העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מו עמוד א
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מו עמוד א
עירובין דף מו השיעור מתחיל בעזרת השם סוף השורה החמישית מלמעלה אומר רבי ינקה ברדי אומר רבי ישע בן לוי אל וחרבי יחנון בן ורי שגם אדם שישן בכניסת השבת יש לו 2 ממה לכל רוח אומר ל רב זר לרבי נקב ידי בפירוש שמיע לוך האם שמעת זאת בפירוש מרבי שע בן לוי או אם קלו שמיע לוך שמעת זאת מתוך כלל שהוא אמר אומלי בפירוש שמיע לי מקלו שמזה יכלו ללמוד זאת דומר רביע ב כדברי המק בעירוב וגם תחומים זה בכלל מלכס עירובין וא אומר כלל שבכל אלכס עירוב שיש מחלוקת ללוח כדברי המקל שואלת הגמור רומלי הרי התברר שהוא אמר בפירוש למה הצמת לומר בפירוש גם הלוח רבי יוחן בן ורי וגם את הכלל שלוח דק בעירוב אומר רב זר רישמי הלו רבי יוחן בן ורי אבמ בין לכו ובין לחומר בין שאדם שיושן מקבל שיס ויש לו 2 ש רק בו שאדם שיושן הוא מקבל שס וישל רוח אבל ח ש ויש ספרה לחלק אומר רשי בין אדם לכלים כמו שלמדנו בשיעור הקודם כי אדם כשהוא הוא יכול לכוון לקבל שיס אז גם כשהוא יושן הוא מקבל אבל ח אי אותו דבר מוסיף הו צריכים את הכלל ב לען הלכות אחרות ר אפיו בהלכה זו עצמה היו צריכים להגיע גם ק ביר שלא תאמר ש לגמרי כמו רבי יוחנן בן הורי עכשיו שואלת הגמור מהו דברק בעירוב הרבי וחנן בן הורי לא מלי הצטרך סלומי הכלל הזה רק אמור באופן שיד יוחד נחלקו אז הדקל או ורבו רב אבל ימו רב כמו בדונו שרבי וחן בור ו כנגד חומים לכן היה צריך לומר בפרוש שחק דברו ארב רב כל ההלכות רוב רבון בו יליו רב אומר לירב פופ דרבון ו רבים נ רבז במשנה הראשונה במסכת נידו למדנו שחמ גזרו שכל אישה שרתה דם ממים את כל ההרס למפריע שנגע בהם 24 שעות האחרונות או מהדק האחרונה הזמן הקצר מביניהם כי חוששים שדם בר יצא וכלי בית הרחם גרמו שהוא לא יצא החוצה אומר הבלוז לשו שונוס כל עונה זה 30 יום עונה סתם לפריס הסדו עברו שלוש שנות נו עברו 90 יום בלי ראיה דם אז היא מסולק דומים ואם אחר כך היא רואה דם ד ושתו מתמת רק מכלבו ולא למפריע למסה חחמ מסברים שזה אמרו דווקא נו אבל הוא אומר לא אפילו באישה צעירה ני מסוסו רבי קרוזו שאישה צעירה שהייתה שהייתה מסולקת אחרי 90 יום שלא ראתה דם היא ראתה דם והוא טיהר את כל התר שנגע ב-24 שעות האחרונות לאחר שנזכר נראה מה הוא נזכר אומר כדו רבי לוזו לסמ לבש חק זה ה שנת בצורת והיה מחסור אז הוא שמח על רבי לוזו מלאחר שנזכר אחר שנזכר שמפורש שנינו על כרד חקב אלא מהוא זכ לאחר שז נזכר לי א ח אבל ששחק לא סומכים על יד במו רבים אפילו שכל הופר רק דרבו ל ר נחצ ל הוא מסף לעוד מק בן ו במק י בו רבים ני שמו קרובו אדם ששומע שאחד משי קרובו שצריך להתאבל עליהם נפטר הוא שומע את זה טרי עוד מעט נראה מה זה שמו קרבו נוג ש צריך לשמור שו לאיסור חיצ רבוס שש לתספורת כל ההלכות רקו אג אחד ואזו ק זו קו ב שמת שמו זה נקרא קרבו לאחר שפטיה זה רקו דברי רבי עקיבה חכמים אמרים א שמו וא שמו ג ש ושש אמר רב ן כל מ שת ד מק ורבי מחמירין דבר מחמיר המרוב חוץ מזו שאף על פי שרבי עקיבא מקל ח מחמיר דברי רבי עקיבא למה סובו כשמואל דמר שמואל הדברי המק בובל מתי ש שלה בלסו המקל בלוס אבל בל אפילו בדרבן שונה ב במ י ב רב אז למעשה נשאר לנו תירוץ למה בל אפיו אחרי שמרת כלל בצריך לומר בחרבי יחנן בורי כי אפשר לומר שהכלל דקכ חד ד רב אבל לא וד כנגד רבי y
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה