העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מב עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מב עמוד ב
אומלי רב נחמן לרב הונה טיף עלי ד שמואל רב נחמן טוען לרב הונה אתה לא יכול לחלוק על שמואל תבוס שנינו ביס כמותו תניה אויו מודד ובו אדם שהניח עירוב תחומין מחוץ לעירו עכשיו הוא מתחיל למדוד כמה יוכל ללכת בשבת הוא מודד 2פ ממו עירובו וקלס מדוס בחצי העיר הוא מודל 2 אמו 2000 אמו של נגמרים באמצע חצי אמצע עיר ש מחוץ לתחום עירו אבל באמצע העיר נגמר 2000 אמו מה העירוב שהניח מחוץ לעירו מותר לטלטל בכל העיר כולו ובלבד שלא יעב רס התחום ברגלו למעשה מותר לו ללכת רק עד חצה העיר לא אומרים שכל העיר כד דמס כולו שבט בתוך העיר בכניסת השבת אז מותר לה ללכת רק עד חצי העיר אבל אם העיר מוקפת יש בה עירוב או ביום טוב שמותר לטלטל מותר לו גם לטלטל בכל העיר גם בחלק שאסור לו ללכת במ מטלטל איך הוא מטלטל בחלק של העיר שאסור לו לצאת לשם לאו על ידי זריק שהוא זורק לשם חפצים אז רואים ברייסה מפורשת כמו שמואל שלא ז לא גוזרים שם המו שכח חצוי אז למעשה רשי אומר שלא גורסים כאן תשובה באמת יש כאן קושיה על רבונה אבל יש כאן גרסה שכן גורסים שרב הונה מתרץ רשי גורס לפי הגרסה הזו ורב ומוך לא על ידי משיכה באמת לזרוק לחצי העיר שאסור לו ללכת אסור שמ משהח חפצ רק כ מדובר שהוא מושך חפצים מחוץ ל2000 לתוך 2000 כאן שהוא עדיין לא היה חפץ עדין לא היה אצלו רק כ שו מביא את החפץ אליו אין גזר ש מושך אחר חפצ אומר אונ אדובו אדם מודדת 2 ממו שמותר לו ללכת בשבת וכסו מדוס בחצי חצו אין לא יהיה לו חצי חצר רק בחצי חצר הזו מותר לו ללכת בחצי השני אסור לו ללכת כי זה מחוץ ל2000 אמו שואלת הגמור פשיטה כמו שלמדנו לגבי עיר אונה הגמור אימה יש לו חצי חוצ שבחצי שבתו מדוס מותר לו ללכת שואלת הגמור הנ מפשיטה למה לא עונה הגמור מהוד מחוש סלטו בכולו קומש מלון ונפרש כפירוש הראשון ברשי יש עוד פירוש בסוגריים וכפי שהראשונים מוסיפים על רשי הכוונה היא כך כשקול ס מדוס בחצי העיר אין סיבה לאסור עליו את ההילוך בחצי העיר שבתוך מדוס כי לא מצוי חפצים בעיר שיבוא לטלטל אותם א בחצר מצויים חפצים ואם נתיר לו ללכת בחצי חצר הוא יבוא גם לטלטל חפצים ולזרוק אותם לחצי חוצ השנייה וזה אסור לו גם בחצי חצר שמותר לו ללכת אין לו ילדה ל דמס לחפצים כמו שרב הונה סובר אז היינו סוברים שצריך לגזור כך כומה שמלון שלא גוזרים בחצי חוצ שבתוך מדוס מותר לו ללכת אבל כשית רבונה אסור לו לטלטל חפצים כי זה פורץ למוקסו ורק בתוך דל דמס מותר לו לטלטל חפצים אומר רב נחמן מוד ונה אפילו שרונ חלק עלי על מה שאמרתי בשם שמואל שבחים שהקיפו מחיצה אסור לו לזרוק מחוץ ל2 אמו וממילא גם אסור לו בתוך 2 לטלטל אבל זה הוא מודה לי אויו מדדו בו הוא מודד את ה 2 אמו שלו וקלס מדוס על ספס טיקרו מטלטל בכל הביס מה הכוונה אומר רשי הוא מודד 2000 ממו 2000 ממה מסתיימים באמצע חצר ושם מתחיל בית הבית הזה הכותל נפל והוא כולו פרוץ לחצר הוא פרוץ ממקום המותר לו החצר מוקפת ויש תקרה תקרה נשארה אז מותר לו ללכת עד הקצה של 2 ממו וגם לטלטל מחוץ למ לזרוק לתוך הבית זה מקום מוקף מחיצות למה בזה רונ מוד מתול קרבט אין כששמו מושח חצוי כי יש לו תזכורת יש לו את התקרה של הבית שהיא מזכירה לו זה כמו מחיצה כאן מסתיימים שלך אומר רונ בריד רב נוסן זה רבונה בדור מאוחר יותר כט בוא נמר שמחלק רב נחמן בשם שמואל עם רבונה האם גוזרים שמהם מושך אולא זו מוסתים למדנו במשנה הוליכו הנוכרים שהוציאו אותו מחוץ לתחום הוליכו אותו לעיר החרס או וסנו בדיר אוי בשר נתנו את המקום מוקף מחיצות רב גמליאל ורבי לוז בן עזר ואמרים מהמהלך הזכו לו כל העיר שמוקפת מחיצות ככלל הדיר זה כד דמס ורבי ישע ורב עקיב אמרים אין ו אלו ארבע אמוס כ הוא יצא מחוץ לתחום מה אליו אז הוא הבין כולם סוברים שבעצם הוא נכנס למקום מוקף אז כל המקום כד לדס כל המחלק האם גוזרים גזר או לא רב גמל ורב ז בן עז גזר היל דיר וסר או היל בביקו לא גוזרים אם נתיר לו ללכת כאן את כל ההיקף אז גם כשגוי יוציאו אותו למקום פתוח הוא תאב הוא ילך את כל המקום לא הוא יבין במקום מוקף מותר לי מקום שלא מוקף אסור לי ומילו גזר לטלו לא גזר אז גם הם סוברים כמו רב נחמן שלא גוזרים שם נתיר לו לטלטל מחוץ לתחומו למקום המוקף מחיצות הוא יבוא ללכת לשם להימשך אחר חפצו ורבי ישוע ורבקי דמר אין לו אלא ארמס למה גזר אילך דיר וסר אם נתיר לו כאן ללכת את כל ההיקף או אילו דביקו אם הגוי מציאות למקום פתוח גם שם הוא ילך את כל מה שהוא את כל המקום גוזרים כך ומד הילול גזרה טלטול לונ מגזר כמו שרב הונה טען דוחה גמור ממי דל כי גז בן זר הל נגזור לא ללכת כאן שמה הוא ילך כאן מקום אחר שונה לא גוזרים אבד כ באותו מקום הם אולי כן מגזר צ באותו מקום כן חושש אם נתיר לו לזרוק לשם הוא יבוא ללכת לשם יכול להיות שגם הם סוברים כמו רונ צד שני וריע ורי קיב משום גזר ולכן הם מוסרים בכל המקום המוקף ללכת אולי כיוון שהם סוברים כימר כל הבוב באוויר מיצס מבים אבב באויר מחצ מבים אפילו שהוא נכנס לשם בנס ולכן אין שום קשר בין המקסים למקס ז [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה