הדף היומי ירושלמי מסכת שבת דף יא
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת שבת מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת שבת דף יא
[מוזיקה] שבס דף יא הלכה ד' אומרת המשנה אלו מההלכות שאמרו בעליית חנניה בן חזקיה בן גרון כשעלו לבקרו נמנו ורבו בית שמאי על בית הלל והכריעו כמו בית שמאי ו1 דברים גזרו בו ביום אלו מההלכות אומרת הגמרא אותו היום היה קשה לישראל כיום שנעשה בו העגל כיוון שהלל היה יושב כפוף לפני שמאי רב ליזר אומר ב ביום גדשו את השיער זאת אומרת שהוא סובר שירבו יגים זה במידה קדושה ויפה זה תועלת רבי שוע אמר בו ביום מחכו אותה זה חיסרון כי מרוב גזרות כבר יבואו לזלזל אמר לו רב לוזר אילו הייתה חסרה ומילו היאו למה זה דומה לחבית ש מלאה גוזים כל כמה שאתה נותן לתוכה שומשומין ה מחזקת אדרבה זה מתחזק יותר אמר לו רבי יהושע אילו הייתה מלאה וחסרו היהו לחבית שהייתה מלאה שמן כל מה שאתה נותן לתוכה מים היא מפזרת את השמן תנ רבי שוע אוניה תלמידי בית שמאי עמדו להם מלמטה והיו הורגים את תלמידי בית הלל תני שישה מהם עלו ושאר עמדו עליהם בחרבות ו ברמכי ולא נתנו להם לעלות תני 18 דבר גזרו ו1 ב-1 רבו הינו שהיה ויכוח ובית שמאי התווכחו עד שהם רבו על בית הלל ו1 נשארו במחלוקת נחלקו סך הכל יש לנו פה 54 דברים ואלו אן שגזרו זאת אומרת שכולם הסכימו לגזור על פיתן של גויים ועל גבייתם ועל שמן ועל בנותיהם ועל שכבת זרן ועל ממי רגון הכוונה שי אזה תומה כמו זו ועל הלכות בלקרי אף על פי שעזרה כבר תיקן לבעלי קרנו תיקן רק לדברי תורה הם תיקנו גם לתפילה ועל הלכות ארץ העמים שהיא טמאה אז למעשה יש לנו פה שמונה דברים ובגמרא נראה ששכבת זרן וממ רג לאון נראה לאלן שזה לא שניים אלא זה אחד או שעל שכיבת זרן בכלל לא גזרו אז תמנ תנינה אלו פוסלין את התרומה תרומה יכולה להיפסל משיני לתומו כי אצל תרומה היא יכולה כבר גם להיות שלישי אז מי הם רשימת הפוסלים האוכל אוכל ראשון והאוכל אוכל שני והשוותה משקים טמאים כל אלה פוסלים את התרומות למה גזרה השם יהיה לו תרומה בפה והבא ראשו ורובו במים שובים גם על זה גזרו שהוא שני לתומו שמה בסוף אנשים יגידו שהמים שובים מתערים יותר מהמקווה עצמו וטהור שנפלו על ראשו ורובו שלושת לוגים מים שובים והספר גזרו על הספר מי שנוגע בספר כיוון שהיו רגילים להטמין טרומו בתוך הספרים והידיים סתם ידיים עסקניות הם והתום שעוד לא הריב שמשו והאוכל והכלים שנתמודד יש לנו עוד ע דברים אם השמונה של מקודם אז יש לנו שמונה עש דברים שכולם הסכימו שגזרו רבנן דקיסרין אמרו אלו ממה שגזרו נכון העשרה האחרונים זה ממה שגזרו אבל ממה שרבו מה שאמרת למעלה השמונה דברים זה לא ממה שגזרו זה ממה שרבו שהיה ויכוח ורבו ב שמ על בסיל ועוד דבר הם זה לא שמונה דברים שובעה הנון כמו שאמרנו ששכבת זרן סופרים את זה אחד עם אמי רגליהם זה רק שבעה אז צריכים להשלים עוד 11 בהמשך ואילין אנין חורנית אלו הם האחרים ה1 אחרים שרבו יש לנו שבע שרבו ועוד 11 מי הם ה-1 הנוספים מי שהכשיר בדרך נותן כיסו לנוכרי זה אחד ולא נותן לישראל להעביר את זה פחות פחות מאב עמות כיוצא בו לא יאכל זהב עם הזהבה מפני הרגל עבירה זה שתיים כל המ ים מביאים טומה בגודל של כעובי המרדה למרות שאין בהם עובי טפח אלא רק הקף טפח עוד דין כיצד בוצרי ביס הפרס שמה רואים שבית שמאי ובית הלל נחלקו לגבי המשקים שיוצאים מהענבים אם הם מכשירים לקבל תומו אז לגם בי תומ דאורייתא בית הלל הודו לבית שמאי הם נשארו חולקים רק בתומה רבונו המניח כלים תחת הצינור שלא משנה אם הצינור נשכח שם או הונח שם בכוונה המים שם נפחים להיות שאובים זה חמישה דברים ועוד על שישה ספיקות שורפים את התרמו הקורבן עלו מביא אותם ספק בית הפרס ספק פר הבא מארץ המים ספק בגדי הארץ ספק כלים הנמצאים ספק רוקין וספק מרגלי אדם שכנגד מרגלי בעמה אז הנה יש לנו כאן 11 אמר רבי יוסי ורבי בון אף גידולי תרומה למה הוא מוסיף גידולי תרומה וש הוא חולק הוא סוב כמו התנ רבי יוסי שלגבי כלים תחת הצי בשמאי ובסל עדיין נחלקו בסיל לא הודו בזה לבית שמאי אוקיי אלו הן שגזרו מי הם הגזרות עד עכשיו זה היה אלה שרבו אמרנו 18 אלו הן שגזרו עשר תק מיתא שהבנו במשנה בזון עשרה אנחנו צריכים להשלים עוד ושאר מנמד תני רבי שמעון בן יוחאי בו ביום גזרו על פיתן ועל גבינת הכוונה של קוים לא רק של הגויים אלא גם הקוים עשו אותם כגויים ועל יינן ועל חומצן ועל צירן ועל מורסן זה כל הארבע האלה זה טעם אחד זה נחשב אחד מכיוון שמעורב בהם יין חומץ היה קודם כל יין וגם ציר ומוריס על כיבושין ועל שלוקי ועל מלוכיה שלושת הדברים האלה זה גם דבר אחד זה נקרא בישולי יקום גם שליקה וגם המלכה ועל החלקה ועל השחיקה זה מיני דגים שבורים או שחוקים שיש לנו חשש שמעורב בהם דג תמא ועל טיסני טיסני זה קמח כיוון שזה נבדוק אני חושב שיש שמה תערובת של דבר אחר עסור ועל לשונן לא לדבר בשפת הגויים ועל עדותן ועל מתנותיה לא לקבל מהם מתנות ביום ידם שלא נגרר אחריהם על בניהם ול בנותיהם זה לא נספה כי זה כבר בכלל אילה ש גזרו ועל ביקוריהם היינו בן אדם שמכר את הקרקע שלו לגוי גזרו עליו שהוא חייב לקנות ממנו ולהביא מזה ביקורים כדי שעל ידי זה בסופו של דבר הוא יילחץ ויבדל ממנו את הקעקע והיא תחזור ל ליד ישראל עד כאן דף יא
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה