העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף צח עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף צח עמוד ב
אומרת הגמורה, למדנו במשנה שאם זה נפל מידו כשהוא יושב על הגג וזה הגיע לתוך חסרותפוכים מקרקרשבים, אסור לו לגלול את הספר לידו אלא אויפחוי על הכסב. שואלת הגמורה והולנו מה הכוונה? זה הרי עדיין באוויר זה עדיין לא נח בשוסרבים. אפילו אם כל הספר יהיה בכזה מצב שהוא כולו באוויר רשוס רבים אבל בתווי חסורות פורחים אבל הוא באוויר. אם הוא יכניס זאת משם לושסוס היוחיד הוא לא יעבור יסודו רייסה כי זה לא היה מונח בושסו הרבים זה באוויר אז עכשיו שזה אוי גדוי ביודוי מה אני אאסור עליו שמה זה ייפול הרי כשזה ייפול בכזה אופן שזה באוויר אין איסור אז למה שנאסור עליו בויצ'ויקד ביידודו להכניס זאת אליו אומר רובוה בקויסל משופה מדובר שהוא יושב על הגג הכותל שתחת הגג משופע ולכן ברגע שמתגלגל הספר מידו הואנח על הכותל אז אם הוא למעלה מסורותפו פוכים שם זה מוקפטור ברגע שמגיע לעשור תפוחים התחתונים אז הוא נח ברשותוס הרבים ואם כל הספר יהיה מונח שם הוא תחייב מדרייסה אז גם כשגד בודיס מותר דרבו גזרו שמה הוא יבוא להכניס גם כשכל הספר יהיה שם אומר במקל בקסופה מסיפה רבי יהודה הוא חולק על יהודה אומר אפילו אינו מסולק מן האורץ מלא יחד לקרקע גול לא יעצי למה אפילו שלא הגיע לקרקע אבל זה נח על הכותל ונוכלי אז זה מונח בוש הרבים ואם כל הספר יהיה בכזה מצב יהיה איסו מדרייסה אז גם כשגב גזרו מדרבונון אונה גימור חיסורך סר ואוכותונה צריך להוסיף מילים במשנה במבורים אמורים שאם זה הגיע לאוויר שבתי חסורפוכים מהקרקע אסור להכניס אות אליו בקוסל משופה כי אזנח בושרבים אבול בקס לשנה משופע ואז הספר נמצא באוויר למה לא משלוישו אם זה לא הגיע לשלוישות תפוך עם התחתונים של הקרקע גולה לא יצלוי כי אפילו אם כל הספר יהיה בכזה מצב לא יהיה כאן איסור מדויסה אז אין עניין לגזור מדרבונו אבל אם זה הגיע למטו משלוישו זה כאילו לא כאילו מונח על הקרקע ואז נוחלה ברשות הרבים ואילו כל הספר יהיה בכזה מצב אסור מדרייסה אז גם כשאגד ביוד אסור מדרבונו לכן אויפר לכסב רבי יהודה אומר אפילו אין מסולק מנור אצלו כמלא אחת מותר לו לגלול את הספר עליו למה אפילו שזה הגיע לתורך שלא ישפוכים דנן אנוך עלגבי משהו כזמנך באוויר לא מונח על על משהו מוחשי אין כאן אנוכש רבים שואלת הגמורה ולודו מרובה תשלרוןצנוכה חכמים שחולקים על רבקי שהוא סבר כלו כמישהו חודמי כמו שרשי מביא כאן והם סוברים שב באוויר לא נחשב כנוכה אפילו שזה הגיע לאוויר שסוס רבים בתוויך שלא תפוכים מהקרקע זה גם עדיין לא נחשב לנוכז מה שזה לא מונח על משהו לא מקטנו אומר לשמיתה כי דברי רובמתאימים רק עם דברי רבי יהודה ולא עם דברי תנקמה רובה יאמר דבר שלא מתאים כל התנוים אלו צריך לתקן את המשנה כולו רבי יהודי אין כאן תנקם תנקם הוא רב יהודה וחיסור מכסרבוכותונה במדבר ממורים שם הספר הגיע לתו חסורותפוך התחתונים אוףקס אסור לו לגלול את הספר אליו בקוס משופה כונח בוסרבים אבל בקוסל שנשופה אפילו פוס משלפים לקרקע גוי ללא צל שרב יהודו אפילו אינו מסולק מורלחות גוי ללא יצלת בדבי אנוכל על גבי משהו כזמיר אפילו בתו שלו תפוכים זה עדיין לא מונח ברשותוס רבים וגם אם כל הספר יהיה בכזה מצב לא יהיה איסור מדויר להכניס אותו לרש היום יוחי דל הגג ולכן כשזה אוקד בודוי אין סיבה לאסור עליו מדרבונון אומרת המשנה זיז שלפני החלון יש זיז מדף שבולט מהכותל גבוה עשור או יותר עשור יותר מעשור תפוחים מקרקרש הרבים ויש בו רוחב של דפוחים נויסנימולו ונומנו בשבס מתוך הבית על הזיז מותר כזיז הזה נחשב כחורי רשוס היוכית כחור של הבית שואל את הגמור איזיז דמפיק להיכן הוא בולטפ פיק לרשו רבים לפני הבית יש רשו רבים אז איך מותר להניח דברים על הזיז הזה לייחוש דילמנופיל ועושה ליסויה שמה יניח שם חפץ החפץ ייפול לרשו הרבים והוא לא ישים לב הוא ישכח מיסרו שבס הוא יצא רשוס רבים להחזיר את החפץ לתוך הבית הוא יעבור על יסוד ררייסה אלו דמה פיק לרשוס היוחיד יש חצר לפני הבית והזיז בולט מעל החצר של רשוס היוחיד פשיטה למה שיהיה אסור להניח דברים על הזיז אומר הבי אלו לומד מהפיק לרשו רבים ובאמת כלי שלא שביר אסור להניח עליו שמה הוא ייפול שוס רבים ויבוא להכניס אותו ומנוסמולדקותו קיליםשבורים כלי זכוכית כלי חרס אותם מותר להניח על הזיז כי אם הם יפלו לארץ לרשוס הרבים הם ישבור ואין מה להכניס חזרה הביתה תניהזיז שלפנחבים נוסמול כעורס וכוס כיטסיוס אומר רשי כולם כלים הנשברים הם סתמיו הם עשויים מחרס ומשתמש בכל הכוסל עד הסור התחתונים. כל הכוסלם הזיז מותר לאורך הכותל. לא רק כנגד החלול אלא גם בצדדים מותר להשתמש בזיז. דווקא עד עשור התחתונים הזיז גבוה לפחות עשורות תפוחים מקרק רשוים. כי בתוכך תפוח משוסרבים זה חויר רשוס רבים. ואם יש זיז איך עוד למטו ממנו? יש זיז שיוצא בולט מהחלון לפני החלון ויש זיז למטה ממנו אבל גם למעלה מעשורותפוכים מקרקסורבים משתמש בוי גם בזיז התחתון מותר לו להשתמש מה החידוש אומרים טיסס אפילו שלא כל כך נוח להשתמש בזיז הזה כי יש את הזיז שלפני החלון שמפריד בין הזיז התחתון אל הבית בכל זאת מותר ובואליון בזיז העליון אין משתמש בוי אלו כנגד חנוילוי לא בצדדים שואלת הגמורה איזיז איךדומה איך מדובר בזיז הזה שכתוב שבתחתון מותר לו להשתמש בכל הזיז ובעליון שכנגד החלון רק נגד החלון ולא בזדדים אידלז בארבו אין ברוחב של ארבות תפוחים מוקפטורו זאת אומרת אפילו שהוא מוקטור ואפילו כשהוא מונער בראשוס הרבי מותר לכתף עליו מראשוס היוחיד מראשוס הרמי כמו שלמדנו כמה פעמים זה הכל לכתף אבל להניח עליו חפצים מקום כזה צר ברור שהחפץ יפול שוסורבים אז אפילו שמדובר בכלים הנשברים זה כמו שהוא זורק את החפץ ישרות לושבים להניח על כזה זייש פחות מרבות פוחים זה כאילו לזרוק ישרותסרבים כי קרוב לוודאי שהוא ייפול ממילא ואפילו כנגד חלונו למה לא השתמש וזבר בו בכולה כועס להשתמש למה רק כנגד החלון אומר הבאי תחתון דיז בערבו ואליוז בערבו בדרך כלל עושים שני זיזים הזיז התחתון יותר רחב מהעליון אז התחתון יש בה רבותפים רוחב מותר להשתמש בכולו העליון לז בערבו אלא מי ביחד עם עדן החלון יש כאן ארבע תפוחים למשל הזיזו שלוש תפוחים עדן החלון עוד טפח וחלונמשלמוס לדכן כנגד חלון משתעמש דחויר חלונו הוא המשך הוא הזווית של החלון ולכן מותר להשתמש בו יש כאן הרבה תפוחים ביחד דהייגיס דהיגיס משני הצדדים של החלון שם אין רוחב של הרבה תפוחים אוסו כי להניח שם זה כמו לזרוק ישירות לשוסורבים עד כאן דף
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה