העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מח עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מח עמוד ב
מה למדנו שתיים החצ אסור זו בזו מבררת הגמור ומ כדצ בדצ חוד מה עניין של עירוב העניין של עירוב שהכל אסור להוציא מהבית לחצר כ אסור להוציא מבית של רובן לחצר שמשותפת לרובן שמן לוי מה עושים שלוקחים לחם מכל בית ובית ושמים את הלחם באחד הבתים ואז כולם נים אחד אז אם כך מה היה כאן הגמור הבינה החצר החיצונית הימנית אספה לחם מכ בכל בתי החצר והניחו את הלחם באחד הבתים ואז יש עירוב חצר לחצר הזו כשרוצים לרב ביחד עם האמצעית הלוקחים את הלחם ושמים זאת באחד הבתים של האמצעית ואז הם נהיים אחד גם עם אמצעית עכשיו גם החצר החיצונית השנייה השמאלית גם עשתה אותו דבר ואז העירוב של שלושת החצרות נפגש באחד הבתים של החצר האמצעית אז שוב הם נהים שלושת החצרות כחצר אחת גדולה אוחוד אומר רב יהודה כגון שנ נו אמצי עירוב בזו ועירוב בזו מדובר באמת שלא התי החיצוניות הניחו את עירוב באמצעי אלא אמצעית לקחה אספה לחם מכל הבתים והניח הזאת באחד הבתים של החיצונית הימנית אותו דבר היא עשתה גם באחד הבתים של החיצונית השמאלית אז כל אחד מהחיצוניות ערבה עם האמצעית אבל שלושתם לא נפגשים להיות חצר אחת גדולה ורב שיס אומר אפילו תמה שס נרוב באציס החיצונית הימנית אשפה את הלחם ושמה את זה באחד הבתים של האמצעית אותו דבר עשתה החיצונית השמאלית אבל כגון ש סנו בשני בתים כל אחד שם זאת בבית אחר ולכן אין כאן מפגש ששלושת החצי רוס להחשב כחצר אחת שואלת הגימור כמן למה זה לא נחשב כאחד כבישה מתניה חמיו יש חצר עם חמישה דיירים חמיו שגובה רובן מנסנו צריכים לשים את הלחם באחד הבתים שמו את זה בשני קלים בשני כלים נפרדים בשם היו אומרים אין רובן ארוב כי זה לא עירוב של כולם ביחד ובס אומרים עירוב עירוב אז גם כאן אתה אומר שאם שני בתים זה לא חד אותם זה רק כמו בשמה לא כמו בסיל דו הגמור אפילו בסיל עד כסיל סו אלא בשני ק בח א בשני בת נפרדים לא גם למודים שאין כאן עירוב לחבר אותם אומ לרבי רב אבי לרב אש מה למדנו למדנו שתי דרכים איך ליישב למה שלושת החצרות לא נהיות אחת רב יהודה ורב שיס לרב יהודה קש ולרב שס קש לרב יוד מדובר כגו שמצ בזו ורו בזו עדיין קשה ו רו אמצ בדי חיצו אב לחודה כש האמצעית הניחה את העירוב שלה בחיצוני הימנית אז הם יהיו חצר אחת אך עכשיו וכי אודרוב בדיד עכשיו שהאמצעי הולכת ומערבת עם החצר החיצונה השמאלית אז שליחו שעובדו היא הרי כבר התאחדה עם החצר החיצונית הימנית אז ה כ יהיו חצר אחת עכשיו בשליחותה היא מערבת עם החיצונית השמאלית ושוב שלושתם חצר אחת גדולה מוסיף ספס זה קשה רק לרבד לא לרב שיס כי לפי רב ש שתי החיצוניות הביאו את עירוב לאמצעי ום הקפידו כל אחת בבית אחר אז הם מרים שהם לא רוצים להתאחד אבל לפי רב יוד זה קשה ולרב שקש י ש בחרס ושרב עדוד מה הכוונה הזכרנו מקודם שיש חמישה דיירים בבית אחד ולפי בי שמי אם הם גו את העירוב נסו ב שני כלים אז כיוון שאין כאן איחו של כל החמישה אז אין כאן אירוב וכל אחד עוסר על השני יחולק כזה כאן איחוד אבל כול עלמ מודעים כשאין כאן איחוד זאת אומרת שיש כאן חמישה בתים בחצר ושתיים ירבו ביניהם שלושה ירבו ביניהם אבל אין כאן איחוד של כל החמישה אז כל אחד עוסר על השני כיין כאן עירוב אז למעשה כאן מה קורה החיצונית הימנית שמה עירוב באמצעיתו היא כאילו גרה כאן איך העירוב מתיר כי כולם גרים כאילו בבית הזה ולכן ה הנים אחד עכשיו החיצונית השמאלית גם אשפה ושמה בבית אחר גם היא גרה כאן אז יש כאן באמצעי גרים כאן גם בני החצר החיצונית הימנית גם בני החצר החיצונית השמאלית והם ביניהם לא ירבו אז הם מוסרים על החצר האמצעית להוציא מבטים לחצור כי יש כאן דיורים שלא עשו עירוב ביניהם כמובן שזה כשר רק לפ רב שיס ולא לרפ רב יוד כי רפי רב יודה אין חיבור ביניהם כי האמצעית התחברה עם הימנית תחברה עם השמאלית אבל אין חיבור שעושר אחד על השני אומ לרב שלרב יהוד קש ולא לרב שש קש לרב יוד קש כן רצד חיצו שתיים חיצו בעד דוד לא ירבו גל ידת אז כל אחת מהחיצוניות גילתה את דעתה ד בהו כלי שהם רוצים להשתתף עם אמצעית ובהו לא נכלי ם החיצונית השניה הם לא רוצים לכן לא אומרים שהאמצעי היא שליחה של החיצונית הימנית להרי עם החיצונית השמאלית ולרב שסק שאם אומרו דיורין וקל ימר דיורין חמיו כחמש אנשים גרים בפועל בחצר אחת והם לא ירבו ביחד ביניהם אז אחרת הסרת על השנייה אבל כאן בעצם באמצעי גרים רק בני האמצעית מה שאנחנו מקילים ואומרים שהעירו חל כי כאילו בהנחת העירוב של החיצונית הימנית הם כאילו גרים כאן אותו דבר החיצונית השמאלית זה רק כאילו כאילו זה רק להוק שיהיה מותר לטלטל מהחצר הזו לחצר הזו אבל לא אומרים דיורים להחמיר שיש כאן כאילו דיירים משני החצרות שלא ירבו בניהם להחמיר לא גורם הנחת הלחם כדי שיסו אחד על השני עד כאן ד מח y
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה