העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף טו עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף טו עמוד ב
אומרת המשנה בקול אוסים לכיים בכל חומר שהוא אפילו בדוב שיש בו רוח חיים אפשר לקחת בהמה להעמיד אותה בפתח המבוי לקשור אותה לשם והיא תשמש ללחי ורב מר אוסו רב מייר כמו שנראה בתחילת הגמורה הוא אומר כל מחיצה שיש רוח חיים אי לה זה שם מחיצה למה מפרש רשי בסוק שמה מעמיד את המחיצה רוח חיים שבה ורוח חיים אין אין בה ממשות אז אין לה מחיצה ממשות כך סובר רב מיו ומט משום גולל גם בעל חי כל חומ שהוא אפילו בלחי א השתמשו בו ככיסוי לקבר המת זה טומס גולל הגולל הכיסוי של הכבר כך לומד רשי מטמ משום ויל כמו המת עצמו ורשי סובר יש ראשונים חולקים על רשי שאפילו אחרי שהסיר אותו מהקבר הוא עדיין מטמא אפילו בעל חי גם מטמא תומס גול אפילו שבל חייי לא מקבל שום טומה אפילו שמת נוגע בו לא נטמע אבל טומס גולל יש בו ורב מיר מתה שוב כי לא שייך מחיצה מבעל חי לכן גם גולל הוא לא נחשב לגולל וקוס גינוש על כל דבר אפשר לכתוב גת אפילו על בעל חי אפשר לכתוב גת על יד של עבד ולתת את העבד לאישה או על קרן הפרה ורבי וסי הגלילי פוסל כמו שהגמר עמו כ שש בח פ ל ג לקבר מה הכוונה לא עושים אותו גו לקבר אם הוא כן רוצה לעשות אותו אומר רשי כלומר אם גולל אין שם גו לת משום רבס הגלי אמרו כתוב וא שרש מאס לכתוב עלי ג תמד וסבו וסב לא מיר הה יכול להות כתוב נוס קרסוס מכלכל דבר אפשר לכתוב אם כ מהספר לא לוך ספר דובו שאין ב רו חיים נוכל אף כל דו שחים נוכל הוא כשר לכתיבה צריך להות דו פ אבל דבר שיש וחיים או שהוא דבר מאכל הוא לא כשר לכתיבת גת ורבו שהם מכשירים הכל מקסי וכוס ו בספר זאת אומרת כתוב על הקלף קוסבו ספר לשון סיפור סב לספיר דורים בלמה שיכתוב לדברי קריות על מוד עושה אם כך שואלת הגמור לפי חום אפשר לכתוב על כל דבר שהוא אכוס לא מיותר ורבס מגרש ו מגרש בכסף אם נתן לה כסף אמר התגרש בו היא לא מתגרשת למה שנחשוב שכן סל קדומי אול ואסק שצי להב כמו שגמור בקידוש מבארת כתוב ויצו וויסו אז מקישים את הו את הקידוש ליצי אל הגט מהו בכסף כמו שגמור דורשת בקידוש כיח כיכ מסד אפרן אף יצי בכסף וסב לו בקסי מגרש רשס בכסף ורבי יס הגלילי שהוא דורש מכוס שאפשר לכתוב על שר דברים סורי אפשר לגרש בכסף מנולי נק מספר קריסוס מזה שכתוב קריסוס סמוך לספר סיפ קס ין דקסו ורבן הי סיפ ריסוס מבולי לדבר הקס בינו לבינו הם דורשים סמיכות שהג צריך להיות קריטו שיחתוך ביניהם לתניה אדם שנותן גת לאשתו הרי זה גיטך על מנס שלא תשתי יין לעולם אוי על מנה שלא יתך בסובך לאלו אין זה קריסוס הגט לא חל אפילו שמקיימת את התנאי כי צריך קריסוס צריך שהגט יחתוך ביניהם והיא נשארת כל הזמן מחוברת עליו ו לא יכולה ללכת לבית אביה לא יכולה לשתות ין כל חי חיה הגט לא חל אבל אם ה עושה את התנאה שלא תשתה יין או שלא תלך בתבי כל של יים הרי זה קריסוס והגד חל מיד רק צריכה לקיים את התנאים כי יש כאן קריטו כי אחרי 30 יום היא מתנתקת מזה זה הם דורשים מסייף הריסוס ור כ ת ור ו שריך לה דבר שמנתק םים שאור כך צריך לכתוב וממי אין כיור לדרש ספת עד כן ד תב fe
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה