הרב מאור קריו הטוב הפרטי שלך חנוכה
הרב מאור קריו הטוב הפרטי שלך חנוכה
[מוזיקה] ה בעזרת השם סיעתא דשמיא בעזרת השם מקשרים את עצמנו לכל הדברי תורה ולכל הבקשות ולכל השירים לכל הניגונים כל הצדיקים תים שבדורנו לכל הצדיקים תים שוכני עפר קדושים אשר בארץ ם הפרט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פגה זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל אמן היום אנחנו נלמד סיפור בחז ואחרי זה נראה מה רבנו מלמד אותנו על זה שכל אחד יש בו נקודה שאין בחברו דברים מעניינים ויפים יש לנו גמרא במסכת תענית בדף כא אני אכיר לכם את הסיפור נסביר אותו בקצרה ואחרי זה נראה מה רבנו מדבר עליו למה מחמת שאנחנו בחנוכה אז כל נר צריך את הלהבה שלו כל נר צריך את המקום שלו כל נר יש לו את הייחודיות שלו הנר הראשון הוא נר ראשון והנר השני הוא נר שני אותו דבר זה בחיים שלנו כדי שיהיה מושג של אבה הדלקה שמחה חיות צריך לדעת לשים את הדברים באיזון במקום הנכון בכמות הנכונה ו שלא יהיה גם בוסר בחלק חברו שלא יכנס לגבול של חברו וקפה דעתו על חברו וזה שיטת חינוך גם לעצמנו מה ששלמה המלך אומר במשלי חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנה דווקא על פי דרכו לא על פי דרכך אז אותו דבר הקדוש ברוך הוא גם מחנך אותנו חנוך לנהר על פי דרכו אנחנו נערים של הקדוש ברוך הוא והוא מחנך אותנו בצורה שכל אחד ואחד יש לו את המסע שלו את הכיוון שלו את הייחודיות שלו על פי התורה על פי המצוות אחד הדוגמאות שרבנו מביא בתורה לד בליקוי מוהרן שזה תורה מאוד מאוד עיקרית איך להתחבר לנקודה שלך למקום שלך להיות מחובר למה שאתה עושה להיות שמח במה שאתה עושה שזה מעשה שלו וזה מעשה שלי דבר מאוד חשוב לחיים שלנו אז רבנו מביא מעשה בגמרא בתענית כא שמעשה שנקרא אבא אומנה חזל אומרים ככה על אבא אומנה שזה אדם ששמו אבא אומנה שהיה רופא מכיס דם אז בזמנם היה רפואה של הכזה דם וזה הייתה רפואה שהיום בימינו גם למשל אם אדם תורם דם אז הכמות שיוצאת מהגוף אז הגוף אחרי זה מחדש את כל הדם זה מאוד עוזר מיגרנות כאבי ראש לחץ דם השם ישמור ויציל הרבה פעמים אדם בד דם שלנו יש הרבה רעלים וצריך לפתח דם חדש ונקי אז בזמנם זה הייתה רפואה מאוד מאוד טובה איך היו מקיזים דם מאזור הכתף של הבן אדם היו מוציאים כמות הרמבם כותב שאדם יכול לחיות ממש עד רביעית דם בגוף ממש כמות מזערית ואז הגוף מחדש את עצמו אבל זה היה אומנות איך לעשות את זה אז אבא אומנה הוא ידע לעשות את האומנות הזאתי איך להקיז דם הוא היה מומחה בזה והוא היה מקבל שלום מן השמיים כל יום כל יום היה שומע בת קול שאומרת הייתה אומרת לו שלום עליך א הכוונה היא שזה זה הכוונה היא שיש לו מדרגה רוחנית מאוד גבוהה הוא בשמיים הוא נמצא במקום מאוד טוב אפילו שנמצא בזה העולם אבל המדרגה הרוחנית שלו מאוד טובה מאוד גבוהה זה לא כל אחד זוכה לקבל שלום מן השמיים אם כל אחד היום יקום בבוקר ויגיד קיבלתי שלום מן השמיים אני לא יודע מה יחשבו עליו אבל אבא אומנה ידע מה הוא שמע וה היה מקבל כל יום שלום ממטב דרכיה כל יומה כל יום היה שומע בת קול שלום עליך עכשיו ולהבה כל מ כל מעלה יומ ד שבטה כל ערב שבת הביה כל ערב שבת היה מקבל שלום מן השמיים לא כל יום כל ערב שבת לרבה כל ערב יום כיפור כל ערב יום כיפור היה שומע בת קול שאומרת לו שלום עליך לא זכה כל יום לא זכה כל שבוע אלא זכה פעם בשנה כל ערב יום כיפור זה בעצם המהלך חזל אומרים שחל דעתו של הביה שלא זוכה למעלת אבא אומנה לקבל שלום בכל יום הביה חלשה דעתו ואמר למה אני לא מקבל שלום מן השמיים כל יום למה אני מקבל פעם בשבוע עכשיו זה לא שאלה של כאילו במושגים שלנו גן ציפי למה הוא מקבל שתי ממתקים ואני אחד זה לא המובנים שמדובר פה זה לא קנאה חס ושלום של שנאה זה מה אני יכול לעשות כדי שגם אני אזכה להגיע למעלה שאני אקבל לא פעם בשבוע שלום מן השמיים שאני אקבל כל יום אני רוצה לדעת במה אני צריך להשתפר אני לומד ממנו מה אמרו לו לאביה ענו לו החשיבו את השאלה שלו אמרו לו אתה לא יכול לעשות כ מעשיו הטובים של אבא אומנה עכשיו שואלים חזל מה היה המעשה של אבא אומנה מה כל כך גרם רעש בשמיים שכל יום ה היה שומע שלום מן השמיים חזל אומרים כשהיה מקיס דם לאנשים אבא אומנה היה נותן את הגברים לחוד ואת הנשים לחוד קודם כל היה דואג להפרדה והיה לו לבוש שהיה בו את הקרן החדש שבה היה מקיז את הדם וכ שהלבוש היה פתוח רק כדי נקב הקזת הדם הוא עכשיו היה צריך להיס דם למשל לאישה שזה רפואה וזה מותר אבל הוא היה דואג לבגד ששמה המחת היייתה בדיוק נמצאת כדי שכמה שיותר יהיה צניעות שלא לא יראה בה שום דבר כלום אפילו שזה לצורך רפואה עד כדי כך ואומרים חזל כשהייתה בא אישה שיקי ז לדם היה מלביש אותה בלבוש הזה כדי שלא הסתכל בה ואז ממש איפה שהיה בדיוק את הנקב הזה משמה הוא יכל להכיש את הדם וזה היה הכי צנוע שיכול להיות תנסו להבין איזה יופי ועוד עוד דבר חזל אומרים היה לו מקום בחוץ שבו היו נותנים את המאות כדי לשלם שכרו קופה כזאתי ש שם היו משלמים את הכסף ואומרים חזל ומי שהיה לו כסף היה משלם ומי שלא היה משלם ולא היה מתבייש כי לא היו יודעים מי שילם היו מכניסים את היד לצורך העניין אם היה לו כסף היה פותח את היד בתוך הקופה משאיר את הכסף ואם לא היה לו לשלם הוא היה רק מכניס את היד אבל לא ידעו שהוא לשלם הוא לא רצה לבייש את העניים שאיין להם כסף לשלם מה השם ירחם ויציל להבדיל אלפי הבדלות היום יש לך איזה רופא יכול להציל מישהו דורש על הניתוחים האלה אלפי שקלים על הביקור כן רק ביקור ביקור זה רק זה ואחרי זה אנחנו נדבר איתך והיום הוא כבר השתכלל יותר הוא כבר עושה ביקור בזום וגם על זה צריך לשלם איי טוב כשהיה בא תלמיד חכם כיס דם לא היה לוקח ממנו כסף כשהתלמיד חכם היה קם מהכת הדם כמו היום שעושים את ה עושים את התרמת דם אז יש עניין לחכות כמה דקות כדי שלא יהיה כר חורות אז שתלמיד חכם היה קם מהכת הדם מה הוא היה עושה אבא אומנה אבא אומנה היה לוקח את המאות ואומר לו לך בכסף הזה תקנה אוכל לעברית נפשך היה נותן לו כסף לך עכשיו בכסף הזה תקנה אוכל כדי לחזק את הגוף אחרי הקזת הדם ואומרים חזל ועוד ניסו אותו באיזה ניסיון גדול לא ניכנס כרגע ואז מה אמרו בעצם חזל אביה אתה לא יכול לעשות כמו אבא אומנה את המעשים האלה שהוא עושה אתה לא יכול לעשות שאלת השאלות הביה היה צדיק תלמיד חכם עבד השם וא יכל ללמוד את זה וא יכל ללמוד איך לעשות הקזת דם ולפי הלימוד הזה הוא יכל לעשות גם הקזת דם להשים את הקופה לעשות מה שאבא אומנה עושה ולקבל כל יום שלום מן השמיים שאלה מובנת נכון למה אומרים לו מן השמיים אתה לא יכול לעשות את זה מה הבעייה תלך תלמד את זה אם זה כזה מעלה חשובה שאדם זוכה לקבל כל יום שללא מן השמיים ואתה מקבל פעם בשבוע ואתה רוצה לדעת למה הוא זוכה ואתה לא תלך תלמד את הדבר הזה תשים את הקופה תקבל כל יום שלום מן השמיים תעלה למדרגות יותר גבוהות לכאורה למה אתה לא יכול לעשות את זה למה נתה לו הבת כל את זה אתה לא יכול לעשות הביאור הוא מאוד מעניין כי אם אתה תעשה את זה זה נקרא עתק הדבק זה לא שלך זה לא היעוד שלך זה לא מה שניתן לך משמיים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי לך יש את המעשה שלך את עבודת השם שלך ולאבא אומנה יש לו את המעשה שלו אם אתה תעשה את זה ויכול להיות שאתה תעשה את זה בצורה הכי טובה שיכולה להיות אבל זה נקרא כבר העתקה נקרא העתקה דוד המלך היה אומר הצילה משאול נפשי אז אחד הפשט משאול יש מדור שנקרא שאול וגם גם הצילה משאול תציל אותי משאול דוד אמלך היה מתפלל לשם יתברך תציל אותי משאול אז אחד הפירושים שמביאים שכל אחד מאיתנו יש לו איזה שאול מסוים מה זה שאול זה לא דווקא השם שאול אלא שהוא שואל דברים מאחרים אבל שאתה שואל דברים מאחרים זה לא שלך זה כרגע אצלך אבל זה לא שלך אז הרבה פעמים בעבודת השם אדם דוגמה מחכה איזה מישהו שואל אבל זה לא שלך ומה רבנו רוצה להדגיש רבנו מאוד רוצה להדגיש שיהיה לנו את הבחינה הזאת של זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ותשמח בחלקך עכשיו יכול להיות שבעצם רמזו להבה משמיים מה שאתה עושה ואתה מקבל שלום פעם בשבוע בערב שבת תמשיך עם זה תמשיך להתעלות עם זה בעזרת השם זה גם יגיע לכל יום אתה תמשיך בעבודה שלך לפי המדרגה שלך ולפי העבודה הרוחנית שלך זה לא מוריד אותך מאבא אומנה פשוט יש לו את העניין שלו ולך יש את העניין שלך לחקות זה לא מה שאנחנו רוצים אנחנו רוצים להיות בכישרונות שלנו עובדי השם לפי כל אחד לפי הכישרון שלו והייחודיות שלו עכשיו רבנו על זה מביא דוגמה מאוד מאוד יפה בתורה לד בליקוטי מארן אני אקריא לכם את זה מבפנים אני מקריא את הקיצור ליקוי מארן של רבי נתן על התורה הזאתי כי זה בעצם סיכום של הסעיף והוא כותב כך וכל אחד מישראל יש בו בחינת צדיק מושל מה כתוב הרי בפסוק ואמך כולם צדיקים צדיק הוא נקרא מושל בעירת אלוקים יש לו יראת השם כל אחד מאיתנו יש לו בחינת צדיק והוא נקרא מושל מה זה הממשלה הזאתי לצורך העניין זה הדיבור שלך זה יראת שמיים שלך זה עבודת השם שלך זה הקצב שלך זה התנועה שלך כל אחד יש לו את הבחינה הזאתי שהוא מושל על היצר הרע שלו ויש לו את ההתקדמות שלו זה אחד הנקודות ורבנו אומר וזה בחינת מלא פום מה זה מלא פום שהפה מלא בדיבורים טובים וביראת שמיים עכשיו שאדם מודה לקדוש ברוך הוא או מדבר עם השם דיבורים של יראת שמיים או לומד תורה או לל יכול להיות הרבה פעמים שזה אותו נוסח הרבה פעמים יכול להיות שזה אותו נוסח אתה מניח את אותם תפילין כמו כולם אתה מתפלל את אותו נוסח כמו כולם אבל במעברים הפנימיים שאתה עובר ואתה חווה אז זה לא אותה הנחת תפילין וזה לא אותה תפילה וזה לא אותו לימוד כי אתה בא ממקום אחר אתה בא עם המציאות חיי משפחה שלך כך וכל כל המציאות של החיים שלנו אז זה לא דומה וכל אחד הפה שלו מלא בדיבורים טובים ואומר רבנו כמו שכתוב ואמך כולם צדיקים כי יש בכל אחד מישראל דבר יקר שהוא בחינת נקודה מה שאין בחברו שימו לב את הדיוק של רבנו כאן מה שרבי נתן מוציא מזה הלכה למעשה כי יש בכל אחד מישראל דבר יקר שהוא בחינת נקודה מה שאין בחברו מה עושה את הנקודה שלי דבר יקר שאיין אותה בחבר היא ייחודית לי וגם אם יש אותה בחבר יש לי אותה ייחודיות לפי המסע שאני עובר בחיים בתורה שלי ב ממד שלי ואני צריך להיות שמח ב בחלקי עכשיו אם אני עכשיו מחכה מישהו או מתנהג כמו מישהו וזה נקרא התק הדבק איבדתי את המקום שיש בי נקודה יקרה היא כבר בחיקוי זה לא אני כל אחד יש בו נקודה יקרה שהן בחברו כמעשה הביה ואבא אומנה מה שלמדנו כאן שאבא יש לו את המעשה שלו ואבא אומנה יש לו את המעשה היקר שלו והנפלא שלו שהשיבו לו לו מצית ל מבד כעובדה דאבא אומנת לא יכול לעשות כב אובנה כי לך יש את הנקודה שלך ולא יש את הנקודה שלו והבחינה הזאת שיש בו יותר מחברו הוא משפיע ומאיר ומעורר את לב חברו עכשיו מה קורה שאדם זוכה לבחינה שלו ול הנקודה שלו ולכישלון שלו ולאיחוד שלו הוא זוכה לאור משמיים מה האור הזה גורם להעיר לאחרים מה להעיר לאחרים מה שאני זכיתי להגיע יהיה רצון שגם אתה תזכה להגיע למה לא ואם אפשר לעזור לך בזה גם נעזור לך בזה וזה נקרא קנאת סופרים תרבה חוכמה ה מרבה כמה אמיתית כלפיו דרך זה שהוא התחזק דרך מישהו אחר אבל זה לא התק הדבק זה לא קנאה ולא שנאה ורבנו אומר וצריך חברו לקבל התעוררות ובחינה הזאת ממנו שכתוב ומקבלים דין מן דין זה אגב בישעיה זה בתרגום בישעיה יש תיקוני זוהר מאוד מעניין בתיקון כא תיקון יט סליחה ששמה תיקוני הזוהר אומר שהמלאכים מבקשים רש אחד מהשני מה הם מבקשים מה שנחים כל יום בתפילה מקבלים רשות אחד מהשני מקבלים דן מן דן רשות אחד מה אתם מקבלים רשות מקבלים רשות לקבל אחד מהשני לקבל דעת אחד מהשני ואת זה אנחנו צריכים ללמוד לעצמנו שאנחנו עכשיו רוצים ללמוד ממישהו או להעיר תובנה למישהו אתה צריך לקבל רשות מי אומר שהוא רוצה לשמוע את מה שאתה אומר מי אומר שזה נוח לו מי אומר שזה מתאים לו אתה צריך להיות כמו שולחן ערוך אתה יכול להגיש על השולחן ולתת לא לבחור מה לאכול אם עכשיו אנחנו נהיה בעולם שמחות והעולם מלא באוכל ובאמת הכל מכול טו ותזמורת נפלאה וטובה פתאום בא לך המלצר ולוקח את הכף ואומר לך תאכל את זה לא תאכל את זה לא תאכל את זה אתה תסבול באירוע הזה תגיד לו תשמע תן לי לבחור מה אני רוצה לאכול תן לי רגע להבין זה זה לא זה לא עובד ככה שאתה עכשיו תקפה עליי זה אחד הדברים שהמלאכים בעצמם מקבלים רשות אחד מהשני מקבלים דן מן דן רשות להעיר אחד בשני וככה אותותו דבר גם אנחנו לא חייבים לא צריך להעביר את המסר בכפייה או באיום או בסטרס וכדומה שקודם מתן תורה היה הממשלה ביד השם יתברך בבחינת אנוכי השם אלוקיך המלכ מארץ מצרים שהיה אז הכל אנוכי ואחר מתן תורה הרחב פיך והמלאה שזה בחינת מלאפום שאדם אחרי מתן תורה אנחנו מלאים את עצמנו בתורה ביראת שמיים באהבת השם ונזהרים כמובן שכל אחד קבל מחברו אבל ברשות ולא בכפיה ועל זה נאמר יוסף הוא השליט שנתן הממשלה ליד כל אחד ישראל לכל אחד כפי בחינתו מה היה הגדולה של יוסף יוסף הוא היה נקרא המשביר לא המשביר לצרחן בסדר שלא יהיה פה איזה טעות על משביר כזה הוא לא היה הכוונה היא שהוא היה מכלכל את כל מצרים מה מה מה מה העניין בזה מה החידוש בזה החידוש בזה שהוא ידע לתת לכל אחד כפי צורכו אחד העניינים שרבי נחמ מברסלב פועל עם הנשמה שלנו שיודע לתת לכל אחד את מה שהוא צריך אתה צריך לללמוד גמרא כך ואתה צריך לללמוד שולחן ערוך כך אתה צריך להחמיר בזה אתה צריך להקל בזה כל אחד הוא מאיר לו בלב את השלווה ואת הנחת ואת הרוגע איך להתקדם יש אחד שהוא לא יכול להתחיל שע התבודדות תתחיל 10 דקות תתחיל רבע שעה העיקר תתקדם בקצב שלך אבל תהיה בהתקדמות עכשיו מה קורה אם פתאום אדם בא מהצד ואומר לו מה פתאום צריך לעשות כך וכך אפ אפ תיזהר אתה נכנס לגבול של החבר שלך ויש שתי אפשרויות או שתבהיר אותו יותר מדי ותכניס ריבוי אור שזה הענין של חנוקה שאם אתה מביר אותו יר מדי א זה הופך כבר להיות מאורי אש ולא מאורי אור או שאתה תכבה אותו אחד מהשתיים זה או פה או שם אם אתה נכנס בלא רש ואתה נכנס מתוך תודעה אני יודע מה נכון בשבילך אני יודע איך אתה צריך ללמוד אני יודע איך צריך להתפלל אני ואני ואני ואני או שאתה תבהיר אותו ויכו להות שהוא יקח על עצמו עבודות שהוא בכלל הוא לא יכול לעמוד בהם או מצד שני שאתה תכבה אותו כ גיד אני לא יכול לעמוד בזה מה אתה יכול לעשות אתה יכול לתת עצה מרבנו רבנו כותב כך וכך עכשיו תיקח את זה ואנחנו רואים את זה גם בחז שאדם צריך לקבוע יתים לתורה בבוקר ובערב כמה זמן תגיד כמה זמן לקבוע יתים לתורה כל אחד לפי הבחינה שלו יש לך עבודה יש לך ילדים יש לך פרנסה יש לך את העניינים שלך אתה תשב עם עצמך ותראה איך אתה יכול לקבוע איים לתורה חזל אמרו אתה צריך לקבוע איטים כמה כל אחד לפי העניין שלו וזה היופי שאנחנו צריכים תמיד להתברר בדבר הזה אתה יכול לייעץ אתה לא יכול לכפות כי אם אתה קופא את זה זה כבר הופך להיות השם ישמור ויציל מאורי אש וזה לא מדליק את הנר בצורה שלוה ונכונה וזה מה שאנחנו לא רוצים שייקרה כי מה קורה בפעולה הזאתי דוד המלך אומר תורת השם תמימה משיבת נפש מה עושה את התורה משיבת נפש כי היא תמימה היא שלמה היא שלמה כלפי מי בכלל לא בפרט הגדולה של התורה ועבודת השם שהיא יודע להיכנס לך לנימי הנפש ולהדריך אותך לאט לאט בקצב שלך ודרך זה תגדל זה מה שעושה אות ה תמימה זה שעושה אותה שלמה זה מה שנ נותן לנו חיות בלימוד התורה ועבודת השם וזה ממילא גם מה שמביא אותנו למקום שנקרא משיבת נפש כי יש לנו ארבע יסודות וארבע היסודות האלה שזה גם כנגד עפר ומים ורוח ואש שהם עובדים אצלנו בנפש אנחנו צריכים את השבת הנפש שארבעת היסודות יעבדו כמו שצריך יכול להיות שעכשיו אתה תיקח את יסוד האש בתוכך ואתה תבעיר מישהו אבל אתה שרפת אותו אתה הכנסת בו ריבו אני פעם ראיתי איזה אחד בא לי מישהו אומר לו מה קרה לך אתה צריך כל יום כך וכל יום כך וכבר הוא שתה את זה בטח בטח וואי בטח מה זה אתה צודק את מהיום אני תופס את עצמי ואני אומר וואו וואו שתלה מה זה בחינת הרגש אני עומד מהצד ומקשיב אמרתי מעניין מה יהי עוד שבוע אחרי שבוע אני רואה את אותו אחד שבור לגמרי וזה מה קרה לא יודע לא הולך לי לא לא לא לא יודע לא מתחבר לזה לא י בטח הכניסו בך ברן אתה מבין הטיסו אותך ואתה טסת ויום יומיים זה עובד טוב וזה מחמם את המציירים וזה נותן לך להרגיש את זה ואז פתאום אתה אומר תשמע אני לא יכול לעמוד בזה ואז אדם נופל לכעסים ונופל למרירות אז הוא אומר רגע איפה כל הדרשות האלה לפני שחזרתי בתשובה אתה יודע מה זה ללמוד תורה אתה יודע מה זה ללמוד תורה אתה יודע איזה כיף זה ללמוד תורה והוא יושב ואומר אין לי מושג על מה הוא מדבר אגיד לך את האמת אני 20 שנה לומד תורה אני לא מרגיש שום שום חיבור אתה יודע מה זה שבת אתה יודע מה זה שבת יודע מה זה שבת אני יודע גם מה זה שבת שגם לא הולך השבת כמו שצריך וזה אבל מה קרה עוד הפעם לא הכניסו איזון המטרה היא שרבי נחמ מברסלב מלמד תכניס איזון למשל רבנו נחם מברסלב מאוד הדגיש לשיר בשבת רוצה מאוד שנשיר בשבת קמה לשיר יבוא אחד יגיד כל השבת כל השבת אשיר וזה אם הוא תפס את התובנה הזאתי זה ריבוי יור אז הוא נכנס לשבת ופתאום הילד נשפך לו הקולה ופתאום זה ופתאום כ ואז הוא אומר תשמע אני לא יכול להשיר כל השבת אני לא יכול לא יכול אז זה עבוד לי טוב תשאיר שיר לא רבנו אמר לשיר כל השבת רבנו לא אמר לשיר כל השבת הוא אמר לשיר בשבת אתה יכול להתחיל לשיר שתיים תתחיל לשיר שתיים זה מה שאתה מסוגל תעשה אשרך תשמח הנה קימת ברוך השם תקדם למה להיכנס לריבועי אור האלה למה הריבוי אור זה הכל או כלום ולכן ברגע שנכנסים לתודעה הפנימית של הכל או כלום זה יוצר בערה או ש זה מכבה או שזה שורף או שזה פוגע באחרים או שזה מצער אחרים או שזה מצער אותך ואדם לא שם לב אתה בעצם מסובך עם עצמך ואתה תשבחות האלה אתה מסבך אחרים זה לא עובד ככה אתה רוצה להשלים עעם עצמך אז אתה אתה יכול להגיד רבי נחמי רסב דיבר על התבודדות עכשיו אתה תעשה נכון שהוא דיבר על שעה או יותר אבל הוא לא אמר לו לעשות דקה הוא אומר צריך זכות גדולה שאדם יהיה לו שעה יותר הוא לא אמר שאם אתה עושה דקה אתה לא בזכות הגדולה אתה נכנס לזכות הגדולה והכל ככה עובד בסובלנות ובטהרה תראו מה זה איזה יופי יש דבר שנקרא דף היומי בלי עין הרע בן פורת יוסף אני מכיר יהודי מבוגר שכבר 21 שנה הוא לומד דף היומי הוא כבר סיים שלוש פעמים את השס תענוג 21 שנה הוא לומד דף היומי כל יום דף ועוד דף ועוד דף וככה לאט לאט הוא מתקדם ככה לאט לאט ברוך השם הוא מתקדם חס ד השם עוד דף מפה זה נקרא עולם הסימניה אתה שמ את הסימניה ואתה נותן לה להתקדם יש כאלה כולים שתי דפים יש עכשיו דבר חדש לא דף בגמרא ביום עמוד בסדר יקח לו 14 שנה אבל ברוך השם הוא בקצב שלו זה היכולות שלו זה מה שהוא יכול לעומת זאת אני מכיר גם כאלה שלא הם לומדים והם לא כאלה מבינים אבל הם שמחים ומאושרים כי זה הכוח שיש לו וזה מתאיין אותו וזה ממלא אותו ושר ו ש חלקו עיקר שום הספר לומד וזה אבל אתה רואה את היופי של ההתקדמות לא בתחרות לא בסגד ולא מ מקום שהאמת רק אצלי זה דבר מאוד מסוכן אף אחד לא יכול לדעת איפה האמת האמת נמצאת אצל הצדיק הצדיק יודע איך ללכת לרוחו של כל אחד וזה נותן לנו שמחה וחיות ואהבה שבאמת נלמד מתוך חיות ושמחה התקדמות טובה ולימוד טוב אם זה גם בעולם ההלכה אם זה הכל הכל בכל דבר ודבר לקחת את הדברים באיזון נותן לנו אור עכשיו אנחנו המטרה שלנו אדם נברא עם הפנים קדימה הבהמה נולדה עם הפנים למטה כן המציאות של אלוקות המלאכים עם הפנים תמיד למעלה למה הקדוש ברוך הוא ברא אותנו עם הפנים ישר יש לך את הבחירה או על ידי הדיבור לרדת למטה או על ידי הדיבור לעלות למעלה המטרה היא באמת להגיע למקום של כל הזמן לחסוף לקדוש ברוך הוא ולאהוב את השם אבל צריך גם לדעת איך לקבל רשות אחד מהשני וגם שאתה שומע איזה דרשה שומע איזה דיבור תפנים אותה לעצמך ותעבוד איתה לפי הקצב שלך וככה אתה תהנה מעבודת השם ויהיה לך תענוג גדול וככה אתה תתקדם ולאט לאט יהיה לך נחת כי כל הבעיה שאיין לנו חיות ועונג בעבודת השם זה תחרות ועוד דבר שאין שמחה בחלקי זה המעשה עעם אבא אומנה הוא יכל לבוא ולהגיד תראה איך הביה לומד תראה איזה קדוש הוא הביה ורבה זה היה חברות ה קדושי עליון הוא הכל להגיד את זה לא שמח בחלקו על זה הוא זכה לקבל קודם שלום מן השמיים כאשר חזל אומרים שאמרו להבאה למה הוא מקבל שלום פעם בשבוע מן השמיים לא כתוב שהוא תראם שום דבר אוקיי זה מעשה שלו הבנתי את המהלך אני אמשיך בעבודת השם שלי בעזרת השם נתקדם נזכה לקבל יותר בקצב שלי כי זה היעוד שלי וזה המטרה שלי וזה עבודת השם שלי ודרך זה אני אקבל את השפע בעזרת השם שנזכה בואו ננגן קצת בעזרת השם יאללה [מוזיקה] זכה למצוות חסד השם אי שנזכה תמיד לנגן את הניגון שלנו אני יושב פה חבר טוב שלי דוד היקר שלנו ש זכייתי קצת בחוץ לשמוע את הניגונים שניגנתי אבל זה זה הניגון שלך אני לא מנגן ברמה הזאתי אבל אני מקווה שאתה גם תהנה מהניגון שלי תזכה כל אחד לניגון שלו הפרטי והיפה והייחודי שלו כי כל אחד יש לו כזה צבע יפה כזה אור יפה ואם נלמד לחנך את עצמנו ואם נלמד לחנך את הסביבה שלנו הילדים שלנו שכל אחד יש בו נקודה שהם בחברו אז כל ילד אקבל את הצבע שלו כל ילדה תקבל את הצבע שלה כל בית יקבל את הצבע שלו והכל בסדר והכל בסדר ולא צריך להתחרות רק לשמוח בהשם יתברך אז יש שתי פעולות שאנחנו צריכים לעשות פעולה ראשונה זה לדעת שכל אחד יש לו את הנקודה שלו זה דדבר אחד דבר שני זה לשמוח בחלקי ברגע שאני שמח בחלקי אני מפנים את התודעה שזה מעשה שלו וזה מעשה שלי ואז אני לא מתראים על אף אחד אני שמח בחלקי אז אדם יעשה את העבודה הזאתי שיקח את החלק שלו ואת עבודת השם שלו ואת המסע שלו וישמח בחלקו במה שהוא עושה ויודע על הנקודה הזאתי כי זה החלק היקר שלך ואם הוא שלך הוא הכי יקר והכי טוב אז זה נקודה אחת ודבר שני אתה צריך לדעת שכל אחד יש לו את המסע הפרטי שלו יש לנו איזה תת מודה מאוד מאוד מסוכן שאומר כל העולם צריך לחשוב כמוני כל העולם צריך לחשוב כמוני למה לא חושבים כמוני אם כל העולם היה צריך לחשוב כמוך אז אני אגיד לך מה הקדוש ברוך הוא היה עושה הוא היה מביא רק אותך הוא היה מביא רק אותך אתה היית לבד בעולם וזהו כ כי אם באמת כולם צריכים לחשוב כמוך אז לא צריך להביא כל כך הרבה אנשים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי הקדוש ברוך הוא הביא אלפים ו ורבבות של אנשים הוא רוצה שכולנו נחשוב על פי דרכה של תורה אבל כל אחד יש לו את הצבע שלו ואת הכיוון שלו ואת ההתקדמות שלו העיקר על פי דרכה של תורה כי התורה ברוך השם 70 פנים והיא מעירה לכל אחד בצורה נפלאה ברוך השם שנזכה לעלות את הנשמה להשם יתברך בשמחה ובטוב לבב ובאהבה לעולם ים ידיים לעולם אל תתייאש לעולם תמיד תשעה עיניים לאבא בשמיים שאותך אוהב לעולם אל תרים ידיים לעולם אל תתייאש לעולם תמיד תשה עיניים לאבא בשמיים שאותך אוהב כי השם אוהב אותך כי השם צילך על יד במינך כי השם אוהב אותך כי השם צילך על יד ימינך כי השם אוהב אותך כי השם ציחה על יד ימינך כי השם אוהב אותך כי השם צילך על יד ימינך בואו נמשיך לעולם אל תרים ידיים לעולם אל תתייאש לעולם תמיד ישר עיניים לאבה בשמיים שאותך אוהב כי השם אוהב אותך כי השם צילך על יד ימינך כי השם אוהב אותך כי השם לך על יד ימינך כי השם אוהב אותך כי השם צילך על יד ימינך כי [מוזיקה] השם אוהב [מוזיקה] אותך כי השם צילך על יד ימינך רבנו בתורה הזאת בתורה למדה עד אחד היסודות שהוא מלמד שיש שלוש נקודות שדרכם אנחנו זוכים להתחבר לעצמנו נקודה אחת היא נקראת נקודת הצדיק לימוד בספרי רבי נחמן ובליק ההלכות של רבי נתן וכן על זה הדרך לוקח אותנו למקום נפלא של שמחה בחלקנו ולחוות את זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ולהתקדם כל אחד בקצב שלו בעבודת השם בשמחה ובלי תחרות אבל עוד נקודה שרבי נחמ רסב מדבר על נקודת הצדיק נקודת החבר מה זה נקודת החבר שיחת חברים שיחת חברים זה דבר מאוד אישי מאוד אותנטי מאוד יפה אבל השיחת חברים היא צריכה להיות כמו שאמרנו כאן לקבל דן מן דן לקבל אחד מהשני ברגע ששיחת חברים הופכת להיות של משפיע ומושפע תומך ונתמך רב תלמיד זה לא בדיוק השיחת חברים שרבי נחמ ים רסב דיבר עליה הוא יותר רוצה שזה יהיה קודת החבר לקבל אחד מהשני בגובה העיניים זה דבר נכון להתייעץ עמרה ודעת תורה והכל אבל בעבודה הפנימית שיחת חברים לקחת איזה נקודה מסויימת מדברים עליה רק צריך להיזהר שזה לא יהיה עכשיו שיחה פסיכולוגית זה לא המטרה שלספר את הבעיות הנפשיות אחד של השני כי אז אדם יכול להתנסות אחד על השני ככה בברסלב מאוד נזהרו מזה אלא שיחת חברים זה התחזקות ביחד מאיזה נקודה מסויימת לוקחים איזה נקודה מדברים עליה עושים שיחת חברים באים בגובה העיניים וזה דבר יפה כל אחד אומר את הנקודה שלו אומר את הרעיון שלו וככה זוכים על ידי הדיבור הפרטי והאישי באמת לחוות את זה בתוך העולם הפנימי איך למשוך את זה לחיים שלנו עכשיו יש נקודה שלישית שרבי נחמ רסב מדבר עליה זה נקודת ההתבודדות לחוות באמת את העולם הפרטי הפנימי שלי ההתבודדות זה השיחה הפרטית הייחודית ביני לבין הבורא זה השפה שלי זה זה זה המיילים שלי זה בא מהמעברים שלי זה בא מהעליות שלי זה בא מהירידות שלי זה בא מהמציאות של החיים שלי שדרך זה אני מפתח תפילה ביני לבין הבורא לכן שרבנו הדגיש את הנושא של ההתבודדות הוא מאוד רצה שזה יבוא מנקודה מאוד פשוטה ותמימה כמו שמדברים על חבר טוב אמיתי תיקח את הדבר הזה ותמשוך אותו להתבודדות תדבר בשפה שלך מהנקודה שלך מהמעברים שלך ממה אתה רוצה להשתפר לעשות תשובה חשבון נפש תודה לו תשבח אותו תדבר איתו כל כל יום שאנחנו זוכים שיש לנו התבודדות זה פשוט עולם נפלא של חיבור פנימי לתוך עולם הרוח הפרטי הייחודי שלי והיופי שאתה יכול לדבר עם השם יתברך על כל מה שעובר עליך לבקש ממנו עזרה לספר לו כי הדיבור שמפנים אותו להשם יתברך זה נקרא להעלות את היראה לשורשה ככה רבנו מביא בתורה תו להעלות את היראה לשורשה זה משהו מאוד ייחודי ביני לבין הבורא זה מסיר פחדים מסיר דאגות מסיר נצחיות מסיר וכחנות ורבנו אמר שהתבוננות ורבנו גם אמר שהתבוננות רוח הקודש שאתה מקבל הערה משמיים מקבל הערה משמיים שמדריכים אותך מכוונים אותך אתה מקבל בירורים עצמיים מה אתה צריך יותר להשתפר אולי משהו אתה לא עושה נכון אתה פשוט מספר להשם יתברך את את מה שאתה עובר ולא הופך את הלב שלך למחסן של דאגות ואז שמגיע מצב שאתה חנוק אתה כבר אומר טוב יאללה בוא נדבר לא אני מתחיל לדבר עכשיו אני קובע כל יום זמן רק אם אדם יקח את זה רק לשעה כל יום ויגיד זהו רק שעה כל יום אז הוא לא יעשה גם 10 דקות חבל אז תתחיל משהו קבוע 10 דקות ביום רבע שעה ביום ככה כותב רבי יצחק ברייטר בחלוקי נחל שאם אדם לא יכול לעשות שעה שיעשה רבע שעה ובזמן הזה אין טלפונים ואין אין הודעות אין כלום אני והשם וזה דבר נפלא כי לי יש גם שני חברים מאוד טובים לא צריך הרבה חברים אבל ברוך שם יש לי שת חברים מאוד טובים שזה פשוט נפלא שולחים לי הודעה או שאני שולח להם מה קורה בא לך לעשות שיחת חברים וזה שיחות נפלאות לפעמים אנחנו נכנסים לשיחות האלה ללימוד לתוך הלילה וזה פשוט תענוג פשוט תענוג מתבררים ביחד לומדים ביחד א ומקבלים אחד מהשני מנקודת החבר וזה כזה פתוח זה כזה כיף זה כזה תענוג שאתה לא רוצה לסיים את השיחה אתה פשוט מרגיש ביאורים נפלאים ואם חס ושלום נכנסים לרבים ומחלוקות אז משהו שם לא היה אמת אחד ניסה לקפות את דעתו על חברו אבל זה דבר נפלא וזה דבר חשוב מאוד וזה דבר יקר מאוד כי אם אדם רואה שאין לו חבר לדבר איתו ואיין לו חברים לדבר איתם אז יש בזה עניין אחד אתה פשוט מחזיק רק מהתפיסה שלך אז אתה לא יכול לדבר עם אחרים אתה לא יכול לקבל מהאחרים אז רבנו יום אחד בא לרבי נתן ואמר לו חזל אומרים עשה לך רב וקנה לך חבר על ידי שאתה עושה לך רב אתה יודע איזה חברים לקנות אבל הוא אמר לו עשה לך רב עשית אותי הרב שלך ואני רוצה אוקנה לך חבר שרבי אהרון מברסלב שהיה אב בית דין של ברסלב אני רוצה שהוא יהיה החבר שלך ואיתו תדבר בעבודת השם וככה באמת ה רבי נתן היה לו שיחת חברים נפלאה עם רבי אהרון ושרביט נפטר חצי שנה לפני שרבי אהרון נפטר רבי אהרון שהספיד אותו אמרו על שניהם שזה שני אהובים שלעולם לא נפרדים עד כדי כך שרבי אהרון מברסלב קנה חלקה בברסלב שתי חלקות אחד לרבי נתן ואחד ללא הוא אמר אני גם בעולם הבא לא רוצה להיפרד ממנו מרוב שהיה ביניהם כזו אהבה רק לימים אחד התלמידים של רבי נתן שמה שרבי נתן אמר שאם ייקחו עכשיו מיטה של נפטר ולפני שיקברו אותו יעבירו אותו דרך הקבר של רבי נתן ו יעשה לו טובה נצחית ואז אותו תלמיד הזה מה הבין הוא עשה את ה את המצבה את הקבורה של רבי נתן בפתיחת הבית האלמין בברסלב לכן שנכנסים לציון של רבי נתן זה ממש בפתיחה לבית האלמין רבי אהרון אמר על אותו תלמיד על הכל אני מוחה לו אבל על זה שהוא העביר את החלקה של רבי נתן שהיה צריך להיות לידי לפתיחת בית הכנ לפתיחת ה בית האלמין על זה אני לא מוכה לו כי אני רציתי להיקבר ליד רבי נתן עד כדי כך היה בנהם כזו אהבה משיחת חברים של התחזקות בעבודת השם ברוך השם שתי עיני נוסע אני אליך שתי שפתי לא חשות אליך כל דודי נופ אליך בתפילה זוק אליך שתי עיני נוסע אני אליך שתי שפתי לא חשות אליך כל דודי נופ אליך תפילה זועק אליך כי אליך הקריה רק אליך [מוזיקה] הקריה אליך אליך [מוזיקה] הקריה כי אליך הקריה רק אליך [מוזיקה] הקריה אליך אליך הקריה בוא קצת ניתן יותר קצב בעזרת השם חיות כפיים שלכם כוון על המתקת הדינים עם שפע ברכה וההצלחה רק אליך הקריה הדיבור הפרטי האישי הייחודי ביני לבין המציאות של החיים שלי יד ביד עם השם יתברך מה שנקרא הכי ייחודי הכי יפה הכי מתוק להתחבר לנקודה י שלך ברוך השם שתי עיני נושע אני אליך שתי שפתי לא חשות אליך כל ודני [מוזיקה] נופ אליך בתפילה זועק אליך כי אליך הקריה רק אליך הקריה אליך אליך הקריה כי אליך אקרים רק אליך הקריה אליך אליך הקרה בואו נמשיך בואו נמשיך בעזרת השם שיהיה לשפע ברכה והצלחה לכלל עמו ישראל ורחמים כל הדברי תורה וכל הניגונים כל אחד יזכה לנקודה שלו לפשיטות שלו ייחודיות שלו לניגון הפרטי שלו ולשמוח בחלקו בעזרת השם מצווה גדולה להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד בוא נשמ לאט לאט מוה גדולה להות בשמחה להות בשמח תמ מצווה גדולה להות בשמחה להות בשמח תמד מצווה גדולה להיות בשמחה להיות בשמחת אמים מצווה גדול להיות בשמחה צוה גדולה להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד מצווה [מוזיקה] גדולה להיות בשי ח מצבה גדולה להיות בשמחה להיות בשמחת תמיד תמיד לא מדי פעם עם הנקודה הייחודית שלך רבנו כותב בתורה א' כ איש הישראלי צריך ללכת צריך להסתכל בשכל של כל דבר שזה נקרא תורה מתוך התבוננות אחד הדברים הנפלאים שזוכים בעבודת ההתבודדות זה להתבוננות מרגישים את זה בחוש שאדם מתחיל לפרס שיחתו עם השם יתברך בשפה שלו ממש מרגיש איך הוא נכנס לתוך נימי הנפש הנפלאים ממש זה תענוג שאי אפשר לטאר והוא מקבל תובנות מקבל התבוננות אבל רבנו שם פותח את התורה בפסוק אשרי תמי מדרך ההולכים בתורת השם ועל זה הוא בונה את כל התורה שלו למה דווקא מהפסוק הזה אשרי זה מלשון מאושר תמי מדרך למה כתוב תמ דרך מה זה תמימה דרך זה לשון רבים ודרך זה לשון יחיד תמימה זה מרמז על 70 פנים בתורה כל אחד יש לו את העבודה התמימה שלו היופי שזה בדרך השם ההולכים לשון רבים בתורת השם לשון יחיד ההולכים כל אחד יש לו את ההליכה שלו כל אחד יש לו את הקצב שלו החשיבות הי שזה יהיה בתורת השם עכשיו מה זה תורת השם זה שם הוויה יקו [מוזיקה] כ וזה מתנה נפלאה שאדם זוכה להתבונן איך רבנו שם בונה את כל התורה כולה להסתכל בשכל של כל דבר על ידי תורה על ידי תפילה על ידי התבוננות וזה מה שאנחנו זוכים שזה המתנה הגדולה שרבי נח סב נותן להיות אנשים מתבוננים אבל בלי התק הדבק מהמקום הייחודי והי שלך אשרי אתמ מדרך ההולכים בתורת השם אשרי אתני מדרף ההולכים בתורת שם אשרית מי מדרך ההולכים בתורת השם אשרית מ הי דרך ההולכים בתורת השם ד כי על ידי התורה מתקבלים כל התפילות וכל הבקשות שאנו [מוזיקה] מבקשים מתפללים וכן והחשיבות של ישראל נתעלה ונת רומם בפני כל מי שצריכים ה ברוחני [מחיאות כפיים] אן [מחיאות כפיים] בגשמי שרתם [מוזיקה] ממדרך ההולכים בתורת השם אשרית מי מדרך ההולכים בתורת השם דקי על ידי התורה מתקבלים כל התפילות בכל הבקשות שאנו [מוזיקה] מבקשים מתפללים והחן והחשיבות של ישראל נתעלה נתרומם בפני כל מי [מוזיקה] שצריכים [מוזיקה] ברוחני בגשמי עכשיו רבנו שאמר אשרי תמים מדר הולכים בתורת השם הוא דיבר על הנושא הזה של התמימות אם אנחנו לוקחים את הפסוק הזה ואת כל תורה שמה שרבי נחמי ברס מדבר שאיש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר אנחנו מקשרים את זה ללימוד שרבנו מלמד מעשה מחכם ועם מעשה ט אז אנחנו לומדים מי נקרא מאושר שהולך בתמימות כמו הטעם הקדוש בדרך השם צריך פשוט לעשות לזה העתק הדבק איך אני לומד מהתם עליי ללכת בתורת השם אבל לצערנו הרבה פעמים אנחנו לא שמים לב שהחכם במעשה מחכם ותם הוא זה שלוקח בעצם את הפרונט פה לוקח פה את הל ל חותך אותנו בלי וינקר ומטעה אותנו והוא עושה לנו בלאגן ועליו נאמר אשרי חכמי דרך ההולכים בתורת השם ומה זה התורה של החכם זה צחות זה וכחנות זה אף פעם לא מספיק זה אף פעם לא טוב מה זה גורם אם רבנו הביא את הפסוק על התמימים אשרי תמים מדרך הולכים בתורת השם אז ממילא כי איש הישראלי צריך להסתכל בסכר שכל דבר התמימות שלו והפשטות שלו שזה העבודה הכי פשוטה של התבודדות התמימות הזאתי תיתן לו אבחנה לראות את העולם בראייה פנימית ולא חיצונית אבל מה קורה עם החכם החכם לא מוכן ללמוד מאף אחד אלא רק מעצמו אין לו תמימות ולכן הוא לא רואה שום דבר פנימי הוא רואה רק חיצוניות לאיזה מסקנה הוא מגיע שאין מלך בעולם וכי ראית אותו כל הזמן הוא היה שואל ראית אותו אתה ראית את המלך היה בעל חילים ראית את המלך ראית אותו הוא הולך על פי הראיה הראיה שלו היא מאוד חיצו מה זאת אומרת אבל יש מלך אז מהם לא ראינו אותו אבל הוא קיים הוא נמצא הקדוש ברוך הוא קיים נמצא מה זה נקרא לראות את מלכו של עולם אצלנו זה התמימות של התם הקדוש שנותן לנו בעבודת ההתבודדות כזו פשיטות של דיבור פשוט ותמים ולהתחיל להרגיש את המלך מבפנים שהוא קיים אף על פי שאני לא רואה אותו במערכת החיצונית הוא קיים בראייה הפנימית ולכן רוח הקודש זה נקרא הערה הרה פנים לכן רבנו אומר על ידי התבודדות זוכה לבחינת שאי רוח הקודש הוא זוכה להערת פנים אבל מי שמסתכל רק חיצוני וכל עבודת השם שלו היא חיצונית בלי להסתכל בשכל של כל דבר אז הוא לא יהיה מסוגל להתבודד כי הוא הולך עם החוכמות שלו אז אז למה אני צריך לדבר עם השם למה אני צריך לבקש עזרה אני מבין אני יודע איך לפתור את הדברים אני יודע איך לסדר את החיים שלי החשיבה החיצונית הזאתי לא נותנת לו לקבל את האור האלוקי אז בגלל זה קשה לו להתבודד כי הגאווה שלו מזינה אותו שהוא מרגיש שהוא מדבר לעצמו וגם שהוא מתפלל תפילת 18 הרבה פעמים זה יכול להיות מן השפה ולחוץ לא מתוך עבודה פנימית שהשם מולי שומע אותי מקשיב לי מאזין לכל דיבור ודיבור אצלי לכן אומר הבעל שם טוב הקדוש לא ימוש ספר התורה מפיך לא ימוש מלשון ממשות אל תהפוך את התורה למשהו ממשי גשמי התורה היא כולה רוחנית והמטרה היא זה להוריד את זה לתוך עולם החומר ולהפוך את כל מציאות החומר לעולם הרוח וזה תענוג נפלא ביותר להרים עיניים לשמיים ולדבר עם השם אבל בשמחה בחלקנו זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה לנו לדבר [מוזיקה] חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי מעוד למ לנו לדבר [מוזיקה] אחרים ומנהגו שהיה תמיד שמח שמח בחלקו הו מנהגו שהיה תמיד זורח משבח את יוצרו אז תן לי לעבוד אותך בתמימות ובפשיטות [מוזיקה] [מחיאות כפיים] תמימות משפע של שלמות הס תליל עבוד אותך בתמימות ובפשיטות כי התמימות כי שפע של שלמות [מוזיקה] א בואו נפעיל את זה בדיבור זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למלה נו לדבר [מוזיקה] חרים זה מעשה שלו וזה מעשה שלי ועוד למה ללו לדבר חרים ומנגו שהיה תמיד שמח ח בחלקו ומנהגו שהיה תמיד זורח משבח את יוצרו עשה לי לבוד אותך בתמימות ובפשיטות כי התמימות שפע של שלמות שפע של [מוזיקה] שלמות עשה לי לאבוד אותך בתמימות ובפשיטות כי התמימות שפע של שלמות אז עכשיו אנחנו נסכם את הכל שעל ידי התודה והודעה ועל ידי השירות ותשבחות ועל ידי שלוש נקודות חשובות שזה נקודת הצדיק שנזכה להתחזק תמיד ללמוד מספריו של רבנו ולהוציא משם עצות טובות נקודת החבר גם אותו דבר הבנות כל אחת שיהיה לה איזה חברה שתדבר איתה שתתחזק איתה נקודת ההתבודדות זה יתן לנו עולם חדש לגמרי עולם נפלא עולם מתוק ובנקודת החבר אנחנו צריכים גם לדעת שלא תמיד מסתדרים לא תמיד חייב שהיה אותם דעות אתם יודעים שגם בזוגיות איך מגבשים דעות שכל אחד מצד אחד מביע את מה הוא רוצה אבל מצד שני גם מביע הכנעה צריך את שתי הדברים להקשיב לצד השני וגם להביע הכנה אוקיי אני רוצה כך וכך אבל מצד שני אני גם נותן זמן נותן מקום אם עובדים לפי שתי השיטות האלה אז אבל אם זה לא זה צריך להיות ככה אתה שואל את האישה מה את אומרת זה צריך להיות ככה ומה אתה אומר לא זה צריך להיות ככה למה זה גורם כל אחד נשאר בעמדה שלו טוב אז תתגרשו לא אנחנו לא רוצים להתגרש אז מה אתם רוצים לעשות מה את אומרת זה צריך להיות ככה ומה את אומרת צריך להיות ככה אז נכס עוד פעם לאותו מבוי סתום אז מה עושים עד שהם מבינים שבשביל להקים בית בשביל לחיות זוגיות טובה צריך מצד אחד אוקיי אתה רוצה משהו הצד השני צריך לגלות הכנה לקבל את זה אבל אותו דבר אתה צריך לקבל גם הכנה לקבל את זה אני מביע ואני מביע גם הכנעה אני רוצה אב אני גם מביע הכנעה אני נותן לזה זמן אני נותן לזה מקום אבל אם הוא נכנס בגבול של חברו שזה המלאכים שמקבלים רשות אחד מהשני אבל אם בבית הם לא מקבלים רשות אחד מהשני וכל אחד רוצה לקפות דעתו על האחר או במציאות החיים שלנו בעבודה בכל דבר זה הופך להיות שריפה זה כבר זהו גמרנו זה לא עובד אותו דבר זה בלימוד התורה שלנו והתבודדות שלנו גם שאדם נכנס להתבודדות לא צריך לעמוד על סטופר נו אין לי דיבורים מה קורה פה למה זה לא זז רבנו גם אמר אם אתה שותק זה גם התבודדות אתה נושם תעשה התבודדות של נשימות אני פעם אמרתי לקדוש ברוך הוא התבודדות ש אגיד לך את האמת אן לי מילים אין לי דיבורים לא יודע מאיפה להתחיל בכלל מה שכן אני יכול לעשות אני יכול לנשום חתי עשות ארגני נשימות ופתאום אחרי כמה דקות זה ככה נפתח לאט לאט כמה פעמים הלית בתות שאמרתי לשם יתברך אין לי שום דבר להגיד לא יודע מאיפה להתחיל אני רק יכול לדבר איתך אמונה וככה התחלתי לדבר שכל מה שעובר עליי הכל מאיתו יתברך והכל וכולי וכולי וזה פותח אור זה פותח נחת ורוגע ושלווה שמצד אחד מתקדמים אבל מצד שני לא רצים למקומות שלא צריך לרוץ שנזכה תמיד בשמחה ובטוב לבב להדליק את הנר חנוכה האמיתי הפרטי הייחודי בשלווה ויישוב הדעת ושמחים בחלקנו שיהיה בשורות טובות זכינו
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה