הדף היומי מסכת בבא בתרא דף צה
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת בבא בתרא דף צה
[מוזיקה] ב 14 דף צ השו מתחיל בעזרת השם ארבע שורות האחרונות של הדף הקודם תושמע אנחנו עומדים באמצע סוגיה ראינו במשנה אדם מוכר תבואה לחברו אז הוא מקבל לוקח שייתכן שיהיה רוי וקו תפס בכל שאו של טבו בא רבו וחידש שאם רוצים שיש יותר מרוי וקב בביו אז הוא צריך את הכל ולא אומרים שאת הרוי ההוא כבר מכל וראינו שתי דרכים האם זה מעיקר הדין או שזה כנס שנסו את המוח מנסה הגימור להביא רעיה לרב הונה מברייס תושמע דטו רובין ברב נחמן הוא הביא בריסה שבא לבאר את המשנה לאלון בדף קג שם נלמד בעזרת השם אדם שמוכר לחברו ביס קור קרקע קרקע שאפשר לזרוע שם כור 30 שעה אז אם הוא אמר מידו בחבל דהיינו באזכור מדויק ואז נמצא שזה יותר מבכור או פחות מבכור אז אם זה פחות המוחל צריך להוסיף לו עוד קרקע אם זה יותר הכונה צריך להחזיר אבל אם הוא אמר לו ביס קור אין חוסר אין יסר דהיינו בערך אז אנחנו אומרים שאם הפר הוא רק רויו הקו לכל ביסו בדוגמה של ביס קור הפער הוא ש רי ויקו כר שרי 30 שעה אז לא צריכים להחזיר זה לזה אבל אם זה פער יותר גדול הם צריכים להחזיר באה בריסה ואומרת אל תתאה שכוונת המשנה שהוא מחזיר לו רק את הפער שיותר מרוקו לכל בסו לא ו בלבדו מרז א מרז אכל הרבן קולון ניתן דוגמה הוא מכר לו באסור אין חוסר אין יסר ונמצא שיש שם הרבה יותר מבס קו והפער הוא לא רק רוי ועקב לכל שעה שזה יוצא ביחד 30 רובע הקו לגבי סכור זה 7 וחצי קו לא יש שמה נניח שמונה קו נותרים אז לא אומרים שהלקח יחזיר לו רק חצי קו וש וחצי כבר הייתה מחילה לא אלאמר ז אכל הרבן קולון מה רואים כאן ל איד בודור שהפער מידי הגדול וצריך להחזיר כול מהדר מחזירים את הכל אז זה סיוע לרב הונה רשבם אומר שזה סיוע לפי הצד שרב הונה אמר זאת מעיקר הדין כי הטעם הוא שווה כמו שם אנחנו אומרים שע דרו וו מוכל כר גם אצלינו דרו וא מוכל ורואים שברגע שיש יותר אז הוא כבר לא מוכל כלום אז גם אצלינו דוכה הגימור את הראייה אוש איזו השוואה אוסום אין חוסר אין יוסר אומלי הוא אמר לו אין חוסר אי ר מו רביע חושב יסר מרביע חושב המילים הבאות מ דקיון עד עדרה מוחק הרשש וכך נראה ברש בם רשבם מסביר כך כשהוא אמר לו ביס קורפור אז אם הוא אומר מידו בחבל אז גםם יש פר שרק רובה הוא צריך להחזיר הוא לא מכר לו יותר מבכור מדויק אלו מאי כם מדובר שהוסיף ואמר אין חוסר אייסר אז אנחנו אומרים בעצם ביסקו צריך להיות מדויק הוא מוסיף י חוסר ען יסר אז אנחנו אומרים שאם הפע הוא רק רובה אז הוא מוכל אבל אם זה יותר אז הוא לא מוכל בכלל זה ק כך חשוב בפני עצמו מצד אחד הוא אמר באזכור שזה מדויק מצד שני אמר אין חוסר אין יסר לא מדויק אז הוא אומר שעד רויוה מוכל יותר הוא לא מוכל אב ברגע שיש יותר הוא לא מוכל בכלל הבר ויוה תנופה של פירות הרי אפילו לא אמר לו אין חוסר אין יסר הוא אמר לו סתם אני מוכר לוך כך וכך פירות אנחנו אומרים שעד רוי ועקב לכל ביסו יש מחילה כ מסתו מש הכיח שיהיה כזה שיעור של טייפס אז יתכן שגם אם יש יותר אז את היתר הוא לא מכל אבל את הבסיס את הרפס ר העקב לכל ביס הוא כבר מחל דלא קרבונה הרשב מוסיף שבעצם שם נראה שמכון גימורי שגם אם הוא אמר לו בקור סתם זה כאילו שאמר אין חוסר אין יסר ורק אם הוא אומר מידו בחבל צריך להיות מדויק אזכה זה אותו דבר אומר הרשב שצריך לשנות כאן את הג של התירוץ בדומה לתירוץ על הראייה הבאה שגמור מנסה להביא צריך לגרוס אוש אוסו מקור שובה בשוב אומר לי מי הוא רביע ל חושב יס מרביע חושב דהיינו העניין הוא כך כשהוא אמר לו אני מוכר לך בעסקו אז אמר לו אם הוא לא אמר מידו בחבל הוא גם לא אמר אין חוסר אן יסר אז לא צריך להיות מדויק באזכור יכול להיות עד פער של רוי ועקב לכל ביסו אבל בעצם הם דיברו על בי סקור הם רוצים שיהיה בי סקור מדויק הוא לא חושב שיהיה כאן יותר או פחות אלו מ אם מתברר שיש יותר או פחות אז עד רויוה מוכלים ברגע שיש יותר הוא לא מכל בכלל כרי לא אין כזה דבר שדרך בב סקור שיהיה יותר מבסק או פחות מבסק אין לו סיבה למחול הקד רויב המוכלים אבל כאן ברוב אינופס כל מי שבא לקנות פירות אז הוא ק בחשבון שבכל שאו יש רויו קב טייפס זה הוא כבר הסכים אם מוצאים שיש יותר אזת ה יותר צריך לנפות על זה הוא כבר מכל אין רעיה לרב הונה בקיצור שם בבי סקור הוא לא מצפה שיהיה יותר או פחות מ בסקו אבל כאן הוא מתכנן את זה מראש הוא יודע שיש רי טייפס בכל ביסו יש ריוק ביפס תושמע מנסה גמור להביא ראייה אחרת לרב הונה למדנו את הכללים לגבי אונו אם הייתה טעות במחיר אז הכלל הו כך אפס מטוס אם הטעות פחות משישית נקנה מקח המקח נקנה הוא לא צריך להחזיר לו כלום יש מכילה יס מטוס אם זה יותר משישית בוטל מקח אם זה בדיוק שטס למשל הוא מכר לו דבר ששווה 5מ בש אז זה שישית או להפך הוא מכר לו דבר ששווה 7 בש אז ניתנה המוח אז ב מחזיר אונו הקניין חל אבל מי שעונה את חברו צריך להחזיר את וינו רשבע מציין שזה הלי בדרב נוס כ למדנו לאיל לפי רבי יהודה נוסי אז ביד המנה לבחור הוא יכול לומר תן לי אתנו ומקח קיים או תיקר בחזרה ותחזיר לי את כל הכסף נשאלת השאלה עמאי למה בטוס וביס מטוס אומרים בששטוס הוא צריך להחזיר את כל הנו בס מטוס ביטל מקח להדר פוס מטוס ש החזיר רגד עד פחות מטוס ואז התברר שינו פחות משטות כי את כל השער הוא החזיר ויש מחילה אלו מה אנחנו רואים כאן שמע מינו ככד בודרו שכבר צריך להחזיר שהפער הוא מדי גדול כול מדר זה רעיה לרב הונה והרטבה מסביר שזה מתאים בשתי הדרכים שלמדנו בדס רבונה לפי הדרך שזה מן הדין אז מה אמרנו שעד רובה הוא לא טורח לנפות הוא מוכל יותר מרובה כבר טורח לנפות הוא מנפה את הכל בונו זה גם כך פחות מטוס אז הוא לא רוצה לטרוח לבוא לבזן זה שיתנה והוא מוכל א ברגע שיש כבר שטו או יותר מטוס אז הכ רוצה ללכת לבזן הוא כבר לא מוכל כלום כר גם אם נאמר שההוראה של רבונה זה משום כנס הרי יונו בדרך כלל עושה את זה בכוונה אז צריך לקנוס אותו אז כמו שרואים שם שכונס בקול אז רבונה צודק קונסים בקול אומרת הגמורה זה לא רעיה אוש אוסום מקורה שוה שוה אומר לי המוכר אמר לו לקח אני מוכר לך בכך וכך אפילו שלא אמר לו בפירוש שו בשוה אבל זה ההבנה ביניהם שהוא מוכר לו לפי המחיר האמיתי ובכך נתרצה לו קייח אם הוא לא שווה למחיר האמיתי הוא לא התרצה כמו כן להפך הלוקח אמר למוך אני קונה עמך דבר לפי המחיר האמיתי אז בעצם אפילו פוחס מטוס הוא צריך להחזיר אלו מה מי הו פוחס מטוס לא ידיה המילה במונה צריך למחוק קשה לשאר זאת קשה לדייק כל כך הו מוניש שוס ידי זה כבר דבר ידוע כזה פר גדול ולא וכניש יס מטוס מקח טוסו בוטל מקח מה שאין כן בפירות אז הדרך הוא שיש טייפס בכזו כמות אז את הכמות הזו כבר מכל רק ממילה אם יש יותר אז רק את היתר הוא לא מכל זה הו כבר מכל ודומה למה שביארנו בתירוץ הקודם כאן הוא לא מצפה שהיא תהיה כינוי בכלל מה שאם כן בייפס הוא מצפה ש יה רי וקף תפס לכל שאו תושמע נסים להביא ראיה אחרת לרב הונה המקבל סודה מחוי וליטה פועל שקיבל בקבלנות הוא מקבל סכום מסוים והוא נוטע את כל השדה שחברו בנטיות כמה נטיות שנוטים בכזה שטח הרי זה מקבל לוב בעל השדה מקבל עליו 10 בוריו איסלמו לכל 100 נטיות שנותיה יהיו רה בוריות שהם לא עושות פירות הוא כדי לו נויס שב 10% העצים לא מצליחים יסו מכאן אבל אם הוא נתה כאן למשל 100 אילנות זה מה שאפשר להכניס כאם בשדה ו-1 מתוכם הם בוריות מגלגלין אולסקול הוא צריך לנטוע מחדש את כל ה-1 ולא אומרים הוא יטע מחדש רק אחד ואז יהיה רק 10 בוריס אז הרעיה לרב הונה שבו נפוס מנפס קולו פשס מש מ רשבם שזה לפי הצעד שרבו מעיקר הדין אומר רב הונה ברי רב אישה זו לא רעיה לרב הונה כל יסר מכאן כבו ליט מתחיל דומה אם יש כאן שטח של 11 אילנות אז כאילו עדיין לא התחילת העבודה יש כאן עדיין חשיבות של שדה לנטוע אז מה הוא נטע רק אילן אחד הרוב נשאר ללא נטוע הוא צריך לנטוע את כל ה-1 מה שאין כן בתינו יפס אנחנו אומרים רויב שכיח את זה הוא כבר מכל כשיש יותר את היותר או לא מחל זה לא דומה לקרקע שם זה שדה שניכר לעיניים אפשר לנטוע כאן 11 הוא לא מוכל כלום אבל יותר מרוי טייפס דבר מטלטל אין כל כך קפידה אלא שישאר רק רויב טייפס את היתר תשלים אבל את הרוב הוקם אכל אז למעשה לסיכום כל מה שהבאנו הברי המשני אין קושיה על הרב הונה אבל גם אין רעיה לדינו של רב הונה כעת עוברים להמשך המשנה אדם אכל לחברו מרתף של יין וכולי אז 10% מהיינות יכול להיות יין כוסס יין שכבר התחיל את התהליך שבסוף הוא יהיה חומץ אמרת הגמור איך דומה כתוב מרתף של יין הוא אמר לו אני מוכר לך מרתף של יין אבל איזה לשון מדויק הוא אמר לו זה לא כתוב במשנה אז נביא ברייסה ולפי הברייה אנחנו לא מוצאים כזה דין מתי הדין ש10 א יכול להיות כוסס אידו אומר לי אם המו חרמה לו לקח מרתף של יין סתם מ שיין אני מוכר לך לא אמר לו מטף זה של יין כשם היס לון נראה שהדין שונה אדומה לי מטף זה של יין אני מוכר לך גם קש מבריס לאלון דמר לי מרתב זה לא הזכיר בכלל יין אז ודאי שקשה ממה קש בריסה תניה הביסה מחלקת בשלוש לשונות אלו אדם שאמר לחברו מרתף של יין אני מלוך נוס לו יין שכולו יופי כי סתם יין צריך להיות יין יפה הוא לא מקבל שיהיה 10% קויס אסוס אומר הרש בם זה לא דומה למי שמוכר פירות שהוא מקבל לוקח על עצמו רונו יפס לשו הוא מוכר תאנים יכול להיות 10% תולות אומר רשבם שתי דברים קודם כל פירות ויינים זה לא חשוב וגם זה שכיח שיהיה תינוי פס בטולים מה שאין כן חביות של יין דבר גדול הוא כל חבית בפני עצמו דבר חשוב וגם לא שכיח כל כך שיהיה סוס ממילא נותן לו יין שכולו יופי אז לא לא יתכן שהמשנה מדברת באופן כזה כי כתוב ס יין שכולו יופי הדין השני אומר את הביסי מרתף זה שיין ניים אחוך נויס לו יין נים כ ב חנוס זה הכוונה כמות שהוא אז אפילו שהתברר שכל המרתף הוא יין כוסס יין כוסס לוקחים אותו לחנות למקור מיד לפני שהוא יהיה חומץ אז זאת אומרת שהוא מקבל על עצמו שכל המרתף יהיה כך לא כמו המשנה שרק 10% אז שוב לא יתכן ש מיש מדברת בלשון כזו דין שלישי אומר את הברייה אם הוא אומר לו מרתף זה אני מוי חלך זה משמע מה שיש שם אפילו כול יכולים מציג יוי אז איך מדובר במשנה אומרת הגמורה לאלם המשנה מדובר דומר לי מרתף של יין סתם הוא לא אמר לו זה לכן צריך שיהיה יין טוב אבל מקבל סורו וסס למיו כי זה שכיח וזה הוא מוכל אז הקשתה ברישה של הברייה ראינו לא כך ותני תשנה ברישה לברייס ה אומרת ס ין שכולו יופ אבל הוא מקבל שואלת הגמור מה עמדת את המשנה שמר לו סתם מרתף ובסתם מי מקבל רה כוססות למו ואותו רחי המ חוס יין לח נוס ו יין שכולו יופ ואם אתה אומר ש10 יכול להיות כוסס אז גם שהוא מוכר חבית יכול להיות ין כוסס הרשב מסביר שגמור הינה כת שמה שהביס ש רבחי נקנה חובש זה לומר לנו שאפילו שהוא קונה רק חובש אחת אז מסטו מה הוא ישתה מיד לא צריך שיהיה יין משובח ולא יין כוסס כל שכן אם הוא קונה מרתף אז אז היין ישמש אותו הרבה זמן אז ודאי שלא מקבל לעצמו כוסס וזה מאוד מעניין האב מינה שאם אנחנו אומרים שבמרתף 10% יכול להיות כוסס אז בחבית אחת יכול להיות כל החבית כוסס באמת הגימור ונה שין חובז דכל אחת חמרו מדובר הרי בחבית אחת אז מה אתה רוצה שהוא יתן לו 90% יין טוב 10% יין כוסס זה לא יתכן באותה חבית אז צריך להיות כל החבית מיין טוב מה ש גם כשההוא מוכר מרתף אז 10% יכול להיות כוסס אז נשאר בינתיים שהמשנה מדברת במרתף סתם שואל את הגמור ונה רב זבידי רבי שי רב זביד שנה ברייסה בבית מדרשו של רבי שי אדם אומר לחברו מרתף של יין אני מחוך הוא לא הזכיר זה אמר סתם נוס ל יין שכולו יופה מרתף זה של יין אמלוך נוס ין שכולו יופי ומקבל וזהו אוצר ששוחחנו זה מה שראינו במשנה שאם אדם מוכר מרתף לחברו מקבל 10% וסוס מדובר שהוא אמר מרתף זה של יין אני מלוך מצד אחד הוא אמר של יין אז צריך להיות יין יפה צד שני הוא אמר זה זאת אומרת שגם א יש כןס אחוז כוסס הוא מקבל זאת אז רואים כאן לא כמו שאמרנו המשנה מדברת שאמר לו זה אלו חוזרת בגימור באמת סניס נמ דומר לי זה אמר לו מרתב זה שיין ני מחוך אז מצד אחד הוא אמר של יין צריך שיהיה יין יפה מצד שני הוא אמר זה אז יכול להיות 10% קוס סוס שואלת כת הגמור כשי זה הזה יש לנו סתירה בין שתי היסס הבייס הראשונה וברייס שלרב זבי שנה מה הדין כשאדם אומר מרתב זה של יין בברייס הקודמת למדנו שמרטף זה של יין יכול להיות כל היינות כוססים ברב זביד למדנו שרק 10% כוסס אבל 90% צריך להיות יפה עונה הגמור ללאי קשה אודמר לי למיקפה אוד לא יומר לי למיקפה למיקפה הכוונה שהוא משתמש ביין להטעים את המאכלים לתת בתוך התבשיל לזה צריך שהיין יחזיק מעמד הרבה זמן כי הרי הוא משתמש קצת קצת זה לא לשתייה שגורמים את החבית מהיום אז ממילא הברי סה דרב זביד מדובר דומ לי למיקפה כיוון שאמר לו למיקפה אז צריך להיות יין טוב אז נכון שוא הוסיף זה אז זה בא לומר 10% יכול להיות אבל 90% צריך להיות יין יפה שהתקיים הרבה זמן המיסה הראשונה מדברת דלא ימר ללי מקפה הוא אמר מרתף זה של יין אני מוח לוך לא הזכיר למיקפה אז ברגע שאמר זה אז זה כמות שהוא יכול להיות כל המרתף יין כוסס משהו הזכיר של יין זה רק שלא יהיה חומץ אבל זה יכול להיות כוסס כשהוא כבר התחיל את התהליך להיות בסוף חומץ אפשר להספיק לשתות את זה לפני שזה יהיה חומץ אז הגמורה מסכמת את הדינים שיוצאים משתי הבייס לכוך בברייס של רב זביד יש לנו שתי דינים מרתף של יין סתם ואומר לי למיקפה סיין ש ו יפה כל המטף צריך להיות יפה כלא אמר זה הוא אמר למיקפה מרתף זה של יין ומר לי למיקפה נוס יין שכולו יופה כמר למיקפה המצד שני הוא אמר זה הוא מקב ססו דין שלישי שזה אנחנו רואים בברייס הראשונה אם הוא אמר מרתב זה של יין אני מולוך ולא ימר למיקפה אז זהא אומרת כמו שהוא ס ל יין ק בנוס אז גם אם כל מרתף ויין כוסס המכירה חלה אז סיכמנו רק חלק אחד ברייסה השנייה אומר הרש בם הריש של ברייסה שהוא אמר לו מרתף של יין סתם אז נראה מחלוקת לאלון האם מדובר כמו במצי הסה שהוא לא אמר לו למיקפה או ש כן מדובר בקפה עוד מעט נראה הסיפ אומר הרש בם שלמדנו בברייס הראשונה הסיפה הסיפה הזו איננה נמצאת בברייס של הרב זביד רג הברס הראשונה שאם אמר לו מרתב זה אני מוי חלך אפילו כולו חוי מצי גיוי אומר הרשמן זה ודאי מדובר כמו במצי אסה שהוא לא אמר לו למיקפה כי אם הוא אמר לו מרתף זה למיקפה אפילו שהוא לא הזכיר יין אז ודאי שהכוונה ליין הוא צריך לתת לו יין שכולו יפה אק הוא מקבל 10 וסס למיו כיוון שהוא הזכיר זה למה אומר הרשב כי למיקפה משמע יין טוב היו רגילים להכניס למיקפה יין טוב אפילו אם תומ שהיו רגילים גם להכניס חומץ בתבשילים אבל לתבשילים הוא לא צריך להזכיר לו למיקפה מה הוא אומר לו למיקפה דע לך אני צריך את החומץ שיחזיק מעמד הרבה זמן כל חומץ מחזיק מעמד אז למה ה היה צריך להגיד חומת אדרבה ככל שהוא מתיישן הוא נהיה יותר חומץ אז ברגע שהוא אמר למיקפה ודאי שהוא מתכוון ליין ולכן הסייף מרתף זה נותן לו אפילו חומץ ודאי מדובר שהוא לא הזכיר לביק פו כעת מסתפקת הגימור באופן שלא סיכמנו באמת אבולו מה הדינמו אמר לו מרתף של יין הוא לא אמר זה אבל ולא יאמר לי למיקפה מרתף של יין אני מולוך מ מסביר רשבם כך מצד אחד אפשר לומר יש לי כאן חוד לטווס וחוד לרוסה יש כאן לשון אחת שה לטובה את ה קונה הוא לא אמר זה שהוא אומר זה אז זאת אומרת כמו שהוא לא לא אמר זה צריך להיות יין טוב יש כאן חודל עושה הוא לא הזכיר למיקפה ברגע שהוא לא הזכיר למיקפה ייתכן שההוא רוצה זאת מקור מיד בחנות לשתייה אז יכול להיות הכל כוסס השאלה היא באמת האם אחנו אומרים כך אנחנו מדמים זאת לאופן שאמר מרתף זה של יין למיקפה ששנינו במרס של רב זויד שהוא נותן לו יין יפה אבל רק 90% 10% יכול להיות קוס סוס כמו שם יש חודה לרוסה שוא אמר לו מרתב זה וחוד לטווס ש אמר אני צריך זאת למיק אנחנו אומרים 90% ו10 א אזכר גם כאן שיש כאן חודה לטוסה שמר שהוא לא אמר זה וחוד לרוס שהוא לא אמר למיקפה אז יכול להיות 10% כוסס או לא כיוון שהוא לא אמר זה אפילו שהוא לא הזכיר למיקפה ה צריך לתת לו יין 100% יפה כי מסטו הוא קונה למיקפה ואפילו שבמשנה ראינו שאדם מוכר סתם תאנים אז 10% יכול להיות מתליות אדם מוכר סתם תבואה יכול יכ להיות רוי ועקף תינו פס לכל שעה אומר הרש בם כל חבית של יין זה דבר חשוב ומקפיד עליו מוסיף הרש בם שי בולו זה שהסתפק הוא ידע כמו שמיד נראה שמצד אחד יש לדקדק מהביס הראשונה שצריך להיות 100% יפה ומצד שני מברייס שרב זביד יש לדייק שיכול להיות 10% קוס סוס אז זה מה שהוא הסתפק איזה דיוק יותר חזק האם דייק זה כך ולתרץ את הדיוק השני כמו שגמור ץ עוד מעט או להפך גמור שנחלקו ביבו הזו המרים פלי גבו רבח ורינה חד אומר מקבל הוא מדמה זאת למה שאמרנו בברי של רב זיד שאם הוא אמר לו זה ול מיקפה שיש חוד לרוס וחוד לטוס המקבל 10% וסס אזכר גם כאן שיש חוד לטווס וחוד לרוס כי מצד אחד הוא לא אמר זה מצד שני לא אמר למיקפה אז הוא מקבל אחד אמר לא מקבל צריך לתת לו יין שקולו יפה כמו ש אמרנו וגמורה מוסיפה שכל אחד יש לו דיוק כמו שאמרנו והרשב"א כתוב בריש כך מרתב של יין אני מולוך נוס לו יין שכולו יופה 100% יין יפה בלי כוסס בכלל עכשיו כך יש שמה סיפה שאם ה אמר לו מרתף זה שין אנימ לוך אז מצד אחד הוא אמר זה המקבל 10% וסוס מצד שני מדובר שאמר למיקפה אז 90% צריך להיות יין יפה והוא קמנ את הסיפה שאם הוא אמר זה אז 10% יכול להות כ למיקו כי אם הוא לא אמר לו למיקפה אז יכול להיות 100 סס אז אם הסיף המדובר שאמר למיקפה אז גם הרש מך מדובר כשהוא אמר למיקפה אז נדייק למקו אז יין שכולו יופי או לאמר למיקפה מקבל אז 10% יכול להות קס אומר הרשב אם כך למהה לא חילקה במט שיין סתם שאם הוא אמר למיק פה אז הוא לא יופי הוא לא אמר למיקפה אז 10% קוס למה היו צריכים לחלק בין יין סתם ליין זה אומר הרשב כי הברייה רצתה לדבר באופן שהוא תמיד אמר למיקפה אז אם הוא אמר למיקפה אז במטף סתם הכל צריך להיות יפה ומרט זה יכול להיות 10% וסוס אז מזה הוא דיק ומדומה לא מקבל שאם אמר סתם מרט של יין אפילו שהוא לא אמר למיקפה צריך להיות 100% יין טוב דק מ הראשונה שהבנו ו מה כתוב ברש של הברי מרף של יין מלוך יין שכולו יופה עכשיו כך וקמ מקודם העמדנו את המצי של הברס שאם הוא אמר לו זה יכול להיות כולו סוס דלא יאמ למקו כי אם הוא אמר למקו אז רק 10% יכול להות וס אז הוא הדין הר ששנינו מרוך מדובר שלא אמר לו למקו ובכל זאת כתוב שין שו יופי ממילא מזה הוא מדייק שאם הוא לא אמר לזה אפילו שהוא לא אמר למיקפה צריך להיות 100% יין טוב עכשיו הגמור תשאל ותברר מה כל אחד עושה עם הדיוק של השני ולמן דק מד רב זיד כשי ברייסה ברייסה מדויק שאם הוא לא אמר זה צריך להיות יין שכול יופה אומרת הגמורה הוא יאמר לך חיסור המחסר חסרים מילים מבריס וח קטונה במת במורים שהוא צריך לתת לו יין שכול יופ ל מקפה או לא ימ למיקפה אלא סתם הרטף של ין אני מלוך מקבל 10% עלזה הברס ממשיכת המצי ומרתף זה שיין ו ימ מקפה סו את כל המרתף יין הנמק בנוס ולמה הברייה לא דיברה הכל במיק פה הברייה בא לומר שלוש דינים יש לפעמים שנותן לו יין שכולו יופי יש לפעמים שנותן לו יין שכולו ירע ולפעמים אפילו כולו כו שהוא לא הזכיר בכלל ין הוא אמר לו מרט זה כעת להפך ולמ מי ר זד קפו אקפו מקבל והוא אומר שכשהוא לא אמר למיקפה לא אמר זה אז צריך להיות 100 א אומרת הגמורה לא הוא הדין גקפ לא מקבל פ שזה הזה רק את החלק ב הרב זביד במרתף זה של יין בזה היתה לנו סטיר בין שתי היסס אז העמדנו שהביס שרב זביד מדברת באופן שהוא אמר למיקפה אבל הרשע של הברס שרב זביד שהוא לא אמר זה אז זה לא מדובר דוקא למיקפה בכל מקרה שאדם אומר מרט שן מולוך אז צריך להיות כל היין יפה רק הסיפ של הברס שאמר לו מרתב זה של יין א בזה יש הבדל אם ה אמר למיקפה אז צריך להיות 90% יין טוב ו 10% יכול להיות כוסס אם הוא לא אמר למיקפה אז 100% יכול להיות כוסס הברייה לא דיברה באופן שהוא לא אמר למיקפה בכזה אופן ברייסה דיברה רק באופנים שהוא מקבל יין ש הקופונים לא כולו כוסס באופן שכולו כוסס הברייה לא רצתה לדבר לכן הברס לא הזכר את האופן הזה ממילא אין כאן דיוק מרב זביד להפך הרי ש שרב זביד דיבר שאם הוא אמר מרתף סתם הוא לא הזכיר זה צריך שהכל יהיה יפה מדובר בין למיקפה בין בלי למיקפה עד כאן דף צדיק
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה