העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לז עמוד א
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לז עמוד א
עירובין דף לז השו מתחיל בעזרת השם 10 שורות אחרונות של הדף הקודם אומר רב לסה למס ניסן מדתו או מה ששנינו במשנתנו למדנו בשיעור הקודם שיטס רבי יהודה היא שיש ברירה ולכן אם אדם הניח אירוב תחומי לשני הצדדים למזרח ולמרבה אומר למחרת אני אשמע איזה חכם הגיע כאן איזה חכם הגיע כאן אם היו שני ם רבוס אומר רבי יודה הוא יכול מחר להחליט הצד הזה אני רוצה שהעירו יהיה ואנחנו אומרים מתברר למפריע שהעירו הזה הוא גם רצה מערב שבת זאת אומרת שיש ברירה המשנה הזו לסה המשנה הזו איננה עיקר כי יש לנו סתירה לדברי המשנה הזו מהביס שאוי שם חכם שנה נתונה איוי רבי יהודה אמר אין עודדו מסנה על שני דבורים כאחד הוא לא יכול להתנות שמחר יתברר זאת אומרת הוא עירוב לשני הצדדים והוא אומר לאיפה שאני ארצה מחר העירוב הזה יחול אלו אם בו חוכם למזרח עירוב ולמזרח ואם בוא חוכם למרב עירוב למרב אבל לכאן ולכאן לא זאת אומרת דווקא כשיש חכם אחד חכם אחד מגיע הוא לא יודע אם הוא מגיע למזרח או שמגיע למערב הוא יכול להניח אירו בשתי הצדדים ויאמר מחר התברר איפה החכם הגיע שמה היר ה תפוס אבל הוא לא יכול לומר שמח אחר אני אחליט איזה חכם טוב לי כשבאים חכמים משני הצדדים שואלת הגמורה מה ישנה לכאן ולכאן דלוי דם רירה למזרח למרב נממ רירה גמורה הבינה שמדובר שהחכם עדיין לא הגיע לא למזרח ולא למערב הוא נמצא כמעט ש אמו רחוק מהיר ורק למחרת הוא יכנס למחרת תברר הוא נכנס לכאן אוא נכנס לכאן אז שוב צריך להגיע לברייר אז מה זה משנה אם הוא אומר שמחר אני אחליט איזה חוכם אני רוצה כשיש שתי חכמים יש ד או שהוא אומר מחר התברר החכם נכנס כאן אז רציתי את זה החכם נכנס כאן רציתי את זה זה גם צריך להגיע לברירה אומר רבי חן הוא כבר בו חוכם רבי יודה מתכוון בברי שו הביא שאם הוא מתנה שדבר שצריך להתברר מחר בין אם צריך להתברר מחר אני אחליט איזה רבי אני רוצה או מחר יתברר איזה לאיפה הרבי נכנס באמת העירוב לאכל הוא אומר אם הרבי כבר נכנס הגיע כאן רב אחד חכם אחד הוא כבר נכנס לתווך תחום העיר רק הוא לא יודע יש לו חיסרון ידיעה אם הוא נכנס בצד הזה או בצד הזה אז הוא יכול להניח עירוב לכם ולכאן ואוא אומר מחר יתברר לי איזה עירוב היה נכון כאן לא צריך להגיע לברר לא צריך לקרות משהו בשבת שאז צריך לברר למפריע מה שקרה כבר קרה הקני עוד לא יודע ומתברר אחר כך ש החכם היה כאן בצד מזרח אז העירוב הזה היה כאן ממילא בזה רבי יהודה מודה אבל היכן שצריך להגיע לברירה רב יהוד לא סובר בר ולכן משנתנו איננה עקר היא מת שואלת הגמד ניס יש לך סתירה בין בריס למשנה משנה יותר מדוקדקת מבריס אז הפוך תאמר שברי ששנה היא לא מדויקת והמשנה מדויקת אונ הגמ ישלי עוד הכה ששיטת רב יוד לרב יהודה קח ין מבי הוסים אדם שלקח חבית יין כמו שנראה החבית יש בה 100 לוג של יין הוא קנה את זה מקוי אז רשי מביא שלמעשה בגימור חול מבואר שגזרו על הקוים שדינם כגויים ונם אסור אבל היה שלב לפני זה שעוד לא גזרו על יינו אבל הקוים לא הקפידו על תרומות ומעשרות אז הוא חייב להסר זאת אבל אין לו כילים הוא צריך להוציא תרומ לכלי להוציא מיסר ריש לכלי מיסר שני לכלי אין לו כלים אז הוא אומר כזה דבר המר שני לוגים שאני אוסי להפריש יש לו 100 לוג ע בינוס בתרומה זה אד מ50 זה שני לוג שני לוגין שאני אוסיד להפריש הרי אין תרומה זאת אומרת הם עכשיו תרומה איפה התרומה אני לא יודע מחר יהיה לי כלי אני אוציא שני לוגין התברר למפרע שאלו הלוגן היו הטרו מבדקה הראשונה כשאמרתי את המילים האלו אחר כך ה ממשיך סור סור לוג ש עתיד להפריש ערה ממ ממה יש תשו אחרי שהורידו רה נשאר רק 90 צריך להוריד עשירית למר שני תשו מר שני ומיכל ושוי מיד מסביר רשי מיסר שיני אתה יכול כבר עכשיו לגמור עם זה אתה אומר טישו בזווית הזו א מיסר שיני ואני מיד מחלל את זה הל מאות והמסר השני כבר לא צריך אחר כך להעביר לכלי אבל אחר כך למחרת הוא מעביר שני לוגים והתברר למפרע שזה היה התרומה מעביר לכלי הסור שמתברר למפרש שזה היה המסרן הוא כבר יכול עכשיו לשתות עלמ זה שאחר כך התברר דברי ר מקו סובר יש רב יהוד ורב יסי ורבי שמן כ הם סוברים אז רואים שירזה אז מתאים למה ששנה במשנתנו איננה עיקר ומר לא להפך ל ס יש לך סתירה בין המשנה י שלו משנה יותר מדויקת רב יוד כ ר וד ור ור שמן לזוזה זוו הוא שנה זוגות זוגות לא שדברי רב מיר אחר כך שלושה ים אלאונה דברי רב מר ורב יהוד שניהם סוברים בריר והזוג השני רב יוסי ורב שמרים כ הם סוברים אין י לכור עוד מעט נראה עוד פירושים שואלת הגמור וסובר רב יוסי איבר לכן אי אפשר להשתמש בפטנט הזה של שני לוג שס להפריש נ רב שתי נושים שלכל אחת מהם היה חיוב להביא שתי תורים או שני בני יונו כאן כאן זאת אומרת זוג יונים כדי להקריב קורבן אחד לאילו אחד לטוס הם כל אחת מהם היתה יולדת או זובו שלא קחו את זקניהם בעירוב הם קנו ביחד ארבע יונים אוי שנו סנו קניה לקוים ביחד אז אני לא יודע מה שלה מה שלה איזה שיר צקון יקריב אולו הוא לוקח זוג אחד עושה את שני וילו אויל אחד לזו או לאחת לזו ולאיזה שיר צקב חטו זו כשני הוא לקח שניהם חוס חטו אחת לזו חטו אחת לזו הוא הדין הוא יכול לקחת כל כן לחלק אותו אחדו אחד חוס למה כי סוברים יש בריר אנחנו אומרים הוברר למפרע כשהוא לקח את הולו ואמר זו העולה של סורו הוברה למפריע שזו הייתה הולו של סורו כי אם זה לא של סורו אלא זה של השנייה של רוכל ואתה מקריב אותה לשם סורו אז זה פסול אם זה אולו זה כשר אבל יצטרך להביא עוד אחד אם זה חטו זה פסול לגמרי זאת אומרת שרב יסי סובר יש ברר אז תר ב שרב יסי אומר בשני לוגן שאין ר אומר רבי אוסום סנו אומר רשי תנו אנשים ביניהן שכל מי שיקריב הכהן לשמו יהי שלה מקשים תס ושר רונים הינו גמור שדכן ש שזור הוא שלאו מסביר הרשש שכוונת רשי כך הם קנו ביחד ארבעה יונים הם אומרים בינתיים הכל בשותפות מתי תברר מה שלי מה שלך כשהקהל יקח יונה אחת יאמר זו עלה של סורו אז זה יהיה של סורו מתי צריך להגיע לברייר ש אני צריך לומר שפעולה מסוימת או רצון מסוים יברר למפרע כמו כאן בעירוב אי אפשר לעשות עירוב באמצע שבת הוא שם את העירוב לפני שבת בשבת הוא מחליט וזה מבר נתברר למפריע מה חל בערב שבת כל לא צריך לחול למפריע מה שהכהן מחליט של סורו זה היה של סורו בדקה הראשונה לא עד עכשיו זה היה של שניהם ביחד מעכשיו אלך זה של סורו זה של רוח לכן אין כאן עניין של ברירה ככה הרשש מסביר את רשי אבל הוא מסביר שויס כן אפשר להבין מה שויס הקשה כי זה נקרא שמו מוכרות אחת לשנייה וילו ומוח לוסו שלמו וסו ול כלום יש בספ סמס עוד פירוש בדס רשי שואלת הגמור הוכ שכ הי ב מה החידוש הרי לא צריך להגיע כאן לברירה בכלל מה שהכהן לוקח אז זה נהיה שאלה ומש מלון כדרב חסדה מה היה הם קנו ביחד אחר כך הם עמדו ואמרו זאת היונה הזו תהיה חוס זו תהיה אולו לכור אחר כך נתנו לכהן והכהן עשה להפך לכור זה פסול לא זה כשר דומר רב חסדה הןק מספר שס כשאדם מביא כן כן זה זוג לאילו ולטוס לא מתפרש מה חוס מה אולו אלו בשני זמנים היא בלקי חס בליים או בשעת הקנייה הוא קונה אומר זה אוי לו זה טוס אי אפשר אחר כך להחליף זאת אי אם הוא לא החליט בשעת הקניה מתי הזמן השני בעשיה אז קון אבל בין הלקיחה לעשייה אי אפשר להחליט לומדים זא מפסוקים כמו שרשי מביא אדם לקח סתם כן אחר כך אומר זו אלא זוטוס אפשר לשנות זה נגבא בניה או בעשיה של הכהן זה החידוש א שח ננו שם זה כלום [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה