העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מ עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מ עמוד ב
אומרת הגמור מ שרב זיר אמר מקודם שכוללים את ראש חודש בברכה האמצעית בשע סמיח מירי ולכן גם ממוסף וכולל עצמו תנו האם באמת בראש חודש החל בשבת מזכירים את ראש חודש בברכה האמצעית דניה שבס שחס בראש חודש אוי בכו של מוד ארס שכריס ומנחה מספל כדר קוי שבע תפילת שבת רגילה נ מרו ילוב באבוד צ רב זמר מזכירים ז במ הוא תמיד שמרים במודים ם זר חוץ מר שראש חודש ומוספין מתחיל בשל שבס ומסים בשל שבס דושס באמצ באמצ הברכה אמצעית מזכירים את ראש חודש או את חולוד לא מזכירים שמ כ מ שז לשבע גם בש כל מם שיש שבע ברכות זאת אומרת אחרת מיום חול שיש 18 או 19 ברכות שאז מזכירים במת ברצי מהחיל בשל שבס ומסים בשל שבס וים בקדוש סים באמצע זאת אומרת בשבס חול המו בשבס ראש חודש כל התפילות מזכירים את ראש חודש או את חול המוד באמצע הברכה האמצעית למעשה רשי מביא שהוי כמו שאנחנו נוהגים שכמו הזוג הראשון שרק במוסף מזכירים זאת באמצע הברכה אמצעית בשאר התפילות אומרים זאת צי אבל הם אמרו רק שקדוש באמצע אבל אנחנו גם בס מזכירים את ראש חודש או חולוד מה יב לא מה נשאר האם מזכירים ראש חודש בששון או לא אומר רב חסדה זור אוד לכאן מזכירים יום הזיכרון וזה כולל ראש חודש כמו שאמרנו שתי פירושים וכר בזכור לכאן לכאן ומר רבי רבי מביא עוד דבר שהסתפקו כשהוא למד אצל רבונה כבנה ונ מה הוא זמן הם אומרים שכינו בראש השונה או ביום הכיפורים מה הצדדים כ מזמן לזמן מגיע פעם בשנה אמר רגלים לאמר דווקא ברגל אמרנו לא ידמה נות והגעתי לישיבה של רב יודה אומר אמר לי רב יודה נוקר אחמר הזמן גם על דלת חדשה שמתחדשת בעונה שלנו עשה זה שחיו אז גם ראש השנה יום כיפור אומר זנה לרב יוד רב רשו לא קי בולי לעשות שכיון לברך שכיון על פרי חדש זה רשות זה ברור שאפשר גם לעשות ם כיפורים ק שכו ברשות כי ובו הם יש חובה לברך שכונו כמו בשאר ימים תיים אומלי רב ושמואל דמר רו אימר זמן אלא בשלש גולים לא בראש השנ ם כיפר לא אומרים מס ומקשה הגיבור למדנו בברייס כתוב בפסוק תן חלק לשבו וגם לשמנו נחלקו התנו איך לדרוש את הפסוק ז ש תן חלק לשיבוש תן חלק אחד לקדוש ברוך הוא את השבס וגם תן חלק לשמנו אלו שמנו לס ימי מילה תן חלק את היום השמיני תתן לקדוש ברוך הוא תעשה ביס רביע פרוש אחר תן חלק לש הכוונה שלש מ פסח ובכל השב יומ תתן חלק לקדוש ברוך הוא וד נראה מה הכוונה שחג אכו חלק לשבו לשמנו שמסר למה הגם כש וגם לרב את כ ה שם יום אחד צרס שס וראש השונה וום הכיפורים מלה מה הכוונה תן חלק לזמן שבכל הימים האלו תשבח את הקדוש ברוך הוא תברך שכונו גמברו לברך את היום אומרים מקדש ישראל זמים שזה הכוונה תוך לזמן אז מה הוא אומר שב ימי פסח זמן כל שק ר ביום הראשון אומרים ברכה למ כל שבעת ימי הפסח כל שמנת ימי הסוס רוים לשכו אם הוא לא עשה ביום הראשון עשה ביום השני כך הלאה למ טוענת הגמור אבל אם תאמר שהכוונה לשונו והכוונה היא שאם הוא לא ברך היום ברך מחר אז תהיה כאן ראיה לרב נחמן מכל מקום בנה לכור שכונו צריך ביום הראשון של החג יש לכל אחד אומר רשי בימים הבאים לא לכל אחד יש ליס לרב נחמן דומ רב נחמן זמן אומ אפילו בשוק אם תפרש הכוונה לשכנו ולא לברוך על היום אז תהיה רה רב נחמן דוחה גמור אקשי יכול להות שכוונה לכיוונו ועדיין אין ראייה לרב נחמן דקלי הכוונה שמי הפסח אם מזדמן לך תאמר שכיוונו אין לך אל תאמר שכונו טוענת הגמור עדיין יש ראייה לרב נחמן אם תפרש הכוונה לזמן כי אונ חצר וראש השונה יש ביום הכיפורים אבל הך ובד איך אפשר לברך על שכיוונו אם מבואך ווסלי אפילו שהוא יברך את ה שכיון לפני כניסת היום מברך שכונו ואז ישתה כיבן דום הזמן ברגע שמברך שכיון על היום קיבלו עלי אז הוא קיבל על עצמו את גדושת היום ווסלי אז הוא נאסר בשתיה וכם דומה רבר לרב היה יום שישי חד ה מאונן ורב חשב שכבר נכנסה שבת הוא התפלל מרב ששבת אחר כך נתפזרו העננים אז שאל רבי ברב לרב מי בדס ברגע שהתפללתי פרשת ממלאכות כי ברגע שאתה מתפלל אפלו שזה לפני שבת אתה מקבל טויס ושבס ואסור לך לעשות מלאכות ומר לאים בדיל אז גם כך ברגע שמר שחיו קיבל עליו טויס יום הכיפורים לא יכל לשתות את מה אתה אומר לברך לי ננחה ה יברך שחינו ויניח את בלי לשתות אותה זה לא נכון המבורך צורך שייטים קויס של ברוכה אם צריך קויס בשכנו אז כמו שער קויס של ברוכה חיייבים לשתות את מה אתה אומר ליס ולינוק ניצא זה לתינוק שהוא מני ללא צם ביום כיפור הוא ישתה את אומר רשי יש כאן רשי יסודי בעניין כוש ברוכה שהעניין לשתות כוש ברוכה אבך צורך שהי תועים כי זה בהכרח כו שוכה מגיע עם הגופן ברגע שלא תשתה אז הגופן נראה כאילו לבטו לאזה גנא לכוס אבל יש עניין שאני מוציא את התינוק בגופן כמו שרשי מביא והוא שותה אז אמר שחיו וגופן והתינוק אשתה תולת הגיבור זה עדיין לא פתרון לס אלחס רחה רחה סובר שאפשר להשתמש בתינוק איפה רבח הזה נזכר אומר רשי לא יפרש רשי גורס רח ק למה הלכה לא קמה רח שאפשר להשתמש בתינוק דילמה עושה למסר הילד הזה התרגל שהוא שותה את של שכינו אחרי הבר מצווה שלו הוא ימשיך ואז הוא ישתה ביום כיפר אחרי שהוא צריך לצום אז לכן אם אתה מפרש שהכוונה אז בהכרח שיש רעיה לרב נחמן כי כתוב כאן יום הכיפורים יום כיפר אי אפשר לומר שחינו עם יש ריה לרב נחמן ש לא צריך מה יב לו מה נשאר האם אומרים שחם כיפר או לא שודרו רבונו לרב סמי רב חסדה החומים שרצו לברר את העניין שלחו את רב מסבה אל רב חסדה במ בערב דריש בערב ראש השונה אמרולי זיזוב לך תראה מה שרב חיז נוהג תוע מלון ובוא תגיד נו כיח איך שרב חיז ר שרב יים עסה נכנס הוא הבין מיד מה הוא רוצה לבדוק האם אומרים שכיון או לא או מרלי נתן לו הוא דיבר בבדיחות דליו רתיב רפס בדוי אומר רשי כזה פתגם המקבי העץ לך הוא לך אינו ראוי לעסק ידוע שצריך למקומו הוא צריך את המקום של העץ הויל ואילי אינו צריך על חינם לא גביו אז ברור אם אותו לא אז את המקום הוא צריך כלומר הכון להגיד לו לא הגעת כאן לחינם באת לבדוק משהו איסו קס חמרה בליל ראש השונה קודיש ואומר זמן ואלכסה אומר זמן בראש שונה ביום הכיפורים יש חובה לומר שכינו ואלכסה כמו שרב נחמן אמר זמן אומ אפילו בשוק אבל למעשה המנהג הוא לכתחילה לומר את השכ יונו על כמו שרב חסד מת נהג משעת הקדיש אומרים שחינו ורק אם הוא לא אמר אז אומר זאת אח הכך אפילו בלי ם הכיפור שא אפש לש כמו שאמרנו מקודם אמרים שי לכתחלה בלי עדכן ד [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה