העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף י עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף י עמוד ב
מביאה הגמור ל ל שנה אז אפשר להכשיר אותו ב איך ממתים זאת אפשר לעשות אתזה בקלות ו באמצ הוא נועץ כנה באמצע הנשאר פחות מ10 כאן פחות מ10 כאן או אפילו 10 ו אז כאילו שתי מות עשה כ כ זה מותר ו לוי הוא שנ ומר וואסים על הברי הזו משמר אומר שמואל משמי דלוי אי ושנ שואלת הגמרה לאיך וב אז מה כן עושים כדי להכשיר כזה מבי אומר שמואל משמי דלוי או פס גבור במשך ארבעס הוא לוקח פלטה שגבוהה עור פוכים ונמשכת ארמוס ומעמידו לאורו של מווי באמצע הפתח עכשיו מה קורה דדו זה שיעור של מובו יש כאן שיעור שלם של מובו אז זה נעשה כאילו שתי מבואות מו בצד ימין ומו בצד שמאל לכל אחד יש פתח שהפתח הוא עד 10 אמוס ושם כאן לק וכאן ק וזה מותר אנמה יש עוד עצה איך לתקן את המובי הזה שהוא רחב 10 ממו וכאן נלמד יסודות גדולים בדין המחיצה כדרב יהודה דומ רב יוד מ ש רוחב 15 עמו איך מקטינים את הרוחב נוכל להכשיר את המוב מרחק שמוס הוא הולך לאחד הכתלים בצד ימין ובצד שמאל הוא חק שמוס משור שם רווח ויס פס ברוחב של שולש אמוס עכשיו מה קורה כאן יש לי כאן פרוץ פתוח שתי אמוס סגור שלוש אמוס או אם מרוב על הפורץ אז כאילו שהוא סגור ואיש לי כאן כאילו קיר של חומש אמוס מה נשאר פתוח 10 אמוס 15 - 5 זה 10 10 אמוס זה שיעור של מובו אפשר להכשיר את זה בלחיו קוירו אותו דבר עושה במבוי שרכב 20 אמו רשי אומר בשתי אופנים או שהוא עושה פעמיים את העצה של רב יודה הולך בקיר הימני מרחיק שתי אמוס עושה פס שולש יש לי כאן חמש שגור אותו דבר הוא עושה בקיר השמאלי ואז יש לי כאן חמש כאן סגור חמש כאן סגור רק באמצע יש 10 לחוקרו עצה שנייה באחד מהכלים הוא מרחיק ארבע אמוס עושה פס ברוחב ש אמוס שש זה עומד מרובה על הפור של ארבע יש לי כאן כאילו 10 סגור משר רק 10 פתוח עושה שם לכו קוירו שואלת הגמורה למה רב יהודי הטריח לעשות כזו סתימה גדולה של שולש אמוס זה סתם את המובי אפשר לעשות את זה בפעמיים ומ יעשה פס אמו ומרצו צמוד לקיר פס של אמו ומרצו וירחיק שתי אמוס ויש פס אמו ומרצו יש לי כאן 1 וחצ ועוד 1 וחצי זה ש באמצע יש פתוח שת אז שלו זה יותר משת או מרובל הפרוץ שמע מינו מזה שרב יהודה לא אמר כך פץ משתי ר לא עמד צריך שהעומד יהיה רצוף אבל כא שהוא לא רצוף חצי מהצד הזה וחצי מהצד הזה אז זה לא מתגבר על הפור של שתימס כי יש לי בכל צ רקמו וחצי אונה הגמור לא אי אפשר להוכיח כך מרב יוד לא גם שצריך לצרף משתי הצדדים אמש וא כשיש לי בצד אחד צד שני באמצ יש פרץ ן רצ מהצד השני של העומד אז אפשר כן לצרף משני הצדדים אבל כאן מה קורה יש לי כאן אמו חצי השני שמצד אחד פרוץ שתיים מצד השני פרוץ 10 אז 10 יותר גדול מ1 וחצי ושתי יותר גדול מ1 וחצי יש לי בכל צד רווח אוויר ש יותר גדול מהמד בא האוויר מהצד הזה והאוי מהצד הזה שכל אחד מהם בנפרד יותר גדול מהומת שבאמצע ומבטל את המ עצה הזו שואלת הגמורה עדיין אפשר לעשות עצה אחרת ויעשה פס אמו צמוד לקיר וירחיק אמו ויס פמו ויקמו ויס פס אמו יש לי כאן שלוש אמו סגורות כל אחת בנפרד ובאמצע יש אמו פתוחה אמו פתוחה ואז אני לא יכול לומר שאוויר דגס וויר גיס כלפ המו השלישית כי הרי יש לי כאן עומד של אמו ומצידו פרוץ רק אמו באותו רוחב ואם אני כן אומר כך שזה לא טוב שמ מנו אומת כפורץ אוסו למעשה בהמשך נראה מוקס אומ מובל הפורץ הפוץ כאילו סתום זה מחיצה שלמה פוץ מרוב על העומד אז כאילו שאין כאן מחיצה מה הדין שעומד כ פרוץ בדיוק חצי חצי זו מוקס כאן הוכיח מרב יוד שהוא סבר שמת כפרץ אסור אונה הגמור מלוך אם יש כאן אומד בדיוק כמו פורץ מותש די גג מט נכון שכלפי עומד ופרוץ אז מספיק שאחד יהיה באותו גודל של השני אבל כלפי מה שאמרנו מקודם שיש כאן ומת שיש לו משתי הצדדים אווירים אז מספיק שהאוויר שכל אחד מכל צד הוא באותו גודל לא צריך להות יותר גדול הוא מבטל כדי שהאוויר משתי הצדדים לא יבטלו את העומד שביניהם צריך שכל אוויר יהיה פחות עומד אבל ברגע שהם אותו דבר הם מבטלים אבל זה הכל מצד הדין של אוויר ד הגיסה ואוויר ד הגיסה המצד עומד כנגד פרוץ אז וימד פרוץ זה כן כשר שואלת הגמורה עכשיו שואלת הגמורה לא שנקל מעליו אלא הפוך נחמיר עליו איך אני משאיר לו שתי אמוס פתוחים זה מדי הרבה למה לא הצריכו לעשות וירחיק אמו ויעשה פס אמו ומרצו וירחיק אמו ויעשה פס אמו מחצו וכך לא יהיה פתוח שתי המוס וגם כאן יש עומד מרובה על הפורץ ויש לי כאן אין כאן אוויר ד הגיסה וירד הגיסה כי יש לי כאן פס של אמו ו מחצו והרווח ביניהם רק אמו אז זה פחות אז אין לי אוויר ד הגיסה ואויר ד הגיסה שבאותו גודל או יותר אז ש שתי המדים מתקיימים הונהג מורנו נמה שזה ודאי טוב וכולה טרחו רבון לא הטריחו אותו הקלו מעליו שיכול לעשות פס אחד של שלוש ולהשאיר רווח של שניים פתוח שואלת הגימור איך אני באמת מתיר לו לעשות בכזו אויפן מה קורה כאן במובי הזה הוא רכב 15 אמו והוא שם פס שלוש מה קורה יש לי כם פתח של 10 אמוס שם הוא שם לחיו קוירו ויש לי בצד פתח של שתי אמוס וכוש די משוב פסח רב אנשים יעזבו במקום להיכנס מהפתח הגדול ולפסח זו יכנסו מהפתח הקטן ואז מה יקרה שהוא מקבל את השם פתח לא הגדול ובגדול שם הונח הלכו קוירו בקטן אין לכו קוירו אז הלך הקוו מתבטלים אומר דבר מסנה חזוק אינו דו מניח פסח גודל ונכנס זה פסח כותן שואל את הגיבור כך ומה ישנה מדרבי ערבי עסה שלמדנו בדף ה שאם מובו נפרץ בקיר בצד אבל סמוך לראש המובי אז אם יש ב פרצ שולש פם זה כ פוסל למה כי אנשים כ מקצרים את הדרך נכנסים דרך הפתח הזה אונה הגמור אוס בילו שם הפתח נפרץ בצד סמוך לראש אז אלה שבאים מהצד מקצרים את הדרך אפילו שזה פתח יותר צר אוכל לא יקו ממת בהילוך אבל כאן שתי הפתחים של השתי אמוז ושל ה1 אמוס באותו כיוון באותו מקום למה שעזבו את הגדול וכול הקטן לכן אין כאן חשש כזה מביאה הגימור כלפי הנושא שעכשיו דיברנו תנן נוסם בדרך כלל תנן זה משנה ז באמת בריסה בתוספת זה ברייסה לעניין טומס אויל הכלל הווא שיש אוהל שמעיל מעל מת ומעל אדם קילים או אז המס מטמה באול מה השיעור המינימלי של אויל טפח על טפח אז למדנו אויר הסלו וחלל שלו מצטרפים בטפח מה סלו אומר רבי בכן א כיסו שבכיס סלה אסלה מתקפלת זה כזה כיסא מתקפל שפותחים אותו יש אור האור מתקפל ואז פורסים אותו יש כאן נקב באמצע אפשר לשבת ושמים כלי מתחת לביס הכיסא מבררת הגמור כמהו כמהו יהיה הרוחב של הנקב כדי שהצטרף לטפח אומרים תסס לאבוד לא אומרים ליטוס מס אז באיזה אופן כן מצטרף רב דימי אומר מדובר שאצבע מכאן ואצבע מכאן ואצבע רבח באמצע האור מכל צד זה ברוחב של שתי אצבעות וגם הנקב וחב של שתי אצבעות כעוס רובי נומר אצבע ומרצו מכאן של עור ואצבע אומצו מכאן ואצבע רווח באמצע אומב לרב דימי מפלי גיסו וכי אתם חולקים אומר לי אומר לו רבדי מילוי אנחנו לא חולקים או ברב ברסה בגדול או בזוס בקטן ולא פליגן מה הכוונה אומר רשי הגמורה בכס אומרת יש שלוש דרכים איך למדוד טפח מגיעים לאותו שיעור או שמודדים באגודל אז הארבע אגודלים אחד על השני או שמודדים באצבע של יד הגודל ואז זה חמש או שמודדים בזרת באצבע הקטנה ואז זה שש אז אני מדדתי באצבע הקטנה אז אני אומר ש ש ש הוא מדת באגודל אז אומר 1 חצי 1 וחצי ביחד זה שלוש ועוד רבע באמצע זה ארבע אומר לי אומר לביה ליי באמת פלי גיסו אתם כן חולקים למה אתם חולקים כי אתם הרי לא מחלקים בשווה ושווה כמו שאתה מחלק גם הוא מחלק ובו מד מרו בעל הפורץ משתי רוחוס גיסו אתם חולקים בנקודה הזו האם כשיש לי פורץ ויש לי וימד אבל וימד מכל צ לא מרוב פרץ רק אם מחבר את העמד משתי הצדדים לא רצוף זה מתגבר זה יותר דול עמד לדד אמד משתי רוחו זה כן נחשב לעומד כי גם כאן יש לי אצבע ים נקב ויש לי אצבעי בצד אז אין לי כאן עומד מרובע לפורץ אלא מי אני לוקח את האצבע עם הצד הזה צבעה עם הצד השני וזה מתגבר זה ארבע כנגד שתיים לכן זה מורב לפרוץ לרובן מרוחבו עמד משתי ועמד הוא סובר שצריך שמרוח אחד מרוח אחת מצד אחד העומד יהיה מרובע לפור ז אומרת צריכים עומד רצוף דסל כדי תוכלו פגיס רק הוא דיבר באגודלים אתה דיברת בזרות לרוב מנוי ב לממר אצבע הוא שליש מכאן ואצבע הו שליש מכאן ואצבע הו שליש רווח באמצע עונה לו רב דימי ולו פגין אנחנו כן חולקים ואני סובר שעומד מרוב על הפורס משתי רוח גם מצרפים אז למה לא אמרתי חידוש יותר גדול לממר אצבע הוא שני שליש מכאן ואצבע הוא שני שליש מכאן ואצבע הוא שני שלי רבח באמצע הרוח יותר גדול מכל עומד אבל שני העומדים ביחד הם יותר גדולים פורץ ואומרים ומד משתי רוחס אלו אין לך הוכחה שאני סובר שרוב על הפורץ משתי רווס מצרפים אק לממר פלגינן בפורץ כמד פלגינן שנינו סוברים שצריך שהעומד יהיה מצד אחד הכו בר שפה וצ כעומד אז זה לא כשר זה לא זה לא נחשב לסתום ולכן הוא אמר שיש כאן אצבע חצי מכאן ואצבע וחצי מכאן והרווח הוא רק אצבע אצבע וחצי יותר גדול מאצבע אני סובר שמספיק אומת קה פוץ ולכן אני אומר אפילו שנקב הוא שתי אצבעות והעומד הוא שתי אצבעות אז גם אומרים וימד כפור זה כמו מרוב כמו אמד מרובל הפורץ ויש לי כאן מחיצה שלמה אז גם שם יש לי כאן טפח שלם לענין tas oel at kan da fud [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה