הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ד
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ד
[מוזיקה] בדזורי דף דרכים סיעת דשמי 7 וחצי שורות האחרונות שלדף הקודם ממשיכים דברי הגוד אומר רבי יהודה שמואל מדכסיב ותעשה אודום כדגי היום כרמס לא מו של בואי לא מונים של בני אודום כדגי היום לא מלוך מה דוגם שביים כשילים ליבושו מיד מיסים אב בני אודום כ שפורש מדברו מן המצבס מיד מיסים דברדוגם שביים כן שקודרה ליהם חמו שהחמה השמש יוקדת עליהם מיד מיסים קר בנדם כ שקודר עליהם חמו מיד מיסי מה הכוונה ביסבזה ביסבו אביש בואזה כד רבי חנינה דומ רבי חנינה אקל בידי שמיים כל המחושים המחובים שבאים לאדם זה בגזר השמיים חוץ מצינים פרחים מחושים וחולים שבאים מצינים מצינה מעקור שהוא לא שומר על עצמו ופחים חו על ידי חום שנמינים פחים בדרך איקש שמנ שירחקם אפשר להישמר מזה אז זאת אומרת שכודרה חמו מיד מיסים אפשר להיזהר מזה כפשוטו י ביס מהכוונה לא למהבו כ רב ש בן לוקיש ד רבי ש בן לוקיש אין גהן לא סידלו במוס המשיח אלא הקדוש ברוך הוא מוצחמו מנרתיקו השמש בתוך נרתיק שהיא לא תחמם מדי אבל אז הוא מוציא אותה ומגדיר ויקדת רשוים לדו בצדיקרפון מדו בו דיב כי הני ה בו הם זה כינוי לשמש כמו בהרבה מקומות בוא יהר זכי שוקש ולסום הו אומר שמצו יעזם שירש ואונוף לאיש בלמזה ולאנוף למב זה הכוונה שדומה לדגים שהשמש שורפת אותם צדיק מסרפים בו בשמש לאסידלוכסי וזורכו לוכם שמי שמש צדוקו בכנופו וגמ ולא יו אלא שמסעד בו שנמה כתוב בהמשך שם ויצוסם ופישם לשון שומן וריבוי ועובי כאלי מרביק כמו עגלים שמפתמים אותם דובורך למה נמשלו לדוגים מהדוגים שביים כל הגודל מחבי בולי חבירוי אפילו שזה אותו מין בדרך כלל חיות תרופות רק מינים אחרים אב בנודו מלמירו של מלכו שירים מהמלכות מהמשטרה כל הגודל מחביבה רוי בולס חבי ונו תנסובס רבי חנינס גנק ממר ו מספל בשלומו של מלכוס גם של גויים שלמול למרו של מלכוס איש יוחיים בלוי מביאה הגמורה רב חיננה בפופר רומא הוא הקשה סתירה בין שתי פסוקים מן שלוש פסוקים כסיב שקי לאמצונו סגויח כביכול לא רואים את הכוח של הקדוש ברוך הוא מצד שני הוקסיב גודל אדונינו ורב כויח וגם הוקסיב ימין השם לדורי בכויח אז אונה רב חינן אליקה שכאן בשס הדין אז הקדוש ברוך הוא לא מראה את כוחו אם יזגי את כוחו יתחייבו כולם קליה קם בשס מלחומה אז הוא מראה את כוחו רבי חומה ברבי חנינרומי כסיב חימו אין לי כך אומר הקדוש ברוך הוא הוקסיב נויקם השם הוא בעל חימו אז יש לו עולה או אין לו לא יק שקם בישראל חימו אין לי קם בד כחובים הוא בעל חימו הפכין בפרופו אמר בשניהם מדובר בישראל וכך קמת הפוסק אף על פי שהוא בעל חימו אני חימו אין לי אני לא יכול להשתמש בה שכבר נשבעתי מקצו יפעוליך כמו שכתוב שם בהמשך מתני שלא נשבעתי א שומר ושיז וגוימו לשון ארץ גזרה וחורבן זה שומר ושיז הלוואי שלא נשבעתי שאכלתי כך להניש אותכם את הגמורה למדנו ש הקדוש ברוך הוא בטרוניסוב והמר בלכסנדריקסיב והיו בואו הבקש להשמדס כל הגויים הבקש ממי ממי הוא צריך רשות אומר הקדוש ברוך הוא הבקש אני אחפש בניגני שלהם בספר זיכון מעשיהם אם יש להם זכוס אבדם ואם לו אשמידם ובדין קודל ולא בחמלה כי אם בדקדוק כמו שלמדנו מגדרמו מנרתיקו אולי יבעטו ועינו דמרובש הקדוש ברוך הוא דן אותם בדקדוק את הגויים מהדכסיב לאעי לא להשחיט לך יד אם בפידו לאן שועה אומר להם הקדוש ברוך הוא לישראל כשנידו ישראל איןדו כב דכובים תכסיב על הגויים אבו אבו אבו סימן גומו אבוי אבתה חתה חטא ולכן אבו לחורבן עשמנו אלו אני נפרמן אין על יהודים אני לא עושה ככה אני נפרמם כפית של תרנגולס כמו תרנגול שמנקרת קצת קצת ככה הקדוש ברוך הוא נפרע מעט מעט באסטרפונים וואו לאכול לבדותם עוונותיהם כדי שיזכו לעולם הבא לא בבת אחת דברח אפילו לא מצפוני כ מעט כפיץ של תרנגני שמנקרים באשפו אני מצפש גודל שנאמר אם בפידו לא אין שועה אני נותן להם פדיון ויוש זה פורק שוע הבן זה פדיון בסכר שמשפוני שוע שמתפללים בפניז אוסום אני בפני פוד אותם והמדקסי אבדבר גזובים אני אמרתי אבדם בממוננו בוא למזה כדי שיזקו לא למב אני פוד ישראל בממונם זה כפיץ של תרנגוילים שפורים מהם מעט מעט שהגויים לוקחים מהם ונוקסה ירזוקו ואם הודיברו לאקזובים הם לא מבינים שזה לטובתם מדברים כזב נגד הקדוש ברוך הוא ועד אומר רב פי משמור במדקסים אני סרתי חיזקתיזרוסום ואחשבור אומר הקדוש ברוך אני אמרת ביסורים בוא למזה כדי שיהיה חזק כוזרו סל למבו ואילך שבורו הם לא מבינים שזה לטובתם וה גמור משתבחלו רבבו למיני ברב ספר דודם גודלו רבו שיבח את רב ספר בפני המינים שהוא אדם גדול שובק מכסת ליסרשנין המינים הם שלטו שם על המס אז הם פטרו את רב ספר ממס של 13 שנים יום אחד השכחו המינים פגשו את רב ספרומו להקסיב רק אסכם יודעתי מכל משפחוסדומו כך אומר הקדוש ברוך הוא ליהודים על כן אף קדליכם אז כל אבנו סיכם יודעתי זה אהבתי כמו יודע השם דרך צדיקים כמו וידחוב בשם אז מה קורה כאן מן דיס לסיסיה ברח ממסיקלי פירוש ראשון מרשי סיסיה זה זעם כתוב ונוזף התרגום נסיסים מי שיש לו זעם הוא מעלה זאת על אוהבו כסכם יודעתי בגלל שאני אוהב אותכם אף קודליכם כולם נסיכם פירוש שני סוסי זה סוס שמופרע יזכור רע את אוהבו מעלה על הסוס שהוא יפיל אותו אשתיק רב ספר שתק ולא יאמלמידה הוא לא פירש לם את הפסוק רמו ליסודרי בצבורי אמינים הניחו לו סודר בצבא וקומצואלי חנקו אותו ציירו אותו עושה רבי אשכחינוז אותו מצא אותם אומר לו המים צריסול מה אתם רוצים ממנו אמרו לי ולמרסלון דודם גודלו אתה אמרת לנו שעודם גודל ולא יודע למלום פירוש אד פסוק כי לא יודע לפרש לנו את הפסוק פסוק אומלו אמו דאמר לכו שודם גודל בתנוה בדברי התנועים בקרואה מומלכו ממרלכו בפסוקים לא אמרתי שעודם גודל אומרו לי שאלו את רבו מה ישנעת אתה רבו וחבריך דידון אתם יודעים מפרש את הפסוקים והוא לא יודע אומלו ענן אנחנו דשכיחין גביון אנחנו שכיחים לגביכם ביחד איתכם עם המינים רמינן הנפשמענון אנחנו שמים לב לאים בפסוקים כתם תמיד תמיד רבים איתנו על הפסוקים באים לקנטר אנחנו צריכים לעיין כדי לדעת תשובות עליכם הנו לא מעינה אבל הם רבו וחבריו הם לא מעיינים כיוון שהם לא מתעסקים המינים אומרו לי מלונן אז אתה תאמר לנו רבבו מה פירוש הפסוק אומלאו הם שלוכמו שלמהדו ודוודום שנוי שם משני בנו אודום שניים חייבים לו כסף איך עוד אויבוי ואד סונוי אויבוי נפרמנו מעט מעט סונוי נפרסחס כך ישראל נפר פרמ הקדוש ברוך הוא את כל עוונותיהם באלום הזה כדי שיזכול יהיה מדין ולכן כתוב רק עצכם יודעתי בגלל שאני אוהב אותכם על כן אפקו פקיד זה קצת קצת כאן בוא למה זה כדי שתהיו נקיים לא למב דכובים ולא נפרע מהם כלל כדי לתורדם מן אוהל למבוא אומר הבא בברקנדקסיב כתוב שאברום אבינו אומר לקדוש ברוך הוא כשרצה להפוך את זדום אם יש שם צדיקים חולילו לכום מעשוזכבר הזה להו מיסק ראשו אברו מפני הקדוש ברוך בל חולינו מעסדוברזה לא מסדק עם ראשו כשהגמור ולוי הצדיק לא נאנש ביחד עם הראשו ווקסי וכרתי ממך צדיק וראשו אונה הגמור שם מדובר בצדק שאינו יגומו שואלת הגמורה ובצדיק גומי והקסיב כתוב בסעיף יחזקאל שיבואו שישה משחיטים להשחיט את ירושלים וממקדושי תוכילו תור רב יוסף אל תקרי ממקדושי אלא ממקודושי אלו בני אודם שקימוסטירו מאל הטוף ובהם תתחילו להקות אונה הגמורה אוסום נמכון שהם קימו את כל התורה אבל כיוון שבודם ליםחוז ברשוים על העבירות ולא המיחו אבלו כצדיקים שאינום גמורים לכן הם יאנשו ואדרבה מהם יתחילו רב פופרמיו הקשה סתירה אחרת כסיב כל זם בכל יום בכל זאת אנחנו קיימים אפילו שהקדוש ברוך הוא זם הוא כסיב לפני זמו ממויד אף אחד לא יכול לעמוד לא יקאן ביוחיד מימוד קם בציבור אפלו שהוא זם בכל יום מתקיימים תו רבונן כל זם בכל יום וכמו זרמ כמה זמן רגע מכמו רגע אחס מכושר בשו זרגע כל יכו רגע חוץ מביאשו כסיב דעס עליון אפשר דעס בהם טולו כמו שכבר נבאר דעס אליו ויודה הוא יודע מה חושב הקדוש ברוך הוא אז קודם כל מה דעז באמת תולה ויהודה לחוזו לדברוכב החמורים בשעה שראו סורי מו שבילום רוכב על חמורו אומרו לי אם הייתה אם רחסוסי למה אתה לא רוכב על סוס אתה אדם מכובד אומר לו יש לי סוס בדרך כלל אני רוכב עליו ברטי ושדו השלחתי אותו לאחו לראות מידו מרוסון אלונוכי סונחו אז הוא לא ידע מה היא הולכת לומר הלאה זה הכוונה שלא יודע דעס חמורי דעס דעס באמתי אומר לו לתינה בעלו אני משתמש בה חק למשע אומר לא אשר אורכב טוב לוי אומר לו הקרי בעל כשהסוס לא נמצא אומרו לי מדךד הזה ואלו שאני אוס לכוריו ז ביוים וישוס בלילה אתה בועל אותי כסיב אוכי אז כן הזכנתי אומרת לו וכסיב אוסום כשחיפשו לדוד המלך מי שתחמם אותו הואסי לו סוויחנס הקופונים אז בילום לא ידע מה שהאתון הולכת לומר אז לא ייתכן שיודע דעס אליו אליו מה ויודע דעס אלו שכתוב על בילום שהוא יודע לך ולא יסושו שהקדוש ברוך הוא כועס בו ואז הוא קילל והכללות התקיימו לישראל אמי זכו בלוק מלך מיוב ומבילו בן בוא מן השיטים עד הגלגול עד שבאתם אל הגלגול ושם התחילו כל השונים ליפול לפניכם בכניס בכניסה לא ארץ ישראל למדה סתקס השם מה הכוונה אמר רבי לוזו אומר הקדוש ברוך הוא לישראל אמי רוק מזדוקסמוכם של כסתי עליכם כל היומים שבילם רצה לקלל אותכם שאם כסת עליכם לנשבחוב מסם של ישראל היהודים כתוב בלשגינור סורידפוליט הקופונים אז באותו זמן שבילם רצה לקלל הקדוש ברוך הוא לא כעס והקור לי בילום לבולוק מוא כוב מה אני אקלל לא יקבוי כל הקדוש ברוך הוא לא קילל ומאן זוים לא יזם השם כקדוש ברוך הוא לא זוהם בימים אלו וכמו זמו רגע ביום וכמו רגע אומר מריצח בברוכס המויר לא ידע את הברייסה שהבאנו לאיל כמה זה רגע אומר המימת מרבינה רגע כמ ממרי כמה זמן שלוקח לומר את המילה רגע ותוסס מקשים מה יכל לומר בשעה מועטת כזו יש לו מר אומר טוספס היומר קלים זה אותו זמן של רגע הקדוש ברוך הוא אוף חוי ואומר מלך כמו שכתוב סרס מלך בואי עוד פירוש מביא תיס מרבי אליהו שלא צריך רק להתחיל את הקללה באותו רגע ואז הוא יכול להמשיך ומנולון דרגע וריתחיד חסיב כי רגע באפוי זה האף זה אחרון חיים ברצוינו י ביסים ממקור אחר מאוכה חבי תתחבי כמעט רגע עד יעבור זעם אז רגע זה הזמן של הזעם אי מסרותך מתי הרגע הזה בשעות היום אומר הבעיה זה אחד מהרגעים בטלוס שקמיסה בשלוש שעות הראשונות של היום כי חברי קרבלסתר תרנגולה באותו זמן של הרגע הקרבולת של תרנגול נהפכת ללבנה שואלת הגמור כלשה ושיתה מי ורוח חברי בכל זמן יש בה לבנונית אונה הגמור כלשהי תאיז בסורי כסומקה יש בה חוטים אדומים רש"י מביא שמלשון ישמעאל קוראים לחו צוריק האיש שייתה באותו רגע לזבסוריקסומקה לגמרי לבן רבי שע בלי מספר את הגמורה ומצר ליהו מינה בקורא היה מין שצייר אותו בפסוקים יוחד נוקטר תרנגוילה הוא לקח תרנגול והוא קמ בין קרדסה בין רגלי המיתתו הוא העמיד אותו ואמבי הוא הסתכל הזמן על הקרבולת צובע כמות האישהית נראה שהקרבולת נהפכת ללבנה אל תני אקלל את המין כמות האישה תן נמנם אומר שמע מנ מבין מכך לרחרי למדוכל לא דרך ארץ לכוון את שט זה אמו של הקדוש ברוך הוא ברחמו על כל מיסוק כסיב אני צריך להתפלל שישוב בתשובה וכסיב גם אונוש לצדיק לא יתוב זה לא טוב שהצדיק מעניש וגורם שאחרים ינשו טונשמד רב בשו שמלוכי מניח עם כסריה בורשן ומשתח ממלכה מול השמש מיד כועס הקדוש ברוך הוא זה הרגע אומר רבי יוסף כיוון שאמרנו שהקדוש ברוך הוא כועס בשלושת השעות הראשונות יש מן שהוא כועס לאליץ לאינישץ לא יסדמוסופי שלא יתפלל אדם תפילת מוסף בתלס שקמיסיומה בשלושת שעות הראשונות של היום ביומק דרישת ביוחיד ביחידות לא להתפלל מוסף ביום ראשון של השנה בראש השנה בשלוש השעות הראשונות של היום דיל מקים דמפקדינה שאז יפקד דינו דיל ממעינ בובדי היינו במעשיו ודוחפו למטח תחו אותו יתחו את תפילתו כי זה זמן של חרונף שואלת הגמור יוחד דציבור נמשגם הציבור לא התפלל מוסף אז אונה הגמור דציבור נפזכו שיש להם הרבה זכויות שואלת הגמור יוח דיוכי דצפגם תפיל שחפיליו צנ למה רק מוסף לו אונה גמור כם דציבור דקומצ קומת בשלושת השעות הראשונות יש מניינים של שחרית בכל המקומות מה שאם כן תפיל מוסף כיוון שזמנה כל היום אז יש שמתפלים בבוקר יש שמה אחרין אז זה לא זמן שהציבור מתפללים אז יוחי לא התפלל אז שואלת הגמורה מה אמרנו בשלושת הראש הראשות הקדוש ברוך הוא דן את עולמו ואמרס למדנו לאיל שלש ראשוני שעות של היום הקדוש ברוך הוא יושב שבועק בתורה ובשניות הוא דן אונה הגמורה הייפור צריך את להפוך לאיל שבשלוש ראשונות הוא דן בשלוש שניות הוא לומד תוירה היא בו אלוה לומל תיפוך אז הוא לומד תוירה ותוירו דכסיב בו אמס דכסיב אמס קני ואל תמכור תקנה תוציא הוצאות על תלמוד תוירו ואל תמכור תלמד אחרים בחינום אז בזמן שהקדוש ברוך הוא לומד תוירה אין הקדוש ברוך הוא אוס לפני מישור עשה דין לכן אז צריך יותר להיזהר דין בשלוש השעות השניות שהוא עושה דין דלא כסייב אמס הקדוש ברוך הוא אוס לפני מישור הסדין רש"י מציין מה שכתוב משפט השם אמס זה המשפוטים שכתובים בתוירה המצוות שציבם לקדוש ברוך הוא כמו שכתוב פיקוד השם ישורים שהקדוש ברוך הוא עושה דין לא כתוב אמס ורשי מציין למה רק מוסף ראש השונה למה מוסף של שבת וכדומה מותר להתפלל בשלוש שעות הראשונות כי כל השנה המוסף זה שבח בסיפור מיסה המוסף ראששונה מתוך שמתפלל מלכוזכון שופרוס אז מפקדתפי ולפרשוד מן הציבור אלא תפלל ביחד עם הציבור או בשלושת השעות אחרי שלוש שעות הראשונות יו בעל ארבע ממרס הסימן לכך שרבי שבלי גופ הזכרנו היוסום אין מצוות לא דבר הם לא ולאחר אומר בלי כל מצוי שנאמר ויצדקו ישמו צדק ישראל שמרו נכון מגיע ליהודים שזה מכות אותם כוח על פני שנאמר ושמרתם ועשם את המצוות כי חוכמה נגד העמים לא נאמר לאי מלמד שכפשוט שבז ותורפחוב על פני ולמה בו עד כאן דף علد
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה