הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף לא
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ערלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף לא
[מוזיקה] אורלו דף לא הלכה ח' אומרת המשנה סעור של טרומו ושל כילי הקרם שנפלו לתוך עיסה לא בזה כדי לחמץ ולא בזה כדי לחמץ כל אחד לבד לא יכול להחמיץ ונטרו חמצו אסור לזרים ומותר לכהנים לזרים זה אסור כי התנה הזה סבר שני שמות מצטרפים אבל הכהנים זה מותר כיוון שלהם רק אחד אסור התרומה זה לא איסור רב שמעון מתיר לזרים ו לכהנים כ הוא סובר שני שמות לא מצטרפים תבלין של תרומה ושל כילי הקרם שנפלו לתוך גדרה לא באילו כדי לתבה ולא באילו כדי לטבה ונצטרף ויבלו אסור לזרים ומותר לכהנים ורב שמעון גם פה מתיר לזרים ול הכהנים אומרת הגמרה סאור של תרומה ושל שביעיית שביעיית הכוונה ספיחי שביס שנפלו לתוך העיסה לא בזה כדי לחמץ ולא בזה כדי לחמץ ונטרפים חמצו אסור לזרים כיוון ששני ייסורים מצטרפים ומותר לכהנים רב שמעון מתיר זרים וגם לכהנים כי שני שמות לא מצטרפים בזה כדי לחמץ ובזה כדי לחמץ כל אחד לבד יש בו שיעור לחמץ ונצטרף חמצו אסור גם לזרים וגם לכהנים כיוון שבעצם איסור שביעית אוסר גם לכהנים רב לאזר ורב שמעון מתיר לכהנים הגמרא טמאה למה הוא מתיר הרי יש כאן שבייץ אז רב אבו אמר רבי יוחנן אמר רבי יוחנן בי רבי יוחנן טמע מה בן תרומה אצל הזרים מה בן שביעית אצל הכהנים מה תרומה אצל הזרים אסורה שביעית אצל הכהנים מותרת ודאי שביעית צריכה לסור לכהנים אז למה הוא מתאים חזר ואמר רבי יוחנן שצריכים למיד וקמת תיפטר שנפל סאור של תרומת תחילה אז ממילא לא בת שביעית אחר כך אלה לפגום אז רב לוזר ברב שמעון בשיטת אביב מה הוא בשיטת אביב כמו רב שמעון אמר נותני טעמים לפגם מותר אז כן רב לוז ברב שמעון אמר נותני טעמים לפגם מותר וכיוון שזה נפל אחרי שזה כבר החמיץ זה בא לפגום זה תירוץ אחד אבל רבב מרי הוא לא רוצה להגיד דוחק שמדובר שהם נפלו אחד אחרי השני אז הוא כן רוצה למיד שנפלו ביחד אז הוא אמר אבי רבי אבא מרי מהו בשיטת אביו כמו רב שמעון אמר כל הספין מותרין אין בכלל איסור סיכן בשביעית כן רב לז רב שמעון אמר כל הפיכים מותרים אז הגמרא טמאה כלום אמר רב שמעון בסיי ילק דילמה בסיי זרעים אנחנו פה מדברים בקמח זה זרעים וקמת זאת אומרת שאנחנו מסיקים שבאמת י ספיחי ירק כי ספיחי זרעים שרב שמ מתיר גם פיכי זרעים בשביס רבנים דקיסרין הם אומרים תירוץ שלישי באמת מדובר שהם נפלו בבת אחת ובהתחלה הם השביחו ובסוף הם פגמו אז מה אתה אומר על מה שזה פגם בסוף אחד בשיטת תבי ואחד בשיטת חכמים בשיטת תבי שעל מה שזה פוגם בסוף נותני טעם נפגם מותר אבל מה שזה בהתחלה השביח זה בשיטת חכמים שזה משום שני שמות מצטרפים הוא סובר ששני שמות כן מצטרפים אז לכן לגבי זרים יש כאן שני שמות וזה באמת אסור אבל לגבי כהנים שזה השביח בגלל שני הדברים לכן לכהנים זה מותר עד כאן דף לאא
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה