העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ה עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף ה עמוד ב
גופ מה הזכרנו עכשיו אמברו ארונ לכי הבלת מדפ של מובו שנעשה לא לשם לכי כמו שאמרנו מ י משו ך מבררת הגמור באופן שצריך לשים לכי אחר ימ ב הוא שם את זה ליד הדופן הבולט אין הוא מקר אומרים הוא מרחיב קצת את הדופן אין כאן הקר ללחי אומר ר פופה נכון ציר לשים את זה בצד הנגדי דמוק לו לאי דור גיסה כי אם הוא ישים זאת בצד שכבר יש דופן בולטת אין כאן הקר ללחי אבוי רבי ישוע אמר לא אפילו תדמו בעדי אפשר כן להעמיד את הלכי בצד שכבר יש דופן רק הוא עושה זאת באופן שזה יבלוט שזה יהיה שונה דמת שהוא מגדיל א אוד מצרי שהוא מקטין אותו אומר רשי שתי אופנים להגדלה ושתי אופנים להקטנה או שהוא עושה אותו יותר גבוה מהדופן או יותר נמוך מהדופן או שעושה אותו יותר רחב מהדופן או יותר צר מהדופן אומר רב הונ בריד רב יהושע לא ימון מה שרב הונה אמר שאם הלכי שבולת מדפ שלא נעשה לשם לכי יש בוד דמס הוא לא ר את המבוי צריך לחי אחר זה לא נאמר אלא במובי שמונו מבוי שיש בו בכל הרוחב של הפתח שמונ אמוס ואז נמצא שיש כאן לכי של ד' אמוס אין כאן אומד מרובע לפרוץ ארבע נשאר פרוץ וארבע סתום והלכי בטור לכי אי לא יכול להשתמש בו כי יש לו שיעור של מובו ה צריך לכי אחר אבל במובי שבע כך צריך לתקן כ מדובר כם באמוס ב שבע כל המוב היו שבע או שבע וחצי או שבע ושר העיקר פחות משמונה מה אתה אומר אני לא יכול להשתמש בלחי בב שבולט בתור לכי כי יש לו דל דמס אבל יש לי כאן היתר אחר ניטר במד מרובע לפורץ אם כל ה חלל כל הרוחב הוא שבע ברגע שיש לי כאן לכי של ארבע כמה נשאר פרוץ שלוש שלוש זה פחות מארבע יש כאן עומד מרובה על הפרוץ ואז לא צריך שום תר אחר מאיפה אני יודע שגם זה מתיר את המבוי וכל וחומר מחצר ומה חוצ כמו שאמרנו באופן שזה אי אפשר להשתמש עעם התירים של מובי מרובע או שאור קוי פחות מרו בוי שאינו תרס בלחי וקרו תרס בעומד מרובע על הפורץ אם יש פרצות בחצר אפילו בכל הארבע תפנות אם העומד החלק שיש קיר יותר מהחלק שאיין בו קיר יש דין של וימד מרובע ל הפורץ ורואים את כל הקיר כאילו הוא מושלם מובו שניר בלחי וקרו באחד משניהם אינו דין שניר ב מדרו בעל הפורץ ממילא ברגע שהמוביל הרוחב שלו פחות משמונה ויש לי כאן ארבע סתום עם הדופן אז או מדברו בעל הפרוץ לא צריך תר אחר אומרת הגמור אם המקום הכל וחומר א יכול להפריך את הכל וחומר מה לחצר יש להכול שן במבו שכן פרצו ב אם יש פרצה עד 10 אמו אז אפילו באופן שהפורץ מרוב לעמד אבל עד מוס זה שם פתח ופתח לא לא פוסל את את הקיר טים הרב מובו שפסו רבו רבו תפוחים ו שצריך לתקן בב מדובר כם בתפוחים כמו שנראה לאלון זו שיטס רבונה שפרצה במובי פוסלת בבות פוחים אז כמו שאין לזה תקולה שיש לחצר שפרצו ב כך אין לזה תקולה שפץ מתיר אונ הגמור רב ישע מנ פרצ ב פרצה שיש בה עד 10מ לא פוסלת מ בדיוק כמו חצר אז אפשר להשתמש בכל וחמר שואלת הגמור למן אמרינן רב הונ י רב ישע הרי בא להוסיף לפרש את דברי רב הונה מה רב הונ אמר רב הונה אמר לכי הבלת מדו של מבוי באופן ש דך לכי אחר ועל זה רבנ רבע אמר זה דקמ הוא אומר ז בדבר רב הונ ורב הונ עצמו איך אי אפשר להשתמש בונ הגמור הוא לא אומר זאת בד רונ רנב ע הוא לא אומר ז בשנ אומר בשיטת עצמו הוא אומר כך בנו מסתבר כמו שרבו אומר י אפשר להשתמש ב בור לחי ד זומד מלוב ואין כאן אומד מרוב לפורץ לכן צריך לחי אחר אבל באופן שעמו שיבו לא מסתבר כמו רבונה רבונה יכול להיות באופן כזה גם הוא לא מכשיר בפץ כמש בחוצה אבל אני שאני סובר שחוצה ומובי שניהם פרצו ב אני יכול להשתמש בכל וחומר אז באופן כזה לא יצטרכו לכי אחר כי יש כאן היתר של עומד מרובע לפרוץ רב ש הוא בא להוסיף אפילו ת במו שמנו אומר כל ההלכה של רב הונ שאם ללחי יש שיעור של דמוז מלו צריך לחי אחר זה דווקא במובי שיותר משמונה אבל אם המוב פחות משמונה כבר סיכמנו שישמו הפורץ אבל אפילו שהוא בדיוק שמונה נמה צורך לכי למה כי קשה לדייק ולעשות בדיוק ארבע לכי וארבע פתוח עכשיו מו נפשך אי אומד נופש אם הלכי קצת יותר מבע ניר בפורץ כי אז מהשמנה נשאר קצת פחות מארב אם קצת יותר סתום קצת פחות פתוח אז ישל הפורץ פורץ נופש אם לא דייקת ועשית את הדופן פחות מארבע קצת פורץ יותר ושולל בדרס מה ירס מה יכול להיות דרדו בדיוק יש כאן מו של שמנו וארב לכי וארב פתוח ובאופן כזה שפ ומד טוס מביאים שזה מחליס אבל הוא סובר שפרוץ קמד עדיין לא מותר צריך להיות עומד מרוב לפרוץ אב סופק דברי בסוף דברם וקל יש לי כאן שלוש זדים יכול להיות שומת קצת יותר ואז אפשר להשתמש בתור אורבל הפורץ יכול להיות שהפורץ קצת יותר ואז אפשר להשתמש בתור לכי הסיכוי השלישי הוא האפשרות השלישית שזה בדיוק זה רק סיכוי אחד מתוך שלוש זה סופק דרבון כי כל העניין שצריך לכי זה רק מדרבן מדרס לא צריך בכלל לכי כדי לטלטל במובי סופק דרבון לכולה ולכן עם המובי בדיוק שמונה גם אפשר להתיר ם הלכי שבולט ד' אמס תוסס מוסיפים למה צריך לומר שסופק דרבון הרי אמרנו שיש כאן שלוש אפשרויות שניים מתוכם מותר רק אפשרות שלישית אסורה אז גם בסוף קדו ריס מתיירים בכזה אופן מסבירים טופס זה לא בדיוק מה אתה אומר יש לי שתי אפשרויות אחד שעמד מרובע אזה העומד מרובע על הפרוץ אחד שהפורץ מרובה ואז יש לי לכי שהוא פחות מד אבל יכול להיות כמו שאתה אומר שאי אפשר לדייק לעשות בדיוק ארבע בדיוק ארבע יכול להיות שגם לא מדויק זה שאתה אומר שהרוח של המבוי הוא כס אולי קצת יותר מכס אם הוא קצת יותר מכס יכול להיות שבאמת הפרוץ מרובה על העמד אבל בעומד עדיין יש ד' כי הוא קצת יותר ולכן יש לי כאן כביכול שתי אפשרויות לכך ושתי אפשרויות לכך א אה זה סופק סופק sch [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה