העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ט עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ט עמוד ב
אומר לרב הויד רב ישע לרוב ואת לא תסבר דבין לחים אסור אסור לטלטל שם ואמר רב ברונ אומר רבחן מוב שרצו בלוין פס פוס מד הוא שם כמה לכי אחד אחרי השני והרווח בין לכי אחד לחברו הוא פחות מד פוכים אבל יש שם רווח שלפחות ג תפוחים בונו למחלק רבון שמעון ב גמליאל ורבו האם מותר בטלטלות שהזכרנו קודם האם בפוס מד אומרים לבוד או לא אומרים לבוד כך רבי יוחנן אמר והוא לא פירש איך זה תלוי במקס אז לכאורה טוען רב הונ בריד רב ישוע מה הוא התכוון לרבים גמ ליל דומר אמרינן לבוד אז מה קורה שכל הלכים כאילו לכי אחד רחב וובין הלחיים הרי אסור להשתמש וממילא משתמש עד חודי הפנימי של לכי הפנימי אבל כל השטח שב לחיים אסור כ הכל נחשב ללחי לרבנן דמרי לא ימר לבוד אז אין שום קשר בי לכי אחד לחברו אז מה הלכי שמתיר כאן את המובי רק הלכי הראשון החיצוני שהוא מונח ליד הפתח כל השער הפנימיים הם בכלל לא לחיים ולכן משתמש עד חודי הפנימי של חיצון אבל בין לחיים מה יוצא מהממ הזו ש רבי יחנון שהשטח שבין חיין כולל מוסו לא כמו רובה ו ומה הוא יענה על זה אוסנ מדובר פסוח לקרמס ואז בן אסור כמו שאמרנו מקודם שוג פה שטח של ד פוכים לכן הוא חשוב עצמו זו דרך אחת לפרש את דברי רבי חן שהוא אמר שהמ הזה תלוי בחלוק רשבג וחומר שמ פירוש אח באמת יכול להיות בין לחיים מותר לפי רבי יוחנן לטלטל שם רק מה שרבי יוחנן אמר שזה תלוי במקש ג חומים כגוי שרצו בלוים פס פס מרבות פו בין לכי אחד לחברו במשך ארמוס עכשיו כך לרבן שמעון מגמל דומה אמר לבוד אז כל הלחיים כמו לכי אחד גדול ויש כאן לכי בגודל של מובו שלד אי אפשר להשתמש בו בטור לכי אבל מוב וזה לא יכול להתיר את המוב בטט צורך לכיח טיר רבו דמר לא ימר לאבוד אז רק הלכי הראשון הוא הלכי כל השר הם לא לכיים בכלל אז אין כאן לכי וחב של ד פוכים לא יצרך לכי אחר תי שואלת הגמור ולרב שמן בן גמליאל מה אתה אומר אי אפשר להשתמש בלחי הזה כ הוא ברוחב של דמס אבל לה וכנר מבחוץ ושובה מבפנים ללון נראה שיש אומרים שלחי שרואים אותו רק מבחוץ מבפנים לא רואים אותו זאת אומרת מבפנים הוא נראה כמו המשך הכותל ורק אדם שהולך בחוץ הוא מבחין שהלחי הזה בולט מהכותל אז יש אומרים שאפשר להשתמש בו בתור לכי עכשיו כך רשי אומר הדרך היה שאת הלכי הבליטו קצת החוצה כמו שרשי מצייר בציור הראשון כי אם לא יבליט אותו החוצה כמו בציור השני אז הלכי לא ייראה לכי יראה כאילו עובי של הכותל ממילא גם במובי הזה ש רצפו בלחיים בלחיים אז ה הלכי הראשון הוא כנראה הבליט קצת החוצה אז נכון שאי אפשר להשתמש בלכ הו יים מבפנים כי מבפנים יש לי כאן רוחב של ד אמיס אבל כשאני הולך בחוץ אני רואה רק את הבליטה של הלכי החיצוני הבליטה הזו עצמה ה תטר לבטור לכי לפי רב שם גמלי אונג מד מכל מה שבאנו לפרש כאן זה מר ש רבי חן רבחן רבין באמת בשאלה שהזכרנו ר מבחוץ לכי שרים א רק מבחוץ וש בלא שמים לב אליו אנוד משום לכי מביאה הגמור את הנידון הזה אמה לכי שנרא מבפנים ושוב מבחוץ זה ציור הפוך ממה שהזכרנו קודם בפנים רואים את הלכי בתור לכי בחוץ לא רואים או כי הוא ראה כמ המשך של הכול כמו שהזכרנו שרשי מצייר בציור השני בקודם ניד משם לחי כ בפנים רואים אותו בתור לחי אפילו שבחוץ זה נראה כאילו שהכותל כאן אב יותר אופן הפוך שהזכרנו ר מבחוץ ושוב מבפנים רק בחוץ רואים אותו בפנים לא רואים אותו בזה נחלקו רב חיה ורב שמ רבי חד אמר ד משום לכי וחד אמרד משום לכי מקודם היה לנו גם שרבי שאד משום לכי עכשיו אומרים חדו כך וחד כך אבל לא יודעים מי אמר כך מי אמר כך מנסה הגמור להוכיח תס דרחי משו לכי ורב ש ב רבי הוא חלק שאינו דו משום לכי י שנס קוסל שצדו יחוד כותל אחד הכתלים של המובי או הכותל בצד ימין הכל בצד שמאל צידו אחד של הכותל ונוס מח הוא קצת נוס רצע מחברו בין שנירה מבחוץ ושובה מבפנים בין שמבחוץ רואים את הכניסה אבל בפנים המובי לא רואים את זה שהקול נהיה יותר צר ובין שנרה מבפנים ושובה מבחוץ ובין בחוץ לא רואים את הכניסה אבל בפנים כן רואים את זה שהכותל נהייה יותר צר נידו משום לכי תסתיים באמת יש מכאן ראיה ששיטת רבחי היא שגם לכי שמבחינים בו רק מי שהולכים בחוץ נחשב ללחי שואלת הגמור הרכי סך הכל שנה בריסה ורב יחן שהזכרנו קודם שהוא סובר אינו ד משום לכי מי לא ישמיע להו כי לא שמע את הבריה הזו אלא שמיע לי הוא שמע את הברייה ולא סוב לווא סב שהביסה הזו היא לא ללוכ אם כך גם יכול להיות רבחי נ לא יסובו אפילו ששנה אותה אונה הגמור הי מ איזו השוואה זו בש רבי לא סובו את היס הזו משום אוכל כן לא מצינו אף פעם שהוא שנה ד א ם לאל לא ל ל הוא ללמד למה רחי אלא בכר שרבי שהיו ולכן הוכחה במקומה עומדת שרחי הוא זה שבר שר מבחוץ מבפ וי עד כן ד ת e
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה