העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יח עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יח עמוד ב
מביאה הגמור עוד כאלו דברים של דיו ועוד ממרס של רירן אוזו הסימן לכל הממס דיו למנו שחז למדנו במשנה רב יהודה אמר כל השי פטור כפי שהזכרנו בשיעור הקודם חומים גזרו שאדם קונה פירות ורץ יסר אותם שמה מורץ לא יסר אבל זה הכל בפירות יקרים הפירות זולים המור אצלו הולך כ והוא מסר והוא נותן את כל המס כל הרומס ומירס לכן כל השיטים כל התאנים הרעות פטור מדמה קונים את זה אצל המץ מותר לאכול בלי לשוב וסר חוץ מן הדירי זה תאנה חשובה אפילו שהוא מהסוג של שיטן וזה יש בו כן דין דממ הוא מצמיח שני פעמים פרות בשנה ד פר בשו זה דפרה אומר רבמ בן אלוז דו פרצוף פונים אודישן לף דווקא רק הפרצוף הך מסביר שהכוונה שהיו שני גופים שני גופים היו מאחורה ומקדימה לודוש זכר ונקבה מחוברים בגבם שנאמר אוח וקדם צרתו אומרת הגמר כסיב כדכ הקדוש ברוך הוא ברא את חבו ויבן השם אלוקים אצלו וגיו רב ושמואל נחלקו מה הכוונה אז שניהם מפרשים צלו לשון צד כמו לצל משכון רק אחד אומר פרצוף כמו שרבי בן אלזור אמר שהיו שני פרצופים והוא חתך אותם לשניים וחד אומר זומ שה זנב הוא חתך את הזנב וממנו הוא בנה את האישה שואלת הגמור בפרצוף קדם צוני אדז אקדם צוני ונגמור ד רבי ימ דמה רבי ימ הוד היה אוכ למיס ברייס וקדם לפורוס שואלת הגמיש אוכ למיס ברייס שהוא נברה אחרון ד יבר נו נברא אדם הראשון עד מלשבת עד ערב שבת אלו וקדם לפורוס מה א משום כלולה שבלולה אחי חיד הוא תקלל ראשון זה לא כך רואים בפסוקים או בתחי נסק לנוש ובסוף אחר ובסוף סדום או לבולס מבול ומח אכל היקום אשר על פני הדומו מודם ועד באמה זאת אומרת שהאדום נפרע לפני הבמה וג מבררת הגמ רבי שלי פרצו ויצר תרן יד שני ידים כי ויצר זכר ונקבה מחוברים אד ז וצר נגמור ד רבי שמעון בן פזי דמר רבי שמעון בן פזי מה הכוונה ויצר שני י זה מרמז שאדם אומר אוילי מיצרי שמצער אם צצר הצרור אוצר אשמ בקצר אקדש בוך הוא אז צר שני יד מרמזים עלזה ממשיכה שצ זם לכתחילה אזז ג זכ נקום הוא קש רזה קשה סתירה מצד אחד כתוב ז ברום הס אלוקים בורו יחיד אלא בתחילה אוסום במחשוב בר שניים ז במחשוב ה בר את שניה סוף בר א אחד ממשיכה הגמ פר שאחרי שהוא חתך את הצלו ויסגור ב חתנו כי את כל הגב ה צריך לסגור אדז יג ב חתנו אומר ז נחמ צח אל ח המקום של הח ל הזנב ה צריך לסגור שם בשר תחתנו ממשיכה גמ רבי שליז סי ואבן השם אלוקים מצלו לקח זנב ובנה מזה אישה א לפרצוף מ ואבן זה היה מוכן אונ גמור רבי שמנסי הכוונה ויבן שהוא קלה את צרותיה דורש רבי שמעון ב מנסיה ויבן השם אלוקים אצלו מלמד שקילו הקדוש ברוך הוא לכבו עשה לה כליה בשיער צמה והביאו לוד שכן בקרח הים במדינות הים קים עיס ישה שקולת שערות בניי בונה את השערות ד ן השם אלוקים אומר רב חסד ואמר לו יש אומרים שזה שנוי בברי מלמד שבנו הקדוש ברוך הוא לכבות את מבנה הגוף שלה כבנין אוצר של תבואה מה אוצר זה רוחב מלמטה קוצו מלמלה כדי לקבל ספס אומר רשי שאם היה רחב מלמעלה כשהוא ממלו מרביד מש הפירות על הקטל טה אותם חבו מלטו אומר רשי חלל בית הרחם של הרחב קצור מלמ כדי לבלבד כתוב ו אתו אודם מלמ שקדש שדש אומר רש ההון שלו שנשתדל בחו לסמ סס בצורכי עודפ מכאן לגודל למד ש שנו לקן ר לא מתאים לי אם הקדוש ברוך הוא יכל להיות שושבין של עודם וכבו גם אתה יכול להיות שושבין של קטן מבררת הגמור ולמן דומר פרצוף שאדם היה עשוי משני גופים מחוברים הי מוסג ברישה הרי בהכרח שהוא הלך לכיוון אחד ואז הצד האחורי שלו הלך לאחורה מי זה היה שהלך קדימה אומרת הגמור מב נחמה צחוק מסתבר זוכר הצד של הזכר סג בריש תניה לא יהלך אודו אחי אישו בדרך ואפילו הי אישתו אומר רשי גוו ללכת אחרי אשתו נזדמנו על הגשר וזה אומר המשו עולה על אישה זרה לא על אשתו יסלק על הדודים יעקוף אותה כדי שלא ילך אחריה וכל יבר החוי אישו אומר רשי החוי אשיש בנור שאז היא מרימה את בגדיה והוא יכול להרהר מסתכל בבשרה אין לו חלק לאלו מבור רחמון ליצלן תו רבונו המרצה ומונה וסופר מויס לאשו מודו ודו אוי מודו ות דו במטרה בשביל שתקל בו אפילו דול משה רבנו שקיבל ת מהר סיני נו מדי של גהנ ס יד ליד לאנו כרו לאנו מדינו של גנים אומר רשי יש כאן משמעות כפולה ביד ליד מי שמרצה מיד ליד אפילו שדומה למשה רנו שקיבל הר מודו של הקדוש ברוך הוא ליד משה רבנו לא נו מדינו של גנים אומר רב נחמן מנוח אביו של שמשון הגיבור אמצו שנאמר בפסוק ויקם ויילך מנוח אחרי אשתו הוא לא ידע שזה לא דרך ארץ ללכת אחרי אשתו מסף לרב נחמן מיצחוק אוג בלקו דסי וילך לקו אחרונ ההור כות היה נב כמו שרש מבי וגבי יק ילך אחרי אחרי האיש השונמי אונ א מה הכוונה אחרי דור צסו אכך אין הכוונה שפיזית הוא הלך אחרי אשתו אחרי דצו אמבש נח לא רק ש הארץ ידגור אפילו בורמה שתקדים בחדר הוא לא ידע זה כ פסוק בחומ ברש סיקם רבקו נס רכבנו על הגמל ותנו אחריש מה הפסוק בא לומר לנו בזה אחריש ולא ליפ איש כי אסור ללכת לאיש אחרי אישה אומר רב חנון עדיף ללכת אחרי ארי אחרי אריה ולאחר אישו אשיש אומר רשי אחרי אישו עדיף ללכת וחרובים שמה אמשך אחריה הב דיף ללכת נס בשצ מספ כי אם הוא לא נכנס להתפלל הוא נראה כקו חמ צלם ואמ ודש בנידוי אומר רשי כל השנים שישב 13 שו זוף מני שגר ב הקדש ברוך הוא ץ ג כל השנים האלו רחן ושד לילים שנ יוד ואז ולד בדו מ ר על ידי החט שלצד נכנסה מ על כל האנשים ישב בפרש ים של נים כמו שכתוב בפסוק שו חמה תרגום מתרגם ז זרז אז איך הוא הד רחים וש שצ ממנו ב מזה נוצרו השמ בז מקצ ש שד ב וכ ש ב אומר רשי דרך ארצ שאף על פי שוד משבח ב הרב אין מר בשני שר חניף איפה רואים זאת אומר נוח צד לפ ב הזה נוח איש צדק וד שהונה חזרה לנוח ז בפו בפ הכוונ ש מאמר בפמ לפני הקדוש ברוך ה כאן ש לזית יש לו דין של דוב חורף הוא דבר מר ספס אומרים שהכוונה לעץ הזית הזית עצמו לא מר עדיף לי שו כך הו מסורן ביות וו מסוק כדבש התלוים ביד בודום אני נמצאת אצל נוח ואני תלוייה במזונות שלו איפה רואים שטורף הכוונה למזונות כסי אוכ טורף וסי אוסם הטריפני לחם חוקי ואמר ן אלז עוד ממר כל בי שנשמע בדברי בלי אומר רשי בליל הכל נשמע למרחוק שוב אנוח שנאמר ויאמר אוסי זמי בליו אני לא אצטרך לומר איפה הקדוש ברוך הוא הוא לא עוזר לי הוא כן עוזר לך אם יהיה זמיר בלילו אם תלמד דברי תור בליל לא תצטרך להתלונן כ הקדוש ברוך הוא תשמור שהבית לא יחרב ואומר רבי בזו מ שור מקדוש ופסקו הכהנים אומר רשי מלברך בש הפש הם היו מברכים בשם המפרש מאז ד ששמש בשת אומר רשי העולם בין לשבח לפונו בין לביש משתמשים רק ביק שנאמר כל הנשמ כל הנשמה זא אומרת לא רק הכנים תלכ הלוו רק לכוהנים יש את הזכות בשם המפרש או בשם המלא שו אבל כל הנשמות זה רק כ שבמקדש בימנו כ ף ס [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה