הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף ל
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ערלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף ל
[מוזיקה] אור לו דף ל אנחנו מתחילים הלכה זן אומרת המשנה כלים ששכן בשמן טמא ואחר כך בוא נגיד הוא טבל אותם כבר הם נטרו וחזר ושכן בשמן טהור או ששכן בשמן טהור וחזר ושכן בשמן טמא ופתאום הוא רואה שנפלט שמן מהכלי רבי אליעזר אומר אחר הראשון אני בא אני אומר מה שנבל ראשון הוא זה שעכשיו נפלט כיוון שאחרון בא ודוחק אותו ומוציא אותו חכמים אומרים אחר אחרון הראשון שנבל נבל אחרון שבא הוא נפלט החוצה מה התמ לרב ליזר הראשו האחרון מוציא את הראשון אומר רבי חנון רב יהודה רב לזר שניהם אמרו דבר אחד איזה רב יהודה תנינן תמן במסכת פרה לגבי מי חוס שבאים להזות על מישהו צלוחית שפיצר צריכים להכניס את האזוב בדוחק טובל ומלק את דרכו יכול לטבול ולהעז ועוד פעם לטבול ועזות רב יהודה אומר הזיה הראשונה בפעם הראשונה אתה טובל אתה יכול לעזות בפעם השנייה אתה כבר לא יכול לטבול שם למה כי כיוון שפי הצר שחקת את האזוב פנימה נכון שאעזוב ספג מן המי חוס אבל הוא גם פלט לכלוכית שהייתה בו משהו שהוא לא מכטוס הוא פלט את זה אל הצלוחית לכן הצלוחית נפסלה או אז מה רואים פה ברבי יהודה ש כשזו בולע מהחדש הוא פולט את הראשון אז כמו רבי יהודה אמר אחרון מוציא את הראשון כן רב לזר אומר הפכה האחרון מוציא [מוזיקה] הראשון טוב אומרת הגמרא כל זה ברור רד כדון בש סך מכאן הוא מצא בצד השני למשל היה פה כלי הוא סך מבחוץ פעם ראשונה שמן ואחר כך פעם שניה עוד פעם סך מבחוץ ואז הוא רואה שנפלט שמן מבפנים שמה רב ליזר אומר מה שנכנס ראשון יצא מהצד השני ראשון אבל מה יהיה הדין סך מכאן הוא מצא מכאן הוא סך באותו צד ובאותו צד אחר כך נפלט גם שמה רבי לזר אומר שמה שנבל ראשון הוא זה שגם נפלט ראשון מה אמר ברב לזר אונה הגמרא נוכיח את זה מזה משמעי מנדה ואמר רבב בשם רב יוחנן אל תחשוב שהדין של רבי יהודה נאמר רק בצלוחית שהפה של הצר של הצלוחית דוחק את האזוב לא לא סוף דבר צלוחית אלא אפילו ספל שהוא רחב לדעת רבי יהודה כשהוא מכניס את ה אזוב בתוך מים אז נכון שהעזו סופג אבל הוא גם פולט או והרי רבי יוחנן אמר לנו שרבי יהודה ורב ליזר שניהם אמרו דבר אחד תלך ממר תמן בשך מכאן הומצא בצד השני ושלם זה היה בדוחק אתה אומר זה נכנס מפה ונדחק מהצד השני אבל אם אתה מדבר על ספל אף אחד לא דוחק אותו זה לא צד אחד וצד שני אז נוכיח מכאן לא בשס מכאן הוא מצא מכאן הפוך הב שסך מכאן הוא מצא מכאן גם כאן רב לזר אומר שזה שנבלה ראשון כשאחר כך בא השני וועוד פעם נבלה הוא מפליט את הראשון עד כאן דף ל
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה