הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ה
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ה
[מוזיקה] עבדזור דף ה מתחילים בסיעתא דשמיא ארבע שורות האחרונות של הדף הקודם עוד ממרה של רבי ישע בן לוי ואמר רבי ישע בן לוי לא יאוס ישראל עגל אלולים פסח פה לבלי תשובה מסביר רשי כלומר גבוירים ושליטים ביצר ולא להזגל אלסמלך פספלי שח לא יושו שלא יקבלני אומרים לא יצגל שכופרו עברו כזו חמורה ונסכבו בתשובה שנטו בנת הקדוש ברוך הוא אומר מן והיו לבום זה לאם לא כל היום גומו הלוואה שתמיד יהיו באותו מצבות שבזמן הזה הם היו גיבוירים ומצי ליבו באירוסום והרחנים מסבירים שוודאי שיש בחירה אלא הכוונה על פי מה שמבואר מסכס קידושין שיצרו שלא דו מסגר בורוב בכל יום וילמול לקדוש ברוך הוא אויזרוי אין יוכלוי אז בשעה זו שהיצר בא להכשילם במיסו עיגל הקדוש ברוך הוא לא עזר להם תגבר על יצרום אפילו שהיו רואים לכך כדי שיקשלו בחטא וישובו בתשובה ויהיה פסחים פלא בעלי תשובה והיינו דבר דומה רבי חו שב שחי לא דוד רו לאיס מיסה עם בת שבע ולא ישראל רוין לאס מיסה של העגל לא דוד רוא לאסמיס דחסיב דוד המלך אומר על עצמו וליבי חולל בקרבי יצר הרע חלל כמו חלל כמו הרוג בקרבי ואין לו כוח לשלוט בקרבי ולא ישראל רואין לאס מיסה דכסיב הקדוש ברוך הוא מעיד עליהם מאיתן ואיו לבוא ומזם לי רויסי כל היומים אלו לא מוסו לא ימלוך זאת אומרת גזירת מלך הייתה כדי להתפסח פלשובים שימחו אותו יוחיד אז הוא אומר מה יש לי לעשות אומרים לא יקלך אצל יוחיד כמו דוד המלך עשה תשובה כמו חוטו ציבור אומרים לו יקלך אצל ציבור ותחזרו בתשובה כמו שהיה במיס או עגל מוסיפה הגמורה הוא צריכה הפסוק היה צריך לכתוב גם בדוד וגם בעגל את חטם וקבלת תשובתם נישמ משום לכן הקדוש ברוך הוא קיבל ציפרסמחתי ושחילו לשם הם לא יתקבלו לכן גם זה תקבל ויש ציבור שנפח יש כאן זכות של הציבור יש הרבה רחמים אבל יוחד מזכוס זכותו לא כל כך גדולה אם אלוהי צריך בין ביוחיד בין בציבור הקדוש ברוך הוא מקבל בעלי תשובה יינו דרבי שמואל בן נחמר יונס מדסיב נאום דוד בן ישי ונאום הגבר הוא כמעול מה הכוונה הוא קמול נאום דוד בן ישי שאקים הוא לא של תשובה יש כאן שתי פירושים או שאול זה לשון תועלת התועלת של התשובה או לשון אול שדבד המלך הטיל אול התשובה על כל החוטים שהם לא יכולים לפתור את עצמם מלשוב בתשובה ואומר רב שמואל בן נחמיני אומר רבי יונסן עוד ממר מותו ב נמר כל מיץחז בעולם הזה המלאך שנוצר מהמצווה אז המצווה מקדמת לכס לפו שנאמר והולך לפונך צדקו כבוד השם ספכו מצד שני אוחס מלפטו היא פת אותו כמו מלבוש מליכתין שנמר לסו אורזג רב לוזר אומר העבירה קשורה ב ככלב שנאמר יוסף הצדיק במיספטיפה ולא שומשבצלו ליוסמו מה זה הכפלות לישכו בואל הזה שאז אם היה קורה כך אז מה היה ליסאמו בואלב וחוזרים למיסגל אומר שלוקיש ביו ונחזיק סינו שעשו את העיגל שילמו לעין לא יחו ליבו לאילום כמז היו נעשים כמלוכים ולא הולידו בונים אחר כך בגלל שהם חטו הם ירדו מדרגס מלוכים וחזרו להיות בני אדם אז אנחנו נולדנו שנאמר כתוב בתהילים אני אמרתי כך אמר הקדוש ברוך הוא במתויר אלוהים אתם ובניין כולכם אבל כיוון שחיבלתם מעשיכם בעגל לכן כתוב מה כתוב בהמשך אוכל כאודום תמוסון וגוימום שואלת הגמורה לממרדי לא יחטו בעגל לאבו מולדו לא היו מולידים הוקסיב אחרי המעבול הקדוש ברוך הוא מצווה לנוח ולבונו ואתם פרו רבו אונה הגמורה עד סיני מאז היו כמו מלוכים שואלת הגיבור בסיני נקסיב הקדוש ברוך הוא אומר למוישה רבינו לימור לוהם לכלל ישראל שובו לכם לאוליכם לנשותיכם אומרת הגיבור לשמחסינו כעד אתה נסר להם אל תגשו אל אישו אבל לא למטרת תולדת ילדים שואלת הגמור והוקסיב שם למן יתבם ולבניהם וגויים את אומרת שיולידו בנים אומרת הגמורה לא לאיסונדםסין לבנים שכבר היו להם זה הכוונה לבניהם אבל לא יולידו עוד שואלת הגמורה ואומר שלו כשמחסיב זה סיפ אלא מלמד שקדוש ברוך הוא לאישן דור דור ודורשוב כל הדורות הבאים והדרשנים של הדור דורדור וחומוב דורדוב פנוסוב כי מי שהגע לדור של רבי עקיבא והוא ראה את סופו של רבי עקיבא שסרקו את בשרו במסריקו של ברזל סומך בתוירוסו שה דורש כל קוץ ונסעצ במיסוסים אומר אמר עודבר וליורך כל בגומו לא יכולים להבין את מה יש הקדוש ברוך הוא הקופונים רואים שכבר נגבע שיהיו עוד אורות או טענה ואומר רב יסי אין בן דוד בו עד שיכלו נשו שבגוף מסביר רש"י אוצר יש ושמו גוף ומברשיס נוצרוקנשו לבולדסם לשום ועד שזה לא יתרוקן משיח לא יבוא שנאמר הקדוש ברוך הוא אומר כי לאילום אורב לאחר את זמן הגאולה ולא לו נצח אקצוף מליגול אלו מי למה זה מתעכב כי רוח מלפוני יעטוף הנשמות שבאוצר שנקרא גוף זה מאחר את הגאולה יטב זה לשון העטופים ללאובון המאחרים ונשמוס אני אוסיסי הנשמות שבראתי מיסבר שי צריכים להיוולד הקופונים הזורים שוודאי היו צריכים להוליד אונה הגמורה באמת צריך לשנות קצת מה שרשלוקיש אמר שצריך להודות לאבותינו שחטו בעיגל לא יתימה שילולי חטו אונו לא יבונו לאילום ודאי שהיו מולידים אלא כמי שלא יבונו לו כיוון שהקדוש ברוך הוא אומר שהם היו כמו מלוכים זאת אומרת שהם לא היו מתים אז אם כולם היו חיים אז מי היה מסתכל עלינו הכיוון שהדורות הקודמים מתו לכן אנחנו חשובים אז צריך להודות להם שהם חטו ולכן הם מתו שואלת הגמור לממרדיחותו בעגל לא ומיסול היו מתים ווקסי בתור פרשס יבומוס או פרשס נחלוס שאדם מת בלי לילדים צריך לייבם את אשתו אדם מת מוריש לבניו לאחיו כל סדר הירושה אתה אומר שלא שלא היו אמורים למות אומנר הגמור על תנאי פרשיות נעלו נאמרו על תנאי שאם יחטאו וימותו יתקיימו פרשיות אלו וכך היה שואל את הגמור מקסי וקרואה על תנאי עונה הגמורין כמו שראינו לאיל דוכי מרבש בלוקשמחיב כתוב במיסה ברשיס וירי יריבוי קיום השישי למה בדיוק בסוף מיס בריש כתוב עם ה השישי מלמד שנקדוש ברוך הואמר אםישי בבס מוטו תקיים העולם ממלב ארזרסכם לטיובו ואז הכל נכתב על תנאי ממילא זו כוונת רשלוקיש שאילולי הם חטו הם לא היו מתים ואז לא היינו חשובים מקשה הגמור מיס כתוב שהקדוש ברוך הוא אמר במתויר מאיתן ויו לבוםזה לו לאי ולשמו כל מצבו ישראל כל היומם למען תבלהם נבנה לאילום מה הכוונה למען תבלוהם אומרת הבריסה לבטל מלחמוס אי אפשר לא ייתכן שהכוונה שלא ימותו שכבר נגזרו גזירו אחרי חטא עץ צדס הקדוש ברוך הוא גזר שאדם ימות או לא יקיבלו ישראל לסטוירו ולא כדי שלטי אומו ולא שולטז בון לא שמקבלים שכר בעולם הזה אלא אין ולא שולט בהם זוכ שנמלם עדום הקופונים אז רואים שכן הורים למות גמורשליש דורק יש חולק על הבריס הזו לת רבי יוס לא קיבלו ישראל אלא כדי שלא לחמוס שדם היו נשארים לחיות לעולם שנאמר אני אמרתי אלו אתם ובני אליון כולכם אבל כיוון שחיבלתם מעשיכן אוכן קודם תמוסון אבלוליזאת אז לא היה שואלת הגמי למד אוקיימלוך אדרבה כד זו הטוב שלא ימותו שואלת הגמנקמה דנו הבריסה הקודמת נמקסיב אוכל כודום תמוסון זאת אומרת שלולי שהם קיבלו מעשיהם הם לא היו אמורים למות אונה גמור מיסה אניס אומרת בכל מקרה היו אמורים למות אבל אם הם לא היו חוטים בעגל אז תמיד היה להם את ממונם כיוון שהם חיבלו מעשיהם קודום תמוסון שהם תמיד יהיו עניים אומר רש"י שמשחוטו שולטו בהםסם המכלסמו כל היו לאכל הגויים לוקחים כל הזמן כסף מהיהודים ומיסה וגם כוללניוס דום אמר הרבו חשובים כמיסים אילו אין אוני סומ ומצ צוירו ומי שאין לבונים מה המקורות אוני דכסיב כתוב שמושה רבינו שמע שמלשינים לפרוי שהוא הרג איש מצרי הוא ברח למדיון ואז אחרי תקופה אמרו לו אתה יכול לחזור למצרים ככה אמר לו הקדוש ברוך הוא כי מיסו כל האנושים אנשים שמבקשים את נפשך מתו ומענינו מי היו אנשים דוסם ואבירום כרי כתוב שם העברים של שינו כתוב עיברים ניצים וכתוב מסכת סנדור גימור אומרת שאיכן שכתוב ניצים או ניצובים זה דוסם ואבירום עכשיו נשאלת השאלה מה הכוונה כי מיסו ומי מיסו הרי בדס קוירך הם היו דוסם ואבירום אלו מים מה ואהבו ודאי שהם היו בחיים אלא שיורדו מנכסים ולכן הקדוש ברוך הוא אומר לו כי מעסו כל האנושים ומי אומר בדיוק מיסו אולי שאר דברים אולי התעברו או שנהיו מצוירועים אומר טויספס בפירוש השני כי משמע שיורדו מנכסיהם למחמד כן אין להם כחוד להזיק לכן הוא אומר אתם יכול לחזור למצרים לא יכולים להזיק לך אבל כל אנוך היו יכולים להזיקו על די ממונם הקופונים אז רואים שמי שאיבד את ממונו הוא אני נחשב כמת סו ממנין שהוא כמת חסי במחש כמו ישיבני כמיסיוילום זאת אומרת שמי שיושב בחושך הוא כמו מת ועיוור תמיד חושך לו מצויר עוד חסיב משה רבנו מתפלל כשמיר יתה מצורעת אלנו תהי כמיס זאת אומרת שמצירו כמס ומי שהלילו בונים כסיב רוח אומרת ליעקב אוב ליבונים ועם עין מיסון נויכי מסביר המרשו אם הכוונה שאם אין לי בנים אני אמות מצר הייתה צריכה לומר ועם עין אומוס לשון עתיד מה זה מיסו נויכי כעת אני מתה זאת אומרת שמי שאין לו בנים נחשב כמת הבאנו מקודם את הפסוק מהן וואו לבום זה שהקדוש ברוך הוא רוצה שיקמו את המצווס מביאה הגמורה דבר דומה טונו רבונון הקודש ברוך אומר אם תחנונים לו שמי וגמה כמעט מכניע לו עמי זה תחינה כמו לו כדברך הקדוש ברוך הוא מתחנן לפני שישמרו את התיר פסוק לו הקשבת מצויסל שהקשבת מצויס ונוגר ויחוזרצ רבנו הקדוש ברוך אמר מיתן לבם אומר להם משה לישראל ישראל אומר תראה מתי הוא אמר להם את זה 40 שנה אחר כך כפויי תובו בני כפויי תיבובו אתם לא מכירים להחזיק טובה למי שעשה לכם טובה מה הכוונה בשור שומר הקדוש ברוך הוא לישראל מי יתן ואבם זה לוהם מי יתן שכך יהיה או לוהם לא ימר תנטו מי יתן אתה תיתן אתה תגרום שתמיד נהיה ירי שמיים אלו מה הם היו כפוי תיבה מסביר תוספס הם לא רצו לומר תותן כאז יצטרכו להחזיק לו תובו על כך לכן הם לא ביקשו כפוי הטוב עוד מקום רואים שהם היו כפוי תובד החסיב שכלל ישראל התלונן ונפשנו קוצו בלחם הקלויקל קלויקה זה לשון קל קלו אמן מה הכוונה היה נבלא בכל דבריהם לא היו צריכים לצאת לצרכים הם קראו לזה קלויקל זה נשאר אצלנו מה יקרה אפשר למות ובאמת הקדוש ברוך הוא עשה את זה לטובתם כי הרי כתוב שהיה אסור להתפנות אלא מחוץ למחנה עכשיו הם צריכים להתפנות במקום שהאוננון והאורן לא ילך לכיוון אז לכל הצדדים לימינה לשמאלה לקדימה אולי עוד מעט האוון ילך לכיוון הזה היו צריכים לצאת אחורה והרי כלל ישראל ישבו מאחנה ישראל ג' פרסויס אז מי שהיה בראש המחנה היה צריך ללכת ג פרסאות אחורה כדי להתפנות לכן הקדוש ברוך הוא עשה שלא צריכים להתפנות והם היו כפוי תובו והתלוננו על זה בני כפוי תיבו עוד המורשן כבר היה כפוי תובחסיב הקדוש ברוך הוא שואל אותו אחרי חץ הדעס למה חט תת אז אומר או אישה שנוסאת מודי נוסמנוציכל שנוסאת מודי לשון גנאי כביכול מי ביקש לך לתת לי את האישה טולה את הכלכלה מתנתו של מקום הקדוש ברוך הוא עשה זאת לטובתו שתהיה לו עז כנגדו אבל אף מישה רבינו לא ירום זלם לישראל התוויכה הזו שהייתם צריכים לבקש אתותן אלו לאחרב שונו בתחילת משנת בכו משדבורים שמו לפני כניסה לארץ ישראל שנמ מש מיש רבינו אומר להם וילי לכךסכם בממדבר בו שון הוקסיב ולאנוסם לוכם לי וגוימו לא דעס שתיו יודעים לשאול מהקש מכם זאת אומרת שמויש רבינו הוא לא שם לב לכך עד אחרי 40 שנה שהקדוש ברוך הוא רימז להם שתבקשו מי התן תגידו תותן אומר רב שמע מינו מזה אני שומע לאקוני שדינרבי אדם לא יורד לסוף דעתו של רבו עד רבונשנין מושה רבינו לא ירד סוף דעתו של הקדוש ברוך הוא רק אחרי 40 שנה ואז הוא רימז אותו את כלל ישראל ותיסזס עמוד א' מקשים אם מושה רבנו עצמו לא שם לב לקרחק אחרי 40 שנה אז למה הוא קעס על כלל ישראל גם הוא לא נזכר מכך אומר טויספוס הוא היה צדי גומור אולי צריך למתנה זו לבוא ומזה לאירו אבל הם הרי אחר כך הם ראו מה קורה שהחיתו עיגל ומרגלים היו צריכים לבקש אתותן לכן הם כן כן כן היו צריכים לשים לב כי להם זה היה נוגע הוא עצמו הוא לא שם לב זה רק אחרי 40 שנה כי זה לא היה נוגע לו מביאה הגמורה אומר רבי ירחנו משום רבי בנוי מידכסי אשריכם זויר על כל מוים משלכי רגל אשר והחמור אז רשי מסביר משלכי משליךם רגלי יצרו הבעל אדם מעליהם יצר הרע מרומז ברגליים כ הוא נקרא אורח כמו שכתוב במוש של בסעף השמואל הכוונה אשרי משרקים בתור בגמ חסודים יצרו מוס בדם ידי שנאמר אשרכם זיר על כל מים וזרי שנזרו לכם לצדוק בקיצור לפי חסד ונקצו מלכים חרגל חמור לאצל דברי כשור לאחמ למסלת את דברי התוירו להתייגע בתוירו כמו שהשור הוא נותן את עצמו לעול שהבעלים שמים עליו כמו החמור שהוא נוסע את המסו עד כאן דברי הגוד אגב הדיון גרסת המשנה עידן כעת חוזרים לדין המשנה מה למדנו ג יומים אוסו לאוסס ולאסמו וכולו נשאלת השאלה ומי בעינן כולה אז מסבירים הראשונים בדעס רשיתו סרחים קצת אחרת שלמעשה נראה בדף הבא שהגיבור מסתפקת מה האיסור למכור להם האם האיסור למכור להם בהמה כי חוששים שהגוי הרוכו משתמש בזה לקורבן לבדזורה ואתה מכשיל אותו לפני ולשית משלון או שמה כשאתה מוכר לו לא דווקא בהמה לכל דבר אז הוא נהנה והוא הולך להודות לאבודסקובים שסיפקה לו את כל העניינים שהוא צריך עכשיו הגימור הולכת לפי הדרך שהעניין הוא מפשום לפני עיבר אסור למכור להם בהמות שאת זה הם יקריבו לבדזורה נשאלת השאלה מבין נקולה היי שלושה ימים לפני החוגה שלו הוא כבר דואג לקנות בהמה ורותנן למדנו מיש למסכולין כתוב בתויר שאסור לשחוט אויסו ואז בנוי ביו מחכוד אז בדרך כלל אדם שמוכר בהמות הוא מוכר את האם לראובן ואת הבעת לשימון באותו יום הוא לא צריך להזהיר את הקונה השני דע לך שמכרתי את האמא או את הבת הוא לא צריך לחשוש ששניהם בדיוק ישחטו באותו יום אבל יש כמה זמנים בשנה שכל מי שקונה הוא קונה לשחוט את זה היום כי הוא צריך את הבשר מידית אז צריך להודיע לכונה השני מתי זה באבוי פרוקים בשון בארבעה זמנים בשנה המכב לחברי צריך לידי אמא מוכרת לי שחט מקודם מכרתי את האמא אני מוכר לך כעת את הבת אל תשחוט על זה היום אותו דבר הוא ביטו מוכרת לשחוט אם הוא מוכר את האם כל המכר את הבא צריך להודיע כי אם לא הוא מכשיר את השני שישחט אחרי הראשון ביסרס בנוי כי בימים אלו כולם צריכים לבשר ואילו הן ערב יום טבעה חו של חג ערב שמינה הצרס זה יום השלמת הקורבנות מי שלא הביא את הקורבנות ראיה חגיגה בכל חג הסוכס מביא את זה אז ערב יום טברישן של פסח יד ניסן כולם צריכים לקורם פסח יש גם קור חגיגה וערב הצרס ערב שבועות מביאים של מחגיגה אוסריה כך לומד רש"י שהכל על קורבנות עוד מעט נראה וערב ראש השונה זה יום טב שצריך צריך לאכול בשר בראש השונה וכדיברגליל זמן חמישי אף ערב יום הכיפורים שיש מצווה לאכול כלכל ושויסה בצ'י מלוכוס כאילו יסנוצ'י והסירי בגוליל בגליל היו רגלים להרבות שמחה יותר הקופוני מה כתוב בערב יום טבע עצמו זאת אומרת שאדם לא קונה כמה ימים לפני זה אז למה כאן אתה אומר ששלושה ימים לפני זה צריך כבר לחשוש אונה הגמורים אוסום דלהכילה סגד יומים אז צריך לומר אומרים הרחוינים אשר רש"י ביאר שקונים זאת לקורבנות זה רק לפי האבאמינה לפי אהבה שקונים לקורבנות לכן יקשו אבל לפי מסכונס הגמורה באמת בזמנים אלו לא קונים לקורבנות לקורבן הוא קונה עוד לפני זה אבל לקנות לאכול בשר צריך לאכול ביום טב פסח ביום טב שועס בראש השונה וכולי טויס מסבירים למה דווקא בדיוק בימים אילו יותר משאר יומים טואבים קופונים אז מדובר שהוא קונה לאכילה סגחד יומי מספיק לקנות בערב היום אוכדל קרובה כאן שהגוי קונה להקריב לבדזורה בן תלוס יומה אז שלוש ימים הוא מחזר כדי לקנות בהמות להקרבה שואלת הגיבור אם כך אדרבה ולהקרוב סגב בתלוס יומה ותנן מתוקן כמצד באותה כזובריסה שואל אם בלכוס הפסח קודם הפסח 30 יוים צריך להתחיל ללמד הלכות פסח כדי שתכוננו להביא קורבן פסח רבשם גמליאלמר שתי שבוסס מספיק שבועיים אומר אומר תוספס ואף על פי שגם אתה בזמנינו אחרי החורבן שאין קור גם הדין הזה קיים שם יחס הפסח קודם שלו שמיוים כי יש עוד הרבה הלכות בפסח מכל מקום עיקר התקנה על הקורבן נתקנה כמו שמובא מסכס פסוכים שהמקור הוא שמויש רבינו עמד בפסח רישן ולימי דיני פסח שזה חודש אחר כך אז העיקר התקנה משום הקורבן זאת אומרת שצריך חודש להתכונן לקורבן לא שלושה ימים לפי רב שם גמליאל שבועיים אונה הגמורים אנן אנחנו כלל דשיכ מומין דפסלם הרבה מומן פוסלים בקורבנתינו אפילו בדוקין שבעין יש הרבה מומן אפילו ממה שיש לה דוק כזה מין קרום בעין זה גם פוסל בינת לא סנינו להתכונן לקורבן הנו בני נויר דמחוסרסלאהו רק אם חסר איבר זה פסול להקרבה לא סי מסגה דהיינו שהם באים להקריב לקדוש ברוך הוא וטויס מסבירים בבומו שמו עושים בבייס המקדוש כתוב מיד בניך סקריבו כל במום אבו שבנוח עושה לקדוש ברוך הוא הוא יכול להקריב גם בלמום העיקר שלא מחוסר אימת נראה את המקור אז ממילא אומר רשי אז כיוון שנהגו אבותיהם לשמיים וכאלו קורבנות אז גם אויב דבוד דזורה נוהגים באותם באותם בהמות זאת אומרת שהם לא מקפידים על בעלי מומין הם מקפידים רק על מחוסריבו לכן מספיק להם שלושה ימים מרבוזו מני למחוסריב דוסו לבני נוחלק להקריב לגבויה תכסיב הקדוש ברוך הוא אומר לנויח ומכל החי מכל בוסו שניים מכל בגוימר יבואו אל התיבו מה זה מכל החי כתוב כבר מכל בוסו אומרו תוירו אובמה שחין ראשורים שלו כרינוח עתיד להקריב קורבנות כשהוא יצא ויקח מכל הבהמה טוירו ומטויס מסביר אפילו שהפסוק הזה מדבר בבמות הטמאות כתוב כאן שניים בתורות הוא הביא שיבו שיבו הבה הכרח שהלימוד מכל החי עולה על התהורות כי רק הם רויות להקרוב את אומרת שצריך ראשם יהיו חיים שואלת הגמורה מי אומר הי מבוא אלי מכל החי לימות אתריפדלוי המחוסרי אולי כשר אונה הגמור טריפה מלכה יוס זרע נפק כתוב שם להכניס לתיב סנוח הלכה זרע בטריפה לא יכולה להוליד אומרת הגיבור מחלייקס אוניך מנדום הטריףנודס אל מנדום הטריפלדס מה יקלמז מכל החי בא לומר שלא תהיה טרייפה לא שתהיה שלמה באיבריה אומרת הגמורה יש עוד פסוק אומר קרו הקדוש ברוך הוא אומר לנויח שהוא יביא לתיבו לאכיוס איתוך מה זה איתוך בדוי מלוך כמו שאתה אינך טרייפה כך תביא בהמות שהם לא טריפוס אז מכל החיים מיותר למתחוסריבו שואלת הגמור בדיל נויר גופי טריפה מי אומר לך שהוא לא היה טרייפה טויס דנים שטריף הרי לא חייב הרבה שנים ע שטס כמה תור רוצים אונה הגמור נוח היה טום טומים כסיב טומים שלם בלי ששטרפות שואל את הגמור בטילים בטומים מדרוכוביו תמים ברוחניות לא בגשמיות אונוב שפעל רוח שואלת הגמרא אומרת הגמורה זה כבר כתוב צדק סיב אז טומים כוונה גופנית אומרת הגמורה לא דיל טומים בדרוכובני צדיק במיסבה שהיה ענקים מחמס הקופונים אז מי אומר שהוא לא היה טריפה אומרת הגמור לאיסל כדור דח גופים סלדנו טריף אומר הרחמוני הקדוש ברוך הוא מזהיר אותו כבוסו חיל דווקא כמותך תחפש במות טריפות שלימי לא התאייל לא ייתכן בהכרח שהוא היה שלם הוא לא היה טריפה אומר לו הקדוש ברוך הוא איתוך תביא כמוך שאינם טריפוס אז ממילא מכל החיים יותר למת מחוס הריב שואלת הגמור ש דנקית ריפה לחיוס זרע לא מולי אונה גמורית מינה לצפס בעלמה שהמטרה היא לא שיולידו ילדים אלא שיהיו איתו 12 חודשים בתיבה אז טריפה אל תכניס שלא תמות ואז תישאר לבד צריך שיהיה לך צבתא אבל אתה יכול להכניס במות בריאות אפילו זוקין ואפילו סורי שלא יכול להוליד כוסברחמון זרע עכשיו מטרה היא להכניס את הבהמות כדי שיתקיים המין לכן צריך להכניס כאלו שיכולים להוליד אז סיכום כתוב לחי זרע ללמד שיהיו כאלה שיכולים להוליד ולא זקןסוריס וגם לא טריפה בזה שכתוב איתוך ולמען דומה טרייפולדס גם את זה יודעים לחי זרע אז מכל החי מיותר למעט מחוסריבו אז יש לנו מקור שבנויח היה אסור בהקרבת מחוס הריבע הקופונים כיוון שרק מחוס הריבע פסול לעקרוב על הגויים ממילא מספיק להם שלושה ימים להכנות לחגותיהם כאן דף ה
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה