העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לג עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לג עמוד ב
עכשיו מברר את הגמורה את עצם המיס דברי רבי שהוא חילק שאם הוא למע מעורו אין רוב עירוב למטה מסור ירוב עירוב אבל אם הוא מונח בסל גם למעלה מסור העירוב עירוב מבררת הגמור אונידו באיזה רוחב מדובר כאן אדל אזב ארבו אם זה אלן שאין לו ארבו על הרבו פוחים מוק פטור מוקו פטור אין לו חשיבות בפני עצמו ומותר לטלטל ממנו ל שוסב ממנו לשוס יוכית ולהפך ואם כך למה אם הוא מניח את העירוב למעלה מסור בלי קלקולו הרוב לא חל מותר לו לכתחילה לקחת את העירוב משם למקם שסו למטה בתחתית האילן וז בבו אם יש בו רוחב ארבו על ארבו כינוס בקלקול ואפילו שהקלו עצמה אין לה ד הד אומרים ספס זה חרי רשו הוי כלכלה צמודה לרוס היוד כי בעלן יש דד וגובה ע פוכים אז גם מה שמונח בקלקול כביכול מונח ברשו היוד אז מה זה משנה אם זה בקלקול עלן אם ללן עצמו אתה אומר למעלה מסור ה ל אסור לו ל גם אם זה בכלכלה אותו דבר אומר אבס לא מדברת באותו אופן ר ששנינו שאם העירוב הנחל הילן למעלה מעור העירוב לא חל זבו מדובר באילן שיש בו רוחב רב לרבו ולכן נמצא שערב בשו היכ ואסור לו להביא אותו וסבים אז העירוב לא אכל סעיף שמדובר שם בקלקול מדובר דלבו באילן עצמו אין רוחב של ד על דם אם כך נשאלת השאלה אז למה דווקא שהוא שם את העיר הו בקלקול העיר הוחל גם אם הוא שם את זה ללן עצמו אין שום בעיה כי אפילו שלמ לו סורו איין קרו חבד דלד אזה מוקים פטור אז העיר וחל ה תירוצו כמו שנראה מיד שרבי סובר כרבי יהודה שברגע שעירו מונח בגובה למעלה מסורת פוכים הוא חייב להיות מונח על מקום חשוב שיש בו דעד אז אם העירוב יהיה מונח על האילן עצמו העירוב לא יכול מטעם אחר נכון שאני יכול לקחת את ירוב ליק העירוב מונח במק פטור ואני התכוונתי לשבות ברשבי אבל העירוב לאחל כולו מונח על מקום חשוב הוא מונח למעלה מסור על מקום שהוא פוחס מד על ד ולכן צריך להגיע קלקולו מדובר שילן עצמו אין בו ד על ד אבל קלקולו משמו סולר בו למשל הגז הרחב ביס תפוחים על ביס תפוחים והקל קולו ביס פוכים על ביס פוכים ביחד זה ד על ד ורבי סוב לו כרבי מאיר ו רבי יהוד מסביר הגמור סוב ו רבי מאר דמר למדנו בדף י שיטס רב מאיר לעניין כיפה שער נאמר חוקק להשלים אם יש לי כאן התחלה אני חוקק להשלים אז גם כאן אני אומר יש לי כאן בקלקול רוחב של ביז על ביז כמו שאמרנו במשל ויש לי כאן גזע לידו שאני יכול לחקוק אותו שתי על ש יהיה כאן ד עלד אז אני רואה כאילו זה חקוק ויש לי כאן מקום רוחב ד על ד סוב רב כמו שהזכרנו מקודם דמר בגו ואם זה לא יהיה בקלקול ק לכן צריך את הקלקול וצריך את החקיקה מוסיף רשי אם אנחנו אומרים שחקק להשלים ונהיה כאן מוקם של ד על ד אז שוב אז העירוב מנר ברשו היחד והוא מתכוון לשבות ברשוב אז איך העירוב יכול הוא ירוב בשני מקומות נפרדים מסביר רשי גם אם אני אומר חשים אין למעלה רשו היחד למה כי כדי שלמעלה רשו היחד צריך הרוחב דד להתחיל ב ג פ קרקע אבל כן שאילן למטה הוא רק ש שתי תפו רוחב ורק למעלה יותר מגוב שלש תפו קרקע הוא מתרחב לד ע ד מדין חש בצרוף הקלקול אז למעלה זה לא רשו וכיד ואין שום איסור מדיס טול את העירוב אלוקו בובים ולכן העירוב חל מבררת הגמרא מה רבי יהודה תניה רבי יהודה אמר נועץ קו ברשבי והניח עירובו אז אם הקורה הגוב י ורחבו ד עירוב עירוב כי יש כאן רוחב של ד על ד א אומר רשי אם היא גבוהה סור חב ד על ד אז היא רשו היחד אז הר ברשו היחד והוא התכוון לשבות למטה על הקרקע מתחת לקורה איך הוא יכול להביא את העירו ליו הירו בשו סורבי אומר רשי הזכרנו בתחילת השיעור את דברי רובה אדם יש לו במקום שסוס ד עד שנחשב כאילו מוקף מחיצות אז כאילו מוקף מחיצות אז נכון שבפועל הוא לא יכל להביא את העירוב אליו אבל עניין אירוב תחום אנח מחשבים שהוא ירומו ק מחוד כאן זה אין כאן את העניין של נופו נוטה מדובר בקורה ישרה ואם להב אין ערוב אוי עירוב אז הגמור הבינה מה הכוונה ועם לאו אם חסר אחד משני התנאים או שהקורה לא גבוהה סורו או שהיא לא רחבה ד שואלת הגמור אם הקורה לא גבוהה סורו אדרבה אז לכתחילה לא צריכים להגיע לדין של רוב של עקב של דמוק סוסו לכתחילה ברגע שהקורה לא גבוהה סורו אז העירוב לא וחד ובוק מחוד איך יכול להיות שזה מגרע את המצב אלא ודאי שום לאב לא הולך על הגובה אם זה פחות מעורה ודאי טוב זה הולך רק על הרוחב אוקומה אם הקור גב יסורו צריך ברו שרבו אין גבו יורו אין צורך שיהיה ברו שרבו אם לב הולך רק על הרוחב אם היא גבוה סורו אז אם היא רחבה ד על ד העירוב מונח על מקום חשוב העירוב חל אם לא אם היא לא רחבה ד' ברגע שהיא גבוהה סורו העירוב לא חל למה כמו שאמרנו העירוב צריך לנוח על מקום חשוב אז אם היא פחות מסור פוכים אומר רשי פחות מפ מקרקוב קומיו אז אפילו שהקורה פחות מד על ד רוחב אני אומר העירוב כאילו מונח על הקרקע והקרקע רחבה מאוד ברגע שעקבו יסורו זה כבר רשות אחרת אז אם יש ד הד מוקים חו שוב אז העירוב חל אם זה פחות העירוב לא חל וזו גם דעת רבי שלכן הוא צריך את הקלקול ו כדי להשלים כאן מקום חשוב של ד' על ד' שואלת עכשיו הגימורים רב ינה אמר ש העניין של הקלקול ו חוי קיקין ואז יש לי כאן השלמה של ד' על ד' ואפילו שלמעלה מעורו אז כמו שאמרנו מקודם למטה זה ה האילן צר מד על ד אז למעלה זה לא רשו היחיד אז יש לי כאן את כל המעלות גם העירוב מנח עלמו קם ד' על ד' וגם למעלה זה לא רשו היחיד כי למטה בשלושת פוחים הראשונים העץ אין לו ד' על ד' כמן כדעת מי כל העניין הזה דלא יק רבי יוסי ברבי יהודה אלוקי חומים שחולקים עליו דתני רבי למסכת השבס קנ דק רסק לקח סל סל שיש בו רוחב של ד על ד עם מחיצות קטנות וז רק מרובים ונול גבו של טרסקל חב כוא הכניס מוויד למה אומרים גודיס מיצס יש לי כאן מחיצות של טרסקל ויש לי כאן גוב עור פוכים אני לוקח את המחיצות של הטרק ואני מוריד אם לאוח ש מסינה גוד איס כאילו שמגיעות עד הקרקע אז יש לי כאן ד' על ד' בגובה ור זה רשו היוד אז גם כאן ברגע שאני אומר חוקי קשלי אם יש לי כאן ד על ד ואני מוריד את המחיצות של הטראסק של הקלקול עד למטה אז הרשו היחיד אז שוב העירוב שלו מונר ברשו היחיד והוא התכוון לשבות ברשו רבים אז איך העירוב יכול אונה הגמור לא אפילו ת מ רבי ס רבי יהודה ולא כמו חומים שחולקים עליו שאומרים שלא אומרים רק רביו מודה כן אוסום אדרון מחיצת שם הקלקול מונחת באמצע הקנה אז יש לי כאן מכל הצדדים מחיצות של התרסקה צריך רק להוריד אותם אני מוריד אותם גודס מיצס יש לי כאןו היחד אוכל לא ידרון מחיצת אין לי כאן מחיצות מסביב הקלקול מונחת רק בצד ובצד יש לי את הגזע שאני אומר חושו מסביר רשי רבי ס סובר אומרים אחד מהשניים חקקי להשלים או גודיס מחיצת אבל לומר את שתי הדברים גם אני חוקק וגם אחרי זה לומר גודיס מחיצת את זה לא אומרים ולכן באופן זה רביס מודה שלמעשה בקלקול למעלה זה לא יהיה רשו היחד ויש לי כאן גם העירוב מונח על מוקם ד על ד וגם הוא לא מונח בשס היוד זה רק כרמליס אז מותר מד רבון אסור אבל בבן השמוש אין איסור את דרבו לרבי נמצא שהוא יכול בבן השמוש להוריד את הלחם הסל כסלה חת למטה ל לכב או שהכ תלוה לפים אז למעשה למדנו את הסבר רנה בברי של קלקולו הגמור כש מביאה עוד הסבר בשם רב רמיזה נלמד בעזרת השם בשיעור הבא עד כאן דף לג fe
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה