העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף נג עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף נג עמוד ב
אומר הבא היקדמה שלילו לבני יהודו אם יש מישהו שישאל את בני יהודה דדיקשנה היו מדקים בלשונתם כמו שאמרנו כדאי לשאול אותם מאברנן משנתנו או עם ברנטנן אותו דבר יש משנה בפכוירוס אחד המומים זה כבש שיש לו רק ביצה אחת זה מום רבי עקיבא אומר מושיבים אותו על העקוזו על הגבותיו על אחוריו וממעך אם יש ביצה אחרת צופה לצאת שאלה אר גורסים עקוזיתנן או יעקוזנן עם א' או עם עין יד מסתומב בני ודו ידעו אז אז כדאי לשאול אותם שאלינו שאלו טום ואמרלה הם מנו איקדתו מעבר כדונ מעברין איקדתו עקוז קדונע עכוזי בני יהודו מברר את הגמור דדיק כלישמור דהובר יהודמר לו תניס יש לי אומרו לי מה גבוןליסחו מה הצבע אומר לו כטרודין על אדומו דיה קטרד יש את החלק הסלק שבתוך האדמה יש את החלק של העלים שהם זה ירוק החלקב בתוך האדמה הוא אדום החלק שבולט העלים ירוק הוא כטרדין עלי אדומות אומר דיק שידעו את הצבע הנכון בני גולדולדי קלי שנמי דהו ברגלילדעוזל ואמר להוא אם מרמן אם מר למן עכשיו הוא לא דיבר הוא רצה לקנות אמר אבל לא הבינו מה שהוא אומר אמרו לגלילו שוויטה חמור למרכב אתה מחפש חמור לקנות כי א' ח זה אותויות מתחלפות מי שלא מדבר ברור אוי חמר למשתה שאתה מחפש יין לשתות אמר או למלבש אתה מחפש סמר ללבוש או אם מרסקו או כבש לשחוט אותו היצד בוא למחברתו היא רסה למר לחברתה טו דויכל חלב בו בואי נאכיל אותך חלב היא לא דיברה ברור אומר לו שלוך במקום אמר שלובת שזה לשון חברתי אמרה שלוכתיש זה לשון בלי משמעות תוכל לך היא לא דיברה ברור במקום דוי לכל והיא אמרה תויכל לכל דיברה בלשון מחוברת זה הנשמה תויך לכלביה שלביה תאכל אותך ה צדס לקמי דדינה גמבו מנה טבלה טבלה שהיא פלטה של עץ היא באה לפני הדיין להתלונן שנגבו אבל היא לא דיברה ברור אומרו למורה קירי במקום לומר קירי עם ק אדוני היא אמרה קירי עם קוף כנראה בלשונם היה משמעות לקיר זה עבד היא מדברת לדיין כאילו שהוא עבד תאבייס לי במקום לומר תלה אמר תפלה ל הייתה לי וגומבוך מין במקום לומר וגומבו מינוי שגנבו אותה ממני אמרה מין כאילו שאותך את הדיין גנבו וקדו אס והיא הייתה היא רצה לומר שהיא הייתה איזה גודל אז קודם כל דיברה שטויות אומר רש"י ש רצה להמשיל את הגודל אז היא המשילה אותו בגודל שהם היו טולים את הדיין על הטבלה הרגליים שלו לא היו מגיעים לארץ זה גם שטות וגם לא דיברה ברור במקום לומר שהיא הייתה ככה טבלה היא אמרה כדור אבס כאילו שעכשיו זה כך דקתשדר לא יהיה כשיטלו אותך על הטבלה הזו לא מותקרך הרגליים שלך לא יגיעו לרצפה אז גם ולא דיברה ברור וגם דיברה שטויות עכשיו מביא הגמורה את שפחתו של רבי איך היא דיברה בלשון חוכמה ברבי כמשתי בלשון חוכמות שעשה שהתלמידים ילכו הביתה הזכירים ז להם לכך הם אשבו ואכלו אומר אוכי אלוס נוקפס בקד המצקת שאיתה שואבים יין מחבית היא נוקשת בחבית זאת אומרת זה מגיע לתחתית כבר אין יין ממילא ידו נשרי לקינ הנשרים ידעו לכיניהם זאת אומרת תחזרו הביתה וכדב ובואדליסמו כשהיא רצתה שימשיכו לשתות ולאכול אב אומר לו ידבוס חברתו מנו נביא נוריד עוד מגופה מחבית אומרת נפתח עוד חבית יין וטיס כפייסלוז בקד והמצקת תשוט עליה מרוב יין כאילפד להביא כמו ניה שצפה על פני הים רבי יוסי ברסיון כומשתי בלו שחוכמו שהוא רצה שאחרים לא יבינו הוא ביקש הוא רצה שיכינו לו טרדים בחרדל אז מה אמר אומר עשו לי שור במשפוט בטור מסכן שוער איך אומרים ברמית טור במשפות זה דין טור דין טרדין טור מסכן בטור זאת אומרת בהר בהרמי טור זה הר מסכן זה דל בהר דל חרדל וכ ושואיל בהושפי זה כשהוא רצה להתעניין על בעל אחסן ימ שלמה אומר אוכי גבר גבר זה אוש איש פום פום זה פה אוש פי דין אוש דין זה זה בארמית וש פי זה חי אושפי זה חי מה זו תובו מה שלמה יש מה זו תובו יש רבי אבוק משתו בלוש חוכמה ואומר אוכה אסריגו לפחומין תהדימו את הפחמים תבאירו אותם שיעדימו כמו אתרוגים אתרוגים אדומים כך כתוב ארכיעו לזהובין תשתיחו כמו רקיעמים שהם זהובים הם אדומים כמו זהב ועשו לי שני מגידי בעלוטו תכינו לי שתי תרנגולים תרנגולים הם מגידים בעלטה את החושך את עונות הלילה הם קוראים שהלילה מסתיים כדאמר ויעשו לי בוהן על הגלים תצלו לי שני מגיד בעלות או שני תרנגולים אומר לרבון לרבי הצפינינו תראה לנו כמו ציפיז ביסו אכון רבי לא סוףנו מתחבהו לא נמצא היום בישיבה אומר לו אין אולץ בנרו אהרוניס אחרוניס ארוניס ונירוסו אמרה לו שהכוונה לאישו ואמרי לו מסכת אז רשי מסביר לפי שתי הפירושים לפי הפירוש הכוונה לאישה התורה גם נשאלת לאישה אז לפי הפירוש השני הכוונה מסכת הפיורש הפשוט הוא שמדובר באישה אולץ הוא שמח כל הלילה בנרו אהרוניס הוא התחתן מנערה מבואיס הארון כוינת אחרוניס הייתה לו אישה קודמת שנפטרה ועכשיו הוא התחתן איתה היא האחרונית בשלו אירנית היא אירנית בעלת חן וחריפה קדם ער והנעירוסו היא גרמה שהוא יהיה אר איתה כל הלילה ממילא עכשיו הוא יושן ויש מפרשים שכונה למסכתה שאולצמר בנערה הרוניס הכוונה למסכת חדשה מסדר קודשים ששייך לקוינים אחרויניס הוא סיים מסכת הקודמת עכשיו הוא התחיל מסכת החדשה ארויניס מסכת חריפה וחמורה עמוקה חמורה אומעוררת לומדיה ונירוסמל היה ער כל הלילה אז עכשיו הוא נח אמר ל רבי אלוהי אצפינינו תראה לנו איכון רביצופון אומר למסיעץ במחתיר ואינגיב למפי בוישס הוא התייעץ הוא קיבל רשות מהמחתיר מהנוסי שהוא מחטיר את התלמידים שיוכלו לקרוא להם רבי ואינגיב הוא פנה לנגב אין גיב זאת אומרת שהוא פנה לדרום הוא נסע לדרום הוא ביקש רשוב נסע לדרום למפי בוישס ללמוד תורה אצל חמי הדורם חכמה דורם היו חכמים מאוד גדולים זיקני דורם אז קראו להם על שם מפיבויס שהיה חכם גדול אומר רבי יהושע בן חנניה מיום הלו ניצחן ודום בדיבור חוץ מאישו טינוק ותינויקס אישו מהפעם אחסרחתי אצלחסניחס אוסליפולים ביום ראשון אכלתי ולא השיערתי מהם כלום גמרתי את כל הצלחת של הפול שניו גם עשתה לי צלחת ולא השיערתי מהם כלום ביום שלישי עשה לרמד זה צריך להשאיר לשמש כמו שנראה הגדוסם במלח אז היא שמה מידה הרבה מלח כי אם שטועמתי את הפולים מושכתי עודם השארתי את הכל בצלחת אומרו לי רבי מפני מי חוסויד אומרתי לו כבר שעדתי מבוד כבר אכלתי היום אומרו לי אם כך למה רק עכשיו נעצרת אוי לא חולים שחדך מנפס אומרו לי רבי שמה לא הנחת פיו ברישונים אולי בימים הקודמים לא הנחת פה לא הנחת קצת לשמוע עכשיו אתה משאיר גם משל הימים הקודמים אתה משיר את כל הצנחת ולא יקח עומרוךמים אין משירפ באפס אבל משאיר עם פיר בקור כשהשמש מרוקן את האלפס לקערות לצלחות הוא לא משייר לעצמו אבל כל אחד משאיר קצת בצלחת וזה מאחלו של השמש היא רצתה לרמז לו שהוא לא שייר לה אז ה היא ניצחה אותו תינוי כסמי פעם אחסי מעלך בדרך וסדרך אויברס בתוך שדה בשדה שדה פרטית וישי מלך בו כמו שכולם הלכו אומינוקס אחס רבי לאסודיזו אומרתי לו לאי דרך כבושי אתה רואה שדרך תורה שהיא דרך כבושה כולם עוברים כאן אומר לי ליסטים כמו יסחו כולם גנבים כל מי שעובר כאן ליסטים כמו יסחוק כבשו אז היא ניצחה אותו המרשום מסביר לא היה כאן את ההתר של מיצר שהחזיקו בו רבים כיוון שזה היה שדה שדה זרועה אז בוודאי שלא הייתה רשות לעבור כאן תינוק מהי פעם אחסי מלר בדרך וישי תינוקשב על פוראש הזדרוכים בצומת שהדרך מתפצלת לשתי דרכים ואמרתי לו שאלתי את התינוק את הילד באיזה דרך נלך לי אני צריך להגיע לעיר הזו והזו באיזה דרך להיכנס כאן או כאן אומר לי זו קצורו והרוקו וזו ארוקו קצורו הוא התכוון יש דרך שהיא קצרה בקילומטרים בשטח אווירי אבל ארוכה להיכנס לעיר קשה כמו שנראה עוד מעט יש דרך שהיא יותר ארוכה במרחק אבל יותר קל להיכנס לעיר הוא לא הבין מה שהוא אומר לו והולכתי בקצורו והרוקו כי מי שהגעתי לעיר מוצוסי שמקיפנו סוגנו פרדיסים נכון שבשטח במרחק הייתה קצרה אבל היה גנות דפרדסים שחסמו את הכניסה לעיר חוזרתי לאחורה הגעתי לצומת אומרתי לו בניע לא יומר אותו לקצור אומר לי ולאמרתי לך ארוכו זה מה שהתכוונתי היא קצרה אבל גם ארוכה האפשרה להיכנס לעיר נושקתי על רושב אמרתי לו אשריכם ישראל שכולכם חכמים גדולים אתם מגדוכם ועד קטנכם עד כאן דף נג [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה