העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף נ עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף נ עמוד ב
אומר הביה לא ישונו דברי רב שאין לו כלום אלאו באילון שתח טוב יבי זמו 12 עמו או יותר ואז כשאתה בוחר דל דמס יש כאן דל דמס יש כאן שלוש דל דמס שאין שום כשר בינהם אבל באילן שאין תחת ביזמו יש רק 11 מותח טוב הרי מקצ בסוניק הרי תיקח את השביס אם תבור את השיעור שייסה בתוך ה1 האלה הרי תיקח את הארבע אמצעים בארבע אמצעים האלה אם הוא התכוון לארבע האמצעים האלה אז ודאי טוב ואפילו שתכוון לארבע הימניים אז יש חצי אמו שמעורבת בארבע אמצעים אותו דבר עם הארבע השמאליים יש חצי אמו מעורבת ממילא מקצ ביסו חצי אמו מהד אמוס נכר אז זה כבר מועיל ר כנו לא יודעים איזה אז כמו שמואל שסופק כל השטח של ה זה סופק מסק רב ישוע מד מצים מה אתה מה אתה מסיים את הדס האמצעיות ואז אתה אומר שבכל מקרה יש כאן משהו מעורב דלג אולי ארב ימנים ארב שמים שאין שום כשם ואז אין לך שום מקצ בק אשעה אחרת לא דברי ואזלי אין שום קשר ב שו אז איפ שבד יש כאן חלק מהד המית כן כא לפצל נפרדים הקל ל אופן זה מעל ר לא יודעים איזה דמס אז מנקים את השטח הזה שבספק מבי כשי הגמור למעשה למדנו שתי שיטות בפירוש המשנה לא יאמר כלום שיטתו של רב ושיטתו של שמואל הגמור בריס כמו כל שיטה תכבס דרב תס ד שמואל תסד רב מי שבוא בדרך וחוש הוא רואה שהשקיעה מתקרבת ויגדר במרחק 2 עד 2 מכאן ומר שסוס חטוב לא יאמר כלום כולו סיים את הדל דמס אבל שסוס במוני מקום שהוא מסוים יש לו מחיצות כמו שנראה אז הוא לא צריך לסים דלמס מסוימות כל המקום הוא מסוים לך עד שמגיע לו סמוק הגיע לסמוק לסקו כי כולו קד לדס מסוים במחיצות וחוץ 2 לכל רוח מסבירה את הברי אמור בוק המסוים כגון ששוב הוא קנה את שיטתו בטל שגבו יסור פכי ואז יש לו כאילו מחיצות כמו שלמדנו הרבה פעמים והוא ח מדל אמס אז מה החידוש שיכול ללכת את הכל בכל מקרה של דלד אמס אפילו שזה יותר מדלד אמס עד בסוס כמו שלמדנו הרבה בתחילת המסכת ששטח שלא מוקף לשם דיורים עד שטח שסוסים יש למחיצות שלו שם מחיצות יותר מזה אין להם שם מחיצות וזה לא מסיים את המקום כדי שכל המקום יהיה כדי דמס וכן ביקו לאו דווקא טל אלא גם בור אותו דבר העמק שהיא עמוק הורו ויא מידה לד מזת ביסס שוב יש כאן שטח מוקף מחיצות אז כל השטח כדי דמס יכול ללכת עד לשם כי שם הוא קנה שיסה ומשם יש לו 2 ממה לכל רוח אבל במק שאין מסוים הוא בחר מקום שהוא לא מגודר או שהוא יותר מסים אין ווד דמס ומד דמס הוא מודד את 2 אמו הוא לא יכול כל השטח גם נכלל ב2 אמו אוו שניים שני אנשים הולכים בערב שבת איך עוד מכר אחד מכיר מקום מסוים שיכול לבחור אותו וח שיר הוא לא מכיר הוא לא יכול לומר מקום זה וזה תהיה שיטתי זה ש הוא אומר אני שובט איפה שאתה שוט ומקי אמר שסוס במוני יש גורסים שסוני הוא קונה שיס לשניהם ביחד במדורים כשד שקובע ברגע ששטח לא מוקף מחיצות אז הוא צריך לבחור איזה דלמס מסויימות אב לא יסיים דלמס שקובה לא יזוז מקומו ממש כדברי רב כי שם הוא לא סיים את מקומו כמו שתי דרכים שלמדנו בדעתו שלרב וכאן המקום הזה הוא הסתלק אז הוא לא קונ לאכ לאכ אין ישלנו מפורשת כמ שואת הגמ ומל איך שמואל הסבר הז שמוא מדובר כא בעץ למשל ועד קר העץ יש מקום שמר ג ועוד בדיק אם הוא לא בחר את הדד אם תבר את הדל בחלק שרחוק יותר ממנו לצד הבית שלו קום לדבר מתחומה אז יצא שהוא בחר מוקם שיס שזה יותר מ2000 אמו ממקום שהוא עומד בו אז הוא כאילו עומד מחוץ לתחום אדם שעומד מחוץ לתחום איין לו לדל דמס איסי דלמס אם בחר דל אדמס אוזיל יכול ללכת כ זה בתוך 2000 אמו וילא למוצ אוזל כי אולי הדל אדמס שהוא בחר הם מחוץ לפ המה שהוא עומד בו ולכן לא י זוז מ קומוי אבל משנתנו מדברת כשכל הנוף של האילן הו בתוך 2000 אמו איפה שנבחרת ד אמס מתחת לאילן יש רק עד עד 2000 אמו 2000 או פחות במקום שעומד ואז אני אומר ממו נפשך איפה שהוא רק קבע את השוויצה שלו יש לו אפשרות ללכת אבל הברייה מדברת כשחלק ילן הוא מחוץ ל2000 אם או מאיפה שהוא עומד עכשיו ולכן אם הוא לא סיים את מקומו יכול להיות שהוא שהוא בחר את הדל דמס שמחוץ ל2000 אמה שהוא עומד עכשיו אז הוא עומד עכשיו מחוץ לתחום לכן אין לו ילד על אדמס כך שמואל יעמיד את הביסי גמור ניד שמואל אדם שהניח עירוב על ידי הנחת מוזן שתי סעוד והוא חשב שאפשר להניח ירוב לשתי מקומות הוא רצה ללכת בשבת לפני צהריים לצד מזרח שבת אחרי צהריים לצד מערב אז הוא שם שתי עירובים ודאי שזה לא מועיל טוב ירב לשתי ר דו שמ לשתי רוס או שו לבוד ולי לאחד מהצדדים לא אמר להם לאיזה צד השתי הבדים איך ודיר אורלו לצופים ואיך ודיר אורלוב דורם אז אחד מעיר וחלים לא לא יכולים לחול שתי עירובים אבל לא יודעים איזה עירוב חל ממילא נותנים עליו את החומר ששתי עירובים מהלך לצופן כרוב דורים ולדור כרוב לצופן זאת אומרת כך אם הוא היה צריך ללכת רק 3000 אמו אז הוא ניח את העירוב רחוק מהבית שלו 1000 העמו ואז הוא החל הולכת 1000 עד העירוב ו-2000 מ העירוב כך הוא שם בשתי הצדדים אז אומרים לו כשאתה רוצה ללכת לצופן אומרים אולי העירוב לדור אמחל ואז ירוב של הדורם עד הבית יש לך 1000 ולצד צבון עוד 1000 לא יכול ללכת יותר מ-1000 אותו דבר לצד השני וה מיצו אלו תחום אם שמו את שתי העירוב 2000 אמה מביתו 2000 אמה לצד צפון ו 2000 אמה לצד דרום אז עכשיו אם העירוב לצד צפון חל הוא לא יכול ללכת לדרום כלום אותו דבר להפך ממילא יו זוז מ קומוי למעשה מה רואים כאן בראשה של הברייה כשאדם עשה שתי עירובים ולא יודעים איזה חל אבל אחד מהם חל ולכן נותנים לו את החומרה של שתי עירובים לא אומרים שהוא לא קנה שיס בכלל אז רואים כ מפורש כמו שמואל לפי רב צריך לומר לא קנה שייסה בכלל כי לא קן ולא קן ולא כאן ת ופ דרב אומרת הגמור אינו נ כם בברסה מפורש לא כמו רב איך רב יכול לחלוק על ברייסה הוא יכול רב תנ הוא הפוג יש לו כוח של תנה היה תחילה סמרים היה תלמיד של רבי הקודש ויש לו כוח של תנה יכול לחלוק על תים ממילא הוא חולק על הבריה הזו עד כאן דף נ א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה