העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מא עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף מא עמוד ב
פרק רביעי וממשיכים לעסוק בעניו תחומין אומרת המשנה מי שיציעו נוכרים אוי רוח רו גויים הנסים תפסו אותו והוציאו אותו מחוץ לתחום באמצע שבת או שתפסה אותו רוח רעה אומר רשי נכנס בוי שד וטרודו וצו חוץ לתחום ואחר כך נשת פ נהיה בחזרה אדם רגיל והרי הוא חוץ לתחום אין אודס זאת אומרת לא רק אם הוא יצא בדעתו גם אדם שיצא מחוץ ל באונס בכל אופן אסור לו לצאת מד המוסו אבל החזירו הנוכרים או ירו החרו החזיר אותו בחזרה לתוך תחומו כאילו ל יוצא ושוב יש לו את כל התחום שלו מה תהיה הלכה כשנוח הרוח הציעו אותו ולכתחילה הכניסו אותו הלכו לעיר החרס רשי אומר דווקא עיר שמוקפת מחיצות או שס בדיר דיר של בהמות אוי בסהר זה מיני דירים מקום מוקף מחיצות בזה נחלקו התנו רבן גמליאל ורבי לוזר בן עזר אמרים כיוון שהוא נמצא מקום מוקף מחיצות אפילו שהוא לא שבט בכניסת השבת במחיצות האילו מהליך הזכו לו כי כל השטח כד דמס ורבי יהשוע ורבי עקיבה אומרים לא כיוון שהוא לא שבט במחיצות האלו אדם שובט בכניסת השבת במחיצות אז כל המחיצות האלה דל אדמס וכל התחום שלו מתחיל מחוץ לזה אבל כאן כשהוא הגיע לתוך המחיצות האלו באמצע שבת אפילו שזה היה באונס אין ו אלו ד אמז במקום שהכניסו אותו ממשיכה המשנה מיס שבו התנו האלו מפריס הם הגיעו והפליגו ספינוס בים זאת אומרת בכניסת השבת הם היו בנמל ובאמצע שבת הספינה התחילה לנסוע זה בהט מותר הם נכנסים לפני שבת לספינה והם התרחקו הם יצאו חוץ ל2000 אמו עכשיו רבו גמלי רב לוזר בן עזריה לשיטתם כיוון שהם בתוך המחיצות של הספינה הולכו אס כולו רבי ישע ורבי עקיבא לא יזוזו מד המוסים שרצו להחמיר לעצמו הגמור תסביר למה זה רק חומרה לשיטתם חורה כך לוכ עוד מעשה היה פעם מחס נכנסו לנול עד שחשו זאת אומרת שהספינה שלהם הגנה אחרי כניסת השבת אומרו לו לרב גמליאל מה אונו לירד האם נכנסנו לתוך תחום העיר כבר לפני כניסת השבת מותר לנו לרדת לעיר או לא נכנסנו מחוץ ל יש לנו רדמס אמור ש מסקל כמו שגמור הוא ראה ונו בתחום עד ששו אז אנחנו כבר שייכים לתחום של העיר הזכרנו את הנוכרים ואת הרוח מביא הגמ ג דורדו לד זה מפריע לו ברוסו בגשמי אחים שמיישרים אותו ורוחו ודקדוק ניוס אדם שהוא אני עד כדי דקדוק ניוס אין לו ממש פרוטה לכמ שצריך לדעת שג דור הלו מבן למרח מעליו להנצל מזה ממשיכה ש אי פני גנים כי הם מתכפרים על עוונותיהם כם בעולם הזה א שסובל מדקדוק הניס וכעין ושס רווס אומר רשי מי שבעלי חובות נושים בו טוס אומרים פירש חנ אול מלוס עליו ויש אומרים אף מי שיש לו אישורו אז הוא לא צריך נ לגנים הוא סובל כבר בעולם הזה ודך למה נקמ לא סוב זאת הוא טוען אישורו מצווה לגרשו ודו מה טוען היש אומרים ז סמרו ב אין לו כסף את הסוב לא יכול לגרש אותה אנסל בוני מנו וצ מגרש לו בגלל הילדים לממ שאתה אומר לי שג ר פני גנים לקבו מאה כי דווקא כשמקבלים את זהה זה מכפר עליס ממשיכה אמרו מסים כשן מספרים אומר רשי אפילו יש בהם חיות הרבה שמדברים אף על פי כן מתים פתאום ואילו אין חול מעין וחיו יולדת והדרקון אומר רשי חוילי הפה מושג ובך מביא מרשי בשבס שזה חוילי שבבטן למ כמינה לשמוש בוז להכין להם תכריכים מסביר ניק הכוונה לרמז לו לשוב בתשובה אומר רב נחמן אומר שמואל היות סו לדס אדם שיצא מחוץ לתחום בכונה תחילה אי א ש הגמש אלמד משנתנו מצי נו שצא בנס איד מב א שמואל התכוון לומר חז לדס אדם שיצא מונס אבל הוא חזר לתחומו מידיעה אין שג כתוב חזרו ים כי צזר אבצ ד איד אלמה כך צריך לתקן את דברי שמואל יודס וחזרו נוכרים אין ללד ש הגמ חזרו דקני הי בונס אבם אחד לא ה בונס לא צ חזרו כ חזו נגשת אולי המשך של המש החזירו לא ו לאופן הקודם זאת אומרת ככה המשנה אומרת מי שהציעו נוכרים אז לא משנה וחוזה לדס אין לו ילד דמס זאת אומרת ברגע שהוציאו נוכרים הוא יצא מחוץ לתחום יש לו רק ד דמס אפילו שהוא חזר כיוון שהוא חזר לדת אין לו ילדה דמס אבל יוצ לדס והחזירו נוכרים כאילו יצו אולי החזירו לא עולה על האופן הראשון החזירו עולה על כל אופן בין ציאו נוחים בין אם יצא לדעת כיוון שהחזרה לתחום הייתה באונס אולי מותר לו כבר לחזור לכל היתר התחום שלו כומה שמלון שלא שדווקא שגם היציאה וגם החזרה הייתה באונס רק באופן זה הוא חוזר לכל דיני תחומו בואו מני מרבי וצרח לנקוב ומהו אומר רשי זה שיוציאו נוכרים ויש לו רק דלד אמס האם כשהוא נצרח לנקבה מותר לו לצאת מד סוב להתפנות שם אמר ם אמר להם רבי גדל כבדי ש גמוס מרת שכוונה ס ז אומרת כל איסור דרבו נחים מני כוב הברי וכל האיסור לצאת מחוץ לתחום זה רק מד רבון ולכן גם כאן שזה לא כובד הברי להתפנות מקום לא צנוע מותר לו לצת מדו לחפש מקום צנוע להתפנות אמר אז הוא מחפש מקום צנוע אם הוא מוצא מקום צנוע מיד הוא צריך לעצור כאן אבל אם הוא לא מוצא הוא יכול לחפש בכיוון של התחום שלו ואז אם הוא מוצא מקום צנוע רק בתוך התחום שלו אי לתחומה אז הוא נכנס חזרה לתחום וכיוון דול עול כי ברגע שהיציאה הייתה בונס וגם החזרה היייתה בהתר כי יש לו התר לכובד בריס אז הוא מחזיר חזרה את התחום שלו וזו הפיקס שאם הוא יכול לחפש מקום צנוע בצד זה מם צנ בצד זה דיף לו לחפש במקום שז יכ להכנס לתו התחום של לקבל חזרה כאלו לא ו עד כאן דף מ
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה