הדף היומי מסכת סנהדרין דף כו
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף כו
[מוזיקה] נהדר דף חוב השו בעזרת השם סוף שורה הרביעית בנקוד ראינו במשנה שס פסולים ד אומר רב שמן אמ רב שמן בתחי ז הג מה כונתו אמר רב יהוד א בתחי ש האלה שאוספים הרבה פירות אפילו שלא הולכים לאכול את זה מיד אבל אנחנו אומרים הם שומרים את זה לאכילה קודם זמן הביאור אחרי שמגיע זמן הביאור שכל ו לחי בסוד צריך לבאר את כל פירו שוויס אבל לא חושדים בהם שהם סוחרים ע זה רק סוי חרין אלה שמלקקים לכתחילה מנת לסחור בזה למכור הם פסולים מ שרבו ממציא מויס לנים כשח המים ראו שיש הרבה אנשים שנותנים כסף לנים ואז לנים הולכים מעניים את מורת הכסף הספים עבורם פי שיס ומה מביאים את זה לאלה שסחרו אותם סחר שיס וכתוב בתר ו חוזר ר אךד זה ואך זה פסולים אומר רשי וכך צריך לפרש לפי זת המשנה בחילו לאלה שפסול עכשיו משום סךר שיס היו קוראים אותם אוס שיס וכשר אותם משרב נוסים חזרו לקרות את האוספים סוחרי והם פסולים קושו בו בני רחובו הבנים ש רחובו ראינו בדף יז שקראו להם איפה ובימי הם התקשו בפירושו של רבי יהודה ה מי שרבו או אנוסים מה הקשר נוסים מי שרבו אתגור הסוחרים מבולי אלו פירוש אחר תחיל ה אומרים איך עוד זה ואך זה פסולים בין אלה שאוספים הרבה בין שסוחרים להד יה פסולים משרבו אנוסי ומנו ארנו אומר רשי מס שגובה המלך מן התבואות כר וכך קורי מן השדה לש והוא נס את השדה מי שלא משלם את המס הוא לוקח לו את השדה כד מכריז רבי יני פוקו וזירו בשביס צאו זרעו בשביס משום ארנונה איך אפשר להתיר משומר נונה אומר רשי שביס בזמן הזה דרבון כי בטלה קדושת הארץ אז כלא יפסידו התירו חומים טוס מביאים עוד פירוש פיקוח נפש הו ששואל להם המלך מס ואין להם מה פראנו אז לוקחים אותם אוסרים אותם אצל המלך ו מתים בתפיסת המלך אז חוזר מה אספין אלה שאוספים כדי לשלם את המס קשירין אפילו שזה לא לאכילה רק סכרין הם פסולים אומר יד רמה לפי זה אמר רבשי כך בחילו בין לסוחרים ובין לאוספים יותר מדי קראו להם אוספי שביס כיוון שגם כל מי שאסף יותר מדי גם היה פסול מי שרא בו אנוסים זה אלה שאוספים עלמנת לשם את המס הכשיר אותם אז חזרו לקרוא לפסול רק סוך רשס כי רק את הסוחרים אותם פסלו מביאה הגמור רבי חיה בר זרנוקי ורבי שמן ביוי צודק שני חכם אילו אבו קעז לעבר שונו באסייה הם הלכו לעיר אסיה לשבת על חשבון עיבור שונו האם לעבר את השנה הבאה או לא פה גב ריש לוקיש ריש לוקיש פגש אותם אי תפיל בדו נטפל אליהם אומר אמר לעצמו איזיל איך זה איך דעובד בוא נלך ונראה איך הם עושים את העניין של יבור שונו בדרך חזי וג קורב לוקיש ראה אדם שחורש בשדה וזה הייתה הנס השמיטה אומר להם אמר לוקיש לרב חי ורבי שמעון קוהן וחירש כנראה שהוא כהן עוד מעט נראה שכונים חשו דם על השביס והוא חורש בשביס בוא נמחה בו אמרו לו הם לימדו עליו כף זכות יכו ימר אם נמחה בו יכל לומר לנו אגיס בתוכו אני שכיר זה לא קרקה שלי אומר רשי שתי פירושים או שזה ק של גוי או משום ארנונה שכר אותי בלבית לחוז אמרנו שהתירו משר וז ודם רו גוסר בק הוא זמר את הכרם שלו כתוב בתר יזמ אומר ם כון וזמר אמר יכל לעקל בבד אני צריך אני לא זומר את הענפים כדי להשביח את הקרם שזה אסור בשמיטה אני זומר את הענפים כני צריך אותם עצמם לבית הבד לקשור את תפוח הזתים לוקחים את הזיתים ושים אותם בקין תפוח ה מחממים אותם מ שמים אותם בחוקים זה לזה לפני שסוחטים אותם ו צריך לקשור עם זמרות של גפן ומילה זה מותר לעשות בשמיטה אומר להם אמ להם לוקיש הליב יודע אם לעקל אם לעקל קולס זה פתגם ידוע כאן זה לוש לושן יש עקל יש הקל קלוס לעבור על הדת הוא יודע אם הוא עושה זאת באמת בהתר או ביסור אומרת הגמורה איזה מעשה היה קודם אמלו יש איומו ברישה שמעשה הראשון של חרישה והם אמרו לו הגיטו אונם למום המעשה השני היה בקרם היו יכולים להגיד לו את אותו דבר אגיסטון בתוכו גם זה שובט בכרם אלוו מברי שבתחילה הם ראו את זה שובט בכרם אז הם אמרו יכול לומר להקל ב שבד אני צוריך אחר כך הם ראו את זה שחורש כאן אי אפשר לענות כך ווד הר אמר לו הך אז אמרו אגיסטון אני ויכו אומרת הגמור מה ישנ כון למה ר שלוקי אמר כנראה שהוא כון משום דשי השס כוה חשודים לעבור על איל שביס דתנן המתקנים כאן בצד תניה זויסה הכלל הוא כך טרומה שנפלה לחולין היא מתבטלת רק אם יש 100א כנגד אם פחות ממא היא לא בטלה והכל נהיה מדומה ומותר בחילה רק לכהן אז למדנו בברי שאות תרומה שפלו למו סעין של שביס תעלה כי התרומה בטלה באחד ומ השמ כנגדה וצריך לאכול את כל ה101 כדין שביס לפני זמן הביאור אבל גם ז יכול לאכול זאת בלבית שוזה יכול כל זת אם זה פל פחס מק פל למשל נפל נפ ס רומ ל ס של שביס אי רוקו כי זה בדומה וזה אסור לאזורים ובינם בו תקש בברייס זו המה ירוקו ל הבית הוא ישרל נניח הוא לא יכול לאכול זאת אם קרנו לכוהן לכוהן מותר לאכול תרומה ואיך הוא ימכור זאת בדמי תרומה חוץ מדמי ססו בדמי תרומה כלומר בזול טרומה לא כל אחד רוצה לקנות כי זה ראוי רק לקונים םכל זאת בזול והוא יבקש לו לום רק על 50 סו שעה 51 שתרוו זצר בחינם אומר רשי מותר למכור שביס אם הוא לא קץ זת המנחת לסחור עלמנת לאכול היא ודמי כוד ביור גם הכון הוא מזהיר אותו תאכל את זה לפני זמן היור וגם את הכסף שקבל מהום והוא יקנה אם זה דברי מאכל הוא צריך לאכול אותם לפני זמן הבור ואמר החי בשמי דולה למה מת הברי אומרת רוקו זומרס נשד ושס הם חשודים להשות אצלם את הפירות גם אחז לכן אסור קור להם את זה אומר רשי הם אורים לעצמם היתר כיוון שאנחנו קונים מותר לנו לאכול טרומה מותר קות שי קודשים אז מותר לנו לאכול דברים קדושים אז גם שבי שזה קדוש השורץ מותר לנו לאכול אחרי זמן הבור ממילא רואים שקונים חשודים לכן תל ריש לוקיש שזה שהבד בשדה היה כוהן שני המעשים הילו המשך המעשה אומרו רחי בר זקי ורב שימן תרו דודן רש לוקיש הוא קנטרן הוא מטריח בדבריו בוא ניפטר ממנו כי מוד סום כשהם הגיעו לעליה שם מעברים את השנה כמו שראינו דף י שהיו עולים לעליה מסוימת סליקו לאגר הם עלו לעליה שלפו לדרג מטוסי והם שלפו לקחו משם את הסולם כדי שרלוק לא יוכל לעלות אל הגג אל העליה להיות איתם ביבור שונו הלך לוקיש אוס לקמ רבי יוחן הלך לפני רבי יחנון אומר ובני ודווין על השביס כשרן לאב שונו הם נעשו סנגרים לרשעים שעובדים בשמיטה אז הם עצמם חשודים על שביס הם קשרים ששבת עלי בור שונו ודרומה אחר כך אמר שלוקי שלוק שלי מדד שלו שר בוקו שלמד בדף יחס ש היה שלושה רועי בקר שאמרו סימנים לפי מזג האוויר ורבו נחוש בני הסמוך לא סמכו על שלוש רעי בוקור הם סמכו על החשבונות שלהם אזכר גם כאן אפילו נניח ששני חומים הילו חשודים אבל חכו יש להם את החשבון שלהם האם להעבר את השנה או לא ועוד הרומה אחר כך הוא התחרט שוב ריש לוקיש לא ידום זה לא דומה לשם אוסום או דורנו רבון חומים ישבו במניין כמה שצריך לייבור שנ כמו שראיינו ליל ויברו ושתה והחליטו לעבר את השנה אוכ כשר שמו יש כאן התאספות של רשויים חלקם רשים שני אלה אני חושב שהם רשויים וקשר רשים אין מן אמין אז אי אפשר לסמוך עליהם אפילו שהם עשו היבור כדעת וכדין על פי החשבון אין השנה ה מתעברת על ידיהם כי צריך את המספר של בזן וזה אינו מניין אומר רבי יחנון דו אוקו זו צרה שאתה קורא אותם רשים הם שמעו מה שהוא דיבר עליהם כי אוסו לקבן רבי ן בא לפני רבי יחן אומרו לי קורלו ר בוקר ו יאמר לימ ומיד לא אמרת לו כלום ע זה שוא קורא לנו כאילו רוא בוקור אומר להוא אמר ם רבי יוחן קור לך צמין להם מה הייתי אומר להם אז לא ברור מה היייתה התשובה שלו המרש מפרש שמצינו בומס שינס מרינס אמר לרב עקיבה אתו עקיב הששים ולך מס צופו שם מדובר בצור סבז ביבום ועדיין לא הגעתו לר בוכ דרגת רו בוקו אמר לו רב עקיבה אפילו לדרגת רו צוין לא הגעתי אמר נובה אז אמר שו מפרש רבי ח רצה להרגיע אותם כך חחמ כשהם מתווכחים ביניהם בלוחם כך מדברים אתם לא אמורים להיפגע מהי קשר שוים שהזכרנו מביאה הגמורה פסוק בישי המקדימים על מה עולה הפסוק מספרת הגמורה שבנה הוא היה ממונה על ביתו של חזקיהו מלך יהודה הוא נהה לו את הבית אב דורש בתלי שר בסה הוא דרש ו1 אל תלמידים לו 13,000 שהם היו תלמידים שלו חזקי המלך הוא עצמו הדורש בחרשה לו רק 11 אל כיוס סנ חירי צור לוד ירושלים סנ חירי מלכה שהוא עשה מצור סביב ירושלים קוסב שבנו פתקה כתב שבנו פתק שודה בגרב הוא ירה זת בחץ בקשת אל סנחריב מה הוא כתב שם שבנ וסוסו השלימו הם רוצים לעבוד אותה אותך רוצים מרים דגל לבן וכנס לירושלים חזקי וסוסו לא ישלמו שנאמר כתוב בתהילים כינה הרשים דרכון כשס היר זאת בשס יצלר כתוב בהמשך לי בשלי הוא רצה להמיט את אדוני בלו שנור שהוא כתב שם ומה שמע בהמשך שהוא רצה שסן חירי יהרוג את חזקי ווא ימלוך תחתו אקספ חזק חזק פחד שוא שמע זאת אומר לחזל ד בוב אולי תצ דעתו של הקדוש ברוך הוא אחרי הרוב הוא הרי הה לו 13 אל תלמידים יש רק 11 אל כוב מסר כיוון שרוב מירושלים ימסרו בידי סחר גם המות סר בנו אמר ו רון כשר לכל השרום הזה כושר אל תחשוב בדעתך חזקיהו שיהיה מנינו שלבנו מניין לחשב וב כלומר כשר התד שלים כשרים אין הולכים ב אחרי הרוב אז רואים מה הכוונה הקש רשים מה היה המשך הולך לצק בקבר בדוד הוא התג למרות במלכו בחזק והוא יהיה מלך ובסוף הוא יקבר בבורס המלכים בואנו כתב בפסוק מה לחופו ולופו כי חוצפת לפ קבר כתוב בהמשך הנה השם טלטלו טלטלו גובר למה בדיוק טלטלו גובר אומר טלטול דג קוש מצ שמטלטל גבר ממקומו זה יותר קשה לו מאשר אישה שמטלטל אותה ממקומה כתוב כוב שנו אומר לו ואתו אוי אומר רבס בחני מלמד שפור בצור בבנו כסי ו או ססום כתוב במצו ועל סופו מי צריך לטוף את ראשו כאבל אז הנובי התנבא שהוא הצטר וככ היה שהוא הצטר כונ שלוש נורש הוא דיבר על חזקיהו ונובי אומר לו צף צפ ניפו כדור אל ארץ רח סודים גומו סבוב יסבבו חיילים כדו כשורה דהיינו כמו חומה גלותך לארץ אחבת ידיים ושם כתוב בהמשך שומ אטומוס ושום מרס כבדו תחס ו וביקש קלוים בסדו שחזקיהו לפי כוכ פח כבודו לקלן היייתה לו מיסו משויה נופיקו הוא יצא עם סיעתו מירושלים להשלים סן חירב אז ברגע שהוא יצא מהחומה לפני שיתו יצא אחריו אוסה גבריל המלך אךד לדש והוא סגר את הדלת של חומת ירושלים בפ אשר יוסה בפני סיעתו התלמידים שלו לא יכלו לצאת אחריו אמרולי אמרו לו החיילים של סן חירי לשונו משר יוסך איכו כתבת לנו שבנה וסיו השלימו איפה כל יתך אומר דרובי הם חזרו עמה שהבטיחו לי שיבואו איתי אומרו להם כן אחוק אמ חי חזבון אתה עשית מאיתנו צחוק עשו לו מיסו מונו נקבו בעקבו הם נקבו לו בעקבים שלו לו בזנו סוסיהם ומ גר על הקוצים על הקונים כזו מ שו הייתה לו אומר רב לזור שבנ בעלו אומר רשי כמה שמו היה רודף אחרי הנאות ויש אומרים משכ זוכו איך רואים כסי אוכ כתוב ך בול הסוכן הזה כתוב בהמשך על שבנו אשר על הבוס רואים שקוראים לו סוכן וסי וסם כשכתוב שהמלך דו היה לו קר הושי לו סו חנס ושכ בחיק וחם לד המלך אז רואים שלשון חימום שהיה מחומם אחרי תאוותיו או ישו שרשם אבי הזכרנו מקום את הפסוק הראש מחו קשס מביאה הגמור מה כתוב אחריו כשסוס רסון צד כמו הפועל נחלקו המים רב יד ורבן חד אומר כוונת הפסוק אילו חזקי וסיס רוסים צדק מה הפועל שוסו זה צדיקים כמו שגמר עוד מעט צדק הקדוש ברוך הוא מה שכרו משלם חד אומר אילו ב מקדוש יורס על די סחר בעצתו של שבנו צדק מה פועל מה הה נפלאות של הקדוש ברוך הוא פירוש שלישי והוא לא או מח מחשבות שמחשבות שבנו צדק מהפועל ש מחשבות ות רס צד הפעל שאם לא כן אם לא יסו המחשבות שלו מה פעלו של חזקיהו כרומת הכמו שדברנו שחת בקודש [מוזיקה] הקדשים כ ממנה נשת עולם זה היסוד של העולם מצצ העולם אחזק צק גשם ארץ הצדיקים ושס עלי למדם את העולם צ ו צדקים תושי כתוב על הר אומר על שם שעולם משוט על התורה ולומדיה נקראת התורה ושיו דרכים אחרות למה נקר ושיו אומרין לא משמו ושיו דם שהוא לומד הוא נחלש חושיו זה גם לשון חלש לשון בצינה שנו בחש שוא כרג אמר שתשאר ה למעלה שנתנו לל בשו דור שלו ש סלים דיבור זה דבר של טוהו זה דבר שאין בו ממש אי אפשר לממש את זה תו רומה זה דיבורים ובכל זאת העולם משוט על התירו זה טריקון תו ושיו ת לשון של של תוהו האולם עומד על דבר שהוא כביכול טו וכביכול דיבור בעלמה מביאה הגמור אומר הולה מחשוב מולס אפילו לדברי תויו אז פירושו הראשון של רשי שאדם דואג על מזונותיו זה מועיל אפילו לשכוח את תלמודו שנאמר מיפר מחשב סרומים ו סנו ידם תויו הקדוש ברוך הוא מפר מחשב רומים הוא מספק מזונות לרומים לחומים כדי שלא תעשנו ידיהם טושיו שלא מניחים אותה שהמחשבות האלה לא הניחו להם לעשות ושיו לזכור את התירה לכן הקדוש ברוך הוא נותן להם אזוינס שכן יכו לזכור את התירה רשי מביא עוד פירוש מחשוב שאדם מחשב כך וכך עשה כך וכך תלה בידי כל התוכניות שלו התוכנית עצמה להשבית את הדבר שאין מחשבתו מתקיימת אפילו לדבר וירו כגון ה אומר עד יום פלוני אסיים כך וכך מסכתות בגרסה אני אגרוס אותם זה לא יעלה בידו ולפי זה הפסוק הפשוטה הקדוש ברוך הוא מפר מחשבות האומים כל התוכניות שלך הקדוש ברוך הוא מפר אותם ו תעשה דם תוש אפילו בתיר שיש לך תוכניות אומר רבי אם עסוקים בתרו לשמו אינו מולס שנאמר רבוס מחשוב בלב איש צס השם אי וקום איצר שיש בו דבר השם שלומדים תור לשמו הי תוקם אז גם לפי פירוש ראשון אפילו שיש לו טרדת מזנות הוא לא ישכח את התירה לפי פירוש שני התוכניות שלו הוא יעמוד בתוכניות לתייר אם הוא לומד לשמו נו במשנה אומר רב יהודה אמוס פסולין המסח מקובה דווקא אם אין להם אומנות אחרת אז בעצם ראינו אחרי המשנה מחלוק ר שז בחומה האם רבי יוד מפרש את דברי תנק ואז ברור שככ הלכה אבל ראינו שיטה שנייה שהוא חולק על תנק אז אומר אומר רב לוזו אלו חק רבי יהודה סח בקו פסול רק אם אין לו אומנות אחרת ואומר רבי אבו אומר רבי לוזו כולו ש אמרנו שפסול דו צריכי חרוזה בבזן הם לא נפסלים לאדות עד שהכריז בבזן להודיע סולם כדי שידו ליזה לא לקחת אותם כדים ולא יפסידו רויה שלמדנו שהוא פסול כ הוא מרע את במותו בדות אחרים ליגב נה חד אומר בחוזה ולפני שהכריזו הוא עדיין כשר וחד אמר לא יב החוזה העבירה שלו מפורסמת לכל אומרת הגמד חוזה הנו דר יהוד מרב סתם רפסול ברגע שיודעים שוא רוא אפילו שלא הכריזו עלי הפסול א החומה סתם פוס שלמדנו בדף הקודם אנגור ונלי ברגע ששמענו שהוא נהיה רוה אפילו שלא באו דעים שהוא מכניס דרו לזנה אחר מכריזים עליו אולי יש אנשים שלא יודעים שהוא ר שידעו שהוא פסול מספרת הגמור הא גל ש אנשים שהעידו עליהם שהם גזלו הם היו חתומים על השטר מתונה סוב הרב פופה להור להכשיר את השטר זליו עדין לא הזנו עליהם שהם גזלנים ום פסולים אומ לרוב ד בענין החוזה בגזלן רבו כמו אלו שמשנת בגזלן דן החוזה אזשי אומר מי שחוטף ממש כמו שכתוב הגז כניס מיד המצרי הוא גזלן דיס הוא פסול מדרס ולא צריך להכריז עליו כל אלה שמשנת לא מוציאים בכוח מידי חברם אלא הם ממון חברם מגיע לילידם אז ממילא הם פסולים רק מרבון הם צריכים אחוזה סימן לשלושת הממ שרב נחמן דובו ריס גנב אומר רב נחמן אוכלי דוכ פסולים דוס אז טוס אומרים שאי אפשר לפרש הכוונה כפשוטו וכלי חזיר כי אם כך מה ההבדל בין סינ לפרס שכבר נראה לכן באמת כמו שרשי מפרש לשון מליצית לאלה שמקבלים צדקה מגויים כי זה חילול השם שמפרסמים כביכול היהודים לא נותנים להם צדקה הם עושים זאת כדי לקבל כסף ת אומרת שבשביל כסף הם וברים עבירות אז זה כמו רוש חומוס הם פסולים לדות הנ מילה שם עושים זה בפרסה אבל בצינה הם בזה חילו השם ו אז הם כשרים בפרס נמן אפשר זו בצינה יש לו אפשרות אחרת יכול לקחת מיהודים או מגויים בצינה קוזה נפשה בפרסה אבל ה שה לו ברירה אחרת חיוס זה פיקוח נפש אז הוא לא נפסל ממר שניה אומר נחמן החושד לרייס ש עובר על גילו הרייס כושר לדוס אומר רשי דבנה רושו חומוס שעובר עבירות בשביל כסף לא בשביל תיס אחרות כתוב על תוש וגוי אית חומוס ולפי זה אומרים הראשונים גם ידוע בוודאי שהוא בעל רבה הוא כשר דהיינו שהוא סובר כשית הס רובה שנראה בעזרת השם בדף הבא שדווקא רוש חומוס גזלן וכדומה כל העבירות ש שהוא מרוויח מזה כסף רק אז הוא פסול דות אומר רב שיס אוני מורי תענה לי אדוני כך אומר לרב נחמן ארבון בכיס ובכושר 40 מלכות בכתפיו הנו הוא חייב מלכות ואפילו שלא יתרו בו על זה שהוא בעל הרייס אז מלקי מרבון לשמו ההוא כשר דהיינו אומר לו רב שיס כיוון שהוא חייב מלקס מרבון על הקופונים אפילו שהוא לא רוש חומוס כיוון שהוא בשבל הנת הגוף ובר וירה אז אז צריך לפסול אותו ורב נחמן לא ענה לו כרב נחמן סבר שרק רוש חומוס אומר וב ומד רב נחמן ן דוס אישו שוא פסול כ הוא חשוד על דברים אלו אז ענין עדות אישה אי אפשר להעיד מישהו עצמו חשוד להרס אומר רבנת רב פופה לא יאמור אלא פוקה כשהוא בא להעיד שמת בעלה של זו או שהוא גירש אותה ווא בא להתיר אותה לשוק זה אי אפשר להאמין לו כי הוא רוצה שתהיה פנוי ואז היא תהיה שיחו לזנות איתה אז הוא חשוד על זה הוא לא נאמן אבו ולו להכניס אותה לבעלה להי שהתקשה סיש לסל בוד אפשר להאמין לו כמו לשאר דוות אומרת הגמורה פשיט מה החידוש אונה הגמור ודמה שגם בזה יש לו אינטרס לאסור אותה או עדיף לי עדיף לו שתהיה אסורה עלי לא תהיה שכיחה לו נכסים מים גנובים עם טוקו גומו והוא משקר לעשות אות ישס איש שו אפילו שבעצם הוא יודע שהיא לא ישס איש אבל הוא רוצה שתהיה מצב של אשיש אז הוא צריך להתחבא איתה זה מים גנובים כמש מלון דק קו כ זמן שפנוי יותר שכיחה לו עדיף לו לכן הוא כן נאמן להכניסה לבעלה ממר שלישית ואמר רב נחמן גונב ניסן וגון תשרי לא ישמ גנב מי שגונב בניסן בזמן הקציר של התבואה ובשרי זמן הבציר וסיף של הפירות לא שמו גניב א בדווקא שמתקיים שלוש תנאים אני מיריסה בדוב מ ובדו שנגמור מלכתו אריס הוא יש לו הסכם אני עובד בשדה שלך ם מתחלקים ביבו למצו לש לרביע הוא מור לעצמו לקחת קצת יותר מהחלק שמגיע לו אז אם הוא לקח קצת דבר מוט ובדו שנגמור מלאכתו שזה לכל פועל יש עתר לאכול בשעה שהוא עובד אז ה אז הוא אומר מותר לי לקחת גם קצת מחלקו של בעל הבית הוא לא גנב כמור עתר לעצמו עושה זאת בחושבו שמותר לו אז הוא לא נפסל לדו כ הוא בעצם לא רוצה לעבור עבירות בשביל כסף הוא חושב שזה לא עבירה בספר את הגימור קרה רב זביד היו לו עיקרים עיקרים זה לא הריסים הם לא מקבים חלק בפ מקבלים משכורת חד גונב כו אסרי רב זביד נודע לו שהוא גנב כו של שעורים מחלקו משדה הוש רב זביד הוא פס לוא פסה ותולדות ואחד עיקר אחר גון אף כיבור דינה כמין השקול של תמרים הוא פסלי כיוון שהעיקר לא היו הריסים בזה אין את הדין שלרב נחמן אין להם דבר לתלות בו שהם טרחו והם צריכים לקבל הקים את המשכורת שלהם אין להם הורת תר אז הם גנבים וגנבים פסולים לדות מספרת גמור אנו קבורה קברי מתים חברה קדישה קובו נף שהם קברו מת ביום טבר ישן של צרס יום תבריש יום תשני מותר לקבור מתים יום תשני עשו אותו חזל ככל לגבי מס ביום תבריש מותר רק על ידי גויים הם הלכו הם חפרו קבר חיללו יום טב כדי לגבור מת שמינו ר פופה הוא נידה אותם ופס לינו ליידוס למה כי למה הם חפרו קבר כי הם קיבלו תשלום על זה אז רואים שבשביל כסף הם עוברים על דעת מחללים יום טב אז זה ראש חומוס חש רינו רבו בריד רב ישוע הוא הכשיר אותם לעדות אומר רב פופ איך אתה מכשיר אותם ור שוים לינו אז הוא אנה לו סבר מצו קבד הם לא עוברים על עבירות בשבל כסף הם חושבים שמותר להם לעשות הם חושבים שהם עושים מצווה שהם קוברים מתים ביום טב אז הוא שואל אותו וק משמ תילו הרי פעם אחת הם עשו זאת ואני דיתי אותם והם חזרו שוב וקברו ביום תם אחר אז רואים שהם יודעים שעשו כ הם רואים שאני לידתי אותם ובכל זאת הם עושים זאת בשביל כסף אז צריך לפסול אותם הנל ונה לא הם טועים שהם סוברים שזה מצווה מה שדית אותם ס קפור כבד לרבו הם חושבים אנחנו עשינו מצווה מותר לך לל יומט בשביל לקבור מת רק מה חומים רב פופה נידע אותנו כדי שתהייה לנו כפור צריך כפור על זה שחיל לנו יום טוב עבור המת לא כדי שנחזור בנו לכן הם לא התכוונו לעבור אוירה והם כשרים לדות עד כאן דף חבוב א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה