הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ג
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת עבודה זרה דף ג
[מוזיקה] עובד זורה דף ג מתחסיעתא דשמיא סוף שורה 11 אלו אנחנו עומדים באמצע משע ומתן שיהיה להומויס אם הקדוש ברוך הוא לא סידלובי הקדוש ברוך הוא אומר להם לא שמרתם את התוירה אז לא מגיע לכם שכר אלא אומרת הגמור כך אומרים אויבדחוב מפני הקדוש ברוך הוא ריבוני שלילום ישראל שקיבלו את התורו איךון קימו גם הם לא מקיימים או אמר להם הקדוש ברוך הוא אני מיד בהם שקימוסת כולו אומרים לפני שלא ילום כלום יש אב שמיד על בנוי אתפסוליד חסי בני בחור ישראל אומר לם הקדוש ברוך הוא שמיים ואורץ יויד בהם שקר כולו אומרים לפנוב ריבונ שלום שמיים ואורץ נוגן בדוסם שנאמר אם לאבריס ולילו אם לא הברית שכתבתי שתנוגס יוילתר כתוב לדבר הבריס והכתוב הוגיסה ביום ולילו לולי זאת חוק שמיים ואורץ לא ישומתי אז הם נוהגים בידוסון כי לולי התוירו הם לא מתקיימים אומר תויספס אם כך הראיה הגדולה שקיימו את התוירו היהודים שהרי שמיים וארץ קיימים הם אז בתירוץ שני אומרים טויספס שהם קיימים ממה שקיבלו את התוירה זה מספיק אבל למיסה הם עדיין נוהגים כיוון שקיומם די יקבולסתוירה דאמר רב שמענו ואומר רב שמ בן לוקשמע החסיב כתוב בברי שילו ויהי ערב ויבויקיום השישי רק ביום השישי כתוב ה מיותרת וזה כתוב בסוף מיס ברשיס לדרוש ויר ויבוא כיום השישי של שישו בסיבון שעשיתם יסר לקבלתירו ולמ שיסנ הקדוש ברוך הוא עם מיס ברישס ואמר ככה אמר להם בסוף מיסברשיס אם ישראל מקבלסי בו סיון מוטוב אז העולם מתקיים ואם לו אני אכזרסכם לתיבוביו אז זה מה שטוויס אומרים שמספיק קבול עשה תוירה ותוזס מתקשים הרי יש שיטה רבי יויסי מסכשב שכך נוקטים להלוכה שבשיבו ברחוידש ניתנו עשרדיברס ולא בבוב הבטירות שני אומרים תוספס כמו שמר שגמור שבס שבאמת הייתה רוהיה לנתן בשישי שמח מדי ולכן זה עבר לזמז אומר חזק מהחסיב משמים דינו ארץ יור ושוקו יש כאן סתירה מיו אם יור שוקו שוקו לאור אלא בתחילו יורו שמה לא יקבלזור בסוף שקיבלו בנסה ונשמע שוקו הקופונים אז נדות שהיהודים קימו את התוירה אומר להם הקדוש ברוך הוא לגויים מכם מהגויים יבוא יובו יוידו בהם בישראל שקימוסטור כולו יובו נמרויד ויויד באברהם של יובדסחובים כתוב הרי שהוא השליך את אברהם אבינו ברוכזדים אז שלא קיבל עליו לעבוד אבדזורה שנאסרה לבני נויה אברהם היה בן דויחירה כך כותב רש"י כאן זה עניין גדול באחרונים האיזה גדר על האובס הגדול שם הקופונים גם בנוח מוזר לא לבד בדזורה והוא עוד שבר את פסילי אביו רש"י מביא שהגמרא באיר אומרת שלכן קוראים לנימרו דמם רופל זה נוטריקון שאומר והיפיל אברום בכיף שנאיש אז הוא יבוא וייד יובו לובון ויויד ביעקובב שלא נכשד על הגזל כתוב שעה שלובון רדף אחריו אז יעקב אומר לו מה מוצוסו מכל כלי ביסכו אפילו סכין אפילו המנק מזלק קטן אפילו מחת וחתן שדע בבית חמים 20 שנה שיוצא לא נותן איזשהו כלי קטן אלו מי בני נוח נצתב על הגזל ויעקב קיים זאת טוב אישס פטפרה ות ביוסף של נכשד שלסי שנסרה לבני נוח כמו שכתוב דוב באיש דרשו חזל ולאישסירו יוסף קיים זאת יודח נצר ויו בחנשואל ועזריו שלישתחבול לצלם שהקים למלוכד נצר יובו דור יובש וי בדוני שלביטלסטפילו בדוניין כתוב שדוריובש השר להתפלל רק אליו שהתפללו דוניאל התפלל הקדוש ברוך הוא שלוש פעמים ביום ודויובש השליך את דוני לגוי והרויס והשם עשה לו נס יובוי בילד דשוכי וציפרנאמוסי וליפזתימוני שלושת חבריו שליו שהיו נבים של מוסילום רש"י אומר שלא גורס מה שכתוב כאן בסוגריים ליו בן ברחל הבוזי כוא היה יהודי ויועידו בישראל שקימוס את כל התורה כולו שנאמר יתנו דיהם ויצדוקו אומרו לפונו הגויים ריבונ שלילום לא קיבלנו את התורה אז תנו לנו מרויש תן לנו כעת את התו מתחילה ונעשנו אומר לו אין הקדוש ברוך הוא שוטים שבוילום מי שתורח בערב שעבש דהיינו בליל זה יוכל בשבס יש לו מה לאכול בשבת בואלם הבא יתורר בערב שבס מיכבס אלו אף על פי כן מצבו קל לא יש לי וסו קושמו לכו ועשו לכו תשבו בסוכה שואלת הגמרא ממוצס אמר סוכה וכי שייך לקיים מצוות בלב והוא אומר רבי שע בלי מהחסיב שרונוכי מצבך היו כתוב שם לאסויסום היום בוא למה זה לעשויסום ולא למכו לאסיסום אי לא בוא לקיים מצוות עוד דרשה היו לאסויסום ולהיו לי שכר השכר הוא רק בן בו אלו שאין הקדוש ברוך הוא בו בטרון בעלילה עם יוסוב הוא הלך איתם לפני משורסדין שקמו מצו ככעת מה קור למצבסו כמצב קלו שומדלז בחיסון כיס כמה קרשים כמה זכחים מיד כל אחד ויכוד נוטל מהגויים וילך וישסוקה בראש גגוי אז שאומר שרוב תשמישם בזמנם היה להגות קה להם גגות ישרים לא משופעים רואים גם בגימורסה במשנה סוקה שהיו עושים סוכות על הגגות הקדוש ברוך הוא מגדיר עליהם חמו בתקופסתמו מוז מגד זה לשון נקה מנקבז בכוח חום גדול עניין הקב חתך בתקופסטמוז זה התקופה הכי חמה לשלושה חודשים האחרונים של השנה עד תקופסטישי י נהיה חם בסוכה וכל אחד ואחד מהגויים מבעת בסוכוסיוצה שנאמר לפני זה כתוב על השם על משיכוי לא סידלו ולא מרוקשגוים לא מיגוריק אז הם אומרים ננתקומוס ונשליחו ממנו ננתק את מצווה סוכה שהטילו עלינו שואל שואלת הגמורה מה גדיר ואמרסן הקדוש ברוך הוא בו בטרוני בריס אז איך הוא מכשיל אותם אונהגמורה משום דשרו אנמה זמנדמשל תקופסתמוסת חגה לפעמים בסדר השנים תקוף הסתמוס ממשיכה עד אחרי חג הסוכות רק אז מתחילה תקופסתשרי והוצרי והיהודים לא נוהגים כמו הגויים לכן הקדוש ברוך הוא רוצה לנסות אותם שואלת הגמור היהודים לא יוצאים מהסוכה כשחם מאוד ואומרוב ומצטער פוטו מן הסוכה אונה הגמורני דפוטר בעותה ממבעתה כשיוצאים מהסוכה כשחייבים לצאת מבעתים בסוכה ודאי שלא מיד הקדוש ברוך הוא יויש מסחק עליהם על הגויים שהם כך במצווה אחת הם לא יוכים לקיים שנאמר יושב בשמיים יסחוק בגוימ זה כתוב שם במזמור שנתקסמוסמו אומר רבי יצחק סחוק לפני הקדוש ברוך הוא אלו היו בלבד היא כד מעס את ששנו דרבי יצרוקה על ממר אחרת כבר נראה לתניה רבי לאס המשיח בן אבדן אז קודם כל מפסיקה גבורת מקבל מני יקבלו גירים אז אין מקבל גיר מיסח כיוצא קיבלו גירים לא במי דוד ולא במי שלומו אומר רשי בזמן שסורל בגדולה אז לכן הם רוצים להיות גיר הם לא מקבלים אותם כתוב הפוסק בישעיהו מי גור איתוך מי שמתגייר בזמן העניות שלך אולי חי פועל הוא ישכון איתנו בזמן עשירותינו הקופונים הזה איך אתה אומר שיתגיירו אלו שנעשו גירים גרורים מילם הם מתגיירים אנחנו לא מקבלים אותם הם עושים את עצמם גרים ומניחין תפילין בראשין תפילין בזרוסים ציצ בבגדים מזוזו בפסחים כי אם שרואים מחמז גויג ומיג אומרים לוהם צריך לתקן על מה בוסם משאלים את הנחמים את גויג אומרים לוי על השם ועל משיכוי באים להילחם שנאמר לא מרוקשו גויים לומם יהיה גוריק וגוימר כתוב שם בסיום על השם משיחוי אז הגויים אומרים בשביל זה התגיירנו הולכים להילחם בנו וכולך עוד מנתק מצבו סיבו שנאמר ננתקס מבישלמי נתקסמוס מצוו תפילין זה כמו מוסרות קושרים את זה על היד ועל הראש ונשליך מנה וישימו את החבלים זה מצווה סיציס והקדוש ברוך הוא יושמח כשנאמר שם במזמור יושב בשמיים מי יצחק בגוימו על זה אומר רבי יצחוק אינו לקדוש ברוך הוא סחוי כל סיים בלבד שואלת הגמורה כך אין לקדוש ברוך הוא זחוק רק באותו יום איני ואומר רב יהודה מרב 12 שיס איו כל יום זה 12 שעות שולשונו הקדוש ברוך הוא יושב בתוירו שלוש שעות שניות יושב ודונסלול אומר רש"י זה כדס רבי יוסי שאומר מסכסונה דומני בכול כמו שכתוב דבר בימים כשר הקדוש ברוך הוא שנסח קלו אם הוא ילך על פי מידס הדין אומד מכיס הדין ויושב כיסר רחמים שלוש שעות שלישיות יוישה וזו נסכו לאילומקולי הוא קוצב מכן תזדמן להם פרנסתם מעיקר נראמים זו החיה הכי גדולה עד ביצ כינים אין הכוונה לביצים ביצים לא צריכים מזון אלא יש מין כינים מאוד דקים שקוראים להם ביצי כינים רבי שלוש שעות האחרונות של היום יושו מסחיק עם לביוסן שמם ליביוסן זה יוצא אותו לסחק בוי קופנים אז כל יום יש סחוק אומר הרב נחמם ברצח כל יום מסך חק ואלברי יויסוב שהם לא מקיימים את המצוות הם עוברים עבירות אינו משחק אלא אוסיו בלבד שהוא יצחק מזה שהגויים הם מבעתים בסוכה או לפי מה שהבאנו בדרך השנייה אז זה שהם מסירים מעצמם את התפילין ואת הציצ וכולי אומר לרב אחל רב נחמן בר יצחק מיוים שחורה ביס מקדוש אין סחוק לקדוש ברוך הוא ומנדלקסחיקס קשם צבוק בים ההו בחורבן בגיל ביום החורבן אלו משכו ירושלים תשכח תדבקש לכי לאכי דליקודלק אבל לא שוכחים ירושלים אבל יש חוק אלוה המקורפסוק בשעיה אכשי מאילום אחרי שספג הקדוש ברוך הוא מכריש מלסחוק שואלת הגיבור אם כך מאז החורבן ברביעי ישמאל יובן מה הוא עושה בשלושת השעות הרביעיות אונה הגמ מורז יושב מלמנו שבסרבו שנמסמי יודמי יובן שמוא גמול חולובתיק משודים למי יוד למי יובן שמו לגמול מחולוב שהם נגמלו מהחלב ולהתיק משודיים שנעתקו הם הסתלקו מהשניים הם מתו כשהם קטנים הקדוש ברוך הוא מלמד אותם תוירה שואלת הגמור מיקורה לפני החורבן שהקדוש ברוך הוא בשלוש השעות האחרונות של היום התעסק עם לויסן מנם יגמלו מי לימד אותם תוירה אי בוא סי ממית טרון השר של הקדוש ברוך הוא יבואי מה הוביד הקדוש ברוך הוא עשה את שתי הדברים גם שחק עם לבי יוסן וגם לימד אותם תויר שואלת הגמורה אמרנו מה שהקדוש ברוך הוא עושה ביום ובלילה ויבד מה הוא עושה בשעות של הלילה אי ביסה ממין ימ אותו דבר כמו ביום שלוש כך שלוש כך וכולי ויש ובלילה רוכב על קרוב קל שלו יבשות בשמוסור אלפלומוס שנאמר רכב אלוקים ריבויסים אלפי שינון ריבויסים זה 20 א000 שני ריבו על תיקרשינון אל שאינון אלפי על 2000 אינם זאת אומרת ריבויים פחות 2000 זה 18,000 וישי מבלילה יושב ושמיר מפיך שנאמר יומם חזדו ודן וזן מלמד תוירו אומר דוד המלך הוא בלילו שירו אמי הוא שע הוא שומע שיר וגם אמי גם דוד אומר רשי מנמנקשנסוס וכל הלילה מתעסק בשיר ותשבו ותירו אומר רב ליבי כל פסק בדברי טוירו בדברי סיכן הוא מי שעוסק בתורה והוא פוסק כדי לדבר על שיחה בטלה מאכילי לויגח לירסומים רויסום זה עץ שהגחלים שלו הם לוחשים הרבה זמן גם אחרי שהם נרבים אז בפנים עדיין בוערים שנאמ הכוויטפים מלוח הם נקטפים מהתויר מלוח אומר רש"י פירוש ראשון דברים לכלוכים דברים לכים בעיקר דברים עיקריים של התוירה או מלוח דברים שנכתבו על לוחוסבריס עלי שיח כדי לדבר על סיח דורים בתילים ושירסים לחמום אומר לוקש בתורה בלילה הקדוש ברוך הוא מישכל של חסד ביום הוא נותן חינו בעיני הבריות שנאמר יומיצד ובלי לא שירמי מהטעם יוצא השם חזד שמושך חוט של חסד עליי שום דבל שמי כי בלילה עסקתי בתוכמשל בתור בזה הדלילו הקדוש ברוך הוא מישכל של חסד בבדלים שנאמר יצם חזדוי וגמר למה קיבל לילו שירמי עד כאן דף M
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה