הדף היומי מסכת סנהדרין דף עז
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף עז
[מוזיקה] סנדר דף עז מתחיל בסיעתא דשמיא חצי שעות ה אחרונות של הדף הקודם ההו גברי בסוף השיעור הקודם למדנו שלמד מהמילה המיותרת אוי ביבו שנאמרה לגבי רוצח שגם מצמצם חיב מיסק רוצח למשל הוא ראה שחברו טובע בים חברו יכול לצאת מהמים ונצל והוא מונע ממנו לצאת מהים וכך הוא מת הוא חייב כרצח ק את הגמור מלקס מה יהיה בכזה מקרה במזיק בבהמה ההוא גבר מעשה שהיה באדם ד מצמצ מלך היוס חברי בשמשה בהמת חברו עמדה בשמש והשמש יגד עליה והיא רצתה ללכת משם רק הוא צמצם והוא החסם את הליכתה משם וכך ה נשארה שם עד ומיסו רבונה מחייב לשלם כדין מזיק רבכ ברב פ רב ממצח ש במז מחלק רק גל מז וגם צ אדם הורג את חברו בונס זה לא דומה למי שהורג וצן הוא אפילו מגוס פתור בכל זאת חי המצמצם ח מ הצמצם במזיד ז אדם שהזיק לחברו בידיים אפילו שהיה נוס הוא הזיק בדו ישן למשל למדים פצ חס פוצה שהוא חייב אד שמצמצם כך סבנה פוטו הואן זה גרול השמש אמ שאיש שהרגה אותו אומר השרש מפשר שנדו שרח אז אומר מה טעמו של אבי אבי שהוא פותר למה לא נלמד כלכ כמו שרבינו אומר באמת יש פסוק מיוחד לפתור אותו או מכו כתוב בפסוק לגבי רוצח אחרי מה שכתוב אוי בבו שכך למדנו מצמצם כתוב מומ צו שני המילים האלו מיותרות זה בא לומר לי וכיב ו מצמצם מזוקן כיב ל מצמצם מביאה הגמור אומר רוב קוסוי ומזו פותו אדם שקפץ את חברו וכך הוא לא יכל ללכת משם עד שהוא מת ברעב הוא פטור כי אין כאן דבר שמוכן להרוג אותו אומר רשי הרב בא מאיליו והולך מחזק לאחר זמן כל שעה זה לא דומה לי שמצמצם במים או באור שראינו במשנה שחייו שם ההורג כבר מזומן ואומר וב באמת ורג מזומן קופס בחם ובמס אדם שכפץ את חברו בשמש וחברו נשאר שם לא יכל לכת עד שהוא מת או שהוא קפת אותו בצי למקום שקר שם ומס מקור חייב והראשונים מסבירים כמו שנראה עוד מעט שמדובר שהשמש והצנחנים אמה קורה סויף חמו לבוי סויף צין לובוי בשעה שהוא קפט אותו עוד היה לילה א בסוף מגיעה השמש והיא יוקדת והי הרגה אותו או שהוא קפט אותו במקום שבעתיד יגיע כאן קור והגיע מת הקור והרג אותו כיוון שהורג לא היה מזומן אז גרו מבעל מה פוטור אומר רשי אין דינו אסור לבזן אלא לשמיים משמיים ישלמו לו כעל מעשיו ואומר רוב ממר נוספת קופ סוי ליפני ארי אדם קפץ את חברו לפני אריה ואריה טרף אותו ר הוא לא נחשב כרצח אבל אם הוא קפט אותו לפני יתושי שמקצוע עד שהוא מת חייב אז מה ההסבר מה ההבדל בין אריה ליתושים אז רשי אומר לגבי אריה כי גם אם אוליה כפות הוא לא יכל להציל עצמו מן האריה זאת אומרת שהפיטמה שגרמה שאריה יאכל אותו ממילא הארייה היה אוכל אותו ויתושים צריך לומר לפי ר שאומרים הראשונים היתושים כן הסיבה שהוא קפט אותו זה גרם לכך שהוא ימות כי לולי שהוא קפט אותו כל להבריח אותם אבל אריה הלא כל להבריח גם אם הול הה כפות אבל הראשו מקשים כמה קושיות על רשי ולכן ה את מפרשים כמו שמפורש כאן בטופס שבאמת אין הבדל בין אריה ליתושים אלא באופן טכני אז בדרך כלל אריה אם הוא כבר התנפל עליו אז הוא לא יכול לגשת ולקשור אותו הוא לא יכול לגשת הוא יאכל גם אותו ריה אלו מהיה מדובר שהוא קפת אותו כשרי עוד רחוק אז זה סויף אריה לובוי כמו סוף חמ לובו סוף סילבו שזה גו בעל שקב יתושים אז אפשר לפרש באופן שיתושים כבר על גופו והוא קופט אותו שלא יוכל להבריח אותם המזי כבר נמצא זה כמו שהשמש כבר נמצאת וצינה כבר נמצאת ולכן הוא חייב כך פסק רובה רב ש אמר אפילו לפני יתושי נ מפוטו למה הנ הז למנו וסו הם הלכו והם באו דהיינו כך היתושים שעל גופו בשעה שהוא קפץ אותו לא יכולים להרוג אותו כמה שקצו אותו אין לו מ באו עוד יתושים באו עוד יתושים בסוף הוא מת מרוב הקצות אז ממילא זה כמו סויף חמ אולוב כתושים שבאו אחר כך הם לא היו מזומנים עדיין לכן הוא פטור במלך לקו רוב ורושה אז הרן מסביר כך רוב שבה כל היתושים יש להם שם אחד כמו מים שהוא צמצם אותו במים אפילו בנחל זורם שלא המים שהיו כעת הם שרגו אותו ל המים הבאים שבאו אחר כך אבל הכל גוף אחד אזכר גם כל היתושים שבעולם נחשבים כאחד וכיוון שה יתושים היו על גופו אפילו שבסוף הוא מת די שבאו עוד יתושים מעלמה זה נחשב שהורג היה מזומן בשע קרבש אומר מים הם מחוברים אז זה גוף אחד וטושים זה גופים נפרדים אז ממילא אי אפשר להחשיב זאת שהורג היה מזומן עוד מכ לוקס בין המורים איתמ קופול גיגיס אדם לקח גיגית גדולה חבית והוא הפך אותה על חברו באופן שחברו לא יכל לצאת משם וחברו נושם נושם עד שנגמר החמצן והוא מת מהבל או הוא פור ולו מזיו הוא ישן בבית הגיע חברו ופרה הוא הוריד את התקרה וכך נכנס כור הוא ישן אז הוא לא שם לב והוא מת מכור נחלקו בזה מרים רוב ורב זירי חד אומר חייב כדין רוצח ואחד אומר פוטר כיוון שהורג בא רק אחר כך אז לא נאמר מי אמר כך מי אמר כך אומרת הגמרות תסתים יש לי סימן דרובו דמר פטו דומר רובה קוסוי מז בוב פוטר אז זה דומה לזה אז טויס מסבירים כך זה לא דומה לסוף חמו לובוי או לסופ צין אלווי שאז לכולל מפטור כי שם השמש והכור עדיין לא היו כאן בכלל הם באים רק אחר כך זה גם לא דומה לכפתור במקום שהשמש כבר יוקדת במקום שיש כבר צינה כי כאן כמו שדיברנו שם בשמש וצינה מדובר שהשמש כשלעצמה כבר יוקדת באופן ש יכולה להעמיד את הדם רק צריך את הזמן גם הקור כך אבל כאן זה לא דומה לזה כי כאן אין עדיין מספיק אבל או מספיק קור כדי להרוג אלא זה מתחזק והולך אז זה דומה לקופסה ברוב שמיד כשההוא קופץ אותו הוא קצת רעב כל אדם גם אחרי סעודה אחרי כמה דקות הוא קצת רעב אלומי זה לא רעב שממית צריך להתחזק אבזה רובה פותר אומרת הגמור אדרבי מה אתה אומר שרובה פוטר ורב זיר חייב תסתים דרב זיר דפ דמ רבי זיר אמן די לחברי בביס דשי מי שהכניס את חברו לבית שהקירות עשויים משיש שיש זה דבר אטום ביותר ואם הבית סגור אז לא נכנס שום שום צינה וגם לא יוצא ההבל של נר שמדליקים שם והדליק ל שרגה והוא הדליק שם נר נר גדול והנר קילה את החמצן ומס חייב אז מה רואים תי בדד ל שרגש שהוא זימן את ההורג או לא ידליק ל שרג הוא סגר אותו בבית והוא נשם נשם עד שנגמר החמצן ומת שזה דומה לקופו גיגיס לוי בזה הוא לא מחייב אז רב זרוה פותר אומרת הגמור לא אמר אוסום בשרג שם בלי נר לאמה תחילה בשית כיוון שמדובר בחדר גדול עדיין לא התחיל כלום רק אחר כך מתחיל המזיק לכן בזה כמו שדיברנו רב זר מודה שפטור אוכ בגיגית בלא ישרג גם בלי נר נ ממה התחילה ובשיטה מיד בשעת כפיית הגיגית ההבל מתחיל הקולר ומתחזק אז רוב המת סובר שפטור בכזה אופן ורב זירה מחייב סימן לממר הבאות של רובי סולום טריס אמונים בקוסל אומר רובי אדם שדחף את חברו לבור דופו לבור ואם הוא ישאר בבור הוא ימות מהבל יגמר שמה חמצן והוא ימות אבל בסולם בבור יש שם מוכן סולם שיכול לעלות בסולם ולהינצל ובוא אחר וסילקו את הסולם וכך הוא נשאר שם בבור והוא מת ואפילו הוא הדוחף עצמו קודם וסילקו את הסולם פוטור דב דשדי יכוסו בשעה שהוא דחף אותו לבור הוא יכל לעלות בסולם אז הוא פטור על זה שהוא דחף אותו כי היה שם סולם ומשום סילוק הסולם אתה לא יכול לחייב אותו כי זה גרום בעלמה לכן גם אם הוא עצמו סילק את הסולם הוא פטור רשי אומר קודם וסילקו קודם פילוס שזה רשי בא להדגיש שלא רק אם הוא הפיל אותו ואז הוא הוא הוציא את הסולם ודאי שהוא פטור אלא אפילו שביד אחת הוא דחף אותו וביד השנייה עוד לפני שהוא נפל לקר הקבור הוא סילק את הסולם בכל זאת כיוון שבשעה שהוא דחף אותו זה מה שמחייב הסולם עדיין היה בבור ובאמצע נפילתו הוא אז הוא הוציא את את הסולם אז אין כאן מעשה שאתה יכול לחב אותו לא על מעשה הדחיפה כ סולם היה עדיין בבור ולא הל מעשה סידוק הסולם כי זה גורו מ בעלמה הלכה דומה ואומר רובה זו רק חץ הוא זורק חץ על חברו שהחץ יכול להמיט אותו אבל הוא טריז ביודו חברו מחזיק מגן והחץ יכנס במגן ולא ימיט אותו הוא באח ונטלי אבל הגיע עכשיו אדם אחר והוציא מידו את התריס וככה החץ פגע בו והוא מת ואפילו הוא קודם ונטלי הוא זרק חץ ואז הוא רץ ולפני שהחץ הגיע הוא שלף את התריס וכך טריס נכנס בחברו והוא מת פטור אותו עיקרון בשעה שהוא זרק את החץ מפסק פס גירי החץ היה פסוק זאת אומרת אולי ה למית כי הנרצח החזיק טריס בידו סילוק התריס זה גורום בבעל מה לכן הוא פטור וו מרוב הלכה דומה זו רק בוי חץ וסמנים ביודי ההרוג החזיק בידו תרופות שאמורים לרפות אותו גם אם החץ יפגע בו הוא היה מוכן בידו מס הממונים הוא זרג בו חץ אחר כך לפני שהוא הספיק להשתמש בסממנים או לפני שחץ הגיע אליו הוא בחר פזרון וכעת אין לו סממנים לרפות את עצמו והוא מת אפילו הוא עצמו זה שזרק את החץ קודם ופיזרו מידו של הנרצח פוטו אותו עיקרון דבד דוד בשעה שהוא זרק את החץ יוכ סרפוס ואחר כך זה גרום בעלמה אומר רבשי לכוך כיון שחידש שלא רק אם יש לו טריס אלא אפילו אם החץ אמור לפגוע בו ויכול לרפות את עצמו אתה פותר אותו אז לאו דווקא שמונים בידו אפילו סמוים בשוק אם בשעת זריקת החץ היה בשוק ס ממונים לקנות שירוץ לקנות אותם והוא ינצל אז זה כאילו בידו ובשעת זריקת החץ הוא לא עשה כאן מיס הריגה ואפילו אחר כך אחרי שהוא זרק את החץ זה נעלם מהחנות או החנות נסגרה כל מה שקרה ואי אפשר להשיג הוא פטור אומר לרב אח בריד רוב לרב ש מה קורה באופן נזדמנו לו סמוני מהו הוא זרק את החץ באופן שאין סממנים שרפו אותו אבל אחר כך הגיע סמ והוא יכל לרפות את עצמו לנצל אבל הוא לא ריפה את עצמו הוא לא קנה את השמונים והוא מת האם אנחנו אומרים ה יכול להתרפות אז הוא פטור או שמע כיוון שבשעת הזריקה לא היו סימונים רק אחר כך הם הזדמנו לו אז הוא חייב כזה היה מקס מובס אומר לי אמר לו רב השה הרי יוצ בזן זק זאת אומרת בשעה שהגיעו הממונים אז אם היינו כעת מעמידים אותו לדין היינו מוצאים לו זכות הרי יכול לקנות סמוני לנצל פילו שאחר כך הוא לא עשה זאת אי אפשר לחייב אותו כי הוא כבר יצא זכאי והוא אמרו ב ממרה נוספת זו רק צרר בקוסל וחזרו לאחריו והגו אז רשי מסביר שמדובר באופן שהוא התכוון להרוג את חברו דהיינו הוא זרק אבן ל מול חברו הוא התכוון שהאבן תפגע בחברו ותהרוג אותו ויתרו בו כמובן אם תרצח את חברך תהיה חי מיסה ובכל זאת הוא זרק זאת למעשה האבן לא פגע בחברו אלא פגע בקיר ומכוח המכה אז היא חזרה לאחוריה והיא פגע בנרציק כי זה גם נחשב לכוי כוי אפילו שזה פגע בכותל וכך זה חזר לאחורה אומר הובה ותנ תונה הטנה שלנו לימד לנו זאת בברייס מה הראנו בברייס כגון אילו המשחקי בכדור שהורג אז רשי מסביר שהיה משחק של תינוקות של ילדים קטנים להכות את הכדור בכוח בחוזק כדי שתחזור הרבה לאחוריה שמתם יכול לברוח ואז החבר השני צריך לתפוס את הכדור ולזרוק לו את זה בחזרה לפגוע בו אז הוא זרק את זה חזק כדי שתעוף למרחק ובינתיים יכול לברוח אז אם הם הרגו אדם על ידי משחק זה אז אם הוא התכוון באמת שאבן תחזור לאחוריה ותהרוג את חברו ויש באבן הזו כדי להמיט ועשה במזיד רוגין אם ה ז בשוגג גוילין גלות שואלת הגמור בשוגג גוילי פשיטה הוא לא אנוס הוא לא מזיד זה בדיוק שוגג אומרת הגמור באמת בחלק הזה אין חידוש אבל נקטו זאת אגב הריש במז רוג צטרי מה החידוש מהוד סוקי ממה דדרה כדי לחייב אדם מיסה צריך להתרות בו באופן שאומרים לו אם תעשה כך וכך אז תהיה חיב מיסה הוא צריך לקבל לעצמו המנ קני מה קורה אם זה עשרו סופק זה ספק גם אם הוא יעשה את המעשה שאנחנו מזהירים אותו לא לעשות יתכן שהוא לא יעבור על איסור אבזה יש מחלו קס האם זה נחשב כשרו או לא אז כאן במקרה שלפנינו אנחנו רואים שהוא עומד לזרוק כדור בכותל כדי שתעוף אחורה ותפגע באדם שעומד כאן שוא רוצה להרוג אותו אז אם יתרו בו זה השרה סופק כי מי אומר שבאמת הוא יצליח לזרוק את הכדור באופן שיחזור ו באמת הכדור יפגע באדם ויהרוג אותו אז העשר סופק לכן בא הברס לחדש לי קומש מלון שהוא חייב למה באמת אז יש שתי פירושים ביד רמה פירוש ראשון אומר דוד ודרו היא ודאי תחזור דהיינו נכון שאנחנו לא יודעים איזו זריקה הוא יעשה בכותל האם זריקה שתגרום לחזרת הכדור והריגה פלוני או זריקה שלא תגרום לכך אבל זה בכל השרו זה כך גם באדם אל תחלל שבת אם תחלל שבת תסתכל א לא יודע אם הוא יחלל שבת או לא זה לא נחשב סורה סופק אז כר גם כאן אם הוא יזרוק את זה באופן מסוים שזה אמור לחזור אז באמת אז זה ודאי אנו לא יודעים באיזה אופן הוא יזרוק אז זה לא נחשב כעשר סופק פירוש שני אומר הרמה שקוש מלון כדס רב יחנון שעשר סופק שמו עשר הקופונים זה החידוש של הבייס במזיד נרג ואגב זה כבר נקטו ש בשוגג גגולים ממה רב קיג מרשו מקשים הגמור אחל תרץ בפשיטות מה החידוש הרי הגמור עוד מע תקשה שמי אומר שזה כוי כוי החידוש זה נחשב כ כוי חוי רב כיג משר בצורך יון גודל המשו מתרץ שהגור מתכווננת להקשות למה נקת הברי תנה של הברי כדור ולא כמו שרובן נקט שהוא זרק צרור על חברו כדי להרוג אותו וצרור לא פגע בחברו אלא פגע בכותל וחזר הרג את חברו למה לקטו דווקא כדור אם היו נוקטים את האופן של צרור היית יודע את החידוש של קוי כוי רצו להגיד כאן עוד חידוש מה החידוש הנוסף שרצו לומר שאפילו שזרק לכתחילה על הקיר ו על חברו שיש כאן צד שזה עשרה סופק בכל זאת חייבים תונה רב תכפה בר מרוב רב כליפה שהיה בן ארץ ישראל הוא שנה בריס כמד רביב כגו מסחקים בכדור שהגו וחרב מויס אם זה שנהרג עמד בתור דלד מויס לכותל וכדור פגע בו והרג אותו פוטור חוץ לארב מויס אם הוא עמד חוץ לרבו אומרת שהכדור חזר יותר מרב מוס הוא פגע בו חייב ורשי מסביר שאני דונק לגבי חיוב גולוס שאם זה ךוס פטור מגלות חוץ לבוס חיב רשי בסוף הסוגיה מביא שש מפרשים לגבי חיוב מיסה במזיד וטוס מסבירים למה אי אפשר לפרש כך אומ רבינ לרב ש מה קורה כאן איך דומה באיזה אופן מדובר אדקו אם ו היכן שהכדור נפל דהיינו הוא רצה שהכדור יפול היכן שהוא נופל אז מה זה משנה אפילו פורט נמה אז אפילו אם זה נפל דמס הוא גם חייב כרק בשוגג אין שום סיבה לפתור אותו אדני ש הכדור יחזור כל כך איפה שזה נפל אפילו טונ אלו אפילו אם זה נפל יותר מ400 גם יהיה פטור כי רש מביא מסכת סמקס כתוב ב בשוגר לא יצודו פרט למסכן זרק ש זורק אבע אם זה נפל במקום שלא רצה רצה לזרוק מרחק של שתי אמוס נפל מרחק של ארבע אמוס ה פטור אז באיזה אופן מדובר כאן אומר לי ענ לו רבש סתם מסחק בכדור כוד לתפי מ מינך נילי כשהם מתקרבים לכותל והם משחקים זורקים את זה הם רוצים שזה יחזור מה יותר רחוק מהכותל כמו שדיברנו הרי משחק הוא שזה שמולם רוצה לזרוק את זה כנגדם הוא צריך לברוח אז מ אנחנו אומרים שאם זה יצא חוץ לדל דמס מהכותל שם הוא הסכים שזה ייפול אם זה נפל תור דל דמס האדם עמד מידי קרוב נפר דמס ואז הוא הרג אותו שם הוא לא רצה שזה ייפול רצה לפחות דלד מס מרחק מהכותל שת כעת הגימור על עצם העניין לממ דקאי גבנה שהכדור חוזר לאחוריו מכוח זריקת ויחיו נשב כוחו של אדם הוא נחשב כרוצח ומינו למדנו לגבי קידוש מכטוס כדי לקדש את את המים ש אותם אזים על טמי מס צריך לתת את איפ פור דומו וצריך לתת זאת מים חיים אל כלי שתי חיותן בכלי דהיינו מים חיים מים נובעים אז מה עושים יש שוקט שזה אבן חלולה שהיא צמודה אל המעיין והיא מחוברת למעיין דרך נקב שיש שם ושם יש מים שמצטברים שהמים האלה הם נובעים הם חיים ושם מניחים את האפר אז למדנו המקדש ונוף ל קידוש על ודוי ועל הצד ואחר כך נוף ל השקס פסול כי זה לא הגיע מכוחות צעיר ונו סן אז כעת הגמורה מבינה שהכוונה היא שמכוח התזה זה נפל על ידו בכוח או על צד השוקטכנולוגינדלניסטפנאירכבחקר הראשונה אלא באמת זה נפל על ידו או על צד הוקט ומעצמו הוא נפל הוקט תושמע למדנו מחת ש הייתה טמו מיס הייתה בול מס צריך לעזות עליה מפור דומו שוסו נסו על החרס והיא זולו הוא התכוון להזות על המחת ורואים את הזהה רואים את מי הטוס על המחת אבל לא יודעים בדיוק מחת זה דבר קטן אז קשה להבחין מה היה סופק על המחיזו דהיינו שזו פגע בדיוק במחתרת על החרס היא זו ו מצוו דהיינו באמת הוא התיז את את ההזוי על החרס ומכוח ההתזה אז זה חזר וטז על המחת אז סוי פסול מספק אז היה פסולה למה בכל מקרה זה נחשב כוי חוי אז ראייה שזה לא כוי חוי אומ אפחיד משמי הרב מוצו אמה באמת צריך לגרוס לא מיצו ש הלשון של התזה אלא הלשון מציעה דהיינו אנחנו רואים כעת שזוהה על המחת אבל לא יודעים איך היא הגיע ל המחת יש לנו שלוש אופציות יכול להיות שלכתחילה הוא עזה על המחת אז ודאי טוב יכול להיות שהוא עיז על החרס זה מכוח ההזעה זה ניטז אל המחת זה גם כשר כי זה גם כוחו כמו שדיברנו אבל יש לנו ספק שלישי שמה לא זה ולא זה אלא באמת ההזוי פגע בחרס וזה היה באופן של מדרון עקום כלפי מטה אז זה נזל אל המחת אז אין כאן שום כוי כוי לכן מספק אזו היה פסולה מביאה הגמור אומר רב פופה אי מן ד קפס לחברי מי שקפץ את חברו קשר לו את ידיו ורגליו בשפת הים כך שהוא לא יכול לזוז כ הרגליים שלו קשורות גם לא יכול לפתוח את הקשרה של הרגליים כ הידיים שלו קשורות ואשק ללי בית קדמיה הוא הפנה את מרוצת המים עליו הורי איזשהוא מחסום מהמים והמים זרמו עליו והטביעו אותו גיר דידו הוא השתמש במים כחץ זה חץ שלו הוא מחייב הוא חייב מיסה אבל כמו שהגמר מד מפרשת אנ מילה בכוח רישן הוא הניחו סמוך לשפת הים ושפת הים זה מדרון ומיד שהוא פינה להם דרך מיד המים נפלו עליו זה כוי חוי אבל בכוח שני הוא הניח את האדם רחוק קצת מהמים והמים לא נפלו מיד על כשיצאו מהגדר אלא אחר כך הם הלכו על המקום שהוא שם אז זה גרומה בעל מהו זה לא קוי חוי והוא פטור ממיסה ואומר פה פמ נוספת זורק צרור למלו אדם זרק אבן כלפי מעלה והיא נופלת עכשיו כך אם היא נפלה כנגדה מכוח המשיכה הרגה הדם אז הוא פטור זה לא כ היא חוזרת מאילה על הארץ אבל מה קורה בול חולץ דודין מכוח הזריקה שלו אז היא הלכה באלכסון והיא נפלה ורגו חייב אומה למר בבה של הרב פופה מה התמה משום ויחוו הי קויו תזה ל הוא הרי הכניס כוח כלפי מעלה אז היייתה צריכה לעלות עוד ולא ליפול לצדדים אנר לו רב פופה ולב קוחו תיזה תחס אז תיפול מיד כנגדה לא לצדדים או כוח כוח הושו זה לא כוח חזק אלא קצת כוחו יש כאן מה שילא אולי יותר כי קלה כוח חוזק הזריקה ואז טבע שהקדוש ברוך הוא טבע שכוח המשיכה מוריד אתזה חזרה למטה אבל מה שהיא הולכת לצדדים זה במקצת כוחו ודי בזה כדי לחייב אותו עדכ daf ein sein
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה