העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף פט עמוד א
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף פט עמוד א
עירובין דף פטס אנחנו מתחילים בעזרת השם פרק תשיעי אומרת המשנה כל גגוי סעיר רשוס אחס זאת אומרת אפילו שחכחוים אסרו להעביר מבית של ראהובן לבית של שימן אפילו ששתיהם רשוס היוחיד כוזמן שלא עשו ירו וחצי רוס ביניהם בכל זאת מגגו של ראובן להעביר לגגו של שמן מותר כל גגו סעיר רשו אחס למה אומר רש"י כיוון שאין תשמיש הגג תדיר אין בהם חילוק רשות כלים ששבותו בגג אם הכלים היו בבית והוציאו אותם באמצע שבת לגג אסור כמו שנראה בהמשך המשנה אבל כלים ששבטו בגג מותר להעביר אותם לגג אחר ובלבד שלא יהי גג גובו יעשורו אונו מוחסורו החורני כ מתקשים שיש כאן כפלות אם גג אחד גבוה מחבורה אסורו אז ממילא השני נמוך אסורו ומה הטעם נראה בגיבור דברי רבי מאיר והחכומים אומרים כל איכוד ואכוד מהגגות רשוז בפני פני עצמו וכמו שמביתו של רוביתו של שמן אסור להעביר בליירוב חצי רויס כרגע מגעג אחד לשני אסור רב שמעון אומר הוא מקל יותר מכולם לא רק שמותר להעביר מגעג אחד לשני אפילו שהם שייכים לשני אנשים שונים רק איך עוד גאגוס ואחוד חציירוס חצור של כמה אנשים לחצור של כמה אנשים ואחות כרפוס כל שלושת הרשויות האלו שאין תשמישן מיוחד ותדיר כולם נחשבים לרשות אחת רשוס אחסן לקים ששוף סודתיכון כלי ששבת בכניסת השבת בחצר מותר להעביר אותו בשבת לג לחצר אחרת לקרפף קרפף זה מחסן כזה עד ביסורסיים עד גודש 15000 עם הממור בוויס כי כולם נחשבים כרשות אחת וכדי להעביר מחצר אחת לשנייה כלים ששפטו בחצר לא צריך רובחצירס רק מתי כן צריך רובחצרוס להעביר מחצר אחת לשנייה ולא ילה קינים ששוב עושה בתורך הביס כלי ששבעת בכניסת השבת היה בבית באמצע השבת הוציא אותו לחצר כי החצר הזו עשתה רופה צעירוס עכשיו אתה רוצה להעביר את הכלי הזה לגג של רשות אחרת או לחצר אחרת זה אסור כל זמן של אסורי וחצרוס אומרת הגמרא יוסי וביה ברובין ורבי חנינ ברובין שני האחים האלו ישבו ויוסי ובייה גבי הביה ישב לידם ויס ושתי האחים ישבו וכאמרי וממרו בשלי מרבונו משנתינו סברה כשם שדיור אין חלוקים למטו בדירה קרדיורן חלוקים למעלו וגם יגעג לחבר לחברו אסור להעביר אלו רב מאיר מה קוסובה אי קוסובה כשם שדיורן חלוקים למטו קר דיור חלוקים למעלו אמר רשוס אחסן כשהמפלס שווה תחסורפוכים וכוסבר אין חלוקים למה דכל למעלו מעשור רשו חסי כל מקום שהוא גבע אסור תפוח מהקרקע הוא נחשב כרשות אחת אין הבדל בין זה לחברו אפילו גבוה סור אומר לו הבמר הבני האחים לא ישמע לך האם לא שמעתם עוד רב יצחק ברב דימי אומר או רבי מאיר כל מוק שאתמוצ שתי רשו ואין רשו חס כל רשות נפרדת אבל שתי הרשויות האלו הם רשות אחת שניהם רשות היוחיד כגון יש חצר של רשוס היוחיד באמצע חצר יש עמוד שיש לו את המידות של רשוס היוחיד עמוד ברשוס היוחיד גובו יעשורו ברוחב דל ד אוסור לכתף אולוב מה הבעיה אני מעביר מהחצר שרשוסיוחיד אל העמוד שרשוסיוחיד גזירה משום תל ברשותורבים הוא יבוא לעשות זאת גם כשיהיה כזה עמוד ברשות רבים ואז העמוד הזה ראשווסיוחיד הוא יכתף על מושבים אליו הוא יעשה מלכס צואה מרשוס הרבים במרשוס היוחיד לכן גם ששניהם מרשו סיוחיד גזרו אוכןמה מאשר רב מאיר עוסר מג גג לחברו כשיש ביניהם הפרש גובה של עשור פוכים אפילו שהוא סובר שכל הגגות רשוס אחס גזירה משום טלבושה אותה גזירה אם הוא יעביר מגעג אחד לחברו יבוא גם להעביר ברשורבים למקום שהוא גבוה יותר עשור תפוחים ואז הוא יעבור המלך סוצי סוב מנו סברו בני הישיבה בדעס רב מיו אפילו מחטשס יש באמצע חצר מחטשת הפוכה יש בה גובה עשור תפוכים רוחב ארבו על ארבו ואפילו גיגיס גיגית גדולה אסור להעביר מהחצר לשם אומר לו הבכי אומר מה ככה אמר רבי רבה לא יאמר רב מאיר לעמוד ועם שריחים הבניין שריחים עומדים עליו אויל ואודום כיבוק זה דומה לטל ברשות רבים אבל כלי לא שואל את הגמורה אם זה טעמו של רב מאיר והרי כוסל שבין ביז חצי דקבוע יש שתי קוטל שעומד בשתי חצרות ודאי שהוא הוא קבוע ואומר רב יהודה נמר עוד שתי דפים כשתמצא לו כשתדגדג בדברי התנועים שבמשנתינו תגיע למסקנה לדברי רביו גגין רשוס לעצמו כל הגגים רשות אחת כמו שהוא אומר במשנה גם חציירס רשוס לעצמו מותר להעביר מחוצר רובן שמן לחוצר שלי יהודו בלי ערב חצורס ביניהם כלים ששפטו בחצרון כמו שהוא סובר שכל הגגות כיוון שאין תשמישן תדיר אז הם כמו רשות אחת כך הוא סובניין חצרות מג לחצר מה שרב שמע מתיר זה רב מאיר עוסר כי הרי מג לגג שיש ביניהם הפרש גובה שלסור תפוח אם הוא עוסר אז ודאי שמגג לחצרסו כרפוס רשוס לעצמון מקרף אחד לשני מותר מכרף לחוצר אסור אומר רש"י כי קרפף הוא רשות יוחיד וחצר רשות שותפות על כל פוני מה רואים כאן לפי רמר מותר להעביר מחצר אחת לשנייה בדרך כלל יש ביניהם כותל שהוא גובה עשורות פוחים ורוחב ארבו על ארבו מילה דשור לטלטולי דרך קוסל איך הוא מעביר לחצר השנייה מעל הקותל הכותל הזה הוא כמו עמוד שעומד באמצע חצו ובכל זאת הוא מתיר להעביר מעליו אז טוייסס אומרים יכלו לתרץ שמדובר שבכותל אין רוחב של דלתפוחים אבל תרצו שאפשר לתרץ באופן אחר גם אומר רב הונה בר יהודה ברב שישסלוי מי אמר לך שהוא מתיר לאוויר מעל הכותל להכניס ולא הציד דרך פסו אורכים פתח שיש בכותל שבין שתי החצרות דרכו מעבירים מחצר אחת לשנייה אפילו שלא יעשו חצורס ביניהם כמובן דווקא כלים ששפטו בחצור
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה