הדף היומי מסכת סנהדרין דף קי
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף קי
[מוזיקה] סנדרין דף קי מתחילים בסיעתא דשמיא תשע שורות האחרונות של הדף הקודם ויקח קוירח הזכרנו בסוף השיעור הקודם את המחלוקסם הדס קוירח יש להם חלק או לא דורש את הגמור ויקח קירח מה הוא לקח אומר שלוקי שלא כך מכח רע לעצמו שהתחיל בקטתה כירח הוא נקרא כך על שם שנעשה קורחו בישראל על ידי שנבלו כל הדוס נעשה כורך בן ניצו בין שהרתיחיס או לובס כללם כצהריים בין כהוז בין שיקהו שיני מולידו והתביישו אבותיו במעשיו הרעים בין לוי בין שנעשה לויו בגיההנים שירדו כל דתו לשועיל שואלת הגמור ולך שבנם יש הפסוק ים יחשיב בן יעקובב ואז נדרוש בין שעוקב עצמו יהוליך עצמו לגיהנים אומר רב שמואל ברבי יצחק יעקב ביקש רחמים על עצמו שלא יהיה נמנע מהם שנאמר בברכתו שמביסו מלטוב נפשי מכהולו מלתחדכבודי בסידלט נפשי מרגלים לא כתוב המרגלים פלוני בן יעקוב בכהול מלתח כבוד זהדסיר ביקש שלא יוזכר שם דורשת הגמורה דוסון שעובר על דסקיל אוירום שאיבר עצמו יחיזק לבבו כמו הבירליב מעשי שובה ואוהין שהוא חזר בסוף בתשובה כמו שנראה שיושב באנינוס שעשה תשובה על שבתחילה היה תמותה היצה פלס שנעשו ליפלוס שניצל מם בין ראובן בין שרו והיבין הוא ראה והבין שהם מנהגם קשורה ופירש מהם אומר און בן פלס אשתו איצילוסי אומר לי מה נפקלוך מנו מה יצא לך מכל המריבה הזו אם מה רבה אם מושה נצח והוא יהיה רבה אנלמידה אתה תשאר בכל מקר תלמיד ואם רבה ואם כירחינצח חשוב אנ תלמידה אז מה יצא לך שררה מכל במריבה הזו אומר לו מה עבד מה אני יכול לעשות אבואי בעיצא אני הייתי איתם בעיצא וישתבו אלי בעדיו נשבעתי להם שאם יקראוני אני אלך עמהם אומרו לי אמרה לאשתו ידנדכול קנישתה קדישתנינו אני יודעת שכל העדה הם קדושים נכסיב כי כל כי כל הידו כולם קדושים כולם צנועים וקדושים ולא יכנסו אליי אם אני אהיה פרועת שער אומר ליטוב שוב דענו מצילוך אני יחזיר אני אציל אותך מה היא עשתה אשכיסה חמרה השקטה אותו ביין והרביסה ושקרה אותו עד שהוא ישן והגניס גבוהי והשכיב אותו בפנים בבית המרשו מסביר כדי שלא יעבור על שועתו אם יקראו אותו היא בחוץ יקראו לו הוא לא ישמע הוא הוא יישן טוב ולהיכנס הם לא יכנסו כמו שהיא עשתה עצה כזו אויסל בובה היא התיישבה על פתח הבית וסתר תלמזיה והיא סטרה את כל צערה כל דוס כל שהגיע לקרוא לו חזי הוא ראה אותה שראשה פרוע הודער אז הוא חזר הוא לא יכל להיכנס הביתה כי הייתה לו צנועה כך לא יכלו להעיר אותו עד אוכב ואוכב בינתיים יבלו להו כבר יבלאו עד שהוא יתעורר צדקירח אשתו של קוירח היא עשיתה אותו אומרו לי חזי מי קובד מוישה תראה מה מוישה רבינו עושה ברור שהוא לא שמד מהקדוש ברוך הוא כך הטענה איב מלכה הוא המלך לאחו שבו יקנ רבה את אחיו ומינה לכהן גדול לבני החוי לבני אחיו שבינו סגונדכה כסגנים מגיע טורמה אוטו לא ללבים כבר שקלתון שאתם הלבים מקבלים אומר אוב חד מעשור לכהן עשירי תור מסמס על הכהן וידגיזלי למוזיכו הוא גזר את כל שרותיכם כמו שכתוב והעבירו שר על כל בשרום ומיטל לכו משחק בכם כאילו אתם שותים כיקופתה כמו רעי אתם חושבים עיניו כגללים יואב מזייכו הוא נתן עין בשעריכם כדי שלא יהיה בכם צורה כמותו לכן הוא סיפר אתכם לגמרי אומר לו הנה לקירח אויונ מקובדו גם הלבים שהוא גם היה צריך לגלח את עצמו לגמרי אומרו לי זה הוא לא חושש כ דכולו רבו דידי כיוון שהכל לכבודו אומר איונטומוס נפשם פלישתים גם אני אגזוז צריכ כמו טעם מה לי בכך שהם מקמים אפילו מה שאני מצווה לסחוק אגזוז עכשיו כמו טעם כדי להפייס דעתם כמו שב בשמש כתוב טומס נפש פלישתים ואי טענה היא אומרת לו דקום לכבדסו תחילת אומר תעשו פסיל תחילז בארבע כמפות הבגד איסל כדאי תוך תחילתחשי ומצווה אם התכלת כל כך חשובה למה הוא לא אומר לעשות את כל הבגד כולו תכלת הפגלים תכלתה קח לך בגדים של תכלת בקסינ לכול מסיפתוך תכסה בהם בבית המדרש אתה וחברך הוא לא רוצה שתהיו חשובים דכסיב חמוסנושים בונס ביסו זו אשתו שלא מפל לס שה הייתה חכמה והצילה אותו והיוס ביודסנו זו אשתו של קוירח כתוב הפסוק ויקומו לפני מושה ואנושי מבני ישראל חמישוים אז ברור שהיו יהודים אז מה זה מבני ישראל ויוחודים שבעיד קריאי מויד שיוידים לעבר שונים ולקבע חודושים שעל פי זה נקבעים המועדות א ששם שואל להם שם בכל אוילום כתוב וישמע מוישה מה שמדברים עליו ויפול על פונוב מה שמוש מה שהוא כל כך נבהל אומר רב שמע בן נחמין רבי יונסן שחושדו סיש שנאמר ויקנו למוישה במחנה אומר רב שמואל ברבי יצחק מלמד שכולכות ויכוד כנסת ממוישה כנו זה התראה הוא יתרה בא אל תסתרי מוישה שנאמר ומוישה יקח ישראל ונותו למחוץ למחנה כדי שלא יותר יחשדו בו אז כיוון שהוא שמע שחושדים בו בכזה עוון חמור וייפל על פרנוב כתוב ויקו מוישה וילחלדוסם ואבירום אומר שלוקיש מכאן שאין מחזיק מחלוקס ומכל על כבודו והוא עצמו הלך לנסות לבטל את המחלוקס דומ הרב כל המחזיק במחק שמחזיק במחק ביד של כתוב אחרי שלדך וכסיב השם לא בחיק ונמצג אומר רבי סי כל החלק על מלכ דוד רוקש כסיב אוכזו צן ובמרים אבזחלס ויד רמה מסביר שאפילו שני גם היה מלכ בזדוד כיוון שדוד כבר נשבע לבש שבע ששלו יהיה המלך אז זה נקרא שהוא חולקמלחז דוד כסיבוסם עם חמס זו נחשים אומר חיזד כל החולק על רבו חולק על ישיבת רבו כחולק עלשכי שנבדוסם ואבירום אשר אייצו על מוש בדס קור בצום על השם מעלה הכתוב כאילו חולקים פשכינה אפילו שהם חלקו רק על מושה ואהרון אומר רבי חומר בבי חנינה כל מריבו רבוי תגרו קטטה לפתפט נגדו בדברים כא מריבה עם שכינה שנמה הומ מריבה אשרו בני ישראל השם אפילו שבעצם הם מתקטטו רק עם מוישה אומר רבי חנין ב פופ כל המשראים על רבוי הוא אומר על רבו שהוא אכזרי כאילו מצרים על השכינה שנמיש והרון אומרים לישראל מה אתם רוצים מאיתנו יש לכם תלונות עלינו לא יעולנו סלונו סעירכם כי על השם זאת אומרת שכאילו מסרם על השכינה אומר רבי כל המהר אחרה בו מכפה על הדברים כביכול הוא עושה דברים לא טובים כאילו מהר רחשכינה שנאמר בידה ברום באלויים ובמוישה אפילו שדיברו רק על מושה זה נרשב באלוים כתוב הפסוק אושר שומ לבעולו לרוסוי יש לפעמים שהאושר זה לרעת בעליו אומר שלוקיש זה אושרי של קוירח מחמת אושרו זה הוא הוא התקנה במוישה ויצא כל הסיפור כתוב שנבלאו כל הדס קוירח ואז כל היקום אשר ברגליהם גם נבלא מה זה כל היקום אשר ברגליהם אומר רבי אלוזר זה ממונ שלודם כל הממון שלהם שמעמידו על רגלוב זה מעמיד את האדם על רגליו והוא אומר רבי לוי מסוי שלוישמויס הרבה פעמים שלושישמוס בגימור הזה גוזמה פרידוס לבונו או מפתיחו של בזגנוזו של קוירך המפתחות של גנזיו היו צריכים 300 פרידות לשת אותם כל כך הרבה גנזים היו לו וכולו הקלידה המפתחות וכילף המנולים דגלדה היו של אור שזה יותר קל ובכל זאת היו צריכים 300 פרידות תאונות לשנחרי אומר רש"י דגלדה לצורך סקים ממרצופים כיסים שות זאת אומרת האוצרות היו בתוך כיסים של אור והמפתחות הם היו על במסו של של 300 תרדות לבנות אומר רבי חור בבי חנינה שולשמתני יויס אתמין יויס מצרים מכל הכסף שזרם לשם מכל העולם בשנות הרב אחס מהמתניות נסגלסה לקוירח מזה הוא התאשר ואחס נסגלסה לאנטונינוס בן סבירוס מלך רוימי חברו של רבי הקודש ואחס גנוזל לצדיקים לאסידובים ואומר רבי יחונון קוירח לא מנהבל בלוים הוא לא נבלא יחד עם הדעס קורח ולא מן הסרופים שנשרפו כל מקטירס אלא הוא מת במגפה לא מנבלס כלודום אשר לקירח הם נבלו ולא יקרך עצמו ולאנסוף נכסיב בחויש 50 ומסעים איש ולא קוירח כריו 250 מלבד קורח כתוב חמישה מחטוס ואתו ואנישמחוסי ולא כתוב שהאש שרפה 50 2011 במסנית אתונבריסה למדנו קורח היה גם מן השרופים ומן הבלויים נשרפה נשמתו וגופו קיים אחר כך את גלגל גופו עד מקום הבלוים ונבלא מן הבלוים נכסי תיב לה אויסום ואז קוירך רבי יוחנון אומר שהסכיר הולך אחר כך ותיב לה אוסום ואז קויר במיס במג שמד מגפה הבריסה סופרת לו סוברת שזה הולך על על מה שכתוב דיבסון מן הסרוף נכסיב יוצ השם איסחמיש וכיר בעדיו איך אני יודע פירוש ראשון מרש כי כתוב חמישה איש מקרי סרח עצמו הרי גם קריב קורס נשמחוס אומר רש"י אס לרבסירח אומר מהחסיב שמשורחו עזבו לאירחצלי לפני זה כתוב אתבוק האורץ מלמד שבשעת פקיעת הארץ שנבלו הדס קורח שאולו לשמש ורח לזבול לרקיע ששמו זבול אחד משה ריקים אומלפונר בוא נשאל אם אתסדילה בן עמקדוס ניצעיר לעולם ואב לא יניצל להעיר את העולם עד שזורק במקדוש ברוך הוא חיצים שיצאו אומר להם בכבודי לא מחיסם שהרי בכל יום אלכי מזרח ומריב שעה שמניכים כתרהם בראשם משתחווים לחמו ואתם לא מוכים בכבודי בחבוד בוסבודום של משה רבינו מכיסם והידנה עד היום לאנקדמוכלהו אז פירוש ראשון ברשי כיוון שכר גזר על המקום שבכל יום כשם יוצאים לעיר הם מקבלים מכה לאיש נחרינה אומר רש"י אחרי שהם ראו שהקפיל הקדוש ברוך הוא שהם לא מוכים בכבודו אז הם הם כל יום לא רוצים לצאת לעיר כי יש אנשים שמשתחמים לשמש לריח עד שמקים בהם שיצאו דורש מי דרסי מושה רבינו אומר ואם בריא עברו השם ופוצס אדום אוספיו אומר מושפקש ברוך הוא אם בריא גהנים אם גנים כבר נברא מוטב שגהנים בלה אותם ואם לא יבר השם את הגיהנום שואלת הגמורה למי אילמלבר ממיש לברוג גיהנום שעדיין לא נמצא והוא אין כל חודש תחס השומש כתוב בפסוק אז אם גיהנום לא נברא הוא לא יכול להיבר כעת מה שלא נברא בשברשיס אלו לקרוב פיסכה ודאי שגיהנום נברא הכומר אם בריא גהנים עם פתחו של גיהנים זה כאן קרוב הטיף את החורצספי המקום שהם עם הפתח של גיהנום לא כאן שיתקרב הפתח לכאן זה כבר לא נחשב כחודש תחס השומש כתוב הפסוק ובני קוירך לאמיסו טונ בבריס משום רבינו אמרו מוקים נזבצר לוהם בגיהנים כיוון שבסוף הם חזרו בתשובה אז כיוון בהתחלה הם כן היו אז הם נבלאו אבל התקין להם הקדוש ברוך הוא מקום גבוה שלמי כל כ כל בגיהני ולא מתו ויושבו לו ואמרו שירה אומר רבי בברכונה זמנחודה בכעזיל ברוכה פעם הלכתי בדרך אומר לי ההוא טי אמר לי סוחר ישמעאלי טוב הרב בואו והראה לך בלו עד כירך מקום שנתבלו לשמדס קורך אוזיל הלכת איתו חוזה והוראה טרי ביזעה שני נקבים בקרקד בקונופה קיטר מנה יוצא ממש משלוק הערבי לוקח גבוה גיזה זת צמר דעמרס של צמר עם שמ הואשר זאת במים שלא ידלק בקלות וסיס וברשומכה והוא דחף את הגיזת הצמר בראש רומחו החרב שלו ואחפו והוא הרויר זאת מעל הנקבים יכרח וזה נכרח יוצא משמש אומר לי הוא אמר לי את סיסמז תקשיב מה אתה שומע ושם מיזקם רוחה שמעתי שהם אומרים מושה ותורוס אמז והן הם עצמם בדוים אומר לי אומר לה ישמאלי אני בדקתי זאת ניסאתי כמה פעמים זה פעם ב-30 יום קורה יש שאומרים כל ראש חודש כל טלוסנימין מהדרגה לכאן מחזיר אותם הגיהנים כבוסר בתורך כללחס כמו בשר שמערבים אותו מגיסים אותו בתוך חסיר ועם ברוךם הם צועקים מושמז ום בדוים מה ראינו במשנה דו מיד בו אין להם חילה כלל מבו וכולו ודעה חולקת מ הגמור בריסטון הרבוננו דרמיד בו אין להם חיל כלל מבו שנאמר במדבר הזה טמו ושום ימוסו איתמו בלילם הזה ושום ימוסו בלם הבו ואומר כתוב לפני זרבו שונה קוד בדו זה דיר מדבר מה כתוב נשבעתי באפי אם יבוא נמנחוס נשבעתי שלא יבואו דבר בקיבה רבעזר בוא למבור שנמר איספולי חסידקורסבריסה לזובח וזה דורמיד בו שקרטו ברית של מורקוים עליזבוכים ושלומים כמו שכתוב בנטויר ויזבחו זבוכים שלומים וכתוב שמושה רבינו ויזרקום ויאמר הנה דמבריסקס השם מורכם אז הם כן יבואו יש ספו לי אומר הקדוש ברוך הוא אלא מה אני מקשבעתי באפי אדרבה באפי נשבעתי מפני כסי נשבעתי שלא יבוא חוסיזר לי בי כי נשבעתי רק מחמת הכסב בן קורח פסוק זה שבליזר אלו כנגד חסיד לצדיק שבכל דבדו קורסחנן זר שמוסור עצמו לתק שנושור עצמה למיסים לא להשתחבות לצלם של נמוכת נצר עליזח אלו רבי עקיבא וחברו שמוסורצמון לשחיט על דברי טוירו ללמד טויר שהיו היו גזירס והרגו אותם רב שמנס אמר בוא הנדמיד בו לא למב שנאמר עובדו השם זה דורמיד בו שהקדוש ברוך הוא פדע אותםמצרים ישובון ובואוצרינו אומר רבי בברכונה אומר רבי יוחנון שבק רב עקיבא לחסידוסי רבי עקיבא עזב את חסידותו הוא רגיל לזכות את ישראל כמו שנראה לאלון וכאן הוא אומר דורמיד בו אין לה חלק מרב בו הוא יכל לדרוש להפך שיש להם חלק יכל לדרוש את הפסוק שנאמר באז ירושלים לאמו זוכרתי לו חסד נורך אבסך לכתך אחר במילבר לאזרו ובזכות זה אני אשיב את כלל ישראל מהגולוס אז מה כולם שווים בזכות דורמיד בו שם הלכו אחרי הקדוש ברוך הוא בארץ לא עזרו ומהחירים בו הם בזכו שום לבבו אעצמם לא יקול שכן רבק לא דרש כך הוא עזב את חסידותו אומרת המשנה סרס השבוטים שגלסן חייריב אינו נסידים לחזו ממקום שגלו אומר רש"י מה שכתוב בגימורה שירמי החזירם הוא לא החזיר את כולם רק את מקצתם לעלם ברשי מביא מרבו שאין עשידים לאחזו לאלמבו אז זה אומר רש"י לא מדובר בבניהם ובני בניהם אלא אותם שגלו עצמם אין להם חלק כשרשוים גמורים הם אבל בניהם ודורות הבאים זוכין ומזקין א לפי הפירוש הראשון שלם עתידים לחזור זאת אומרת שהצאצאים שלהם לא עתידים לחזור מקום שגלו שנאמר ויהשלי אל ארץ אחרז כיו הזה כר גזר להם הקדוש ברוך הוא שכיוון שעוזרים את תורתו הוא מגלה אותם וכתוב כיו מה היו אוילך ונוחוזר מחרת זה יום אחר אף אוכים ואינון חוזרים דבר רבק רביזר להפך כיואים הזה מה יועים מה אפילו מאיר בבוקר אפל בצהריים מאיר או בערב אפל והולך מחרתו מעיר בחזרה אף ששותים שאפילו להם כך סידו לאר להם שהם יחזרו אומרת הגמרא תון הרב נסרס שבועותם אין להם חיל כלל מבו שנאמר וישם לדמוסום בעף בקצב גודל ויצלם מה זה שלי צחב דבר רבקה רש"י אומר שמדובר ב10 ששבוטים כי משמע שבמקום אחד כולם גולים מקום אחד אל ארץ אחרת זה 10 שבוטים שגלם סנחרי ושמה מקום אחד כמו שראינו לא שהולכה למדינת אפריקי אבל שני השבטים האחרים יהודה ובנימין לא גלו מקום אחד הם התפזרו בכל הארצות רש" מביא יש מפרשים עשרות אלה הם חלק הבו למויס המושיח שלא יקפצה משיח עם שר הגלויות לפי שסיפרו בגנות ארץ ישראל כמו שלמדנו דף צד רב שמ יהודה איש כבר קו ש רב שימן הוא אומר כך כתוב כיום הזה אם מעשהם כיום הזה שהם לא חוזרים בתשובה אינון חוויזרים ואם לאב אם יחזרו בתשובה חוויזרים גם הם הגלות ויש להם חילק למבו רבי יומר בואים הם לא למב שנאמר ביום ההוא יתוקה בשויפגוד גוימון מה כתוב בהמשך ובואבדים בארץ זה 10 שבוטים שהם עבדו בארץ והנידוחים בארץ מצרים הוא חולה גם אומר רש"י על מה שאמרנו שדוירמיד בו אומר דורמיד בו גם יחזרו זה הנידוכים בארץ מצרים שם היו בארץ מצרים יהם באים לאמה בו אומר רבי בברכון יוחנן שובקרבקיבל חסידוסי שנמו יכל לדרוש את הפסוק אולר וקורוסוסדור מלצופונו אומר תושובו משובו ישרונום השם לא י פלפון בוכם את הכעס שלבכם כי חוסד אניום השם לא יעתו לאוילום את הסינה אז מה רואים הפסוק הזה שכולם עתידים לחזור רבי עקיבא יכל לדרוש שגם 10 שבועות אם חוזרים רבי עקיבא לא דרש כך הוא עזב את חסידותו לדרוש תמיד בטובת כלל ישראל עכשיו מביאה גיבור מה היא חסידות מה החסידות של רבי עקיבא לתניה קטנ בני ריישראל אין בואים לא למבוא רש"י אומר רישי ישראל עצמו פשוט שאין להם חלק למבוא כמו שכתוב בכסובס רפואים בל יוקומו מי שמרפע עצמו בדברי תור לא יקומו אבל בנים שלהם קטנים שהם לא חטו בזה נחלקו תנקר רב גמליאל אומר אין בם למבוא שנמה כי הנה היו בו בירקסנו כל זיד וכל שוקש ולטוס בו אומר השם צבוקיס אשר יעזוב להם שוירש ואונוף זה הבנים הקטנים שלהם שירש בוא למזה הם ימותו נפלים ואונוף לא למבור דבר רב גמליא בקיבא מר הקטנים בואים הם לא למבור כי אפילו שבותיהם רשוים הם לא חטו שנאמר שו פסועים השם אז הפירוש הרגיל הוא פסואים זה פטי אבל הוא דורש שקוררים בקרח הים בניות הרחוקות קוראים לינוק לתינוק פסיה הקדוש ברוך הוא שומר עליהם ואומי מרות פסוק גוידו אילונה תקצצו את העץ וחבלו ותשמידי אותו ברם אבל עיקר שורשו בארש והואיקר שורשיו תשאירו בקרקע אז קר גם כשמשילים את הרושם ואין לו חלק למבוא אבל בניו הקטנים זה עיקר שורשיו זה משאירים כן והם כן יהיה להם חלק למבוא ואלו מה אני מקיים לא יעזוב להם שורש ואונוף שליניח להם הקדוש ברוך הוא לרשעים עצמם לא מצווה חמורה ולא ישורמצוו מצווה קלה לא יניח להם כלום לתשלום בעולם הבא אלא ישלם את כל שכרם בעולם הזה כדי לתודעה מן העולם דברך שירזונשומה שמעמידה את הגוף כמו שורש שמעמיד את האילן והנב זה הגוף והפסוק מתכוון לומר שהרשוים עצמם הם ימותו כתוב וגם הנפש שלהם היא גם תיקר מעולם הבא אבל בני הרשעים הם כן יזכו לעולם הבא אז רואים שרב קיבה היה לו מיד חסידס לדרוש לטובת כלל ישראל מסיים את אמרה אבולקט בני רימסו דברי הכול אם בואים למבו אז רשי אומר למה נקטו קטן בני רישי כי צדיקסילום אז למדנו ללמחלס האם יקומו לא למב או לא כדי לשרט את היהודים או לא הרשועים ודאי שלא הקטנים של הרשעים בני הרשעים גם הם לכולל לא יבוא לא מבוא וכאן צריך למחוק גמליאל ומה המקור לכך נפק וסעב כל זכר לא מוים זאת אומרת שאצל האומסו אז ודאי שאין כל זכר לרשועים גם הקטנים מתים איתמר כות ודי מאסב למה ב האם הוא מת בודו קטן ממתי הוא בא למהבו רבחי רב שמ רבי יוחדו משורש נוילד אפילו שהוא נפטר מיד אחרי שהוא נולד יש לו חלק חדש שהוא התחיל לדבר שמגיד צדקוס עושה צדקה אומר משפסיב זר יעבדנו יסופר להשם לדור זרע שמסופר יעבדנו להשם לדור ודור שיחזור לו ויכי איתמר רבינו משו שניזרע משעה שנקלט הזרע מהאישה אפילו הפילה עמו אז גם יש לו חלק נכסיב זרעבדנו רשי מציין שגם בקסו סדרשו נבלוסי יקומו לרבות נפלים רב נחם בר יצרוק אמר משו שני מועיל אז יש לו חלק תכסיב אוני וגוי מינוסו סימ חופונו אף על פי שאני עוד לא קיימתי שום מצווה גבייתי המיסה שלו חשובה גביעה ראוי לומר עליו ויגב יוסף שמו כמו שנאמר על הצדיקים וראוי לעתיד לבוא מאימוסי בשעה שנושא מך פרדך של הקדוש ברוך הוא עופונו שמתגלגלת ושוכנת עליי לשון אופן זה המילה שבפסורו שאנחנו משמרים מאימתו של הקדוש קדוש ברוך הוא תול משם רב מאיר מי מתי כותן זוכה לומשו שמה אומן על קדיברה לכן כתוב בשולחן ערוך צריך ללמד את הקטנים לומר אומן שנאמר פיסחו שורים ויבוי גוי צדיק שו מרמונים אל תקרא שומרמונים ל שאוימר אומן עליו נאמר שפיסכו שורן יוב גוי צדיק מהי אומן שונים על כל ברכה וברכה איך משמח קבולסעיר שמיים אומר רבי חנינה זה נוטריקון או מז ראשי תיבות איל מלך נמון שהוא מאמין עליו הקדוש ברוך הוא ולכן מהסיוני אומן זוכה לאו בו עד כאן דף קי ด
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה