הכתר שלו על הראש זה האנשים הפשוטים הרגילים באמירת תהילים כל עבודת השם שלהם היא כזו פשוטה כזו תמימה כזו אמיתית הם הראשונים שישימו את הקטר של המשיח על הראש שלו אל תתפלאו כי עלו אפילו אתה לא ראית את המלך מעולם שוב שאל החכם השליח אם כן מי מנהיג את המדינה נו סתם העולם קיים השיב החכם הראשון זאת אני אספר לך הבירור ראייתם איך הוא מבין אני אני אסביר לך איך מתנהל העולם וואי המבינים האלה תודה רבה על בורא עולם שהציל אותי מהם אני אסביר לך איך העולם קיים הוא בא מפיצוץ ו מהפיצוץ הזה התחברו כל המולקולות ומזה יום אחד מישהו אני זוכר לפני 25 שנה שהייתי נער ניסה להסביר לי את הדבר הזה על המפץ הגדול והסביר והסביר והסביר ואני בתמימות אחרי זה שאלתי אותו מי עשה את המפץ אז הוא אומר לי זה שאלה שעדיין אין לנו תשובה עליה הסביר והסביר והסביר וזה התחבר עם פה והאבולוציה ובאנו מהקופים אמרתי לו תשמע סבא שלי הוא לא ב הוא לא בספארי אברוך השם הוא לא בספר אולי סבא שלך לא סבא שלי סבא שלי הוא לא בספרי ואני גם לא מאמין אני לא והוא הסביר והתחכום יושב ככה בתמימות וזה והוא ניסה להחזיר אותי בתשובה במרכאות מי עשה את המפץ אני לא שכך א נתקע כזה זה עדיין בבדיקה זה אנחנו עדיין אמרתי לו אבל לכל נברא יש בורא אז אם היה פיצוץ אז זה נברא מי הבורא שלו אז הוא אמר לי אלה דברים שעדיין איין להם תשובה הוא המשיך עם זה שנים וברוך השם לאיפה אני זכיתי להגיע ואיפה הוא הגיע חסד השם על הארץ תודה רבה לבורא עולם כי ממני תשאל שימו לב מה החכם הזה אומר תשאל אותי אני הכי מבין זה אגב השיטה אני רגע סותה מהמלך אבל שנבין ונמשיך זה השיטה של הגורואים הוא הכי מבין הוא הכי יודע ואני אומר את זה גם בכאב זה גם נכנס בעולמה של תורה יש לך רבנים מקימים לך קהילות ישיבות את זה תשאל ממני אני הכי ודע בשבילך אני הכי מבין בשבילך אל תשאל רבנים אחרים גם תדע לך אם אתה תלך לרבנים אחרים ה סיעת דשמיה שירד לך משמיים היא דווקא תראה דרכי כי אני יודע מי אתה ואם אתה תלך אפילו לרב אחר אפילו שהוא גדול בתורה יותר וצדיק וכולי וכולי ז סיעתא דשמיא לא תראה דרכו כי היא תראה כל מיני פלפולי סרק למיניהם שככה יוצרים כתות את זאת תשאל ממני תשאל רק אותי וכמובן שהוא אותך בהמון אהבה אתה לא יודע כמה אני אוהב אותך אני בשבילך 247 אני אתה כמו הבן שלי אתה כמו האח הקטן שלי והוא ישפוך עליך אהבה ונתינה והכל ואתה שווי בקסמו ואת זאת תשאל ממני כי אני בקי בזה כי הייתי משוטט במדינות אתה יודע איזה חכם אני וכמה אני מבין והייתי במדינת איטליה למה רבנו פה הביא את הדוגמה למדינת איטליה הגמרא במגילה ו מביאה איטליה של יוון שזה השורש של הסתרה אחה והחכמות החיצוניות שגורמות לאדם לכפור בקדוש ברוך הוא וככה מנהג שיש 70 שרי יועצים עכשיו יש 70 שרי יועצים יש 70 פנים לתורה ויש 70 פנים של סטרא אחה והם עולים ומנהיגים המדינה זמן מיוחד יש כאלה יועצים כל פעם יש בחירות אז מעלים אותם עוד הפעם ועוד הפעם מורידים אותם ועוד פעם מעלים אותם מישהו פה לא מסכים עם מה שכתוב כל פעם עוד פעם בחירות ועוד פעם זה יש יותר מדדי יועצים בעולם הבא י שהם רק מספחים את העסק ועם זה השרות חולקין עצמן כל בני המדינה בזה אחר זה והתחילו דבריו לכנוס באוזני החכם השליח עד שהסכימו וגזרו שבוודאי איין מלך בעולם כלל התחילו הדברים לכנוס שאתה תלך עם החוכמות האלה בהתחלה אולי אתה לא תקבל אבל לאט לאט זה מחלחל ומחלחל ומחלחל ומחלחל וזה הופך להיות חלק ממך כי הרמבם כותב בהלכות דעות טבע האדם להימשך אחר סביבתו תיקח בחשבון שאם אתה תדבר מזה ותתפלל מזה החוכמה הזאתי גם תיכנס אצלך רחמנא ליצלן אנה החכם הראשון המתן עד הבוקר למה המתן עד הבוקר תן לי לילה מה זה לילה התאוות התאוות עושות המוח גס אברר לך עוד ברור אחר ברור אני הולך איתך אתה תראה אני אברר את זה אנחנו לא טיפשים אנחנו בודקים שאין מלך בעולם כלל איי איי איי השם יצילנו אין מלך בעולם כלל לשמה הם מגיעים שהתחלתי בעבודת ההתבודדות להכיר אותה יום אחד בא לי איזה אברך תלמיד חכם ואני אוהב אותו גם אני בטוח שהוא גם עשה על זה תשובה ואז הוא דיבר איתי על התבודדות הוא אומר לי תראה מספיק שלוש תפילות ביום לא צריך יותר אבל אחד הדברים שהוא אמר לי אני לא מסוגל להתבודד אז אמרתי לו למה אומר לי כי אני מרגיש שאני מדבר לעצמי ת לו טוב אין לי מה להשמיע לו כאן בעבודת השם שלך נו אני זוכר שחזרתי לסדר לספר ישבתי ואמרתי לקדוש ברוך הוא תודה רבה שאתה מציל אותי מכזה דבר שאני מתבודד ואני לא מרגיש שאני מדבר לעצמי ואני מבקש ממך שתשמור עליי שאני לא אגיע למצב הזה כי כזאת תורה אני לא רוצה תורה כזאת לימוד תורה כזה שאדם לומד ומגיע למסקנה שהוא מדבר בהתבודדות והוא מרגיש שהוא מדבר עם עצמו אין לו אמונה אני אלמד פחות אני אעיין פחות אני אהיה בקי פחות אבל שאני לא אאבד את התמימות והפשטות שאני מדבר איתך אני מדבר איתך עם המסטר של העולם תציל אותי מהדבר הזה לא רוצה את הדבר הזה לא רוצה כזו תורה לא רוצה כזו עבודת השם לא רוצה טוב לי בהתבודדות שלי ובפשיטות שלי ויהיה רצון שכמה שיותר הקדוש ברוך הוא יהר בכולנו את הדבר הזה להגיע למקום ולמסקנות שאתה מדבר עם השם ואתה מרגיש שאתה מדבר לעצמך אז שאתה לומד תורה מה אתה מרגיש שאתה מחובר לשם שאתה מחובר לעצמך זה ההבדל בין החכם לתם טוב יאללה בוא ננגן בעזרת השם סקו למצוות תודה רבה להשם איזה עונג רוחני שרבנו אח מ רסב כל כך זייה את המקום הזה ואיזה דעת נפלאה וישרה ומתוקה ועדינה ומקסימה ומהיר לנו עניין הפשיטות והתמימות [מוזיקה] בפשיטות לא צריך להוכיח כלום בתמימות לא צריך להוכיח כלום אבל למה החכם מגיע לכאלה חוכמות כי החוכמה שלו מובילה אותו שכל דבר שהוא עושה הוא לא טוב אז הוא לא מתענג עליו שאדם הוא ביקורתי לעצמו שאדם הוא ביקורתי לסביבה שאדם לא מוכן לעמוד מול עצמו ולדעת אתה לא מושלם ואם אני לא מושלם אז גם אם אני צודק יכול להיות שבתוך הצדק שלי יש בלבולים וזה חלק מהעניין אז מה אבל מה זה גורם לי שאני שמח במצוות שלי כי אני לא מחפש שלמות אז אני שמח במה שאני עושה וככה אני מתקדם ואני רץ למלך אז אז אני אקום בבוקר ואני אקבל איגרת מהמלך מודה אני לפניך אני אגיד את זה בשמחה ואני אקבל איגרת מהמלך של ברכות השחר אני אגיד את זה בשמחה ואני אשים עליי טלית ותפילין ואני אהייה בשמחה כי זה איגרת מהמלך ואני מקבל אותה כמו התם הקדוש ואני אבוא שיעור תורה ואני אקבל את זה בשמחה ואני אלמד תורה ואני אקבל את זה בשמחה כי זה האיגרת מהמלך אבל אם אני אלך עם החוכמות אז קמתי בבוקר ואמרתי מודה אני לפניך אבל לא יצאתי ידי חובה בזה ובזה ובזה אז השם לא שמח בי אז הוא לא מתענג עליי ושמתי עליי טלית ותפילין אבל גם אותו דבר וככה גם בברכת המזון וככה בברכות השחר וככה בשבת כל מה שאני עושה תמיד חסר אז אני לא מרגיש תענוג כי אני הולך על הכל או כלום ומה זה יוצר אצלי שגם השם לא שמח כי אצלו זה הכל ו כלום ואז אתה לא שמח במצוות ושאתה לא שמח במצוות היצר הרע יוביל אותך לחכמות שייתנו לך להרגיש שאתה מה זה צודק ולאט לאט הוא עוזב את התורה ואת המצוות ומגיע למסקנה שאין מלך כלל אין מלך כלל רחמנא ליצלן לך אלי תשוקתי זה התמימות זה הכי יפה שבעולם לך אלי תשוקתי לכך אשקי באהבתי לך ליבי כיליי [מוזיקה] ח ושמת השיבני בשובה צ תשוקתי השיב נישוב [מוזיקה] רצע [מוזיקה] בשבתי או [מוזיקה] [מוזיקה] חשקת חשק י בח ליבי וכי ליות חורחי וני שמתי השיבני בשובה ותרצה [מוזיקה] תשובתי השיני השובה צאת שובתי אני רוצה רגע שניכנס לתוך המחשבה שלנו לתוך הרצונות שלנו למקום הזה שנקרא חכם ואתם אנחנו מקבלים אגרת מהמלך איך אנחנו מקבלים אותה אם אני מקבל אותה כמו התם הקדוש מה אני אמור להרגיש אני אמור להרגיש עונג שמחה חיות תשוקה ואהבה ושלום ביני לבין עצמי ושלום ביני לבין הבריות שיש לאדם שלום בעצמה ויש לו שלום עם הבריות עכשיו אבל יכול להיות כל אחד מאיתנו צריך לעשות התבוננות שאנחנו מקבלים את האיגרת מהמלך מהשם את התורה ואת המצוות אנחנו מקבלים אותה כמו החכם והסימן שאני תמיד ברוגז על עצמי תמיד יש לי חוסר סיפוק לאט לאט זה חוסר סיפוק עם אחרים זה חוסר שלום ע חוסר שלום עם אחרים ועם רדיפה עצמית שאף אחד לא מבין אותי פירוש כולם טועים ואני צודק בחוסר התמודדות נפשית אישית ייחודית שאתה פשוט צריך לשחרר את המקום של הכל או כלום שזה החכם אין הכל או כלום אתה לא יכול לצאת ידי חובה בשלמות ככה אמר רבנו בשיחות הרן התורה לא נטלה למלאכי השרת גם מלאכי השרת והשרים וחיות הקודש לא יכול כולים להגיד שהם עובדים את השם בשלמות תעבו את השם אבל לבוא ולהעיד על עצמך שאתה עושה הכל בצורה הכי מדוייקת מי יכול להעיד על עצמו כזה דבר אבל מה אנחנו עושים שהחכם שבתוכנו מקבל את האיגרת מהמלך ואנחנו כבר נמצאים בתוך התסבוכת הזאתי שאנחנו לא מאושרים בעבודת השם ואיין לנו שמחה ואין לנו עונג רוחני למה זה אז ניכנס לשורש השורש שבדבר התרגלת לדבר מהחסרונות ומהרצון לשלמות התרגלת לדבר והדיבור הזה הוביל את האישיות שלך לשמה אז בגלל זה אתה לא מרגיש עונג ושמחה וחיות בעבודת השם התרגלת לדבר על זה בינך בבין עצמך בינך לבין הסביבה בינך לבין הילדים בינך לבין האישה בינך לבין בעלך בינך לבין העבודה הדיבור הזה גרם שהתודעה שלך והתת מודה שלך חי את המקום הזה מה אנחנו צריכים לעשות תהליך של ריפוי להכניס את הטם לחיים שלנו איך אנחנו מכניסים את הטם לחיים שלנו הוא היה אומר איזה מנעל של סוכר ואיזה מעיל יפה ואיזה מאכל טוב וכמה מתוקן ונאה הוא היה אומר הדיבור הזה שהיה מפרגן ושמח ומאושר הדיבור הזה הוביל את האישיות שלו למקום הזה על זה נאמר פתח פיך יעירו דבריך תתרגלי לפרגן לבעלך להיות ביקורתית על הדברים הטובים ולא השליליים תתרגל להיות ביקורתי לאשתך לסביבה למשפחה לחברים על הדברים החיובים ולא השליליים וגם הטם הקדוש אשתו לא בדיוק הלכה איתו למה כולם לוקחים שלושה זהובים בעד מילד ואתה זהוב וחצי אבל הוא לא התבלבל משך את הדיבור שלו למקום הטוב תתרגל לדבר ולהודות ולשבח על התורה שלך על התפילה שלך ולאט לאט הדיבור הזה יוביל אותך למקום שאין הכל או כלום והשמחה לא נמצאת במקום של הכל או כלום והדיבור הזה יפתח לך אוצרות נפלאים לחיים חסד השם על הארץ אודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו בואו נודה בעזרת השם אתם לאט לאט תחזרו אחריי בחסדי שמיים הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו בואו נמשיך הודו לאדוני כי טוב כאילו עולם חסדו יותר חזק הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו ועוד בוא נחזור על זה ונפתח את זה מכל הלב הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו בוא ניתן כפיים בעזרת השם הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסלו כמה שפע תודה רבה לך ריבונו של עולם על האישה על הבית על הילדים על התורה על השיעור על הלימוד על הפרנסה עם הכפיים שלכם עם הקצב עם הקצב נפעיל את זה בשמחה [מחיאות כפיים] הווו איזה יופי להודות להל ולשבח שזה התכלית שלנו בעולם להתענג על הבורא יתברך כמו שאומר המסילת ישרים לא נברא אדם כי אם להתענג על השם איך מתענגים על השם שתודה לקדוש ברוך הוא מה שאתה זוכה לעשות ברוך השם וככה נפיל את האוייבים שלנו ככה ננצח את המלחמות הפנימיות שלנו ככה נגלה עולם חדש שבתוכנו לרוץ אל המלך ברוך הם כי עניך אדוני כי הנה אויביך ובדו כי הנה אויבך אדוני כי הנה אויבך ובדו אי אי אי כי הנה אויבך אדוני הנה אויבך ובדו הנה אוייבך אדוני הנה אוייבך ובדו בוא נמשיך עם הכפיים שלכם יש לנו אויבי הנפש החכם זה האויב של הנשמה אויב מאוד אכזרי מאוד ערמומי ואנחנו מבקשים שיעיר בנו התם הקדוש [מוזיקה] אוייבך אדוני כי הנה אוייבך ובדו כי הנה אוייבך אדוני כי הנה אויבך עובדו לא נראה ולא נפחד לא נראה ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נפחד לא נראה ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נפחד לא נרא ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד לא נרא ולא נפחד לא נראה ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד ללכת עם אתה הקדוש בפשיטות ומחית כפיים ושמחה ואמונה בתורה בתפילה בתהילים במצוות לא נרא ולא נפחד אדם מפחד ללכת עם הטם הקדוש כי הוא מפחד שאתם הקדוש יקבע אותו ויחשבו שהוא משוגע אבל חס ושלום הטם הקדוש השמחה הפשוטה בלי צחות בלי וכחנות עם הכי תמימות יוביל אותך לשפע ברכה והצלחה יעלה אותך מעלה עלה אתה תראה איך שיפתחו לך שערי שמיים ברוך השם איזה יופי הנה אובך אדוני כ הנה אויבך ובדו כ הנה אוייבך אדוני כ הנה אויבך יעובדו כי הנה אויבך אדוני הנה אוייבך יעובדו כ הנה אוייבך אדוני הנה אויבך ובדו לא נרא ולא נפחד לא נרא ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נפחד לא נראה ולא נפחד כיש שם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נפחד לא נראה ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד לא נרא ולא נפחד לא נרא ולא נפחד כי השם אלוקינו השם אחד השם אלוקינו השם אחד אחד גימטריה אהבה ללכת עם אהבה ודיבורים טובים הדיבור הזה יוביל להנות ולשמוח מעבודת השם שלך וככה תצא מגלות לחירות ותגיע רק לגדולה והצלחה וברכה ושלום בינך לבין הבורא בינך לבין כל הסביבה אתה רואה שהדברים לא הולכים כמו שצריך אז תעצור תרים אמברקס אבל אנשים לא רוצים להרים אמברקס לא רוצים לשנות תפיסה מתעקשים ומתעקשים ומתעקשים אי שאל אותי פעם א אחד למה העולם לא מסתדר איתי ולאט לאט דיברנו על הסיפור הזה אני לא רוצה לבוא ממקום של מטפל ישבנו ולמדנו את זה ואז הוא אומר לי תראה אני אני אני מאוד מתחבר למעשה [מוזיקה] הזה אז אמרתי לו תדע לך לי פעם יצא לימוד מהמעשה הזה כמה לימודים אבל אחד הלימודים שיצא לי מהסיפור הזה של חכם וטעם זה שאתה מתעקש על משהו תנסה לבדוק מהפנימיות למה אתה מתעקש יש את המעטפת החיצונית ויש את המעטפת הפנימית למה אתה מתעקש מה הסיבה שאתה מתעקש מאיזה מקום מה אתה רוצה לאן אתה רוצה להגיע בזה שאתה מתעקש אם זה התעקשות נכונה על פי דרכה של תורה אז נכון אסור לך להתבלבל מאחרים אחרי כמה ימים באמת בן אדם שהערכתי את זה מאוד התחזקתי ממנו מאוד אומר לי גיליתי שאני מתעקש מהאגו שלי ראיתי פתחתי ספרים התייעצתי שאלתי וגיליתי שבאמת אני מתעקש מהאגו אמרתי לו עכשיו תדע לך צדיק שלי אל תיחלש בדעתך לרבנו יש את כל התרופות ותדע לך שאם זכית שבקע בך כזה אור כמה משמיים אוהבים עכשיו את האמת שלך אריך והוא אומר לי מה אתה מציע לי לעשות אמרתי לו קח את הסיפור הזה מחכם וטעם תלמד אותו עוד הפעם ועוד הפעם תעיין בו קצת תבדוק תחפש את עצמך בפנים אמרתי לו תדע לך רבי ישראל דוב עוד 10 אמר שבכל דיבור של רבנו יש את כל הרפואות שאנחנו צריכים בכל דיבור יש את כל הרפואות שאנחנו צריכים ואל תדאג בספרים של רבנו יש את כל הרפואות בעצות של רבי נחם ברסו יש את כל הרפואות אתה נכנס ל משה כמו כל אחד מאיתנו אני לא שונה ממך אבל אל תדאג ברחמים ובאהבה ובלב אמיתי רבנו יבקע לך אור נפלא לנשמה הוא יוביל אותך להשם יתברך יד ביד אבל אמרתי לו תדע לך ראיתי את זה וא גם אני הייתי בסכנה הזאת שאדם יכול להגיע חס ושלום למסקנות עם החוכמה שאין מלך כלל כולנו נמצאים בסכנה הזאת צריך מליח את החוכמות ומה הסימן שמשליכים את החוכמות שאני שמח בחלקי ועם זה זה עיקר העבודת השם שלי להיות שמח בחלקי להיות מאושר בחלקי מקמים מפדל מאשפות [מוזיקה] להשיב נדיבים א נדיבמו [מוזיקה] העומקים מאפד משפות ות יים אביו לאושי אנד נדיבמו מכ השם אלוקינו המבי לשוות המשפילי ליאו בשמיים ובארץ ומק פד משפ [מוזיקה] ד [מוזיקה] na נ נ נננ ננ נ ננ נ [מוזיקה] נ מקימי הקדוש ברוך הוא מוכן לרדת עד אליך ולהיות עד איתך עד הסוף ר רבנו אומר בספר מישהו שמח מצליח תמיד הקדוש ברוך הוא רוצה להגיע עד אלינו עד ללב עד לנשמה אבל הוא נתקל בחכם בחכם שסוגד לשלמות ולא מרגיש את העונג איך הקדוש ברוך הוא יאר לנו במחשבה בלב בדיבור הוא רוצה להיפגש עם הטם שבתוכנו להפעיל את השריר הזה אה אתה שמח א אתה מודה אתה מאושר כח ש את זה חיפשתי ואתה יכול לראות אדם שילמד תורה כל היום ויקיים מצות כל היום אבל עבודת השם שלו היא בחינת החכם והוא לא שמח ואין לו ברכה ואין לו הצלחה לעומת זאת אתה יכול לראות יהודי פשוט לומד בתמימות ובשמחה ובחיות ואתה רואה איזה שפע הקדוש ברוך הוא שופך עליו ואיזה ברכה ואיזה הצלחה איך יכול להיות תלמוד תורה כנגד כולם תלמוד תורה כמו אתם כנגד כולם לא יחסר לך דבר תלמוד תורה כמו החכם רבי נתן אומר זה סם המוות כי התורה יש בסם המוות ובתורה יש את סם החיים סם החיים זה שאני לומד תורה ומקיים מצוות ומפעיל את השריר הפנימי שנקרא לפרגן לבקר בטוב אז בעלך הכין לך קפה מה לא שמת לי מספ פיק חליו מה אתה נשוי לי כבר 30 שנה אתה לא יודע איך להכין לי את הנס קפה כמו שאני אוהבת מתי ב-30 שנה האחרונות אמרת לו שהנס קפה טעים 30 שנה הוא לא הצליח להכין נס קפה טוב היא עשתה לך קפה חסר סוכר מה את לא יודעת איך אני אוהב את הקפה זה לא שהיא לא יודעת איך להכין את הקפה כי לא משנה איך אם מכינה לך זה לא טוב אנחנו לא שמים לב תמיד מתלוננים תמיד חסר תמיד זה לא מושלם ואם לא עשית לי את הקפה או אם לא הכנת לי את האוכל כמו שאני אוהב סימן שאת לא אוהבת אותי בשלמות הבנתם את הדבר הזה אם את לא יודעת איך לעשות לי קפה הסימן שאת לא אוהבת אותי בשלמות אם אתה רוצה שאשתך תאהב אותך בשלמות שהיא תגיע לזה היא תחיל לאהוב אותך פחות כי הא הגיע כבר לראש הסולם למה אתה צריך שאשתך תאהב אותך בשלמות לא יהי לה לאן לשאוף עדייף שהיא לא תאהב אותך בשלמות כי משמה היא רק תרד עדיף שבעלך לא יאהב אותך בשלמות כי משמה הוא רק ירד טוב מאוד שהבית לא מושלם כי ברוך השם תמיד יש למה להתקדם בטוב וכן על זה הדרך בכל החיים שלנו אין שלמות וזה מה ש עושה אותנו שמחים שלמים חסד השם על הארץ רק שמחה ואמונה ופשיטות ותמימות ולצערנו העולם לא כל כך סוגד לזה אפילו מתרחק מזה אבל אנחנו בפשיטות שלנו ובתמימות שלנו נשמח בחלקנו ונלך עם הנקודה הזאתי ונבנה אותה וגם אם יצחקו עלינו מה אכפת לך מה אומרים העולם זה מעשה שלו וזה מעשה שלי אתה תגיע לגדולה שלך ותמשיך בכל הדרך בהכי שמחה ובכי פשיטות זה מעשה שלו זה מעשה שלי מעוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי עוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר [מחיאות כפיים] מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים בוא תן כפיים ככה לסוף זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר לאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו זה מעשה שלי עוד למה לנו לדבר חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים בוא ניתן ככה סיבוב אחרו זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנות לדבר מחרים אדם ידבר מזה ישנן את זה זה יכנס זה מעשה שלו וזה מעשה שלי מאוד למה לנו לדבר מאחרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו ל בר מחרים זה מעשה שאלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר מאחרים ה אי אוי אוי זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי עוד למה לנו לדבר מאחרים אז אשרנו
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה