העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ח עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ח עמוד ב
איתמר מובו אסוי קנדל נדל זה מרבה רגליים יש לו הרבה רגליים משני צידיו המובי הזה גם עשוי באופן שיש כאן מובו גדול שמצד אחד פתוח לאשו סבים מצד ימין הוא סגור אולי פתוח לחצרות אולי סתום לגמרי ממול הוא גם סתום אבל בצד שמאל יש הרבה מבואות קטנים שמצידם השני הם פתוחים לרשות סרבים אומר הביה איך מתקנים זאת צורס הפסח לגודל בפתח של הגדול שם הוא פתוח ל שו סרבים הוא עושה צורס הפסח שני קנים וקנה על גבו והנוח כולו כל המבואות הקטנים משטרו בלחי קוירו בהם כדי להתיר אותם הוא בכל פתח של כל מוב קטן רש סרבים ומניח לכי אוי קוירו אומרו ולמעשה מה יש לנו כאן יש לנו כאן הרבה מבואס הקומס כל מובו המובי הגדול הוא מצד אחד פתוח ל שרבים ממול סתום אתה לוקח שמאלה מובו קטן שמסתיים ברשו ורבים ככה איפה שאתה רק לוקח שמאלה יש לך כאן הרבה רישים של מובו יוקום ולפי מה אמרת שמספיק לקרו כמן כשמואל דוס ססום לא מלי צורס פסח למה בגדול אתה כן מצריך צורס פסח למדנו בדב וב מהיא שיטת שמואל במוו יוקום בכל מקום שהוא פתוח סבים שמה מניחים מובו בפתח לחי אוי קוירו כמו מובו ססום אז למה הצרכת לש שם פסח ד למז רדו היתה איר של שמואל ובכל אופן החמירו וחוש לו לד רב אז איך אתה לא חושש לשיטת רב אלו מרו צריך לתקן זאת כמו שרב פוסק לן מובו יוקום מה רב אומר במבו יוקום שצריך לעשות צורס הפסח במומי ולקו בכל פתח אז גם כאן פסח לוגיס בכל המומי זאת אומרת בכל פתח של מבוי קטן איפ שנפתח למבוי הגדול עושים צורס הפסח שם זה הקומית וידור גיס כל המקומות שנפתחים לו שבים בין במובי הגדול א שהוא פתוח סרבים ובין הבוס הקטנים בצד שפתוחים לשבים משטרו בלחי קויו אחד משניהם אומר רב קהנ תחליפ משמי דרב קהנ בר מניומי משמי דרב קהנ בר מלקו משמי קהנ רבי דרב רבו של רב ואמר לו שהרב כהנה השלישי רב כהנה בר מלכיו הינו רב קהנ רבי דרב הוא אותו רב כהנה שהיה רבו של רב דבר מעניין ממר שהכל רב כהנה בשם רב כהנה בשם רב כהנה מה הם אמרו מובו שצדו יחוד אורך קירח צדדי שלו הוא ארוך יותר וצידו יחוד קוצו כמו שמצוייר כאן ברשי אז אם זה פוס מרב מויס אם ההבדל ביניהם פחות מרו זאת אומרת שקירה ארוך הוא עודף על חברו פחות מרב מוס מניח אסקרו באלכסון יכול לשים את הקורה באלכסון כמו שמצויר כאן ברשי ויוכל להשתמש לטלטל בקטע של הארוך יוכל להשתמש ביותר מקומות גם עד עד הקורה יוכל להשתמש באף שקצה יכל להשתמש רק עד שם אבל אם זה ארבעס הבדל ביניהם אינו מניח סקירו אלו כנגד הקוצר ומניח זאת ישר כנגד הקצר למה אומר הריף ברגע שיש אזה ד אמוס זה שיעור של מובו זה כאילו מובו נוסף ולכן אי אפשר לשים קוירו באלכסון רוב אמר איך עוד זה ואיך עוד זה בין אם זה ד דמוס בין אם זה פחות מד דמוס אינו מניח את סקוו אלו כנגד הקוצר מוסיף רוה ואם מטעם דידי אני אסביר את הטעם שלי ואם מטעם דידו אני גם אסביר את טעמם של רב כהנה כל השלוש רב קנס ארבעת רב קנס אי מת מדידי אני נחלק איתם מה ההיתר של כ אני סובר כרותי ממים משום הקר כדי שיהיה הקר כאן זה מובו ומותר לטלטל בו כאן זה רשו סב אסור לטלטל אפילו שם דומים שרבים הולכים שם ובאלכסון ליה ועקר ברגע שהקורה מונחת באלכסון אומר רשי הרי מה קורה אלה ש שבני מובו הם משתמשים תחת האלכסון זאת אומרת עד הקוו עוד מעט נראה מה הדין של תחס הקוו ונמצא שמשתמשים גם בשטח שהוא כאילו וסבים שכנגדו אין קיר אז הקרו מאבדת את היקר של שלה לכן אסור לשים באלכסון רק שמים ישר ורק עד לשם מותר להשתמש ואם את הם דדו הם סוברים קוירו מומי משום מחיצה היתר של קוירו הוא כי רואים כאילו שהכירו יורד ממנה המחיצה עד הקרקע ובל סנה מה ומחיצה אומר רב קנה אולו שמצ דהני כיוון שזהו ממר של רב כהנה כולם כל הרב כהנס אז גם אני הוא רב קנה סתם רב קנה שהזכיר אותו תמיד בלי שם אביו גם אני גם אני אוסיף בזה דברו דמר שרב קנס אמרו שאם זה פחות מדלד מניח ה בס לא ימים בלס המוב ה לא כל כך רחב ומ כששמים באלכסון האלכסון הוא לא יותר ממס זאת אומרת האורך של הקוו למעשה הוא לא יותר ממוס אבל יש בלס אנו מניח אלו כנגד הקוצר למה כי הקוו היא כאילו עושה פתח ופתח עד אמוס נחשב לפתח יותר מ1 אמוס אין לזה שם פתח כמו שלמד במשנה הראשונה אומר הריטב לפי זה לא צריך לא דווקא להניח כנגד הקצה זאת אומרת להניח את הכורה ישר אפשר להניח אותה באלכסון אבל פחות באלכסון כ באופן שיצא שזה פחות מיותר מ זאת אומרת עד 10 אמוס היא בולו מסתפקת עכשיו הגימור ספק כללי לאו דווקא כשקורה מונחת באלכסון ספק כללי בכל כל המבואות שהתירו אותם עם קורה מהו להשתמש תחקרו האם בשטח שתחת הקורה גם מותר לטלטל או שהקורה מתירה לטלטל דווקא מהקורה ולפנים מבי הגמור שז מוקס ר ורבי חי ורבי אמרו מ להשתמש תחסרו שמואל ורבי שמן ב רבי ורבי שמן בקי שמרו אסור להשתמש תחסרו אומרת הגמור לימה בוא נמר בו פג שמלוק בני דמס הקוו משום הקר אלה שהתירו סוברים שהמטרה של הקוו זה הקר הקר גם תחס הקוו יש הקר ומרס הקוו משום מחיצה וחוד הפנימי של הקוו ממנה כביכול יורדת מחיצה ולכן רק משם ולפנים מותר להשתמש תחת הקורה אסור להשתמש אומרת הגמורה לא דכו מק משום הקר ומת הגמור תסביר גם שאפשר להסביר שכול מסברים מחיצה קודם כל מתחילה הגיבור אפשר לומר ששניהם סוברים שקור בשוקר ואכ בקו מפליגה דמסו קיר מילגב ומסוקי מילבר הם נחלקו הייכן הקר של הקוו למי עושים את הקר זה שהתיר סובר שהקרמל לאלה שמסתובבים ברשו ורבים והם רואים הבני המובי מטלטלים במובי למה לי אסור לטלטל לכן עושים לו הקר הוא רואה את החוד החיצוני של הקוו ולכן גם תחס הקוו יש לו הקר מותר להשתמש שם לטלטל שם אלה שאוסרים סוברים הק מלגו הקרו לבני המבו שיבינו לנו מותר לטלטל כ אנחנו במבוי שםב עשו מה הם רואים הם רואים את החוד הח הפנימי של הקוו ולכן רק עד הקוו מותר להשתמש חס הקוו אסור ו כ מסברים שה משו מחיצה פ ו הפני ס לכן רק משם ולפנים מותר להשתמש תחס ה אסור להשתמש ומס לא חודו החיצון כביכול חוד החיצון של הקוו יורדת מחיצה יורד בסיסם ולכן גם תחס הקוו מותר לתלתל אומר רב חסדה כל המחלוקת היא דווקא במובי שמתוכם בקוו אבל במובי שמתוכן בלחי הכל מוד בבין לחים שעוס לחיים לשון רבים אומר רשי כל המבואות שמתקנים בלחי אבל הכוונה היא שבין הלכי בשטח שבין הלכי לקיר שנגדו אסור לטלטל שם למה אומרים טופס קוירו יש שיעור צריכה להיות לפחות ברוחב של טפח אז תחס ה קוירו יש אומרים שמוותר להשתמש לא מפחדים שהוא יגלוש לרש סורב אבל לכי אין בו שיוא יכול להיות דקיק ואם נט לו להשתמש מול הלכי יבוא גם להשתמש בשו סרבים לכן לא התירו ואפילו שעושה את הלכי יותר רחב כבר לא פלוג ובין לחיים לכול למה אסור לטלטל עד כאן דף חס א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה