העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מט עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מט עמוד ב
אומלאבי לרבי לדידוך קשיה ולשמואל קשיה על שתי הדרכים יש לו קושיה אותני חמיש שגובסירובון יש כאן חצר עם חמישה דיירים הם גבו את העירוב והם נהיו אחד כשהמוליחרו ולמוקמחר עכשיו הם רוצים להשתתף לעשות עירוב עם חוצר סמוכה שיש פתח ביניהם אז איך עוד מויליך לקולון לא צריך שכולם יתנו שוב חלק אלא אחד מהחמישה לוקח פת משלו והוא משתתף עם חצר שנייה וכל שתי החצרות נהיות אחת לפי שתי השיטות קשה לי הוניודקוקונה ותולוי הוני דקודיר וטולוי רק הוא בהנחת הלחם שם קנה חלק שם בבית רק הוא בהנחת הלחם שם כאילו גר שם מה עם כל הארבע אחרים אומר לי ינה לו רבי לא לדידי קשיה ולא לשמואל קשי שליחוז דקולו כווביד כיוון שהוא עשה עירוב קודם כל כל החמש ביחד הם עשו עירוב אז כל החמש שניים כאילו רשות אחת עכשיו שאחד מהחמש הולך לך ועושה עירום חצר שנייה הוא שליח של כולם אז הוא שליח משום דירה בי משום קיניין הוא שליח של כולם ולכן זה מועיל אומר רב באומרב חומי ברגור יום הרב אלו חקרב שימן שלמדנו במשנתנו לא כמו חומים ששלוש חצרות שפתוחות זה לזו ורק שתי החיצוניות רבו עם האמצעית אם מותרס מוהן ואם מותורנימו כך אומר רש"י כי אם רב אומר זאת אז רב לשיטתו כך רבשי סובר ששניהם מותרים רק שתי חיצוניות אסורות זו בזו אומרת המשנה מי שבו בדרך הוא בדרך הביתה וחושחולי הוא רואה שמתקרבת שבת אבל הוא רחוק מהבית יותר מ-2000 עמו ואיומה קרעי לונגדר הוא יודע שמרחק 2000 ממו מכאן יש איזה אילן או גדר שהוא מכיר אותו והוא אמר שביסו סיטח טוב אבל הוא לא סיים מקום מיוחד תחת האילן האילן הוא גדול כמו שנראה בגמורה לא יאמר כלום ויתבראר בעזרת השם בדף הבא אבל אם הוא אמר שביסוסי בעיקורי הוא אומר אני שובט בעיקר בגזע של האילן אז הוא מרוויח מהלך ממוקים רגל לו אפ ש עומד עכשיו ועד יקורי 2000 עמו בשבת ומעיקור ועד ביסו 2000 עמו נמצו מהלך משךשיכו 4000 אמו זאת אומרת חזר לי כאילו שאפילו שהוא לא נמצא בפועל שם כמו שנראה בגימור מדובר שהוא יכול להגיע לשם כמו שנראה הכל בדף הבא עוד דף אחרי אחרי זה גם שהכילו שברגע שהוא אומר מקום מסוים הוא לא יכול לומר סתם שיטתי 2000 עמו מכאן ה הוא מכיר מקום מסוים, אילן מסוים או חצר מסוימת והוא אומר שם שביטתי וזה בתוך 2000 מעם מאיפה שהוא עומד עכשיו אז השביטה שלו נהיית שם ממילא משם יש לו 2000 אמו לכל רוח אז אחורה באמת הוא לא יכול ללכת אבל קדימה יכול ללכת כי זה 2000 אמו עד האילן ומהאילן יש לו 2000 אמו לכל רוח אז יכול גם ללכת הביתה אז זה יכול ללכת בשבת עצמה 4000 אמו אבל אם יהיה המצב שאם אינו עם הקיר הוא לא יכול להגדיר איזה אילן מסוים שיש בדרך בי הוא לא יודע את הלכה הזו שסמי זק איפה שהוא עומד 2000 לכל רוח הגוליס דברי רבי חניגנו יש לו 2000 לכל זווית ממילא זה עגול כי לכל כיוון שהולך יש לו רק 2000 והחכים אומרים לא יש לו 2000 מרובעוס כתב לו מרובס כדי שניסקה לזוויות כדי שאלות הזוויות לא עושים עיגול אלא עושים ריבוע מרבעים את העיגול של 2000 על 2000 וכך בזוויות בהקמימות הוא יכול ללכת יותר מ200 פעם 800 כמו שנראה בגימור אלון וזוהי שאומרו אוני מערב ברגלוב אומר רש"י כגון זו שהוא בוא בדרך ואין מופת דאשאני הכוונה לא דקה אני אני במצב הזה הוא אני שאין לו לחם אז הוא התירו לו חכום לערב ברגליו בזה שהוא עומד שם או בזה שהוא אומר שתיתי שם אפילו שהוא לא מניח שם מוזן שתי סודס אומר המיר אונו אין לנו אלאוני באמת כמו שאמרנו אבל למי שיש לו לחם חייב לעשות עירוב עם הנחת פת מוזן שתי סודס לו דקה פת הוא הדין מזון אחר מוזן שתי סודס רבי יהודה מלו איך עוד עוני ואחודו שיכול לערב ברגלוב אושר הכוונה מי שנמצא בבית ויש לו לחם או מזון אחר להניח שם לא יאמרו מערבים בפס אלו להווקא לאושיר שלא יהיה יצב ירגל שלא יצטרך לצאת אל המקום ולהערב ברגליו אמרו לו אתה יכול לשלוח עם שליח זה שתי סודס להניח שם ודאי שהיא ברגליו הוא גם יכול לערב עד כאן דף Mes
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה