העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף צו עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף צו עמוד ב
אלוהי תנו התנא של הבריסה הזה הוא סובר ששא בזמן תפילין דתניה מיכל בס קושי אוסמנחת תפיל מי זה קושי שול למה קורא לו קושי מביא מציין רעש ל הגמורה במועד קוטנ שם כתוב דוד המלך קורא לו דברי קוש בן ימיני כיוון שהוא היה צדי גומור כמו שקושי משונה משער אנשים בצבע אורו כך גם שעול המלך היה משונה מכל מכל האנשים בזה במעשה עשיו הצדיק גמור אז כתוב שמיכל בסקושמנחס תפילין ולא המיכו בחומים שהיא מקיימת מצווה שהיא פטורה אז היא מוסיפה על מצוות ואשתו של יוינו אוסלו לו רגל ולא המיחו בו חכומים אומרת הגמורה מי דלא מיכו בו חכחומים במיכל בסקושי על מכוסברה מצבסי שלא יזמן גרומי כי גם בשבת מניחים תפילין גם בלילה מניחים תפילין ממילא גם נשים חייבות בתפילין אבל אילו תפילין מצווסי שהזמן זמן גרמה כי שבת למה זמן תפיל אז נשים פטורות מצס גרמה וכשנשים פטורות אסור להם לקיים את המצוות שהם פטורות בהם בהכרח שהוא סובר שנשים חייבות למה כי זה מצווה סי שלא הזמן גורם מכישבס ולילה זמן תפיל שואל הגניין כאבים כך מה זה לא המיחו בו חכומים ברור היא חייבת צריכים למחוט בבי שלא מניחת תפילין אומר הגוניק אפשר להסביר פידרס נשים חייבות כי מצווה סישל הזמן גרמה דרבונון פטרו את אנשים מתפיל כי הם לא יכולות לשמ שמר על גוף נוקי אסרו עליהם להניח תפילין מיכל בסקושי הייתה אישה צדיקה ידעו שיוכלה לשמור על גופה אז לכן לא מיכו מיודו ככה הגמורה סוברת כעת שואלת הגמורה מי אמר ודילמה התנא הזה גם סובר ששבס לו זמן תפילין וזה מצווה ססמן גרומה למה לא מו במיכל בסקושי סובה לא קרבסידו אמר נושים חוס רשו כמו שהגמור מה תביא כתוב בפסוק שגברים כשהם מקריבים קורמן הם עושים סמיכה לפני זה נשים לא עושות סמיכה אומר רבי רבי יויסי הם לא חייבות בסמיכה אבל אם הם רוצות יכולות לעשות סמיכה זה לא בלטויסי כשהיא קיימת מצווה שהיא פטורמה אם גם היא כך גם בתפיל פטורות רוצה אם הניחה תפילין לא מיכו ביו דין לא תמוכים לא תפרש כך איך תפרש את החלק השני של הבריסי אשתו של יוינויסאל לא רגל ולא המיחו בו מה תפרש כאן קטן הזה סובר שמצווה סליגל זה מצווה ססי שלא הזמן גרומה לכן נשים חייבות מיקלמדומר רגל לו מצווה שסי שהזמן גרומה ברור זה רק שלוש פעים בשנה סוגס שבועס פסח אלא בהכרח אלו הרשוס מותר להם לקיים על רגל אפילו שהם פטורות אונה מהרי שעליין תפיל רשוס אז שוב מי התנ שסובר ששבס זמן תפיל תנשמשנו אלו הי תני דתניה המוצפיל בשבת מכניסן זוג זוג איך עודו איש ואחוד איש או גם האישה מניחה את התפיל מכניסה את זה לעיר איך עוד חדש תפילין חדשות ואחד יש דברי רב מר לא כמו ששנינו משנתינו שחדשות אסור שמהם כמע רב מאיר לא סובר כך רבי יהודה אוסר בחדוש אוס כמו אתנקמה שמשנתנו כמו שמשנתנו כי אזשהם קמיה אסור לחלל עליהם שבת נראה בעזרת השם בדף הבא ומטר בישונס עד כאן לא פליגמר ורבי יהודה אלא בחדוש וישו אבל באיש לא פליגה שמנו מצווס של הזמן גרומרו וכל מצוו של הזמן גרומ שם חיובס כי אם שבס לו זמן תפילנו אז המצוו עשה שהזמן גרומה ונשים אסרו להם לקיים מצוו תפיל כי זה בלטויסיף אז איך אומרים לה בשבת להניח תפיל ולהכניס את זה לעיר דוכה גמורה ודילמ רב מאר ורב יהודה שאומרים שגם נשים מניחות תפילין כדי להציל אותם סובל כרב יוסי שאמרנו מקודם דומר נושים חס רשוס וממילא אין בלטוסי בקיום מצפין לאישה אפילו שהם פטורות ממנה ומשום מוצבזגמן כי זה דרך תכשיט אם הניכה זו דרך תכשיט כמו שגברים מניחים זאת אז גם היא יכולה להניח זאת כל השבוע לקיים מצווה אז בשבת אז זה תכשיט לכן היא יכולה להכניס את זה לעיר דוחה הגמור לאסליתוך דלא מלכב סי ולא רבי יהוד יוסי לארב מלב יוסי דנ שנינו במשנה בראש השונה אין מעקבת מלתקויה תינוק שתוקע בשופר בראש השונה לא מעכבים אותו מניחים לו כדי שיתחנך במצוות משמע דווקא תינוקות או נושים מעקבין אפילו אומר רש"י אין מלאכה בתקיעת שופר למה שלא תתקע אין לו מי הוא סובר דלא כרבי יוסי שנשים שפטורות ממצווה ומשופר הם פטורות כי מצווה צ שהזמן גרומה אסור להם לקיים את המצווה הזו כי הם מוסיפים על המצוות לכן לא מניחים להם לתקוע וסתם מסניסן כששנוי שנויה משנה בלי שם מי זה רב מאיר אז המשנה הוא רבי מאיר אז רב מאיר לא סבא כמו רבי יוסי ולא רבי יהודה סב כרבי יוסי לתניה דבר אל בני ישראל וסומח כמו שהזכרנו מקודם כתוב דבר בני ישראל אחר כך כתוב וסומח בני ישראל כן על קורבונותיהם ועם בנוס ישראל חוס תנקמה והוא סובר שהם פטורות ואסור להם לסמוך כי אם הם שמחות הם עוברות על בלתו כך מבואר ברשי תיסס אומרים אסור להם לסמוך כי זה אבוידה בקורבונס זה שהם נשענות על הקורב רבי יוסי ורב שמון נומרי מה שהזכרנו מקודם נושים סוכס רשוס עכשיו מי זה התנקמי הברית אז הוא שנויה בספרו וסתם ספרו מענה רבי יהודה אז רואים שרבי יהודה לא סוב כמו רבי יוסי אז מה ראינו שגם רב מיה וגם רבי יהודה סוברים דלא כ רבי יוסי שנשים שפטורות ממצווה אסור להם לקיים את המצווה הזו ובכל זאת שניהם אומרים גם רמר וגם רבי יהודה שאישה שהולכת בשבת בשדה והיא מוצא תפילין היא צריכה להניח את התפילין זוג זוג ולהכניס לעיר זאת אומרת שהם סוברים ששבס זמן תפילין ולכן תפיל זה מצווהסי שלא יזמן גרומה גם בשבת גם בלילה מניחים תפילין ואישה גם חייבת בתפילין ולכן מותר להציל את התפיל ממילא מצאנו מי הם התנועים שסוברים ששעה בזמן תפילין אבל למיסת הנקמה שמשנתנו לא יכול להיות רב מאיר רק רבי יהודה כי במשנתנו שנינו שרק ישדות מותר להכניס חדשות אסור להכניס וזה רבי יהודה לא רבי מאיר רמר סובר שגם חדשות מותר להכניס אז תנקמה של משנתנו זה רבי יהודה עד כאן דף צוב เฮ
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה