העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יט עמוד א
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יט עמוד א
עירובין דף יס השיעור מתחיל בעזרת השם 2 וחצי שות אחרונות של הדף הקודם ואומר רב בן אלוז הגמ ממשיכה להביא ממרס ממנו סקלו בובל סקלו שכי אויש אוי שכינו סקלו שמרן בארץ ישראל זבור שכינו אומר רשי ושחו לו שנזכר לטוב נזכר בו זכל שס ומתו כתוב על בוב לקיפ ממים מקום שחיות רעות מסתובבות שם ומזיקות לכל המקומות הסמוכות לה נסקל לו שמו זב שכנו תכסי ושמתי שסוד למת קורם אז השכנים נהנים קרמים ואמר בן עוד ממר ב ש מד הקדוש ברוך הוא מד בדום מד בדום מודרג ללוס מחקו חתחת עץ בתוך הפה פי שלא יוכל לדבר כדי ש קמ לי הקדש ברוך ה שמ לו ד ו שמשבח זה שמקבל את העונש שמילו ד א ש אותה דומיה אומר רשי שהוא דומם בייסורים שהקדוש ברוך הוא נותן לו ש מקבל אהבה כשיל נדר שנאמר כתוב בהמשך הפסוק ישולם נודר הנוש בל מסיב בעמק אבו מיון ישו גם בר י או בדם שבר על רצ של הקדוש ברוך הוא עמק שמעמיקים ם גנים הבו שמגיעים שם לגנים שבס הם מצדיקים עליהם את הדין כמעון של שיטין הורים מאוד כמעון של שיטן מעיין עמוק השיטים שהיו בבנין המזבח מתחת המזבח שמה נסום ירדו גם ברת שמצדיק עלי מסדים פ יופ דנתו יופ זיסו יופ חיבתו ויפ תקנתו גנ לרש גן הדן לצדיקים שואלת הגמור האם ככ הוא שרשים מגיעים לגנים הם חוזרים בתשובה איני ואומר רבי שמעון בן לוקיש רשים אפילו על פסו של גנים אינו חזר בתשובה שנאמר ויצו ור בפגר אנושים אפג כתוב שם בהמשך כיסם סומוס ישום סירב מדובר בזמן שכבר התולעת אוכלת את גופם ישום של גניים בוערת בהם מה כתוב אנושים הפושים שפשו לאנ אלא הפושים שפוים לכים לאולם גם שנמצאים בגנים אונה הגמור קש או מה שלמדנו שצק ישראל או ש שהשק בפסוק ו מדבר בגכ ישרל ממזבח זוב מהז ש אזב זה כל הציפוי שלו היה עשוי מזבח הזו של הטס היה עשוי סך הכל מעץ ורק מצופה בדינר זהב ב דינ זהב של זהב או מתק משונים אפילו ש מקטירים עלי כל הזמן שבוערת ושא ש מצ שפור ואומר רב שק שתק וסך יוסך שאפילו ריקון שבו מלא מצל כמהו וכמו אז לא יכול להיות שעליהם כתוב ושום ר אודס בב זאת אומרת שפש ישראל כן יורדים לגנים הוחש בגנים הם נכנסים לזמן מה לגנים אלה הרשים של פוש ישראל אבל ואשה אברם אבנו סק המעלה אותם מגנים וקב חוץ מ מישראל שבו לבוב כבים כובים וורוס הורלה שלו נמשכת והוא נראה כאילו שהוא לא נימול הוא נראה רל ומש קרלי אברהם אבינו לא מכיר אותו כ הוא חושב שהוא גוי הוא לא רואה את הבריז שלו מסף ל קנה מוקש דרש מזה שכתוב הושב זאת אומרת שזה לשון אובה אם כך כל מקום כך נדרוש גם עכשיו אמ מארץ מצרים כתוב המ מארץ מצרים ומלה דסק הוא עכשיו מלה ד עכשיו מוציו או דסק הצ יכול להתפרש שהוא הלה שצי פיק פשים פשו שם פשו בחייהם אז הוא מפריח את הדרשה הזו עוד ממר ממנו ואמר לוזו שלש פסחים יש לגנים אחד במדבור ואחד בים ואחד בירושלים במדס בקך וירדו ה כם חיים שוו השו זה הגנים אחד משמות הגנים וזה ה במדב כישראל במדב ב דומר מבטן ש שתי שמלי הוא אומר ש שזה גני היה בים בירושלים סב ושם אשרור בצין ירושלים ימל אשרור ז בירושלים ז פסחו של גנים שואלת הגמ ו אן פתחים ואמ ר מרן בל ואמרו ר מר ושנה י בד רבי יוחן בז ב מדרש שרבי יחנן בזקא נשנתה בריזו שם סדרו בריס כמו בדרש שבחי ורב יש אומר רשי כך הוא דרש שתי תמרו יש בג בן הנו זה עמק סמוך לירושלים ואולה אושו מבני מבין שניץ עצי הדקל וזוהי ששנינו ציני הר הברזל קש שנינו במסכת הסוקה צין הר הברזל מין לולבים הר הברזל הכוונה למקום הזה הם כשרות כמו שמבואר שם בסוק וזוהי פסחו של גהנ לכן עולה השן מביניהם אז רואים שיש עוד פתח אונה הגמור דיל מינו רושלים כזה סמוך לירושלים זה אותו פתח שדיברנו מקודם שיש פתח בירושלים אומר רבי יהושע בלוי שמוס יש לגנים ואלון שאול ובדן ובאר שחס זה מילה אחת הוא בו שוין ותת היון רשי אומר תית היון זה רפש יש תיט שזה תיט שבונים איתו ויש רפש שטובעים בו זה תיט הובן וצל מובס וארץ התחתי אלו שבעת השמות של הגנים מביא הגמור מקורות מפסוקים שאול כסיב מבטן שאול שבתי שומתו קולי כתוב בינ עבס ספ בקבר חסד בג וב צלב וש צלוב וארץ החתי אין עלזה פסוק גמבו שם זה של הגנים שואלת הגמ ק אין עוד שמות לגנים גנ מה עם השם הזה אנגור זה לא שם זה רק מרמז את המהות של ג שעמוק ג זה ג זה עמק עמוק ומה זה הנו שהכל יורדים לו העיקר מ שנש בגנים על איסקי ינום גורס הבח ח' וה זה מתחלף זה גנו ינום ינום הכוונה לאריס כמו שגמור בו דורשת שנוכל במצרים חינו הכוונה להריס שואל את הגמורה יש עוד שם יק טופט סיב כי אורך מסמל טופט ושכתוב בהמשך הפסוק הקר מדורו איש צרב זאת אומרת שמדובר בגנים אונה הגמור שוב זה לא שם אלא זה מבטא את המהות של גנים ההוא שכל הספט בצפום וברת הגמור לגן עדן גן עדן אומר לוקיש אם בארץ ישראל בית שען פסו למה אומר רשי שפסו מתוקן מכל ארץ ישראל מסביר הרשו כתוב ת השם גן בעדן ושם הוא הצמיח את כל העצי מאכל הטובים לעיניים זת אומרת אם רוצים לדעת איפה הפתח של גנדן צריך לראות איפה יש עצים טובים אז אם זה באצ יסר זה בית שען ואם בערבה הפתח של גן עדן בגרם פיסו שם יש פרות מתוקים ביותר ואם בין נורוס הוא הפתח של גן אדן ולא ברור איזה נהרות מדובר כאן כמו שתסס מציינים דומ סקן פיסו בובל היכן הפירות הכי מעולים בובל שלכאורה שם הפתח של גן עדן אם הפתח הוא בבבל יש מחלוקת בין הבי לרובה הבי משתבח הוא השתבח תמיד הפרות המשובחים של איפה בפיר דעבר ימינה מעבר ימינה אומר רשי בדרום פרט רובה משתבר בפר דער פניה הוא סבר ששם הפירות הכי מעולים בבבל למדנו במשנה וביניהם כמל שתי מה למדנו שם שהרווח שיכול להיות בין דיומד אחד לדיו מד שמולו זה כמלא שתי רב של שפ ד רו רב דמר של ארבע כל רבקו של ארבע פורס ורס וורס לכאורה יש כאן כפל מיותרת פיטורו אנידו מורס אונה גמור מהו אם הה כתוב רק קורס הייתי אומר כאין קורס אבל מה משלו הם צריכות להיות אחד סמוכה לחברתה כמו שפרות קשורות עומדות אחת סמוכה לחברתה אבל לא ממש קשורות ואז יש צת יותר רחש מלן לא ור ממש קשורות זה רח ר מצמצם [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה