הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף יח
דף היומי - שיעורי הדף היומי בגמרא תלמוד ירושלמי מסכת ערלה מבית "דרשו" עם הרב אליהו אורנשטיין שליט"א, הדף יומי קצר וישיבתי
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
הדף היומי ירושלמי מסכת ערלה דף יח
[מוזיקה] אור לו דף יח מנין שאן עולים מי אמר שהתרומה עולה באח ו100 אמר רבי יונה כתיב הפסוק הזה שכתוב לגבי תרומת מאסר מה כתוב מכל חלבו את מקדשו ממנו אז דורשים את זה ככה דבר שהת מרים ממנו שזה אחד מ100 תרומת מסר זה אחד מ100 שאם מפה לתוכו הוא שו אז אם אחד נופל ל99 הוא נהיה עשו אבל אם זה יותר מ-99 זה נהייה מותר כמה יותר וכמה הוא כמה הוא אחד מ-100 רבי אליעזר אומר מוסיף שעה ומעלה זאת אומרת אם אחד יפול ל100 שלמים רק אז הוא ייעלה כי יש אחד יותר מאשר מקדשו ממנו לעומת זה רבי אומר מוסיף כלשהו במעלה מספיק ש9 עוד ועוד קצת בלי שיעור כבר זה עולה רבי יוסי בן משולם אומר הוא בעיקרון סובר כמו רבי יהושע אבל הוא סובר שהועד הזה יש לו שיעור כמה כ למ שעה שכו זה יוצא שישית למדומה 1 חלקי ש מהשעה של הרומו בשעה יש שישה כבים תני רב שמעון אומר שיטה רביעיית תרומה עולה ב100 זאת אומרת אם אחד נפל ל-99 זה כבר מותר אזה בעצם ארבע דעות רבי ליזר אומר כדי שה תעלה צריך שהי תיפול ל100 הינו סך הכל 101 רבי ישוע סובר 100 ועוד אין הגדרה לווד רבי יוסי בן המשולם אומר הווד צריך להיות כ רבי שמעון אומר אחד שנפל ל99 כבר עולה מאיפה הוא יודע מכן וחומר אם איסור מתוך ור עולה היה לך 100 שאתה מפריש ממנו אחד לתרומת מעשר ושער היה עד עכשיו טבל זה איסור מתוך איסור זה עולה אתה מפריש את זה איסור מתוך היתר שאתה בא להפריש את התרומה מתוך 99 של התר לו כל שכן אית תני תני באמת כמו שגרס איסור מתוך היתר אבל וית תן התר מתוך התר מה ההבדל דמה ריסו מתוך התר הכוונה שכן תרומה היא נחשבת איסור היא אסורה לזרים זה נקרא איסור מתוך היתר שמותר לזרים מן דמר היתר מתוך היתר שכן תרומה היא גם היתר היא מותרת לכהנים איץ דפטר לכולה שמדובר על הכהנים דמר איסור מתוך התר הכוונה שנפלה תרומת מ לתוך 99 תרומת תאורה אז איסור הטמאה מתוך ההיתר מנדה אמר היתר מתוך היתר בתרומה תאורה שנפלה לתוך חולין שהכל יתר תני פרוסת לחם הפנים שזה קודש זה קודשים שנתערבה במ פרוסות של חולין וכן החתיכה של חטאת שנתערבה במ חתיכות של חולין לא יעלו התנ הזה סובר שאף על פי שתרומה בטלה קודשים הם חשובים והם לא בטלים אפילו ב1000 רב יהודה אומר ילו מה התמה לרבי יהודה הוא דורש את הפסוק שכתוב ביחזקאל וסא אחת מן הצאן מן המ ממשקי ישראל אז חזל דרשו מה זה ממשקי ישראל שאיזה דבר אתה מביא לקורבן דבר שהוא ראוי להשקות אותו את ישראל זאת אומרת מדבר שהוא מותר לישראל זה דרשה אחת אז בא רבי יהודה ועכשיו ומוסיף ודורש וסה אחת מן הצון מן המ היינו אם אתה מוציא אחד מ-200 זאת אומרת שנפל איסור של קודשים לתוך 200 ואתה מוציא אותו אז ממשקי ישראל אפשר להכול להכיל אותו לישראל זאת אומרת שהקוד אשים בטלים שואלת הגמרא רגע וקשי כתיב 200 רבי יהודה אומר 100 בפסוק כתוב 200 רבי יהודה אמר שה פורסת לחם הפנים וחתיכת חטאת הם עולים ב100 של חולין אונה הג גמרא כתיב חיים ורבי יהודה אומר שחוטים הפסוק שאומר ב2 זה בבעל חי שהוא חשוב אבל רבי יודה דיבר על חתיכת לחם הפנים או חתיכה של חטו זה דבר שחוט מה בין חיים ל שחוטים הבחין נמר חיין עשו אותם כדבר שדרכו להימנות שהוא יותר חשוב הוא לא ממש דרכו להימנות כיוון שלפעמים מוכרים עדר שלם אבל הוא יותר חשוב ולכן צריכים מתי בסדר עד כדון דבר שהוא מעלה וא מתיר לאדות זה אתה יכול לשמוע מהפסוק שאפילו שהוא קודשים הוא בטל דבר שהוא מעלה הוא מתיר לגבוה מי אמר שדבר שהיה פסול למזבח הוא התבטל לכולם ונעלה אותם על המזבח שגם אז יהיה בטל ב1 ו100 זה מאיפה תלמד זה נשמעין מן הדו וזה נראה עם הדף הבא עד כאן דף יכס
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה