הדף היומי מסכת סנהדרין דף מט
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף מט
[מוזיקה] סנהדרין דף מת הש מתחל בסיעת דשמיה 16 שורות האחרונות הדף הקודם ויושב הזכרנו את המעשה ביוב מביאה גמור את כל המסע ומת שהיה בנו לבן שלמה המלך אז כתוב ש בודו חוזר לשלמה המלך ווש בס המלך דומ כוי דיבר ווב וויני כוי דבר וויני ש שהוא אמר לו כמה דברים ולמעשה כמו שהזכרנו בסוף השיעור הקודם הוא סך הכל אמר לו י אני לא מגיע כפו ימוס אז מה היה כן אומר לי ימ בןו זילי לך תאמר לשלמה המלך תרת ס בגבר שני דברים אל תעשה לאותו אדם כלומר לעצמו אקטליס לאם אתה הורג אותו דנו אם אתה הורג אותי את יוב קבול לטוס דוך אז תקבל תחתיו את הקללה שאביך קילל אותו ואילו אם אתה לא מקבל את הקללה שוקי עזוב אותו דליקו בלתוס דלת יוך אל תהרוג אותו והוא יעמוד בכלולה שאביך קילל אותו עוד מעט נראה את כל הכלול שהוא קילל אותו אחרי שאהוב הרג את אבנר דווד קילל אותו אז ממילא יוב טען אתה לא יכול גם להרוג אותי וגם שהקללה תחול בי אלא תיקח את הקללה לעצמך ומה כתוב מה שלו מענה וימו להמלך לבני יו השי כאשר דיבר דהיינו תאמר לו שהוא אני מסכים לקבל על עצמי וגבו וטו אומר רב יהוד מרב כל לו שקילל דוד וב סק בזר של דוד כי שלמה המלך קיבל את זה על עצמו מה היו הקללות קורס פסק ב זוב ומצ ומחזק בפלך ונופל בחרב חסר לוחם זה הכל התקיים בזר של דוד זוב מרחב בנו של שסי ומלך חבם סמץ למרב נוס ירושלים אז כתוב מרב סי בזב נמ מרזו רבז מצ מזו [מוזיקה] שלשם ו אשם על מזבח אפילו ש הכן ס צור זור במצו הקללה הבאה מרז בפלך אומר רשי אז מרגליים ד ז וא שז פוג אומר רשי כן שם הולי אב בלשונו זה חולי ברגליים אמז רב נחמן לרב נחמן אדומה כך שואל בנו שלרב נחמן את אביו מה מה החולי הזה איך מרגישים בו אמנו רב נחמן כמחט בבוס החיים קירות של מחת גמ מנו ודע איך דז רב נחמן גור שלוש דרכים נחן צמו חלה בכזה ר גמר לו כך הוא קיבל מרבו ס השם ם דע זאת בסוד השם וח הקודש ממשיכים בלול בחורש ס ה כ צריך לגרוס למלך ישו ואמרו כל גו ור נפל בחרב מלא חצים יובו חר לחם רימ נצר אוסלו באמת צריך לתקם מרש כמו שמובא כאן אחרי חומס המקדש אז וחד נצר הגלה את יכון ל בובל ושם הוא החזיק אותו בכלא ואחרי החוב נבוכדנצר מת תחתיו מלאך בנוי אבל מרודך והוא הוציא אותם את הכלא והוא אוחוס החס ומיד הוא תמיד נתן לו אוכל זא אומרת שהיה חסר לחם היה צריך להגיע ללחם שהמלך סיפק לו אומר אביד מרבנו דרי ש זה מה שאנשים אומרים תהית וה לטו אומר רשי נוח לך להיות מן המקוללים ולא מן המקללים לפי שסוף קילל אס חינם לשוב למקלל המהרל מתקשה מה זה קשור כאן זה לא היה קילל הסכינו מה של דוד קילל את איוב ומה שזה חזר על זרו של דוד כי שלם המלך קיבל על עצמו את הקללות מסביר המהרל שבאמת הטענה של ויוב היייתה שכיוון שדוד אמר הוא מקלל אותו במקום להמית אותו אז אם אתה שלוי מת המית אותו אז זאת אומרת שהכלל היו כללות חינם ולכן הם צריכים לחזור אלי לך ושלם המלך הסכים לטענה זו אז מה היה אסיו ויוב דינה הביאו את יוב בפני של דינה הודן אותו אומר לי מתקלס למה הרגת את אבנ כמו שמסופר אומר לי גוי אל אדם עסוי לבוי אבנר הרג את הסול ואני גול אדם אני נוקם את נקמתו אומר לו שלוימה הסול רודף הור דף אחרי אבנר להורגו לכן אבנ מותר לו להציל את עצמו בזה ש הורג אותו או מרלה אמר לו יוב או להצילו בחד מורב אבנ צריך להציל את עצמו על ידי שהוא יפגע באחד מהאיברים של הסול בלי להרוג אותו וכמו שנראה לאלון רשי מביא הרודף החח להור גוי ויחול זה להציל את עצמו באחד מאבריו של הרודף ולא עשה כן אלא הרג אותו הוא נהרג עליו אז אני גואל אדם אומר לי אמר לו שלמו לא יוכי אבנו לא יכל לכוון באחד משער ברב אז ה הרג אותו או מרלה אמר ל יוב אשת בדופן חמישי קדג צ החמישית כסיב ו אחמש ואמ ר ח ש שד רג אומר אמר לו של אתה יודע מה זנו ילך אבנו אתה פטור לא עלזה אני דן אותך יש לי טנה אחרת עליך מוסו אומ אמר ובמוו במל ס וימר המלך דוד המלך קד המלך שב בן אז המלך איך קרא למסו אמר לו אזק לי א איש יהודו שלש ג תוך שלושה ימים תזיק לי את החיילים יהודו שיצו מהמרד וילך המוסו לזק סודו ויח גומו הוא יחר את המועד הוא לא הביא אותם תוך שלושה ימים אז ממילא אומר יוב היה מרד במל דוד לכן הרגתי אותו אומר לה אמר לו שלומה הוא לא היה מרד המוסו אכין ורקין דורש מה הכוונה השכח כשהוא הגיע ל חיילים ביודו אז הוא ראה אותם דפוס מסכת הם היו עסוקים במסכת בלימוד והוא לא רצה לבטל אותם מתויר אפילו שהמלך שלח אותו אומר הוא דרש כך כסיב כתוב בישוע שהיה כמו מלך כל איש השימר אספי ו ישמ אדורך כלש צנו ומוס הוכל אפילו לדברי תויו שאפילו אם המלך אומר לעבור על דברי תויו אז הוא נחשב מ במ אפשר להרוג אותו תמוד רק חזק ואמוץ ככן שכתוב רק או אח זה מי שאם בא המלך לבטל דברי תוו אין שלו ממילא ת של המלך יוב אמוס הוא דרש אחין ורקין והוא לא רצה לבטל אותם מתויר אז בעצם שלם המלך אכל להרוג אותו על זה המפורשים מתקשים למה באמת הוא אמר לו טענה אחרת כמה דרכים אלו הוא אמר לו ככה הוא גב רת יוב מרד במל כוסו כסי שמו שנמשך שלמה בוא עד יוב והוא הצירה מכך למה כי ויוב נוטו אחרי אדוניו שאחיו של של רצה למלוך ואחרי אב שלים שוא מרד בדוד המלך ותו נראה מה הקשר הקופונים אזרת במלכו כתית אחרי אחי הדיו לכן הוא הרג אותו אומרת הגמור מהטו למה הפסוק צריך להזכיר כאן חש נטו זה חלק מזה שהוא מפחד התייר מני שלמה אדרבה הרי נח שולם אומר רב יהוד הפסוק מרמז שביקשו הוא גם רצה לנטות אחרי אב שוללים רק הוא לא גמר את מחשבתו אחרי הדני הוא באמת נתה ומת מלונות אחרי אב שולים מביאה הגמורה שתי דרכים דרך ראשונה ארב לוזו עדיין לכ לוכי של דוד קימס גבורתו של דוד התה אז קיימת לכן הוא פיחד עכשיו שההוא הזקין אז הוא נתה אחרי אדניו דוד המלך הזקן שאדו מלך הדרך שניה רבי יס בחני אמר בשעה שאב שולם יצא נגד דוד עדיין צתג של דוד ימן אומר רשי בעלי גרופים שלו שעל ידם הוא נלחם ויוצא הובא על פיהם כמו שכבר נראה ורשי מסביר הצגנו בכל השס זה לשון מזלות וחוזים בכוכבים למה קוראים לזה גניני כי אדם סומך על חוזה בכוכבים כר גם כאן דוד נסמך עלי ועשה על פיהם והולך אחי דבריהם דרב א מלודים בחורים אולה לדוד והחיילים שלו כולם בני יפה ס כמו שלמדנו ל ומגד בסו כמשפט הנוכרים כדי שיראו ב פחדו ם ומהלכים בראש גוסו והן הן בגפ של דוד אומרת הגמור רב שמר זא ופליג רבי אבנ כי רב אמר שמה שהו נלחם זה בכוח 400 אלה אבל כנראה רב אבא אומר ש שדוד הצליח במלחמות זה על ידי יוב ומ רבי אקנה אלמו דוד ש עוסק בת לא עשה ייב מלחמו אבל זכותו של דוד עמדה לו ליוי במלחמותיו של דוד למו לי שוא נלחם עבור במלחמות לק בד מש ו בלצ מהטעם דוד או משך הה פנוי לכך משום לב וטם לשום דוד משפד בזכות זה כל לנצח מלחמות מביאה הגמור עוד רשר בעניין יוב כתוב שווב הקרא לאבנר לבוא לחברן כדי להרוג אותו מ דוד וישלח מלו מחר אבנ וישיבו מבואר סירו אז פ ב סירו זה שם מקום אבל דורשת הגמור מה בו הסירו אומר רבי יב ברקנה בויר וסיירו שתי המעשים בבור ובסירה גורמו לו לאבנר שהורג מה הם שני המעשים אז רשי מביא בור הכוונה צפחת מים שול המלך ועבדיו רפו אחי דוד ואז דוד הוא נכנס למחנה שו בשעה שכולם ישנו נו והוא לקח את צפח הס המים את הכד מים של שאול ואת החנית שלו והוא יצא אחרי זה הוא עמד מרחוק ואמר לשוב האנשים שלו תראו הצלחתי להיכנס לשם אז אמר להם דובד בני מו סתם לא שמעתם את הנכם וכלתי להרוג אותו אז אבנר היה צריך למחות בשול לומר תראה הוא צדיק הוא יכל להרוג אותך הוא לא הרג אותך אז מה אתה רודף אכ והוא לא מיחה אלא אבנר אמר אולי אחד מבני הצבא נתנם לו המעשה השני היה עוד לפני זה סירו הכוונה קוץ היה פעם שדוד ואנשיו התחבאו במערה ונכנס לשם שאול לעשות את צרכיו שועו לא ראה שדוד נמצא שם ואנשי דוד רצו להרוג אותו דוד לא הניח להם אלא הוא קרט את כנף מילו של שאול ואז הוא הראה לו הוא יצר הוא אמר תראה יכלתי להרוג אותך אז אבנה צריך למד זכות על דוד למר לשאול ראה כמה חס עליך ולא הרקח בי אותך יחד עם הו המערה והוא לא לימד עליו זכותו לאמר כשמה כ שעברתם אצל הקוצים סירים נכנס אחד מן הקוצים בכנף מלחה והוא היה טמון שם דוד וחתכו לכן נענש שהוא נהרג על ידי יוב כתוב וית יוב לתך שער לדבר איתו בשלי אומר רבי יחנון מה זה שער שדו דין סנדרי כמו אל זיק נאיר אומר רשי ואל שער מקו שער זה לא ש סנדרין אומר לי מה הוא דן אותו מתי מקת ססו אז הוא אמר לו סו רדו אז הוא אמר לו ה להצילו ביחד מורב לא החי לא הצלחתי אז ה אומר לו בדפ חמיש נסלי ב מחסלי אז הוא הרג אותו אומרת הגמורה מה כתוב ש לקח אותו וו לדברו בשלי אומר הביר אל איסקי שלו אומר רשי לשון של נעלך ויוב הוא עשה בעורמה הוא אמר לאבנר יומו שהיא צריכה לקבל חליצה היא צריכה לחלוץ את נעלו של היום כדי להיות מותרת בשוק מה קורה אם גידמת אין לה ידיים היא לא יכולה לחלוץ בידיה אז אבנר ענה לו שהיא חולצת על ידי שיניה הוא רצה להראות לו אז הוא התכופף להראות איך חולצים נעל עם השיניים ואז הוא שלף את חרבו והרג אותו כתוב ויקי שם מל החומש אומר רבי חנון בדופן חמישי סויקה אותו מוקים שמור וכובד תלוים בו כתוב ששלמה המלך ציוה את בןו להרוג את יוב והי שיושם דומ על רושו אשר פוגע בשני אנושים צדיקים טובים ממנו כמו שהזכרנו הרג את אבנו ות המוסו ולמה קוראים להם צדיקים תובים תובים שהיו דורשין אכין ורקין והוא לא דורש הם שניהם דרשו כמו שאמרנו רק חזק ומץ שלא לקיים מצוות המלך לעבור על דברי תירה המוסו כמו שדיברנו ליל הוא לא רצה לבטל תירה ואבנר אז כמו שמסופר שבנוי יר הקונים הם הכניסו את דוד בשעה שהוא ברח משול הם לא ידו ונתנו לו לאכול ואז שאול ציווה לנשיו להרוג את קוני נויב ואבנר שהוא היה בין האבודים של שאול הוא לא רצה לעשות כך למה כ הוא דרש אכין ורקין שכשהם אומר לעבור על דברי תרה לא שמים בקולו אז הם היו תובים מה שאם כן יו יוב הוא כן שמע לדויד שהוא ציווה אותו להרוג את ריו כדי שבשב תהיה מותרת לו אז המ לו אולי הה כמוהם צדיקם שהים בפה ול יוסו הם שניהם קיבלו ציבו מהמלך בפה והם לא שמו בקולו כזה נגד התרה והוא באגר סוסו דוד לא ציווה לו בפה את יוב רוג אתריו הוא רק ציוה לו באיגרת בכל זאת השמע בקולו כתוב ומוס נשמ בחרב אשר ביד יוב אומר שחוד שהולך להרוג אותו בחרב שבידו כתוב ביו ויקבר ביסו במדבור או בס מדבור אומר א מדבור יצדק מה מדבור מוב מו פנס בתו ד הבית ש הה דיד ב מנוק מגזל ר לא מסוים שם אנשים שגוזלים אותם ואנשים שחים באריס אביס שב מנוק מגזל וארוס כתוב בפסוק יב יח א שורר אומר רב יהודה אפילו מונינה צנס וים אפילו כשהוא אכל דברים דקים ענוגים מונין איזה דגים קטנים צנס איזה מן דגים קטנים פוריס ל הוא שלח לעניים של עיר גם לאכול מזה פוריס לא שום פרס שנותנים בית המלך כזה מכניס רחיים מפזר מונו ניים אדרון לוך נגמר הדין ונתחיל בסיעתא דשמיא פרק שביעי המשנה שלפנינו מפרטת את החומר של מיסס בז לפי חומרתם ונראה כאן שתי דעות חומי ורב שימן ורשי אומר נפק מינה שמי שעבר שתי עביות תחייב שתי מיסס אז נרא ללון שני בחמור אז צריך לדעת איזה מיס חמור ותו למשה נראה ללון עוד נק מנה אז אומרת המשנה ארבע מס לבז סכילה היא הכי חמורה ריפה הרג זה סיף וחנק רבי שמעון אימר ריפה סכילה חנק והרג יש כאן שתי מחלוקות קודם כל אומר שריפה יותר חמורה משכילה וגם חנק יותר חמור מהרג מסיים את המשנה זו מצס הניס קולים כיוון שעתן רוצה להמשיך בסידר השריפה סה וחנק אז קודם כל זו מה שראינו בפרק הקודם מצ סניס קונים ובמשנה התובעות נראה איך מיצ סנסר וכולי אומרת הגמור א נראה את הקשר ל משנתנו אומר רוב אומ רב סכו אומ רבונה כל מוקים ששונו חחמ דרך מניין שסידרו דברים דבר הכי דבר אין מוקדם ומאוחר לא דקדקו להקדים במשנה את המוקדם ולאחר את המאוחר אז רשי אומר שיש בזה שתי סוגים כמו שנראה בסוף הסוגיה יש מקום שזה שנוי מאוחר במשנה צריך להקדימו במעשה בפועל כמו שנראה בסדר לבישת הבגדים של בגדי קהונה ויש מקום שהסדר שנוי כ משפטו לכתחילה המשנה מפרטת לפי הסדר כמו חליצה שנראה לאלון כי כך צריך לעשות לכתחילה אבל זה לא לעיכוב אם שינוי את הסדר חוץ משיבו סמנים שנאמרו לגבי כתם שנמצא על בגד ולא יודעים אם זה דם נידוס או שזה סתם צבע שבזה כן דקדקו בסדר שצריך לעשות רשי אומר מה זה סמ ממונים כל דבר שמועיל לחברו נקרא סם אין סם לשון בו ולא לשון מרפה אלא לשון דבר הצריך לתיקון חברו תנן שיבו סמוני מעביר על הקסם לבדוק אם הכתם הוא דם נידו או שהוא צבע ונפ קמינה ם הטמעה עם הבגד הזה מטמא עם הכתם הזה מטמא אז אם מעבירים את שבע סימונים האלו מחפשים א את הכתם בלפי הסדר שמפורטים ו הכתם נמחק בידוע שדמו אם הוא לא עבר בידוע שזה צבע מהזה השיב הסימונים צריך להיות דוקא לפי הסדר רוק טופל רוק שהוא עדיין לא טעם כלום הוא קם בבוקר הרוק הזה תפל אומר רשי ריקם ונגו וחסר כל טע מאכל כמו דבר שלא נמלך קוראים לו תפל ו מי גריסים מי לעיסת גריסים של פול לועסים וכוס שים אותם ואז הגריסים האלה משפשפים אותו בהנ את הכתם ומי רגליים שהחמיצו והשריון שלושה ימים נסר אומר רשי מן אדמו וקוראים לה ניטרה וב ס מעביר כתמים קמולי אז שם בניד הגמ מפרשת שלוב דוץ רשי אומר לא ידע נמ ואשלח ויש גורסים ואשלג אומר רשי נמצא בנקי מרגליות לות מתוך הים וזה חום הכביסה וקו סירון על הכתם ש סדרון אוי שירון שבעון כח כל השבע כחד לאוס ולא כלום זה לא ניסיון גם אם הכתם לא עבר בכך עדיין יתכן שזה דם מה שהכתם לא עבר כי אין גריס מועילים אלא אחרי ירוק וכן כולם לפי הסדר אז זה שרב סירו אמר שזה המקום היחיד ש הסדר מהקב רב פופה סו ורב פופה הזקן יש רב פופה סתם שעוד מעט נראה יש רב פופה הזקן בדורו של רב משמי דרב אומר אף ארבע מיסס שנאמרו כם משנתנו אז ודאי נשנו בסדר הזה דווקא לפי סדר חומרתן איך קוראים זאקו מפליג רבי שמעון שרבי שמעון חולק אם אין כאן סדר מסוים מה יש לרבי שמעון לחלוק שמ מינו דו כקונה ולכן הקשר של העניין ל משנתנו ודך רב סויר ודאי שהוא גם מודה שמשנת שתה לפי הסדר דווקא למה הוא לא הזכיר גם את זה בחוץ בפלוק קמר הוא מדבר במשניות שמסכמות בלי מחלוק הבזה אומר כל המשניות ה שם שם הם בהם מחלוק אז הסדר הוא לא לקובה יש לפעמים שהסדר צריך להיות אחרת כמו שנראה חוץ מהמשנה של שמונים האמת יש עוד משניות משל משנתנו אבל כאן זה משנה שמחלוקת בזה הוא לא עסק רב פפה הפפ הרגיל לא סב ש בדורות מאוחרים יותר אמר אף סדומה יש עוד דבר שלפי הסדר כתוב במסכת סוכל עבוד הכיפורים שדורות במשנה מסכתו מזו אחר זו אז צריך לקיים אותם דווק על פי סדר זה תנן כל מסם הכיפורים המורים על הסדר מקד מסלח לאו ו כלום כי כתוב חוקו והסדר מעקב אומרת הגמרא וידך רב סויר רב פופ סווה למה הם לא הזכירו זאת ההוא חומר בעלמה אינו נמה ודאי ששם הסדר דו קקונה אבל זה חומרה באלמה שהחמיר כתוב בעבוד סוסיים דהיינו רשי מסביר אנחנו מדברים מפירוט שהפרו הוא למה מפרטים את זה קודם כ הוא חמור יותר אז משנתנו למשל מפורט לפי הסדר של החומרה הכף סכר אמר אני לא נכנס למחל בשבס הממונים אז הכוח של הסממן הוא מקדים אותו זה יש לו כוח יותר חזק צריך להות קודם כמו חמה שנראה לאלון מכנסיים חשובות יותר אבל יום הכיפורים העניין שצריך להיות לפי הסדר זה לא כודה הקודמת יותר חשובה יותר חמורה אלא חוקו הסדר הזה התיר החמירה שעשו את זה לפי הסדר אז זה לא קשור לעניין שלנו וברי רבש אמר הוא אומר עוד דבר הסדר ומיד הסדר של הקרבת הומיד אז זה צריך להיות לעיכוב לפי הסדר הזה לקטו נעלו זהו סדר ומיד וידך ההוא למצ בעלמה זאת אומרת כך לפי רב סכור ורב פופ סווה אין קוניה קושייה שלמה הם לא פירטו את המשנה בתמיד כי הם אומרים שם זה גם כמו שאמרנו לגבי יום הכיפורים זה חומרה באלמה זה לא שהודה הזו היא חשובה יותר וחמורה יותר א זה חומר שעשו לפי הסדו אבל לפי רב פופה שהוא כן הזכיר את סעיד היום ולמה הוא לא הזכיר את סיד ומיד כ הוא באמת חולק על רב הונה רב הונה סבר שזהו שד אטומית זה לקובה אומר רב פופה זה לא לקובה לכתחילה עושים לפי הסדר הזה אבל זה לא מעכה עם שינו את הסדר שמוזכר שם אומרת הגמורה מה שכולם אמרו כל מקוים אז אין מוקדם מוכר ופוק ממצו חליצה ששנינו מסכ יומס את הסדר של מצוו חליצה שם הסדר הוא לא לקובה נכון שהמשנה פרטה סדר מסוים שצריך כך לעשות לכתחילה אבל זה לא מעכב תנן ליצ בוא הוא ובז בא היבום אחי המת שמת בלי זרע עם הבו עם אשתו של אחיו לפני בזן ויש התלבטות האם ליבם או לחלוץ אגס אומר רשי כמו שגמור בומס מסבירה שאם הוא היה זקן והיא צעירה או להפך אומרים לו מה תתחתן אל תכניס קטטה אתו בתך תחלוץ לה שנאמר זקו ואז סדר החליצה ומרס היא מתחילה ואומר אומרת מין יבוא מג והוא פ לחו ז ולצ וור בני לדיונים שיהיה בו ברוק כדי לראות שיוצא מפיה כמו שכתוב זני ו ס ג ני בישראל ג וארב יהוד מצקו וקו צ ק קור מבי ק הוא קור פצת היא חולצת הי רוקת וקש מהשמן מה משמיע לנו מסס במשנה ראנו שזה הסדר אשמן ב ומר מצ מצ כמו שמפורט במשנה ופי אם הוא שינה את הסדר הוא הפך את הסדר סלב ב ש ח רקיקה אוש הקדים רקיק לחצ מה שוסו אז זה מה שאמרנו זה דוגמה לדבר ששנינו במשנה אבל אין מוקדם ומאוחר לכתחילה צרייך להיות ככה סדר ועוד דבר אף סכי רבא לא הוציאו לפוק מוד נן כ גודל משמש בשמים שמונה בגדים והדת בארבע בגדים בקסוס מכנסיים במצ נפס ואבנית מוסיף ם כהן גודל חושן ויפו דומיל וציץ אז לפי הסדר שכתוב כאן לכאורה אז קודם כל הכהן מלביש סונס ואחר כך הוא מלביש מכנסיים ד סים זה הבגד הראשון שהוא צריך ללבוש שנאמר ומכנסי או אל בסור מה שמ כשהוא לובש אותם יהיה בשרו בלי שום לבוש כי אם לא ל בסור מיותר אז זה מה שרב סחר התכוון לומר כם במשנה מפורטים הבגדים ומפורטים לא לפי הסדר צריך ללבוש מכנסיים לפני קונס אומרת הגמ תגד סונס באמת למה נה לא שנה מכנסיים אחר כך סונס אונ הגמד כ שהפסוק מקדים אותו כתוב הפסוק לבוש גמרת הג ד אם באמת צריך לבוש כל את המכנסיים למה הפסוק מקדים את הסנס אונ הגמ שגוף די כיוון שהקטנת מכסה את כל גופו של הכון אז היא עדיפה לפתוח איתה באמת רלש כמו שלמדנו הפסוק ש מכנסיים קודמות עד כאן דף מת א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה