הדף היומי מסכת סנהדרין דף כא
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף כא
[מוזיקה] סנהדרין דף כ א הש בזרת השם במש כתוב בת שמלך לא ירב נושים מה הכוונה אומר ק נושים או ש רב יוד ובלבד ש צדקניות ש מקים רבי שמעון אפיו אם כ נושים ואפילו כגל אפילו אישה צדקנית כגל אשדוד גם לאסה יותר מ-18 למס יש כ מחלוק דולה בראשונים האם יש כאן שלוש שיטות או שתי שיטות טוס בכמה מקומות כראש אצלינו הם מפרשים שנקמה הוא רק בא לפרש כמה זה ירבה ר ירבה זה 18 יותר מ-1 זה כבר נקרא רבוי עכשיו נחלקו רב יו ורב שימן מה האיסור שהתיר אומרת רב יהודה אומרת מדברת בסתם נשים שהם עלולות להסיר את ליבו הנשים צדקניות לא נאמר האיסור רב שמן סובר שגם צדקניות יש הגבלה של 18 וכיוון שהם נחלקו כמו שנראה בגימור בפירוש של ווסו לובוי האם הוא טם או שהוא יסור בפני עצמו אז הם יצא עוד מחלו קס האם מותה לקחת אחת שהיא רשעה לפי רב שימן אסור לפי רבי יהודה מותר אומרת הגמורה לממר מה רואים במשנתנו דרבי יהודה דורי שדקרו הוא דורש ת מדקר שומר רק אלה שעלולות להסיר את ליבו צדקניות מותר ורבי שמן לא דורש תדקרו וא אומר לו יר בלוי אפילו שלכאורה הטעם של יוס לבי בכל זאת אסור להרבות גם צדקניות אותר מ-18 ככה זה השיטות שלהם ופ שמו וכל השס ראינו להפך נתניה למונו בין שניו בין שישירו אין ממשו אסור ליטו ממנה משכון שנאמר יחול בגד אלמנו אלמונה חייבת לחכה אל אל תקח המשכון וד רבי שמעון זם מה מתכוון לומר ככ מה הכוונה יש מצווה בתו אם אדם ממשכן ני משל יש לו רק כרית אחת אז מותר לו למשכן את הכרית אבל כל לילה הוא צריך להחזיר לו את הכרית שיוכל לשכב עליה בבוקר הוא לקח את זה בחזרה ממילא זה הטעם של הפסוק רב שימן טוען למה התיר אומרת סרבו אל בגד למונו כי בדרך כלל אלמנה היא עניה אז אם תחבול ממנה בגד של יום תצטרך להחזיר לה את זה כל לילה תחבול בגד של לילה זה הבגד היחיד תחזיר בגד של לילה צריך להחזיר לה את זה כל לילה ואז מה קורה כל בוקר כל ערב תיפגשו ואז מסיו שמר בשכ נס שאתם מתייחדים בעביר לכן ברגע שהיא עשירה ויש לה כמה בגדים לא צריך להחזיר לקל את המשכון מותר למשכן יש כאן דבר מעניין ברשי כתוב שתיכנס לביס חוש חיז רביס מה שמע שהיא תצטרך לבוא לקחת את המשכון אבל רשי מקומות אחרים כותב שהמלווה הוא צריך להחזיר בכל יום א באמת מתוקן כבר בויז ודו תיקנו כאן ברשי לפי דפוסים ישנים שתיקון ניס אתה לביו שכס רבס להחזיר לה לקופו מה רואים כאן על רב יהוד לא דור שדקר אומר כתוב בתו למונו אז כל אלמונה אסור ורבי שמעון דורש דקו וטוס בכמה מקומות מסבירים שוודאי שלכול העלמה דורשים טעמים של פסוקים טעמי התו כל ספר החינוך הסד על זה אלא מוקסי האם מוציאים נפק מינוס לדי מטעמה הפסוק הש סבר כן אומרים קמנה כיוון שהטעם הוא משו מצא שם רע אז בשירה רב אמר אתה יכול לומר טעמים אבל אי אפשר להוציא נק מינס הקפו שנתינו רואים בדיוק להפך אונה הגמור בעל מקומות אחרים רבי יהודה לא דור שדקרו ושי כי לא מעצמנו אנחנו אומרים מה הטעם פרדק הפסוק עצמו מפרש מה הטעם נושי משום הפסוק מסיים משום דיוס ל ולכן צדקניות לא בכלל האיסור ורבי שמעון אמלוך מכד בלמה בדיוק להפך בדיוק כ שב שיטתו שהוא סובר שבכל מקום דרש אם כך אם כן עצמי אני בכל מקום הרי דורש ד אני אומר מה הטם רב משום ואז המת היה אסור רק כאלה שעלולות להסיר את לבבו לא צדקניות אבל הפסוק יוסור המילים וס ל לא מ מיותרות זה בא לומר אפילו אח הריז ארב אפילו תגל גם ירבה אלא עד 18 ומה מקור 18 מנוון כסי לדו לדוד בו בחברון עוד קשה בחברו לפני שהוא מלך בירושלים ו בכר אמנון להכינו ם הישראלי יש לו אישה אחת הכינוים ומשני הבן השני חילוב להבי גל אשס נובל הכרמלי לפני זה הייתה אשס נובול ואחרי שנובל מת התחתנה עם דוד אישה שניה והשלישי אבשלום בן מחו אישה השלישית מחו רביעי אדוניו בן חגי אישה רביעית חמישי שטו בן אביטול והשישי אסרום כך קראו לו שהוא נולד לאגו אשז דוד אלה יולדו לדוד חברון אז רואים שהיו לו שישה נשים שש נשים וקומה לינו הנובי אומר לדוד אחי מיסה ב שבע ואם מאות אם יש לך מעט סיפ לחכו הינו וכינו אני יכול להוסיף לך כה וכנו אז אם מדובר על נשים אז כוה נושית יש לך עכשיו שש א כול להוסיף לך עוד ש כנו עו ש ש ש ש דנסר אז המקור אפשר להוסיף לו רק כנו וכנו יותר מזה אסור למלך להתחתן מסקל מונו זה עוד שש אז עכשיו כמה יש לו שש שכ יש לו ועוד שש מוסיפים לו אז אז 12 וכינו נכו להוסיף לך וכינו כמו ה-1 אז זה 24 תת כמו ושתו תח דורש ינוש י 124 ומוסיפה הגמור למן דדשוב רב קיבה בדף נא נראה מציין רשי הוא דורש בכל מקום ו לריבוי אז ל שיטתו אז ארב שיר בנו שם לא יותר מ-48 למה כי כונו זה שש נשים נוספות אז זה 2ם ש שיש לו כבר אבוב שוכנו זה עוד 12 כונו השנייה זה מכפיל אחרי שאמרנו שיש 12 ו12 24 וכינו מכפיל חינו השני מכפיל אז חינו מכפיל 24 48 תמת יש כזו נוש ותן שהוא דורש רק 18 אומר רב כהנה הוא אומר כך מה כשכ לכנו מה כנו קושית כנו כמו שיש לך אף כן 14 זה שיט אז יש לנו רק שלוש פעמים ש 18 שואלת הגמורה מה אתה אומר שלדו היו בחברון רק שש נשים ואבוי מיכל שכבר נשע אותה בחברון ולא מוזכר את הפסוק שם אז היו לו שבע נשים אומ הרב אגלו שמוזכרת שם בפסוק שהייתה אמו של אסרום זו מיכל ולא מוני כו שמו הגלו שחביב לו כ הגלו חי ימר רואים שלשון חביבות הדישה זה הגלו כתוב בשמשון לולי חשתם חרשתם באג לוסי וגוי למצו חידושי שמשון הוא התחתן עם פלישתי ובחתונה הוא התערב עם שלש פליטים הוא שאל אותם חידה מאז יוסו מוסג וכולי ומי שיצליח לפתור את החידה הוא יתן לו שמלות והם לא הצליחו לפתור אז הם הלכו לאשתו ולצו אותה לגלות את הפתרון של החידה ואז הם באו לשמשון שהם רוצים את מה שהוא הבטיח להם אז הוא אומר להם לולי חורשת בגלוס לולי צתם את אשתי הוא קורא לה עגלה לא צוס מחי דוסי שואלת הגמורה מה אמרנו שגלו זו מיכל הגלו וילדה את אסרום איך ייתכנו מבו למיכל בני היו לה בנים ווקסי כתוב הפסוק למיכל בת שאול הולו יולד ככ לשון הפסוק עד ימוסו אומר רב חסדה עד ימוסו יולו אבל לא יד בכלל ביו מוסו אולו שואלת הגמור זה עדיין לא ייתכן מכד בוני מחושב הפסוק שהבנו מקודם היכן הוא מפרט את הבנים של דוד בחברון בעוד דוד היה בחברון לו מיס ד מיכל שמחמת המעשה הזה לא היו לבנים בירושלים מו אחרי שדוב כ הגיע לירושלים כסיב בשעה שהגיע הורן רושלים דוד פיזז וקרקר סביבו ומיכל ב שאול נשקפו בד החלון רס המלך דוד מפזז ומכרכר לפני השם ותבז הבז לו בליבו ואומר רב יהוד ת רב יוסף שקלטו מיכל למרפס היא קיבלה עונש על זה שהא ביזתה בליבה את דוד ומה היה פירון חתה מה שכתוב בצידו שללו יולד הקופונים אז המרו מסביר כך מה שהזכרנו מקודם את אסרום הוא נולד ב שכתוב ד היה בחברים והפסוק של מיכל לא היה לו ילד עד י מוסו זה כבר כתוב שמיכל התה בירושלים אז גם אם נומר כמו שרב חסדו אומר שמיכל ילדה ביוי מויסון אז זה לא ייתכן שמדובר בסרום כ ה נולד כבר בחברים אז בעצם גם בלי מה שמביאים ואומר רבד תם רב יוסף יכלו להקשות מעצם הפסוק שרואים שמיכל היא נפטרה בירושלים אז לא יכול להיות מה שרב חסדה אמר שביו מוסו היא ילדה כי איסרו נולד כבר חברה רק הגמורה רצתה להרבות את הקושיה שגם מהפירוש של המירים רואים שאי אפשר לומר ש מה שרב חסדה אמר ש נולדו לה ילדים ביי מוסו כרי מפירוש המרעים רואים שכל מה שהיא נענשה שלא יהיו לה ילדים זה בגלל המעשה בירושלים אז היא נענשה שלא ילדים גם בי אוסו לא יהיה לה ילדים אם ביו מוסו יש לה מה עונש אלא אומרת הגמורה אימה עד מיסה שבירושלים שהיא בזת לדוד הוי אולא האמת ילדה סרום שם בחברון מכם ולוך התקלה של וולו דהיינו שגם סרום הבנים שהיו לה מתו והיא מתה למעשה בלי להניח זרע אחריה כיוון שההיא בזת לדוד בקשה גמור מה אמרנו שלדו הייו שש נשים וקסי ויקר דוד אוד פילגשים ונושים בירושליים אונה גמורה למלו שמו נוסו אחר כך הוא לקח עוד נשים מותר לו עד 18 הוא לקח עוד פילגשים נושים בירושלים מברר את הגבור מה הי נושים או מהי פילגשים אומר אביד מרב נושים בקסו ו בקידושין שהוא קידש הוא קידש את האישה בקידושין וא התחב לכסוי פילגשים זה נשים שהוא איחד אותם לעצמו בלא קסו ובלא קידושין וייץ כותב שלכן הם נקראות פילגשים שהם פלגי נושים חצ נשים זה לא ממש אשתו והרמבם כותב שפגש מותרת רק למלך או רב יהודה מרב א ילודים אוו לדוד ורשי בקידושין אומר שזה לא ילדים שלו אלא בחורים בחיילות לא היו בניו הם נולדו לחיילים שלו במלחמה וכולם בני יפס ירוו כתוב בת בתחלת פרש סקסצ שאם תצא למלחמה ותראה שסופה הסטו אז עושים את כל הסדר ויכול לשת אותה לאישה אז החיילים של דוד הם שוו נשים תחתנו איתם ומהם נולדו 400 ילד כאלו וכיוון שהם נולדו מגיות הם התנהגו כמו גויים ומגדלי בלרס אויו זה לא מה שאנחנו קוראים בלורית אלא להפך בעורף הם מגדלים שיער כך היה דרך הגויים בזמנם וכולם כל ה 400 ישים בקרנו של זוב ומהלכים בראשי גיסוס אויו הם הלכו בראש הגיסות של החיילים של דובל המלחמה ום הויו ב גרופין של ביס דובד הם היו מפחידים הם גיבורים וגיבור בקידוש מבררת שם הלכו לפני הלוחמים כדי להפחיד את האויב מבה הגמור עוד ממרה שרב יהודה בשם רב לגבי הפס טויה ולגבי דוד ונקדים את קיצור המעשה שמובא בנובי אמנון היה בנו של דוד מאשתו הכינוים הוא רצה להתחתן עם טומו שהייתה בתו של דוד מאשתו מחו לכאורה זר ואחות ואז יונו דוב שהיה חבר של אמנון הוא נתן לו כזו עצה אתה תעשה את עצמך כאילו אתה חולה ותבקש שומו תבוא לטפל גן עבורך ות וכך תוכל להתייחד איתה וכך היה והוא הנס אותה וטור מורי ביקשה לו אל תעשה את זה ואני אבקש מאבא הוא ירשה לנו להתחתן אמנון לא שמע בקולה ואחר כך כתוב שהוא שנע אותה והוא של שלח אותה מביתו בבוש פנים יצא פוית ראש כמו שנראה הגמור תביא את הפסוק והו מרבי רב טומ בסו אומר רשי קודם ש התגיירה בלב שלם מחו אמו ילדה לו לדו לתומו והייתה אצלו בתורת יפה ויר רשי לשיטתו מסכת קידושין טויס חולקים על רשי גם כאן גם מסכת קידושין אבל רשי סובר שמה שהתירה מתירה לבעול יפס טויה זה רק אחרי כל הסדר שכתוב בפרשה אז בעצם כל הסדר היא כבר גיורת אבל אומר רשי קודם שנתגיירה בלב שלם זו גיירו שזה חידוש שזה גירוס כיוון שזה גירות על כורחה אז המעשה היא מותרת כתר מתירה ואז התעברה מדוד דוד שבע אותה בטור פסטו את מחו והיא התעברה והילדה את טומו אז טומו היא לא היייתה אחותו של אמנון כיוון שהיא לא התייחסה אחרי דוד שנאמר תומר אומרת לאמנון וא תודה בנול המלך כי לא נני ממקו תדבר עם אבא עם דווד והוא לא אמנה ממך לשת אותי לאישה סל כד ורבס ניסוי נבואי נולדה לדוד בניסוחו אסמ ושרלי מתיר להתחתן עם אחותו אל שמ מנו בפסו אומר רשי עדיין לא התגיירה אמו לדתה דינו היא לא התגיירה בלב שלם אבל כבר עשו את כל הסדר כיוון שהיא היייתה בת שלה לפני הגרות המלאה אז אין לה קרובת אב אז לא מתייחסת אחי דוד מה כתוב שם ולמן רי היה לו חבר ושמו ידוב בן שמעו אחי דוד ודוב איש חוכם וגוי בדרך כלל חוכם זה למעלה אבל כאן זה ה לגרוס אומר דרב איש חוכם לריו כ הוא יעץ לו מה לעשות ויאמר לו אמר יונדוב לאמנון מדוע תקח כוחו דל בן המלך למה אתה נראה כך אז כתוב שוא אמר לו את תומ חוס שולים אוכי אני אויב נוד שכב ל משוו ואיחול עשה עצמך כחולה וגוי אמר א מה שכתוב שם ו כתוב שם בפסוק שאתה תהיה חולה ו לחם ו למען אשר רלוד זה מאכל תיגון מל מטוגן וכתוב שם שמתב ס מ לבבות אומ שג וכמו שהזכרנו אחרי המעשה שהוא ש אה ומנו גדוד מה אומר רבי יצחק נימו נקשרו שערה מבית רותה נקשרה לו באיבר קו שוו נחת לו כקשר ובדו מה הה שמה למה הוא שנה אותה אלוהים צריך לתקן כושר עשה זא בכוונה היא קשרה לוקו שחו שואלת הגמור היו לה שערות באותו מקום איני דורש דסי ויצ לו שים בגוים ביוך זה נאמר לפני שחטו וגבו בני סין מה הכוונה מה היופי המיוחד שאין ם לבנו ישר לא יס בס שכי ולא יביסו ערבו ורבינו יי נערן ועוד מקשים אם כך איך הו להם סמוני גלוס אז הם מתרצים שמעט שיער קטן היה להם אבל לא שיער כדי לקשור אנ הגמור שי טומו כמו שהזכרנו דסטרו היא נולדה הא התעברה לפני שאמה התעברה גיור מושלם אז ממילא לא היה לה את היופי של בנוס כתוב אחרי המעשה ותיקח ומפר על רשו ס הפסים אשר קורו וקה ברחובות תו משמ רבי ושע בן כחו גדר גודל גודרו ו בשו הא גרמה שיהיה גדר גדול אומר רשי בדית קתה ונהגה עצמה בביזיון היה פרסום המכשול שיה לה נסו שר אנשים כ בעצמם להיזהר לא להתקל בכאלה דברים אמרו לבנו מלו כר כזה קלקול לבנו וכמה שיכול לקרות צריך להזהר אם לצנו קר כך לפל כמה וכמה אמר רב י ממנו ומ גוזו על היחוד לא להתייחד עם אשיש בשר הרס פנו לא לבעול פנו בלי קידושי גמ אחוד זה ונס חזל ד ד רביי צדק רמז וכוונה רמז למקור חד מ ש כי סיסו כיו ומכו לעבוד עבד זור למה נקטו נימו כי מסיס בסיס אלו דרך אגב התר מספרת לך לוך בן מסיח ע אמוי ואן אח מחד עם כל הר שבתיו אז רשי בקדוש מפרש בן אב אסור לו להתייחד עם אשת אביו לכן כשיש לך אח רק ותו אב לא מותו הם הם לא מצוים בבית עם האמא כי הם לא יכולים להתיחד עם אמך כי יש להם אמא אחרת ואתה אסור להם להתייחד כי זה הרייס זה איש הסובב מה שאין כן אחים מהם מצוים יחד אצל האמא אז הוא עשוי להשית אותו אז פה התרה מרמזת דרך אגב התר אומרת שאסור להתייחד עם הרייס אלוהי במעשה דמנו ותמו גוזר ליכו דפיו שגם אם פנוי שמדר מותר להתייחד לא יתייחד כתוב הפסוק דוניו בן חגי הה בנו של דוד מסנני המלך ולא שלמה המלך ימלוך אומר רב רב מלמד ש למוי ולא הולמת אומר רשי הוא ביקש שתשב בראשו כתר מלכות של דוד ולא ומתו לפי שהה שרבית כזה פס שזהב בתוך ללה מדופן לדופן ואנה מתיישב בראשו למי שיש לו חריץ בראשו והעדות לבדוד שכל הרוי למלכו אלמו יש לו חריץ בראש ש החריץ משתלב ומי שנרי ל מלכוס אינו אלמתי כתוב באדוניו ויס לו רכב ופרושים וחמישים איש רוצים לפונו ששאל את השאלה מהר לבן מלך 50 איש מה זה אומר הרב זה לא היה סתם 50 איש כולו נטו תחול חקוקי קפס רגליים הויו כדי שיוכלו לרוץ הרבה אז הוציאו להם על ידי סם על ידי ניתוח הוצאו להם את התחול התחול מרביד ומעייף את האדם וגם הם חקקו הורידו את כל הבשר בכפות הרגליים כך שיש רק עצם הם יכולים לרוץ על הקוצים ועל הברקנים יינם ניזוקים ונעבור למשנה באה כתוב בתוי המלך לא יר סוסים ו יושב מצרים למן ארסוס ושם אמ כם ס ו בדרך הזה עוד רשי מביא בגימור שהסוסים באים ממצרים לארץ ישראל וצריך לשלוח שלוחים לקנות לסוסים ועוברים ביול ופרי חודש ברבן עלתו מקשה שמותר לעזור למצרים בשביל ס כמו שכתוב בירושלמי כך פסק הרמבם אז הדוב מתרץ שחוששים שעבדו תקו במצרים בש מסחר הסוסים אז אומרת המשנה יב סוסים אלו כדי מרכבתו וכס זוב יב כך כתוב בפסוק א לו כדט ספניה כמה שהוא צריך את התקציב לסחר חיילים שלמד שנה בשנה שנכנסים ויוצאים איתו אבל כסף מיותר סתם לגנוז זה אסור לו להרבות קוסב ס לשמ צריך לכתוב ספר תורה המלך כמו שכתוב בתו צמלח מצו את הספ נכנס מכניס יש בדין הרן אומר דיברנו שמל בסדו יכולים לדון מב לאכול שנ כל ימי אפו הפרשים שלו ר לאנו מרב משמ להרחיב דעתו להגדיל בריבוי סוסים אבל [מוזיקה] מרססים סוסים הבטלנים סתם כדי יב דעתו מנן שאפילו סוס א וא בוטל ש ב יב לכאורה כתוב סוסים ומרת סוס אחד אין איסור תעמוד לאמר למען ארבס סוס שנשאלת השלה כח אפילו סוס סוסים לא מולי ס על כל סוס וסוס וסק הוא מוסיף בגרסת הגמרא שמפרשת הגרסה שאם היה כתוב רק הפסוק ס כתוב הייתי אומר ל סוס אחד בטל הוא עובר אבל כשהוא קונה כמה סוסים ביחד בטלים הוא עובר רק כלו אחד לכן כתוב מצד אחד למערב סוס לדעת שהאיסור גם בסוס אחד הבלו כתוב ירב סוסים שאם הוא קונה כמה אז על כל סוס וסוס הוא עובר ל בפני עצמו תמא גמור תי דוס חמו לוי לולי המילה לוי או לומ אפילו דרבו פוש אבנל הו לא יכול להרבות סוסים אומר רשי מלכות בלא רכב ופרשים מי חשיבה היא לא חשובה מלכות אונה הגמורה צריך פושה לולי המילה לוי הייתי אומר הוא צריך לקנות מדויק אבל כיוון שכתוב וי אסור ל לקנות סתם לווחה אבל לקנות לפרשים שהוא צריך בהווה ולא בצמצום זה מותר לו רשי מביא גרסה אחרת לא צריך להפוך לקנות רזרבי כל אחד שיש לו סוס יש לו עוד סוס כשהוא נח אז הוא רוכב על זה גם זה מותר מה כתוב הלאה חסב זוב ליר בלו כתוב במשנה אלו כדי לית ר דרשה דומה לדרשה של הברס הקודמת כתוב ז אפילו כספ לתקציב שצריך לחיילים שלוס ז ר בסתם לגנוז בגזים אבל ספני גמון אפילו דספ צרי המו לא בא לומר רו שלא צריך לצמצם יכול גורות כסף ש מצטרך עוד חיילים יהיה לו אבל סתם לאגור כסף כדי להיות עשיר זה לא שואלת הגמור השד המר שמה שכתוב לא יזה לדרוש אז ירב נושי מדרש בי אונה הגמור למדו שרק למלך אסור להרבות נשים לסתם אדם מותר להרבות נשים יש כאן שתי קושיות קושיה אחת למה הייתי חושב שגם לידיות אסור הפרשה כתובה במלך וגם למה בסוסים וכסף זהב לא אמרנו כך אז הרן מתרץ שריבוי נושים הייתה לאב מיני שגם אצל דית אסור כ הרי התירה אומרת שמה יכול לקרות לאב לנושים ולי וסו לובוי הם יכולות להטות את לבבו מאירס השם אז גם אדיות יהיה עשור לכן צריך פסוק לא לידיות מותר לגבי ריבוי סוסים אז פשוט הוא אדם רגיל לא יכול להשיב את העם מצרימה וגם ריבוי כסף לא ירום לבבו אשאם כן במלך כתוב ליורם לבובי אז ממילא כך מתפרשים הפסוקים מביא הגמ רב יהודה רומה רב יהוד הקשה סטירה כסי כתוב בספ מלכים ו 4 אלור סוסים מרכב מרכוב כתוב שם סד היום כתוב אלופים אור סוסים אז מה היה 40 א 4000 או כיצד אז אחד משני הדרכים צריך לומר אם 40 אל צבל הצטב זה בתים גדולים למדור הסוסים צלופים סוסים זה המחיצות בין שורה לשורה טעים לכל סוס וסוס זאת אומרת שמה שכתוב במלכים וי ש אל הרב אל אז כאן חסר הצט בלוס ובכל אחת צט בלוס הרבה ובות סוסים כמה זה כתוב בדברי היומים שלופים אוריו סוסים כל אחד צט בלוס או דרך שנייה ואם אלופים צבל כל ו 40 אל סוסים דהיינו שבדברי היומים חסר ו לופ מה הצט בלוס ובכל אחת ממרבה וריסוסים כמה זה מפורש במלוח עים 40 אל רבי יצחק רומ סטירה אחרת כסיב אין כסף נחשו במי שלמו למומו מרוב העשירות וסיב תן המלך א הכס בירושלים כונים אז זה כן שווה קצת כמו אבנים לאק שכאן קודם שנוסו שזב פרו לא נחשב למומה כאן לאחר שנו שז ספו הוא כבר לא היה כזה עשיר אז היה כונ אומר רבי צחק בש שס שספר יורד גבריל המלך ונועץ קונ בים ואלו סרטו התקבץ שם בוץ ונהיה שם אי ר גודל שברי ששו הרבה צרות לכלל ישראל ואמר רבי מפני נסגל עתרו למה לא כתוב בתרו הטעם לאיסור לבישת שטז לאכול חזיר וכ יצא בזה שהרי שתי מקר שתי פסוקים בת סגו של המצוות נכשל בם גוד לכן לא גילו עמים איזה שתי מקרות כסיב יב נוש כתוב י ל אומר שלמו אני ארב ויס וס זק ש נוש אחים אחרים וגו וסי הפסוק השני סוסים למה ו יושב מצריו ומר של אני ארב ולא יושב אבל הסיר ממצרים בשש וגו שהוא כן עשה זאת מה כתוב במשנה וקוס ספ לשמו טו בריסה בלבד של נ בשל אוסוב גם א יר שפור וסוב צריך לכתוב בעצמו על ידי שליח פתור מיוחד בשלו אומר רוב ארב אף על פי שח ו ודם לכל אדם פ מצוה לכ משלו שנאמר סירוס ובי למדנו בברי וס לשמו ש יסנ בשל החרים מלך אין אד אד כן יכול לסמוך עזה שהוא ירש מעותיו אנהג ת מלך שונה מדי כיד מספיק לו ספ אחת מלך צריך שני ספרי תורה על שניהם נאמר ב ש וזש שש א שנכנס ח שז כסו בכתב קטן ששז זר שנמר דו המלך אומר ש השם נגסו למה כי ממני ב זרע ימיני יש את ספר התורה כנס בו לאי מרחץ ולאבי כיס שנמו קרבו המקומות שאסור לקרוא בספר תורה הוא לא נכנס איתה עד כאן דף חף א
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה